Woodoo 24925 Posted February 23, 2010 Pininfarina Astura Cabriolet tipo Bocca , 1936 Jedna od prvih Pinin Farininih remek dela, napravljena u samo sest primeraka. PF2000 , 1953 Bazirana na Lanciji Aureliji, prvi put prikazana u Torinu. Prvobitno je postojala samo kabriolet varijanta karakteristicnog dizajna sa velikim usisnikom za vazduh koji je podsecao na avionske. Na zahtev kupaca Pininfarina je kasnije izbacio kupe i sedan varijantu. Ovi modeli danas dostizu cifru od $200.000, a u krugovima obozavalaca Lancijinih oldtimera vaze za jedne od najboljih Lancija ikada. Florida , 1955 Koncept baziran na Aureliji vidjen je prvi put je na sajmu u Torinu. U to vreme je predstavljala svojevrsnu revoluciju u dizajnu. Florida je bila osnovna inspiracija za izgled Aurelijinog naslednika, Flaminiju. Koliko je dizajn imao uticaj na svetsku auto -industriju svedoci i to sto su mnogi proizvodjaci kontaktirali Pininfarinu radi slicnog dizajna svojih limuzina. Napravljeno je ukupno cetiri komada i svi su ofarbani u dve boje. Florida II , 1957 Jos jedan koncept napravljen na platformi Aurelije predstavljen je na sajmu u Torinu. Florida II je bila licno vozilo Battista “Pinin” Farine, osnivaca kompanije. Krajem '70-ih i pocetkom '80-ih iz Pininfarinine radionice su izasla tri modela zasnovana na Gammi coupe koji su bila pokusaj osvezenja modela. Gamma Spider , 1978 Kabriolet verzija kupea, lansiran na sajmu u Zenevi. Gamma Scala , 1980 Limuzina bazirana na kupeu, prvi put vidjena u Parizu. Gamma Olgiata , 1982 Karavan verzija Gamme kupe predstavljena u Parizu. Hit , 1988 Prikazan je prvi put na torinskom motorshow-u '88. Ime je dobio po skracenici "High Italian Technology" i u stvari je predstavljao demonstraciju tehnologije Delte HF Integrale sa kojom je mehanicki gotovo identican. Sustinska razlika u odnosu na Integrale je u laganim materijalima od kojih je napravljena sasija. Pored karbonskih vlakana koriscena su staklena vlakna i nomex koji su rezultirali dobijanjem tezine od 980 kg naspram 1215 kg koliko je tezio Integrale. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 24925 Posted February 24, 2010 (edited) BertoneStratos Zero , 1970Prototip predstavljen prvi put u Torinu imao je 1.6 litarski motor iz Fulvije. Specificni futuristicki dizajn se ogledao u izuzetnoj aerodinamici, auto je bio visok samo 84 cm. Zero nije imao klasicna vrata vec se ulazilo otvaranjem vetrobranskog stakla. Sibilo , 1978Baziran na sasiji Stratosa futuristickog dizajna predstavljen takodje u Torinu. Karakterise ga digitalna instrument tabla. Kayak , 1995Kupe baziran na Kappi. Edited June 3, 2013 by Woodoo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 24925 Posted February 24, 2010 (edited) ZagatoFlavia Sport , 1963Predstavljena u Torinu, imala je aluminijumsku karoseriju. Dizajn je potpisao Ercole Spada. Fulvia Sport , 1965Testiranje ovog prototipa je vodio Elio Zagato licno. Zadnje staklo se elektricno neznatno otvaralo kako bi ventilacija tokom voznje bila poboljsana. Prve prozivedene su imale motor od 1.2 litra sa pristojnih 80 KS. 1967. motor je povecan na 1.3 litra sa 87 KS u verziji Sport 1.3 i 93 KS u verziji Sport 1.3S. 1970. je dozivela blagi restyling i dodat je motor od 1.600 kubika i 115 KS. Flavia Super Sport , 1967 Fulvia Spider , 1968 Lancia Thema Station Wagon , 1985Iako je konacnu verziju karavana dizajnirao Pininfarina ovaj prototip je potpisao Zagato. Hyena , 1993Dizajnirao ju je 1990. Marco Pedracini, a pokazali su je prvi put na Brussels Motor Show-u u januaru 1992. Najvecu zaslugu za ovaj koncept je imao Paul Koot, Lancia diler iz Holandije, koji je pokusao da ubedi Lancia direktore da naprave limitiranu seriju kupea koji bi bio baziran na Delti Integrale. Zagato i Koot su hteli da naprave 500 komada medjutim u Fiatu su ih odbili. Zatim su probali drugi pristup i trazili od Fiata da im proda sasije i komponente kako bi ih sami sklapali. Fiat je odbio i taj predlog pa je prozivodnja zapoceta samostalno u Via Areseu 1993. i nazalaost umesto 500 planiranih napravljena su samo 26 komada. Bazirane su na Delti Integrale koje su bile ocerupane u Holandiji a zatim poslate u Zagato radi konstrukcije sasije. Zatim su vracane u Holandiju na konacno sklapanje. Sve ovo je cinilo Hyenu veoma skupom i kostala je oko $75,000. Imala je 200 kilograma manje od originalne Integrale, 250KS i ubrzanje od 0-100 km/h za 5.4 sekunde. Edited March 21, 2010 by Woodoo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 24925 Posted February 24, 2010 (edited) ITAL Design-GiugiaroMegagamma , 1978Predstavljena na sajmu u Torinu Megagamma predstavlja pretecu modernih minivanova. Pojavila se kao naslednik ranije napravljenog alfinog koncepta New York taxi iz 1976. Nikada nije dostigla fazu produkcije jer je Umberto Agnelli mislio da je poduhvat previse rizican. Umesto Megagamme, Nissan Prairie iz 1981, je postao prvi moderan minivan koji se serijski proizvodio. Medusa , 1980Pojavila se na sajmu u Torinu i bila je napravljena na sasiji Lancije Montecarlo 2000. Postavila je nove standarde u aerodinamici jer je imala koeficijent otpora vazduha od samo 0.263. Lancia Orca , 1982Iako nikada nije zvanicno potvrdjeno verovatno je ovaj prototip posluzio Zastavi za Yugo Floridu. Orcu je pokretao turbo motor iz Lancije Delte od 1585 cc/cm3 i 140 KS pri 5600 obrtaja. Capsula , 1982 Edited March 12, 2010 by Woodoo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 24925 Posted February 25, 2010 Lancia konceptiDialogos , 1998Prikazan na sajmu u Torinu, veoma slican Thesisu u koji su ugradjene mnoge ideje sa ovog prototipa. U zvanicnom obracanju medijima prilikom predstavljanja naglasena su tri glavna cilja cijem zadovoljenju tezi Dialogos: osecaj boravka u dnevnoj sobi, idealna mikroklima i voznja bez stresa. Zamisljena je i karavan verzija, ali se dalje od crteza nije otislo. Nea , 2000Predstavljena na sajmu u Parizu, razvio je Fiatov istrazivacki centar. Auto je predstavljao pravac u kome ce se razvijati buduca Delta. Fulvia Coupé , 2003Prikazana na frankfurtskom motor show-u predstavljala je reinkarnaciju nekadasnje Fulvie kupe iz 1965. godine. Koriscena je sasija Barchette a iz istog automobila je uzet i motor 1800cc 16v od 140KS. U dizajnu spoljasnjosti mnogi detalji su "ukradeni" sa Fulvije iz '65 a jos vise detalja prilikom dizajniranja retro unutrasnjosti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 24925 Posted February 25, 2010 (edited) Lancia Aurelia Nardi Blue Ray 1 , 1955Zavrsen u septembru 1955. predstavlja jednu od najboljih kreacija Enrica Nardija. Auto je prvo predstvaljen na sajmu u Torinu, a odmah zatim u Parizu i New Yorku. Ispod haube se nalazio 2.5 litarski B20 V6 motor iz Lancije Aurelije na cijoj bazi je Blue Ray bio napravljen. Motor je tjuniran u Nardijevoj radionici i tako pojacan je imao 190 KS na 5.500 obrtaja. Karoseriju je dizajnirao Giovanni Michelotti a konstruisao Vignale. Lancia Aurelia Nardi Blue Ray 2 , 1958Naslednik Blue Raya 1 je predstavljen na sajmu u Torinu i za razliku od prethodnika bio je napravljen na osnovi znatno izmenjene Lanciije Aurelije B24 Spider. Motor je takodje bio 2.5 litarski B20 V6 ali sa 140 KS za razliku od 190 KS koliko je imao prethodnik. Karoseriju je takodje dizajnirao Giovanni Michelotti a konstruisao Vignale. Loraymo , 1960Baziran na platformi Flaminije predstavljen je na sajmu u Torinu i imao je motor od 2.5 litra i 150KS. Auto je dobio ime po pocetnim slovima imena i prezimena americkog dizajnera francuskog porekla Raymonda Loewya koji je pre dizajniranja ove Lancije radio za Studebaker. Fulvia 1600 HF Competizione , 1969Za dizajn je odgovorna Carrozzeria Ghia, koriscena je platforma Fulvije 1600 a predstavljena je u Zenevi. Zadnji spojler je bio mehanicki podesiv a sva stakla osim vetrobranskog su bila uradjena od pleksiglasa. Marica , 1969Takodje dizajnirana u Ghiji predstavljena je u Torinu. Koristila je platformu Flaminije 2800 a napravljen je samo jedan primerak. Lancia Dunja , 1971Aldo Sessano je dizajnirao ovaj originalni kupe koji je u svojoj radionici napravio Coggiola uz finansijsku pomoc kompanije Glasurit. Mizar , 1974Dizajni je potpisao Giovanni Michelotti, predstavljen je u Torinu. Koristio je platformu Lancije Bete 1800. Gazzella , 1986Dizajn je potpisala Carrozzeria Boneschi a auto je predstavljao Themu kupe. Magia , 1992Za dizajn je zasluzan IAD (International Automotive Design) a auto je napravljen na platformi Dedre Integrale. Thema Coupe , 1993Interesantan kupe koji nikada nije zaziveo, dizajn je potpisao Coggiola. Ionos , 1997Za dizajn je zasluzan svajcarski Sbarro, a inspiraciju je nasao u Stratosu. Auto je imao menjac i pogon na sva cetiri tocka iz Porschea 911 Carrere 4 a motor je bio mocni V10 sastavljen od dva V5 motora iz Lancie kappe. Lancia Granturismo Stilnovo , 2003Koncept je prikazan na Barselona Motor Show-u. Model je bio zamisljen kao naslednik Delte druge generacije koja nikada nije dostigla slavu prve prvenstveno zbog lose marketing strategije. Mnoge ideje iz ovog koncepta su "pozajmljene" prilikom stvaranja nove Delte trece generacije. Lancia Kandahar , 2005Predstavljen je na Zenevskom sajmu automobila. Zamisljen kao "all-road" vozilo napravljen je na bazi Lancijinog minivena Muse. Dizajn je potpisao Leonardo Fioravanti iz istoimene dizajnerske kuce iz Torina. Isti dizajner je 24 godine radio za Pininifarinu i zasluzan je za dizajn nekoliko Ferrarija izmedju ostalih i Daytone. Edited May 5, 2010 by Woodoo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted February 25, 2010 Woodoo odlicno odradjen posao Izuzetno interesantana tema propracena sa dosta podataka i zanimljivim fotografijiama Eto moj komsija je imao Nissan Praire-a,i uopste nisam znao da je to Lancijin prototip ,Megagamma Od svih ovih interesantnih prototipova velika steta je sto se Hyena nije pojavila ,Fulvia Coupe je jako lep rimejk orginalnog modelaSvi ostali prototipovi su uglavnom bili daleko ispred svog vremena ,sto je donekle bili i njihovo prokletstvo -nailazili su na nerazumevanje celnih ljudi ,a neki su,sto vidim i po godinama,dizajnirani u krizno vreme za ovu slavnu Italijansku marku i njenog vlasnika Fiata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted February 25, 2010 Izvanredan tekst. Uživao sam dok sam čitao. Bravo Woodoo! Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlada hgt 0 Posted April 20, 2010 Svaka cast za informacije , zao mi ove fulvie mnogo lep autic, hteli su da je rade pa odustali steta ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
jankovic 0 Posted August 4, 2010 Odlican tekst Svaka cast Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted March 11, 2011 (edited) E, djavolja rabota! Ovo je nešto dopunjeno! Izvanredno!!! Čini mi se da u životu nisam video Temu kupe iz 93. , Stilnovu iz 2003., Kandahara iz 2005, ali Vudu, svakla ti čast, osvetli mi vidike...!I još nešto za kraj. Ovakvim člancima i slikama imamo najbolje šanse da se kvalifijujemo u red najboljih sajtova "italijanofila" u Evropi. Edited March 11, 2011 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted March 11, 2011 Lep rad, svaka cast. Nisam siguran za HIT da je bas tako ali ECV2 je razvijen sa Delte S4. Quote Share this post Link to post Share on other sites
joca99 0 Posted October 29, 2012 zaista super Quote Share this post Link to post Share on other sites
fiat128s 3 Posted September 15, 2013 (edited) Mnogo dobro izgleda bilo bi extra imati ga Edited September 16, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted September 16, 2013 wtf ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
fiat128s 3 Posted September 16, 2013 Ma neki prototip koji nece nikad zaziveti ocigledno Quote Share this post Link to post Share on other sites
fiat128s 3 Posted September 22, 2013 Jos noviteta koje bih voleo imati... fiat 127 najsladji momacki auto ikada Fiat Brava kao lutkica je steta sto se nece nikad pojaviti u stvarnosti... Quote Share this post Link to post Share on other sites
LakY 0 Posted September 22, 2013 Pojavio se on odavno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 610 Posted February 10, 2014 (edited) Možda nekad Delta 4 Edited February 10, 2014 by Markobgd Quote Share this post Link to post Share on other sites
integralac 2643 Posted April 3, 2014 screengrab Lancia Fulvia Concept – Ukradena lepota Stari koncept automobili su kao predizborna obećanja u Srbiji. Traju kratko, izgledaju odlično, ne znače puno, zaokupljuju pažnju publike a kad njihovih 5 minuta prođe, proizvođači ih sami unište i prepuste zaboravu. Sledeći put kad vidite neki interesantan koncept, možete biti sigurni da je njegova sudbina jednokratna a život ograničen. Međutim, ponekad, poneki koncept uspe da pobegne dželatima i nastavi da živi u kolektivnoj svesti automobilskih ljubitelja i dugo nakon što je prestao da bude aktuelan. Realno, to uspe samo izuetnim i posebno lepim kreacijama, koje lepotom pobede zaborav i zakoče mehanizme na drobilici čelika na otpadu. Upravo takva kreacija je predivna ali nesrećna, Lancia Fulvia Concept iz 2003. godine… upload photos Da ne bi trošili vašu pažnju na pljuvanje Fiata zbog toga što je tragično zapustio Lanciu, što se prema njoj ponaša kao maćeha iz bajke i što će je, verovatno, ugasiti u periodu koji dolazi, najbolje je da vam odmah predstavimo Fulviu Concept, pa će te i sami zamrzeti upravu Fiat grupacije i zahtevati otcepljenje Lancie dok još može nešto da se spase. screen shots Naime, ne postoji ni jedna autoindustrija na svetu koja je imala više, lepše i interesantnije svakodnevne i pristupačne sportske modele od Italijana. Oni su, u stvari, i izmislili pakovanje standardnih platformi i motora u oblik koji postaje instant klasika. Primere je iluzorno i navoditi, toliko ih je ali, početkom ovog veka, knjiga je spala na dva slova (Fiat Coupe i Alfa GTV). U takvoj klimi ali i u situaciji krize u kojoj se ceo Fiat našao, Lancia je predstavila koncept malog sportskog kupe, odnosno, modernu reinkarnaciju svog legendarnog modela Fulvia (1965-1976). upload image online Bio je to, realno, automobil koji je mogao da spase Lanciu i automobil koji je, pre više od deset godina, mogao da promeni kurs cele industrije i donese Fiatu neviđen profit. Ali nije. I zbog toga još uvek tugujemo a Lancia je izgubila, možda, poslednju šansu da opstane. screen capture Dizajneri Lancie su na ovom konceptu uradili božanski posao. Retro futurizam, u svojoj najčistojoj formi i u periodu kad je taj pravac bio najpopularniji. Proporcije i oblik koji ne ostavlja mesta sumnji i posebna pažnja posvećena lakoći karoserije pa je Fulvia Concept, u voznom stanju, imala samo 990 kg. Posebno interesantna stvar su platforma i motor. Naime, ova patricijska Lancia je napravljena na bazi plebejskog Punta Mk2 sa standardnim 1,8 16v motorom od 140 ks. To znači da je, u startu, bila veoma jeftina i laka za produkciju jer bi Fiat morao samo da se pozabavi karoserijom a svu ostalu mehaniku je već imao. Dizajner su igrali na tu kartu, pa je Fulvia Concept bila protpuno upotrebljiv prototip, sa fukncionalnim enterijerom, komandnom tablom, prtljažnikom i sl. Iako su, posle fantastičnog prijema na Frankfurtskom salonu 2003. godine, počele da kruže informacije o serijskoj produkciji, ništa se nije desilo. Negde, 2008. godine, verovatno da najgovor nepomirljivih fanova ovog automobila, ponovo se razmišljalo o proizvodnji ali na Grande Punto platformi i sa novom generacijom MultiAir turbo motora, ali su te informacije bile suviše underground i brzo su nestale. Međutim, Fulvia Concept nije zaboravljena i verovatno neće biti nikad, dokle god je ljubitelja i poznavaoca za koje je ovaj automobil i bio namenjen i koji se i dan danas pitaju šta bi bilo kad bi bilo… upload pictures online Zbog čega je Fulvia Concept bila toliko dobra? Ukratko, perfekan balans suštine i forme, dizajna i upotrebljivosti, mehanike i performansi. Savršen paket, koji je bio idealan za momenat u kome je nastao i koji bi napao potpuno nebranjen segment malih i jeftinih vozačkih kupea. Specijalizovana štampa danas piše hvalospeve o mediokritetskoj Toyoti GT86 (Subaru BRZ) ali zaboravljaju da je tu formulu Lancia perfektno shvatila još pre deset godina i da je je onda predstavila Fulviu, impakt na tržište bi bilo jednak onome koji je Mazda imala sa originalnim MX-5. Dakle, potpuna dominacija u segmentu, lista čekanja kupaca, rekordi u prodaji i neviđena zarada. Međutim, ništa od svega toga… free photo upload Ako bi smo tražili krivca zbog čega ovaj automobil danas ne gledamo na putevima, to bio jedan combo razloga i loših okolnosti. Kriza u kojoj je bio Fiat, bolan razlaz sa GM grupacijom, namerno izbegavanje ulaganja u Lanciu i orjentacija ka prosečnijim modelima, strah… Ipak, ni jedan od tih razloga kao ni svi oni zajedno, ne predstavljaju pravo opravdanje. Fiat je mogao, da je hteo, da stvori ovaj automobil i napravi bum na tržištu kakav nije imao decenijama. Mogao je da spase Lanciu, da je učini profitabilnom i da je na najbolji način predstavi kupcima u 21 veku. Mislim da govorimo u ime svih, ali još nije kasno i iako je Fulvia Concept stara 11 godina, našlo bi se dovoljno kupaca da opravda proizvodnju. Kožne rukavice i Persol naočare su ionako suviše dobra stvar da bi se nosile u nekakvoj Toyoti… Originalna Fulvia (1965-1976) pic host Predstavljen još 1965. godine, ovaj mali kupe, u početku sa motorom od 1,2 litre, očarao je publiku sa svojim dizajnom, živahnim V4 agregatom i odlično uklopljenm i izbalansiranim sklopovima. Vrhunac popularnosti, Fulvia doživljava početkom sedamdesetih i 1972. godine trijumfuje na reliju Monte Carlo, sa čuvenim Sandrom Munarijem za volanom, ispred furiozne Alpine i Porschea. photo host Čest na modenskim letovalištima, ovaj kupe bio je idealan prevoz za uske planinske puteve rivijere i jurcanje od marine do marine i iz restorana na žurke. Niska i lepa karoserija omogućavala je udoban i brz prevoz dvoje putnika sa prtljagom a uz navedene kvalitete i ekskluzivnost, to je bilo sve što su tadašnji vlasnici i tražili. Ipak, 1976. godine, dolazi kraj posle 140.000 primeraka i brojnih titula osvojenih na reliju a šarolika ekipa sa terase kazina je morala da nađe zamenu. upload an image Tekst: V.HerbezFoto: autowp.ru Quote Share this post Link to post Share on other sites
DinoG 7 Posted April 3, 2014 Predivan koncept u svakom pogledu, stvarno šteta što ju nikad nisu proizveli. Da je još bila u kabriolet verziji vjerujem da bi bila odlična konkurencija mazdi mx-5, pogotovo na američkom tržištu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 24925 Posted April 8, 2014 FIAT 8V iz 1954. godine, svrstan u najređe sportske automobile na svetu, prvi serijiski Fiat sa motorom od 8 cilindara i zadnjim pogonom, kao i nezavisnim vešanjem na sva četiri točka. Proziveden je samo u sto četrnaest primeraka od kojih je četrnaest ušlo u katerogriju Gran Turismo, čiji je i bio pobednik od 1955. do 1957. godine, a 1964. godine je osvojio šampionat Italije. Interesantno je da je ovaj izuzetni četvorotočkaš pripadao kontesi Mariella Giacosa Zanon di Valgiuratada, ćerki Dante Giacosa, inženjera ovog modela, a danas je u vlasništvu Giuliano Bensi-ja, člana famoznog auto-kluba Allegri del Volante iz Firence. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted November 2, 2014 FCC4 - Fiat Concept Coupe Quote Share this post Link to post Share on other sites