Jump to content
FAS Goran
Jovans

Fiat Brava 1.4 12v - Kao da ima knedlu pri ubrzanju

Recommended Posts

Kao da ima knedlu pri ubrzanju –Fiat Brava 1.4, 12V

Kao sto sam napisao u naslovu pri ubrzavanju auto pri odredjenim obrtajima kao da ima knedlu (nije bas prava knedla), odnosno, kao da se pomalo gusi. Pri manjim obrtajima se oseca da lepo vuce pa se pri srednjim oseca kao da izgubi snagu I pomalo se gusi I onda na visljim ponovo normalno vuce I vraca mu se snaga. E sada, kada osetim da se pomalo gusi, stisnem papucicu gasa do patosa pa onda kao da prebrodi ili mu oduzmem gas I dodajem postepeno kako mu se povecavaju ubrtaji. Kada dodajem postepeno kao da se dosta manje oseca ta knedla. Imam utisak kao da nesto nije dobro izbalansirano mada mi se ne pali u toku voznje lampica na kojoj je nacrtana dizna. Koja su vasa misljenja ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj ja da lupim posto ti do sad nije niko odgovorio.Mozda je protokomer ili erg ventil, mozda zeza lambda sonda a ako ima potenciometar umesto sajle gasa verovatno je on oti'so.Al najbolje da ti to proveri majstor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro sam kupio Brava 1.4, 12v I pratim potrosnju ulja I sl. Danas sam zakljucio da dize nivo ulja I ulje ima neki ostar miris (pretpostavljam da je benzin). A iz auspuha se takodje oseca kao nesagoreli benzin. Ne znam za potrosnju goriva. U jednom drugom topiku koji sam pokrenuo sam naveo da osecam kao da se gusi na srednjim obrtajima kada ubrzava. Upravo sam otkacio sondu I probao auto. Sto se tice gusenja, vise ga nema. Stvarno kao da se preporodio auto.

Po ovome svemu zakljucujem da lambda sonda nema funkciju sve dok se na njoj ne nakupi dovoljno garezi pri cemu ona daje signal centralnoj jedinici da poveca dozu ubrizgavanja benzina kako bi garez izgoreo I kada izgori prestaje da daje signal I smanjuje se doza benzina. E sada, ako je motor losiji ili sl pri sagorevanju se stvaraju vece kolicine garezi tako da ce lambda uvek biti prljava zbog toga sto toliki garez ne moze da izgori I onda non stop daje signal da se poveca doza benzina I tada se benzin sliva u karter, gusi se I vise trosi. Pa bi prema tome bilo najbolje lambdu iskljuciti (bilo ispravna ili neispravna) zbog toga sto auto isto radi kada je nema I kada je ima a cista je, tj. ne daje signal da se poveca ubrizgavanje.

Da li sam u pravu ? I da li to sve znaci da mi je los motor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, skidao sam lambda sondu I bila je crna-garava. Nije neki debeli sloj bio I nije bila masna. Da li je to normalno ? Potsecam da sam je pre toga bio iskljucio. Na drugoj slici je nakon sto sam je obrisao krpom, a na trecoj nakon sto sam je oprao vodom I cetkicom.

Ima cetiri zice, pa to znaci da ima I grejac ?

DSC01012.JPG

DSC01013.JPG

DSC01018.JPG

DSC01017.JPG

I da li ce biti problema sa katalizatorom ako budem vozio bez sonde ?

DSC01009.JPG

Edited by Jovans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prati potrosnju,ako se vrati u normalu i vise neosetis miris benzina,problem je u lambdi.Mozes voziti sa iskljucenom,manje ce stetiti katalizatoru nego da ti benzin kaplje na izduv(bukvalno).Jedino nemoj da silujes motor jer sa iskljucenom lambdom komp uzima neke srednje vrednosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Funkcija lambda sonde je da odredi kolicinu preostalog kiseonika u izduvnom gasu. Ukoliko je kolicina goriva veca samim tim je i kolicna kiseonika manja i obrnuto. Neophodno je ipak da se izvrsi dijagnostika i ocita vrednost napona lambda sondne, a takodje treba proveriti i ostale komponente i vrednosti direktno vezane za kolicinu goriva: pritisak goriva,stanje potenciometra klapne gasa,senzor temperature pa i termostat. Nakon svih pregleda sa sigurnoscu moze da se utvrdi stanje sonde. Otkacena sonda ne moze direktno da osteti katalizator ali velika kolicina goriva moze. Znaci dijagnostika!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martini je upravu i gledaj da ti uradi aktivnu dijagnostiku na prvom mestu lambda sonde.Znaci da ti ne gleda samo gresku vec da prati parametre senzora.Mislim da lambda sonda nema to samociscenje gorivom, cuo sam za filtere chadji na Renoima da dopunski ubrizgano gorivo ispred filtera chadji sagoreva tu chadj.I na WRC automobilima ubrizgava na izduvne lopatice turbine u ler gasu da bi motor imao veci obrtni moment na malim brojevuma obrtaja motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troši više benzina. Na jačim obrtajima motor neće davati punu snagu upravo zato što komp. nema povratne podatke sa sonde pa će praviti default smešu, tj. uzimati srednje vrednosti koje nisu odgovarajuće za taj režim rada motora.

Dosta benzina neće sagoreti kako treba i završiće u katalizatoru, što ga uništava.

Drugim rečima, ta sonda nije višak, nije stavljena samo da bi trgovci uzeli pare narodu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merio sam potrosnju sa sondom I bez sonde (sa iskljucenom). Sa sondom sam na 100 km gradske voznje potrosio 14 lit, a bez sonde na 100 km gradske 11 lit. Mada se u tom merenju moze dogoditi I greska. Recimo, u onih prvih 100 km sa sondom je auto potrosio nesto benzina pri radu u mestu zbog toga sto sam ga ceprkao I isprobavao. Ako kazemo da je zbog toga potrosio 1 lit I da rezervar nije bio 100% pun kada sam poceo merenje vec mu je falila 1 lit onda bih u prvom merenju sa sondom ispalo 12 lit. A nakon drugog merenja da recimo pumpadzija nije napunio 100 % vec je mogla I jos 1 lit da stane onda I u drugom merenju bez sonde ispadne 12 lit. Mada bih nekako sa sigurnoscu kazao da je potrosnja manja za 1-2 lit bez sonde. Jos uvek nisam uspeo da zakljucim da li se I dalje podize nivo ulja ili ne ali videcemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili mi se čini, ili ćete početi da pričate kako je ustvari bolje bez sonde... :whistle:

Funkcija lambda sonde je da odredi kolicinu preostalog kiseonika u izduvnom gasu. Ukoliko je kolicina goriva veca samim tim je i kolicna kiseonika manja i obrnuto. Neophodno je ipak da se izvrsi dijagnostika i ocita vrednost napona lambda sondne, a takodje treba proveriti i ostale komponente i vrednosti direktno vezane za kolicinu goriva: pritisak goriva,stanje potenciometra klapne gasa,senzor temperature pa i termostat. Nakon svih pregleda sa sigurnoscu moze da se utvrdi stanje sonde. Otkacena sonda ne moze direktno da osteti katalizator ali velika kolicina goriva moze. Znaci dijagnostika!

To je odgovor.

Sonda nije višak.

Tvoja potrošnja od 11L sa sondom je prevelika za grad i 1.4 12v. 14L na 100 Km gradske vožnje ti govori da nešto debelo nije u redu sa njom. Mora se proveriti kao što je Martini napisao.

11L bez nje po gradu nije rešenje problema. Normalna potrošnja za 1.4 12v po gradu je ispod 10L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radi se o tome da je nesto u sistemu neispravo i trenutno je bolje bez sonde nego sa njom, mislim za sada sa ovom neispravnoscu. A pitanje je da li je neispravna sonda ili nesto drugo. Za sada preatim ponasanja sa i bez sonde pa cemo videti, otom potom, sta je u sistemu neispravno.

Sigurno da je najbolje sa ispravnom sondom ako je i sve ostalo u sistemu ispravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta je neispravno se utvrđuje:

Neophodno je ipak da se izvrsi dijagnostika i ocita vrednost napona lambda sondne, a takodje treba proveriti i ostale komponente i vrednosti direktno vezane za kolicinu goriva: pritisak goriva,stanje potenciometra klapne gasa,senzor temperature pa i termostat

Oštećuješ katalizator sa takvom vožnjom.

Skuplja ti je vožnja jer trošiš više goriva nego što bi trebalo.

Auto ti lošije ide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to ovi prevaranti iz autoindustrije smislili kako da uzmu pare na sondama.Najlepse je bilo na prvim SPI motorima,jedan potenciometar,pa ga lepo nastelujes,a mozes i da se igras sa njim :smoke:

Elem,imas na youtubu kako se proverava sonda,od metode sa brenerom,do merenja napona na njoj.U sustini,razlika izmedju ispravne i neispravne sonde je sto ispravnaa brzo odreaguje na promene temperature(brenera ili izduvnih gasova),a neispravna ili ne mrda ili sporo odreaguje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim bravo 1.4 imao sam potpuno isti problem kad sam ga kupio. Knedla kad dam gas i onda naglo poleti...Tad je potrosnja u gradu bila 12 l na 100 km. Zamenio sam lambda sondu i filter za benzin i resio problem,stim sto mi je potrosnja u gradu 10,5 l na 100km i to kad ga vozim na note:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter za benzin bi trebalo da je u rezervoaru ako sam ja dobro razumeo kada mi je rodjak objasnjavao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj vise da se konsultujes sa rodjakom.U rezervoaru mu je samo grubo sito,a filter ispod poda

Neko mi je kazao da je kod zadnjeg levog tocka ali nisam video nista !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to ovi prevaranti iz autoindustrije smislili kako da uzmu pare na sondama.Najlepse je bilo na prvim SPI motorima,jedan potenciometar,pa ga lepo nastelujes,a mozes i da se igras sa njim :smoke:

Elem,imas na youtubu kako se proverava sonda,od metode sa brenerom,do merenja napona na njoj.U sustini,razlika izmedju ispravne i neispravne sonde je sto ispravnaa brzo odreaguje na promene temperature(brenera ili izduvnih gasova),a neispravna ili ne mrda ili sporo odreaguje.

1,4 12V i jeste taj najprostiji SPI uz dodatak sonde i imobilajzera. I kod njega malo cacnes potenciometar i to je to. Ta testiranja sondi sa brenerima i sl. slobodno izbegnite jer verujte mi je jeftinije dati 1000 din za dijagnostiku i ispitivanje nego par hiljada za nesto sto cete upropastiti prilikom "majstorluka".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...