Jump to content
FAS Goran

Jovans

Members
  • Content Count

    94
  • Joined

  • Last visited

About Jovans

  • Rank
    Regolari
  • Birthday 10/23/1975

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Vrsac

Recent Profile Visitors

3559 profile views
  1. Peti kocioni cilindar FIAT Brava/o Cilindar-ventil za zadnje kocnice, nije korodirao. Cilindar je sa original oprugom I nosacem za oprugu, tako da se moze ugraditi i na Fiat Brava/o koji ima fabricki ventil bez opruge (odnosno bez reglaze sile kocenja zadnjih tockova). Cena 1000 din.
  2. Hteo bih misljenje o ceni mog auta koji prodajem, u smislu da li sam ga dobro procenio. I da dodam da se ne prodaje iz razloga sto je neispravan (ispravan je), nego zbog toga sto smo resili i kupili noviji. Postavljam link do oglasa: http://www.polovniautomobili.com/oglas5815030/fiat_brava/
  3. Tacne informacije su: PASUJE iz malu doradu. I stavka -Kada se sve sklopi dobos je 0,5 - 1 mm vise unutra. Ova stavka se zanemaruje zbog toga sto nema nikakvog uticaja na fukcionalnost. II stavka -Glavcina od FIATA ima rame preko kojeg nailazi dobos i to rame je precnika i duzine kao i rupa na dobosu (drzi dobos u centru). Precnik glavcine gde nailazi felna je istog precnika kao i precnik glavcine od keca. Sto znaci da felna od keca (bez bilo kakve prerade) original odgovara na Fiat Brava/Bravo. Pomenuto rame na glavcini FIATA je za 1 mm veceg precnika nego precnik glavcine od keca (jedina razlika je u tome sto glavcina od keca nema pomenuto rame gde nailazi dobos vec je kompletna povrsina ravna i dobos od keca ima manju rupu). Precnik rupe na dobosu od keca isti kao precnik rupe na felni od keca kao i na felni od FIATA Brava. Dobos od keca ne odgovara. Kako sam resio problem. Sve sam sklopio i pre montaze tocka, otpustio ona dva vijka na dobosu (vodjice za felnu), izmedju glavcine i dobosa ubacio 4 kom. lima 0,5 x 5 x 4 mm rasporedjeni pod 90 stepeni kako bi se dobos postavio u centar i stegao vijke-vodjice. U voznji i pri kocenju ne trese (probano pri brzini do 110 km/h). Da li vam se isplati ovakva ugradnja procenicete sami, ja sam vec imao polovan dobar lezaj sa glavcinom tako da nisam kupovao nista. Novo od keca je 1200 din. Jedino ne znam da li je to stari ili novi tip glavcine sa lezajem ? Glavcina od keca je imala seger osigurac tako da sam iz nje mogao da izvadim lezaj, ali glavcina od FIATA nije vec je bila pertlovana. Rupe u lezajevima su iste pa pretpostavljam da je i spoljni precnik. Mozda bi mogla da se primeni varijanta da se skine seger, izvadi lezaj, navari povrsina koja treba da ima rame i obradi kod strugara (ako se ne placa navarivanje i struganje). Navarivanje samo na 4 mesta rasporedjeno pod 90 stepeni, ne pun krug.
  4. Kao sto pise u naslovu, radi se o lezaju zadnjeg tocka za pomenuti auto. Kocioni sistem bez ABSa. Lezaj sa glavcinom kosta oko 3.500 din, Pitanje je, da li odgovara od nekog drugog vozila. Recimo od Zastave 101 ? I da li se moze kupiti samo lezaj bez glavcine kako bi se samo on zamenio. U tom slucaju koja je oznaka lezaja ? Bilo bi dobro ako neko ima skinutu staru glavcinu da izmeri i napise dimenzije lezaja bez glavcine. Poz
  5. Bio sam u servis, ugradili su mi istu marku senzora i auto za sada radi. Radio je tamo dosta dugo da se dobro zagreje, a onda smo ga i ugasili na 10 min jer tada podigne temperaturu motora za jos par stepeni i upalio je bez problema. Videcemo tokom vremena kako se ponasa, da li ce stvarati probleme. Hteo sam da ga merim omski i kada je hladan i kada je zagrejan (kada nece da pali), ali nisam imao unimer. Mada me to najvise i zanimalo, otpor kada je zagrejan. Sto se tice konektora ne znam kako mislis da ga proveravam, ali juce sam min 8 puta rotirao stari i novi senzor, a prekjuce isto tako (mozda i 10 puta), i uvek se isto ponasa. Novi kada se zagreje (cak se motor ni ne zagreje toliko da ukljuci ventilator hladnjaka) auto se ugasi. Dimenzije senzora sam detaljno uporedjivao sublerom kao i duzine izmedju nalegajuce povrsine senzora na blok motora i metalnog vrha senzora. Sve je identicno. Danas sam presao oko 50 km na otvoreno i parkirao auto ispred kuce na 10-15 min. Krenuo u servis da ispitamo da li se radi o senzoru i auto nece da upali. Sipao sam 2 litre hladne vode na senzor (po preporuci servisera posto mi je to savetovao kada smo se dogovarali za vreme dolaska u servis), i auto je upalio kao mina bez cekanja da se ohladi motor. Definitivno je novi senzor neipravan i sada se pojavljuje novi problem. U prodavnici u kojoj je kupljen senzor, ponovo sam bio da ga reklamiram i kazu "ponovo ti ?". Reko "kako ponovo ja ? Senzor je definitivno neipravan i kada je hladan dobro radi, ali kada se zagreje ne vrsi funkciju i auto se ugasi. Mogli ste juce da mi date drugi senzor da probam." A drugi prodavac odgovara i to ispred 5-6 kupaca koji cekaju na red: "mogli smo da ti damo i dva senzora i jos da zaradis". U tom trenutku ostavio sam im senzor na stolu sa porukom "znate ko sam, sta sam i gde radim, evo vam senzor pa ga ispitujte i ako ustanovite da je neispravan javite mi". Ovakvo ponasanje trgovca je nevidjeno. Sta predlazete ?
  6. Da dodam neke nove informacije, posto mi jos uvek niko ne odgovara na pitanja. Senzor treba da se kupa u ulju na ovom tipu motora (postoje suvi i oni koji se kupaju u ulju, zavisno od konstrukcije motora). Moj novi senzor se ne gasi zbog toga sto se ovlazi od ulja vec kada se zagreje prestane sa funkcijom (skidao sam ga sa auta, sacekao da se malo ohladi i bez brisanja ulja vratio). Novi senzor radi losije nego stari i motor se uvek ugasi kada dostigne radnu temperaturu. Sa starim senzorom se ne gasi kada dostigne radnu temperaturu, tek ponekad. Da li je u ovoj situaciji sigurno senzor radilice neispravan, i novi i stari, ili nesto drugo stvara probleme ? U slucaju da je i novi senzor neispravan sta raditi posto trgovina ne prihvata reklamaciju i smatraju da je ispravan (kazu da je kod mene u startu nesto drugo neispravno i izmerili su ispred mene sa unimerom 900 oma na senzoru, mada sam kazao da ce pokazivati da je ispravan i da je problem kada se zagreje jer tada ne vrsi funkciju).
  7. Malo slika : Inace, senzor se veoma jednostavno menja ali je dosta nepristupacno. Od gore moze da se menja tako sto se skine plasticni poklopac od releja iza monopionta da bih se napravilo prostora, kako bih se zavukla cela ruka do ramena. Tada odvrnuti toreks kljucem vijak (pronaci ga napipavanjem) i senzor se samo izvuce. Dzek senzora je takodje nepristupacan. I muski i zenski el.prikljucak bez rastavljanja povuci na dole kako bih se izvukao iz metalnog nosaca i onda rastaviti el.prikljucke. Sva montaza obrnutim redosledom.
  8. Auto se u voznji jednostavno samo ugasi i nece da upali, ili kada ga ugasim ponekada nege da upali dok se malo ne ohladi. Dijagnostika je pokazala -senzor broja okretaja radilice- (senzor radilice). Kupim nov senzor radilice (FACET marka, made in Italy) i zamenim ga. Pri paljenju pokazivao je znake da ce upaliti ali je prestao i to. Vratim stari senzor radilice i auto upali lepo. Obrisem od ulja novi senzor, montiram ga i auto lepo upali (lepo radi i na benzinu i na plinu) 20-30 sec, i nakon toga pocne da trokira (i na benzinu i na plinu) i ugasi se i nema sanse da se upali. Vratim stari senzor radilice i auto upali lepo. - Da li senzor treba da bude vlazan od ulja ? Senzor se nalazi na zadnjem delu bloka motora ispod anasera (nije ni na zamajcu ni kod remenice zupcatog kaisa)? - Da li je novi senzor radilice neispravan i zbog toga se auto ugasi kada se senzor navlazi od ulja? Ili je moguce nesto drugo? - Cudno je da sa starim senzorom radi a sa novim nece?
  9. Da li moram ujedno da otklanjam kvarove ili mogu samo da uradim proveru bez obaveze ?
  10. Upravo sam probao, kada podigne obrtaje na plinu, odmah ga prebacim na benzin i tada podigne obrtaje pa ih obara (kao kada iskljucim kontakt) skoro da se ugasi, pa ponovo podize obrtaje i sve tako, a sve vreme drzim stisnutu papucicu gasa. U tom trenutku kada pustim papucicu gasa radi na veoma niskim obrtajima pa se ugasi.
  11. Zaboravio sam da kazem da imam ugradjen plin. Na plinu dize obrtaje (ne znam tacno na koliko obrtaja zbog toga sto mi ne radi obrtomer), a ne znam kako se ponasa na benzinu posto vozim iskljucivo na plinu, palim samo na benzin. Otvarao sam potenciomer, malo podigao kontakte i isto (vratio sam ga tacno gde je bio). Otvarao sam step motor, podmazao ga, podigao malo kontakte, i isto. Sonda mi je iskljucena odavno. Aleksic.miljan sta si uradio povodom tvog problema (pitam posto mi se cini da imamo isti problem).
  12. Događa se da kada stanem na raskrsnici i motor radi u leru, sam od sebe diže obrtaje. Podigne ih i drži na nekih 3-4.000 o/min. Zatim ga ugasim, upalim ponovo, vozim izvesno vreme i onda ponovo podigne obrtaje. Skidao sam kontakte, brisao, čistio. Na čega bi trebalo da sumnjam ?
  13. Jos uvek ga vozim ovako, sa tvrdim kvacilom. Cak supruga kaze da ce drzati u kolima staru obucu za voznju, zato sto unistava novu. Primetio sam kada smo isli po Fruskoj gori po uzbrdicama i nizbrdicama, i kada se zagreje malo bolje, teze mi ubacuje u rikverc. Zbog cega kazes @kakvo crno vadjenje motora@ ? Kako je najlakse da se zameni set kvacila ? Molim te da mi detaljno objasnis, zbog toga sto sam menjam. poz
  14. A da li imas sivi metalik za fiat brava zadnji branik, puknut ali da je leva strana dobra ili cela gornja strana iznad crne lajsne ?

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...