Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Uskoro zabrana uvoza i registracije automobila sa volanom na desnoj strani

Recommended Posts

Vauxhallinsigniavxr3.jpg

Vožnja automobila sa volanom na desnoj strani, odnosno njihova registracija na srpske tablice, biće zabranjena stupanjem na snagu pravilnika o tehničkim uslovima za vozila, saznaje ''Danas''.

- U radnoj grupi za pripremu pravilnika, koji će biti usvojen za dva meseca, preovlađuje stav da automobili sa desnim volanom nisu bezbedni za naše uslove saobraćaja, te će njihova registracija na srpske tablice najverovatnije biti zabranjena. Uvozom ovakvih automobila građani mogu da uštede nekoliko hiljada evra, ali na taj način predstavljaju opasnost po sebe i druge učesnike u saobraćaju. Sa druge strane, to ne znači da takvi automobili uopšte neće smeti da se voze srpskim putevima, ali će morati da imaju registarske oznake zemlje gde se automobili voze levom stranom ulice - kaže za Danas Demir Hadžić, načelnik Sektora za bezbednost saobraćaja u Ministarstvu za infrastrukturu.

On objašnjava da su vozila sa desnim volanom, kojih je na našim putevima sve više, nebezbedna pre svega tokom preticanja na otvorenom putu, jer vozač mora celim automobilom da pređe u suprotan smer da bi imao preglednost, a do tada se već može sudariti. Isti problem nastaje i na raskrsnicama, ali i na naplatnim rampama i javnim garažama, gde je nemoguće da se usluga plati ukoliko u kolima nije suvozač ili se ne izađe iz vozila.

Istovremeno, farovi automobila podešeni su tako da onaj bliže sredini kolovoza sija slabije od onog bližeg ivici puta kako ne bi zaslepljivao vozila koja dolaze u susret. Kako se u Srbiji vozi desnom, a u, recimo, Engleskoj levom stranom puta, ti farovi su obrnuto podešeni, pa se efekat zaslepljivanja upravo povećava umesto da se smanjuje.

Inače, u Srbiji ne postoji evidencija o broju automobila sa volanom na desnoj strani, a iz AMSS pretpostavljaju da je razlog to što je uvoz takvih automobila počeo nedavno.

Zabranom registracije automobila sa desnim volanom pojedinci će ostati i bez unosnog posla. Osobe koje imaju englesku vizu razradile su sistem preprodaje automobila ''sa Ostrva'', gde je cena četvorotočkaša pala usled ekonomske krize, kao i činjenice da je reč o zatvorenom tržištu koje se razlikuje od kontinentalnog dela Evrope. Oni svoju uslugu naplaćuju od 800 do 1.000 eura, ali naručilac i pored toga, kao i plaćanja carine i poreza ima uštedu od nekoliko hiljada evra.

Međutim, čak i da posao propadne i volan bude morao da se prebacuje na levu stranu što košta oko 1.500 evra, ušteda za naručioca će ostati minimalna. Naime, primera radi Peugeot iz 2002. koji u Srbiji treba platiti 10.500 eura, nakon dovoženja iz Engleske i plaćanja dažbina košta oko 8.000 eura, a kvalitet je sigurno bolji nego da je auto osam godina vožen u našoj zemlji.

Na brojnim forumima koji se bave problematikom vožnje automobila sa desnim volanom u Srbiji predloženo je zanimljivo alternativno rešenje. Umesto da se volan premešta za 1.500 eura, na levi retrovizor ili stub iza vrata mogla bi se postaviti mala kamera koja košta oko 200 eura, a čija bi se slika projektovala na ekran u vozilu, poput onog koji koristi uređaj za navigaciju. Na taj način postigla bi se preglednost kao da je vozač na levoj strani automobila.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakve kamere, budalastina, nisu smeli uopste da dozvole uvoz ovih automobila... Par puta na Ibarskoj magistrali za malo da me odnesu gospoda Englezi... Uzas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

fala bogu !!!

mog druga bratovog cimera ubio jedan desni englez u Grdelickoj klisuri izaso covek da vidi dal moze da pretekne i na mestu ubio decka...

to nikad i nije trebalo da bude dozvoljeno odgovara samo prevarantima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se. Sa stanovišta bezbednosti to apsolutno nije smelo ni do sad biti dozvoljeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sam mogao da razumem, ali što Englezi još uvek voze levom stranom (levom menjaju brzine, daju gas...koče desnom) to ne znam kako i EU može da trpi. Imao sam razumevanja dok su imali silnu auto industriju (Moris, Austin, Triumph, Zephir, Zidiac, Rambler, MG, Wolsley, Riley.....) ali to sve propade. Ostadoše Jaguar i Rols od koliko-toliko seriskih vozila. Astoni su unikati... Medjutim neverovatna je lakoća kojom oni prihvataju vožnju desnom stranom!! Sa onoliko Engleza sa kojima sam razgovarao ni jedan mi se ne požali da je imao bilo kakav problem kada je prešao lamanš i krenuo da vozi po Francuskoj na primer! Ja sam u Engleskoj pokušao da vozim sestrin auto. Automatik!. Bukvalno 50 metara i kraj. Uopšte mi ne ide zu glavu! Ko da sam (Bože me oprosti) mrtav alkoholisan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam ja ovde kod nas Astru kojoj je volan bio na desnoj strani, i malo je cudan osecaj, i probl kod preticanja. Mada u principu moze da se navikne da se vozi takav auto, ali i dalje stoji da to nije to... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I sta kao naterace ljude koji vec imaju takve automobile, da ih bace?(posto ocigledno nece moci da ih prodaju)

Nista od toga, mozda ce da zabrane dalji uvoz, ovi koji su vec kupili ostace na ulicama, dok se ne istrebe u saobracajkama

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa kamerom deluje kao moguce resenje ali ostaje pitanje kako na osnovu slike proceniti da li imas fore da preteknes.

Tu bi morao da se smisli i neki nacin da se prikazuje udaljenost. Sve u svemu ipak bi trebalo usloviti prebacivanjem + atest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih i prebacivanje + atest zabranio. Uopšte bih zabranio registraciju vozila koja po VIN potiču iz zemalja gde se vozi levom stranom uz možda par izuzetaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

''pare vrte gde burgija nece''

sta vam je ljudi,sve dok neko uzima lovu odatle to ce da prolazi! kao da neko uopste brine o bezbednosti! pa takva kola su pustili i na taksi,videli ste verovatno! i kako da taj taksi primi i ispusti vise putnika bezbedno?! da se provlace svi iza vozaca?!

da se neko brine o bezbednosti zakrpili bi one rupetine po autoputu ili bar stavili neki znak ili nize ogranicenje brzine.

samo mi nikako ne ide u glavu bezobzirnost ljudi koji to voze.da zbog hiljadu ili dve evra rizikuju svoj zivot i zivote drugih ljudi?!? :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites
... to ne znam kako i EU može da trpi.

A ko ih pita dal' mogu ili ne ;)

Inace, sto se tice prebacivanja i atesta - postoji specifikacija i mogucnost prebacivanja po toj fabrickoj specifikaciji, ali retko ko zeli da plati tu cenu.

Zato se ne slazem da treba zabraniti uvoz, vec samo registraciju i poostriti atest.

Share this post


Link to post
Share on other sites
da zbog hiljadu ili dve evra rizikuju svoj zivot i zivote drugih ljudi?!? :realmad:

Pa život u engleskoj svakako vredi mnogo više nego život u srbiji :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...kako ce indijanac koji kupi takav auto na putu obilaziti vozila? pa treba ceo da se izvuce iz trake... ja sam gledao jednu budalu sa mini coper om kakve je gluposti pravio... definitivno treba ih zabraniti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Englesku mozes da uvezes auto sa levim volanom,ali se vozilo mora prilagoditi voznji levom stranom. Glavna stavka je promena farova. Dosta oldtimera se nije ni pravilo sa volanom na levoj strani. Sta drzava da kaze u tom slucaju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bude zabune > uvoz kola sa desnim volanom nije naš izum. Pošto je ovo zemlja sa okasnelom tranzicijom, ovog vica (uvoz kola iz UK) su se mnogo pre nas dosetili Česi, Slovaci i Poljaci. Pomenuti su uvezli mnogo veći broj dešnjaka. Nadležne službe su uočile vrtoglavi porast broja nesreća na putevima u kojima su se veoma često pojavljivali kao izazivači nesreće dešnjaci. Veoma brzo je zabranjen uvoz i vožnja dešnjaka. Rusi i Ukajinci su preplavljeni japanskim polovnjacima (desni volan) - razmišlja se o zabrani uvoza.

Ako su drugi imali imali loša iskustva (kroz povećan broj nesreća) tada treba zabraniti dešnjake i kod nas.

Inače, imao sam i ja ideju da uvezem A4 sa desnim volanom pre 3 godine ali iz razgovora sa ljudima koji se bave prebacivanjem sam došao do zaključka da se ne isplati. Cena od 1500 eura je za ofrlje prebacivanje i eventualno za Lagunu. U mom slučaju, da se posao odradi stvarno kvalitetno cena je bila oko 4000 eura. Slično je bilo i za Pasata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok sam bio u Londonu, bar 5 sam mogao da poginem prelazeći ulicu. Obzirom da sam pola veka navikao da pogledam prvo na levu stranu, pa na desnu...ove neprimerene navike nisam mogao da se manem ni u zemlji u kojoj se vozi suprotnim prvcem. Spaslo me zlatno pravilo jednog koraka na pešačkom prelazu! U tom slučaju robija ne gine učiniocu prekršaja, ma koliko bio u pravu. Medjutim, ovo pravilo nije podložno bukvalnoj zloupotrebi, pa mi je nekolicina dobronamernih vozača sa dva uzdignuta prsta (što mi je posle objašnjeno kod njih nije znak za pobedu nego na nešto drugo u vezi sa ženskim telom, da bi mi odmah ta dva prsta usmerili na naočari...što sam ja pogrešno protumačio da je reč o solidarnosti sa slabovidom osobom)... Sestra mi je ponudila da provozam njen novi A4, medjutim, ni iz garaže nisam smeo da ga isteram!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...