neshaoct 9592 Posted October 30, 2017 Novi Audi A8 stigao u Srbiju Počelo je premijerno prikazivanje nove luksuzne limuzine kuće Audi, modela A8, širom Srbije U okviru proslave jubileja, 10 godina postojanja i rada AC Manik iz Čačka, u tom gradu je prvi put široj javnosti predstavljena nova generacija modela Audi A8. U pitanju limuzina iz premijum segmenta koja, pored novog dizajna, nudi i brojne tehnološke inovacije, među kojima su različite funkcije autonomne vožnje gde vozač postaje putnik. Prethodno je užem krugu potencijalnih kupaca novitet iz Ingolštata predstavljen u salonu Porsche Beograd-Ada, a nakon pojavljivanja u Čačku, automobil sa kojim Audi redefiniše slogan ''napredovanje kroz tehniku'' biće prikazan i u Nišu, kod dilera Bros Auto, pa potom ponovo u Beogradu, u salonu Autokomerc centar aerodrom. Finale premijernog upoznavanja domaće javnosti sa luksuznom krstaricom marke Audi je na Sajmu automobila u Novom Sadu do 30. oktobra, gde će štand kuće Porsche Novi Sad krasiti upravo novi A8 u verziji sa produženim međuosovinskim rastojanjem. Prodaja modela Audi A8 na našem tržištu počinje u decembru, a dodatne informacije u vezi automobila, opreme i cena dostupne su prilikom posete nekom od dilera ove marke u Srbiji. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 30, 2017 Audi S8 Plus vs Mercedes AMG E63 S 4MATIC+ Audi S8 Plus vs Porsche Panamera Turbo Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 17, 2017 CarsGuide video: Proba 2018. Audi A8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 2, 2017 Audi S8 Plus sa 605KS vs Mercedes S63 AMG V8 BiTurbo sa 600+ KS Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 5, 2017 DW video: Test 2018. Audi A8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Irena HGT 2139 Posted December 17, 2017 Audi za A8 nudi opcione karoserijske detalje i sportska sedišta Audi je za kupce svog najreprezentativnijeg modela pripremio nekoliko opcionih karoserijskih detalja, a tu su i nova sportska sedišta. Oni koji i dalje očekuju više moraće da sačekaju verziju S8. Nepun mesec od početka prodaje u Nemačkoj, Audi je za potencijalne kupce svog najvećeg i najluksuznijeg modela pripremio nekoliko opcionih karoserijskih elemenata uz koje stiže predznak "Sport", a u opciji su i nova izraženije profilisana prednja sedišta. S manjim modifikacijama na okviru maske hladnjaka stižu i novi detalji na prednjem braniku koji uključuju i saćaste usisne rešetke. Priča završava nešto širim rubovima pragova i minimalno redizajniranim zadnjim branikom u koji je integrisan zadnji difuzor. Unutrašnjost Audija A8 sa Sport paketom karakterišu nova sportska sedišta za čije podešavanje je zadužena struja. Uz utisnuto karakteristično slovo S u naslonima, kožom obložena sedišta su opremljena adaptivnim pneumatskim bočnim osloncima i moći će da se naruče u nekoliko boja s kojima ide i adekvatna boja šavova. Audi će prodaju "Osmice" sa sportskim predznakom početi krajem januara, a cena novih karoserijskih detalja iznosi 1.950 evra. Bez obzira na izbor međuosovinskog rastojanja i motora, za sportska sedišta treba da se izdvoji još 4.520 evra. Prema poslednjim informacijama, Audi će S8 ponuditi u kombinaciji s neznatno slabijim izdanjem Porscheovog 4.0 litarskog biturbo V8 motora koji pokreće aktuelnu Panameru, a još snažniji S8 Plus pokretaće neznatno slabija hibridna kombinacija koja pokreće najsnažniju Panameru Turbo S E-Hybrid. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 4, 2018 Carbuyer video: Test 2018. Audi A8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 5, 2018 Pit-stop video: 2018. Audi A8 Matjaž Korman - šef razvoja Audijeve B platforme objašnjava nekoliko interesantnih tehničkih noviteta u novom Audiju A8: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 20, 2018 TopSpeed test: Audi A8 50 TDI quattro Premijerno predstavljanje modela A8 izazvalo je pravi potres letos, na velikom Audi samit događaju u Barseloni, pa smo jedva čekali trenutak da na delu proverimo mogućnosti četvrte generacije reprezentativne poslovne limuzine iz Ingolštata Izlazak nove generacije premijum modela najviše klase, tzv. F segmenta, po pravilu izaziva ''tektonske potrese'', praćene ogromnim interesovanjem javnosti. Tako je bilo i letos, kada je gigant iz Ingolštata premijerno predstavio novi A8 na Audi samit događaju kojem smo prisustvovali u Barseloni. Prilikom prvog susreta sa reprezentativnom limuzinom, naši domaćini su nas upoznali sa glavnim obeležjima četvrte generacije kompanijskog ''flegšipa''. Tada su nam predočili kako je ovo prvi serijski automobil sa više od 40 sistema koji asistiraju u vožnji, a u Audiju su najviše ponosni na funkcije autonomne vožnje III nivoa. Naime, pri brzinama do 60 km/h, Traffic Jam Pilot može u potpunosti preuzeti kontrolu nad vozilom kako u gradskim, tako i u gužvama na auto-putu, sve dok postoji fizička barijera između traka u suprotnim smerovima. Drugim rečima, dok se automobil lagano kreće u režimu stani-kreni, vozač može da se bavi nekim drugim aktivnostima, da telefonira, surfuje internetom, šalje mailove ili da gleda TV. Pored navedenog, Audi AI (Artificial Intelligence) tehnologija veštačke inteligencije omogućiće i daljinsku kontrolu parkiranja (Audi AI Remote Parking Pilot) i daljinske kontrole parkiranja u garaži (Audi AI Remote Garage Pilot). Nažalost, ovoga puta nismo imali mogućnost da isprobamo kako u praksi funkcioniše daljinska kontrola parkiranja jer će ova opcija biti uvedena tek kada bude usklađena zakonska regulativa na evropskom nivou, ali se Traffic Jam Pilot pokazao svrsishodnim u usporenom saobraćaju. Ali, to je samo jedna od mnogobrojnih vrlina, jer ovaj automobil krasi pregršt drugih obeležja koji ga svrstavaju u ''krem de la krem'' današnje ponude. Počev od izgleda, pa preko svega ostalog, novi A8 ostavlja prethodnika daleko iza sebe, a istovremeno ozbiljno preti najbližim konkurentima, Mercedesovoj S-klasi i BMW-ovoj Seriji 7. Izgled mu je dobrim delom proistekao iz atraktivnog koncepta Prologue iz 2014. godine. Karoserijom dominiraju ravne, izrazito oštre ivice zajedno sa autentičnim detaljima kao što su velika rešetka hladnjaka i HD Matrix LED svetlosne grupe sa laserskim osvetljenjem napred i svetlosni potpis celom širinom vozila nazad. Upravo ravne i napregnute linije daju mu određenu sportsku primesu, iako je reč o luksuznoj limuzini. Očigledno je da u ovom segmentu kupce vizuelno sve više privlači sportska nota, o čemu svedoče i agresivnija rešenja na restilizovanoj S-klasi, dok Serija 7 već svojim bavarskim poreklom aludira na povezanost sa sportskom filzofijom. No, vratimo se Audiju… U odnosu na prethodnu generaciju ''osmice'', novi model je porastao za 37 mm i sada se u dužinu prostire gotovo 5.2 metra u standardnoj verziji, a treba naglasiti da je pored testirane, u ponudi i Long varijanta sa produženim međosovinskim rastojanjem koja u dužinu zahvata čak 5.3 metra. A8 ne samo da je postao duži, već je i viši, dok je širina smanjena za 4 mm, što je pomalo neuobičajeno. Nasuprot tome, ogromno međuosovinsko rastojanje od gotovo 3 metra je tipično za ovu klasu. Još kada se svemu tome dodaju dugi prepusti, automobil deluje izuzetno masivno i moćno. Ponuda prostora je odlična, kako napred tako i pozadi, a pomak na polju komfora je napravljen i time što je kabina postala za 32 mm duža nego ranije. Audi je oduvek polagao posebnu pažnju na selekciju materijala i završnu obradu u enterijeru, čak i kod najmanjih modela. Šta onda očekivati od ''osmice''? U najkraćem, sve najbolje… U njoj ''vladaju'' vrhunski, kvalitetni materijali. Sve je lepo na oko, meko na dodir i oseća se prijatan miris kože. Osim komfora i luksuza, putnicima je na usluzi i svesrdna pomoć digitalizacije. Instrument tabla je rešena kao virtuelni kokpit od 12,3 inča i po izboru vozača može menjati grafiku. Drugim rečima, na vama je da odaberete da li želite prikaz velikog brzinomera i obrtomera sa još nekim parametrima između, možete se odlučiti za manje instrumente i veći prikaz navigacije, a ukoliko želite, navigacioni uređaj može zauzeti čitav displej. Desno od virtuelnog kokpita posluje unapređeni MMI sistem sa dva odvojena displeja. Gornji je dijagonale 10,1 inča i služi za podešavanje navigacije, multimedijalnog sadržaja, ali i mnogobrojnih funkcija automobila, među kojima je i panoramski pogled oko vozila preko sistema kamera. Ipak, režimi vožnje se svrstavaju među najvažnije - A8 preko Dynamic Select sistema nudi izbor između pet modova… Tu su štedljivi Efficiency, relaksirani Comfort, sportski Dynamic, Auto kada automobil sam u zavisnosti od načina vožnje kalibriše rad motora, vazdušnog oslanjanja i sistema upravljanja, te Individual gde vozač sve to može zasebno podešavati. Tu je i nešto manji donji displej od 8.6 inča, rezervisan za klimatizaciju i još neke komande. Posebno se ističe to što svi ekrani i podloge osetljive na dodir proizvode diksretan zvuk i daju osećaj ''ulegnuća'' kao da ste pritisnuli klasičnu komandu. A kada kod modela A8 50 TDI quattro pritisnete dugme za pokretanje agregata, zapravo startujete trolitarski V6 dizel od 286 „konja“ i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Kao i prethodne ''osmice'', najnovija dolazi isključivo sa quattro pogonom, a snaga se u ovom slučaju prenosi na sva četiri točka preko osmostepenog Tiptronic menjača. Motor je na leru iznenađujuće glasan! Srećom, samo spolja, ne i unutra, gde je akustični komfor doveden na očekivani nivo zahvaljujući opcionoj dodatnoj zvučnoj izolaciji, koja se doplaćuje 1.773 evra. Smešteni u nestvarno udobna tzv. komforna sedišta (1.729 evra), lako pronalazimo idealnu poziciju dok nas specijalni naslon za glavu (300 evra) „miluje“. Inače, u A8 se sedi dosta nisko i to je karakteristika svih nemačkih limuzina iz premijum segmenta. Uprkos, da tako kažemo, ''mamutskim'' dimenzijama, A8 se relativno lako vozi u urbanim sredinama, a na manevarske sposobnosti utiče dobar krug okretanja u kombinaciji sa sistemom kamera i pogledom od 360 stepeni koji se doplaćuje 1.350 evra. Pri niskim brzinama vožnja je nečujna i veoma udobna, jer vazdušno oslanjanje nudi pet različitih visina karoserije i savršeno odrađuje svoj deo posla. Boravak pozadi, takođe je prijatan, ali bi mogao biti obogaćen nekim ''dodacima'' kao što su ekran u pozadini naslona prednjih sedišta i podešavanje položaja zadnjih sedišta, a jedino je na raspolaganju mini-tablet preko kog možete birati muzički sadržaj, podešavati temperaturu ili menjati kanale na televiziji, pod uslovom da za TV prijem doplatite 1.950 evra. Međutim, mnogima je još uvek važnije kako se savremene tehnologije odražavaju na sam kvalitet vožnje nego na propratni sadržaj. I upravo na tom polju Audi A8 briljira. Satkan od ultralakih materijala, sa adaptivnim vazdušnim oslanjanjem i čuvenim quattro pogonom na sva četiri točka, kao i novim sistemom upravljanja na sva četiri točka (2.160 evra), limuzina duža od 5 metara i teška više od 2 tone vozi kao po šinama kada se jače potera. Naročito impresivno deluje oslanjanje, koje nam je sve vrline prikazalo prilikom dinamične vožnje po neravnom drumu. Niti jednog trenutka nismo osetili da su udobnost ili stabilnost dovedeni u pitanje, čak ni u situacijama kada su opruge spuštene, a amortizeri maksimalno utegnuti. Vozač i putnici sve vreme nekako ostaju izolovani od realnosti, kao da lebde na vazdušnom ćilimu… Pored zavidne stabilnosti, raduje i neposredniji odziv na komande upravljača. A8 je konačno postao agilniji, što nije baš moglo da se kaže za prethodnu generaciju koja je nekako delovala teže i tromije. O performansama ne treba trošiti previše reči – dovoljno je reći da iz mesta do 100 km/h ubrzava za manje od 6 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h. Rekli bismo i više nego dovoljno, jer nije namenjen obaranju rekorda na stazama već dugim putovanjima bez zamora, ili poslovnim relacijama… Ono što svakako treba pomenuti jesu neki drugi uređaji i asistencije koje vožnju čine lakšom i sigurnijom. Opremljen sistemom ultrazvučnih senzora, radara i kamera, novi A8 vodi računa i trudi se da predupredi potencijalno opasne i rizične situacije sa svih strana. Kada se iz prve ruke sagleda koliko toga i na koji način ''servira'' ova reprezentativna poslovna limuzina, postaje jasno da u Ingolštatu svakako imaju pokriće da samouvereno nastupe po pitanju cene. Ona kreće od 92.900 evra za A8 50 TDI quattro, dok u slučaju testiranog modela stiže do 125.970 evra. A s obzirom na prirodu ovog automobila koji je zamišljen kao poslovna limuzina, jednako privlačna da je vozite i da vas drugi u njoj voze, naša preporuka svakako bi glasila da izdvojite dodatnih 4.000 evra za produženu A8 L verziju. To i nije neki preveliki izdatak imajući u vidu da se baš jednako doplaćuju atraktivni točkovi od 20 inča u rotor stilu… Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed Fotografije: Luka Kulundžić preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 27, 2018 NewMotoring video: Test 2018. Audi A8 L Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 2, 2018 Vrele Gume video: Test Audi A8 3.0 TDI Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 9, 2018 Vrele Gume test: Audi A8 50 TDI quattro Iako ga neki još zovu automobilom, upravo pristigli Audi A8 četvrte generacije, na prvi pogled obara sa nogu. Da li je baš to tako? Hajde da ga testiramo i proverimo kako spolja tako još detaljnije iznutra. Najduži rat moderog doba kojem se ne vidi ni naznaka kraja je u punom zamahu. Teška oružja, sada su još informatički i tehnološki modifikovana do trenutnog tehnološkog savršenstva. Iako su možemo reći skoro komšije, BMW, Mercedes i Audi ne popuštaju sa međusobnim granatiranjem dobro utvrđenih položaja u svim klasama. Ipak, uz svu čast kaplarskim segmentima, odlučujuće bitke pred ''narodom'' se vode na generalskom nivou ili da budem jasniji u premium segmentu. Kada bih baš hteo biti surovo ralan, rekao bih da su to i pomalo nameštene ratne igre na ratištu koje ima globalne razmere. O tome lepo svedoče naravno nemački automobilski mediji, sa večitom strategijom zamajavanja naroda, ''Audi gegen BMW gegen Mercedes''. I pogađate, upravo je najnoviji zapravo i najbolji, a recimo Lexus naravno uvek i svagda poslednji vagon, ili fenjeraš. Naravno kao i u svakoj dobro režiranoj fikciji, u jednom delu ona mora sadržati i realnu opipljivu podlogu. Naravno, novi Audi A8 upravo je dobar deo svoje strategije oslonio na upotrebu najmodernije tehnologije, koju BMW serije 7 i Mercedes S klase još nisu uspeli domašiti, iz prostog razloga jer dolaze kasnije. A u današnje doba, svaka godina zaostatka je duga kao decenija, bar u kontekstu napretka informatičkih i autonomnih sistema. Sreća je da ipak suština automobila nije izmenjena. Dakle A8 nudi za početak ono klasično, pet metara lima, napred motorčina u sredini kardančina nazad gepekčina! Ipak limuzina je ovo! U odnosu na prethodni model što se spoljašnjosti tiče nema ni revolucije ni evolucije. Pre bih rekao na sceni je samo malo jače šminkanje koje se pre svega odnosi na mnogo veću prednju masku koja sada zahvata gotovo celo lice novog A8. Ostale su još samo oči, naravno u HD Matrix LED tehnologiji koja vide noću kao mačka ali već i izdaleka svojim svetlosnim ''potpisom'' nude autorizaciju da oni malo bolje informisani znaju sa kime imaju posla na putu. Ta svetlosna priča od nazad je još impresivnija. Ne videh do sada takvu atrakciju i raskoš stražnjice u crveno/žutim led svetlima, koja je apsolutno lepša pod zvezdama. Novi A8 je sada za 3.7 cm duži (ukupno 5.172 mm) , tek toliko da se dobije prostora za još već razmak između osovina (2.990 mm). Što se famozne maske prednjeg dela tiče, bez imalo sumnje da je bezbednost A8 na vrhunskom nivou, primećujem da je takva drastična izloženost osetljivih radarskih sistema koji se nalaze u prednjem delu vozila priličan nedostatak. Toliko praktična zaštita od gradskih kuckanja i čukanja je gotova ravna nuli, jer konstruktori su puno poverenje poklonili sigurnosnim sistemima koji treba blagovremeno da spreče sve moguće kontakte sa vozilima u okolini. Jedini je problem, što autonomi sistem A8 neće zaustaviti komšiju na prakingu koji je svog Golfa dvojku naumimio ugurati na isti, pa čuk tamo, čuk ovamo... Ako sam kod spoljašnjosti ostao gotovo indiferentan prema A8, unutrašnjost je valja odmah reći karta na koju je Audi zaigrao. Baš tako i treba. Pa zar nije mnogo važnije onom unutra kako se oseća u automobilu nego da oni spolja ''uživaju'' u dizajnu. Mada, ima nas svakakvih... Elem, dobre stvari su odmah primetne. Mnogo je više prostora, odlična klimatizacija i luksuz su za primer. Audi je za novi A8 napravio i nova sedišta. Nije se samo primakao BMW školi, već je otišao i korak dalje. Ona su sada gotovo idealno ukomponovana da budu tako udobna a ipak tvrda, čime je ispravljena najslabija karika u četiri prstena. Eh, koliko sam puta u Splitu nakon 800-900 km vožnje u jednom danu izlazio potpuno ukočen i išijatičan iz A6 Allroada... Svi su mi zavideli, osim ja sam sebi! Od tada me strah bilo i pogledati na njegovo vozačko sedište, sve do sada. Iako ne obožavam 100% prirodnu kožu, ova sitno perforirana koža na sedištima nudi naprosto vozačku ''simbiozu'' sa njima. Ne zna čovek gde se lepše oseća, iza upravljača ili na zadnjem sedištu. Ovo poslednje suštinski i jeste najznačajnija tačka na kojoj A8 dobija ili gubi rat. Voziti ga je pravo pravcato uživanje. Odličan i logičan raposred komandi uz napomenu da vozač na raspolaganju ima tačno 41 rasploživi sistem za pomoć u različitim uslovima i načinima korištenja. Šta reći osim, onom ko ih sve otkrije i koristi a da ne poludi, skidam mu kapu. U praksi, ispred vozača je virtuelni imaginarni kokpit u obliku potpuno digitalizovane instrument table koju je moguće individualno prilagoditi ukusima, navikama i stanju vida vozača. Desno su dostupna dva displeja unapređenog MMI sistema. Gornji od 10.1 inča dijagonale nudi pored ostalog panoramski pregled okoline putem kamera, navigaciju, kontrolu ozvučenja i ulaz u tajni svet svih mogućih prilagođavanja sistemima u vozilu. Donji, veličine 8.6 inča je priča za sebe. Osim što se njime savršeno komanduje klimatizacijom i luksuziranjem po kabini, on krije i tzv. ''haptičku'' komunikaciju dodirom. Videćete da se ispod svake komande krije i pravi taster koji pušta onaj tako potreban ''klik'' kada se pritisne ekran osetljiv na dodir. Jednostavna fora, ali priznajem, moja analogna duša u tome baš uživa. Inače Audi je kroz model A8 napravio najveći tehnološki iskorak u svojoj istoriji. Počećemo sa novim farovima koji koriste HD Matrix LED tehnologiju uz upotrebu lasera. Laseri se aktiviraju pri brzinama većim od 70 km/h i udvostručuju dužinu svetlosnog snopa kod „dugih“ svetala. Posebno treba naglasiti tri AI (veštačka inteligencija) sistema koji služe autopilot u velikoj saobraćajnoj gužvi, za parkiranje bez prisustva vozača, kao i za ulazak u garažu takođe bez vozača. Autopilot u saobraćajnoj gužvi predstavlja treći nivo autonomije automobila. Vozač aktivira ovaj sistem putem kako rekosmo komande na centralnoj konzoli. Sistem radi pri brzinama manjim od 60 km/h i u potpunosti preuzima upravljanje, ubrzanje i kočenje. Autopilot je vrlo napredan te sam reaguje i na nenadane situacije poput ubacivanja drugog vozila u traku. Dok je autopilot uključen, vozač (teoretski) nema potrebu da drži ruke na volanu. Čim brzina pređe 60 km/h sistem obaveštava vozača serijom zvučnih i vizuelnih alarma da mora preuzeti kontrolu nad vozilom. Audi je najavio da će u narednim godinama ovaj sistem postaviti i u druge svoje modele. Sistem za parkiranje bez vozača kao i za ulazak i izlazak iz garaže u suštini funkcionišu identično. Vozač ne mora biti u automobilu za aktivaciju ovog sistema. Dovoljno je da putem smartfona i aplikacije zada radnju vozilu i od tog trenutka autopilot preuzima stvari. Sistem kontroliše upravljanje, ubrzanje i kočenje, a vozač može nadgledati ovu radnju putem telefona preko kamera u automobilu koje daju pregled od 360 stepeni. U slučaju da kompjuter proceni da nema dovoljno mesta za parkiranje, zaustaviće radnju i obavestiti vozača odnosno posmatrača. Gore pomenuti autonomni sistemi mogući su uz upotrebu širokog spektra senzora. Audi A8 ima ukupno 12 ultrazvučnih senzora, 4 kamere koje daju pregled od 360 stepeni (napred, pozadi i dve u retrovizorima), jednu prednju kameru na vrhu vetrobrana, četiri radara srednjeg dometa u uglovima automobila, jedan radar dugog dometa u prednjem delu, jednu infracrvenu kameru napred i laserski skener u prednjem delu vozila. Laserski skener koji je prvi put upotrebljen u jednom serijskom automobilu radi po sledećem principu. Skener emituje laserske zrake (nevidljive i neškodljivo ljudskom oku) koji se na razdaljini do 80 metara i pri uglu od 145 stepeni odbijaju od predmeta koje se nalaze ispred vozila, vraćaju nazad gde odbijene zrake registruju fotodiode. Kompletan proces se obavlja za manje od mikrosekunde. I tako dok se vozač igra sa ovim funkcijama, ozbiljna glava se nazad vozi kao Bogoljub Karić u Majbahu. Onako dostojanstveno, sa stilom i naravno crvenom kravatom, jer od „drugova“ smo potekli ili pretekli, svejedno. Ali nije svejedno sledeće. Zvučna izolacija pa još ona u dodatnom paketu koji košta bezmalo 2.000 evra vredi rekao bih svaki cent. Nema tu gotovo više nikakvih spoljnih uticaja na druga ili gospodina na zadnjem sedištu osim nešto malo šuma koji puštaju 20 cola glomazni zimski pneumatici. Iako liči na otkrivanje tople vode, da spomenem i mali tablet kojim putnik ili ti šef parade na preudobnom zadnjem sedištu (doplata 1.800 evra) preuzima ingerencije nad klimatizacijom, radom ozvučenja, podešavanjem sedišta i savesa na prozorima. Malo li je Bogoljube? Pa jeste... nedostaje ovde ekran za TV i omiljenu tursku seriju koju mogu gledati tek ako uplatim još oko pogodite... 2.000 evra za TV prijemnik. Sve u svemu, neka vozi ko mora! Testirani model raspolaže trolitarskim turbo dizel agregatom od 286 KS i zaista sjajnih 600 Nm obrtnog momenta. Mogu reći, to je naš ''balkanski klasik'' i da nije ove čudne nove nomenklature Audija umesto oznake A8 50 TDI Quattro lepo bi pisalo da ceo svet razume A8 3.0 TDI Quattro. Zapravo nije šija nego vrat, jer velike razlike suštinski nema. Već ostareli pa modernizovan šestcilindarski motor sasvim jasno pokazuje da mu vreme prolazi a da se održi u ekološki prihvatljivom sedlu pomaže mu čak i mali elektromotor. Zapravo kod A8 50 TDI na sceni imamo jedan lagani hibrid koji donosi nešto obrtnog momenta i performansi ali što je najbitnije snižava emisiju izduvnih gasova kako bi ovaj veliki turbo dizel opstao u igri samo sa jednim žutim eko kartonom. Što bi rekli dosta je bilo laganja sa softverima, vreme je za kao neku električnu pomoć. Motor je bučan iznad mere i samo zahvaljujući izvanrednoj izolaciji ne donosi minus utisak. Međutim, treba priznati, dobro nam poznati agregat je ostao vredan i poletan iako je u poznim godinama. Znam dosta mlađih koji mu ni do pojasa nisu. Dakle, solidno se nosi sa ovih pet metara lima i oko dve tone ukupne težine vozila. Tu je naravno i neizostavni Quattro i osmostepeni ZF Tiptronic automatski menjač. Sve skupa, ova dva poslednja ''Mohikanca'' savršeno skladno dopunjuju jedan drugoga do nivoa da se bar što se dinamike vožnje tiče nema objektivnih zamerki. Još kada svemu dodamo izvanredno vazdušno oslanjanje koje nudi nekih pet pozicija udobnosti i dinamičnosti, prosečan utisak je na granici očekivanog. A8 na našim i dobrim a još više lošim putevima klizi kao podmazan. Precizan u upravljanju i vrlo agilan u krivinama. I na kraju sasvim lično. A8 je zaista jedna odlična limuzina koja je ponudila solidan tehnološko autonomno digitalni napredak. Što se tiče tradicionalnih automobilskih elemenata poput agregata, prenosa i ogibljenja, tu se i nije baš proslavio, jer osećaj već viđenog me nikako ne napušta. Da budem na kraju potpuno iskren, za ove pare (testirani model košta oko 125.000 evra pa do 150.000 evra sa svom tom opremom), a pod uslovom da nisam Bogoljub, moja duša bi se skrasila radije uz jedan Porsche Panamera Sport Tursimo. Da sam Bogoljub, još bih razmislio da li je smisleno svog vozača častiti ovakvom vozačkom spravom koju neće koristiti ni sa 10% tehnoloških kapaciteta! Uvalio bih mu u tom slučaju jednu polovnu S Mečku pa neka laje dok traje, Mercedes mislim. Audi A8 jeste još uvek automobil, ali bi ipak prijalo da je malo više automobil, a manje pokretna aplikacija. Kako bilo, da podržim nemačke kolege novinare, trenutno je A8 taman toliko ispred BMW 7 i Mercedesa S klase koliko je zapravo i mlađi od njih. Međutim, ogromno međutim je ovde među nama. Jeste ta prednost danas evidentna, ali već sada tvrdim i nedovoljna pod dolazećim kanonadama iz Minhena i Štutgarta. Tekst: Miodrag Piroški Foto: Igor Pejović, Branko Avramović Kamera i režija: Miroslav Šosberger Montaža: Igor Pejović WEB: Zoltan Balzam preuzeto sa - vrelegume.rs 1 cuore_sportivo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 28, 2018 CarKeysUK video: Test 2018. Audi A8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 29, 2018 What Car? video: Test 2018. Audi A8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 7, 2018 Pit-Stop video: Test Audi A8 L 50 TDI quattro Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 22, 2018 AutoMarket.hr video: Test Audi A8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 25, 2018 Novi Audi S8 stiže krajem godine (nezvanični render) Verzija Audijevog najsnažnijeg sedana, model S8, nekoliko puta je primećena tokom testiranja, a Auto Bild piše da će ovaj model fokusiran na performanse biti predstavljen ove godine. Kao što je bilo i ranije, S8 će dobiti suptilni sportski body kit i četiri završetka izduvnih cevi. Veći naplaci će skrivati moćnije kočnice, ali je jasno da oni koji nisu dobro upoznati o Audijevim modelima baš i neće na prvi pogled primetiti razliku između standardnog A8 i snažnjeg S8. Pomenuti magazin ne isključuje mogućnost korišćenja 2.9 litarskog biturbo V6 motora, ali su veće šanse da ga pokreće 4.0 litarski V8 motor sa dva turbo punjača. Taj motor bi trebalo ima mnogo toga zajedničkog s osmocilindričnim motorom iz Porschea Panamere Turbo, a očekuje se da će razvijati više od 500KS. Kasnije će se pojaviti i E-Tron verzija. Špekuliše se da će imati elektrifikovani pogon koji će u stvari biti adaptirana verzija onog iz Panamere Turbo S E-Hybrid, a to će značiti ukupnu snagu veću od 600KS. Što se tiče modela RS8, za njegov dolazak su šanse male jer je za Audi Sport prioritet razvoj SUV-ova s RS oznakom. Novi S8 će biti predstavljen na Sajmu automobila u Parizu, a prodaja se očekuje krajem ove ili početkom sledeće godine. Ako želite više cilindara u svom Audiju, onda je W12 verzija pravi izbor. Takođe, ovo je poslednja šansa za to jer sledeća generacija neće biti dostupna sa 6.0 litarskim biturbo motorom koji deli sa Bentleyjem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted April 26, 2018 Vozim sluzbenog A8L 3.0 quattro.I ako je 2008g zaista je impozantno parce tehnologije.I ako je tezak kao zemlja sa svojih 171kw i 450Nm ide jako lepo i zacudjujuce ekonomicno.Pri 160kmh komp pokazuje trenutnu potrosnju od 6,9l.Naravno sliku kvari recimo cena velikog servisa od 3000e.I ovaj matori model je opremljen radarom,bang olafsen multi medijom,perforiranom kozom i svim ostalim perverzijama koje se mogu staviti u auto od 150.000e. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 30, 2018 AutoservisEmisija video: Test Audi A8 50 TDI quattro Tiptronic Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 16, 2018 ABT Audi A8 Nemački ABT Sportsline je pripremio i kit za pojačanje 3.0 TDI motora u najnovijoj generaciji Audijeve luksuzne limuzine A8. U najkraćem, 3.0 TDI umesto standardnih 210 kW/286KS i 600 Nm sada ima 243 kW/330KS i 650 Nm obrtnog momenta, ali u kratkoj vesti nema informacije o ubrzanju i najvećoj brzini. Takođe, ABT Sportsline je za A8 predvideo i set novih 22-inčnih alu točkova u mat crnom finišu. Ovo jer međutim tek početak budući da će kasnije za A8 biti dostupan i kompletan ABT Sportsline tjuning program. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 29, 2018 CarWOW video: Test Audi A8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 5, 2018 Parkers video: Audi A8 vs Mercedes S klase Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 12, 2018 Posebni Audi R8 Sport Performance Parts Audi je otkrio posebno izdanje svog trkača R8 sa oznakom Sport Performance Parts koji će proizvesti u svega 44 primerka. Ovo limitirano izdanje R8 pod haubom ima 5.2-litarski V10 plus agregat sa 600 KS i 560 Nm obrtnog momenta. Audi tvrdi da pri brzini od 150 km/h stvara 52 kg potisne sile, a pri 330 km/h 250 kg. Ovaj R8 dostupan je isključivo u Misano Red boji sa volanom obloženim Alkantarom i Nappa kožnim sedištima. Na njemu su 20-inčne alu-felne sa Michelin Pilot Cup 2 pneumaticima koje su olakšale ovu verziju u odnosu na standardnu za osam kilograma. Za usporavanje i zaustavljanje ove ''zveri'' zaduženi su titanijumske pločice i karbon-keramički diskovi. Početna cena Audi R8 Sport Performance Parts je 234.371 dolar. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 25, 2018 Drive.com video: Test 2018. Audi A8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 17, 2018 MotoringAustralia video: Test 2018. Audi A8 Quote Share this post Link to post Share on other sites