Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija: Audi A8L Quattro

 

60 TFSI = 4.0 V8 sa 460KS/660Nm, stotku uhvati za 4.5 sekundi. A8L je duži 13cm, i svih 13 je naravno za zadnja sedišta i zato je teži za samo 35 kilograma od običnog A8.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

rocars.jpg RoCars: 2022. Audi S8 Exclusive

 

Ima 4.0 V8 sa 571KS/800Nm. Uhvati stotku za 3.8 sekundi i može sve do limitiranih 250 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi A8 - da li je ikada bio na nivou S-Klase i Serije 7?

 

audi a8 6.jpg

 

Da li je Audi izneverio kupce aktuelnog A8, ili njihova luksuzna limuzina možda nikada nije bila tako sjajna ni u ranijim generacijama?

 

219560-audi a8 5.jpg

 

Audi A8, perjanica marke iz Ingolštata ne izaziva ni izbliza takvu pažnju kao Mercedes S-Klase i BMW Serije 7. Da li možete da se setite kada ste se poslednji put okrenuli za ovom limuzinom? Naravno, tu ne računamo S8. Nekako, luksuzna limuzina druge bavarske marke ostaje van radara.

 

219563-audi s8 4.jpg

 

A8 je oduvek bio pojam luksuza i pomalo potcenjen, ali ne treba gubiti iz vida da su brojni kupci to znali da cene. Međutim, postoji razlika između ''pozitivne'' i ''negativne'' potcenjenosti. Čini se da je Audijev pulen skliznuo u potonju kategoriju nakon predstavljanja četvrte D5 generacije, koja je stupila na scenu 2017. godine. Da odmah napravimo distinkciju između ''pozitivne'' i ''negativne'' potcenjenosti. Tipični predstavnici prve grupe su BMW M5 E39 ili W211 E63 AMG, ali i prva i druga generacija A8/S8. U međuvremenu, koncept ''negativne potcenjenosti'' savršeno demonstrira aktuelni Audi A8, kako sam po sebi, tako i naspram rivala kao što su Mercedes S-Klase i BMW Serije 7.

 

Ovde se nameće pitanje, da li kupci Audija A8 trebalo da se osećaju omalovaženim zbog toga?

U prvoj polovini ove godine, marka ''četiri prstena'' je morala da sabere prodaju A8 i S8 da bi se na jedvite jade našla ispred Genesisa G90. U poređenju sa S klasom i serijom 7, A8 nije ništa više nego daleka (eventualna) alternativa. Da se vratimo na brojke: 641 jedinica A8/S8 je prodato po podacima Carsalesbase-a u prvom polugodištu 2022. (na referentnom američkom tržištu), što je skoro pet puta manje od BMW-a Serije 7, a tu govorimo o G11, ne ''svemirskom'' modelu koji je upravo stupio na scenu. Dakle, radi se o ''sedmici'' koja je lansirana dve godine pre aktuelnog A8, što znači da model iz Ingolštata tehnički ima prednost na planu tehnologije, što nije u isto vreme uspeo da unovči. Daleko od toga da A8 ne izgleda dobro, posebno kada je reč o S8 varijanti za 2022. ali ono što predstavlja suštinu ove priče je ukupan paket, a tu je Audi zakazao, što jasno pokazuju prodajne brojke od 2017. do 2022. Hajde da pogledamo neke prethodne A8 modele počev od D2 generacije, koja je tehnički prva, direktna naslednica Audija V8, koji je bio sasvim atraktivan.

 

audi a8 3.jpg

 

A8 (D2) je razvijen u okviru ideje o luksuznoj limuzini smanjene mase, sa standardnim pogonom na sve točkove. Morao je da bude lakši od rivala zbog quattro pogona, a u najvećoj meri je bio pun pogodak. Pristigao je sa bogatom luksuznom opremom uključujući dvozonski klima uređaj, elektropodesiva sedišta u 14 smerova sa funkcijom grejanja, premium audio sistem i tako dalje. Ne treba zaboraviti ni da je bio prvi svetski serijski model sa prednjim i zadnjim bočnim vazdušnim jastucima. Ipak, ono što je najvažnije, D2 je bio automobil koji je dominirao na planu kvaliteta izrade tokom devedesetih, uprkos nepretencioznom izgledu. S8 je takođe bio briljantan. Audi ga je lansirao 1996. inicijalno sa 4.2 V8 sa 340 konja. Pre istega roka trajanja ove generacije, nemački proizvođač je u A8 (D2) instalirao još veći, 6.0 W12 sa 420 konja i 550 Nm. Zatim je usledila druga, D3 generacija, koju retko koji ljubitelj automobila nije cenio, jer je u najmanju ruku bila rame uz rame u odnosu na E65 seriju 7 i W220 Mercedes S klase, ako nije prednjačila u odnosu na njih. A8 D3 je došao sa inovacijama kao što su čuveni MMI interfejs, adaptivni bi-ksenonski HID farovi, napredno ogibljenje, nova generacija Tiptronic menjača i neverovatni audio sistem od 1.000W sa 14 zvučnika, koji je potpisao Bang&Olufsen.

 

Audi A8 2.jpg

 

D3 je izgledao dobro i u A8 i S8 varijantama i pre i posle restilizacije. Isto se ne može reći za D5, pa ni D4, koji je relativno dopadljiv u vrhunskom paketu opreme. Zapravo, ova dva modela treba razdvojiti, jer je S8 (D4) bio verovatno poslednja Audijeva luksuzna limuzina koja se držala filozofije ''pozitivne potcenjenosti''. Međutim, kada se uklone ''S'' detalji i ono što je došlo s restilizacijom, D4 gubi svoj karakter.

 

audi a8 1.jpg

 

Tužan deo priče je što Audi možda nikada neće popraviti stvari sa A8. Sudeći po izveštajima koji cirkulišu, vrlo lako bi moglo da se desi da marka iz Ingolštata ne nastavi priču s luksuznim, ali u isto vreme asketskim modelom. Zapravo, ako dizajn naredne generacije bude pod direktnim uticajem Grandsphere koncepta, krajnji proizvod neće ni biti limuzina s četvoro vrata, već ''fastbek'' koji izgleda više kao gliser nego automobil. Naravno, još uvek nema mesta za paniku. Audi je otprilike jedini proizvođač luksuznih automobila koji nije lansirao bilo kakav elektromobil kontroverznog izgleda. To je za pohvalu, tako da ostavljamo prostor za eventualnog naslednika A8 koji će pomeriti granice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg Motorweek: 2022. Audi A8L

 

Tradicionalni oblik limuzine postaje retkost u današnje vreme, a naročito sa isto tako tradicionalnim benzinskim motorom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Audi A8 stiže sa dizajnom koji će biti pod velikim uticajem Grandsphere koncepta

 

audi grand 2.jpg

 

Audi trenutno nema na raspolaganju veliku električnu limuzinu, ali to će se promeniti krajem 2024. sa predstavljanjem nove generacije A8.

Kako navode britanski mediji, ljudi iz Ingolštata nameravaju da prodaju svoj budući vodeći model samo kao EV. Novi A8 će se pojaviti sledeće godine sa stilom koji će biti pod velikim uticajem Grandsphere koncepta (na slikama). Taj koncept je predstavljen u septembru 2021. i jedan je od četiri Sphere koncepta koje je Audi razvio da bi najavio svoju električnu liniju. Kompanija naime namerava da lansira samo električne modele od 2026. i da prekine prodaju SUS modela do 2033. godine.

 

audi grand 1.jpg

 

U razgovoru za britanski Autocar, šef dizajna Audija Mark Lihte je rekao da je Grandsphere ''veoma blizu'' toga kako će izgledati novi A8. Pomenuo da to neće biti kopija koncept automobila, ali da je ovo ''veoma konkretna najava'' budućeg serijskog modela. Britanski časopis tvrdi da će se zvati A8 E-Tron i da će se bazirati na arhitekturi Premium Platform Electric (PPE) koja je razvijena zajedno sa Porscheom. Za Audi Grandsphere Lihte kaže da je ''sve u vezi sa sjajnim nastupima. Impresivno i lično. Veliko iskustvo visoke klase za sva čula''. Što se dimenzija tiče, Grandsphere Concept je dugačak 535 cm, širok 200 cm, visok 139 cm i ima međuosovinsko rastojanje od 319 cm, dok su točkovi od 23 inča. Za pogon se brinu dva elektromotora sa ukupno 720 KS i 960 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje nešto više od 4 sekunde, a domet sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 120 kWh je 750 km (po WLTP-u). Takođe, na brzom punjaču je moguće napuniti do 80% kapaciteta baterija za oko 20 minuta.

 

Sledećih nekoliko godina će inače biti prelazne za Audi jer ide ka potpunoj elektrifikaciji, sa serijom osnovnih električnih vozila koja će stići zajedno sa novim modelima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Lihte ističe: ''Radimo na električnim vozilima i naslednicima SUS modela. Uskoro ćemo videti najveće lansiranje proizvoda u istoriji Audija sa više od 20 automobila u naredne dve i po godine.'' Naravno, mnogi od njih će biti derivati u okviru osnovnih linija modela, ali videćemo promene u celom portfelju i nove čisto električne Audije u naredne tri godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sadašnji Audi A8 će živeti duže od planiranog

 

219560-audi a8 5.jpg

 

Prema nemačkim medijima, Audi planira da produži životni ciklus sadašnje generacije luksuzne limuzine A8 za još nekoliko godina, i to zbog odlaganja njegovog potpuno električnog naslednika. Ova odluka se vodi željom da se iskoristi uspeh prodaje A8 sa SUS pogonom u Kini i da se pomeri uvođenje potpuno nove top limuzine E-Tron usred niže potražnje za električnim vozilima nego što se očekivalo.

Aktuelna četvrta generacija Audija A8 (D5) se pojavila još  2017. i prošla je modernizaciju sredinom životnog ciklusa krajem 2021. Prvobitno, novi potpuno električni naslednik, najavljen konceptom Grandsphere, trebalo je da bude prikazan 2024. godine. Međutim, sada nemački mediji navode da će lansiranje biti odloženo najmanje do 2027. Zato Audi razmatra još jedan facelift da bi aktuelni A8 zadržao aktuelnost još nekoliko godina.

 

audi a8 02.jpg

 

Portparol Audija je za nemačke medije potvrdio da trenutno nema planova da se obustavi proizvodnja A8, navodeći kao razlog jake prodajne rezultate postojećeg modela u Kini. Iako portparol nije izneo detalje o budućim planovima Audija, navodno su u kompaniji u toku diskusije o još jednom facelift-u za A8.

 

horch 01.jpg

 

Kao odgovor na interesovanje kupaca, Audi planira da u Kini uvede dodatne opcije personalizacije za svoju najveću limuzinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...