Jump to content
FAS Goran
mixailo

Lancia Lybra - problem sa daljinskim na ključu

Recommended Posts

Ima već par meseci kako mi daljinski za centralnu bravu ne radi.

U pitanju je ključ u obliku Lancia znaka, a automobil Lancia Lybra.

Najpre sam pomislio da mi baterija ne radi, pa sam zamenio novom. Radio je nekoliko dana, i opet ništa, mrtav.

Čini mi se da mikroprekidač koji se nalazi u ključu više nema elastičnost, da više neće da klikne, već nekako se samo ugiba. Nekad otvori vrata, a nekad ne. I kad se pritisne često neće da se vrati, i signalna lampica na ključu nastavi da sija, samo nekako bledunjavo. I tek nakon nekoliko pritiskanja se ugasi.

Interesuje me da li je neko uspeo negde da servisira ovaj ključ, ili sam osuđen da bravu u buduće otvaram samo mehanički, umesto daljinski?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i odgovora na pitanje koje sam postavio. Prošle nedelje bio sam u servisu kod Gorana na Altini i usput mu pomenuo problem sa ključem. Kazao mi je da je do sada sredio preko sto takvih. Problem je u mikroprekidaču koji je malo nesretno postavljen, pa pogrešan ugao pritiskanja dugmenceta ošteti prekidač unutra.

Mene je plašilo da sam otvaram ključ, pošto nema nikakvih šrafova. Goran mi je pokazao, ključ je sastavljen tako da je samo nabijen jedan deo u drugi, i zalepljen. Polako se šrafcigerom ide u krug i odvaja deo po deo dok se ne otvori.

Unitra je mikroprekidač bio odvojen od štampane ploče. Lemilica i kalaj i za minut daljinac radi kao nov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohrabren ovim postom, i ja sam se danas odvažio da uradim istu stvar. Ali avaj - nisam uspeo.

Ipak, pišem na ovoj temi, tek toliko da neki budući čitalac ima u vidu da nisu svi ključevi isti. Naime, moj ključ nije mogao da se otvori "polako šrafcigerom, u krug dok se ne otvori", jer je između ostalog bio spojen šrafom. Glava šrafa se nalazi ispod logotipa "Lancia" ! Stoga, oprez, ne zapinjite previše šrafcigerom, možda i vaš

ključ ima šraf.

Što se tiče štampane ploče i mikroprekidača, detaljno sam sve pregledao, lupom, i nisam mogao da nađem ni jedan jedini loš, polomljen, odvaljen ili na bilo koji drugi način prekinut kontakt.

Uzgred, i opruga "skakavca" je iskočila ! Ipak, nije bilo teško vratiti sve u prvobitni položaj. Ključ je i dalje funkcionisao kao i ranije - bez daljinskog.

Ostaje mi da i dalje tragam za rešenjem.

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mihailovic

Mislim da su upitanju dvije vrste kljuca, s obzirom da je Lancia pravila ``skakavac`` kljuc, koji se otvara tako sto se prvo skine sa zadnje strane mali Lancia logo i ispod njega odvrne jedan sraf, i onda se samo rastavi, a druga vrsta kljjuceva su klasicni kljucevi u obliku Lancia znaka, trouglasti, sa logom na cijelom kljucu. Oni se skidaju bez sraffova, jer ih nemaju na sebi. U tome je razlika bila izmedju vasih otvaranja kljuceva,jer sam shvatio da su razliciti.

Ja sam na starom automobilu imao isti problem, daljinac nije htio da radi (fabricki skakavac) i moram reci da mi je jedan majstor tada rekao da je u pitanju procesor - cip na daljincu koji je crkao. Problem je mogao da otkloni, za nekih 100-150 E, ali se to meni cinilo isuvise mnogo, mada, pitanje je koliko je to i realna cijena. Ako se promijeni baterija, a on i dalje ne radi, onda ``mrka kapa``, jer vjerujem da je nesto u elektronici. Ako ne svijetli ona crvena lampica na daljincu, definitivno je daljinac, ali mozes da ga otvoris opet, probas te kontakte kada ti je kljuc rastavljen, normalno, sa baterijom. Interesuje me da li si isao do Delte, mozes li kupiti na otpadu kljuc pa da ga programiraju za tvoje auto ili nekako da ti rijese problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ja imam taj model, skakavac sa malim Lancia logom. Zapravo imam ih dva. Potpuno isti, i na potpuno isti način ne rade. Dakle, mala lampica (LED dioda) na daljinskom rade (na oba ključa), tj. trepere kad se pritisne bilo koji taster, ali auto ne reaguje. I sad sam zapravo u dilemi da li je problem u oba daljinca, ili prijemnik na kolima ne radi. Osim što sam zvao Ristića iz Zemuna, nisam se obraćao drugim majstorima. Ristić je rekao da zna u čemu je problem, ali nema računicu da se bavi popravkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mihailovic

ISkreno, mislim da ti nije nikakav problem u daljincima, posebno kada oba funkcionisu. Vjerovatno je problem sa prijemnikom, ili mozda cak u nekom osiguracu od alarma. Sigurno ti je sitan problem, mislim da ti je greota da to ne rijesis pa da mozes da koristis i daljinsko otkljucavanje, podizanje i spustanje prozora preko daljinca. Bas me interesuje sta je problem, tako da, ako odes kod nekog servisera javi sta je bilo i koliko kosta kvar. Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kada postoji taj problem kod tebe? Da li si kupio tako auto ili ti se to desilo dok je vozilo bilo kod tebe? Rekao sam ti moje iskustvo sa prethodnim automobilom, samo meni uopste nije radio daljinski niti led dioda. Mislim da ti ni alarmi za Lybru nijesu skupi, sto ne razmislis o ugradnji fabrickog alarma, cini mi se da ih ima u AP sportu, ali ne znam tacno posto su.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam auto takav. Sa dva originalna ključa, oba ne rade daljinski.

Da, alternativa je da se kupi alarm, ili možda samo modul za daljinsko otključavanje. Našao sam neku temu ovde na forumu. Neko je napisao da je platio oko 50 EUR. To ću i da uradim, ako ovo ne rešim. Ali pošto "kvar" nije hitan, već se odnosi na "komoditet i luksuz", to će malo da sačeka. A sad su na redu standardni jesenji troškovi: deca, škola, jakne, patike, zimnica i tako redom ... :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam isao da gledam Lybru koju sam i kupio covek je otkljucao preko daljinskog na kljucu....krene covek da je zakljuca opet tako ono nece...kupio ja auto odem kupim baterije zamenim i opet nista...odem do servisa Ristic u Zemunu...majstori za sve vrste brava i kartica za kola...Majtor uzme i proveri kljuc i bateriju i sve radi i odemo do kola ono nista...Majstor mi kaze da je dekodiranje 2000-2500 dinara ali ne moze da mi garantuje da ce i koliko dugo raditi...Kaze bolje da odem za 40 evrica da ugradim centralnu na daljinski i da tako koristim...kaze da su Lybre zeznute sto se tice brava na vratima jer oce da glave pogotovo zimi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su ključevi ispravni/radi led dioda/onda postoji mogućnost da centrala ne radi/što je malo vjerovatno/ili ne prepoznaje ključ.Potrebno je sinhronizovati ključ sa centralnom jedinicom,a to se radi uglavnom u ovlaštenim servisima.Danas mogu da se nabave za relativno male pare/oko 50 E/i mikroprocesok i kućište,a ubacuje se samo metalni dio ključa i uradi se sinhronizacija sa centralnom jedinicom/ovo važi samo za skakavce/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam onako bezveze cackao jedan dan daljinski na klucu kad od jednom auto se otkljuca i 2 puta blinkne migavcima...ja se odusevio...medjutim morao sam da stiskam jos jedno 30-40 puta daljinski dok se nije zakljucao...dok je za gepek radilo za vrata nije htelo...uzeo sam kljuc i otvorio...u obliku lancia znaka sa srafom na jednom kraju....cackao kontakte i cinilo mi se da ima los kontakt sa baterijom...dodao sam malo aluminijumske folije na kontakte i sklopio kljuc i on proradio...bio sam srecan kao malo dete...nazalost moja sreca je trajala jedno 2 nedelje i onda opet nista...sam kluc jednostavno ne reaguje...vise ni lampica ne sija na njemu...opet sam ga otvorio i cackao i cackao ali nazalost nista nisam uspeo da uradim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od pre par nedelja sam zadovoljni vlasnik Lybre 1.9 jtd (2003), ali... Uz auto sam dobio samo jedan kljuc tako da nemam kljuc sa daljinskim zakljucavanjem. Da li je i gde moguce to uraditi za neku "normalnu" cenu posto je narucivanje preko ovlascenih servisa prilicno skupo (Bogunovic 33.200, AK Kompresor oko 35.000)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam vlasnik Lybre od pre 15tak dana... do tada sam vozio japanca, sad se polako navikavam na novi auto... i ja imam problem sa daljinskim zakljucavanjem, ali sam se sad malo smirio kad vidim da je to ustaljeno kod dosta vlasnika. Moj daljinski nije radio, pa sam promenio bateriju, pa je otljucavao i zakljucavao sa dva treptaja lampice... pa onda dva dana ne radi lampica i zakljucavanje... pa onda proradi sve a ne rade migavci... ja digao ruke od svega... ali veceras ponovo iznenadjenje... izvadim kljuc iz dzepa i prilazim autu, pritiskam otkljucavanje u nadi da ce proraditi... ne radi... onda pritiskam otkljucavanje prtljaznika, ne radi ni to... prinosim kljuc bravi prtljaznika da ga otkljucam i onda shok! sevnula je varnica od kljuca do brave na nekih 1-2cm, upalila se lampica na daljincu dva puta i prtljaznik se otkljucao prek odaljinskog! ja mislim da je uzrok mog neredovnog rada daljinskog staticki elektricitet moje garderobe. kad kljuc nosim po dzepovima, obavezno ne radi daljinski, cim dodje vikend i ja kljuc drzim na stolu on proradi sutradan. Ovom prilikom pitam i elektricare i elektronicare da li je moguce da staticki elektricitet remeti funkciju daljinca? Fala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi sta se meni dogadja. U Beogradu mi daljinac radi na metar, cim se odmaknem od kola 2m, on ne radi. Ali kada odem na Taru, radi sa 50 m bez greske. Pretpostavljam da u gradu ima razne smetnje, radio signale koji ga ometaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Većina Lybri(starijih generacija) ima problem sa daljincem odnosno dometom istog što je u Autodati navedeno kao poznata greška. Moj nije radio dok ga nisam rasturio i prelemio celog nanovo !

Sad radi već mesec dana.

Antena je "dlaka" na štampanoj ploči pa bi mogla i da se prepravi ali zasad radi pa ne čačkam ništa.

Edited by vladap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako još neko prati ovaj post da kažem da sam rešio problem sa daljincem... uz auto sam ga dobio ali sa ugrađenom tankom baterijom... treba da se ugradi deblja, to sam odmah i uradio kod majstora koji radi elektroniku kod kojeg sam i otišao da vidi šta je problem. Posle ugradnje prave baterije, daljinac radi kao sat... verovatno nedovoljan kontakt zbog tanke baterije t to je to... Ostalo je samo falinka što se ne uključuju sva četiri žmigavca... nije ni bitno....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas to uputstvo po netu, italijanska verzija nije od pomoci, ali postoji i engleska. Probrljaj po ovom forumu, bilo je negde zakaceno, i ja sam ga ovde nasao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...