gavranpero 19 Posted August 30, 2021 (edited) Danas sam pratio parametre rada motora na MES programu i primjetio sam da vrijednosti za bobinu 1 i 2 nisu kao prije. Ovo je od ranije, vremena punjenja bobina. Različita su. Danas kad sam pratio, obe su bile 2.200/2.300 Bobine su iste, kablovi, svjećice. Računar drugi. Šta hoću reći ? Dio koji je zadužen za davanje struje/signala za bobine, na drugoj (u mom slučaju) je imao kašnjenje u odnosu na prvu. Ona ista što je trokirala pri prvom paljenju. Ako ti majstor može ovo provjeriti, možeš lako doći do zaključka da li je ECU za popravku/zamjenu. Edited August 30, 2021 by neshaoct prebacio slike na FLCS server 1 cwrle reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
cwrle 11 Posted August 30, 2021 Bas sam danas diskutovao sa jednim elektricarom oko toga i on mi je rekao da razliciti racunari daju razlicite parametre ali da uglavnom ne bi smelo biti neke razlike izmedju dve bobine kao sto je kod tebe pre bio slucaj.Sigurno cu proveriti to kada budem mogao.Hvala ti na trudu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gavranpero 19 Posted August 30, 2021 Ništa, pratim temu i dalje dok ne riješiš problem. 1 cwrle reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
cwrle 11 Posted August 30, 2021 Hvala ti,pisacu ovde tok desavanja mizda nekom drugom pomogne. 1 gavranpero reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
cwrle 11 Posted February 23, 2022 Evo da se javim posle duzeg vremena,bio na dijagnostici (fijatovoj)i vremena punjenja bobine bobina1 3.4ms;bobina 2 preko 4ms stim sto kada se doda gas vreme punjenja druge bobine ide i do 7ms (ako sam dobro video).jos se ispostavilo i da je alternator los (sa upaljenim bas svim potrosacima napon pada do 12.4V).Iz price sa mojim majstorom on mi kaze da produzeno punjenje bobine2 znaci da mi je slaba kompresija na cilindrima koje kontrolise bobina2(voleo bih da mi neko kaze da li to ima veze jedno sa drugim).Sredjujem prvo alternator jer je bas los pa onda kupujem drugi ECU. Toliko od mene za sad,ako neko ima nesto da kaze na sve ovo bio bih mu veoma zahvalan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gavranpero 19 Posted February 23, 2022 Jesi ti ono mjenjao bobine ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
cwrle 11 Posted February 23, 2022 Jesam doduse sa polovnim ali one nisu pravile problem na Pandi sa koje su skinute niti su moje pravile problem na toj istoj Fiat pandi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gavranpero 19 Posted February 23, 2022 Ne znam šta biti rekao. Mišljenja sam da si trebao ECU da ili popraviš ili uzmeš ispravan (oko 50-60€) Kompresija ne bi trebala da ima veze sa elektronikom, već sa snagom, potrošnjom ulja i goriva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cwrle 11 Posted February 23, 2022 To i ja isto mislim,moram prvo da zamenim alternator jer moze i ludovanje struje da sprzi ECU.Posle toga menjam ECU.Samo me buni bas veliko vreme punjenja bobine.Dijagnosticar kaze da bi na novom ECU to trebalo da ide bas blizu 2ms a na ovim nasim polovnim oko 2.2ms do 2.4ms.Ima na forumu i majstora pa ce se valjda neki javiti da potvrdi ili demantuje pisanja nas amatera. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gavranpero 19 Posted February 23, 2022 Simptomi kod tebe od samog početka upućuju na ECU, da možda ipak to prvo riješiš ? Alternator možeš i kasnije reparirati, a može biti da ti je i slab akumulator. Izmjeri struju punjenja bez potrošača. Ako je blizu 14V, a padne prilikom paljenja svjetala na napon koji si naveo, onda je do akumulatora, ne do alternatora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cwrle 11 Posted February 23, 2022 Napon akumulatora je 12.5V kad nije upaljen auto znaci da je otprilike na 80% napunjenosti.Kada startujem motor punjenje je oko 14.3V a onda redom kako ukljucujem potrosace tako punjenje i opada,kada su bas svi potrosaci upaljeni cak i ventilator hladnjaka onda punjenje padne na 12.3V znaci manje nego aku bez startovanja motora a kada je dobar alternator punjenje ne bi smelo da bude ispod 13.7V tako da mislim da je do alternatora a ne do akumulatora.(mozda gresim ne znam).Da je aku los bio bi i manje napunjen i padala bi mu voltaza do 10v pri paljenju a njemu padne do 11.8V. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gavranpero 19 Posted February 23, 2022 Sad nisam u prilici da izmjerim kod sebe, pa da ti napišem koji je napon. 14.3 kod tebe je više nego kod mene (13.9), ali je sve u granicama tolerancije. Sad ne znam koji dio je zadužen za ispravljanje struje (nekakav regler valjda), ali ako ti je aku stariji od 5 godina, to je za zamjenu. Znači, ja sam kod sebe išao sistemom eliminacije, novi kablovi, svjećice, bobine, akumulator, na kraju je ostao samo ECU. Za sve to ti ne treba majstor, osim za popravku samog ECU-a. Od zamjene/popravka nisam više imao problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cwrle 11 Posted February 23, 2022 Alternator napaja strujom sve potrosace i viskom struje da tako kazem dopunjava i aku koliko sam ja ukapirao elektricara.E sad sta je zaduzeno u alternatoru za kontrolisanje napona (valjda regler)ne znam sa sigurnoscu da kazem.Inace je Punto poznat po losem alternatoru jer je nisko postavljen pa ga zaliva voda (a on zagrejan)i onda mu napukne kuciste i udje voda u rotor(ili bese stator)pa dodje do otkazivanja.Znam i da punjenje u radu na leru ne bi smelo bas da padne toliko kao kod mene.Ima toliko informacija u glavi da vise ne znam sta da mislim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gavranpero 19 Posted February 23, 2022 Riješi ECU, alternator ti neće pomoći kod punjenja bobina, lošeg rada na samom startu, jer je tad napon dobar. Takodje, da je do njega, imao bi loš rad motora kad upališ sve potrošače ? Ne bi da ti kudim majstora, ali imam utisak da te samo zamajava. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cwrle 11 Posted February 23, 2022 I imam los rad seckaju obrtaji.Inace je jedan majstor za elektriku a drugi za mehaniku(cak se i ne znaju).Na leru seckaju obrtaji i nekada se i gasi i zmirkaju svetla tako da verujem da je alternator los.Inace je aku jos u garanciji Varta blue. 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
gavranpero 19 Posted February 23, 2022 Davač signala koji je na računaru Punta vremenom potpuno ode, tako da nije neobično što sjecka i gasi se. Svjećice ne dobijaju varnicu na vrijeme ili je slaba varnica, smjesa ne sagorijeva niti eksplodira u pravo vrijeme, pretpostavljam da slabo vuče ? Takodje, ECU ne popravlja automehaničar niti električar (osim ako nije neki svestrani), tako da njima ne odgovara da dijagnostikuju nešto što ćeš raditi kod nekog elektroničara, koji radi kodiranje ključeva, reprogramiranje računara i sl. Ne moraju se znati, svaki navija vodu na svoj mlin. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cwrle 11 Posted February 23, 2022 Dobro vuce uglavnom nema problema sa tim,inace cu sam da zamenim ECU posto je ovaj sto sam nasao dekodiran i samo se namontira.Inace imam puno poverenja u mehanicara,dosta puta ja hocu nesto da mi uradi na autu a on kaze sta ce ti to ne diraj nista ne moras to sad i za ruke mi izima i manje od pola cene.Radio mi je veliki servis i za ruke mi uzeo 10€ a i plus imam popust na delove koje njemu daju njegovi dobavljaci delova,tako da mu verujem.Videcu jos resicu nesto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gavranpero 19 Posted February 24, 2022 Popravi ili kupi drugi ECU, alternator i kompresija neće riješiti problem. Ako imaš greške na dijagnostici koje su navedene u ranijim postovima 99% je to. Nove svjećice (ako su trenutne potrošene), kablovi i bobine bi bile čist OK nakon toga. Jeste da to sve košta, ali onda si miran, znaš šta si izmjenjao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cwrle 11 Posted February 24, 2022 Svecice su nove menjane pre 5-6 meseci,kablovi takodje.Ostaju samo bobine i naravno ECU.Samo da skupim malo novca i menjam sve. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cwrle 11 Posted March 4, 2022 ECU narucen,stize u utorak,samo imam neku nedoumicu.Neko kaze da kada se menja ECU da se menjaju i bobine.Da li moze neko da mi potvrdi to.Kablovi (marelli)menjani pre 3000km svecice(NGK)pre 2000km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gavranpero 19 Posted March 4, 2022 Ne bi bilo loše da promijeniš, bobine nisu skupe. Mislim da sam ja svoje platio 20-30€, ERA, italijanske. Kod mene su bile inače fabričke Champion, stare 20 godina. Previše je to vremena eksploatacije da bi i dalje radile bez problema. Zapravo, bio je problem u jednoj, isto trokirao na prvom paljenju, zamijenio, da bi nakon nekog vremena otišao ECU. Mislim da su odigrale značajnu ulogu, jer sam negdje pročitao da ako stvaraju prevelik otpor ili nešto slično, može naštetiti baš ECU-u. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cwrle 11 Posted March 4, 2022 Hvala.Znaci idu i bobine.Inace sam primetio da na jednoj bobini ima kao neke dve crne tacke u onom mesingu(sta li je)kada se skinu kablovi bas bode oci,a toga pre nije bilo,i sa nje kada se skidaju kablovi u radu ne menja zvuk motora(ali baca varnicu) a sa druge samo sto se izvuce kabal auto se ugasi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cwrle 11 Posted March 16, 2022 (edited) Malopre zamenio ECU i bobine.Pri prvom paljenju na sekund se upalio kod kljuca motor zastucao(kad se nisam slogirao)i sva sreca setim se nisam vratio kuciste filtera vazduha.MIL lampica svetli,sacekao da postigne radnu tempraturu malo ga isturirao i napravio test voznju od 30km.Prvi utisci su da kao za nijansu bolje ubrzava nego pre i nema seckanja pri ostrijem dodavanju i oduzimanju gasa.Vratio se kuci, par puta za redom startovao motor posle 4-og startovanja MIL lampica se ugasila.Videcu ovih dana kako se ponasa u voznji jer se i pre desavalo da dobro radi par dana a onda ne.Poslednjih par dana se desavalo da ostane bez snage u voznji(jednom sam tako vozio skoro 5km.)Jos otprilike 7dana testiram pa pisem da li je problem resen.Tako da naravoucenije je da (ima i ovaj moj simptom kada prijavljuje gresku za obe bobinea ne samo za jednu) kada se ovako nesto desi prvo bobine pa onda ECU nije tako skupo ECU=50€ bobine(marelli)4000din.Ruke su bile moje.Pozdrav svima. Edited March 16, 2022 by cwrle Quote Share this post Link to post Share on other sites
gavranpero 19 Posted March 16, 2022 Ako si u mogućnosti, obriši još greške sa računara, zatim prati dešavanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cwrle 11 Posted March 16, 2022 Verovatno je bila ta greska za kod kljuc,idem ovih dana na dijagnostiku pa cu videti.Nadam se da sam resio problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites