Jump to content
FAS Goran
NED

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema

Recommended Posts

Pozdrav. Imam problem sa puntom 1.2 8v 2002 god,naime u zadnje vreme poceo je da se gasi u voznji i to kad se ugasi nece vise da upali dok mu ne skinem klemu na par sekundi ili ga ostavim da ostoji oko 15 min. Kad se dogodi da se ugasi na tabli mu neradi kazaljka od temperature,svetli sity servo i kod kluc. Vozio sam ga kod par majstora i niko nije resio problem,zamenio sam citac radilice,svecice i kablove. Da napomenem da se gasenje pocelo desavati par dana od promene seta kvacila,iako to nema nikakve veze,ali cisto da kazem. Da li je neko imao slicna iskustva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

rece da si promenio svecice ....

pa si opet stavio nove ??? ....

koje su to bile prethodne a da nisu valjale ....

i kod kojih majstora si bio i nisi resio problem a koji majstor ti je resio problem ???? ....

i kako je znao da je do svecica ....

objasni malo  :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svecice i kablove sam promenio pre pojave kvara,posto su dosta presle.Kupio sam u Union Karicu svecice za plin(Iskra),a kablove u AP sportu i namontirao,auto se normalno ponasao 20-tak dana,mozda i vise,u medjuvremenu mi crkne druk lager,pa sam i ceo set kvacila promenio i posle zamene kvacila par dana pocinje gasenje. Obisao sam par servisa,diagnostika je pokazivala kvar citaca radilice,bobine i mislim imobilajzera.Citac sam odah kupio,ali opet isto.Svi majstori kod kojih sam bio odma su rekli crko ti je ecu,to im je boljka. Bio sam i ja ubedjen da je do kompa,pa reko aj da pozovem ove momke sa Tosinog bunara( Auto Elektrika,video sam njihov link na prvoj strani ove teme) da se dogovorim kad da im donesem komp da ga srede,normalno pita me covek koji su ti simptomi,cim sam poceo da objasnjavm prekinuo me u pola price i rece menjaj svecice,komp  ti je ispravan. Odma sam otisao u Mas kompani i uzeo NGK i evo presao vec 700 km i ne gasi se. Kad je pocelo gasenje nisam mogao preci vise od 30 km da se ne ugasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poterao maler ... a sto uze iskrine ...ako vozis na plin ima valjda NGK za plin .... koristi samo one koje je Fiat preporucio ....

slicno sam i ja prolazio sa svecicama za pentu za camac .... uzeo Bosch svecice ( i to 4 komada ) ali nije odgovarala toplotna vrednost pa se pregreju i ugasi se motor na sred Dunava ... dok se ne ohladi svecica ne mozes upaliti a ja onda stavim drugu i upali kao mina ... posle kupih druge ali odgovarajuce toplotne vrednosti ( one kako ih je Tomos i preporucio ) i te svecice mi i danas dobro sluze ( jedna iskoriscena ostale tri netaknute ) a evo vec 8 sezona  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hteo sam da uzmem NGK za plin,ali jedna kosta 2000 din,pa mi bilo skupo,reko ajd da odem do Karica  da uzmem Brisk,ali ne drze vise to,vec samo Iskru. Pitao sam ja prodavca,kaze u fulu su svecice, uzmi slobodno neces se pokajati... :laughing:,jbg ko je mogao pretpostaviti da se tako nesto moze desiti,bio sam ubedjen da je crko ecu,ali eto spasi me covek. Sa starim NGK svecicama presao je 80 000 km,sto je stvarno previse,pa reko aj da mu stavim nove i jos kao kupicu za plin i  eto napravise mi problem.  Jedna Iskrina kosta 300 din , NGK standarna u Mass Company-u 380 din,skoro slicna cena. Naraucnije NE TREBA EXPERIMENTISATI :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije to eksperimentisanje ... pitao si onog za koga mislis da je merodavan a on ( prodavac ) ce uvek hvaliti svoju robu ... te svecice su dobre za juga, zastavu i starije tipove automobila ...

nisu NGK za plin skupe .. podeli cifru za 4 svecice sa predjenom km i ustedom na potrosnji goriva i eto racunice ... ili da si odvajao 1 dinar za svaki predjeni km sa njima sada bi bile dzabe :laughing: .... skupe su kada trebas da pljunes lovu na kamaru za njih ...

ne cackaj dugmice i nahrani prasice  :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto vidim da je u stvari tema "čuveni" Marelli IAW59 sa namernom fabričkom greškom, a i moj Palio ga ima, da Vam ispričam kako sam ja moj sredio.

 

Od kad sam kupio auto  čekao sam da počne da radi na dva cilindra kao i 99% tih ECU-a. Statistički se to dešava oko 100000 km. Kada je počeo, skinuo sam ga sam i poslao kurirskom službom čoveku u Aranđelovac koji ga je popravio ( nije ga zamenio drugim - što bi mu bilo lakše -  jer postoji razlika modela između Puntovog IAW59 i istog tipa za Palia - dovoljna da ne budu direktno zamenljivi).

Morao je da otvara moj ECU i precizno lemi ... rekonstruiše provodnike debljine vlasi kose, jer je iznutra namerno zaliven silikonom da sve pokidaš kad otvoriš da čačkaš...kada je završio nije našao Palia u Aranđelovcu da ga proba, tako da mi ga je poslao nazad uz pravo da ga vratim na ponovnu popravku ako ne radi.

To je tada naplaćivao 40 a sad vidim da košta 50 EUR.

 

Sam sam promenio i obe bobine preventivno - nisu bile skupe ... kineske Meat&Doria -  sve je to isto s...

Zašrafio sa  ECU nazad, upalio auto normalno i od tad prešao već 40000. 

Iskrene preporuke za majstor Duška - ima ga u oglasima - kome treba neka piše PP za telefon.

Mislim da je to najjeftinija varijanta. U Bgd su tražili 100 EUR ali bi verovatno samo probali da uglave remontovani Puntov ECU i zeznuli bi se. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima ! Imam identican problem kao vecina na ovom postu..

Moj pungo je 2009 god. i kupljen je nov u Srbiji, znaci sklapan u Kragujevcu..dakle nije zastava vec punto. Riknuo je komp,a na dijagnostici kaze bobina 1. Problem je sto niko ne moze da reparira postojeci,kazu nemoguce, a polovan je tesko,gotovo nemoguce naci..a i cena je neka nenormalno velika ako i postoji.

Mene interesuje da li je stvarno nemoguce reparirati ECU za puntice novije generacije, tj. ove iz Kragujevca ? Da li mozda znate za ove u Autoelektronici ( Tosin bunar) mogu li oni to srwditi ??

Hvala..

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/8/2016 at 7:04 PM, Simuka said:

Da li mozda znate za ove u Autoelektronici ( Tosin bunar) mogu li oni to srwditi ??

 

Oni su se i pročuli sa tim, okreni ih slobodno. :thumbup:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvao sam ih,poslao Ecu i momci vratili za 2 dana potpuno ispravan racunar sa garancijom od godinu dana..

Sve pohvale !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam Fiat Punto 1.2 8v  2002.

Taman kada sam milsio da sam sredio auto upali mi se "Check Engine" lampica auto izgubi snagu, jedva sam se uzbrdo prvom dovukao kuci, bili smo ubedjeni da je jedna od bobina. Majstor sa dijagnostikom je to konstantovao jednu od bobina, zamenili je i isto se ponasa, zamenili mesta i potpuno isto.

Prelistao forum i vidim da je cest problem ECU na ovom modelu. Pre 2 meseca sam menjao kablove, svecice kod Gorana, posle toga sam imao problem da mi je auto gubio stuju na nekoliko sekunde, to sam resio ciscenjem masa, posle togaj eradio odlicno. I juce mi se desi ovo :( 

Kako mogu biti siguran da je ECU pokvaren i dali posle opravke istog treba menjati kablove,svecice i bobine ? Vidm da svi hvalite momke iz Auto Elektronike tako da ako bude ECU saljem ga tamo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je do ECU-a mislim da je bolje da prvo proveris cene u auto elektronici. Kad sam ja isao bilo je 100e, dok je kod Gorana 60e.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 27.4.2016. at 11:52 PM, Palio said:

Pošto vidim da je u stvari tema "čuveni" Marelli IAW59 sa namernom fabričkom greškom, a i moj Palio ga ima, da Vam ispričam kako sam ja moj sredio.

 

Od kad sam kupio auto  čekao sam da počne da radi na dva cilindra kao i 99% tih ECU-a. Statistički se to dešava oko 100000 km. Kada je počeo, skinuo sam ga sam i poslao kurirskom službom čoveku u Aranđelovac koji ga je popravio ( nije ga zamenio drugim - što bi mu bilo lakše -  jer postoji razlika modela između Puntovog IAW59 i istog tipa za Palia - dovoljna da ne budu direktno zamenljivi).

Morao je da otvara moj ECU i precizno lemi ... rekonstruiše provodnike debljine vlasi kose, jer je iznutra namerno zaliven silikonom da sve pokidaš kad otvoriš da čačkaš...kada je završio nije našao Palia u Aranđelovcu da ga proba, tako da mi ga je poslao nazad uz pravo da ga vratim na ponovnu popravku ako ne radi.

To je tada naplaćivao 40 a sad vidim da košta 50 EUR.

 

Sam sam promenio i obe bobine preventivno - nisu bile skupe ... kineske Meat&Doria -  sve je to isto s...

Zašrafio sa  ECU nazad, upalio auto normalno i od tad prešao već 40000. 

Iskrene preporuke za majstor Duška - ima ga u oglasima - kome treba neka piše PP za telefon.

Mislim da je to najjeftinija varijanta. U Bgd su tražili 100 EUR ali bi verovatno samo probali da uglave remontovani Puntov ECU i zeznuli bi se. 

 

 

ECU je ponovo pobrljavio, ovaj put sa senzorom radilice - pošto je Palio specifičan opet rešio isti majstor Duško iz Aranđelovca...u Bgd gomila blejača kada vide da je  Palio a ne Punto misle da je neki Indonežanski auto -a ti što ih pominjete u Tošinom bunaru su uvek tražili 100 eur -i onda kad sam ja popravio za 40.

U Beogradu više ni ne tražim majstore,  90% uradim sam , elektroniku radim preko kurirske službe sa Aranđelovcem, a plin ugrađujem i servisiram kod Endrea u Novom Sadu. Jedino za trap,  mehaniku i klime imam odlične ljude u Kaluđerici...sistem sam konačno razradio i sad  idemooooo Fiat forever.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, imam problem,ne znam sta vise da radim sa mojim puntom. Za 5 meseci mu dva puta otkazuje motorni kompjuter,radi se o motoru 1.2 8v 2001godiste,komp nosi m3 oznaku,prijavljuje gresku na bobini1,promenjene su obe bobine i kablovi i opet se isto desava. Majstor mi je rekao da je opet problem u kompu. Bio bih zahvalan kad bi mi neko rekao sta raditi. Hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzmi wd40, skini kablove i spricni po malo. Spricni po malo i gde su svecice i gde su bobine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je sigurno već drugi put otišao ECU onda je verovatno (da ne kažem sigurno) problem u ožičenju!!!

Detaljno pregledati svo ožičenje u motornom prostoru posebno ono koje je vezano sa ECU!

Dakle povaditi i pregledati sve žice iz bužira!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam isti problem kao ti zamjenio ecu sa drugim i vozio se neko vrijeme misleći super evo problem rješen međutim počelo mi je zadnjih 4 mjeseca da i on pravi problem ugasi se autio dok radi u leru i ne mogu ga upaliti dok ga ne resetujem tako što skinem jednu klemu sa akumulatora i onda upali. Sve što sam znao i pročitao po forumima isprobao sam i na kraju mi auto električar kaže da je najvjerovatnije ponovo ecu u pitanju iako mi ne prijavljuje nikakvu grešku kada se to dogodi. Ta serija ecu-a sa oznakom M3 ima sistemsku grrešku koju je fiat prije mnogo godina potvrdio i tadašnji kupci novog punta imali su mogućnost njegove besplatne zamjene. E sad što ti, ja i drugi imamo polovne puntiće i neznamo da li je taj ecu mjenjan od strane fiata to nikada nećemo saznati. Na forumu ima ljudi koji su kupovali novi pa im je nakon nekog vremena znao otkazati znaći ništa nije sigurno. Nema nam druge osim  ponovo zamjeniti ecu pa Bože pomozi ili postojeći dati na reparaciju momcima sa Tošinog bunara koji daju koliko toliko garanciju na svoj rad ili skupljati pare i kupovati neki drugi auto kojima ecu ne otkazuje tako lako.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li postoji opcija da se stavi komp sa nekom drugom oznakom video sam da ima oznaka P3,da li bi to odgovaralo za nase aute ili mora bas ovaj da kazem falican? Ili menjati komplet centralu(imobilajzer,tablu osiguraca,bravu...) Mozda bi to resilo problem? Poslao sam mejl momcima sa Tosinog bunara,cekam da mi odgovore pa cu videti sta mi je ciniti... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...