Jump to content
FAS Euroauto Goran
Damjanović

Lybra - resetovanje board kompa

Recommended Posts

Novitet se desio na mojoj "gospodji"... Posle jedno dva do tri dana nevoženja, komjuter se delimično resetuje i to tako da pamti količinu goriva, i preostalu kilometražu, ali zaboravi vreme i namesti se na prvi jun 1999.god! - 12 sati u podne. Ne smeta mnogo (ali nervira), pošto procedura "setupa" traje oko minut da sve dodje na svoje mesto. Napominjem da sve presetovane stanice pamti, nivo osvetljenja ekrana u dnevnom i noćnom modu, ali kilometražu od predhodne vožnje zaboravi! kao da je setovan na "KEY"!. Da li neko zna šta bi ovo moglo da bude i kako se ovaj nedostatak popravlja!!?? ( da skrenem pažnju da kod običnih kompjutera postoji kvarcna ćelija gonjena baterijom, koja je punjiva iz mreže... Kada se kompjuter isključi iz struje, na mesec, dva, pa ga upalite ponovo - pokazuje tačno vreme.Da li možda i ovo čudo ima tako nešto u sebi!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi smelo nista da se resetuje, pa ima akumulator, zar ne?

Meni se par puta desilo kada sam skidao akumulator da mi zapamti sve skoro kao i kod Vas, ali zamrzne vreme kada sam skunuo akumulator. Kada ga vratim on jednostavno nastavi vreme :question: . A opet, nekada se sve resetuje na nulu... Nije ni meni jasno zbog cega. Radio stanice je uvek zapamtio.

Pozdrav...

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod auta koji su duze stajali bez akumulatora mislim da se rasuse elektroliti ili nesto sto vrsi njihovu funkciji pa kao i kod drugih stvarcica koje se dopunjavaju strujom izgube kapacitet

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je i moja sumnja!. Ta pojava je prvo počela da se javlja pre jedno 3 meseca kad su bile niske temperature i kada se akumulator ispraznio. Ja ga dopunio i napunio. Auto pali kao mina, ali su učestale pojave "resetovanja sata i predjene kilometraže na bord-kompu) Ona glavna kilometraža i dnevna je OK uvek. Jedino se resetuje na nulu kad se skine akumulator (onda bude totalni reset, samo ostaju stanice upamćene i glavna koliomtraža). Moram da proverim i one silne kontakte koje ima na akumulatoru. (pored dva osnovna, +,- tu su još nakačena kojekakva čuda, sa jedne strane releji, medjutim ovaj bliže šajbni pored glavnog ima još tri posredna priključka...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav

Evo ovako...

Moj Auto je stajao na placu u Nemačkoj nekih skoro dve godine nije bio paljen ni jednom (na klocnovima), upalimo ga (iz prve) i dovezemo, to dugo stajanje imalo je nekoliko kontra efekata. Morao sam kožu da tretiram jedno 4 meseca da bih izašao neprijatan miris, plastične žabice su popucala kada sam hteo da otvorim prozore (trebalo skinuti tapacirung a podmazati sajle) pukao grejač kabine od slegnutog antifriza koji je pojeo isti i naravno zaglupljenost bord kompjutera. Iz nekog meni totalno nepoznatog razloga nije mi hteo da radi ni radio (možda zato što je na carini izvađen Charger :realmad: ). Problem je rešen ne skidanjem kleme koje nije rešilo ništa, nego skidanje celoga radija i isključivanje sa glavnog kabla (koji ide u radio) i posle minut dva ponovno uključivanje. Samo skidanje radija deluje komplikovano ali uopšte nije slike imaju na netu ako to majstor nikada nije skidao. Ako resetovanje sa klemom ne upali probajte moju metodu. Inače kada se skine klema vreme se vrati na početak i svi podatci sa borda nestanu kao i radio stanice. U principu to je i poenta resetovanja ali jednom kada se namesti treebalo bi sve da radi dok se kleme ponovo ne skinu. Nadam se da sam pomogao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, to sam sinoć uradio: povadio kleme sa akumulatora, pustio ga jedno pola sata (sve stvari su resetovane - sem radio stanica)... radio nisam vadio, ponovo sve vratio na mesto i dobro zategnuo. Da potsetim da se ovo uopšte nije dešavalo do pre tri meseca kada sam dopunjavao akumulator. Sinoć tokom vožnje, na nekoliko paljenja sve je bilo u redu. Videću danas. Hvala na preporuci. (ja sve mislim da je baterija u centralnom kompu u board computeru oslabila - a to se nedajBože radi tako što se ceo radio izvadi, nosi u PC servis rastura radio, vadi matična poloča i na nestu napajanja menja litijumska baterija ...novom) To teoriski tako izgleda sročeno u dve rečenice, mada mi ceo postupak u našim okolnostima izgleda bizarno! (u lošem smislu).

Da, imam još jedno pitanje za vas. Pošto je vaše vozilo stajalo dve godine na placu (moje skoro 4 na carini)... kada sam prvi put stavio kasetu - svirao je uredjaj bez greške, jedno pola sata - dok nisam stao. Izvadio kasetu, ugasio motor... Sutradan, stavim kasetu, dobijem informaciju na dispeju "mechanic" Od tad kasetofon ne radi uopšte, istu mi poruku daje kad god ubacim kasetu .... Kasete odavno ne slušam, imam FM transmiter sa fleš memorijom od 4gb, 10 sati muzike kakvu hoću koju sam prikačio na središni (kardanski) stub medju sedištima - ispred zadnjih sedišta, iznad zadnje pepeljare, svira izvanredno, ali djavo da me nosi, pošto sam mator i cepidlaka volim da mi sve radi na kolima... A i supruga ima kasetu sa italijanskom muzikom ....Znate li možda u čemu je problem!? (sa kasetofonom mislim - na sa ženom, to ja znam... valjda!!?))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nađi lepo italijansku muziku na netu u MP3 i pusti joj kroz FM transmiter. :) Nisi valjda lud da menjaš ženu zbog kasetofona. :D Ako uzmeš neku mlađu, moraćeš da sve to izvadiš i da turiš neki MP3 sa ogromnim tač-displejom. Lepo ti čuvaj tu sa kasetofonom, nekad su se pravile bolje stvari nego sad, sto posto.

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovla sjajan si!. Pa šta ja toj ženi sa ovoliko godina da ponudim!? Lybru!!! Ne dolazi u obzir!. Lepše zvuči moja turbina nego bilo koja piska njena!. Šalim se i nadam se da žene ne čitaju ovo. Da nije žena i italijana - ne bi bilo ferarija i maseratija, a da ne pričam o ostalim alfističko-lančističkim čudesima, naravno i dragom Fiatu i Abarthu koje ne smem nikako u ovoj priči da zaobidjem... Mnogo si me razgalio sa komentarom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huh 4 godine stajanja, pa ne bih znao da li je samo mehanički prob. u pitanju sa kasetofonom ili jedno rasklapanje i čišćenje bi moglo pomoći. Evo ja baš ovih dana želim da naručim (preko noći nestali) Charger iz Nemačke koji je elegantnije rešenje od kasetofona Grunding MCD 36 koji su oko jedno 40 € i ima ih tamo dosta pošto se stavljaju u Smarta i poneke Mercedese. Mada probajte moje rešenje sa skidanjem kabla direktno sa uređaja i našpricavanjem kontakt spreja na ulaz (kada budete imali vremena). Evo slike kako se radi ako nekome ta procedura bude trebala (uopšte nije komplikovano) :

PqS2TS0.jpg

PqS32QA.jpg

PqS3kiA.jpg

PqS3wMi.jpg

PqS3Oei.jpg

Koliko košta cela jedinica nisam gledao ali verujem da je cifra solidna pa zbog kasetofona ne bi vredelo uzimati drugu ( e sada zbog žene možda bi vredelo ali na vama je odluka). Nisam nikada ni video da se rasklapa centralna jedinica ali moguće je samo treba imati vremena i volje. Nego kakav Fm transmiter imate, ja sa mojim Xwave nisam zadovoljan kvalitetom zvuka kada uporedim radio Index koji po meni ima najbolji signal i tehniku i moj Fm transmiter nije mu ni do kolena (mislim na transmiter).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo ste sve Vi radili?. Ja nemam petlju za to. Moje umeće stiglo je do pepeljare i zamene sijalica u pepeljati i upaljaču. kakav kasetofon, djavo da ga nosi, dobiće žena poseban fleš "italijanski", lila ili roze boje, pa kad hoće nek gurne i sluša do mile volje... E da. FM transmitrer je jedno naopako rešenje, ko stvoreno za proizvodnju u Kini, džabe košta, ja sam moj kupio na buvljaku. Ima čak i neku marku, našao sam na netu, hvale sa kao mnogo su dobri. Sama činjenica nepostojanja direktne veze sa pojačalom, i emisije preko radio talasa na frekvenciji koja je u opsegu FM područja je dosta problematična, jer stalno imate utisak kao da slušate muziku sa radio stanice koja ima oslabljen signal. To je tako bilo dok nisam osposobio strujni priključak ispod naslona za ruku prednjih sedišta, a koji je znatno bliži anteni (koja mi se nalazi u zadnjoj šajbni) a samim tim i rastojanje od priključa na pepeljari do antene je smanjeno za polovinu. otprilike je toliko i bolji signal. Duplo. Al to sigurno nije najsrećnije rešenje. Mnogo je bolja varijanta direktna skart veza sa pojačalom (to beše neko objašnjavao na bugarskom forumu čini mi se). Stvar je u tome što u pojačalo priključite MP3, MP4 plejer, preko kabla - direktno. Kabl ostavite da viri 1-2 cm ispod pepeljare i priključite plejer, ili ga skinete posle slušanja, a na displeju u folderu CD vam izadje ceo listing muzike, pa onda skrolujete sa volana gore dole, kako vam volja i puštate muziku - bez greške. To ću da izvedem ...samo malko vremena, jedno pre podne i eto naprave. Od svega se vidi jedan kablić ispod pepeljare sa običnim stereo džekom koji gurnete ili u telefon (ako vam ima plejer) ili u MP3,MP4, prebacite na CD na volanu, ili dugmiću na board kompjuteru i eto muzike!. Ništa changer, ništa trpanje diskova. uvek imate do 8GB. muzike vrhunskog kvaliteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ovo sam ja i moj majstor uradili nekoliko puta (zamena grejača kabine, resetovanje radija itd.). Sada bih i sam. Znači osnovni deo u početku je vađenje dugmeta za sva 4 žmigavca ispod je šaraf i ostalo je na slikama. Konkretno slike nisam ja pravio ali sve je tako kako je na slikama. I moj je transmiter na istom mestu (čak sam probao i u pepaljaru a i u gepek) ali nisam uspeo da dobijem bolji zvuk. Charger nije loša opcija 6 CDija X 70 minuta = 420 min. Nije 8 Gb ali sasvim dovoljno za svaki duži put a o kvalitetu zvuka da i ne pričamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo upravo kupih na E-bay polovni Grunfing MCD 36 Charger za 35€, samo da ga ovi moji prijatelji nekako dostave u Srbiju.I da se otarasim onog MP3 mučenja (loš kvalitet).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pištite mi molim vas kako ste montirali tu napravu (kad vam stigne) i kako sve to zvuči....Ovde sam našao baš čini mi se grundig ili kenvud, ili sony, auglavnom bila su dva jedan pored drugog u Rodiću, ili Idei za po 4.400 din. Ali ne kupih ih. Još sam bio pod utiskom prošlogodišnje cene od 12.000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema problema, samo da stigne u neko razumno vreme i da se setim da uzmem foto aparat kada budem to nameštao. Razlog kupovine je taj, da je prava šteta da takav zvučni sistem u kolima bude ograničen radiom kasetofonom i MP3 playerom lošeg zvuka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim lanciu lybru 1.9 jtd i imam dugme TRIP kod radia.Kada stisnem to,pojavi se pise samo da je potrosnja goriva 10l i imam da resetujem trip.

Da li neko ima neko resenje :) Ako treba slikacu i poslati sliku da vidite.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima

Citam vase postove u vezi radia itn.pa hteo bih da pitam nesto.Naime napisao sam post o tom problemu pre nekoliko meseci ali mislim da niko se nije javio da mi da savet,pa bih hteo da pokusam ponovo.

Problem je u tome sto odbedavno upalim auto,na display mi se pojavi logo lancia startuje radio sa sviranjem ali na display stoi RADIO OFF. Znaci sve si normalno svira pokazuje potrosnju ali ne mogu da vidim stanice t.e. isto ko da si iskljucio radio.I tako ga vozim vec neko vreme ne smeta ali zasto da tako bude.Pokusao sam i sa dugmetom koji ukljucuje iskljucuje Radio ali ono celo vreme stoji RADI OFF, a menja stanice normalno kad pritisnes na 1 ili 4, modove menja samo gde su stanice mi stoji prazno.Ukoliko je imao neko ovakav problem ili mozda cuo kako da se resi neka pise.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...