Jump to content
FAS Goran
Damjanović

Predstavljanje automobila: Moja "gospodja"

Recommended Posts

Ne smatram ja to nekom upornošću - nego principom. Kad sam već tresnuo toliku kešovinu pre dve godine za polovno vozilo koje mnogo više pruža od novih vozila za iste pare, ajde da uložim u to još neke pare - pa da bude kako Bog zapoveda.. Ništa više. Naravno: novim vozilima se ne menjaju gume, akumulatori, izgrebane šoferšajbne, klima uredjaji... gumice na torzionim oprugama balans štanglama, ne produvava im se usis, ne čiste im se dizne i turbine, medjutim auto sa svom tom opremom košta preko 20.000... Uostalom, ne nameravam da se vozam godinu dve sa ovim autom, već "nekoliko", pa kad mi je već opredeljenje takvo, ajde da to bude kako treba.

To cenim!

pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobila "gospodja" i naočari...Xenone:

keZiJ.jpgKKKzJ.jpg

Nažalost farovi su fotografisani u dva ambijenta i sa dva različita aparata. Prva u radionici, po dnevnom svetlu, druga u po bela dana na otvorenom prostoru.

Utisak tokom vožnje je impresivan. Možda se na prvi pogled cela ta količina svetlosti čini veštačkom (navikli smo na žutu svetlost) - ova je potpuno bela. Skroz! I Blješti ko šašava, privlačeći pažnju dokonih kontrolora saobraćaja - kako onih bez uniforme, tako i onih u Pežoima... (jel imate prvu pomoć, trougao, sajlu, a da niste nešto....?)

Medjutim da uvek postoji neka "caka" u montaži - postoji.

Naime, konstrukcija fara je takva da je u originalnom sklopu predvidjena da nosi drugu sijalicu (H7). Ona je kraća od Xenonske:

KLf_A.jpg

te se dešava da unutrašnji zaštitnik fara ne dozvoljava da se normalno namesti sijalica. Kako bi se ovaj (nemio dogadjaj koji preti da se planiranipoduhvat uopšte ne realizuje). potrebno je ili zameniti ovaj štitnik u faru ili ga prilagoditi;

yLQC9.jpgOqhQS.jpg

Postupak se izvodi na taj način što se kapa štitnika probuši, burgijom 5,6 i kroz njega delimično izviri xenonska lampa (koja je duža od H7 sijalice. Povratak na staru sijalicu halogenu, predjašnju, ne pretstavlja nikakav problem pošto su svi vrhovi halogenih sijalica crni i matirani.

Druga stvar na koju je potrebno obratiti pažnju je izbor boje svetla. Boje koje su za preporuku su one koje približno daju neobojenu svetlost, a po mogućnosti (koja je mala) vuku na žuto...Znači 4000 do 4500 max! Temperature svetlosti (kalvinova skala) od 5,6,7 i više hiljada je loš izbor, jer sem nedvosmislenog dokaza posedovanja xenona blještanjem potpnuno plavom bojom, pri kišnom vremenu imati duplo slabiji efekat osvetljavanja)

yNiUr.jpg

Treća stvar koja će vas iznenaditi je ta da sijalica tek posle nekoliko minuta postiže punu snagu. Pali se polako, onda intenzivnije, da bi posle minut, pa čak i dva blještala ko šašava.

Preporuka. I ako ove sijalice troše duplo manje struje od klasičnih, ( i još toliko manje greju far) imaju kritični momenat: paljenje. Sva naša vozila imaju tu mogućnost da se gašenjem motora - gase i sijalice. Ne zaboravite da posle gašenja motora, ipak ugasite i sijalice. Zašto?. Prema mišljenjima iskusnijih paljenje motora sa uključenim xenonskim sijalicama izaziva dobro zahvatanje struje iz akumulatora, pa može da se desi odmah tema "gde kupiti akumulator). Stvar je discipline i vežbe da se po paljenju motora i prolaska svih CHECK-ova, upale i sijalice. Iskusniji kažu da nije loše i promeniti osigurač na farovima - staviti jači i to duplo!

Inače pošto sam slabovid od rodjenja - utisak je neverovatan. Prostom kao da sam dobio ja nove naočari . a ne "gospodja". Mogu da mislim kako to izgleda ljudima koji normalno vide!

ZAKONSKE ODREDBE ZA UPOTREBU OVAKVIH NAPRAVA

Dosta su neodredjene. Moguća je primena, ne ograničava se uopšte na konstrukciju fara nego na dve bitne komponente:

1. Posedovanje automatskog uredjaja za štelovanje farova (gore-dole), koliko to mogu da obave naši elektromotorni "ručni" uredjaji iz kabine - ne znam. Uglavnom, za ovu zakonsku odredbu postoje uredjaji (senzori) koji se montiraju na prednju i zadnju osovinu, povezuju se sa elektromotorom podizača i spuštača farova i funkcionišu u zavisnosti od opterećenja vozila - automatski.

2. Posedovanje uredjaja za pranje farova. Naime, zakonopredlagač (još nije preciziran zakon, rasprave su u toku), predvidjaju uredjaj za pranje farova. Ovo zbog toga jer prljav far osvetljen ksenonskom sijalicom rasipa svetlost mnogo jače od običnog, pa je moguće zaslepljivanje. Mislim da je ovaj problem lako rešiv. Cevovodi su čudo, pa kad pritisnem ispiranje šajbne, dve cevčice je moguće sprovesti i do farova, tek da ih malko plaknu...

Sve u svemu ODLIČNA STVAR! i svakom preporučujem, ali prvo dobro prokontrolišite ispravnost i čistoću fara!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste li razmisljali da postavite,drugu fotku fara :thumbsup: ,sa pocetka posta,kao avatar :rolleyes:

izgleda jako interesantno :p ,orginalno :yes ,a opet karakteristicno :o za Vas model automobila :thumbup:

Super je ispalo :clap: ,a verujem da i tako svetli :w00t:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma svetli mnogo bolje, hednikep druge je što je slikana u dvorištu pod vedrim nebom, a prva je iz polumraka u radionici... Ali otprilike je to-to.

ne, mada ću da razmislim o predlogu! (mislim da su Woodoo ili Lancia JTD u jednom momentu imali sličan, sa segmentom krila, dela točka, fara i branika...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podrška g. Damjanoviću za promenu avatara! Imao sam ranije sličan avatar

avatarwkz.jpg

a ovog puta se zvanično odričem i ustupam vam sva prava za korišćenje istog, tj. ovog novog xenonskog :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li xenon sijalica zamenjuje obe H7 sijalice u faru, da li su xenoni i za oborena i za duga svetla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ NE!

(Najgori način da se počne odgovor) - ali tačan! Naš far poseduje dve h7 sijalice: Donju i gornju (gledano od tla) Donja je oboreni far, ona što je uključena stalno. Gornja je dugačko svetlo, ona što se ponekad uključi i koja ablenduje. Koliko sam shvatio na dugi far se xenon ne stavlja, bar ne ovaj tip jer nezgoda xenona je što se pali postepeno!. Svoju radnu temperaturu postigne sa desetak sekundi, tako da bi funkcija ablendovanja bila malo hednikepirana da je i dugo svetlo ove vrste. Medjutim oboreno svetlo i te kako rešava problem i osvetljava kao po danu dobar deo povšine ispred vozila

STc7r.jpg

tako da dugi far - klasična halogena sijalica ostaje u poziciji dugog fara, sa njome se ablenduje, moguće je i osvetljavati, ali u poredjenju sa oborenim xenonskim svetlom izgleda nekako "jadno". Jedina stvar koju mislim da bi bilo dobro uraditi je sijalicu H7 gornjeg fara zameniti sijalicom H7 "xenon look" zato što je temperature boje izjednačenija. Naime, kada upalite pored uključenih srednjih (oborenih) xenon svetala - dugačke, klasične, dobićete donji deo vizure potpuno beo, a gornji ŽUT! Mislim da je to moguće rešiti dugačkim "pseudo" xenonskim (a u stvari klasičnim sijalicama).

Možda je najbolji primer razlike u načinu osvetljavanja prikazan sledećim slikama /ovo je sa uključenim oborenim (srednjim) svetlima/

okcYS.jpg okksi.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da srednji xenoni bolje osvetljavaju od klasičnih H7, ali mislim da ipak ne mogu da zamene korišćenje dugih svetala, zar ne? Ipak je reč o različitoj daljini bacanja snopa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

da. Ne mogu nikako. Medjutim sad mi smeta boja dugih svetala. Srednja su napadno bela, i osvetljavaju bar duplo duže i šire drum nego klasična, medjutim kad uključim dugačka dobijem jednu zonu upadljivo žutog svetla iznad blještavo belog druma, pa sam mislio da zamenim sijalice na dugim farovima u takozvane "pseudo xenonke" kako bih ovo izbalansirao...

Evo jedne simulacije na šta sam mislio:

prva slika je ista kao u prethodnom dopisu, samo sa uključenim dugim farovima. temperatura boje je identična

druga slika je kombinacija donjih xenona i gornjih halogenki - temperatura boje je drugačija

PdQGA.jpgSYiTS.jpg

Jel primećujete razliku u boji na drvetu? E to je ono što mi malo smeta.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predlazem Vam da stavite ovo na duga svetla :yes

http://www.osram.com/osram_com/Consumer/Automotive_Lighting/Products/Headlights/COOL_BLUE/index.html

temperatura(boja) svetla je vrlo blizu Vasim xenonima :thumbup: ,a i kvalitetne su :whistle: ,takodje na netu sam citao :coffee: ,po misljenju korisnika, da ovaj tip halogenih sijalica svoje prave mogucnosti postize bas na dugim svetlima :w00t: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

U vezi tehničkih nedoumica da li je far na Lybri predvidjen za xenonske sijalice, (rasipanje svetla, refleksije i sl), nedade mi djavo mira, prokopah "uputstvo za upotrebu" i nadjoh na 162 strani spisak predvidjenih sijalica za montažu. Pored sijalica H7, pominju se i izvesne "Gas-discharge main beam and

dipped beam headlights D2R, 35W" potom čuvenom komandom kopipejst preko Googleta nadjem odgovarajuću sijalicu te primetim da je ovo oznaka za xenonske lampe, sa istim oznakama i snagom!.

PhYxJ.jpg PjULJ.jpg Pm4XA.jpg

Prema tome, far na Lybri je konstruisan kako za halogenu sijalicu - tako i za xenonsku!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

jes kolega ali zasto daje razlicite kataloske brojeve za far sa xenonom i sa klasicnom sijalicom? znam za stila i kromu se razlikuju farovi sa xenonom od klasicnih farova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prema uputstvu snimljenom sa našeg sajta, na strani 162 nabrojane su sve sijalice koje su fabrički odredjene za upotrebu sa ovim farom. Prema uputstvu za održavanje i servisiranje vozila - koji je prvenstveno namenjen mehaničarima, kojeg sam snimo sa bugarskog sajta (na italijanskom) pobrojani su svi delovi za sve tipove i godišta Lybre koji su ikad proizvedeni. U delu koji govori o elektroinstalacijama (separat 5540) detaljno je opisano funkcionisanje fara - te se ni u jednom delu teksta ne pominje da se far isporučuje pod jednim ili drugim kataloškim brojem. Naime, za sve modele proizvedene od 1999 god., pa do septembra 2005 far na Lybri je bio i ostao označen kataloškim brojem 5540B11 SX (ukoliko je reč o levom faru) ili 5540b11 DX (ukoliko je reč o desnom faru):

DydF9.jpg d255r.jpg d1C9J.jpg QN73r.jpg 9jEJS.jpg

razlika postoji u braniku. Kao set dodatne opreme isporučivao se i "perač" farova (nakaznog izgleda) koji se aktivirao istovremeno kada i brizgaljke za prozore:

QPifi.jpg

Medjutim, kako bi se ove "opasne" stvari kao što su ksenonske sijalice potpuno prilagodile budućim propisima, postoji i uredjaj za automatsko štelovanje visine farova u zavisnosti od opterećenja vozila. Ova automatika je malko složenija i zahteva senzore pritiska na prednjim i zadnjim točkovima i to:

9msQ0.jpg

Ali ovo je ipak preterivanje, obzirom da i iz kabine čovek može da reguliše putem levog kažiprsta visinu farova (ukoliko je odgovoran, i ukoliko uopšte ima dobru naštelovanost pozicije "0" kako u vertikalnom, tako i u horizontalnom smislu)

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatska nivelacija nije preterivanje...ona služi da odmah odreaguje (prelazak preko neravnina, ležećih, silazak sa ivičnjaka i milion sličnih situacija) i ako bi vozač pokušao da sve to radi ručno, nema od toga ništa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

J72W0.jpg

evo lancinih kataloskih brojeva i oznake 230 za xsenon far

Share this post


Link to post
Share on other sites

igrom slucaja sam i ja nabasao na ovo jer mi je musterija trazila da povadim mu kataloske brojeve za ksenon farove da naruci iz italije da mu donesu

Share this post


Link to post
Share on other sites

A evo i jedne fotke Lybre sa fabrickim xenonima

00_lancia-lybra-lecce-racale_1240843603.jpg

meni se bar cini da je far nesto drugaciji,staklo kao da ima guscu saru :( i kao da je reflektor,unutar fara,malo drugacijeg izgleda :huh: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mislim da je dodata jedna rebrasta ploča između sijalice i stakla

ista stvar je i na stilu sa oem xenonima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najzad rešen problem i kloparanja zadnjeg vešanja. Ko me bar malo poznaje, pozanto mu je da se ni sa jednom neispravnošću ne mirim, pa dok ne sredim - ne stajem. Dve godine trpim ovo lupkanje, a imao sam i utisak kao da mi se auto malo višeljulja po izlasku iz krivine, ili prilikom nesimetričnog prelaska sa ivičnjaka zadnjim toćkovima...Čak sam mislio da mi je otkačen auspuh, pa da on pravi lupu.U ovom slučaju opet na delu "doktor" Miki i zamena gumica na balans šangli. Na prvi pogled zvuči banalno - gumica ko gumica, šelna ko šelna, i četiri šrafa... Medjutim do ovih par elemenata je trebalo doći - a ne skidati pola zadnjeg vešanja i tank za gorivo. Božija milost i Mikijeva upornost i ovog puta su rezultovali besprekorno.

Zamenjene gumice usled zuba vremena, stvrdnute potpuno, bez odgovarajućeg prečnika i elasticiteta zamenjene su novim, originalnim, a auto u se u vožnji ponaša kao "novo vozilo".

Na nekoliko mesta u forumu sam primetio da se na Lančinim modelima posle izvesnog vremena javlja ova pojava (naročito kod većih modela Kappa, Dedra)... Ako vam nešto lupka pozadi - obavezno proverite ove gumice, zamenite, nije skupo, ali je posle uživanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na žalost posle 5 godina (više vituelnog druženja) sa mojom "gospodjom", došlo je i vreme rastanka. Da ne bude da je stvar u "offtopicu" i da ima ikakve veze sa politikom, ja para nemam da registrujem osiguravam i tehnički pregledam auto. To je za mene mnogo. 250e. su užasne pare, a pogotovu, ako hoću da je upotrebljavam, to podrazumeva još 70 e. mesečno. što ispadne 850e. za naftu godišnje + ovih 250 za registraciju i osiguranje, eto ti 1100e. (jedno krečenje stana, školarina za mladje dete...o letovanju i da ne pričam). Evo u slici i reči kako to izgleda:

http://www.kupujempr...06232-oglas.htm

LANCIA LYBRA 1.9 jtd, prva registracija 11.03.2001, kupljena sa predjenih 113000 km, Kupljena 13.02 2007 trenutno ima 137.000 (kod mene prešla 24.000 km), vozio je 5 godina… vikendom. Najkvalitetnija serijska oprema:

  • Četiri airbag-a
  • Pet pojaseva
  • ABS, ESP,ASR-a puna elektronska kontrola svih točkova
  • Fabričke lake felne od legure, nove gume, nov akumulator
  • BOSE ozuičenja sa 6 zvučnika u kabini (izvanredno), klima ptrednja, zadnja. digitalna i manuelna
  • Putni kompjuter, trenutna potrošnja, prosečna potrošnja, zvučna upozorenja za poledicu I nedostatak goriva u rezervoaru, ograničivač brzine
  • Pet alkantara sedišta (izgled prevrnute kože, veoma lako održavanje, praktično večita)
  • Potrošnja goriva drumska 6 l (forsirane vožnje)
  • Potrošnja goriva gradska 8.3 prosečna (9.2 po centru u gužvi, 7.7 Novi Beograd)
  • Potrošnja ulja – ne postoji
Moja održavanja tokom eksploatacije
  • Četiri nova diska sa komplet pločicama, četiri nove gume (original Valeo)
  • Nova creva oko dovoda do filtera za gorivo I of overboostera do “ peštete” ventila.
  • Reparacija komplet turbine I “ jet” brizgaljki, čišćenje interkulera, I kompletnog sistema usisa
  • Alarm sistem
  • Zamena dotrajalih sijalica u enterijeru I prtljažniku vozila
  • Ispitivanje vešanja I amortizera u u autocentru Boban (u besprekornom stanju)
  • Zamena gumica na balans štangli na zadnjoj poluosovini, zamna šoferšajvne postojeća izgrebana brisačima - novom otiginalnom.
  • Poliranje farova do kristalnog sjaja I zamena halogenih sijalica xenonskim.
  • Uradjen veliki servis, zamena svih kaiševa, zatezača, pumpe za vodu… sledeći veliki servis na 180.000 km.

  • Zamenjni brisači originalnim (VALEO) sa spojlerom na levom kraku.
  • Ispolirani prednji farovi do kristalnog sjaja, zamenjene halogene sijalice ksenonskim sa pripadajućim balastima.
  • Zamenjen polrn filzrt, trpstidsn komprdor klima urejafjaja...nspunjrn gsd komplrzno.
  • izvršena revizija svih podizača prozora i zamena podizača na zadnjim drdnim vratima.

Karoserija: U besprekornom stanju… vozilo neudarano.

Za vreme 42-godišnjeg vozačkog staža BOLJI AUTO NISAM VOZIO!

Uz auto dajem i kompletno uputstvo za mehaničara u fleš memoriji...krst za skidanje točkova....

-----------------------------------------------------------------------------------

Bez obzira, prodao auto ili ne, ostajem i dalje ćlan i moderator ovog kluba, pa ako mi se posreći dogodine....nešto se i desi (naravno, isključivo italijansko!!!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mi je neko zvizno šamar lakše bi mi bilo nego sada, pošto sam ovo pročitao. 5 puta se vraćam jer čas želim, čas ne, da ostavim komentar. Žao mi je stari, iskreno. :(

Eh, blago nojevima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E,državo :crybaby:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...