Jump to content
FAS Goran
MarkoJTD

Fiat Stilo - škripe točkovi u vožnji

Recommended Posts

Slična tema opisivana kod mnogih automobila FIAT grupe.Mislim da bi trebalo:

rastaviti kočioni cilindar, sve dobro očistiti, podmazati gdje treba, zamjeniti disk pločice, poravnati diskove, i onda bi trebalo sve da fercera :fun:

Provjeriti crijeva/mada je rjeđe problem u njima/. Istu problematiku imah na lybri ali nakon sve ga ovog proradilo/3 puta bio kod majstora/

E da ne zaboravim: provjeriti sajle, bužire....

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/23/2012 at 11:36 PM, stilo116 said:

Ljudi imam sledeci problem. Elem, vec neko vreme mi cvile plocice na prednjem desnom tocku a pre mesec dana sam menjao i diskove i plocice. Isao sam kod majstora i rece da je verovatno lose kociono ulje pa ga je promenio. Cviljenje se nastavilo pa mi je predlozio da kupim polovna klesta. Inace posle voznje primetim da je desni tocak na dodir topliji od levog. Pomagajte poludecu, inace sam totalni laik za automobile pa ako sam se negde pogresno izrazio vi oprostite.

Davno je pisano na ovu temu ali imam identican problem. Da li je neko imao skoro slican problem i koje je resenje? :)  Mehanicar rece da je mozda neka prljavstina mozda jer kocnice lepo koce i ne blokiraju tocak.

Edited by Somzara97

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Somzara97

 

On 8/2/2008 at 12:16 AM, bokija said:

Obicno su plocice,zbog loseg materijala ili kad klesta zbog prljavstine ne leze dobro pa cvile plocice.

On 8/24/2012 at 11:27 PM, Hardvet said:

Korozija i stroka na lezistima plocica+ plocice koje su izgleda fabricki imale malo vise farbe po obodima, to je krvnicki bilo stisnuto u klestima, jedva sam uspeo da plocice izvadim i sve to ocistim.

...Simptom je takodje bio taj piskutavi i skriputavi zvuk i kad se ne koci.

On 8/27/2012 at 8:38 PM, Mujo_Stilo said:

Meni se to isto desavalo, i ustanovio sam da je donja vodjica zaribala pa su se klesta zaglavljivala i cak krivila (polozaj se menjao ne srazmerno gornjoj i donjoj vodjici), razradio sam vodice obe i sad obe klize ko lude...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitao sam to sve, verujem da mi se desava isto :) Trebalo bi mi i resenje, tipa cime smem da ocistim klesta? Na koji nacin se razradjuje vodjica i slicno :) Jer mehanicar mi je rekao da moze biti prljavstina i da tako vozim dok se samo ne ocisti :)

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, Somzara97 said:

Trebalo bi mi i resenje, tipa cime smem da ocistim klesta? Na koji nacin se razradjuje vodjica i slicno

Idi do nekog servisa. Možeš do bilo kog, tj. ne mora da bude onaj koji radi samo Fiate.

Čim ti nikada do sada u životu nisi čuo za bakarnu mast, ili za razne sintetičke masti/sprejeve koji služe za čišćenje kočnih čeljusti - bolje je da se ne igraš sa tim. Kočnice su u pitanju, nećeš imati priliku za popravni ako zezneš nešto. :thumbup: Nije to skupa intervencija, a znaš da će biti urađeno kako valja/bezbedno. Naroćito ako ti cilindar pravi taj zvuk...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/26/2023 at 3:34 PM, neshaoct said:

Idi do nekog servisa. Možeš do bilo kog, tj. ne mora da bude onaj koji radi samo Fiate.

Čim ti nikada do sada u životu nisi čuo za bakarnu mast, ili za razne sintetičke masti/sprejeve koji služe za čišćenje kočnih čeljusti - bolje je da se ne igraš sa tim. Kočnice su u pitanju, nećeš imati priliku za popravni ako zezneš nešto. :thumbup: Nije to skupa intervencija, a znaš da će biti urađeno kako valja/bezbedno. Naroćito ako ti cilindar pravi taj zvuk...

 

 

Za bakarnu mast sam cuo :D Kasno odgovaram, napokon se jedan mehanicar pozabavio mojim skripanjem i ustanovio da bi trebalo zameniti prednje kandze.. E sad razlika u ceni izmedju novih i polovnih je drasticna, pa mi treba pomoc forumasa da odlucim da li uzeti nove ili su polovne, ako su u solidnom stanju, ipak korektan izbor? Negde sam cuo da ako su prednje u pitanju da je okej staviti i polovne, ne znam sta misle ostali i oni koji su imali problem sa istim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes probati reparaciju kocionih celjusti sa tvog auta ako majstor proceni da je izvodljiva. Sam pribor nije skup a opet jeftinija stavka od kupovine novih OEM ili ne. Mene je nova zadnja leva kandza izasla oko 7000, ofc ne OEM. 

Polovna opet ne znas u kom je stanju i potencijalno ces morati da uradis reparaciju ako dugo stoji na nekom otpadu i pitanje je da li ce uroditi plodom.

 

Kod novih kocionih celjusti moze se dogoditi da (koje nisu OEM - pricam za Nuova Bravo i zadnju kocionu celjust)

 

- Feder za vracanje osovinice rucne kocnice kada se spusti nije dovoljno jak pa ne otpusti istu do kraja (moj problem br.2). Resava se tako sto se oprugica u obliku slova V malo nategne pri njenoj osnovi da stvori jacu silu vracanja opruge i problem resen. Rucno mozes da proveris da li je to u pitanju tako sto se sagnes ispod auta i rukom pomeris polugicu - fizicki je vrati i vidis da ima lufta u krajnjem polozaju.

 

-Da pokretni deo koji vraca pomenuta V opruga za vracanj  koci vracanje jer je u njenu osovinu prodrla voda kroz vreme i isprala mast (nakon montaze i eksploatacije nove kandze kroz vreme) usled popustanja gumice a usled loseg skladiscenja ili dugog stajanja. Problem se resava skidanjem kandze, demontazom i ciscenjem osovine osvezenjem gume i ponovnom montazom. Ovo je direktan uzrocnik problema br.2 i uslov pojave problema br.1 :)

 

Do toga kako nastaju pomenuti problemi i kako se manifestuju je lako - ako se inace parkiras na mizernom nagibu dovoljnom da auto samostalno krene nazad/napred, prilikom otpustanja rucne kocnice auto sporije silazi, cuje se skripuckanje ili uopste ne krene jer ta celjust nije popustila i oseti se a auto sporije ubrzava. Ovde imaj u vidu da je u sustini problem sa delom koji se odnosi na rucnu kocnicu a ne na deo samih kljesta tj kocenja noznom kocnicom.

 

cisto da imas u vidu sta te moze zadesiti. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mijailović P.

Pored pneumatika, mladjani kolega i moj imenjak se istice i po izuzetnom poznavanju i ovog dela tehnicke materije. Uz ovakve opservacije i oficijelnog testera @Axic - FLCS definitivno ne treba da brine za buducnost i podmladak :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Axic said:

Ja sam u ovom slučaju uvek za reparaciju klešta. 

Takodje s tim da kod mojih reparacija nije dala rezultate koji bi se ocekivali, zato su morala nova kljesta.

 

@Ivan Hvals imenjace, kroz muku se covek svaceg nauci :) Sa pojedinim kolegama koji izmenise ceo trap, ce biti nesto od nas :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...