Jump to content
FAS Goran

MultiTrance

Members
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

About MultiTrance

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    Skopje, Makedonija

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Punto Evo 1.3 Multijet (2011) & Citroen C3 1.4 HDi (2007)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pozdrav, imam problem sa EGR-om na Punto Evo 1.3 62kw, upalila se check engine lampica pre neki dan i auto je izgubio snagu, nije htio da ide preko 1500 obrtaja. Otišao sam autom u servis gde su mi ubacili pločicu na EGR-u i auto sada ide normalno, rekli su mi da nije problem da se auto vozi tako ali su me savjetovali da pored pločice uradim i softverski gašenje EGR-a kako bi se isključila check engine lampica. Sta vi mislite o tome? Pitam jer auto ima DPF koji za sada radi normalno, jel moguće da se on regenerira sa isključenim EGR ventil? Ili je ipak bolje da promenim EGR?
  2. Pozdrav svima. Kupio sam prosle godine Punto Evo sa ovim motorom od 62kw, auto je 2011 godiste. Presao sam 7.500 km do sada, potrosio je 3L ulja. Da napomenem, promenio sam lanac kada sam kupio auto, ulje koje sipam je Selenia 5W-30. Auto dimi belo-plavicasti dim kada je hladan i kada ubrzava po uzbrdici pri cemu turbina zvizdi poprilicno. Auto trenutno ima 167.000 km (provereno na dijagnostiku), DPF pali regeneraciju na nekih 200-300 km mesovite voznje dok EGR sam cistio jednom do sada (upalio check engine). E sada sta da radim oko potrosnje ulja? Jel potrebno da radim polugeneralnu ili da trazim problem u neceg drugog? Meni je malo sumnjiva turbina, bas se cuje kada malo jace ubrzam po neku uzbrdicu i bas tada zadimi auto dok na ravan put turbina manje zvizdi. Imao sam pre ovog auta stariji Punto mk2b 1.3 iz 2004 sa kojim sam presao 90.000 km za 7 godina bez nekih vecih problema, on je trosio 300ml ulja na 10.000 km i nije dimio.
  3. Nakon 4 godina i 8 meseci u mom vlasnistvu, Punto je dogurao i do 200.000 km (69.000 kod mene). Medjutim, u zadnjih par dana crvena lampica volana se upalila nekoliko puta, dakle servo i dalje radi normalno kao i uvek ali kad motam pun levi/desni lampica se ponekad upali i ostaje upaljena dok ne ugasim auto. Ovo nije prvi put da se ovo desava, u Decembru prosle godine imao sam isti problem, trajalo je par dana i onda je prestalo ali evo sada se opet desava - mi sa caletom sumnjamo da se ovo desava zbog hladnog i vlaznog vremena ovog perioda godine jer samo tada se upali lampica volana. Sve ostalo je za sada u redu, da ga ne ureknem, jedino sto mene malo zivcira su pojedine plasticne elemente u unutrasnjosti koji tandrce.
  4. Punto je sada na 195.000 km, jos 5 hiljada do dvestotku. U martu smo registrovali auto, dok u aprilu kupili smo 2 nove letnje gume Michelin Energy Saver 175/65/R14. Za sada sve je u redu, medjutim farba krova se veoma pogorsala u zadnjih godinu dana, a ni ostatak karoserije nije bas u najbolje stanje, puno ogrebotina i udubljenja svuda, ipak je auto star 16 godina.
  5. 100 km/h u 5. je na 2300-2350 rpm, na 2600 je vec 110+ Hocu da kupim nove letnje gume kad prodje zimska sezona, tada ga mozda i nagazim malo jace. Zimske gume Matador kojih vozim su iz 2014te, dok su letnje Nokian iz 2015te i nisu mi bas pouzdani za brzu voznju (pogotovo ove druge koji su se bukvalno raspale nakon 36.000 km).
  6. Radio sam to do juna prosle godine, mada jos uvek ponekad stisnem iznad 2500 rpm ali veoma retko, ako se bas mora.
  7. Punto je napokon dogurao do 190.000 km, 59.000 kod mene za skoro 4 godine. Promenili smo ulje, filter ulja i filter vazduha pre par dana. Takodje smo dosipali malo antifriza prosli mesec jer je nivo bilo malo iznad minimum. U martu nas ocekuje 5.registracija. E sada, o kvaru koji sam imao u junu prosle godine (dakle ono sto sam snimio u video iznad), problem je bio u bakarne podloske na dve dizne koji su popustile nakon par desetak kilometara malo zustrije voznje po autoputu (150 km/h sa klimom). Promenili te podloske i evo auto radi bez problema od tada. Uz podloske, promenili smo i onaj grejac koji nije radio i sve to nas kostalo oko 40 evra. Od tada auto nisam nijednom vozio preko 100 km/h niti gazio iznad ~2500 rpm, mirniji sam tako. Evo i video nakon opravke: U septembru smo promenili i akumulator, stari je bio Tudor TB500 50Ah/450A (izdrzao 4 ipo godine) a mi smo ubacili Exide EA530 53Ah/540A koji smo platili 70 evra. Pre nego sto smo promenili akumulator, trip computer se resetirao na svako drugo paljenje i poceo je da vergla sporije, okacio sam video i o tome: To je bilo sve iz prosle godine, medjutim imao sam par desavke sa autom i ove godine, dakle u zadnjih mesec ipo desilo se sledece: 1.Jedan ostar kamencic mi je probusio prednju levu gumu, srecom nije bila velika pukotina pa smo zakrpili gumu kod vulkanizera. 2.Imao sam opet jedan manji udes, dakle opet udarac u zadnji branik. Nije proslo ni godinu dana od kad sam promenio branik i eto opet je u k*rcu. Medjutim, ovoga puta steta je manja od prosle godine (tada su bili razbijeni brava iz gepeka i sijalica iz tablice), ima samo par ogrebotina i to je sve, vozicemo ga tako, jer i onako vec ima par drugih ogrebotina i manjih udubljenja po karoseriji. 3.Prosle nedelje neko mi je ogrebao haubu kljucem. Nazalost, nemamo garazu i auto stoi napolje ispred kuce i zbog toga planiramo da ugradimo video nadzor na kucu. J*bo mu ja mater onome koji je ovo uradio. To je sve za sada, evo par novih slika. 156ica iz zadnju sliku je u vlasnistvo mog rodjaka, dao nam je dok je bio na privremeni rad u inostranstvu pa smo se druzili 2 meseca sa njom (oktobar-decembar). Auto je 1999 godiste, 1.9 JTD 105 konja i meni je bilo zadovoljstvo voziti je i pored relativno lose mehanicko stanje (menjac zapinjao u 1 i 2 brzinu, kvacilo hvatalo gore, lupanje iz prednji trap, curenje ulja iz turbine itn) jer ova Alfa je prvi auto sa trocifrenu konjazu koji sam vozio u zivotu. Uradio sam video i o Alfi, evo ga:
  8. Draga gospodo, molim vas za pomoc. Danas sam vozio 140-150 km/h po autoputu i odjednom motor je poceo da lupa, evo i video: Sta moze biti problem? Jel lanac ili neka dizna mozda? Auto sada takodje kao da malo teze upali (to sam zaboravio da snimim).
  9. Stigli smo do 180.000 km, 49.000 kod mene za 3 godine. Juce promenili ulje i filter po 6 put, sve je u redu za sada osim sto smo imali jos jedan mali udes pre 2 meseca pa smo promenili zadnji branik i to je sve. Lampica grejaca i dalje blinka 30 puta nakon svako paljenje ali tokom citave zime je motor palio bez problema (cak i na -12), majstor mi je reko da mi jedan grejac ne valja ali motor ima jako dobra kompresija i zato pali bez probleme mimo neispravnog grejaca. Auto je bio veoma pouzdan do sada, maltene ko japanac neki, i nadam se da ce ostati takav i dalje.
  10. Napokon promenili filtere za gorivo i kabine prekjuce, nakon 43.000 predjenih km kod mene i jos ko zna koliko kod proslog vlasnika. Stari filter za gorivo je bio u veoma jadnom stanju kao sto se vidi iz slike dole, jedan mali komad se odlomio i pao u kuciste. Medjutim, pojavio se jedan novi problem sa autom: dakle pre dve nedelje se na nekoliko puta pri paljenjem pojavio zvuk slican na krcenje menjaca a nakon paljenja upalila se i lampica grejaca nakratko (1-2 sekundi). Nakon par takvih paljenja, sada vec ne radi to, medjutim sada nakon svako startovanje motora lampica grejaca blinka 30 puta i onda prestane, evo jedan video koji sam naso gde se to desava: Auto inace pali i ide normalno kao i do sada, nikakvih problema u radu se ne primecuju, potrosnja je i dalje ista, vozio ga 165 km/h pre mesec dana. Sta moze biti problem?
  11. Hvala na odgovorima. Dakle filteri za gorivo i polen su vec u planu i zamenicemo ih sto prije (nema se bas vremena, radim na smene), ali ovo sa termostata deluje mi kao veoma komplikovan i zahtevan posao. Stvar je u tome sto je grejanje u kabine odlicno i pored toga sto kazaljka varira, pretpostavljam da termostat otvara malo ranije nego sto bi trebalo i ne dostize radnu temperaturu za malo pa otuda i te varijacije kod kazaljke, medjutim kao sto sam vec reko grejanje je ok za sada. Kao sto vidim iz gorenavedene teme, ima dosta posla oko promenu tog termostata koji mozda nije skup sam po sebi ali ja nisam nesto previse vican da promenim termostat sam a majstor bi mi uzeo par hiljada da mi to uradi, razmislicu malo sta cu dalje. Zaboravio sam da navedem da antifriz takodje nismo promenili od kada imamo auto, medjutim proverili smo tacku mrznenja kod mog majstora i reko nama da je -30 tako da necemo da diramo antifriz za sada (u pitanju je crveni antifriz).
  12. Evo jedan malo veci update na ovu temu. 1.U zadnjih godinu dana auto je preso vise od 20.000 km tako da je do sada preso nesto manje od 41.000 km od kada je kod mene, dok je ukupna kilometraza nesto ispod 172.000 km. U toj kilometrazi promenili smo ulja i filtera ulja 5 puta, dok filtera za vazduh smo promenili 2 puta. Filter za gorivo i polen filter nismo menjali do sada. Potrosnja tokom celu kilometrazu je oko 4.6-4.7 l/100km (oko 1900 litara goriva do sada). Ulja nije potrosio ni gram u zadnjih godinu dana, nismo promenili tip ulja. 2.Bili su par sitnih problema do sada: -promenili smo 10tak sijalica do sada sto i nije bas malo, oko 30€ za sve sijalice -promenili smo kasetu ispred suvozackog sedista jer se na onu fabricku pokvarila rucica, nasli smo polovnu kasetu za 13€ -gornju zastitnu foliju na prednjih farova se je pocela ljustiti tamo negde u pocetku ove godine (slika dole), ispolirali smo farovi kod jedan lik za 15€ i za sada su ok -falio je jedan keder koji stoji izmedju prednje i zadnje desne vrate (slika dole), nasli smo takav iz drugog punta za 8€ 3.Nedavno smo uzeli 4 nove ratkapne i 4 Fiat znakova za 20€ jer dve fabricke ratkapne su bile ostecene (slike dole), takodje uzeli smo 4 gumene patosnice (7€) jer imali smo samo fabricke platnene. 4.Jedan problem koji se poceo javljati kada su temperature pale ispod 15tak stepena je da pokazivac temperature vode varira izmedju crtica u sredinu i crtica ispod nje. Dakle, kazaljka dodje do sredini kako bi normalno trebalo nakon par kilometara, medjutim nakon toga desava se da padne za pola ili za celu crtu i malo nakon toga vrati se na sredini. Tako radi nekoliko puta u par kilometara voznje sa 55-65 km/h u 4toj brzini. Nisam siguran da je ovo radio na pocetku, veoma pazljivo pratim pokazivaca od kada imam auto tako da zamolio bih neko ko zna da mi pojasni sta moze biti problem. To je to za sada, evo slike:
  13. Danas je bila velika guzva u Skoplju pa resio sam da vidim kakve cifre o potrosnji i prosecnu brzinu ce da izbaci trip kompjuter nakon takve jedne voznje koju inace ne praktikujem tokom radne nedelje (izadjem na obilaznicu oko Skoplja umesto da vozim u grad kad se vracam kuci jer su guzve u grada zaista velike). Nakon nekih 4 km voznjom u koloni, trip kompjuter je izbacio prosecnu potrosnju od 6,4 litara, dok je prosecna brzina bila 11 km/h (eto i slike ispod, mozda se ne vide brojeve na trip kompjuteru bas najbolje ali nisam mogo da uradim bolje slike dok vozim). Trip kompjuter obicno pokazuje potrosnju od 0,5 litara manje kad uporedim sa pravu potrosnju koju dobijem kad izracunam sam, pa to mu dodje skoro 7 litara u ovaj slucaj. Mislio sam da ce potrosnja biti mnogo veca na ovu prosecnu brzinu (moj drug je prosle godine kupio novog Punta 1,2 u kome je ugradio plin, i njemu trip kompjuter izbacuje cak i preko 15 litara na ovu prosecnu brzinu), ali ovo i nije tako lose, pa mogu da zakljucim da ovaj motor ne trosi vise od 7 litara dok je prosecna brzina minimum dvocifrena. Zanima me kolika je potrosnja vasih automobila na ovu prosecnu brzinu? BTW, do sada sa 1023,38 litara (za kojih sam dao oko 820 €) proso sam 21.348 km, sto u prosek mu dodje 4,79L na 100 km. Prosli Punto koji sam imo (1,1 55 S) nikad nije bio ispod 7 litara benzina na manje vise istu relaciju.
  14. @Gagy.GM Hvala @Axic Necu da ga diram onda, ~500 ml na 20.000 km zaista nije mnogo Evo danas sam proverio nivo ulja 500 km posle zamene, nije palo sa maximuma. Inace svaki dan vozim 5 km po obilaznice oko Skoplja kako bi izbegao sa guzve u gradu, obicno vozim 80-90 ali jednom do dva puta u mesecu stisnem do 130 da ga malo izduvam i kad stignem kuci ostavim ga da radi jos minut-dva pre nego sto ga iskljucim. Vidim od tvog videa da lepo ide i preko 160, mozda ce da uhvati i 170 da je mala nizbrdica

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...