Jump to content
FAS Goran
Milosnis18

Kappa 2.0 20v / Bravo 1.2 16v - lambda problem na TNG-u

Recommended Posts

Zdravo drugari na dijagnostici mi izbacuje gresku lambda sonda integrator? Kad skinem gresku vise nema dok ne saltam na plin onda opet registruje istu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lose podesen gasni uredjaj ako je sekvent. Nista drugo. A za klasican vakumski uredjaj italijanska firma AEB radi tzv. "Emulatore K", ali nema kod nas da se nadje. On se veze na obican gasni uredjaj i sprecava taj problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obican je uredjaj. Martini mozda je to uzrok onog mog problema sto sam ti pisao. mozda zato se posle nekog vremena utrokira skroz pa moram da skidam klemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako. Motorni ECU je samoadaptivan i trudi se pomeranjem parametara da zadovolji emisiju gasova. Ukoliko se duze vremena vozi sa losom emisijom gasova parametri se toliko pomere da je potrebno duze vreme voznje na benzin da bi se to vratilo u normalu, a u tvom slucaju to odmah radis sa klemom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kako sam nedavno kupio ovaj autić, moram da priznam da sam prezadovoljan. Auto ide savršeno čak i sa 5 ljudi u autu i upaljenom klimom, sa vožnjom na gas uspeo sam da ga naguram i na 140 km/h. pri čemu nisam terao preko 4000 rpm.

Po kupovini sam ugradio plin. Ne treba da spominjem da mi u gradu trosi 9 l plina a u kombinovanoj voznji 7,5 - 7,8 l/100km. Jel može bolje za ovaj auto? :whip:

Međutim, od kada sam ugradio plin non stop mi gori indikator lambda sonde na kontrolnoj tabli. Majstor za gas me uporno ubeđuje da je to samo informacija i da to nema nikakve veze. Međutim, čini mi se da mi sisa benzin samo tako na ono malo km što pređem nakon startovanja auta pa do prelaska na gas.

Do sada ga nisam prebacivao i vozio samo na benzin jer se ne usuđujem da prebacim pa da mi posisa 20 l benzina...na ovu skupoću. :smoke:

Znam šta je uloga lambda sonde ali da li ta informacija koju ona daje utiče na potrošnju benzina? Čuo sam da postoji neka vrsta varalice za lambda sondu ali mi je majstor za gas rekao da on to nema te ne može da mi ugradi.

Kako mogu da rešim ovaj problem?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mogu samo da ti kazem da ne bi smela da ti svetli ta lampica. Vozim Brava sa istim motorom, ne svetli lampica a nije stavljena nikakva "varalica" ili nesto slicno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi i osnovni znak koliko vidim ovde je da imas venturi plin instaliran kako je ko umeo i nastelovan po principu ma nemora on da ide brzo samo nek malo trosi...

i ti bi sa biciklom iso uzbrdo 150 da te jure dva crnca da ti odrade neke radnje... (epilog ti crko crnci zavrsili posao) a sto se tice auta prica je slicna lambdu pali zbog siromasne smese

sto znaci da mu treba prestelovati plin na tvoju zalost a na moju radost auto ce da ti trosi malo vise plina ali nece da zavrsi sa istopljenim klipovima (pro yutubisi malo pa nadji siromasna smesa i defekte koje proizvodi) ako bi vuko i benzin i plin auto ne bi mogao da ide stucao bi pucao grebo j....

idi kod majstora da ti nasteluje plin i teraj dalje... i obavezno sipaj benzin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Axa. Znači ako sam dobro razumeo, siromašna smeša može da šteti motoru. Tu informaciju nisam imao.

Ja sam u međuvremenu otišao kod majtora za gas (koga su mi preporučili, kod njega sam i ugradio gas) i on je prikačio auto na komp, uradio rekalibraciju, i kaže sve je u redu. Lično sam gledao u komp dok je radio i mada se ne razumem preterano, komp nije pokazivao nikakvu grešku (to mi je pokazao i rekao da nema grešaka).

Ono što je bitno jeste da mi auto ne pravi nikakve probleme, nema nikakvog štucanja i zaezezavanja...sve radi normalno. I ide ko lud.

Pokušaću kod redovnog majstora da odem, neka ga on pregleda. Možda je i lambda sonda vrisnula, možda i ne...ne znam :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostavio sam upustvo za stelovanje venturi plina u na forumu u autogas sekciji

kada tako nastelujem prosecan auto lambda se pali bas u visokim opterecenjima tipa preticanje uz bubanj potok...

i ako ispratis uputstvo ja odvrnem slavinu za jos odprilike 1/6 -1/8 kruga

inace siromasna smesa prouzrokuje topljenje klipova bas bukvalno topljenje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, je l' moze da pali CHECK ENGINE lampicu zbog loseg plina? Da budem precizan, lampica sada gori i dok radi na benzin. Od ugradnje plina mi se vec jednom desilo, ali se ugasila. Secam se da sam sipao plin na EuroGas pumpi u NS kod Somborskog bul. Trajalo je 20ak km. Juce se opet upalila i presao sam oko 20ak km. Nadam se da ce danas da se ugasi. Sem, ako se isklucivo gasi utorkom, a danas je subota. :laughing:

Zaboravih- sekvent Landi (kao u Puntu classic)

Edited by gile smederevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, je l' moze da pali CHECK ENGINE lampicu zbog loseg plina?

Nije iskljuceno i nije iskljucivo... ;)

Sta hocu da kazem... Moze ali nije obavezno samo zbog loseg plina! Cesci slucaj je do lose podesenosti uredjaja ili neispravnosti nekog segmenta u sistemu (el.ventil, filter...). Vazno je i vreme eksploatacije pa shodno tome postoji servisni interval. Itd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu odmah da iskljucim stanje sistema jer je nov, tj ugradjen pre manje od 2000km. Koliki je vek jedne Lamda sonde? Auto ima 125 000 km, pa je mozda vreme da se ona menja. Nadam se da je plin u pitanju, sto ce me obradovati dvostruko-prvo jer popravka nije komplikovana, tj,samo tociti na proverenim pumpama, a drugo je to da ceo dijagnosticki sistem radi kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idi na dijagnostiku (mogu te ja uputiti ako ne znas gde), tako ces najbolje znati do cega je. meni je isto upalio lampicu pre neki dan posle tocenja plina na jednoj pumpi. Bila subota pa reko idem u pon do majstora, medjutim u nedelju je sam ugasio.. Sad sam u guzvi oko ng ali idem posle praznika da pogledamo koja je greska u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je l' mozes da kazes na kojoj pumpi si sipao? Ja sam sipao na pumpi kod kruznog toka na Veterniku. Neki plavo logo, ali ne znam koje je ime pumpe. A i ja sam u toj NG guzvi,pa cu pre Bozica do mog majstora u SD. I mozda bi trebalo da napravimo spisak TNG pumpi koje sa svojim ''gasom'' izazivaju ove anomalije u radu motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sipao na onoj maloj pumpi kod Metroa (samo gas toce) koja je ranije imala odlican plin.. Dugo nisam sipao tamo posto mi je Nisova pumpa blizu i stvarno imaju dobar plin i gorivo uopste. Taj dan sam krenuo za Zr i ta mala pumpa mi je bila usput i kao "aj da sipam ovde, nisam sto godina"... Cim sam upalio auto osetio sam blago podrhtavanje motora i posle par stotina metara na prvom semaforu mi se auto ugasio. Ja ga upalio i ostade lampica da svetli... i kazem, u nedelju uvece se ugasila sama od sebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se nije gasio. I lampica se nije odmah upalila kad sam natocio, nego tek sutra, sa prvim jutarnjim paljenjem. Sto me sad vodi do toga da sumnjam i u rad motora na benz. Ma, pravac dijagnostika, pa ce lepo da kaze. Verovatno da na tim malim pumpama mogu nekako da ga krste nekako, u nasu stetu, a njihovu korist. Ja sam i danas presao oko 20ak km, ali se lampica nije ugasila. Sutra cu da natocim plin na Lukoilu, npr pa cu da vidim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampica se sama ugasila bez ikakve intervencije. Presao 20ak km na benzin i posle 3 paljenja u toku istog dana se ugasila. Verovatno je ostala greska u sistemu, pa su da odem na dijag da vidim sta je bilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampica se sama ugasila bez ikakve intervencije. Presao 20ak km na benzin i posle 3 paljenja u toku istog dana se ugasila. Verovatno je ostala greska u sistemu, pa su da odem na dijag da vidim sta je bilo.

Sam si rekao "vozio na benzin" i tu nije problem vec na plinu kad vozis. na benzin je sve ok i gasi gresku a na plin nisu parametri kako treba pa ti pali gresku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lose podesen gasni uredjaj ako je sekvent. Nista drugo. A za klasican vakumski uredjaj italijanska firma AEB radi tzv. "Emulatore K", ali nema kod nas da se nadje. On se veze na obican gasni uredjaj i sprecava taj problem.

mozes li da opises taj emulatore k, jer mislim da ga ja imam,sasvom slucajno naletio na rashodovanu kappu kod komsije,i on mi rekao da uzmemsta god mislim da mi treba :laughing: i pored ostalih dijelova uzmem i neku malu crnu kutijicu na kojoj zelenim slovima pise emulatore K pa da nije to to ?

Edited by alen

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je to. 3x3cm. AEB je proizvodjac. Ako je tvoj turbo ne znaci ti nista jer bi morao da imas sekvent gasni uredjaj.

Edited by Martini

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeste to je to,jutros sam nasao dio i pise na njemu i A.E.B a ispod pise 'emulatore k',ima i kod 'aeb 441',jeste kod mene je turbo i u njemu je sekvent plin.

Edited by alen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...