bane valjevo 0 Posted January 12, 2010 Fiat Grande Punto 1.3 multijet, kad je kupljen svetleo je check engine, bio na dijagnostici, kaze pregoreo je EGR ventil (omskim instrumentom utvrdjeno da ne daje struju, znaci nema), majstor kakav je takav je skinuo je 2 mala lima koji su bili potureni ispod njega i tada prestaje da gori check engine. E sad, znam da ti limovi sluze da ga zablokiraju, odn da uticu na rad EGR ventila jer onemogucavaju vracanje gasova i cadjenje motora i usisne grane (ako sam nesto lupio sta cu), ali da slucajno ja nisam trebao da skidam te limove, i zasto je goreo a onda vise nije check...Unapred zahvalan... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 12, 2010 Blokiranje EGR ventilaTo je samo uopšteno...a, sačekaj i konkretan odgovor za tvoj slučaj... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane valjevo 0 Posted January 12, 2010 HVala puno... Pogledao sam i pomoglo mi je i to prilicno... Ali jedno pitanje, EGR se blokira tim limovima. Da li kada se blokira limovima zato gori check engine ili sta vec. Meni to nije jasno, jer majstor kada je skinuo te limove za koje nije znao za sta sluze, sta se tada desilo? U osnovi kada je skinuo te limove kojima je on vec bio blokiran on je tada njega odblokirao, ali tek tada je prestala da gori check engine lampica... Da lin je inace normalno da kada blokiramo EGR ventil, da li je normalno da gori check engine lampica? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kAcA 0 Posted January 12, 2010 Ja mislim da je normalno da kod tebe (i u svakom mJet-u) gori lampica check engine kada se EGR blokira na taj nacin.Kompjuter prepoznaje gresku i prijavljuje jeZnaci, EGR ti je bio blokiran i zato je prijavljivao gresku a majstor ti ga je sada odblokirao Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted January 12, 2010 mjtd motori ne dozvoljavaju blokiranje EGRa a da se ne "pobune" tako da je za njih ciscenje bolja opcija za razliku od JTD masina Quote Share this post Link to post Share on other sites
endbringer 15 Posted October 24, 2011 Recite mi, sta je najbolje resenje za problematicni EGR ventil na puntu 2 1.9 JTD? Ne dimi ali cini mi se da malo vise trosi-oko 9l u gradu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted October 25, 2011 Kako misliš šta je najbolje...misliš nov ili da zatvaraš postojeći?Potrošnja nema mnogo veze sa EGR-om, osim ako stalno voziš kratke relacije, jer čim se motor zagreje na radnu, EGR je ionako zatvoren (kada sve radi ok). Quote Share this post Link to post Share on other sites
endbringer 15 Posted October 28, 2011 Aha, relacija je oko 6km u jednom pravcu do posla. Da li je normalno da puntic za to kratko vreme (jbg,nije na radnoj temp) trosi 9-10l? Ipak on ima 80ks, mada, 1900cc je to.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted October 29, 2011 ja do mog posla 7 km po velikom mrazu nedodje na radnu na toj kilometrazi vec 3 crte ispod a ovako ovih jutara dodje na radnu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
pliver 2 Posted April 5, 2017 Pozdrav, može li na 1.3 mjte da se EGR zatvori. čisti ili šta već? Quote Share this post Link to post Share on other sites