Jump to content
FAS Goran
Zhorz

Fiat 500L 1.4 - obrtni moment

Recommended Posts

Ja sam presao do sada 16000km sa mojim 1.4 i imam utisak da mi nekako auto bolje vuce nego ranije. Konkretno to sam primetio pre nekih 1000km.  Ne znam da li neko ima slicno iskustvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@Zhorz ne bih se baš kladio u to, pogotovu ako uzmemo u obzir 1.6mjet. 

 

pa ako je i njemu obrtni moment na 2000 kako onda mislis da ce da povuce sa 150 do 180?

 

Nema komse (pavaobg)  da se javi sa 1.6 i koliko ga je najbrze vozio da da komentare i zacepi nas sve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po toj logici moja Astra bolje povlači od Stila sa 130km/h na dalje jer je Astra na 130 na tačno 4000rpm gde joj je max obrnti moment?

 

Valjda i kubikaža i konjaža imaju nekog udela? I pogledaj krive obrtnog kod 1.6mjet i 1.4 16v ako misliš da je do toga. Videćeš da dizel ima daleko više Nm na 2500rpm nego ti na 4500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manite me papira i krive, ja kazem sta mi se desilo do 150 i preko te brzine, dok neko sa 1.6 to ne proba i (ne)potvrdi ti mozes da mrzis 500L

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto sam u prethodnih 5 godina takodje vozio 1.4 benzinski ali opelov motor, mogu samo da primetim da je taj auto značajno bolje ubrzavao od 500l, a da je pritom imao jako lep zvuk. Opelov motor se nije drao ni jednog momenta pri visim obrtajima i značajno redje sam imao potrebu da ga poteram u više obrtaje.

 

Motor u 500L mora da tera veću masu nego Opelov 1.4 u autu koji si vozio.

Inače, nijedan benzinac se ne dere, nego ima zvuk. :) Fiatovi benzinski motori nisu manje potentni od Opelovih, naprotiv. Ali kao što ih prati glas da vole da se vrte, tako su na glasu da više piju od ostalih.

Primer ''potentnosti''...imaš Fiatov atmo 1.2 16v u Puntu, Bravu, Stilu i goooomili modela u poslednjih 10 godina sa 80 ili 82 KS, zavisno kako ga deklarišu u određenom modelu.

VW danas ugrađuje u svoje modele 1.2 benzinac sa istim konjima...ali i sa turbinom, npr. VW Golf 1.2 TSI sa 84 KS. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam osećaj da je fijatov 1.4 motor "potentniji" od opelovog.

Kada sam razmišljao o kupovini 500L, iako sam čitao utiske korisnika da je motor suviše slab za karoseriju, lako sam se odlučio za kupovinu jer imam odlično iskustvo sa 1,4 benzinskim opelovim motorom od 90ks. Ovaj fijatov ima 95ks.

500L je teži od astre za 210kg, što nije neka razlika uzevši u obzir da sam u astri imao TNG sa skoro uvek punom bocom od 43L.

Na to treba dodati oblik karoserije koji ne ide na ruku fijatu 500L ali opet i to ne smatram za veliki minus, jer najveće razlike u ubrzanjima izmedju ta dva motora na štetu FIATA subjektivno osećam pri manjim brzinama od 50 - 100 kmh. Astra prosto poleti u odnosu na 500L.

Nisam dovoljno stručan da zaključim zbog čega osećam toliku razliku (subjektivno) u ubrzanjima na štetu 500L, ali jedino što preostaje kao razlog su motor i menjač s obzirom da gore navedene razlike dva automobila po mom mišljenju nisu dovoljno opravdanje.

Doduše nije mi krivo što je tako, puno bezbednije vozim 500L nego astru. Što zbog lošijeg ubrzanja što zbog oblika karoserije koja ne dozvoljava suviše egzibicija u krivinama.

Dodatno, ukoliko motor može da bude "potentan", može i da se "dere". Zaista ne znam kako drugačije da opišem odvratan zvuk koji proizvodi pri višim obrtajima, recimo od 4000 - 4500 rpm.

Zanimljivo je još da osim na potpuno ravnom terenu, auto ne može da se šalta ispod 3000 rpm, pogotovo pri nižim stepenima prenosa a da na već 4000 rpm počinje da proizvodi vrlo čudne zvuke.

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

 gore navedene razlike dva automobila po mom mišljenju nisu dovoljno opravdanje.

Jesu i te kako.Te razlike bas dolaze do izrazaja kod auta sa slabijim motorom.

 

Ja osetim razliku kad sam sam u autu i kad su tu jos 3 osobe ~210 Kg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ TheCityAndTheStars

 

210 kilograma razlike u korist Astre je oooogromno i oblik koji imaju svi MPV automobili (aerodinamika) čine poređenje performansi Astre 1.4 i 500L 1.4 nemogućim.

Koliko je tih 200+ kilograma ogromno najbolje možeš videti kada se naprave sportski automobil sa oko 500-600 konja, a onda njegova najbrža verzija ima 50-100 kilograma manje i to je to. Čak i automobili sa 500 konja osete 50 ili 100 kilograma, a kamoli 1.4 sa ispod 100 KS. Npr. Ferrari 458 i Ferrari 458 Speciale. Ovaj drugi je olakšana verzija. Ima samo 35 KS više u odnosu na standardni 458, što je na ukupan broj konja povećanje od svega 6%, i ima 90 kilograma manje.  Do 100 na sat, Speciale verzija će biti dobrih 15 metara ispred standardnog 458 (0.4s), na 402 metra standard 458 ide 11.3, dok Speciale ide 10.7.

 

Još jednom, 200+ kilograma je nebo i zemlja. :thumbup:


Dodatno, ukoliko motor može da bude "potentan", može i da se "dere". Zaista ne znam kako drugačije da opišem odvratan zvuk koji proizvodi pri višim obrtajima, recimo od 4000 - 4500 rpm.

 

Potentni motori se ne deru, oni imaju zvuk. :)

Deru li se ovi:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38043-ferrari-458-italia/?p=1033251

 

Ti imaš mnogo manje decibela od toga, a kukaš da se dere. :D

Različito shvatamo kako motor treba da se čuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko od vas ne vozi na tim obrtajima, nego ih dotakne tu i tamo ponekada, ili vozite par minuta tako na autoputu.

Ranije, na 1.6 16v sam vozio Stila po autoputu bez ikakvih problema u rasponu od 4.000 do 5.000 obrtaja koliko god vremena. Niti se pregrevao (uvek prvi znak da ste preterali), niti bilo šta. Taj motor je davao max snagu na 5.750 obrtaja i ne može biti štetno da ga voziš u onom režimu obrtaja gde daje maximum snage, tek tada daje ono za šta je pravljen.

Proveravajte nivo ulja i to je to. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa moglo bi se reci, ali ja mozda nisam merodavan, jer zadnjih 10 godina sam vozio turbo dizelase, koji nisu prebacili 3000 obrtaja. Zato sam se u pocetku plasio da mi se ficko ne raspadne kad prebacim iz 5. u 3. dok preticem na magistrali :crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da da, to je taj osećaj/zvuk.

Ja ga možda ne bih ni čuo jer ne vozim previše agresivno, jednostavno ne može tako da se vozi ali sam čitao ovde iskustva pa reko' ajde da probam, i da ga produvam malo. Osećaj kao da će svi šrafovi da poizleću....

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema razloga za brigu.Autu najvise prija da se vozi u zoni max obrtnog momenta.

U mom slucaju to je 4000 Rpm,a 500L 1.4 ima max torque na 4500 Rpm.

 

Ja ga na auto putu vozim u 6. brzini na 4000 Rpm i ide tacno 150 Km/h.Nema govora o ispadanju srafova :) motor samo zuji :thumbsup:

 

U rasponu od max torque do max power auto ujeda :smoke:

Motoru ti obrtaji ni malo ne smetaju.Kao sto Nesa rece za to je i napravljen.

Naravno ne treba preterivati i ici puno preko max power-a.

 

 

Evo vam jedan zanimljiv podatak,za vas koji se brinete zbog visokih obrtaja:

 

image.jpg

 

Ovo kaze dijagnostika za moj auto:

Max obrtaji za moj motor su 6840 Rpm

Max torque 4000 Rpm

Max power 5000 Rpm

 

Dijagnostika kaze da je prethodni vlasnik 255 puta uterao motor u blokadu (6840 Rpm) u ukupnom trajanju od 394 sekunde :laughing:

U proseku jednu do dve sekunde.

 

Da sam ovo znao pre kupovine verovatno ne bih uzeo auto. :laughing:

 

Sa motormom nemam nikakvih problema.Auto odlicno ide.Ne trosi ulje.Uradio sam veliki servis odmah po kupovini i evo skoro godinu i po sa zadovoljstvom vozim auto.

Kod mene nije presao 5500 Rpm :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa srednom brzinom klipa od 18,2 m/s na 6500 o/min i prečnik x hod 72 mm x 84 mm i nije najsrećniji za neko naterivanje u obrtaje. A ima i vrlo nezgodnu krivu obrtnog momenta.

 

cxcb38111.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe dobra stara vremena, 1.1 SOHC pri 6500 ima 12m/s :D Za tu brzinu od 18.2m/s mu treba skoro pa 10.000 obrtaja :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

YUgisa, kako ide ona formula odnos srednje brzine klipa i trajnost agregata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hod x obrtaji / 30.000 = brzina (X)

X<17.77 dobro

17.77<X<20.31 napregnut motor, potrebna dobra konstrukcija

X>20.31 lose

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa srednom brzinom klipa od 18,2 m/s na 6500 o/min i prečnik x hod 72 mm x 84 mm i nije najsrećniji za neko naterivanje u obrtaje. A ima i vrlo nezgodnu krivu obrtnog momenta.

cxcb38111.jpg

 

Ivane, može li malo objašnjenje, da li je ova položenija kriva za 1.4 motor kod 500La? Nju kontam, ali mi nije jasna ova čiji je max snage na 6000

Share this post


Link to post
Share on other sites

"polozenija" je za obr.moment "strmija" je za snagu , mada po "onim" podacima je 95ks na 6000o/min

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ja! Ja mislio da druga nije poređenje sa nekim drugim motorom.

Zanimljiv je prekid rasta od 2500-3200 na položenoj krivi. :unsure: Dodje mu kao prazan hod.

Kako izgleda ova kriva za npr 1.3?

Edited by sale nacionale

Share this post


Link to post
Share on other sites

kao Avala kad gledas iz ....npr Ripnja, do 2000 raste pa onda polako opada prema Grockoj  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:

Edited by Zhorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...