ata 77 Posted April 22, 2014 Ps.pretece me Igor! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojanb 3 Posted April 22, 2014 Ja sam presao do sada 16000km sa mojim 1.4 i imam utisak da mi nekako auto bolje vuce nego ranije. Konkretno to sam primetio pre nekih 1000km. Ne znam da li neko ima slicno iskustvo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted April 23, 2014 @Zhorz ne bih se baš kladio u to, pogotovu ako uzmemo u obzir 1.6mjet. pa ako je i njemu obrtni moment na 2000 kako onda mislis da ce da povuce sa 150 do 180? Nema komse (pavaobg) da se javi sa 1.6 i koliko ga je najbrze vozio da da komentare i zacepi nas sve. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted April 23, 2014 Po toj logici moja Astra bolje povlači od Stila sa 130km/h na dalje jer je Astra na 130 na tačno 4000rpm gde joj je max obrnti moment? Valjda i kubikaža i konjaža imaju nekog udela? I pogledaj krive obrtnog kod 1.6mjet i 1.4 16v ako misliš da je do toga. Videćeš da dizel ima daleko više Nm na 2500rpm nego ti na 4500. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted April 23, 2014 Manite me papira i krive, ja kazem sta mi se desilo do 150 i preko te brzine, dok neko sa 1.6 to ne proba i (ne)potvrdi ti mozes da mrzis 500L Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 23, 2014 Pošto sam u prethodnih 5 godina takodje vozio 1.4 benzinski ali opelov motor, mogu samo da primetim da je taj auto značajno bolje ubrzavao od 500l, a da je pritom imao jako lep zvuk. Opelov motor se nije drao ni jednog momenta pri visim obrtajima i značajno redje sam imao potrebu da ga poteram u više obrtaje. Motor u 500L mora da tera veću masu nego Opelov 1.4 u autu koji si vozio.Inače, nijedan benzinac se ne dere, nego ima zvuk. Fiatovi benzinski motori nisu manje potentni od Opelovih, naprotiv. Ali kao što ih prati glas da vole da se vrte, tako su na glasu da više piju od ostalih.Primer ''potentnosti''...imaš Fiatov atmo 1.2 16v u Puntu, Bravu, Stilu i goooomili modela u poslednjih 10 godina sa 80 ili 82 KS, zavisno kako ga deklarišu u određenom modelu.VW danas ugrađuje u svoje modele 1.2 benzinac sa istim konjima...ali i sa turbinom, npr. VW Golf 1.2 TSI sa 84 KS. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheCityAndTheStars 1 Posted April 23, 2014 (edited) Nemam osećaj da je fijatov 1.4 motor "potentniji" od opelovog.Kada sam razmišljao o kupovini 500L, iako sam čitao utiske korisnika da je motor suviše slab za karoseriju, lako sam se odlučio za kupovinu jer imam odlično iskustvo sa 1,4 benzinskim opelovim motorom od 90ks. Ovaj fijatov ima 95ks.500L je teži od astre za 210kg, što nije neka razlika uzevši u obzir da sam u astri imao TNG sa skoro uvek punom bocom od 43L.Na to treba dodati oblik karoserije koji ne ide na ruku fijatu 500L ali opet i to ne smatram za veliki minus, jer najveće razlike u ubrzanjima izmedju ta dva motora na štetu FIATA subjektivno osećam pri manjim brzinama od 50 - 100 kmh. Astra prosto poleti u odnosu na 500L.Nisam dovoljno stručan da zaključim zbog čega osećam toliku razliku (subjektivno) u ubrzanjima na štetu 500L, ali jedino što preostaje kao razlog su motor i menjač s obzirom da gore navedene razlike dva automobila po mom mišljenju nisu dovoljno opravdanje.Doduše nije mi krivo što je tako, puno bezbednije vozim 500L nego astru. Što zbog lošijeg ubrzanja što zbog oblika karoserije koja ne dozvoljava suviše egzibicija u krivinama.Dodatno, ukoliko motor može da bude "potentan", može i da se "dere". Zaista ne znam kako drugačije da opišem odvratan zvuk koji proizvodi pri višim obrtajima, recimo od 4000 - 4500 rpm.Zanimljivo je još da osim na potpuno ravnom terenu, auto ne može da se šalta ispod 3000 rpm, pogotovo pri nižim stepenima prenosa a da na već 4000 rpm počinje da proizvodi vrlo čudne zvuke. Edited April 23, 2014 by TheCityAndTheStars Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted April 23, 2014 gore navedene razlike dva automobila po mom mišljenju nisu dovoljno opravdanje.Jesu i te kako.Te razlike bas dolaze do izrazaja kod auta sa slabijim motorom. Ja osetim razliku kad sam sam u autu i kad su tu jos 3 osobe ~210 Kg Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 23, 2014 @ TheCityAndTheStars 210 kilograma razlike u korist Astre je oooogromno i oblik koji imaju svi MPV automobili (aerodinamika) čine poređenje performansi Astre 1.4 i 500L 1.4 nemogućim.Koliko je tih 200+ kilograma ogromno najbolje možeš videti kada se naprave sportski automobil sa oko 500-600 konja, a onda njegova najbrža verzija ima 50-100 kilograma manje i to je to. Čak i automobili sa 500 konja osete 50 ili 100 kilograma, a kamoli 1.4 sa ispod 100 KS. Npr. Ferrari 458 i Ferrari 458 Speciale. Ovaj drugi je olakšana verzija. Ima samo 35 KS više u odnosu na standardni 458, što je na ukupan broj konja povećanje od svega 6%, i ima 90 kilograma manje. Do 100 na sat, Speciale verzija će biti dobrih 15 metara ispred standardnog 458 (0.4s), na 402 metra standard 458 ide 11.3, dok Speciale ide 10.7. Još jednom, 200+ kilograma je nebo i zemlja. Dodatno, ukoliko motor može da bude "potentan", može i da se "dere". Zaista ne znam kako drugačije da opišem odvratan zvuk koji proizvodi pri višim obrtajima, recimo od 4000 - 4500 rpm. Potentni motori se ne deru, oni imaju zvuk. Deru li se ovi:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38043-ferrari-458-italia/?p=1033251 Ti imaš mnogo manje decibela od toga, a kukaš da se dere. Različito shvatamo kako motor treba da se čuje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted April 23, 2014 Zanima me samo koliko je dobro, tj lose za ove nase motorice u 500L da se voze na ti obrtajima preko 4000-4500 obrtaja Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 23, 2014 Niko od vas ne vozi na tim obrtajima, nego ih dotakne tu i tamo ponekada, ili vozite par minuta tako na autoputu.Ranije, na 1.6 16v sam vozio Stila po autoputu bez ikakvih problema u rasponu od 4.000 do 5.000 obrtaja koliko god vremena. Niti se pregrevao (uvek prvi znak da ste preterali), niti bilo šta. Taj motor je davao max snagu na 5.750 obrtaja i ne može biti štetno da ga voziš u onom režimu obrtaja gde daje maximum snage, tek tada daje ono za šta je pravljen.Proveravajte nivo ulja i to je to. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted April 23, 2014 Tako sam i mislio, velike obrtaje koristi samo kad preticem Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheCityAndTheStars 1 Posted April 23, 2014 (edited) @neshaoct, danteOk, hvala na odgovorima.@ bojanDa li i ti imaš osećaj tog jakog zvuka pri višim obrtajima? Edited April 23, 2014 by TheCityAndTheStars Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted April 23, 2014 Pa moglo bi se reci, ali ja mozda nisam merodavan, jer zadnjih 10 godina sam vozio turbo dizelase, koji nisu prebacili 3000 obrtaja. Zato sam se u pocetku plasio da mi se ficko ne raspadne kad prebacim iz 5. u 3. dok preticem na magistrali Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheCityAndTheStars 1 Posted April 23, 2014 (edited) Da da, to je taj osećaj/zvuk.Ja ga možda ne bih ni čuo jer ne vozim previše agresivno, jednostavno ne može tako da se vozi ali sam čitao ovde iskustva pa reko' ajde da probam, i da ga produvam malo. Osećaj kao da će svi šrafovi da poizleću.... Edited April 23, 2014 by TheCityAndTheStars Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted April 23, 2014 Nema razloga za brigu.Autu najvise prija da se vozi u zoni max obrtnog momenta.U mom slucaju to je 4000 Rpm,a 500L 1.4 ima max torque na 4500 Rpm. Ja ga na auto putu vozim u 6. brzini na 4000 Rpm i ide tacno 150 Km/h.Nema govora o ispadanju srafova motor samo zuji U rasponu od max torque do max power auto ujeda Motoru ti obrtaji ni malo ne smetaju.Kao sto Nesa rece za to je i napravljen.Naravno ne treba preterivati i ici puno preko max power-a. Evo vam jedan zanimljiv podatak,za vas koji se brinete zbog visokih obrtaja: Ovo kaze dijagnostika za moj auto:Max obrtaji za moj motor su 6840 RpmMax torque 4000 RpmMax power 5000 Rpm Dijagnostika kaze da je prethodni vlasnik 255 puta uterao motor u blokadu (6840 Rpm) u ukupnom trajanju od 394 sekunde U proseku jednu do dve sekunde. Da sam ovo znao pre kupovine verovatno ne bih uzeo auto. Sa motormom nemam nikakvih problema.Auto odlicno ide.Ne trosi ulje.Uradio sam veliki servis odmah po kupovini i evo skoro godinu i po sa zadovoljstvom vozim auto.Kod mene nije presao 5500 Rpm Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 23, 2014 Sa srednom brzinom klipa od 18,2 m/s na 6500 o/min i prečnik x hod 72 mm x 84 mm i nije najsrećniji za neko naterivanje u obrtaje. A ima i vrlo nezgodnu krivu obrtnog momenta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 23, 2014 Hehehe dobra stara vremena, 1.1 SOHC pri 6500 ima 12m/s Za tu brzinu od 18.2m/s mu treba skoro pa 10.000 obrtaja Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 23, 2014 YUgisa, kako ide ona formula odnos srednje brzine klipa i trajnost agregata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 23, 2014 Hod x obrtaji / 30.000 = brzina (X) X<17.77 dobro 17.77<X<20.31 napregnut motor, potrebna dobra konstrukcija X>20.31 lose Quote Share this post Link to post Share on other sites
sale nacionale 4 Posted April 24, 2014 Sa srednom brzinom klipa od 18,2 m/s na 6500 o/min i prečnik x hod 72 mm x 84 mm i nije najsrećniji za neko naterivanje u obrtaje. A ima i vrlo nezgodnu krivu obrtnog momenta. Ivane, može li malo objašnjenje, da li je ova položenija kriva za 1.4 motor kod 500La? Nju kontam, ali mi nije jasna ova čiji je max snage na 6000 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted April 24, 2014 "polozenija" je za obr.moment "strmija" je za snagu , mada po "onim" podacima je 95ks na 6000o/min Quote Share this post Link to post Share on other sites
sale nacionale 4 Posted April 24, 2014 (edited) Ah ja! Ja mislio da druga nije poređenje sa nekim drugim motorom. Zanimljiv je prekid rasta od 2500-3200 na položenoj krivi. Dodje mu kao prazan hod. Kako izgleda ova kriva za npr 1.3? Edited April 24, 2014 by sale nacionale Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted April 24, 2014 (edited) kao Avala kad gledas iz ....npr Ripnja, do 2000 raste pa onda polako opada prema Grockoj Edited April 24, 2014 by Zhorz Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted April 24, 2014 Uporedni dijagrami 1.4 0.9 i 1.3 Quote Share this post Link to post Share on other sites