OMP 2875 Posted September 13 Izbacuje greske fuel cut off unaviable, svetle lampice za vozacev i suvozacev air bag i svetli zuti trougao, auto radi i ide normalno, na elm327 ne prijavljuje nikakve greske, pomenute greske nekad se pogase ali cesce su upaljene, kad se skine klema sa aku i vrati greske nestanu ali se ubrzo vrate....kontam da je problem u struji nesto jer ne mogu sve greske da budu povezane, verovatno ne prodje test napona pri startovanju motora pa izbaci ove najosetljivije, a da htela je i km da blinka po nekad ali retko, mozda je i do samog akumulatora jer je auto malo stajao i kad je trebalo da se uplai nije mogao pa premoscen, izmerena snaga akumulatora je bila 12,4 posle startovnja sto mu dodje 50% napunjenosti, stavljen aku da se puni pa da vidimo ili da se proba sa drugim akumulatorom, jel imao neko slican problem i kako ga je resio? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 1966 Posted September 13 (edited) 12.4 je malo posle startovanja ako je mereno u radu naravno. Nebitno kolko akumulator ima, bez 13.5v sa svim upaljenim cudima ne sme ici ispod (moze nesto smesno ali to je otprilike to). Nema ili, naravno da ces probati sa drugim ako je sve radilo do sad kako treba ... sastruzi mu kontakte pa probaj. Druga varijanta je alternator (regler) i na kraju negde vuce instalacija , sve zavisi kako koji model pokazuje cim je doslo do bagova u tabli znaci da je komp nesto u problemu ili nema dovoljno struje sto moze da znaci i druge stvari tipa vuce masu na jedno od tih stvari na tabli sto su popaljene recimo. Edited September 13 by nemanja84bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2875 Posted September 13 Pricam o snazi akumulatora a ne alternatora, alternator odlicno puni 14.2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 1966 Posted September 13 (edited) Nista ti to ne znaci, tako se ne meri. Meris ga dok auto radi jel ok , kad ga skines, i kad odstoji do sutradan bez icega vezanog (tri merenja) ukoliko je opala voltaza onda ne valja. Mozes sad cisto zbog sebe dok je na punjacu da vidis jel izbacuje mehurice u svakoj celiji pri samom kraju negde 6ti 7mi ili cak 8mi cas mislim da je to sasvim dovoljno da se napuni. Ako ne izbacuje mehurice u nekoj celiji onda ne valja i nece drzati voltazu kad prenoci. Ne zaboravi da dodas malo destilovane ako fali, preko metalnih celija da bude nivo. Najverovatnije je on cim je opala temperatura pa je poceo da pokazuje ... Edited September 13 by nemanja84bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2875 Posted September 13 ajde me nauci kako se meri i sta treba ja sam mali pa ne znam 1 nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8057 Posted September 13 Moze lako da bude da je problem do akumulatora. Stavi drugi za probu, izbrisi greske pa vidi. Ako nije, moras da kopas, mozda je instalacija u prekidu, kontakt, komp...Sent from my SM-A346B using Tapatalk 2 nemanja84bg and darkman14 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 1966 Posted September 14 (edited) Ma to mu prso komp zbog ovlaz kontakta cim blinka km sat to je to, mozda se i povadi vadjenjem baterije sto bi bilo kul rentabilno resenje ali mislim da ce morati i fw flash(update) na fabricko plus upisivanje vin-a i ostalog (nije bas lako to uzubiti kao sto neki misle jer mora sve da se gadja), stim sto je manja sansa da ce ga popraviti to ako je sprzen mora vizuelno da ispregleda cipove i lemove i to sve ako je instalacija dobra izmedju vodova ... nezgodna situacija, srecno za kolegu. Edited September 14 by nemanja84bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2875 Posted September 14 (edited) 18 hours ago, MS PK said: Moze lako da bude da je problem do akumulatora. Stavi drugi za probu, izbrisi greske pa vidi. Ako nije, moras da kopas, mozda je instalacija u prekidu, kontakt, komp... Sent from my SM-A346B using Tapatalk Nije akumulator, probao sam drugi, greske ne mogu da izbrisem jer ih moj elm ne vidi a greske same nestaju i javljaju se, km nekad blinka nekad ne, bem li ga sta je tu problem... videcu da iscimam nekog sa nekom ljudski dijagnostikom Edited September 14 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2875 Posted September 28 Nadjoh MES i ocitali smo gresku U1726 sto kako videh ukazuje da je air bag centrala u problemu tj rikavela, e sad pitanje, ako kupim polovnu, jel moram da gledam da bude isti broj kao moja i koji broj gledam, druga stvar kako je uparujem sa mojim autom, jel preko MES pa proxy da se odradi ili sta, tj sta znaci to flesovanje, meni je elektronika i elektrika jako slaba strana pa ako moze neko preciznije objasnjenje. Da li moze ova moja centrala da se nekako porpavi i ko bi to mogao da uradi, ne znam sta je isplativije polovna ili ova da se sredi ako je moguce. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 1966 Posted September 29 (edited) Odes lepo kod nekog chiptunera ili zanimljivog elektronicara i kazes mu da ti obrise tu centralu na vecno i on ce flesovanjem - prepisivanjem to odraditi kao i dpf sto rade pa ako znas nekog (simpaticno opremljenog za te stvari) onda ti je to najbrze resenje. Ovo ostalo jedino po servisima da ides itd. jer nemora da znaci da je do nje ili neceg drugog treceg ali ako imas nerava i strpljenja trebalo bi da mozes sam zamenom resiti (pozeljno je biti isti oem broj dok za razlicite nema garancije da ce se uklopiti) ako nije do nje onda mora da ides dalje, kablovi, osiguraci, releji , sam airbag , racunar itd. igra bez granica recimo a mozda i budes imao srece da je neka glupost lako ispravljiva ili cak novom da se sve uklopi - nema pravila. E sad na tebi je kojim bi putem isao. Neko voli fabriku a neko ga flesuje - prepise ispravljenom verzijom softvera (bez airbag provere) i tera dalje punim gasom na ram pam pam Zavisi kako na kom modelu, kod mene recimo sam obrise greske kad se zameni deo / resi problem odnosno provoza se i vec prvih 50tak m i manje sam brise sve, vvt aktuator recimo brise odmah posle paljenja i ne cuva u sistemu. Nema pravila sa automobilima i ocekuj neocekivano to je ono ... Edited September 29 by nemanja84bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 1966 Posted September 30 Imas i ovu caku , ispod sedista imaju dzekovi isproveravaj ih iskopcaj pa vrati , proveri da nisu u losem stanju, posle toga kad su dobro nakaceni okreni kontakt trebalo bi da imas u meniju aktivaciju deaktivaciju baga - iskljuci sacekaj 15tak sekundi pa ih ukljuci 10 sekundi i nastavi sa paljenjem provozaj se i vidi jel se unormalio Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19362 Posted September 30 (edited) On 9/28/2024 at 8:40 PM, OMP said: e sad pitanje, ako kupim polovnu, jel moram da gledam da bude isti broj kao moja i koji broj gledam Generalno, trebalo bi da bude isti serijski broj, zbog opreme (broja vazdusnih jastuka, zavesa, postojanja OCS senzora...). Eventualno neka novija zamena, ali onda SN mora da se gadja sa onim iz Replacements liste u ePeru. Baktao sam se sa tim jos pre vise od 15 godina na Stilu, a evo ti i par mojih fotki kada sam zamenio centralu. Primarno gledas Fiatov SN, pozicioniran na vrhu iznad Bar Code (a koji mozes da nadjes i u ePer, po tvom VIN). Secam se da su se, pored toga, "gadjale" i oznake proizvodjaca ispod tog gornjeg Bar Code: On 4/17/2016 at 2:34 PM, Ivan said: On 9/28/2024 at 8:40 PM, OMP said: druga stvar kako je uparujem sa mojim autom, jel preko MES pa proxy da se odradi ili sta Recimo na Stilu nije moralo nista preko dijagnostike (ako je nemas). Stara centrala mi je javljala "Internal Failure", cim sam je zamenio sa novom, na drugi ili treci kontakt je posle Check-a sam obrisao gresku. A isti rezultat bi se naravno dobio brisanjem preko dijagnostike. Slicno kao i za kontakte ispod sedista - cim se sredi uzrok, sam je brisao gresku. Ako se centrala samostalno zameni, svakako nista ne kosta da se proba sa davanjem kontakta par puta, u suprotnom dijagnostika. On 9/28/2024 at 8:40 PM, OMP said: tj sta znaci to flesovanje, meni je elektronika i elektrika jako slaba strana pa ako moze neko preciznije objasnjenje. "Flesovanje" je ponovno ucitavanje firmware centrale (u slucaju da se "zaglupi", posle udesa i sl.). Ili softverska "popravka" kako ti kazes, a izvodljivo je samo ako centrala nema neki hardverski problem koji prvo treba da se resi. Sta je isplativije da uradis, (zamena/popravka) zavisi ti od vise faktora. Da li je problem centrale HW/SW prirode, koliko je strucan servis u koji nosis, koliko je cest model za koji trazis polovnu (tj. cena polovne na otpadima), itd... Na Stilu me je zezala centrala, u smislu da se za deceniju i kusur 2 puta desilo da "zabrljavi" posle visesatne voznje zimi (pretpostavljam od vlage i kondenza, jer je izmedju pozicija nogu vozaca i suvozaca). Jednom sam flesovao, drugi put video da se ponavlja isto i zamenio. Cene za flesovanje su se tada kretale od 20-30 do 70 EUR, kako naletis. A cena polovne centrale za Stilo je (u toj mojoj drugoj iteraciji) kod Pedje u Indjiji bila celih 900 din sa klupskim popustom , zamenio sam sam na licu mesta i gas. Em se to nije nesto trazilo, em sam doziveo da se Stilo, prvo od retkog modela, toliko namnozio i na ulicama i po otpadima pa su delovi bili bagatela. Cena nove centrale iz originala je oko par stotina EUR. Evo vec skoro 2 godine nisam u prici oko delova za Fiat, ali od vise ljudi cujem da su za neke stvari lepo digli cene po ovlascenim. PS: To je neko moje iskustvo ako ti je od pomoci, a evo dodatno i moje detaljno pisanije iz tadasnjeg predstavljanja: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/68169-192a1000-torinska-mamba/&do=findComment&comment=1328432 Edited September 30 by Ivan 2 OMP and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 1966 Posted September 30 Sve znate kolega, mada jednostavnije da ga proda takvog se resi bede ... i lepo kupi nekog golfinja hehe, kakvog zmaja imam za coveka, crnog zmaja Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2875 Posted September 30 @Ivan ok hvala, znaci kad trazim drugu gledam ovaj 8-cifreni broj (sa tvojih slika je to 46835521) i po tom broju trazim novu centralu. Pa ne bih se nesto ni petljao oko pokusaja sredjivanja moje ako centrale za fiat 500 nisu skupe lakse mi je plug and play varijanta pa cu se raspitati koje su cifre, sigurno da nisu tako jeftine kao za sitla ali nebitno ne verujem da je vise od dvocifrene brojke u eurima. Uglavnom mislim da nema sta drugo da zeza obzirom na gresku koju ocitava dijagnostika i surfujuci po stranim forumima. Palo mi na pamet da nije centralu zeznula vlaga jer su vodovi ispod brisaca bili zapuseni i bilo je puno vode i lisca ali na samoj centrali i oko nje ne postoje tragovi vode niti vlage ni sad ni da je nekad bila tako da ko zna sta je zeznulo ali koliko citah nema pravila hoce sama od sebe da rikne a mozda i neki pad napona je zeznuo posto je auto par puta startovan preko bustera. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19362 Posted September 30 3 minutes ago, OMP said: Ivan ok hvala, znaci kad trazim drugu gledam ovaj 8-cifreni broj (sa tvojih slika je to 46835521) i po tom broju trazim novu centralu. Da, to je fabricki ePer broj. Ono sto kaze po tvom VIN, trebalo bi da nadjes i na autu. Ili neku noviju zamenu, ukoliko je fabrika radila reviziju dela (a sto se opet vidi u Replacements listi). Cene za delove za 500 sigurno nikada nece moci da budu kao svojevremeno za Stilo. A licno bih isao tim redom kao sto si i sam rekao, tj. prvo bih pozvao ovih par najvecih/najjeftinijih otpada, pa video u kom opsegu cena im se krecu polovne centrale za Ficka. Pa na osnovu toga i kvaliteta/cena elektronicara kod tebe u kraju vidi sta ti je pametnija solucija. Nema na cemu, naravno. 2 OMP and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 1966 Posted September 30 (edited) Verovao ili ne ta centrala control unit je oko 800e u inostranstvu i to polovna Sa rukama dodje skuplje od swirl flaps na bembarama haha Jel bi ste i dalje da ga popravljate , na oglas ili pod presu? zaokruziti odgovor Nema, rastegao se lancic na TSi-ju al ne brinite i kod mene ce isto tako neki svemirski modulator od soma evra riknuti, valjda cemo ga do tad udomiti Edited September 30 by nemanja84bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2875 Posted September 30 (edited) 8 hours ago, Ivan said: Da, to je fabricki ePer broj. Ono sto kaze po tvom VIN, trebalo bi da nadjes i na autu. Ili neku noviju zamenu, ukoliko je fabrika radila reviziju dela (a sto se opet vidi u Replacements listi). Ne snalazim se nesto bas u eperu ali sam uspeo da iscackam ovo, pogledao sam broj moje centrale i ukucao ga u eperu tamo gde se pretrazuje deo prema broju i ozbaci mi ovo.... ....jel to znaci da je od 11. meseca 2008. isla zamenska jedinica pod ovim novim brojem i da bi takva takodje odgovarala kod mene? Edited September 30 by OMP 1 nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2875 Posted Thursday at 12:38 PM (edited) Zaboravih da napisem epilog ovog problema, resen je zamenom airbag centrale, nadjena ista po broju, deficitarna je roba za fiat 500, ima ih ali pod drugim oznakama a izgleda ovaj broj problematican, posle dosta okrenutih brojeva izgubih nadu da cu je naci ali na kraju naletela kod istog coveka i to dva komada kupljena odmah naravno, nije potrebno nikakvo kacenje na dijagnostiku, auto je prihvatio odmah na prvom paljenju i sve ok. Edited Thursday at 12:38 PM by OMP 1 nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites