Jump to content
FAS Goran
Marinko69

Problem sa indikacijom neispravnosti sijalica

Recommended Posts

Dugo sam razmisljao koji naslov da stavim da bi shvatili u cemu je problem. Pre par meseci kupih Fiat Tipo SW 1,3 mjet  2017 god auto mi se na prvu jako dopalo i sve je bilo donekle uredu dok mi danas nije zasvetlila lampica i ispisano upozorenje da kontrolisem stop svetlo i kontrola pozicije, takodje kad hocu da skrenem levo ili desno isto mi se pojavi upozorenje da kontrolisem levi ili desnu sijalicu.

Stao  sam  u stranu  i proverio tacnost tih upozorenja medjutim sve funkcionise u najbojem redu, osim led dnevnih svetala koja ne svetle

Trazio sam po netu da li se nekom mozda isto desilo i pronasao da je isti slucaj kao i kod mene i da se auto posle stajanja 2 ili 3 sata sve vratilo u normalu. tako je i kod mene .medjutim nisam siguran da se opet nece isto ponoviti cak sam procitao da u tom momentu nisu radila ni kratka ni duga svetla ali nije mi se dalo da proverim, medjutim sad me strah ako je to tacno i da negde krenem po noci dok taj problem ne resim

Ima li neko savet gde traziti kvar ?

Edited by Marinko69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koliko su na Tipo pristupacne stopaljke iz gepeka, ali problem trazi u nekoj masi. Prvo na dzeku koji se ubada u stop svetlo. Na Stilu sam imao problem da je masa bila losa i povremeno mi je izbacivao check za levu stopaljku, a sve sijalice ispravne kad pojedinacno proveravaa. Otkacio dzek, video da je malo korodirao, ocetkao malo cetkicom za zube prasinu, nategao one listice vrhom srafcigera da prave bolji kontakt, prsnuo WD40 i vratio sve na mesto. Nikad vise nisam imao problem...

 

Tebi javlja i levo i desno, malo mi je neverovatno, ali ako je taj deo na petim vratima (nisam gledao Tipu u gepek, nemam pojma kako je izvedeno) onda ima smisla da imaju zajednicku masu i ona zeza. To verovatno izgleda od spolja kao kad ides iza nekog, on da migavac, a krene da mu radi naizmenicno migavac i stop sa pola intenziteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravih napomenut jos i ovo
Pre mesec dana mi je elektricar ugradio parking senzore( original Fiat) i nedugo posle mi se desavalo da isti rade nekih sat voznje posle nece a ni rikverc svetlo takodje.Drugi dan sve normalno tj. isto , dok auto se dobro ne zagreje sve ok ali nakon sat dva voznje ne radi.
Isao sam tom elektricaru i on kaze da je do onog tastera na menjacu i da njega treba zamenit a sve bilo ok dok nije ugradio parking senzore. Da li je moguce da mozda to pravi i ovaj problem koji sam opisao u prethodnom postu.
Malo mi cudno sto i led dnevna svetla prestaju da rade kad mi se to upozorenje pojavi.
A opet kad auto odstoji dva sata opet sve ok
Citao sam na Njemackom forumu isti problem kao i kod mene medjutim covjeku se jednom pojavilo i vise ne , da li se ponavljalo i da li je sta sredio nije se dalje javljao


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Marinko69 said:

Pre mesec dana mi je elektricar ugradio parking senzore( original Fiat)

A koji su to original Fiat senzori :) (posto majstori vole da se frljaju sa pojmovima, tipa neki Kinez samo kupljen kod ovlascenih)? I kako su ti "fabricki "senzori ugradjeni?

Ako je u pitanju prava OEM varijanta, centrala parking senzora vezuje se na Body Comp. Takodje se, u tom slucaju, parametri centrale senzora mogu ocitati preko dijagnostike (a to retko ko naknadno radi).

Ako su aftermarket Kinezi, povezuju se na najgluplji nacin - vezivanjem centrale parking senzora na liniju rikverc svetla i masu iz stopke. Ako je to slucaj, prvo bih krenuo odatle.

Raskacio centralu parking senzora, proverio da nije osteceno fabricko ozicenje i video kako ce se onda ponasati. Ako je taj nacin ugradnje, moguce da su poje*ali neku masu, drugu liniju i sl.

5 hours ago, Marinko69 said:

Isao sam tom elektricaru i on kaze da je do onog tastera na menjacu i da njega treba zamenit a sve bilo ok dok nije ugradio parking senzore.

Ako misli na automat rikverca na zvonu menjaca (posto signal za rikverc za Body Comp ide odatle) - lako mozes da proveris na vise nacina. Osim rikverc svetla i parking senzora, automat npr. treba da aktivira i zadnji brisac kada se ubaci u rikverc (naravno ako su ukljuceni i prednji brisaci). Prica normalno vazi za HB i SW, tj. verzije sa zadnjim brisacem.

PS: Naslov teme je uskladjen sa problematikom (umesto "Svetlosno pozorenje koje nije tacno").

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Original Fiat senzori su takvi da su kupljeni u ovlastenom Fiat servisu u Njemackoj gde mi brat radi bas u nabavci svih delova tako da po tom pitanju nema sumnje.
Medjutim ovo sto ste naveli da je elektricar ugradio na najgluplji nacin to ste u pravu, povezao sa rikverc svetlom i masom.
Nisam dobro shvatio kako bi trebalo tu njegovu gresku ispravit.
Kako po vasem misljenju ide ispravno vezivanje centrale senzora??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda su u pitanju ipak aftermarket senzori, a samo kupljeni kod ovlascenih (originalni se povezuju na Body Comp koji direktno komunicira sa centralom senzora).

A ako je centrala povezana na rikverc svetlo i masu stopke, to su obicni aftermarket senzori, koji se aktiviraju naponom za sijalicu rikverc svetla.

 

Ako problemi nastaju od trenutka instalacije, jednostavno bih raskacio tu aftermarket centralu, pregledao fabricko ozicenje sa kog su uzete linije (masa, dzekovi, ocistio Contact Cleanerom), vratio u pocetno stanje i ispratio ima li promena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I u trecem postu ponavljam isto ;) - OEM centrala parking senzora, vezuje se na Body Comp vozila. Sa njim komunicira preko CAN magistrala, preko CAN dobija signal za aktivaciju (koji opet do Body Compa salje automat rikverca). Preko Body Compa ide i aktivacija buzzera (kod nekih ranijih verzija bio je u samoj instrument tabli, sada to ide preko zvucnika vozila), smanjuje se nivo muzike u slucaju oglasavanja senzora, iscrtava udaljenost (zavisno vec od vozila do vozila). Znaci malo kompleksniji sistem, pa ako tu postoje i prednji parking senzori ide dodatna logika, dugme za ukljucivanje/iskljucivanje kompletnog sistema senzora...

Nemam za Tipo, ali evo cisto pogledaj seme za prethodni Nuova Bravo (verzija samo sa zadnjim na prvoj, kao i verzija sa prednjim+zadnjim senzorima na drugoj slici):

 

1968535530_198002415(1).thumb.png.fdc9002e17eed8f77f62a6146ce7129f.png 1629167339_198000267(1).thumb.png.34ae8936c981f10579af0de4468e3f9b.png

 

Dok su aftermarket senzori "najgluplja" varijanta - vezuju se paralelno na linije stop svetla. Odatle samo pokupe napon i masu, signal za aktivaciju dobijaju sa rikverc svetla, buzzer je vezan direktno za centralu, nema nikakve komunikacije sa drugim sistemima vozila (pomenuto smanjivanje muzike kada se senzori oglase) i sl...

 

Retko ces naci da neko ugradjuje OEM senzore, potrebna je i podrska u Body Compu, kasnije moguce i Proxy Alignment (ako je izvodljivo). Obicno i ovlasceni prodaju i ugradjuju neke aftermarket Kineze, samo nakace 2 linije na stopku (napon i masa) i to je nezavisan, prost sistem. Da li sa buzzerom ili buzzer+ekrancic, stvar izbora...

 

PS: Ista stvar kao i sa alarmima, vrlo cesto ovlasceni u jeftinijim varijantama ugradjuju odvojen aftermarket sistem, tako da pored fabrickog kljuca sa daljincem dobijes i dodatni privezak alarma. Ili skuplja verzija, gde se opet secka i kaci na CAN mrezu, da bi se dobilo da sve ide preko fabrickog kljuca (centralna brava+alarm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda nije isti problem ali meni se pre jedno 2 meseca na autu pojavila greska "Check Lights" par puta u kracem vremenskom roku. Nestajalo je samo od sebe nakog nekog vremena, tipa 15-30 minuta i jednom su mi zabagovali meraci goriva i obrtaja plus su mi migavci ostali upaljeni. Kada sam bio da odradim mali servis pre 20ak dana dijagnostifikovali su da stvarno nesto nije u redu (nisu ni oni znali sta jer kazu da nisu imali probleme sa digitalnim tablama) ali nakon druge provere su rekli da ce mi zameniti komplet celu tablu u garanciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...