Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Austrija 2023

Recommended Posts

Na red nam dolazi jos jedna trka u sprint formatu - u pitanju je Velika nagrada Austrije, na Red Bull Ringu.

 

Zvanično ime: FORMULA 1 ROLEX GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2023

Lokacija: Red Bull Ring, Špilberg, Austrija

Datum: 30. jun – 2. jul 2023.

 

PETAK 30. jun 2023.

Prvi trening: 13:30 - 14:30

Kvalifikacije: 17:00 - 18:00

SUBOTA 1. jul 2023.

Sprint kvalifikacije: 12:00 - 12:44

Sprint trka: 16:30 - 17:30

NEDELJA 2. jul 2023.

Trka: 15:00

 

VN-Austrije-e1579431248728.png.webp

 

Broj krugova:      71

Dužina staze:      4.318 km

Dužina trke:        306.452 km

Broj trka:             34

Prva trka:            1964.

Najviše pobeda: Alain Prost: 3

                           Ferrari: 7

 

Österreichring je Austrijska staza koja je bila domaćin F1 18 uzastopnih godina od 1970. do 1987. Staza je skraćena 1997. godine, a naziv je promenila u A1 ring i ugostila je ponovo F1 od 1997. do 2003. godine.
Staza se nalazi u Špilbergu , u Štajerskoj oblasti, ali je za staru stazu Österreichring lokacija često bila Zeltweg jer je veći grad i poznatiji od Špilberga. Međutim staza nikada nije menjala svoju lokaciju, samo je modifikovana.

 

osterreichring_razgldnica-768x480.jpeg.3e997b1dc68e63ec53d337c79d13a462.jpeg (768×480)

 

Staza je poznata kao veoma brza, pa su tako automobili koji imaju 5 brzina kroz sve krivine prolazili u 3 brzini ili većoj, dok su automobili koji imaju 6 stepeni prenosa te krivine savladavali u ne nižoj brzini od 4. Mnogi su smatrali ovu stazu jako opasnom pogotovo “Boschkurve” krivinu. 180* desnu krivinu koja skoro da nije imala mesta za izletanje. Neke od krivina su bile samo običan put pa je u tim krivinama bila jako mala zaštita ili gotovo nikakva.

Na stazi je verovatno najviše udesa viđeno na samom startu trke, jer je širina staze na tom delu bila svega 9 metara, pa je bolidima koji su široki oko 1.8 m bilo teško da preteknu nekog ispred sebe, a da pri tom ne bude rizično. “Profesor” Alain Prost je često govorio da bi sve staze mogle biti promenjene, ali da A1 ring treba da ostane isti, mada nekoliko proširenja na stazi i izletne površine ne bi škodile.

 

800px-Castrol_a1-ring.jpg 2002_Austrian_GP.jpg

 

1987. godine tokom Austrijskog GP-ja vidjeno je nekoliko restarta, što je navelo čelnike da razmisle o sigurnosti staze. Rezultat toga bilo je povlačenje iz kalendara F1 do 1997. kada je staza preuređena i skraćena. Staza je skraćena sa 5.942 m na 4.326 m, a umesto brzih krivina sada su tu postavljene sporije kako bi se dobile mogućnosti preticanja. Postoje 3 duga pravca kao i krivudavi sektor koji zahteva dobar set-up bolida.

 

red_bull_ring_today.jpeg.webp

 

Nakon 2003. A1 Ring nije bio u kalendaru Fromule 1 punih deset godina. Ipak, zahvaljujući Red Bullu koji je kupio stazu 2013. VN Austrije se vratila na kalendar. Ime staze je ponovo promenjeno i ona sada nosi naziv Red Bull Ring. Većih izmena na samoj stazi nije bilo tako da ona i dalje ostavlja jako dobar utisak na sve vozače. Brza staza i pomalo opasna, mamila je vozače da svaku krivinu prodju što brže i što bolje. Prema rečima veterana Formule 1, to je staza koja je izvlačila najbolje iz bolida, ali i iz vozača.

Ova legendarna staza je u jeku pandemije koronavirusa oigrala veliku ulogu u formiranju kalendara, pošto su se i u 2020. i u 2021. ovde vozile po dve trke. U obe sezone je jedna od te dve trke nosila ime Velika Nagrada Štajerske u čast Austrijske pokrajine u kojoj se staza Red Bull Ring nalazi.

 

Austria_Circuit.png

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mecedes pušiola danas, Ham brisali krug, Rasel pokvario nesto tako da ako uzmu neki bod, mada sumnjam, bice dobro ali nema veze sutra je bitno da se uzmu poeni

 

I ferari tanak danas, Hulk odlican i to na zutim gumama

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen ubedljiv na sprint trci u Austriji

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB19_VN_Austrije_Sprint_Trka.jpg

 

Vozač Red Bulla imao je mirnu sprint trku.


Još pre nego što je pitlejn bio otvoren na stazi Red Bull Ring počela je da pada kiša, zbog čega su pojedini vozači na grid izašli sa intermdijat pneumatikom. Nešto pre samog početka trke temperatura staze bila je 22 a vazduha 17 stepeni a ranije je stigla i potvrda od strane sudija da je Charles Leclerc kažnjen pomeranjem za tri mesta zbog blokiranja Oscara Piastrija na jutrošnjim kvalifikacijama. Tako je startni grid izgledao ovako: Verstappen, Perez, Norris, Hulkenberg, Sainz, Alonso, Stroll, Ocon Leclerc, Magnussen, Albon, Gasly, Tsunoda, de Vries, Russell, Zhou, Piastri, Hamilton, Bottas i Sargeant.

Tako su se svi vozači odlučili da krenu sa intermidijat gumama osim Valtterija Bottasa koji je imao montiran slik medijum pneumatik dok je kiša i dalje padala ali slabijim intenzitetom. Zbog toga Finac je pre starta otišao u pitlejn na zamenu guma a odmah po gašenju crvenih svetala Sergio Perez je preuzeo prvo mesto ispred Maxa Verstappena. Onda je nastala gužva na kočenju već u trećoj krivini  a dvojac Red Bulla našao se u borbi kojima se prikljulčio Nico Huleknberg koji se probio do drugog mesta iza aktuelnog šampiona. Sergio Perez je bio treći, Carlos Sainz četvrti, zatim su sledili Lance Stroll i Fernando Alonso a u prvih deset bili su još i Alexander Albon, Esteban Ocon, Charles Leclerc i Lando Norris.

Do trećeg kruga Max Verstappen je imao prednost od 1.6s ispred Nica Huleknberga a vozači Mercedesa tada su se nalazili na 12. i 13. mestu. Vodeći Red Bull je nastavio da diže razliku za ostalima ali Sergio Perez tada nije uspevao da smanji zaostatak za vozačem Haasa. Lando Norris je od petog kruga vršio pritisak na Charlesa Leclerca, ali je vozač Ferrarija uspeo da se odbrani i da on kasnije dođe u poziciju da napada osmopalsiranog Estebana Ocona. Britanac u Mclarenu pokušavao je da opet napadne pilota iz Monaka koji se uspešno branio.

Sa druge strane Kevin Magnussen je iza sebe držao Mercedeov dvojac ali je u 9. krugu Geroge Russell uspeo da se nađe ispred vozača Haasa i tako je preuzeo 11. mesto. Sergio Perez je u ovim trenucima smanjio zaostatak za Nicom Huleknebrgom na oko 6 desetinki, dok se na drugom delu staze otvorila borba za sedmo mesto koju su činili Alexander Albon, Esteban Ocon, Charles Leclerc i Lando Norris. Sergio Perez je polako topio razliku za Nicom Huleknebrgom koga je obišao u 12. krugu a sada iza vozača Haasa našao se Carlos Sainz. Španac je već u narednom krugu obišao ovog Nemca i tako se probio na treću poziciju.

U veliku brobu upustli su se Esteban Ocon koji se branio od napada Charlesa Leclerca a sve to iz prvog reda pratio je Lando Norris. Vozač Ferrarija je u 16. krugu napravio grešku na poslednjoj krivini, što je iskoristio Britanac u McLarenu da doše do devetog mesta a samo krug kasnije direkcija trke dozvolila je upotrbu DRS-a. U ovim momentima George Russell je otišao do boksa i stavio je slik meki pneumatik a već je izgledalo da je idealna linija već suva. U 18. krugu Haas je pozvao Nica Hulekenberga na servis a on je ovom prilikom uzeo medijum pneumatik dok je Oscar Piastri imao najmekšu komponentu. Lewis Hamilton je sledeći bio na zameni kao i Guanyu Zhou koji su stavili meku gumu. Charles Leclerc je krug kasnije svratio do mehaničara ali je i on uzeo medijum komponentu dok je Alexander Albon uradio istu stvar.

Tako je na pet krugova pre kraja trke George Russell imao za oko 4 sekundi brže vreme od vodećeg Maxa Verstappena. Veliku borbu vodili su vozači koji su bili na gumama za suvo dok su manje-više pokretne mete bili niže plasirani vozači na intermidijat pneumaticima. Na kraju Max Verstappen uspeo je da bez većih problema pobedi na sprint trci sa 20 sekundi prednosti u odnosu na Sergia Pereza dok je na trećem mestu bio Carlos Sainz. Lance Stroll je uspeo da iza sebe zadrži Fernanda Alonsa dok je šesto mesto pripalo odličnomNicu Huleknbergu koji je bio prvi vozač u pslamanu sa gumama za suvo. Do bodova su još došli Esteban Ocon koji je u foto finišu bio ispred Georgea Russella za samo 9 hiljaditinki.

Rezultati sprint trke za VN Austrije:

 

VN_Austrije_Sprint_Trka_Rezultat.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubiše ovu F1 za medalju. Kako su počeli biće sve manje gledalaca.
Čuj, kazna 5 sekundi ako izađeš malo sa staze. I to uz opravdanje da disciplinuju vozače. Pa stavite robote neka oni voze.

Послато са motorola edge 30 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj RdB treba biti klasa za sebe,probii su vreme,jos se i sprdaju,u predposednjem krugu Max uazi u boks da stavi nove crvene gume i da napravi najbrzi krug i tako je zabiberio svima.Kako oni samouvereno sve to rade,nema kod njih greski

Ferari odican

Share this post


Link to post
Share on other sites

Austrija zanimljiva uglavnom, ima dosta preticanja i desavanja, meni jedna od omiljenih staza...

Te kazne i mene bas nerviraju jer su stvarno smesne i bukvalno se u nekim slucajevima radi o centimetrima, sta stavlaju tolike zone asfalta bolje onda vratiti kao nekad pesak odmah uz ivicnjak i niko ne bije glavu dal je sisao ili nije.

RB definitivno jaci o merca u najjacim danima.

Ferari dobar danas dok je merc podbacio, Ham i da nije dobio kaznu mogao je ispred Alonsa i to je to, videcemo Sliverston

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...