Jump to content
FAS Goran
811DD

Fiat Marea 2.0 20v - problem sa ler gasom i smesom

Recommended Posts

Zdravo drugari,

Pre svega se izvinjavam ako otvaram temu kakva vec postoji, pretrazio sam forum ali search mi nista slicno ne izbacuje.

Vec neko vreme pokusavam da resim neke probleme sa autom i skroz gubim volju i naravno vise ne znam sta da radim.

Dakle, auto je Marea 2.0 20v, 182A1 000 - 147ks bez varijabilnog usisa. Sekvent gas.
Problemi koji se javljaju su losa smesa (pogledati FRA I TRA ispod), visok ler gas I takodje smatram da bi mogao jos lepse da radi.

CCV ventil na kucistu klapne gasa je bio blokiran kada sam uzeo auto I po skidanju blokade nastao je problem sa vsiokim ler gasom. Javlja se povremeno check engine prilikom toplog starta uz pad obrtaja na 500 ili porast na 1500 na par sekundi.

Ide kako treba, odziv na gas je kako treba ali hladan deluje nesto bolji.

Potrosnju na benzin ne znam, do vrha da dospem jos 30 litara samo za test bi izbegao a ostale metode poput flase ili ostajanja bez goriva ne podrzavam. AG trosi previse, preko 16 I to uglavnom opustene voznje ali gas svakako treba da se servisira.

 

Ocitani parametri na dijagnostici:

- Engine speed: 1040 rpm, na AG je visi za jedno 50 obrtaja

- Air quantity: 19-20 Kg/h (vise neg sto vuce recimo 3.2 v6), na 750 obrtaja je 14-14.5 sto je opet previse . Kada se otkaci MAF, auto radi dosta grublje.

- Desired air quantity:  9.3 Kg/h 

- Intake air temperature je realan tako da je ovaj senzor ispravan.

- Lambda menja vrednosti od rich do lean vise puta u sekundi 

- Lambda sensor integrator -12,0

- Desired idle rpm: ide od 780 kada se upali pa postepeno dodje do intervala 900 do 1150, znaci ECU daje signal step motoru da podigne obrtaje. 

- Self-adaptive FRA parameter : 5.6

- Self-adaptive TRA parameter : -66

- TPS pregledan na grafu I ne gubi poziciju klapne.

Od gresaka bas nista sem da kada se vozi na gas povremeno lambda integrator nesto ali nisam slikao pre par dana.

 

Odradjeno na autu do sada vezano za sistem ubrizgavanja:
-Stavljen proveren CCV ventil I problem nije resen

-Zamenjene dve dizne koje su bile problematicne

-Ociscen ceo usis, klapna gasa, svi kanali, step motor I protokomer ali jedina osetna razlika je malo osetljiviji gas.

-Pri davanju kontakta se step motor pokrece a sa otkacenim stepom auto radi na 1400 obrtaja tako da verujem da je ispravan. 

-Crevo usisa izmedju protokomera I leptira gasa je imalo par pukotina sto je sanirano ali nikakva razlika nije vidljiva. 

-Proverena vakuum creva za autogas I za regulator pritiska

-Reset ECU-a, vozen samo na benzin i problem I dalje prisutan. Ovaj motor nema elektronski gas, ler je preko stepa i mislim da ne postoji nikakva kalibracija kao kod motora koji se ugradjivao nakon 1999.

 

Na sta sumnjam:

- deluje mi kao da susti vazduh kod senzora pozicije leptira gasa, ne znam da li je menjan pa da je mozda u tom procesu pokidan zaptivac. Malo je nezgodan za skidanje sto je razlog zbog cega sam to odlagao.

- protokomer ali izgleda da je nemoguce naci polovan Bosch za ovu verziju motora, nije isti ko za VIS I veliki broj JTD-a. Nov kosta kao trecina auta. Nikog ne poznajem da vozi auto sa ovim motorom pa da pozajmim.

- neko od 5 gumenih cevi na usisnoj grani

 

Da li se neko susretao sa ovakvim problemom ili mi moze dati neke smernice u resavanju?

 

Izvinjavam se ukoliko sam smorio, pokusavam da sto detaljnije opisem problem pogotovo kako bi I nekom drugom tema bila od pomoci.

 

 

Edited by neshaoct
precizirao naslov teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si iz bgd ili okoline, cepaj kod Gorana u Zemun, Altina.
Ima on svoju temu na forumu
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct hvala za link, secam se da sam video tu temu jos pre par godina kada sam zeleo da kupim Kappu I sakupljao informacije ali mi sada nije izlazila u pretrazi.

Clan Milos mi je zapravo komsija ali nemam kontakt od coveka i vidim da vise nije aktivan na forumu.

 

Pregledacu senzor pozicije leptira koji je njemu bio problematican pa se javljam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resen je problem, na neki nacin sam ispao budala ali ucimo tokom celog zivota.

Step motor je bio u pitanju ali ne elektronika (sto je i jasno pogledom na podatke koje sam naveo u prvom postu) vec je naprsao i vukao fals vazduh. Za fals sam bio gotovo siguran da je problem i bio sam spreman da skidam celu usisnu granu dok mi clan @Milosnis18 nije rekao da se zna desiti ovo sto se desilo.

 

Sada radi bas bas mirno na 750 obrtaja i zeljeni i trenutni obrtaji su isti. Trzanja pri laganom opterecenju kao i pada obrtaja kada se ukljuce ventilator ili klima uredjaj vise nema a verujem da ce i potrosnja sada biti normalna :D

 

Jedino sto sam ocekivao da je odziv malo bolji i da bolje vuce ali gotovo je isto (ne kazem da je sada lose a mozda i ocekujem previse) mada jos uvek nisam resetovao ECU.

 

Edited by 811DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...