Jump to content
Goran
neshaoct

Toyota Yaris / Yaris Cross

Recommended Posts

Toyota GR Yaris Ogier Edition & GR Yaris Rovanpera Edition

 

240165-toyota gr 05.jpg

 

Toyota je na nedavnom sajmu u Tokiju prvo prikazala unapređeni GR Yaris, dok je sada ponuda obogaćena sa nekoliko ograničenih izdanja, napravljenih da proslave uspeh u Svetskom šampionatu u reliju. Posvećene osmostrukom WRC šampionu Sebastienu Ožijeu i Toyotinom osvajaču titula za 2022. i 2023. Kaleu Rovanperi, dve nove specijalne edicije su predstavljene u u Monte Karlu. Ovi automobili imaju najnoviji, unapređeni pogonski sklop, sa 280 KS i 390 Nm iz 1.6 trocilindričnog turbo motora, uz šestostepeni manuelni menjač.

 

240166-toyota gr 04.jpg

 

GR Yaris Ogier Edition dobija dva nova načina upravljanja za svoj sistem pogona na sva četiri točka, pod nazivom Morizo i Seb. Morizo podešavanja preferira Toyotin predsednik Akio Tojoda, i kaže se da su kalibrisana da isporuče ''dosledna trkačka vremena''. Seb režim aktivira parametre koje je odredio Ogier, koji je osvojio dve od svojih osam WRC titula u Yarisu. Toyota kaže da ova konfiguracija distribuira više obrtnog momenta na zadnju osovinu, što olakšava okretanje zadnjeg dela GR Yarisa i daje vozaču bolji osećaj pri većim brzinama. GR Yaris Ogier Edition dobija i novi dizajn zadnjeg spojlera od plastike ojačane ugljeničnim vlaknima (CFRP), Toyota Gazoo Racing nalepnice na vratima i logo Ogier Edition na vratima prtljažnika, zajedno sa 18-inčnim aluminijumskim felnama. Kabina je sa crvenim, belim i plavim šavovima na volanu; a takođe ima posebnu pločicu na suvozačkoj strani.

 

240162-toyota gr 03.jpg

 

GR Yaris Rovanpera Edition ima trobojnu završnu obradu plus WRC nalepnice na prednjim krilima, logo Gazoo Racing na vratima i značku Rovanpera Edition na prtljažniku.

 

240163-toyota gr 02.jpg

 

Kabina ima plave i sive šavove plus posebnu pločicu.

 

240164-toyota gr 01.jpg

 

Tehničke promene na Rovanpera Edition verziji obuhvataju Donut režim i Kalle režim vožnje. Toyota navodi da će ''detalji o naručivanju i prodaji na evropskim tržištima biti naknadno objavljeni od strane nacionalnih distributera'', ali je već otkrila da će dva izdanja biti proizvedena ''u strogo ograničenom broju.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Toyota GR Yaris u Francuskoj može da košta i 108.800 evra

 

239830-toyota gr 02.jpg

 

Toyota GR Yaris jeste mali automobil, ali emituje Co2 kao mnogo veći, što za posledicu ima ogroman porez za francuske kupce. Skala poreza na emisije štetnih gasova francuske vlade znači da će neke verzije automobila efektivno imati šestocifrenu cenu.

 

Ludi zbir počinje sa već visokom cenom GR Yarisa. U Francuskoj, cena za njega kreće od 46.300 evra kada je opremljen manuelnim menjačem, a raste na 48.800 evra za novo izdanje sa automatskim menjačem. To je međutim samo početak. Zbog motora velike snage, primerci opremljeni ručnim menjačem emituju 190 grama CO2 po kilometru, a oni sa automatskim menjačem 210 grama po kilometru. Zbog tolike emisije CO2, francuski kupci koji se odluče za GR Yaris opremljen ručnim menjačem moraće da plate dodatnih 45.990 evra. Oni koji se odluče za automatsku verziju će se suočiti sa najvećim mogućim iznosom, 60.000 evra. Uprkos viskoj ceni, Toyota nudi 300 GR Yarisa na francuskom tržištu. To sugeriše da u Toyoti veruju da bi ovaj broj trebalo da zadovolji potražnju, uprkos tome što se cena više nego udvostručila na ukupno 92.290 evra za model opremljen ručnim menjačem i 108.800 evra za model sa automatskim menjačem. U Francuskoj, ljudi koji kupuju automobile koji emituju do 117 grama po km ne moraju da plaćaju dodatni porez. Počinje se od 118 g/km uz doplatu od 50 evra i odatle raste, dostižući 60.000 evra za vozila koja imaju emisiju CO2 od 194 g/km ili više.

 

239831-toyota gr 01.jpg

 

Portparol Toyote u Francuskoj je objasnio da su podaci o emisijama za sada preliminarni (kompanija je želela da otvori pretprodaju za automobil) i da će zvanični podaci biti potvrđeni tek u junu. Kompanija je navela da veruje da ove brojke predstavljaju ''najgori mogući slučaj'' za automobil, ali da je to realna mogućnost. Treba pomenuti i primer Toyote GR86. Ovaj porez na GR86 je maksimalnih 60.000 evra, bez obzira da li se kupuje manuelni model od 33.900 evra ili automatski model od 35.700 evra, pošto su emisije veće od 194 g/km. To podiže konačnu cenu na 93.900 evra za prvu i na 95.700 evra za drugu verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja eko šizofrenija !

 

Iskreno, mislim da je bitnija vest da je Yaris Cross prošle godine bio najprodavaniji SUV u svojoj klasi u Evropi. Mislim da je cifra bila oko 180 hiljada, dok je Puma bila druga, sa oko 160 hiljada.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

evoyoutube.jpg EVO video: Toyota GR Yaris Gen2

 

Vožnja GR Yarisa na ledenoj stazi je najbolji način da se osećate kao superheroj. Ova nova verzija 2. generacije dobija više snage, revidirano podešavanje šasije i opciju automatskog menjača po prvi put - da li je i dalje kralj hothatch automobila?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...