Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Renault-Nissan-Mitsubishi

Recommended Posts

Renault razmatra prodaju dela svog vlasničkog udela u Nissanu

 

nissan micra pr.jpg

 

Renault razmatra prodaju dela svog vlasničkog udela japanskoj kompaniji Nissan, kako bi prikupio nekoliko milijardi evra potrebnih za prelazak na proizvodnju električnih vozila, izveštava ''Blumberg'' pozivajući se na dobro obaveštene izvore. Sam Nisan je možda voljan da kupi deo od 1.83 milijarde akcija koje Renault poseduje u japanskoj kompaniji, naveli su izvori njujorške agencije, koji su govorili pod uslovom anonimnosti. Renault bi, kako dodaju, mogao takođe da potraži druge kupce za deo svog 43% udela u Nissanu. Portparoli Renault-a i Nisaana odbili su ''Blumbergov'' zahtev za komentarom.

 

Akcije Renaulta skočile su za čak 8.3% na berzi u Parizu, nakon objave ove vesti. Smanjenjem svog udela u NIssanu vrednog 7.1 milijardi evra, Renault će se naći u situaciji ''hoda po tankoj žici'', balansirajući između očuvanja tog 23-godišnjeg partnerstva i rizika da se ono raspadne. Iskrivljena uzajamna struktura vlasnisčkih odnosa, u kojoj Nissan poseduje samo 15% vlasništva u Renaultu i nema pravo glasa, bila je bolna tačka razdora među Nisanovim rukovodiocima godinama unazad. Ova prodaja bi mogla da pomogne finansiranju velikih strukturnih promena u Renou, koje glavni izvršni direktor Luka de Meo skicirao u februaru ove godine, i da ublaži dugogodišnje tenzije između dve partnerske kompanije, ocenjuju analitičari.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi od 2024. cilja na godišnju prodaju od 130.000 vozila u Evropi

 

mitsubishi asx 1.jpg

 

Nakon što je poništio odluku da napusti evropsko tržište, Mitsubishi sada veruje da na našem kontinentu može da obnovi prodaju vozila tako da se približi rezultatima pre pandemije uz pomoć Renaulta. Konkretnije, Mitsubishi cilja na godišnju prodaju od 130.000 u Evropi 2024. godine, rekao je za Automotive News Europe evropski direktor ovog proizvođača automobila, Frank Krol, dajući tom proizvođaču automobila oko 1% tržišnog udela. Cilj iznosi oko duplo više od predviđenog ukupnog rezultata kompanije u 2022. godini i blizu cifre od 148.248 jedinica u Evropi u 2019. godini, prema podacima industrijske grupe ACEA. Najveći rast prodaje će doći od Mitsubishijevih novih modela baziranih na Renaultu, novog malog automobila Colt baziranog na Renault Cliu i ASX-a, koji je zasnovan na malom SUV-u Renault Captur, rekao je Krol. Brend očekuje da će evropska godišnja prodaja biti 40.000 za Colt i 35.000 za ASX. Proizvođač automobila će nastaviti da prodaje i modele kao što je SUV Eclipse Cross. „Naše nasleđe je orijentisano na SUV, tako da je za nas ASX važno vozilo, ali segment za Colt je veći“, rekao je Krol.

 

Kompanija će nastaviti da prodaje kompaktni SUV Eclipse Cross, kao i mali automobil Mirage/Space Star zajedno sa dva modela bazirana na Renaultu, rekao je Krol. Eclipse Cross je bio 10. najprodavaniji plug-in hibrid u Evropi u prvih sedam meseci, prema podacima iz Dataforcea. Outlander je dugo bio najprodavaniji plug-in hibrid u Evropi, ali je proizvođač automobila prestao da prodaje SUV u regionu prošle godine i odlučio je da ne izvozi njegovog naslednika u Evropu. Budućnost modela Space Star/Mirage će zavisiti od toga da li će Mitsubishi odlučiti da potroši novac na homologaciju budžetskog automobila u skladu sa GSR2 zakonima (opštim sigurnosnim propisima) koji su obavezni za sve automobile koji se prodaju u EU od jula 2024. Drugi modeli za Evropu biće odlučeni sledeće godine kada Mitsubishi predstavi svoj najnoviji trogodišnji, srednjoročni plan.

 

Električna vozila će biti ključna za povratak Mitsubishija u Evropu, rekao je izvršni direktor kompanije Takao Kato u januarskoj prezentaciji. ''Da bismo preživeli u Evropi, definitivno nam je potrebna EV platforma, tako da će EV biti veoma velika mogućnost za nas'', rekao je Kato. Mitsubishi je 2020. najavio da će napustiti evropsko tržište nakon što se borio da bude profitabilan u regionu, ali je poništio tu odluku godinu dana kasnije nakon što je Renault pristao da proizvodi dva nova modela za japanski brend u Renaultovim fabrikama. Mitsubishi će smanjiti svoja evropska tržišta na 17 do kraja 2022. godine, u odnosu na 32 u 2019. pošto nastavlja da se povlači iz manje profitabilnih zemalja. Proizvođač automobila je u procesu smanjenja operacija u Grčkoj, kao i u balkanskim zemljama kao što su Hrvatska i Severna Makedonija. Kompanija se povukla iz Velike Britanije i Belgije 2020. Mitsubishi je saopštio da su njegove evropske operacije bile profitabilne u prvom kvartalu finansijske godine (između 1. aprila i kraja juna).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi još nije doneo odluku o ulaganju u Renaultovu EV jedinicu

 

220142-mitsubishi airtrek 3.jpg

 

Mitsubishi još uvek nije odlučio da li će investirati u Renaultovu jedinicu za električna vozila. Francuski proizvođač automobila naime deli svoja preduzeća za električna vozila i motore sa unutrašnjim sagorevanjem u dve odvojene jedinice.

 

Izvršni direktor Mitsubishija - Takao Kato - rekao je da će kompanija razmotriti ulaganje u EV jedinicu ako bi to koristilo razvoju njenih proizvoda u budućnosti. ''Neophodno je steći potpuno razumevanje naših akcionara i članova odbora, i iz tog razloga je neophodno pažljivo ispitati brojke'', rekao je Kato. ''Ne očekujemo da ćemo doneti zaključak u tako kratkom vremenskom periodu.'' Neimenovani izvor upoznat sa ovim pitanjem tvrdi da bi Mitsubishi mogao da preuzme udeo od nekoliko procenata u jedinici električnih vozila kako bi zadržao svoj saveznički odnos sa Renaultom i Nissanom. Vesti o Micubishijevom stavu prema Renault EV jedinici dolaze ubrzo nakon što je izvršni direktor Renaulta Luka de Meo rekao da će kompanija kontrolisati 80% svog lanca vrednosti električnih vozila. ''Naši stari recepti više nisu dovoljni. Ogromne investicije koje one (prelazak na elektrifikaciju) zahtevaju nisu održive'', rekao je de Meo tokom septembarskog Auto Motor and Sport kongresa u Štutgartu u Nemačkoj. ''Želimo da zajednički ulažemo, zajednički razvijamo i stvaramo.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault i Nissan najavili reorganizaciju Alijanse

 

renault nissan 2030.jpg

 

Renault i Nissan su objavili da će rebalansirati svoje kapitalne veze dok rade na nizu novih projekata. Rukovodioci obe kompanije su se složili na sastanku operativnog odbora da izjednače svoja unakrsna učešća, a 6. februara će održati poseban događaj na kojem će predstaviti svoje planove.

 

Dogovor podrazumeva da Renault tokom vremena smanji svoj udeo od 43% u Nissanu na 15%. Ovaj potez će izjednačiti učešća, s obzirom da Nissan trenutno poseduje 15% učešća u Renaultu. U vesti se navodi da je francuska vlada, kao najznačajniji akcionar Renaulta, pristala na reorganizaciju sve dok dva proizvođača automobila nastave da sarađuju na brojnim industrijskim projektima. Početni planovi predviđaju da Renault, Nissan i Mitsubishi krenu sa pet projekata. Jedan od ovih projekata se odnosi na komercijalna vozila, jedan će biti fokusiran na indijsko tržište, a još jedan će pokrenuti bližu saradnju u Latinskoj Americi. Bloomberg prenosi da je Renault predložio rad na 10 zajedničkih projekata. Jačanje veza unutar Alijanse dolazi u posebnom trenutku u automobilskoj industriji, budući da većina proizvođača prelazi na električna vozila. Osim toga, bliže sarađuju sa drugim proizvođačima automobila, dobavljačima i tehnološkim firmama. Zato je važno da Renault i Nissan maksimalno iskoriste svoje sinergije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Nissan potvrdio više noviteta

 

210385-renault 5 01.jpg

 

Renault i Nissan nastavljaju zajedno, a sada mogu reći da su konačno rešili sve probleme nakon skandala koje je Carlos Ghosn izazvao. Jedna od najvećih vesti je da Renault pokreće proizvodnju u Meksiku, ali i da će uskoro stići novi kamionet koji će se proizvoditi u Argentini, a biće pozicioniran ispod Renault Alaskana.

Jedno od najvažnijih tržišta za alijansu postaje Indija, gde će u skoroj budućnosti lansirati niz većih vozila na Renaultovoj osnovi. Konačno, sve rečeno ne znači da je Evropa zapostavljena. Naprotiv. Evropsko tržište će dobiti više zajedničkih modela. Tako će po dolasku Renaulta 5 stići i Nissan Micra. Ne samo da će Micra imati električni pogon već će sa reinkarniranom ''peticom'' deliti 80 % komponenti. Naslediće Micru predstavljenu 2017. godine koja se u Evropi nije najbolje snašla, čak ni nakon redizajna 2020. godine. Vraćaju se i Mitsubishi Colt i ASX, ali kao prepakovani Clio i Captur. Proizvodiće se u Turskoj odnosno Španiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault i Nissan odobrili obnovljeno partnerstvo

 

222075-nissan m 02.jpg

 

Nakon višemesečnih mukotrpnih pregovora, uprave proizvođača automobila Renaulta i Nissana potvrdile su veliku promenu odnosa u 24-godišnjem partnerstvu. Renault će smanjiti svoj udeo u Nissanu sa 43.4% na 15%, a potonji će preuzeti 15% udela u Renaultovom poslu električnih vozila Ampere. Dve kompanije su takođe najavile zajedničke projekte u Latinskoj Americi, Indiji i Evropi za izradu vozila u rasponu od polukamiona do SUV-ova i električnih kombija. Ponovljeno je da Micra dobija zamenu (na slikama), koja će u Evropi biti dostupna samo u električnoj verziji. Poznato je da će naslednika Micre dizajnirati Nissan ali da će se proizvoditi u Renaultovoj ElectriCity fabrici u Francuskoj.

 

222074-nissan m 01.jpg

 

Sporazumom dva proizvođača automobila ''otvaraju novo poglavlje u svom partnerstvu'', objavile su kompanije. Renault neće odmah prodati preostalih 28.4% udela u Nissanu, već će te deonice preneti na francuski fond koji je navodno ''neutralizovao'' glasačka prava za većinu odluka. One će biti prodate kada to bude ''komercijalno opravdano'' za Renault, pri čemu će Nissan imati pravo prvenstvene ponude. Partnerstvo između Renaulta i Nissana je počelo 1999. godine kada je Renault spasio Nissan od bankrota. U alijansu se 2016. uključio i japanski Mitsubishi koji je takođe bio u problemima. Nissan je preuzeo 34% udela u ovoj kompaniji. Odnosi u savezu su se pogoršali 2018. godine nakon hapšenja prvog čoveka Nissana Carlosa Ghosna pod optužbom za zloupotrebu sredstava kompanije, pranje novca i korupciju. Ghosn, koji je iz Japana pobegao u Liban, od početka postupka insistira da je žrtva zavere za sprečavanje bliže integracije proizvođača automobila.

 

Razgovori o promeni saveza su bili iza zatvorenih vrata, ali izvori su otkrili da se Nissan i Mitsubishi protive Renaultovom planu za partnerstvo sa kineskim Geely-jem zbog zabrinutosti za zaštitu intelektualnog vlasništva. Renault je najavio podelu poslovanja na kompaniju Ampere, posvećenu razvoju električnih automobila i pripadajuće infrastrukture, i posebnu kompaniju koja bi razvijala benzinska, dizel i hibridna vozila u partnerstvu sa markom Geely. Analitičari su opisali obnavljanje partnerstva kao način izgradnje poverenja između dva proizvođača automobila, posebno nakon skandala sa Ghosnom. U zajedničkoj izjavi naveli su da ''utiru put obnovi i jačanju 24-godišnjeg partnerstva, stvaranju novog agilnog duha i iskorišćavanju pionirskih tehnologija sve tri članice saveza''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carlos Ghosn tuži Nissan za milijardu dolara

 

ghosn nissan.jpg

 

Bivši predsednik Nissana Carlos Ghosn je tužio tu kompaniju za više od milijardu dolara u tužbi libanskom javnom tužiocu, prema kopiji tužbe u koju je novinska agencija Reuters imala uvid.

 

Tužba podneta 18. maja optužuje Nissan, zajedno sa još dve kompanije i 12 imenovanih pojedinaca, za krivična dela uključujući klevetu i nameštanje dokaza. Izvor iz pravosuđa je rekao da je tužilac zakazao ročište za 18. septembar za početak postupka. Portparol Nissana navodi da japanska kompanija neće komentarisati ovo pitanje. Ghosn, nekada titan globalne automobilske industrije, uhapšen je u Japanu krajem 2018. i optužen za finansijske malverzacije. On je negirao optužbe i rekao da je njegovo pritvaranje deo zavere rukovodilaca Nissana. Pobegao je iz Japana u privatnom avionu u decembru 2019, bežeći u Liban, dom iz detinjstva. Ghosn je čekao suđenje u Japanu zbog optužbi za neprijavljivanje zarade, kršenje poverenja i zloupotrebu sredstava kompanije - optužbe koje je više puta negirao. Po dolasku u Liban, Ghosn je rekao da beži od ''nameštenog'' pravosudnog sistema u Japanu i da namerava da ''skine ljagu sa svog imena.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan fokus stavlja na Kinu nakon dogovora sa Renaultom

 

Nissan Arizon 1.jpg

 

Nissan će investirati do 600 miliona evra u novi Renaultov brend električnih vozila, saopšteno je nakon što su finalizovani uslovi restruktuiranog partnerstva, nakon višemesečnih pregovora koji nisu bili oslobođeni tenzija.

 

Pronalaženje zajedničkog jezika je svakako pozitivna stvar, ali ipak treba imati u vidu da su se razgovori između dve strane razvlačili mesecima, mnogo duže nego što je bilo predviđeno, delimično zbog Nissanove zabrinutosti u vezi sa zaštitom njegove intelektualne svojine u okviru buduće saradnje. Formiranje ugovora omogućava obema kompanijama da se fokusiraju na goruće probleme vezane za tranziciju kroz koju prolazi čitava automobilska industrija. Što se Nissana tiče, to podrazumeva borbu na kineskom tržištu, gde su izgledi stranih proizvođača automobila sve mračniji. Japanska kompanija je saopštila da Kina i dalje predstavlja izazov, nakon što je izvestila da je gotovo udvostručila profit u prvom kvartalu i podigla svoje prognoze za celu godinu, na krilima slabijeg jena i bolje prodaje u Japanu i Severnoj Americi.

 

Generalni direktor Nissana, Makoto Učida, izjavio je na brifingu da očekuje da će oporavak na planu prihoda u drugoj po veličini svetskoj ekonomiji zahtevati izvesno vreme, dodavši da će Nissan saopštiti dodatne detalje u vezi s novom ponudom na kineskom tržištu do jeseni. ''Nažalost, naši izgledi na planu prodaje sada padaju daleko ispod naših proizvodnih kapaciteta'', rekao je on misleći na Kinu, dodavši da je nedavno posetio ovu zemlju i razgovarao s partnerima iz Dongfeng Motor grupacije. Kineske automobilske marke su na putu da zauzmu preko 50% tržišnog učešća ove godine, zahvaljujući rastućoj dominaciji u segmentu električnih vozila, kaže konsultantska firma AlixPartners.

 

Električna investicija

Nissan je saopštio da će investirati do 600 miliona evra u Renaultov električni ogranak Ampere. U međuvremenu, francuska kompanija će smanjiti svoj udeo u Nissanu na 15% sa oko 43%, što će njihovo partnerstvo staviti u ravnopravan položaj. Ulaganje u Ampere je u skladu sa Nissanovom pozicijom strateškog investitora i ujedno obezbeđuje mesto u odboru nove kompanije, stiglo je saopštenje iz japanskog giganta.

 

Na pitanje koliko će biti mesta u odboru, Renaultov portparol je odgovorio da to još uvek nije precizno određeno. Izvori bliski dešavanjima kažu da bi Ampere mogao biti procenjen na do 10 milijardi evra. Nissan je u februaru najavio da će uložiti maksimalno 15% u Ampere, ali je konkretan obim njegovog udela ostao nejasan.

Američki proizvođač čipova, Qualcomm, još ranije je saopštio da će investirati u Ampere, dok se Nissanov i Renaultov mlađi partner, Mitsubishi, izjasnio da želi da odluči o potencijalnom investiranju pre inicijalne javne ponude novoformiranog entiteta, što bi moglo da se desi tokom prve polovine 2024. Kompanije su izjavile da je revidiranje bilo predmet regulatornih odobrenja, tako da se kompletiranje očekuje u četvrtom tromesečju 2023.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan će od sada u Evropi lansirati samo električne automobile

 

222075-nissan m 02.jpg

 

Nissan nastavlja sa planovima koji predviđaju da će se cela njegova paleta do 2030. sastojati isključivo od električnih automobila. Japanski proizvođač je potvrdio da će svaki novi model koji bude lansirao u Evropi od sada biti potpuno električni.

Dva elekrična modela su već najavljena za Nissanovu evropsku liniju, uključujući zamenu za Micru koja bi trebalo da stigne tokom 2024. Micra sledeće generacije će koristiti istu platformu kao budući električni Renault 5 i služiće kao ulazni model kompanije na evropskom tržištu. Drugi model bi trebalo da bude zamena za Nissan Leaf. Nissan je još 2021. godine potvrdio da će Leaf iz porodičnog hečbeka prerasti u krosover, koji će se u gami smestiti ispod električnog SUV-a Ariya.

 

215862-nissan ev 01.jpg

 

Novi Leaf će se proizvoditi u Nissanovoj fabrici u Velikoj Britaniji u Sanderlendu kao deo projekta EV36Zero vrednog milijardu evra. Globalno, Nissan planira da predstavi 27 elektrifikovanih vozila, uključujući 19 potpuno električnih vozila, do 2030. godine, iako je trenutno nepoznato koliko će njih stići do Evrope. ''EV je vrhunsko rešenje za mobilnost'', rekao je predsednik i izvršni direktor Nissana Makoto Učida. ''Više od milion kupaca se već pridružilo našem putovanju i iskusilo zabavu Nissanovog električnog vozila, a sada nema povratka. Nissan će preći na potpuno električni pogon do 2030. godine u Evropi - verujemo da je to prava stvar za naše poslovanje, naše kupce i planetu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan želi da lansira ulazni sportski model za mlađu klijentelu

 

nissan idx 03.jpg

 

Verovali ili ne, deset godina je prošlo otkada je Nissan skinuo veo sa IDx koncepta na Salonu automobila u Tokiju.

 

nissan idx 02.jpg

 

Radilo se o ''ulaznom'' sportskom modelu s Nismo verzijom u planu. Deset godina kasnija, još uvek nema signala o eventualnoj serijskoj prozvodnji. Ipak, s tim u vezi, tračak nade se pojavio da bi model pozicioniran ispod Z-a mogao da ugleda svetlost dana, sudeći po izjavi Nissanovog šefa za planiranje proizvoda, Ivana Espinose, koju je dao za Top Gear. ''U zavisnosti koji trenutak u vremenu izaberete, uvek smo imali GT-R i Z, i uvek smo imali ulazni model, da li u ‘hot heč’ formi poput Pulsara ili nešto drugo u otprilike tom cenovnom razredu. Danas nam to nedostaje, to pozicioniranje po pitanju cene i performansi.''

 

nissan idx 01.jpg

 

Kada je o karoserijskoj konfiguraciji reč, Espinosa kaže da se neće raditi o hečbeku. Biće to ''manji električni sportski automobil'' i ''nešto priuštiviji'', koji cilja na klijentelu u ranim dvadesetim godinama. Da bi tako mladi kupci bili privučeni, Espinosa kaže da novajlija mora biti ''uzbudljiv i primamljiv za vožnju'', nudeći i Nismo derivat. Neko bi pomislio da Nissan zapravo cilja na električni model koji ''na nišanu'' ima Toyotu GR86, Subaru BRZ i Mazdu MX-5. Međutim, stvari nisu baš tako jednostavne. Novajlija bi morao da košta manje od najjeftinijeg Z-a, odnosno na nivou Toyote GR86, što se trenutno čini nemogućim za jedan sportski elektromobil, pa makar on bio i ''ulazni.''

 

Japanski rivali takođe razmatraju hibridne odnosno električne performantne automobile, što je moglo da se primeti na Japan Mobility Showu, gde su se pojavili koncepti kao što su Honda Prelude, Mazda Iconic SP i Toyota FT-Se. Nissan je takođe imao svog pulena u vidu Hyper Forcea, koji bi trebalo je da je vesnik neizbežne električne budućnosti GT-R-a. Septembra 2021. potpredsednik Nissanovog dizajna za Evropu, Metju Viver, podelio je svoj rad vezan za hipotetičko oživljavanje modela Silvia, nedugo nakon što su se glasine pojavile u japanskom Best Car magazinu, o elektromobilu tog imena, koji bi se pojavio najranije 2025. Naravno, sve to treba uzeti s dozom rezerve.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/21/2023 at 11:26 PM, neshaoct said:

Carlos Ghosn tuži Nissan za milijardu dolara

 

ghosn nissan.jpg

 

Bivši predsednik Nissana Carlos Ghosn je tužio tu kompaniju za više od milijardu dolara u tužbi libanskom javnom tužiocu...

 

A onda njega Nissan izbaci iz kuće    :lol:   :lol:

 

 

https://www.drive.com.au/news/lebanese-court-orders-eviction-of-carlos-ghosn/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzlet dobiti Nissana u trećem kvartalu

 

nissan j012.jpg

 

Nissan je zabeležio dobit od oko 1.2 milijarde evra u drugom kvartalu svoje fiskalne godine, koja traje od jula do septembra, što je 94% više u odnosu na prošlogodišnji rezultat. U isto vreme, kompanija je takođe poboljšala svoje prognoze za celu godinu.

 

Operativna dobit je iznosila 1.3 milijarde evra, što je 56% više nego prošle godine. ''Tokom protekle godine značajno smo povećali operativnu dobit, što nas stavlja na put ostvarenja naših ciljeva i postizanja održivog rasta. Takođe preduzimamo korake za poboljšanje našeg poslovanja u Kini, uključujući tržišnu premijeru četiri nova vozila u drugoj polovini 2024. godine'', rekao je predsednik i izvršni direktor Makoto Uchida u saopštenju za medije. Zahvaljujući povoljnim prognozama u vezi sa jačanjem globalne maloprodaje i pozitivnim efektima kursnih fluktuacija, Nissan je takođe poboljšao prognozu operativne dobiti za celu finansijsku godinu. Neto dobit bi trebalo da iznosi oko 20% više od prvobitnih predviđanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...