Jump to content

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

FAS Euroauto Goran Vlada
neshaoct

Renault-Nissan-Mitsubishi

Recommended Posts

Ghosn: Renault-Nissan će prestići Volkswagen i Toyotu po broju prodatih vozila

 

renault%20nissan.jpg

 

Carlos Ghosn je najavio da će ove godine Renault-Nissan prestići i Volkswagen i Toyotu po broju prodatih primeraka, odnosno da će zauzeti prvo mesto. Ovaj japansko-francuski konzorcijum trenutno ima solidne rezultate jer je u prva četiri meseca prodao oko 3.02 miliona vozila, međutim, Volkswagen je i dalje broj jedan sa 3.32 miliona vozila, a Toyota je druga sa 3.06.

 

ghosn%20nissan.jpg

 

Analitičari (JATO Dynamics) su oprezni kada su ove izjave u pitanju. Mada predviđaju njihov dalji rast prodaje, pomalo su skeptični po pitanju činjenice da bi Renault-Nissan mogao da prestigne dvojac koji se do sada smenjivao na vrhu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault prodao rekordnih 1.9 miliona vozila u prvih šest meseci 2017.

 

renault%20tce.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, francuski proizvođač automobila Reno saopštio je da je prodao rekordnih 1.9 miliona vozila u prvih šest meseci 2017. godine. Ovakav rast je zabeležen zahvaljujući eksplozivnom rastu prodaje u azijsko-pacifičkom regionu. ''Postavili smo novi rekord sa preko 1.88 miliona prodatih vozila u šestomesečnom periodu. Obim prodaje i tržišni udeo povećan je kod svih naših brendova i u svim regionima'', izjavio je šef prodaje i marketinga, Tijeri Koskas. Ostvarena prodaja je za 10.4 odsto veća u poređenju sa istim periodom prošle godine i znatno je nadmašila rast ukupnog tržišta od 2.6 procenata. Kao rezultat toga, tržišni udeo Renoa je povećan za 0.3 posto na 4.1 procenat.

Svi brendovi francuske automobilske grupe - Renault, Dacia, Renault-Samsung Motors i Lada - ostvarili su pođednako rast obima prodaje i tržišnog udela. Najveći skok prodaje od 50.5 procenata zabeležen je u azijsko-pacifičkom regionu, čemu je doprinela duplirana prodaja u Iranu. Što se tiče izgleda do kraja godine, Reno je potvrdio ciljeve za 2017. godinu, pri čemu očekuje povećanje obima prodaje i tržišnog udela i u Evropi, i van Starog kontinenta. Kompanija cilja rast obima prodaje između 1.5 i 2.5 odsto na globalnom nivou i od dva odsto na evropskom i francuskom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault-Nissan alijansa u prvoj polovini godine prodala više vozila od VW Grupe

 

132919-renault%20duster%2011.jpg

 

Kako pokazuju podaci, Renault-Nissan alijansa je za prvih šest meseci ove godine prodala više automobila od nemačke Volkswagen Grupe. Konkretnije, Renault-Nissan je širom sveta plasirao ukupno 5.268.079 automobila marki Renault, Nissan, Mitsubishi, Dacia i ostalih brendova, dok je u istom periodu VW Grupa prodala ukupno 5.115.900 vozila (VW, Audi, Seat, Škoda...). Kod Renaulta su se istakli modeli Clio, Megane i Captur, kod Dacije Sandero i Duster, a kod Nissana X-Trail/Rogue, Sentra/Sylphy, Qashqai i Altima/Teana. Mitsubishi je za šest meseci 2017. isporučio blizu 495.000 automobila, pri čemu se globalno istakao Outlander, a u ASEN regionu Pajero Sport. Porasla je i prodaja električnih vozila (na 481.151 primerak), pre svega modela Nissan Leaf, Renault Zoe i Mitsubishi i-Miev. Veća je i prodaja plug-in hybrid modela Mitsubishi Outlander PHEV. Sam Nissan je prodao 2.894.488 vozila (povećanje od 5.6 odsto), najviše u SAD-u, Kini, Japanu, Meksiku, Velikoj Britaniji, Kanadi, Rusiji, Francuskoj, Italiji, Nemačkoj... Renault je u ovom periodu našao 1.879.288 kupaca za svoje automobile (rast od 10.4 odsto), najviše u Francuskoj, Rusiji, Italiji, Nemačkoj, Španiji, Turskoj, Brazilu, Iranu, Velikoj Britaniji, Argentini...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan proizveo 150 miliona vozila!

 

Резултат слика за nissan leaf png

 

Jubilarni automobil je električna okosnica ove kompanije, model Leaf. Nissanu je za ovaj poduhvat bilo potrebno 84 godine. Pre 11 godina, 2006, Nissan je obeležio 100-milionito vozilo, što Vam daje na uvid kakav rapidni rast prodaje ima ova kompanija.  Oko 2/3 vozila Nissan pravi u Japanu, dok se u Evropi fabrike nalaze u Španiji, Rusiji, Velikoj Britaniji... Nissan je posebno "jak" na britanskom tržištu upravo zbog fabrike u Sanderlendu. Ovaj pogon je otvoren 1986. godine i otada je tu proizvedeno više od 9 miliona automobila, dok je samo 2016. godine iz fabrike u Sanderlendu izašlo oko 500.000 vozila.  Nedavno je Renault-Nissan alijansa saopštila da je u prvoj polovini ove godine postala proizvođač sa najviše prodatih automobila, ostavivši iza sebe i Volkswagen grupu i Toyotu. 

 

preuzeto sa - Vrele Gume

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan uz rame Volkswagenu!

 

Foto: Nissan

 

Japanska marka je ovih dana proizvela jubilarno 150-milionito vozilo čime se izjednačila sa gigantom iz Wolfsburga koji je nedavno dosegao identični obim produkcije. Podatak koji najbolje ilustruje rapidan rast ove marke je taj da je Nissanu bilo potrebno 73 godine za dostizanje kvote od 100 miliona proizvedenih primeraka, da bi od 2006. do danas, dodao na konto još 50 miliona. Jubilarni primerak Nissan LEAF izašao je sa proizvodnih traka fabrike u Sanderlendu. Osim ovog električnog vozila, u Engleskoj se proizvode krosoveri Juke i Qashqai, kao i dva Infiniti modela Q30 i QX30. Nissan u Evropi poseduje i fabrike u Sent Petersburgu (Rusija), Barseloni i Avili (Španija).


preuzeto sa - Top Speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuzi prodali udeo u Renaultu za 1.2 milijarde evra

 

146921-renault%20l.jpg

 

Francuske država smanjila je svoj udeo u Renaultu na 15 posto. Prodala je 14 miliona deonica za 1.2 milijardi evra. To bi trebalo da malo popravi odnose šefa Renault/Nissan alijanse Carlosa Ghosna i francuskog predsednika Emmanuela Macrona. Njih dvojica su bili žestoki suparnici dok je Macron bio ministar ekonomije. Često su se sukobljavali oko toga kako bi kompanija trebalo da bude vođena. Nakon ovog posla Francuska je i dalje najveći deoničar, ali Nissan ne zaostaje mnogo. Dobre prodajne brojke su povećale cenu deonica za 16 posto pa Renault vredi 25.6 milijarde evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon skandala kompanija Nissan srezala prognozu godišnjeg profita

 

151797-nissan%20s%201.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, japanska automobilska kompanija Nisan srezala je prognozu godišnjeg profita iz poslovanja, nakon skandala koji ih je pogodio. Naime, problem je izbio kad je otkriveno da su nekvalifikovani radnici obavljali finalnu kontrolu vozila. Nisan sada očekuje da će operativni profit kompanije iznositi 645 milijardi jena (5.7 milijardi dolara) u godini zaključno sa martom 2018, što je manje u odnosu na ranije projektovanih 685 milijardi jena. Japanska kompanija je, međutim, zadržala prognoze neto profita i prihoda na 535 milijardi jena, odnosno 11.800 milijardi jena. Izvršni direktor Nisana Hiroto Sajkava je, pred predstavljanje podataka novinarima, napravio dugi naklon i uputio izvinjenje. ''Želeo bih da se izvinim kupcima, partnerima, dilerima i svim ljudima koji su podržavali Nisan. Skandal je podrio poverenje svih vas. Želeli bismo da se potrudimo da povratimo vaše poverenje'', izjavio je Sajkava. Nisan je prošlog meseca opozvao 1.2 miliona automobila u Japanu nakon medijskih navoda o tome da su na testiranju Nisanovih automobila radili zaposleni koji, prema japanskim standardima, nisu kvalifikovani za kontrolu vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa od Renaulta u SAD-u

 

166546-renault%20k%2011111.jpg

 

Renault ostaje marka kojom će grupacija napasti tržište Azije. Renault Nissan ima nezanemariv tržišni udeo u SAD-u kroz svoje modele iz marki Nissan, Infiniti i Mitsubishi koje nudi na tom tržištu. Međutim, sve kalkulacije koje su nagoveštavale da će se ponuda proširiti i markom Renault sada su i zvanično demantovane. Naime, šef kompanije Carlos Ghosn je potvrdio da Renault neće u SAD, već će se s tom markom više fokusirati na tržište Azije. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mediji spekulišu, oni demantuju - Nissan kupuje Renault?

 

166470-nissan x 1.jpg

 

Japanska kompanija Nissan navodno je počela pregovore sa vladom Francuske u vezi sa kupovinom njenih 15 odsto akcija kompanije Renault. Tim potezom bi se potpuno promenila vlasnička struktura alijanse koju od 2016. čini i Mitsubishi, jer bi se prema ovoj ponudi vlada odrekla svog uticaja u Renaultu, a francuski proizvođač bi odustao od kontrole nad Nissanom, prenose neimenovani izvori. Posao je daleko od sklapanja jer ovakve transakcije su pod posebnom lopom zbog politički osetljivih pitanja, a za vladu Francuske je vrlo bitno da se ne stekne utisak od preuzimanju. Ove spekulacije su demantovali i iz Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse i iz redova francuske vlasti. Iz alijanse tvrde da ''istražuju mogućnosti dublje sinergije i povećanje operativnih konvergencija, ali da ne planiraju menjanje odnosa međusobnih udela vlasništva''. Spekuliše se da je u opticaju čak i opcija da menadžment grupacije nadgleda holandska fondacija kao uvod u integraciju u globalnu automobilsku kompaniju sa bazom u Amsterdamu.

 

Renault-Nissan alijansa, podstaknuta unakrsnim deonicama, konstantno se bori sa planovima o potpunom spajanju još od osnivanja 1999. godine. Međutim, u poslednje vreme francuska vlada ovo navodno forsira kako bi osigurala budućnost alijanse, koja je prošle godine bila najveći proizvođač automobila na svetu. Renault je vlasnik 43.4 odsto procenta Nissana, ali je 2015. pristao na ograničenu kontrolo svog većeg partnera. Sa druge strane, Nissan je trenutno vlasnik 34% akcija Mitsubishija, koji je morao da prihvati finansijsku injekciju konkurenta nakon skandala sa lažiranjem rezultata emisije štetnih gasova, i 15% Renaulta. Prema pravilima Tokijske berze, Renault bi izgubio svoje pravo glasa u kompaniji Nissan, ukoliko bi japanski proizvođač povećao svoj udeo u Renaultu na više od 25%. U međuvremenu, ukoliko bi vlada Francuske prodala deo ili sav udeo u Renaultu, predsednik Emanuel Makron bi se našao pod još većim udarom javnosti nego što se nalazi zbog predaje nacionalnih kompanija, poput proizvođača brzih vozova Alstoma, u strane ruke. Osim gubitka uticaja, vlada Francuske je zabrinuta i zbog uticaja na tehnološke centre, industrijske poslove i poreske prihode zbog kombinacije sedišta grupe na raznim lokacijama. Da bi prihvatila ponudu, želi da sporazom uključi moguće ustupke i garancije Francuskoj kao što su zapošljavanje i investicije, članstvo u odboru i mogući veto na zloupotrebu prilikom donošenja strateških odluka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcije Renaulta skočile nakon vesti da je u pregovorima o spajanju sa Nissanom

 

170442-renault rs 5.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, akcije francuske automobilske kompanije Reno skočile su čak za 8.3 odsto nakon što su mediji izvestili da je u pregovorima o spajanju sa japanskim Nisanom. Snažan skok je, međutim, nešto kasnije oslabio, ali se i dalje zadržao u plusu od 4.2 odsto na trgovanju u Parizu, što je tržišnu vrednost kompanije uvećalo za oko 29 milijardi evra, prenosi njujorška agencija ''Blumberg''. Dve kompanije, koje su u strateškom partnerstvu od 1999. godine, diskutuju o udruživanju u jedan entitet, a ovim potezom bi ''stavile tačku'' na postojeću alijansu i dve kompanije bi postale jedna korporacija, kažu izvori upoznati sa pregovorima. Reno trenutno poseduje 43 odsto vlasničkog udela u Nisanu, dok japanska kompanija ima 15-procentni udeo u francuskom Renou. Karlos Gon, predsednik obe kompanije, ima ključnu reč u pregovorima i biće na čelu zajedničkog entiteta, tvrde neimenovani izvori. Postizanje dogovora bi, međutim, moglo ići teško, ocenjuju analitičari, budući da francuska vlada poseduje 15 posto udela u Renou i da možda neće želeti da se odrekne konrole nad svojim udelom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi čovek Nissana protiv ujedinjenja sa Renaultom

 

150938-nissan m 11.jpg

 

Izvršni direktor Nissan Motora, Hirota Saikawa, nije oduševljen planom Renaultovog prvog čoveka Carlosa Ghosna o spajanju dve kompanije, već smatra da je smisao partnerstva učiniti članove nezavisnim kako bi pojačali rast. ''Ne vidim prednosti u spajanju kompanija'' rekao je Nikkeiju Saikawa, koji smatra da bi sprovođenje ovog plana imalo nuspojave. Renault trenutno drži 43.4 posto Nissanovih deonica, dok je Nissan vlasnik 15 posto Renaultovih i 34 posto Mitsubishijevih. ''Potrebno je pronaći balans kroz udele u vlasničkom kapitalu kako bi se izbegle igre moći'', veruje Nissanov direktor koji želi da zadrži postojeću strukturu trenutne trokomponentne alijanse uz unapređivanje efikasnosti upravljačkih kadrova. Carlosu Ghosnu uskoro ističe četvorogodišnji mandat na čelu Renaulta. 64-godišnji direktor brazilsko-libansko-francuskih korena, kojeg mnogi smatraju spasiocem Renaulta i Nissana, Nikkeiu je ranije ove godine rekao da su sve opcije za budući smer najvećeg proizvođača automobila na svetu - otvorene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spajanje Renaulta i Nissana bi ipak moglo da se dogodi

 

Renault Drive th Change.jpg

 

Pre dve nedelje, izvršni direktor kompanije Nissan, Hiroto Saikava, je naveo da spajanje sa kompanijom Renault ne bi imalo nikakvog smisla, već naprotiv, sa sobom bi donelo i određene posledice. Međutim, šef alijanse Renault-Nissan, Karols Gon, po svemu sudeći ima drugačije mišljenje, te je nedavno izjavio da bi spajanje ovih dveju kompanija moglo da se desi, ali ne pre 2020. godine. Naime, on je na samitu u Parizu, izjavio da je takva ideja veoma interesantna, ali je priznao da bi ostvarenje takvog cilja sa sobom donelo brojne izazove.

''Većina spajanja dovede to kolapsa i uništenja vrednosti - jačina neke kompanije ogleda se u njenoj sposobnosti da motiviše svoje radnike, a kako bi to bilo moguće ako polovina njih misli da su građani drugug reda?'', naveo je on. U svakom slučaju, Gon veruje da je moguće oformiti snažnije i čvršće veze između ove dve kompanije, kako bi i jedna i druga strana bile sigurne da idu ka napred. Naime, u ovom slučaju se ipak više pitaju predstavnici kompanije Renault. Naime, japanski brend drži svega 15% akcija u kompaniji Renault i nema pravo glasa, dok francuzi drže 43.4% akcija kompanije Nissan i imaju mogućnost glasanja kada je reč o pitanjima koja se tiču obe kompanije. Francuska vlada je vlasnik 15.1% akcija kompanije Renault.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan planira da smanji proizvodnju i do 20%?

 

nissan-altima 11111.jpg

 

Prema poslednjim izveštajima, Nissan se sprema da smanji proizvodnju i prestane da nudi velike podsticaje. Prodaja automobila je počela da opada u SAD, a 2017. godine je zabeležen prvi pad nakon osam uzastopnih godina rasta. Nissan je uspeo da blago poveća svoje brojke do kraja prošle godine, ali se i dalje sprema za nastavak pada u celoj industriji. Prema navodima japanskog Nikkei-a, Nissan će smanjiti proizvodnju čak do 20 procenata u Severnoj Americi. Već je sproveo smanjenja u dve fabrike u SAD, i tri u Meksiku, navodi se u izveštaju. Radnici će ostati na svojim radnim mestima, ali će imati više slobodnih dana, kako pokretne linije uspore. Očekuje se da će proizvodnja krenuti u porast na jesen, kada restilizovana Nissan Altima stiže. Za sledeću fiskalnu godinu, Nissan planira da menja prodajnu strategiju u SAD. Japanska kompanija više ne želi da povećava udeo tržišta kroz velike podsticaje i male marže za korporativne prodaje, jer se sada fokusira na profit. Modeli Altima i Rogue, poznatiji kao X-Trail kod nas, su među najprodavanijim Nissanovi proizvodima u SAD, gde se nalazi čak na šestom mestu po pitanju tržišnog udela. Uprkos smanjenju proizvodnje, Nissan sprema nove modele za SAD, uključujući i Kicks crossover i Leaf sa većom autonomijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karlos Gon - nema šansi za spajanje kompanija Renault i Nissan!

 

ghosn nissan.jpg

 

Mislili smo da je vreme da se Renault-Nissan-Mitsubishi alijansa spoji u jedan entitet, međutim, Karlos Gon ne deli isto mišljenje.

''Svako ko se pita da li će Nissan i Mitsubishi u potpunosti preći u vlasništvo kompanije Renault, grdno se vara'', izjavio je predsednik alijanse i izvršni direktor kompanije Renault. Iako se ova izjava odnosi samo na to da Renault neće postati vlasnik dveju japanskih kompanija, izvršni direktor kompanije Nissan, Hiroto Saikawa je potvrdio da do toga neće nikad doći. ''Treba da radimo zajedno...ali samo kako bi pronašli način da saradnja koju imamo na sadašnjem nivou, koja funkcioniše savršeno, nastavi da postoji, bez obzira na to ko je na čelu alijanse'', dodao je Gon.

Iako su kao kompanije zasebni entiteti, sva tri proizvođača automobila dele istog vlasnika, lidere i saradnju koja se meri u milijardama. Reč je o jedinstvenom sporazumu koji je drugačiji od one koju imaju brendovi koji su u vlasništvu Volkswagen grupacije, General Motors-a pa i FCA grupacije. Naime, Renault je vlasnik 43.4% kompanije Nissan, dok Nissan kontroliše 15% kompanije Renault. Takođe, Nissan je postao vlasnik udela od 34% u kompaniji Mitsubishi 2016. godine. Kada se sve sabere, alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi je najprodavaniji proizvođač automobila na svetu, ispred kompanija Toyota i Volkswagen. Međutim, kada ih posmatramo odvojeno, Nissan se nalazi na šestom, a Renault na devetom mestu po prodaji automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propalo spajanje Renaulta i Nissana

 

renault s 7999.jpg

 

Iako se činilo da će dve kompanije uploviti u bračnu luku i postati jedna kompanija, od toga, čini se, ipak neće biti ništa.

''Niko ne može tražiti od Nissana i Mitsubishija da postanu filijale Renaulta i da očekuje pozitivan rezultat'', rekao je prvi čovek alijanse Carlos Ghosn. Umesto spajanja, tri kompanije će nastaviti dosadašnji put uzajamne saradnje koja je počela još 1999. povezivanjem Renaulta i Nissana. Sve tri kompanije će zadržati nezavisnost, ali sa istim rukovodstvom i postojećim udelima u kapitalu. Renault tako nastavlja da drži 43 posto Nissana, dok Nissan raspolaže sa 13 posto Renaulta i, od 2016. godine 34 posto Mitsubishija. Alijansa Renault, Nissan i Mitsubishi je trenutno najveći proizvođač automobila na svetu, ispred Volkswagena i Toyote.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi izgled za Mitsubishi prodajne salone

 

mitsubishi salon.jpg

 

Kako bi naglasio sve promene kroz koje prolazi u poslednje vreme (postali su deo Renault-Nissan alijanse, izbacili su neke tradicionalne modele, fokusirani na SUV modele i buduća plug-in hibridna i električna vozila), Mitsubishi Motors će promeniti i izgled svojih prodajnih salona širom sveta. Novi izgled njihovih prodajnih salona je nazvan ''Dynamic slope'', a vremenom će takav dizajn dobiti svih 5.000 Mitsubishi prodajnih mesta. Prodajne saloni će karakterisati tri boje, i to crna, siva i bela, uz crvene dodatke, a sve kako bi omogućili bolji doživljaj i jačanje brenda. Guillaume Carter, podpredsednik globalneg odeljanja za marketing i prodaju u Mitsubishiju navodi da se ''njihov brend razvija, a kupac to mora da oseti baš na svakom koraku. Baš zato i uvodimo novi izgled prodajnih salona, jer želimo da kupcima garantujemo da će u salonu osetiti Mitsubishijev duh na svakom koraku, u svim prodajnim salonima u svetu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastoj u saradnji Nissana i Daimlera

 

mercedes x 33333 (1).jpg

 

Nije tajna da japanski Nissan sarađuje sa nemačkim Daimlerom na razvoju luksuznih automobila,ali odustali su od poslednjih planova. Trenutno ih ''veže'' Mercedes X Klase, luksuzni kamionet koji je zasnovan na platformi Nissan Navare, a osim toga, Renault-Nissan alijansa je predstavila novi 1.3-litarski turbobenzinac kao rezultat saradnje sa Daimlerom. Sledeći korak je trebalo da bude neki kompaktni model, ali ga nećemo videti skoro. Međutim, čini se da je zajednički razvoj luksuznih automobila između Nissana i Daimlera došao do kraja zbog tržišta koje više nije preterano zainteresovano za putničke automobile već se okreće lakšim kamionetima. Dve kompanije su čak dogovorile i da se luksuzni kompaktni automobil pravi u pogonu u Meksiku, koji je u zajedničkom vlasništvu Daimlera i Renault-Nissan-Mitshubishi alijanse, a čiji je kapacitet 230.000 jedinica godišnje. Štaviše, Nissanov luksuzni podbrend Infiniti je tamo počeo da pravi model QX50, ali je očekivano sklapanje zajedničke limuzine sve dalje od realnosti.

 

Infiniti-QX50 11111.jpg

 

Nissan i Renault poseduju po 1.55 odsto akcija Daimlera, dok nemački gigant poseduje po 3.1% akcija oba brenda pa će kompanije sigurno nastaviti da sarađuju, ali će ta saradnja očigledno biti limitirana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault ukida prepakovane Dacia modele sa svojim znakom

 

renault s 1.jpg

 

Francuski proizvođač namerava da prestane sa praksom prodaje Dacia modela pod imenom Renault na vanevropskim tržištima. Umesto njih, prodavaće isključivo sopstvene automobile. Renault već duže vreme koristi mogućnost da pristupačne modele rumunskog brenda - čiji je vlasnik - nudi u zemljama širom sveta pod sopstvenim amblemom. Na taj način, Renault je koristeći reputaciju jednog od najstarijih svetskih proizvođača pokrio segmente jeftinih putničkih automobila koji su veoma traženi na velikim, brzo rastućim svetskim tržištima, kao što su Rusija i Brazil. Kako najavljuju iz francuske kompanije, toj praksi je došao kraj, jer Renault namerava da jeftine Dacia modele sa svojom značkom zameni sopstvenim automobilima, koji pripadaju nešto višoj klasi putničkih vozila.

 

172900-renault d 1.jpg

 

''Cilj je da Renault modeli počnu da se prodaju globalno'', rekao je za ''Automotive News'' šef dizajna francuske kompanije, Laurens van den Acker, na aktuelnom sajmu automobila u Moskvi. Na pitanje, šta će onda biti sa postojećim Renault/Dacia modelima na tim tržištima, on je najavio da će biti ukinuti. To se pre svega odnosi na Renault Sandero/Logan, dok će izuzetak biti SUV Duster koji će i dalje biti u ponudi za značkom Renault jer se veoma dobro prodaje i van Evrope. Prvi čovek dizajna francuskog proizvođača objašnjava da će Sandero i Logan (u zemljama poput Brazila) biti zamenjeni originalnim Renault modelima. Renault neće krenuti sa ovom zamenom odmah, već će sačekati da aktuelne generacije Sandera i Logana okončaju svoj životni vek.

 

renault_arkana 11.jpg

 

Sa druge strane, svi Dacia modeli koji su se do sada prodavali u Evropi pod oznakom tog rumunskog brenda, i dalje će biti dostupni, kaže Laurens van den Acker. Renault je krajem avgusta na sajmu u Moskvi predstavio kupe krosover Arkana, koji je namenjen pre svega ruskom tržištu i neće se prodavati u ostatku Evrope. U planu je da se kasnije ovaj model nađe i na kineskom tržištu, ali i u Južnoj Koreji i Latinskoj Americi.

 

renault k 2.jpg

 

Osim njega, u Rusiji se prodaje još jedan krosover specijalno konstruisan za to tržište - Renault Kaptur.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direktoru Renault-Nissan-Mitsubishija preti hapšenje

 

ghosn nissan.jpg

 

Japanski mediji izveštavaju da je Karlos Gosn, generalni direktor Reno-Nisan-Micubiši alijanse na ispitivanju u tužilaštvu u Tokiju zbog sumnji da je falsifikovao finansijske izveštaje kompanije. Nisan je saopštio danas da se istražiju njegovi izveštaji, dok su iz tužilaštva odbili komentar. Dnevni list ''Asahi Šimbun'' piše da se Gosn dobrovoljno javio na saslušanje povodom sumnji da su kršeni finansijski i devizni propisi. Nacionalna televizija NHK i agencija Kjodo su objavili slične izveštaje. Navodi se da je Gosn osumnjičen da nije prijavio stotine miliona jena prihoda (više miliona evra). Iz Nisana, čije je sedište u Jokohami, naveli su da je u toku provera njihovih finansijskih izveštaja.

Najpoznatiji Gosnov potez bio je uvođenje dramatičnih refromi u kompaniji Nisan u poslednje dve decenije, koje su spasile ovog japanskog proizvođača od bankrota.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan otpušta Ghosna, deonice tonu

 

renault nissan.jpg

 

Predsednik kompanije Nissan Motor, Carlos Ghosn, biće razrešen sa te funkcije, nakon što je istragom utvrđeno da je falsifikovao finansijske izveštaje o svojim primanjima i bio uključen u druge ''velike prekršaje''. Japanska TV kuća ''NHK'' je objavila da je Ghosn uhapšen danas, nakon što se dobrovoljno javio na saslušanje pred tužilaštvom u Tokiju. Kršenje finansijskih propisa je, kako poručuju iz Nisana, utvrđeno tokom višemesečne istrage, a Ghosn (64) se sumnjiči i da je imovinu kompanije koristio u lične svrhe. Odmah nakon objavljivanja vesti o privođenju Ghosna, cena deonica kompanija su oštro pale - Nissanove za čak 11 posto, a sa njim povezanog Renaulta 6.2 posto.

 

Carlos Ghosn je svoju karijeru u Nissanu obeležio sklapajući partnerstvo između tog proizvođača automobila sa Renaultom i kasnije sa Mitsubishijem, a prošle godine je napustio mesto izvršnog direktora Nissana, a najavio je povlačenje sa čelne funkcije u Renaultu. Inače, Nissanov profit je prošle fiskalne godine (koja je završila u martu 2018.) zabeležio rast od skoro 12 odsto, na 6.8 milijardi dolara, kada je prodao 5.77 miliona vozila, ali iz kompanije su predvideli pad profita u 2019. i to čak 33.1 posto zbog deviznog kursa i rasta troškova materijala. Uz to, kompanija je i nedavno bila deo inspekcijskog skandala pa prodaja Nissanovih automobila u oktobru u Japanu pala za više od 55 posto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlade Francuske i Japana potvrdile ''jaku podršku'' auto grupi Renault-Nissan

 

nissan micra pr.jpg

 

Vlade Francuske i Japana potvrdile su ''jaku podršku'' auto grupi Renault-Nissan posle privođenja predsednika te grupe Karlosa Gosna zbog sumnje za utaju poreza. Ministri ekonomije dve zemlje, Bruno Le Mer i Hirošige Seko ''potvrdili su jaku podršku francuske i japanske vlade savezu Renoa i Nisana'', navodi se u zajedničkom saopštenju ministara i dodaje da se zalažu za nastavak saradnje. Gosn je pritvoren zbog sumnje za utaju poreza. Kako je saopštilo japansko tužilaštvo, 64-godišnji Gosn je u pet navrata umanjio prijavljeni iznos zarade od 2011. do 2015. godine. Gosn je poreskoj službi u tom periodu prijavio sumu od 4.9 milijardi jena (oko 37 miliona evra), iako je zaradio 10 milijardi jena. Vlasti Japana terete Gosna i da je imovinu kompanije koristio u lične svrhe. Grupa Nisan-Reno kojoj se pridružio i Micubiši je medju najvećim partnerstvima u automobilskoj industriji u svetu, sa oko deset miliona prodatih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska traži privremenu upravu u Renaultu nakon hapšenja Ghosna

 

77592-dacia lodgy 1.jpg

 

Francuska vlada će zatražiti uspostavljanje privremene uprave u proizvođaču automobila Renault nakon hapšenja predsedavajućeg uprave i izvršnog direktora Carlosa Ghosna zbog navodnog kršenja finansijskih zakona u Japanu, najavio je ministar ekonomije Bruno Le Maire. Francuska je vlasnik 15 odsto u Renaultu koji drži 43.4 odsto učešća u japanskom Nissanu. Iz japanske kompanije su saopštili da su internom istragom utvrdili da je Ghosn koristio novac kompanije u privatne svrhe i da je godinama prijavljivao netačne iznose bonusa i naknada, prikazujući ih manjima nego što su bili. Na bazi tih optužbi on je uhapšen. Ghosn trenutno nije u poziciji da upravlja grupom, kaže razgovoru za ''France Info'' Le Maire čije ministarstvo upravlja državnim učešćem u francuskom proizvođaču automobila.

 

''Sa druge strane, nećemo tražiti odlazak gospodina Ghosna iz upravnog odbora iz jednostavnog razloga: nemamo nikakvih dokaza (protiv njega)'', dodao je francuski ministar. Poručio je da i namerava da od japanskih vlasti zatraži informacije koje su dobili od Nissana ''kako bi tačno znali za šta je gospodin Ghosn optužen''. Istakao je takođe da je Renaultovo partnerstvo sa Nissanom u interesu Francuske i Japana, kao i u interesu obe kompanije. Nakon obajvljivanja vesti o navodnom Ghosnovom kršenju finansijskih zakona u Japanu francuske vlasti su proverile njegove poreske račune u Francuskoj, potvrdio je ministar Le Maire: ''Mogu reći samo da nije pronađeno ništa posebno u stanju poreskih obaveza gospodina Ghosna u Francuskoj'', dodao je Le Maire.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gosn ostaje generani direktor uprkos hapšenju u Japanu

 

renault mercedes.jpg

 

Renault je odlučio je da Karlos Gosn ostane glavni izvršni direktor, uprkos tome što je uhapšen u Japanu pod sumnjom da je zloupotrebio imovinu Renoove partnerske kompanije, Nisan Motora, i da je umanjivao iznos svojih prihoda u poreskim prijavama. Upravni odbor Renault-a objavio je sinoć da će Tijeri Bolor, drugi po značaju čovek u kompaniji, privremeno zameniti Gosna. Francuski proizvođač automobila je naveo da će dodatno ojačati savez sa Nisanom. Savez čini i treći partner - manji proizvođač automobila Micubiši Motor. Danas nije bilo novih saopštenja od tužilaca u Tokiju o ovom slučaju, kao ni izjava za javnost samog Gosna, a nije objavljeno ni gde ga drže. Vlade Japana i Francuske su potvrdili svoju podršku savezu Reno-Nisan-Micubiši, jednom od lidera u auto industriji sa 10.6 miliona prodatih vozila u 2017. godini.

 

Gosnu produžen pritvor

Sud u Tokiju odobrio je produženje pritvora za Karlosa Gosna, šefa grupe Renault-Nissan-Mitsubishi za još deset dana, do 30. novembra, javili su japanski mediji. U sudu su naveli da ne komentarišu odluke o pojedinačnim slučajevima. Tužilaštvo tereti Gosna da je prikazao manje prihode od stvarnih pet puta u periodu izmedju juna 2011. i juna 2015. godine, prijavljujući ukupnu sumu od 4.9 milijardi jena (oko 37 miliona evra) umesto gotovo 10 milijardi jena. Karlos Gosn (64) uhapšen je u ponedeljak u Tokiju kada je izlazio iz svog privatnog aviona. On se nalazi u pritvornom centru Kacušika, na severu Tokija. Francuski ambasador u Japanu mogao je da ga poseti u utorak, u ime konzularne zaštite, ali nije dao nikakve podatke o njegovom stanju. Gosn će ostati u pritvoru najmajne još deset dana, a posle toga pritvor može da mu se produži još deset dana pre nego što se podigne optužnica. Pritvor je produžen za deset dana i jednom od njegovih saradnika Gregu Keliju, koji je uhapšen u isto vreme kad i Gosn, takođe javljaju mediji Uprava Nissana ove nedelje treba da odluči da li će otpustiti Gosna i Grega Kelija. Upravni odbor kompanije Renault traži od Nissana da im prenesu detalje njihove istrage.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


 

 



×