Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Renault-Nissan-Mitsubishi

Recommended Posts

Japanske vlasti radile na spajanju Honde i Nissana

 

nissan honda.jpg

 

Japanska vlada se navodno zalagala za spajanje Nissana i Honde tokom 2019. godine. Po insajderima koji su govorili za Financial Times preko The Japan Times-a, ova kampanja japanskih vlasti je bila posledica hapšenja Karlosa Gona krajem 2018. Vladini zvaničnici su navodno bili zabrinuti u vezi sa stanjem odnosa između Renaulta i Nissana, rekavši da bi kolaps alijanse ''ostavio japansku kompaniju izloženom i ranjivom''. Savetnici japanskog premijera su između ostalih bile ličnosti koje su se zalagale za spajanje. Međutim, oba proizvođača su odbacila ovu ideju. Nissan je želeo da nastavi sa Renault-Nissan-Mitsubishi alijansom, dok se Hondi nije sviđala Nissanova struktura kapitala sa francuskim proizvođačem vozila.

 

Nakon toga, u maju 2020. Nissan, Renault i Mitsubishi su najavili revidirani poslovni plan, koji je svakoj od kompanija nalagao fokusiranje na određeni region. Nissan je u okviru toga predviđen da bude koncentrisan na Kinu, Severnu Ameriku i Japan. Kompanija trenutno prolazi kroz četvorogodišnji plan restruktuiranja, koji uključuje redukovanje portfolija na 55 modela u odnosu na trenutnih 69, kao i smanjenje globalne proizvodnje za 20 odsto. Nove verzije 12 modela, takođe su deo globalnog plana, uključujući električni krosover Ariyu, Armadu, Frontier, Kicks, Navaru, Note, Pathfinder, Qashqai, Rogue, Terru, X-Trail i budući 400Z.

 

U međuvremenu, Honda radi na 11. generaciji Civica i Civica Type R, koji bi mogao da pristigne u hibridnom izdanju, kao i osveženom HR-V. Japanska kompanija je ove godine takođe objavila planove o zajedničkom radu sa General Motorsom na električnim vozilima. U okviru nove saradnje, Honda će dizajnirati spoljašnjost i enterijer novih modela, tok će GM obezbediti tehnologiju elektrifikovanog pogona, ''super cruise'' autonomni sistem i proizvodne linije. Ono što takođe očekujemo su i nove GM-ove Ultium baterije. Ova dve komapnije takođe sarađuju na planu vozila s vodoničnim gorivnim ćelijama da bi uhvatile korak sa Toyotom i Hyundaijem, ali i Audijem koji takođe vredno radi na ovom polju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan smatra da će biti teško ostvariti profit na električnim modelima

 

rsz_nissan_ariya01.jpg

 

Nissan je 2010. godine predstavio svoj prvi električni automobil - Leaf. Trebala mu je čitava decenija da napravi svoj drugi auto na struju - Ariya. Zašto je toliki vremenski period između dva modela? Nissanovom generalnom direktoru, Makoto Uchido, britanski Top Gear je kroz intervjuu sugerisao da Leaf nije doneo kompaniji dovoljan profit, i da im je zato trebalo toliko vremena da opravdaju ponovni pokušaj. Da li će Ariya zaraditi profit sličan onom koji ostvaruju benzinski modeli? Naravno da Nissan CEO neće reći ''da ili ne'', već odgovara da kompanija u celini mora da zaradi na svojoj ukupnoj paleti električnih automobila. To je zato što će oni biti masovni u ukupnom broju vozila koja će Nissan prodavati.

 

''U Japanu sa e-Power modelima do 2023. godine imaćemo 60% elektrifikovanih vozila u odnosu na ukupan broj auta koje prodamo. U Evropi će to biti 50%. Razmislite o tome - polovina prodatih Nissana u Evropi do 2023. godine će biti na struju. U Kini 23% do 2022. godine. Dakle, ako ne budemo mogli da imamo dovoljan profit, nećemo uopšte moći održivo da poslujem, zar ne? Biće teško doći do ciljane dobiti.'' Kako se to radi? Ariya već koristi iskustvo stečeno u prethodnoj deceniji sa Leafom kako bi smanjila troškove. Nissan CEO takođe kaže da mogu da kupuju materijale i delove u ogromnom broju zahvaljujući Alijansi sa Renaultom i Mitsubishijem. To važi, kaže on, iako su Nissanov e-Power i Renaultov E-Tech PHEV sistem različiti. ''O kojim su ključnim komponentama reč? Baterija, motor, sve takve stvari. Kako se tehnologija razvija u sledećoj novoj generaciji, biće mnogo tehničke optimizacije troškova, što će definitivno značiti da će se povećati potražnja za električnim vozilima''.

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preminuo bivši predsednik Mitsubishija Osamu Masuko

 

206435-masuko.jpg

 

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) je objavio da je Osamu Masuko, posebni savetnik i bivši predsednik odbora, predstavnik izvršni direktor, preminuo od srčane insuficijencije 27. avgusta u 71. godini života. Prošlo je samo nekoliko nedelja otkako je Masuko, veteran konglomerata Mitsubishi, podneo ostavku na mesto predsednika navodeći zdravstvene razloge za svoju odluku.

 

''U ime preminulog bivšeg predsedavajućeg, gospodina Masukoa, želimo da izrazimo iskrenu zahvalnost na velikodušnosti koju su on i MMC primili'', rekao je Takao Kato, sadašnji predstavnik izvršni direktor, glavni izvršni direktor MMC-a. Osamu Masuko je imenovan predsednikom u januaru 2005. Razvio je i implementirao plan revitalizacije Mitsubishia i učinio sve kako bi oživeo kompaniju. Dok je težio realnom upravljanju smerom odabira i koncentracije, Masuko je vodio razvoj naprednih ekološki prihvatljivih vozila, uključujući prvo svetsko masovno proizvedeno električno vozilo, i-MiEV, kao i prvi svetski 4WD plug-in hibridni EV, Outlander PHEV.

 

U ASEAN regionu, koja je postao pokretač rasta MMC-a, uspeo je u lokalnoj proizvodnji i tamo je proširio prodaju. Pored toga, izgradio je čvrste odnose sa upravom partnera, kompanijama Alijanse i Mitsubishi Group kroz dobre komunikacije, iskorišćavajući svoju ličnost i široka poznanstva. Tokom mandata u MMC-u, u kome je proveo 16 godina, Masuko je postigao velike uspehe pokazavši u potpunosti svoje upravljačke sposobnosti, što je takođe omogućilo kompaniji da prebrodi teškoće. Od oktobra 2016. Nissan poseduje 34% vlasništva Mitsubishija, pa je dogovor između Masuka i tadašnjeg direktora Nissana Carlosa Ghosna doveo Mitsubishi kao mlađeg partnera u automobilskom savezu Renault-Nissan. Kasnije je Masuko negirao veze s Ghosnom nakon njegovog hapšenja 2018. u Japanu zbog sumnje u finansijsko kršenje zakona.

 

Sve tri članice saveza su trenutno u finansijskim problemima nakon što su godine agresivne politike širenja pod Ghosnovim rukovodstvom rezultirale padom prodaje vozila. Daljnji pad globalne potražnje za automobilom zbog pandemije koronavirusa je pogoršao ove probleme, a Mitsubishi, Nissan i Renault su izneli svoje planove za oporavak za koji će im biti potrebno izvesno vreme. Nedavno je Mitsubishi najavio postepeno zamrzavanje svojih operacija u Evropi kako bi se orijentisali na njima profitabilnija tržišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uber udružuje snage sa Renaultom i Nissanom

 

uber renault.jpg

 

Renault i Nissan su potpisali sa Uberom, u okviru Alijanse, Memorandum o razumevanju sa ciljem elektrifikacije vožnje u Evropi. Renault i Nissan odsada će blisko sarađivati sa Uberom kako bi njegovim vozačima u Evropi ponudili pristupačna električna vozila, posebno u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Holandiji i Portugalu. Ovo je nastavak uspešnog pilot-projekta koji su pokrenuli Nissan i Uber u Velikoj Britaniji. Uber postaje platforma za mobilnost bez emisija, a ove nedelje je povodom toga objavio vest o potpisivanju Memoranduma o razumevanju. Očekuje se da će do 2025. 50% ukupnih kilometara koje će Uber preći u sedam evropskih glavnih gradova (Amsterdam, Berlin, Brisel, Lisabon, London, Madrid i Pariz) biti bez emisija. To znači da će do 2021. vozači moći da odaberu automobil bez emisija u gradovima koji čine 80% Uberovog poslovanja na evropskom tržištu.

 

Kompanije će u okviru Memoranduma o razumevanju nastojati da ubrzaju integraciju električnih vozila i električnog ekosistema u evropskim gradovima, a cilj je i sledeće:

  • da se ponudi Uberovim vozačima-partnerima pristup Renaultovim i Nissanovim električnim vozilima: Renaultu ZOE i Nissanu LEAF kao i budućim električnim vozilima obe kompanije
  • da se proširi pilot-projekat pokrenut u Velikoj Britaniji i na Francusku do kraja 2020., a zatim i na Holandiju, Portugal i druga tržišta, uz sprovodjenje zajedničkih marketinških aktivnosti i edukaciju Uberovih vozača o prednostima i ponudi električnih vozila i omogućiti im probne vožnje kako bi se upoznali sa vozilima.

''Memorandum o razumevanju koji smo potpisali sa Uberom je potvrda naše sposobnosti da osvojimo nova tržišta i olakšamo profesionalnim vozačima energetsku tranziciju. Danas smo iskoristili svoju snažnu prednost: privlačnu ponudu električnih vozila koja doprinosi jačanju električne mobilnosti. Proteklih godina smo blisko sarađivali sa lokalnim vlastima kako bismo pronašli rešenja za sve veće izazove sa kojima se susreću gradovi: gradski saobraćaj, rast emisija CO2 i smanjena kvaliteta vazduha. Potpisivanjem Memoranduma o razumevanju smo želeli da udružimo snage kako bismo ubrzali promenu'', rekao je Gilles Normand, viši potpredsednik Odeljenja za električna vozila i usluge mobilnosti Grupe Renault.

 

Jordi Vila, potpredsednik odeljenja za prodaju i marketing Nissana Evrope, dodao je: ''Nissan Leaf nas je u poslednjih desetak godina naučio da ljudi vole električnu vožnju i da će prelazak na električnu mobilnost pomoći vozačima da uštede novac i poboljšaju kvalitet vazduha u našim prestonicama. Saradnja sa Uberom u Velikoj Britaniji nam je pomogla da povećamo svest o važnosti prelaska na vozila bez emisija, a sada tu istu svest nastojimo da proširimo i na ostatak Evrope.''

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Micra nove generacije proizvodiće se u fabrikama Renaulta

 

188521-nissan m 1.jpg

 

Glavni operativni direktor japanske kompanije najavio je proizvodnju nove generacije modela Nissan Micra. Za njegov razvoj biće zadužen francuski Renault, što je ujedno deo strategije jačanja saradnje dva brenda. Aktuelna Micra proizvodi se od kraja 2016. godine, ali će Nissan ovaj put proizvodnju poveriti partnerskom brendu. Renault će time postati zadužen za proizvodnju malih SUV-a B segmenta, poput aktuelnih Nissan Juke i Renault Captur. Nissan će se za to vreme fokusirati na narednu generaciju SUV-a C segmenta, kao što su trenutni modeli Nissan Qashqai i Renault Kadjar.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuski istražitelji ispituju Karlosa Gona u Libanu

 

carlos renault.jpg

 

Tim francuskih istražitelja će otići u Bejrut sledećeg meseca da bi ispitao bivšeg šefa Renault-Nissan alijanse, Karlosa Gona, izjavio je zvaničnik libanskog ministarstva pravde.

Gon, inače libansko-brazilsko-francuskog porekla, pobegao je iz Japana na dramatičan način, što je bio događaj koji je preplavio naslovne stranice prošle godine. U Liban je stigao 30. decembra 2019. Kako pišu Vrele Gume, pored suđenja u Japanu, šezdeset šestogodišnji biznismen se suočava sa izvesnim brojem tužbi i u Francuskoj, uključujući one za utaju poreza, pranje novca, prevaru i zloupotrebu kompanijskih sredstava dok je bio na čelu Renault-Nissan alijanse.

 

Libanski zvaničnik, koji je želeo da ostane anoniman, rekao je da će francuski inspektori sarađivati sa libanskim kolegama. Informacije o istragama su tajne po francuskim zakonima, a zvaničnici iz pravosuđa Francuske nisu reagovali na pitanja medija. Nakon što je dve decenije vodio Nissan, Gon je uhapšen u Japanu novembra 2018. pod optužbom za kršenje poverenja, zloupotrebu imovine kompanije za ličnu dobit i kršenje zakona o hartijama od vrednosti, ne obelodanjujući svoja primanja. Kao što je poznato, negirao je optužbe i pobegao je iz Japana dok je bio pod kaucijom, čekajući suđenje. Po svoj prilici, gotovo da nema šanse da će biti izručen iz Libana gde se nalazi od prošle godine.

 

U Francuskoj su pokrenute dve istrage povezane sa Gonom.

Jedna se odnosi na sumnjive transakcije između Renaulta i distributera u Omanu, kao i sumnje vezane za plaćanje privatnih putovanja i događaja od strane holding kompanije RNBV sa sedištem u Holandiji. Druga istraga je bila usredsređena na sumnju na zloupotrebu sredstava kompanije za Gonovu zabavu u Versaju.

 

Francuska istraga ima za cilj da utvrdi ko je kriv za niz navodnih finansijskih nepočinstava između 2009. i 2020. godine. To uključuje i ''sumnjive finansijske tokove'' između Renaulta i SBA, distributera iz Omana. Ovaj aspekt istrage cilja na nekoliko miliona evra putnih i drugih troškova, koje je RNBV platio Gonu za lične potrebe. Gonovi advokati u Francuskoj su izjavili da je isplata SBA bila ''opravdana bonusima'' zbog povećane prodaje automobila u Persijskom zalivu, negirajući navode da su ta sredstva bila namenjena Gonu ili članovima njegove porodice. Renault je prošle godine saopštio da je interna revizija sa Nissanom utvrdila da je 11 miliona evra spornih troškova u RNBV-u bilo povezano sa Gonom, uključujući avionska putovanja, ličnu potrošnju i donacije neprofitnim organizacijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault želi da postane tehnološka kompanija koja radi sa automobilima

 

renault plan.jpg

 

Francuski proizvođač automobila Renault je usvojio ambiciozniji plan smanjenja troškova do 2025. godine kako bi ubrzao elektrifikaciju modela, objavio je izvršni direktor, najavljujući transformaciju u ''tehnološku kompaniju koja radi sa automobilima''. Fiksni troškovi biće do 2025. smanjeni za tri milijarde evra, pokazuje novi petogodišnji plan kompanije. Dosadašnji plan je predviđao smanjenje troškova za dve milijarde evra do 2022. godine. Novi cilj odražava želju izvršnog direktora Luce de Mea da ubrza strategiju kompanije za električna vozila. Renaultova buduća linija vozila biće ''opremljena tehnološkim rešenjima, elektrifikovana i konkurentna'', rekao je de Meo u saopštenju.

 

''Sada smo automobilska kompanija koja radi sa tehnologijom, a u sledećoj fazi bićemo tehnološka kompanija koja radi sa automobilima'', objavio je izvršni direktor Renaulta. Do 2030. godine ostvarivaćemo najmanje 20% prihoda od trgovine uslugama, podacima i energijom, dodao je de Meo. Kompanija se prvo mora izvući iz gubitaka - u prvoj polovini prošle godine poslovali su sa gubitkom od 7.3 milijardi evra, zajedno sa japanskim partnerom Nissanom. Podaci za celu godinu bi trebalo da budu predstavljeni sredinom februara.

De Meo će se fokusiraati na dobit i efikasnost i rekao je da će kroz idućih pet godina broj proizvedenih automobila pasti na 3.1 milion. Kompanija je prošle godine najavila i da će otpustiti 15 hiljada radnika. De Meov plan ne uključuje dodatne otkaze, rekli su izvori iz kompanije. Renault je pretrpeo i nedaće u savezu sa japanskim Nissanom i Mitsubishijem, na koji je uticao skandal sa hapšenjem tadašnjeg direktora tri kompanije Carlosa Ghosna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobilize, nova Renaultova marka posvećena mobilnosti i uslugama snabdevanja energijom

 

Mobilize ez 003.jpg

 

Mobilize je usmeren na kupce koji žele da imaju pristup održivijim i deljenim oblicima mobilnosti. Mobilize nastoji da odgovori na nove potrebe za mobilnošću i promociju održive energetske ekosisteme, sve u skladu sa strategijom Grupe. Mobilize se ne ograničava samo na automobile, već nudi nove načine za prevoz ljudi i robe automobilom ili bez njega. Ponuda novih rešenja mobilnosti ispunjava potrebe krajnjih kupaca, preduzeća, gradova i regionalnih vlasti. Mobilize povezuje aktivnosti Grupe Renault u području usluga mobilnosti, snabdevanja energijom i usluga pružanja podataka, pri čemu se oslanja na stručnost grupe RCI Bank and Services. Mobilize doprinosi održavanju partnerstava i potpuno novih ekosistema otvorenog tipa koji uveliko olakšavaju planiranje i rast preduzeća. Istovremeno pomaže u rešavanju glavnih izazova sa kojima se suočava automobilska industrija:

  • smanjiti razliku između upotrebe i troškova automobila, s obzirom na to da se automobili trenutno ne koriste 90 posto vremena;
  • povećati preprodajnu vrednost kako bi se sprečio pad vrednosti novih vozila za više od 50 posto u roku od 3 godine od kupovine
  • doprineti eliminaciji ugljeničnih emisija

''U automobilskoj industriji naglasak se premešta s vlasništva automobila na deljena vozila, dostupna gde god i kad god želite. Srećni što smo to možemo iskoristiti. Osim u automobilskoj industriji, Mobilize će pružati niz inovativnih usluga u području mobilnosti, snabdevanja energijom i usluga pružanja podataka. Cilj nam je da u saradnji s raznim partnerima maksimalno iskoristimo automobile za jednostavniji, održiviji i pristupačniji prevoz ljudi i robe te istovremeno smanjimo nepovoljan uticaj na okolinu'', izjavila je Clotilde Delbos, glavna direktorka marke Mobilize.

 

Mobilize ez 002.jpg

 

Mobilize nudi fleksibilne usluge prevoza ljudi i robe, prilagođene rastućim očekivanjima kupaca, preduzeća i lokalnih samouprava. Usmeren je na svakodnevne probleme u području mobilnosti i nudi sveobuhvatna rešenja koja nadopunjuju tradicionalni model vlasništva automobila. Dalje, Mobilize će iskoristiti potencijal više od 6000 Renaultovih koncesija u Evropi kako bi ponudio rešenja mobilnosti koja će kupci, zavisno od potrebe, moći da upotrebljavaju od jednog minuta do nekoliko godina. Takva rešenja biće dostupna u gradovima i opštinama širom Evrope.

 

Marka će pritom nastaviti da se oslanja na postojeći portofolio inovativnih rešenja mobilnosti i energetske start-apove kako bi pomogla da stvori najbolje usluge za svoje kupce. Iako se tek predstavlja tržištu, Mobilize snažno konkuriše zahvaljujući Renaultovoj stručnosti u dizajnu i proizvodnji vozila, ali i njegov status predvodnika u području električnih vozila. Mobilize iskorišćava stručnost timova inženjera i dizajnera kako bi ponudio paletu namenskih vozila. Namenjena čestoj upotrebi, modularna, robusna i 100 posto električna, vozila će nastojati da ispune ključne potrebe savremenih korisnika za mobilnošću: deljenje vozila, naručivanje vozila, poslednja faza gradske isporuke i prevoz na zahtev.

 

RCI Bank and Services su ovlašteni Mobilizeov partner koji pruža jednostavan pristup finansijskim rešenjima i uslugama, od pretplate na usluge preko lizinga do plaćanja prema potrošnji. Mobilize iskorišćava stručnost firmi Renault Software Factory, Software République i partnere za razvoj vodećih algoritama i programa za obradu podataka kako bi još efikasnije predvideo potražnju i obezbedio bolju raspodelu vozila. Marka nastoji da poveća korišćenje vozila za najmanje 20%. Sa namerom da poveća privlačnost električne mobilnosti, Mobilize nudi rešenja koja popularizuju upotrebu električnih vozila. Zato razvija jedinstvenu karticu za punjenje koja pojednostavljuje traženje punionica i olakšava plaćanje širom Evrope. Mobilize će sarađivati sa svojom filijalom Elexent kako bi vlasnicima električnih i hibridnih flota ponudio jednostavan pristup infrastrukturi punionica širom Evrope.

 

Mobilize EZ-1 prototype: vozilo dizajnirano za deljenu mobilnost

EZ-1 prototype je tipično vozilo marke Mobilize koje utelovljuje sledeću viziju: uslužna priroda vozila je u centru njegovog dizajna. EZ-1 prototype je novo rešenje gradske mobilnosti, posebno dizajnirano za deljenu upotrebu. Kao takav, EZ-1 prototype će pružati inovativnu uslugu: korisnici će plaćati samo onoliko koliko su zaista potrošili u smislu vremena vožnje ili pređene kilometraže. Vozilo je povezano: otključava se bez upotrebe ključa, a interakcija s korisnicima se odvija preko pametnog telefona.

 

Mobilize ze 001.jpg

 

EZ-1 prototype je okretno električno vozilo za dve osobe. Dugo je samo 2.3 metra i minimalnih je gabarita. Čitava površina vrata je ostakljena kako bi korisnici EZ-1 prototype mogli neometano da uživaju u vizurama grada. Okretan, dinamičan i inkluzivan, neprimetno se stapa sa gradom. Mobilize EZ-1 prototype uključuje inovativan sistem zamene baterije. U odnosu na tradicionalnu infrastrukturu punionica, to znači da je vozilo moguće upotrebljavati bez prestanka. Izrađen je od 50% recikliranih materijala, a na kraju životnog ciklusa ga je moguće gotovo u celosti reciklirati (čak 95% vozila). Recikliranje takvog vozila vršiće se u pogonu Re-Factory u Flinsu.

''Moblize EZ-1 prototype je rešenje koje se neprimetno stapa sa gradom. Okretan, dinamičan i inkluzivan, tipičan je odraz marke Mobilize. Reč je o vozilu koje svojim korisnicima olakšava prelazak na efikasnija i odgovornija rešenja mobilnosti'', rekao je Patrick Lecharpy, direktor odeljenja za dizajn marke Mobilize.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sva Nissanova nova vozila će do početka 2030-tih biti elektrifikovana

 

210815-nissan ariya.jpg

 

Nissan je objavio da su postavili cilj da postignu ugljeničnu neutralnost u operacijama kompanije i životnom ciklusu njenih proizvoda do 2050. godine. Pod pojmom ''životni ciklus'' japanski proizvođač prodrazumeva vađenje sirovina, proizvodnju, upotrebu i recikliranje ili ponovnu upotrebu vozila za otpad. Kao deo ovog napora početkom 2030-ih svako potpuno novo Nissan vozilo na ključnim tržištima biće elektrifikovano.

 

Nissan kaže da će nastaviti sa inovacijama u elektrifikaciji i proizvodnoj tehnologiji kako bi postigao napredak u postizanju cilja ugljenikove neutralnosti kompanije u sledećim strateškim područjima: Inovacije baterija, uključujući ''solid-state'' i srodne tehnologije za razvoj troškovno konkurentnih i efikasnih električnih vozila. Dalji razvoj Nissanovih e-POWER elektrifikovanih pogonskih sklopova za postizanje veće energetske efikasnosti. Razvoj ekosistema baterija za podršku decentralizovanoj proizvodnji energije na licu mesta za zgrade s obnovljivim izvorima energije. Nissan predviđa povećanu saradnju sa energetskim sektorom zbog podrške dekarbonizaciji elektroenergetskih mreža. Inovacije u proizvodnom procesu koje podržavaju veću produktivnost u sastavljanju vozila, počevši od inicijative Nissan Intelligent Factory. Kompanija će takođe težiti većoj energetskoj i materijalnoj efikasnosti kako bi podržala dugoročne ambicije neutralnosti ugljenika.


Makoto Uchida, izvršni direktor Nissana, izjavio je: ''Odlučni smo pomoći u stvaranju ugljenično neutralnog društva i ubrzanju globalnih napora protiv klimatskih promena. Naša ponuda elektrifikovanih vozila će nastaviti da se širi širom sveta, a to će dati glavni doprinos da Nissan postane ugljenično neutralan. Nastavićemo da podstičeno inovacije koje obogaćuju živote ljudi dok težimo održivoj budućnosti za sve.'' Nissanov cilj se temelji na njihovim decenijama dugim programima smanjenja emisija i pružanju tehnologija električnih vozila koje donose korist okolini i društvu. Napori kompanije za elektrifikaciju i smanjenje emisija podržavaju ciljeve Pariskog sporazuma Ujedinjenih ncija o klimatskim promenama i globalnom napretku prema ugljeničnoj neutralnosti do 2050. godine.

 

Nissanova ambicija se proširuje i prošlim inicijativama u okviru ''Nissanovog zelenog programa'' i stalnim radom kompanije na smanjenju ugljeničnog otiska svojih proizvoda i operacija. Kompanija je predstavila prvi električni automobil za masovno tržište, Nissan LEAF, i do danas je prodala više od 500.000 vozila sa nultom emisijom. Nissan takođe nastavlja saradnju sa industrijskim koalicijama i vlastima na razvoju infrastrukture i podizanju svesti javnosti o prednostima električnih vozila.

 

Sa 100% ponude novih automobila koja će se elektrifikovati na ključnim tržištima Japana, Kine, Amerike i Evrope do početka 2030-ih, Nissan će takođe biti među vodećima u usvajanju tehnologije električnih vozila. Nissan veruje da automobilska industrija može da bude pokretačka snaga u zadovoljavanju globalnih ekoloških i klimatskih potreba kroz predanost inovacijama i smanjenju uticaja saradnjom sa vlastima i partnerima širom sveta. U kombinaciji sa proširenjem obnovljive energije i infrastrukture za punjenje, elektrifikovana vozila i održivi postupci mogu pomoći ubrzanom dolasku ugljenično neutralne budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otac i sin iz Amerike izručeni Japanu zbog pomaganja Ghosn-u

 

211797-taylor.jpg

 

Dvojica muškaraca optuženih da su pomogli bivšem direktoru koncerna Renault-Nissan-Mitsubishi Carlosu Ghosnu da pobegne iz Japana, stigli su u utorak u Tokio gde će biti ispitani. Svedok Reutersa prenosi da je avion koji je prevezao izručene u ponedeljak iz Amerike sleteo na tokijski aerodrom Narita, nakon čega su dva muškarca odvedena policijskim autobusima.

 

Veteran specijalnih snaga američke vojske Michael Taylor i njegov sin Peter neće odmah biti optuženi, ali to će se najverojatnije dogoditi nakon završetka istrage. Njihovi advokati su se mesecima borili da ne budu izručeni Japanu zbog pomoći Ghosnu da iz te azijske države pobegne u kutiji. Pravnici su tvrdili da Taylorovi ne mogu da budu osuđeni jer su pomagali nekome da se ne pojavi pred sudom kao i da im u Japanu prete nemilosrdna ispitivanja i mučenje. Prema japanskom zakonu, osumnjičeni mogu da budu zadržani do 20 dana i nije im dozvoljeno da na ispitivanju budu uz svoje advokate.

 

Taylorovi su uz pomoć uticajnih advpkata i lobista mesecima pokušavali da stvore pritisak protiv izručenja i to na sudovima, u medijima, State Departmentu i Beloj kući. Američki Vrhovni sud je u februaru otvorio put za njihovo izručenje. Taylorovi su bili u američkom pritvoru od hapšenja u maju. ''Ovo je tužan dan za tu porodicu i za sve nas koji verujemo da veterani zaslužuju bolji tretman od svoje države'', saopštio je njihov advokat Paul Kelly. Oca i sina optužnica tereti da su 29. decembra 2019. pomogli Ghosnu da pobegne iz Japana, sakrivenom u kutiji u privatnom avionu. Ghosn, rođeni Brazilac, pobegao je u Liban gde je proveo detinjstvo, a ta država nema sporazum o izručenju sa Japanom. Optužen je za kršenje poverenja i falsifikovanje finansijskih dokumenata u prijavi svojih prihoda. On je više puta demantovao te optužbe. Tužioci tvrde da su Taylorovi primili 1.3 miliona dolara da mu pomognu u begu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi ostaje u Evropi

 

mitsubishi_eclipse 2021 01.jpg

 

Mitsubishi je na kraju ipak poništio odluku da napusti evropsko tržište, mada će njihovo prisustvo na našem kontinentu biti ograničeno samo na određena tržišta. Mitsubishi je prošle godine saopštio da će prestati da uvodi nove modele na evropsko tržište kao deo pomeranja fokusa na unosnije azijsko tržište, sa ciljem da smanji troškove i poboljša operativni profit.

 

U najnovijem saopštenju se sada navodi da će Mitsubishi na evropsko tržište plasirati ''sestrinske'' modele iz Renault-Nissan alijanse, ali sa određenim razlikama. Konkretnije, Mitsubishi je odlučio da nabavlja vozila od Renaulta za odabrana glavna tržišta u Evropi. Počevši od 2023. godine, Mitsubishi Motors će prodati dva ''sestrinska'' modela proizvedena u postrojenjima Renault Grupe, koja su bazirana na istim platformama, ali sa razlikama koje će odražavati DNK Mitsubishi brenda. Iz Alijanse međutim još uvek nije potvrđeno o kojim modelima se radi i u kojim tačno evropskim državama će se oni prodavati, jedino je poznato da Velika Britanija neće biti među njima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault će za Mitsubishi praviti dva sestrinska modela

 

203495-renault nissan mitsubishi.jpg

 

Počevši od 2023. Renault će za Mitsubishi proizvoditi dva sestrinska modela koja će se zatim plasirati na odabrana tržišta u Evropi. Grupa Renault i Mitsubishi su najavili novo poglavlje operativne saradnje.

Mitsubishi je odlučio da će od Renaulta nabavljati sestrinske verzije njegovih najprodavanijih evropskih modela koji već ispunjavaju regulatorne zahteve i zatim ih plasirati na odabrana tržišta u Evropi. Počevši od 2023. Mitsubishi će prodavati dva sestrinska modela proizvedena u Renaultovim fabrikama. Reč je o modelima koji se zasnivaju na istim platformama, ali su prilagođeni tako da odražavaju Mitsubishijev DNK.

 

Novopredstavljeni plug-in hibrid Mitsubishi Eclipse Cross i sestrinski modeli koje je proizveo Renault bi trebali da povećaju tržišnu konkurentnost Mitsubishi Motorsa.

''Veoma sam srećan što Mitsubishi stvara novu ponudu u Evropi. Cilj Alijanse je da poveća konkurentnost i podstakne efikasnost deljenja resursa u korist sva tri partnera. Naš pristup se temelji na saradnji i međusobnom poštovanju, a sve sa ciljem poboljšanja efikasnosti sva tri proizvođača i omogućavanja da iskoriste vlastite prednosti, izbegnu udvostručavanje resursa i poboljšaju efikasnost'', rekao je Jean-Dominique Senard, predsednik Operativnog odbora Alijanse i Renaulta.

 

''Mitsubishi Motors je spreman da predstavi sestrinske modele originalnih Renaultovih vozila na evropskom tržištu i tako privuče nove kupce. Marka trenutno sprovodi niz strukturnih reformi u Evropi i naša odluka je da obustavimo proizvodnju novih vozila za evropsko tržište, koju smo izložili u srednjoročnom strateškom planu iz juna 2020. koji je i dalje na snazi. Međutim, sporazum sa Renaultom o nabavci originalnih delova će nam omogućiti da uz stalne postprodajne aktivnosti ponudimo i nove modele koji su razvijeni i proizvedeni u Evropi'', dodao je Takao Kato, glavni direktor marke Mitsubishi.

 

''Naša nova misija je stvaranje značajnih i važnih projekata u sklopu Alijanse, a zatim i njihova realizacija. Takav pragmatičan pristup zasnovan na povećanju vrednosti, čini razliku u našoj proizvodnji i smanjuje emisiju ugljen dioksida naših partnera na evropskim putevima. Ovaj projekat vredan pohvala, ispunjava sva očekivanja naših partnera u pogledu dizajna, regulatornih zahteva i poslovnih ciljeva. Za mene je upravo to suština Alijanse. Grupa Renault je veoma sretna što može da doprinese novom poglavlju u istoriji saradnje'', rekao je Luca De Meo, glavni direktor Grupe Renault.

 

U skladu sa objavom Alijanse iz maja 2020. Grupa Renault, Nissan i Mitsubishi, članovi jedne od najvećih alijansi u automobilskoj industriji, nastavljaju da rade na nekoliko inicijativa za jačanje konkurentnosti i ostvarivanje daljeg rasta kroz iskorišćavanje vlastitih položaja na tržištu i geografskih prednosti.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault se udružio sa tehnološkim kompanijama

 

renault soft.jpg

 

Nakon nove marke Renault Mobilize, a kako bi investirao u pametnu mobilnost koja je na vratima, Renault se sada udružio i sa nekoliko tehnoloških kompanija, koje se bave elektronikom i razvojem softvera. Osnovali su Software Republique koji će raditi na sistemu punjenja baterija e-vozila, sajber-bezbednosti i drugim aspektima mobilnosti koja je pred nama. Baziran u Renault tehnološkom centru u Francuskoj, Sotware Republique će raditi na pojednostavljenju iskustva punjenja električnih automobila, kao i na sajber zaštiti koja postaje obavezna za nove automobile od jula 2022. godine.

 

Na primeru ''Plug and Charge'' projekta objasnili su da će razvijati tehnologiju koja će omogućiti da se javni elektropunjači povežu, prepoznaju i započnu punjenje električnih automobila bez angažovanja vozača da se prijavi na mrežu, već će moći samo da poveže kabl sa vozilom. Druge prednosti obuhvataće veštačku inteligenciju, povezanost, ugrađenu tehnologiju, kao i virtuelnu ''twin tehnologiju'', gde će se performanse uređaja ili proizvoda simulirati programom. Ostala četiri člana Sofware Republique su Atos, koji pružaju tehničke usluge, zatim softverska kompanija Dassault Systèmes, kao i proizvođač elektronike STMicroelectronics i firma za električne sisteme Thales, specijalizovana za vazduhoplovstvo, obranu, transport i bezbednost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karlos Gosn mora da vrati 5 miliona evra

 

carlos.jpg

 

Kako piše Tanjug, holandski sud je danas naložio bivšem izvršnom direktoru Karlosu Gosnu da plati automobilskim kompanijama Nissan i Mitsubishi skoro pet miliona evra. Sud je ovom odlukom naredio Gosnu da vrati iznos koji je dobio na ime zarada koje je primao od njihovog holandskog zajedničkog preduzeća ''Nissan-Mitsubishi BV'' u 2018. godini. Nissan i Mitsubishi, koji su smenili Gosna sa mesta predsednika njihovih kompanija i njihovog zajedničkog preduzeća, posle njegovog hapšenja za finansijski prekršaj u 2018. godini, tvrde da je Gosn sebi pogrešno dodelio takve zarade.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zahtev za sklapanje poznatih modela automobila u Francuskoj

 

dacia sandero sindikat.jpg

 

Sindikat CGT Renault zahteva da se sklapanje modela Dacia Sandero i Renault Clio obavljaju i u Francuskoj. Ovi modeli poznatog automobila trenutno se proizvode u Rumuniji i Maroku. Pokretanjem peticije na internetu sindikat podstiče ''rebalansiranje obima proizvodnje'', tako da se montaža vrši bliže tržištima.

 

''Drugu godinu zaredom Dacia Sandero bio je omiljeni automobil Francuza. Ali, ovo vozilo se ne proizvodi u Francuskoj! Jedna trećina modela Dacia Sandero i Dacia Duster proizvedenih na istoku uvozi se u Francusku'', tvrde sindikati. Ideja za koju se zalažu sindikati CGT Renault dolazi na osnovu mnogo preciznijeg i jasnijeg plana generalnog menadžera francuske grupe  Luce de Meo na ime plana Renaulution-a, koji obezbeđuje smanjenje troškova, a ne dodatne troškove (generisane višim troškovima rada u Francuskoj). Sindikat pokušava da pronađe rešenja kako bi zaštitio radna mesta zaposlenih u Francuskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault-Nissan umanjuje obim saradnje sa Daimlerom

 

203495-renault nissan mitsubishi.jpg

 

Renault-Nissan-Mitsubishi alijansa će odbaciti ulogu nadgledanja veza sa Daimlerom u korist individualnih veza sa nemačkim proizvođačem, izjavili su izvori bliski dešavanjima. Cilj je da se na bolji način upravlja partnerstvom koje nije ispunilo inicijalna očekivanja. Ova promena dolazi uoči penzionisanja Žaka Verdonka, koji je bio zadužen za kooperaciju sa Daimlerom. Renault će na njegovo mesto postaviti Sandru Gomez, dok će Nissan uraditi isto sa Katrin Gomez. Mitsubishi će takođe imati svoju osobu zaduženu za partnerstvo.

 

Renault i Daimler su odbili da pruže komentar, dok Nissan nije bio dostupan.

Ovaj plan označava još jednu promenu nakon završetka ere Karlosa Gona. Arhitekta francusko-japanskog partnerstva, koji je kolaboraciju proširio na Daimler, uhapšen je u Japanu krajem 2018. zbog finansijskih malverzacija, da bi pobegao u Liban 2019. Njegov odlazak je dodatno zategao već zategnute odnose između Nissana i Renaulta, koji sada rade na ozdravljenju veza. Partnerstvo sa Daimlerom sigurno ne pogoduje imidžu Mercedesa, čiji bi status premium proizvođača mogao da se razvodni. Pored toga, Renault i Nissan, koji su pogođeni gubicima, nedavno su prodali svoj udeo u nemačkoj kompaniji. S

 

aradnja vezana za Renaultov Twingo i Daimlerov Smart, takođe će biti prekinuta, a neki ciljevi oko industrijske kooperacije su tokom godina u velikoj meri minimizovani. Ipak, Daimler i dalje ima fabriku u Meksiku sa Nissanom, a takođe istražuje mogućnost zajedničkog razvoja bar jednog velikog vana sa Renaultom, koji bi zamenio zajednički poduhvat francuske marke sa Opelom. Renault i dalje prozvodi verzije Kangooa za Daimler u vidu Mercedes Citana, a nemačka marka će lansirati i putničku verziju novog Kangooa, pod imenom T klasa, naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sud u Tokiju izrekao kazne Amerikancima zbog pomaganja bivšem direktoru Nissana da pobegne iz pritvora

 

ghosn nissan.jpg

 

Sud u Tokiju izrekao je kazne od dve godine zatvora Amerikancima Majklu Tejloru i njegovom sinu Piteru, jer su pomogli bivšem šefu Renault-Nissan-Mitsubishi alijanse Karlosu Gonu da pobegne iz pritvora u Japanu 2019. godine. Amerikanci su u junu priznali pred okružnim sudom da su imali ulogu u Gonovom bekstvu i izvinili se. Njihovi advokati pozvali su na izricanje uslovnih kazni.

 

Gon je uhapšen u Japanu 2018. godine, zbog optužbi da nije prijavio sva svoja primanja i da je koristio sredstva kompanije za lične potrebe. On je oslobođen nekoliko meseci kasnije, ali je zadržan u kućnom pritvoru. Nestao je u Japanu krajem 2019. godine i ponovo se pojavio u Libanu. Gon ima libansko državljanstvo, a Liban nema sporazum o izručenju sa Japanom. Tužilaštvo je objavilo da su otac i sin sakrili Gona u kontejneru sa oznakom za muzičke instrumete tokom operacije njegovog prebacivanja iz Japana privatnim avionom. Prema optužnici, oni su znali da time krše japanski zakon. Gon je demantovao sve inicijalne optužbe i nikada nije javno komentarisao kako je stigao u Liban.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljeni Mitsubishi Ralliart concept i Kei EV concept

 

mitsubishi ev02.jpg

 

Mitsubishi je još ranije ove godine potvrdio da će uskoro oživeti svoju diviziju visokih performansi Ralliart i vratiti se u svet auto-sporta. U saopštenju kompanije je tada između ostalog navedeno i ovo: ''Za kupce koji žele da iskuse naš Mitsubishi duh, pokrenućemo ponudu dodatne opremu za našu liniju modela, kao i ponovni ulazak u moto sport.'' Mitsubishi je inače prestao da finansira Ralliart 2010. godine, navodeći finansijske probleme. U to vreme, kompanija je već bila tri godine van WRC-a.   

 

Sada stiže i zvanična najava da će Mitusbishi na predstojećem Tokyo Auto Salonu prikazati i novi Ralliart concept. Objavljena je i jedna teaser slika, ali detalji nisu saopšteni. Ovde treba podsetiti na nezvaničnu vest od pre nekoliko meseci da se u Mitsubishiju priprema i posebna Evolution varijanta novog Outlandera Plug-in Hybrid. U toj informaciji se ne navodi koje modifikacije bi Outlander trebalo da prođe da bi opravdao oznaku Evolution. U svakom slučaju, ako Outlander zaista dobije sportsku varijantu, očekuje se da će imati više snage i agresivniji eksterijer.

 

Pored toga, Mitsubishi će na istom salonu predstaviti i potpuno električni Kei car nove generacije, sa fokusom na bezbednosti i udobnosti, kao i poštovanju životne sredine. Kako se navodi u saopštenju, ovaj automobil kombinuje lako rukovanje i praktičnu veličinu Kei car segmenta sa moćnim performansama na putu, a nudi mogućnost povezivanja i napredne sisteme pomoći vozaču. U pitanju je realizacija saradnje Nissana i Mitsubishija, uz najavu da će se serijski model u Japanu prodavati već od sledeće godine.

 

mitsubishi ev.jpg

 

Ranije vesti kažu da ova dva japanska proizvođača zajednički razvijaju električni Kei car, koristeći zajedničku platformu i baterije. Za sada nema konkretnih detalja sem da bi autonomija sa jednim punjenjem baterija trebalo da iznosi oko 200 km. Automobil je najavljen još 2019. godine sa konceptom Nissan IMk, a biće kraći od 3.5 metra. Na kraju, cena ovog modela bi u Japanu trebalo da iznosi oko 16.000 evra (sa uračunatim lokalnim subvencijama).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault od 2030. potpuno električan u Evropi

 

210384-renault 5 2022 03.jpg

 

Automotive News Europe navodi reči generalnog direktora Luce de Mea koji je novinarima rekao ovo: ''Renault će u Evropi 2030. godine biti 100% električan'', time postavljajući sebi rok koji odgovara rokovima koji su između ostalog postavili Ford, Peugeot i Fiat. Ranije se inače iz Renaulta najavljivalo da će potpuno električna vozila do 2030. godine činiti do 90% njihove game.

 

Nova najava je stigla kao deo izveštaja o radikalnoj strategiji transformacije ''Renaulution'' za Grupu Renault, po kojoj će kompanija lansirati 24 nova vozila do 2025. godine, proširiti svoju ponudu električnih vozila i repozicionirati Alpine kao sportski EV brend. Treba napomenuti da je de Meo prognozirao da će Dacia preći na električni pogon ''u poslednjem mogućem trenutku'' kako bi zadržala svoju pristupačnu strukturu cena, verovatno posle 2030. Ova najava dolazi dok se Renault priprema za lansiranje novog električnog Megana E-Tech, najavljenog 5 superminija i kompaktne ''četvorke'', kao dodataka svojoj porodici električnih vozila nove ere.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan spaja Nismo i Autech

 

192800-nissan leaf 02.jpg

 

Nissan je saopštio da planira spajanje svojih tjunerskih odeljenja Nismo i Autech u novu kompaniju Nissan Motorsport & Customizing. Nova kompanija postaće operativna 1. aprila 2022. godine sa ciljem da unapredi sinergiju između dva odeljenja.

 

Autech je specijalizovan za proizvodnju delova za Nissanove modele, a u prošlosti je predstavljao potpuno prerađene automobile, poput Atutech Zagato Stelvija AZ1 iz 1989. godine. Autech je fokusiran na japansko tržište i još nekoliko azijskih zemalja. Spajanjem sa Nismom, Autechova stručnost i proizvodi zahvatiće više tržišta, imajući u vidu globalnu prepoznatljivost Nisma. Nova kompanija će imati oko 600 zaposlenih. Rana faza saradnje ova dva tima viđena je na modelu 370Z Nismo, koji je imao poboljšane delove od Nisma i Autecha. Zbog toga ne bi bilo iznenađenje ako bi usledio novi zajednički rad na novom Nissanu Z.

 

nissan 370z 01.jpg

 

''Autech, sa svojim širokim spektrom stručnosti, je pionir u tjuniranju vozila, a Nismo je kroz automobilski sport i unapređenje zadovoljstva u vožnji simbol duha izazova u Nissanovim automobilima'', izjavio je Ašvani Gupta, glavni operativni zvaničnik Nissana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault i Geely planiraju novu liniju modela za Renault-Samsung

 

200793-samsung 02.jpg

 

Renault-Samsung iz Južne Koreje će u narednih nekoliko godina dobiti potpuno novu liniju modela. To će se desiti zahvaljujući sporazumu između Renaulta i kineske kompanije Geely, koji podrazumeva da će Renault-Samsung fabrika u južnokorejskom Busanu od 2024. godine početi da proizvodi nova vozila bazirana na Geely CMA platformi. Kompanije u saopštenju nisu otkrile mnogo o tim novim modelima, jedino je Renault potvrdio da će u ponudi biti motori sa unutrašnjim sagorevanjem kao i Geely hibridni pogonski sistemi.

 

208548-samsung 02.jpg

 

Renault navodi će nova vozila ''prelaziti očekivanja lokalnog tržišta'', zahvaljujući i premium karakteristikama i naprednoj tehnologiji. Renault je takođe potvrdio planove da će te modele u budućnosti i izvoziti, ali za sada nije poznato gde će se još prodavati. Geely CMA platforma se inače već koristi kod modela kao što su Geely Xingyue L, Polestar 2 i Volvo XC40/C40.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Nissan Mitsubishi Alijansa najavljuje 35 novih električnih modela do 2030. 

 

210385-renault 5 2022 02.jpg

 

U Alijansi Renault Nissan Mitsubishi se pripremaju za sledeću fazu svoje transformacije. Naime, zahvaljujući najavljenim investicijama od čak 25 milijardi dolara u narednih pet godina, ove tri marke će zajedno razviti i lansirati najmanje 35 novih električnih modela do kraja decenije.

U novom saopštenju za medije sa detaljima o mapi puta za tri proizvođača automobila, Alijansa navodi da će 90% ovih 35 novih električnih vozila biti bazirano na pet zajedničkih platformi. To su CMF-AEV, KEI-EV, LCV-EV, CMF-EV i CMF-BEV, pri čemu svaka pokriva različiti segment vozila na tržištu. CMF-BEV platforma, koja je trenutno u razvoju, biće lansirana 2024. godine i služiće kao baza za naslednika Nissan Micre, novi Renault R5 i Alpine proizvod.

 

Da bi električna mobilnost bila pristupačnija za mase, Alijansa će raditi sa zajedničkim dobavljačima. Proizvođači imaju za cilj da postignu značajnu uštedu oko troškova baterija za čak 50% u 2026. i 65 odsto do 2028. Na osnovu svojih procena, Renault Nissan Mitsubishi Alijansa želi da ima kapacitet proizvodnje baterija od ukupno 220 GWh u nekoliko proizvodnih lokacija u svetu. Renault Nissan Mitsubishi Alijansa će takođe zaroniti dublje u autonomne tehnologije sa ambicioznim planom da do 2026. godine ima više od 10 miliona vozila na putu opremljenih samovozećim sistemima. Alijansa će lansirati svoje prvo ''potpuno softverski definisano vozilo do 2025'' uz obećanje doživotnih bežičnih ažuriranja softvera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljena Renault EV mapa puta, nova električna Dacia stiže 2024. godine

 

renault group.jpg

 

Na konferenciji za medije Renault Group je predstavio svoje finansijske rezultate za 2021. (kada se vratio profitu nakon dve godine gubitaka), najavljen je novi koncept na vodonik, a predstavljena je i EV mapa puta do 2025. godine.

 

Zanimljiva je pre svega 2024. jer će te godine na svetlo dana izaći ne manje od četiri električna modela sa Renaultovim oznakama, uključujući oživljavanje R4 i R5, još jedan Renault EV i kombi. Takođe, tada stiže i Alpine hot hatch verzija novog Renaulta 5. Međutim, važnije za one koji su zainteresovani za pristupačnu električnu mobilnost je Dacia EV koji takođe dolazi te 2024. Predviđen je da zameni popularni električni Spring koji u sadašnjoj generaciji u Evropi ima 46.000 narudžbina.

 

Tokom konferencije, izvršni direktor Renaulta Luca de Meo je otkrio da će nova električna Dacia biti napravljena na platformi CMF-A. Sa samo 3.734 mm, aktuelni Spring se uklapa u evropski A segment. Njegov naslednik bi trebalo da ima otprilike iste proporcije jer će R5 biti na CMF-B arhitekturi za veće automobile (B-segmenta). Novim električnim vozilima Renaulta, Alpine i Dacia pridružiće se i zamena za Nissan Micru. Najavljen krajem prošlog meseca, japanski B-segment hatch sa nultom emisijom će proizvoditi Renault u Francuskoj i mogao bi da dobije i novi naziv. Ovi novi modeli su deo većeg plana na kojem radi alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi, sa ukupno 35 električnih vozila koji će doći do kraja decenije.

 

renault austral 0803 02.jpg

 

Ponovo je najavljen i Renault Austral, čija zvanična promocija će se održati 8. marta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan opet odložio tržišno lansiranje električne Ariye

 

214531-nissan ariya 02.jpg

 

Prema informacijama koje je objavio Automotive News, Nissan je ponovo odložio lansiranje svog potpuno električnog crossover-SUV modela Ariya.

 

Japanska kompanija navodi globalni nedostatak čipova kao primarni razlog za kašnjenje. Pored toga, Nissan pominje i ''druge poremećaje u lancu snabdevanja''. Automotive News piše da će Nissan sada zvanično lansirati Ariyu u Japanu 12. maja. Pre ovog najnovijeg odlaganja, lansiranje je bilo predviđeno za kraj marta 2022. Pre toga, Nissan je planirao da ovaj automobil izbaci na tržište još sredinom 2021. Termin lansiranja 2021. se nije desio, a Nissan je ukazao na nestašice čipova povezanih sa Covid-om i u to vreme.

 

210815-nissan ariya 01.jpg

 

Nissan ističe da je prodaja Ariye u Evropi planirana za ovo leto, nakon čega sledi prodaja u SAD-u na jesen. Za sada nema informacija o tome da li bi i ti potencijalni termini lansiranja mogli da budu pomereni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska izdala nalog za hapšenje Karlosa Gona

 

Ghosn.jpg

 

Juče je Tužilaštvo Republike Francuske izdalo nalog za hapšenje bivšeg direktora Nissana, Karlosa Gona, koji se nakon bega iz pritvora u Japanu sada nalazi Libanu.

 

Posle spektakularnog bega iz Japana, Gon se od progona pravde sklonio u Liban koji nema ugovore o izručenju svojih građana. Prema navodima francuskog Tužilaštva Gon se tereti za neovlašteno trošenje novca Renault grupacije. Prema njima on je imao razrađen čitav splet ''igrača'' odnosno saradnika preko kojih je usmeravao milionske iznose za nepostojeće poslove i kupovinu raznih nekretnina na svoje ime ili ime bliže familije. Najviše ''poslova'' je odrađeno sa distributerom u Omanu, Suhail Bahwan Automobiles preko koga je čak i nabavljena luksuzna jahta od 40 metara. Osim toga kako tužilaštvo navodi, preko ove omanske firme je prao i novac za lične potrebe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...