neshaoct 9592 Posted October 15, 2018 Zašto je najtrapaviji sovjetski automobil zvani Zaporožec bio tako popularan? Nije imao ni ''e'' od elegancije, ali ga vozači i danas vole. I evo zašto. Zaporožec je jedan od najdiskutabilnijih automobila proizvedenih u Sovjetskom Savezu. Nezgrapan, bučan, tesan... ali prilično dobar za neravan teren i lak za popravku. ZAZ je kopija Fiata 600, auto sa pogonom na zadnje točkove, što je tipično za vozila 50-ih i 60-ih godina. Zbog malog prtljažnika, stvari su se stavljale na krov. A kad smo već kod tereta, Zaporožec je prava mazga od automobila. Ali na prvom mestu su uvek mane: kad stegne mraz Zaporošca je teško upaliti, a kad dođu letnje vreline lako se pregreje. Još jedan problem je nepouzdani sistem kočenja, što ga čini veoma opasnim za vožnju. Mali i neudobni salon nije nikada bio posebno popularan. Ali modeli koji su išli u izvoz ''Jalta'' i ''Eliette'' su nešto sasvim drugo. Zaporošca su kupovali Jugosloveni, Bugari, Mađari, Nemci, Finci i Kubanci. Imao je puno nadimaka: grbavi, ''zapór'' (na ruskom, odnosno opstipacija, zatvor) čeburaška ili klempavi, kutija za sapun... Nikita Hruščov ga je zvao konzerva. Ali bez obzira na sve mane, Zaporožec je jedan od najpopularnijih sovjetskih automobila jer bio je jeftin. Umesto jednog Žigulija mogli ste da kupite dva Zaporošca, ili tri po ceni jedne Volge. Devedesetih godina Zaporožec je bio maltene glavni predmet ismevanja. Ruski vicevi su obično počinjali rečima: ''Trapavi Zaporožec se zakucao u Mercedes-Benz 600...'' preuzeto sa - rs.rbth.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 5, 2018 Nekorišćeni ZAZ-968 ''Zaporožec'' na prodaju za 30.000 evra Automobil stavljen na prodaju je sišao sa proizvodne trake 1987. godine, a njegova kilometraža iznosi svega 6 km. ZAZ-968 ''Zaporožec'' koji praktično nije korišćen prodaje se u Nemačkoj za 30.000 evra, a saopštenje o prodaji automobila je okačeno na vebsajtu ''AutoScout24''. Primerak koji je stavljen na prodaju ima originalnu karoseriju i motor, a prvobitno je registrovan u Poljskoj 1995. godine. Do jula 2017. godine, automobil je stajao u garaži, nakon čega je izvađen i remontovan, ali je zadržao originalnu karoseriju i motor. Remontovani automobil su prvo pokušali da prodaju za 60.000 evra, ali kupac nije nađen. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted November 5, 2018 Ahahaha, možda ga i kupi neki nostalgičar iz Rusije, ili neke bivše Sovjetske republike, ali možda za 3000€. Svašta, neki ljudi se zaista drogiraju. Ovo je ZAZ 968M - мыльница (rešetka za sapun), koji pozadi ima rešetku umesto usisnika kao što je imao ZAZ 968 - ушастый. Jedno veliko đubre od auta ukraće rečeno. Jedino što valja su terenska svojstva, ide po blatu, rupama i terenu ko blesav, bolje nego svi moderni krosoveri. Ima autonomni grejač kabine, kao neki webasto, koji em troši gorivo, em smrdi, em se lako zapali. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted November 5, 2018 A Tavria što imala raspored brzina? Rikverc na mestu pete, a peta na mestu rikverca? Sent from my SM-G950F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 29, 2018 Zaporožac 968 roadster Da nekim starim sovjetskim automobilima i dalje ima života, potvrđuje i ovaj Zaporožac, sada u roadster formi, kojeg je ''sredio'' jedan beloruski entuzijasta. Oni nešto stariji, sigurno se još uvek sećaju Zaporošca, sovjetskog automobila iz '60-ih godina, koji je trajao praktično sve do raspada SSSR-a. Zapravo, mislimo pre svega na drugu generaciju, ZAZ-966 i 968, koji su bili prilično čest prizor i na našim putevima. E pa upravo jedan takav primerak, 968-ice, jedan beloruski entuzijasta pretvorio je u, mora se priznati, više nego atraktivno kabriolet vozilo koje čak i danas izgleda prilično u skladu sa vremenom, za razliku od većine drugih sovjetskih vozila, naročito kada se pogleda enterijer. Zapravo, ovo i nije kabriolet već roadster, budući da ima mesta samo za dve osobe, a da se iza njih sada nalazi poseban prostor (gde je nekada bila zadnja klupa), koji je preuređen za smeštaj platnenog krova. Jer, nemojte zaboraviti, Zaporožac je imao motor pozadi, dok se prtljažnik nalazio ispred kabinskog dela. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 5, 2019 Zaporožec kao čamac Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 17, 2021 ZAZ Slavuta Nova je trebalo da bude moderniji naslednik legendarnog Zaporožca Verujemo da se tek stariji ljubitelji automobila sećaju legendarnog automobila ''Zaporožac'' koji se proizvodio u SSSR-u. Zaporožac je u stvari ukrajinski proizvod i to je u osnovi nadimak ukrajinskog automobila koji je dobio ime po gradu Zaporožje u jugoistočnoj Ukrajini u kome se proizvodio. Fabrika ZAZ (Zaporožki automobilski zavod) proizvodila je dve generacije ''Zaporošca'', a kasnije i automobile Tavria, Slavuta, te u ovom veku i licencne modele južnokorejskog Daewooa. ZAZ je tokom 2016. godine predstavio prototipnu verziju ''Zaporošca'' koja je uz moderni oblik i tehniku dobio i novo ime Slavuta Nova. Planovi sa novim automobilom su bili veliki. Od ovog automobila su planirali da naprave novi ''narodni'' automobil u Ukrajini, a u optimističnim planovima je bilo i osvajanje Evrope. Zanmljivo je da je prikazani prototip novog automobila ZAZ Slavuta Nova u stvari malo modernizovani i prerađeni kineski automobil Riich G2, marka automobila koja je u osnovi deo kineske grupacije Chery, a koji je prestao da se proizvodi, ali eto Kinezi su upeli da dizajn i tehnologiju prodaju u Ukrajinu. ZAZ Slavuta Nova je mali kompakt, a radi se o hatchback karoserijskoj verziji sa petora vrata koju pokreće 1.6 benzinski motor sa 93KS koji ispunjava Euro 6 normu o izduvnim gasovima. U planu je bio i manji 1.3 benzinski motor sa turbo punjačem i CVT menjačem. Prema prvom planu tokom 2018. godine na tržište je trebalo da stigne i trodelna limuzina sa četvora vrata. Fabrika ZAZ je planirala godišnju proizvodnju od 50.000 vozila, ali eto sve je ostalo samo na planovima. preuzeto sa - Auto Blog 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites