Jump to content
FAS Goran
neshaoct

ZAZ-968 - Zaporožec

Recommended Posts

Zašto je najtrapaviji sovjetski automobil zvani Zaporožec bio tako popularan?

 

Screenshot_11.jpg

 

Nije imao ni ''e'' od elegancije, ali ga vozači i danas vole. I evo zašto. Zaporožec je jedan od najdiskutabilnijih automobila proizvedenih u Sovjetskom Savezu. Nezgrapan, bučan, tesan... ali prilično dobar za neravan teren i lak za popravku.

 

Screenshot_12.jpg

 

ZAZ je kopija Fiata 600, auto sa pogonom na zadnje točkove, što je tipično za vozila 50-ih i 60-ih godina.

 

Screenshot_13.jpg

 

Zbog malog prtljažnika, stvari su se stavljale na krov. A kad smo već kod tereta, Zaporožec je prava mazga od automobila.

 

Screenshot_16.jpg

 

Ali na prvom mestu su uvek mane: kad stegne mraz Zaporošca je teško upaliti, a kad dođu letnje vreline lako se pregreje.

 

Screenshot_17.jpg

 

Još jedan problem je nepouzdani sistem kočenja, što ga čini veoma opasnim za vožnju. 

 

Screenshot_19.jpg

 

Mali i neudobni salon nije nikada bio posebno popularan. Ali modeli koji su išli u izvoz ''Jalta'' i ''Eliette'' su nešto sasvim drugo.

 

Screenshot_20.jpg

 

Zaporošca su kupovali Jugosloveni, Bugari, Mađari, Nemci, Finci i Kubanci.

 

Screenshot_21.jpg

 

Imao je puno nadimaka: grbavi, ''zapór'' (na ruskom, odnosno opstipacija, zatvor) čeburaška ili klempavi, kutija za sapun... Nikita Hruščov ga je zvao konzerva.

 

Screenshot_25.jpg

 

Ali bez obzira na sve mane, Zaporožec je jedan od najpopularnijih sovjetskih automobila jer bio je jeftin. 

 

Screenshot_28.jpg

 

Umesto jednog Žigulija mogli ste da kupite dva Zaporošca, ili tri po ceni jedne Volge.

 

Screenshot_29.jpg

 

Devedesetih godina Zaporožec je bio maltene glavni predmet ismevanja. Ruski vicevi su obično počinjali rečima: ''Trapavi Zaporožec se zakucao u Mercedes-Benz 600...''

 

Screenshot_30.jpg

 

preuzeto sa - rs.rbth.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekorišćeni ZAZ-968 ''Zaporožec'' na prodaju za 30.000 evra

 

zaporozac 1.jpg

 

Automobil stavljen na prodaju je sišao sa proizvodne trake 1987. godine, a njegova kilometraža iznosi svega 6 km. ZAZ-968 ''Zaporožec'' koji praktično nije korišćen prodaje se u Nemačkoj za 30.000 evra, a saopštenje o prodaji automobila je okačeno na vebsajtu ''AutoScout24''. Primerak koji je stavljen na prodaju ima originalnu karoseriju i motor, a prvobitno je registrovan u Poljskoj 1995. godine. Do jula 2017. godine, automobil je stajao u garaži, nakon čega je izvađen i remontovan, ali je zadržao originalnu karoseriju i motor. Remontovani automobil su prvo pokušali da prodaju za 60.000 evra, ali kupac nije nađen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahahaha, možda ga i kupi neki nostalgičar iz Rusije, ili neke bivše Sovjetske republike, ali možda za 3000€. Svašta, neki ljudi se zaista drogiraju. Ovo je ZAZ 968M - мыльница (rešetka za sapun), koji pozadi ima rešetku umesto usisnika kao što je imao ZAZ 968 - ушастый. Jedno veliko đubre od auta ukraće rečeno. Jedino što valja su terenska svojstva, ide po blatu, rupama i terenu ko blesav, bolje nego svi moderni krosoveri. Ima autonomni grejač kabine, kao neki webasto, koji em troši gorivo, em smrdi, em se lako zapali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Tavria što imala raspored brzina? Rikverc na mestu pete, a peta na mestu rikverca?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaporožac 968 roadster

 

zaz-968-roadster 1.jpg

 

Da nekim starim sovjetskim automobilima i dalje ima života, potvrđuje i ovaj Zaporožac, sada u roadster formi, kojeg je ''sredio'' jedan beloruski entuzijasta. Oni nešto stariji, sigurno se još uvek sećaju Zaporošca, sovjetskog automobila iz '60-ih godina, koji je trajao praktično sve do raspada SSSR-a. Zapravo, mislimo pre svega na drugu generaciju, ZAZ-966 i 968, koji su bili prilično čest prizor i na našim putevima.

 

zaz-968-roadster 11.jpg

 

E pa upravo jedan takav primerak, 968-ice, jedan beloruski entuzijasta pretvorio je u, mora se priznati, više nego atraktivno kabriolet vozilo koje čak i danas izgleda prilično u skladu sa vremenom, za razliku od većine drugih sovjetskih vozila, naročito kada se pogleda enterijer.

 

zaz-968-roadster 111.jpg

 

Zapravo, ovo i nije kabriolet već roadster, budući da ima mesta samo za dve osobe, a da se iza njih sada nalazi poseban prostor (gde je nekada bila zadnja klupa), koji je preuređen za smeštaj platnenog krova. Jer, nemojte zaboraviti, Zaporožac je imao motor pozadi, dok se prtljažnik nalazio ispred kabinskog dela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZAZ Slavuta Nova je trebalo da bude moderniji naslednik legendarnog Zaporožca

 

149757-zaz 03.jpg

 

Verujemo da se tek stariji ljubitelji automobila sećaju legendarnog automobila ''Zaporožac'' koji se proizvodio u SSSR-u. Zaporožac je u stvari ukrajinski proizvod i to je u osnovi nadimak ukrajinskog automobila koji je dobio ime po gradu Zaporožje u jugoistočnoj Ukrajini u kome se proizvodio. Fabrika ZAZ (Zaporožki automobilski zavod) proizvodila je dve generacije ''Zaporošca'', a kasnije i automobile Tavria, Slavuta, te u ovom veku i licencne modele južnokorejskog Daewooa.

 

149759-zaz 02.jpg

 

ZAZ je tokom 2016. godine predstavio prototipnu verziju ''Zaporošca'' koja je uz moderni oblik i tehniku dobio i novo ime Slavuta Nova. Planovi sa novim automobilom su bili veliki. Od ovog automobila su planirali da naprave novi ''narodni'' automobil u Ukrajini, a u optimističnim planovima je bilo i osvajanje Evrope.

 

149758-zaz 01.jpg

 

Zanmljivo je da je prikazani prototip novog automobila ZAZ Slavuta Nova u stvari malo modernizovani i prerađeni kineski automobil Riich G2, marka automobila koja je u osnovi deo kineske grupacije Chery, a koji je prestao da se proizvodi, ali eto Kinezi su upeli da dizajn i tehnologiju prodaju u Ukrajinu.

 

ZAZ Slavuta Nova je mali kompakt, a radi se o hatchback karoserijskoj verziji sa petora vrata koju pokreće 1.6 benzinski motor sa 93KS koji ispunjava Euro 6 normu o izduvnim gasovima. U planu je bio i manji 1.3 benzinski motor sa turbo punjačem i CVT menjačem. Prema prvom planu tokom 2018. godine na tržište je trebalo da stigne i trodelna limuzina sa četvora vrata. Fabrika ZAZ je planirala godišnju proizvodnju od 50.000 vozila, ali eto sve je ostalo samo na planovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...