Jump to content
FAS Goran
nestor

Fiat / Lancia / Alfa dijagnostika - adapteri, softver i primena (by Banetv)

Recommended Posts

Kad smo kod prevoda, prvi put kad sam pokrenuo FES na srpskom muka me uhvatila od onih izmišljenih fraza. Preveo sam za sebe jezik interfejsa, probaću da sredim i data ali to je dosta obimniji posao. Za sad mogu sa vama da podelim jezik interfejsa Serbian.txt - 10.2 KB, ubacite ga u

C:\Program Files\FiatECUScan\Lang\

a u podešavanjima izaberite Српски бре :thumbup: Ako je srpski neka bude srpski :lol:

srpskifes.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dodam i ovo vezano za pinove OBD-a. @BaneTV je već postovao kako se prepravljaju elem 327 i galletto da se sa njima može pristupiti ABS-u, Airbag-u, servisnom intervalu i.t.d. Znači pričamo o programu FES i o vozilima koje isti podržava a to su Fiat, Alfa i Lacia. Bez obzira koji interface posedujete potrebne su prepravke kako bi se pristupilo navedenim modulima, znači KKL, VagCom, ELM 327 i OBDKey... Znači treba preseći vod K linije, ubaciti neki swither kojim će se selektovati PIN po potrebi ili ubaciti dip-switc kako je ranije @banetv objasnio i sa njim uključivati istovremeno više pinova. Mada je to pomalo besmisleno jer FES ne omogućava istovremeno konektovanje na više modula tako da nema potrebe da svi budu uključeni. E sad ako neko nema potrebe za određenim modulom (primer: nema ABS, nema Airbag) onda nema potrebe da ugrađuje svith na sve pinove, ugrađuje samo za one za koje mu treba. Pretpostavljam da većina pravi interface za svoj auto a ne za sva vozila. Presečeni vod K linije možemo da switch-ujemo na sledeće pinove za sledeće potrebe:

  • PIN 1 = ABS
  • PIN 3 = Airbag
  • PIN 7 = Motor
  • PIN 9 = El. servo (Electric Power Steering)
  • PIN 12= El. servo (Electric Power Steering) samo kod modela FIAT CROMA '05

Ovo je manje više sve već napisano samo sam hteo da sve sastavim u jedan post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^znam da ste vec objasnjavali samo se slabije razumem u sve to pa da pitam :whistle: jel moze varijanta bez tih prekidaca? Samo da povezem pin 1 i pin 3 na pin 7 bez prekidaca. da li ce onda raditi ELM na Puntu normalno i da li cu onda uvek moci i da pristupim ABS-u i airbag-u?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ELM ne može nikako airbag. Poveži 1-7-9 to je ABS, ECU, SERVO. Ali taj ELM je sada samo za Fiata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^znam da ste vec objasnjavali samo se slabije razumem u sve to pa da pitam :whistle: jel moze varijanta bez tih prekidaca? Samo da povezem pin 1 i pin 3 na pin 7 bez prekidaca. da li ce onda raditi ELM na Puntu normalno i da li cu onda uvek moci i da pristupim ABS-u i airbag-u?

kupi jednu obd 2 uticnicu ,pa neka ti bane sklopi kkl

Edited by fedja.culum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene KKL vidi sve osim motora a ELM naravno samo motor. A trebalo bi da KKL može i motor, što kod mene neće ne znam ni sam. Ja ću za svaki slučaj zadržati oba interfejsa, namestio sam im prekidače pa ako budem imao neki drugi auto moći ću da čačkam po svemu kao i na ovom sad.

@MilanLaki

Tebi je rešenje da nabaviš KKL pa da ga prepraviš, može i bez prekidača i pokrio si sve module uz ELM naravno koji već imaš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio sam da napišem da sam zahvaljujući prepravci otkrio da mi moj bočni airbag ne radi a to pojma nisam imao jer mi lampica za to ne svetli. Obe greške prisutne. Moraću da se nakanim konačno da skinem instrument tablu da ovo rešim.

nvgyS.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konačno da napišem kakav sam i ja imao peh sa Gallettom. Problem je sređen pa ću objasniti sve.

- Dakle, odvažim se da flešujem Bojanovu mapu od 100ks u mog Punta. Punto 1.3mjt ECU Marelli. Dugo sam istraživao o tom ecu ali su podatci više nego oskudni. Jedino sam više puta našao da je dosta drukčiji od drugih i da se sa njim teško radi. On navodno podatke upisuje na dva mesta pa ga teško "prevariti". Recimo blokiranje DPF i EGR u samom ecu se radi na Bosch i drugima ali se niko ne usuđuje na Marelli.

Upišem mapu gallettom i sve išlo dobro do kraja kada je verifikacije i zatvaranje ecu-a. Tada je prijavio "error File". I blokirao ecu. Onaj katanac za immo. Svi pokušaji da vratim moju mapu nisu išli jer je uvek prepoznavao da to više nije njegova mapa jer je sada imao immo iz nove. Ni pokušaj sa Bojanovim transponderom nije uspeo. Ostalo je da se upisuje direktno u njega ali to već ja ne znam niti imam opremu a ni nameru sa tim da se igram.

- Po savetu dugogdišnjih naših članova obratio sam se savisu GORAN na Altini. Ja zaista nisam znao, a rekli su mi da ima izuzetnog stručnjaka za ECU.

Bili su jako ljubazni i saznao sam puno važnih detalja: Marelli ecu na treba tek tako dirati jer upisuje fleš u procesor. Ako napravi grešku nema povratka sa starim dampom. Morao je da otvori ecu i direktno preko štampe da upiše "virgin dump" u procesor. Sve te procedure zajedno su dosta dugo trajale. To je tada kao nov ecu. Kod prvog stavljanja ključa on ga očita i to je nadalje njegov kod. Nema drugog načina. I sa cenom su bili izuzetno korektni ali ne bih o tome.

- Drugim rečima ECU Marelli ne prima tuđe mape jer posle prepozna da nije njegov original kod. Jedino mape koje su napravljene baš za taj auto. Zato Bojan može da upisuje novu mapu 100ks i da vraća svoju staru 70ks - ali samo to. Za druge ecu, Bosch, Lucas itd, ne znam, treba pitati.

- Znate kako kažu na Discovery TV: ovo mi radimo da ne biste vi kod kuće!

- Držaćemo se samo naše dijagnosike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dodam i ovo vezano za pinove OBD-a. @BaneTV je već postovao kako se prepravljaju elem 327 i galletto da se sa njima može pristupiti ABS-u, Airbag-u, servisnom intervalu i.t.d. Znači pričamo o programu FES i o vozilima koje isti podržava a to su Fiat, Alfa i Lacia. Bez obzira koji interface posedujete potrebne su prepravke kako bi se pristupilo navedenim modulima, znači KKL, VagCom, ELM 327 i OBDKey... Znači treba preseći vod K linije, ubaciti neki swither kojim će se selektovati PIN po potrebi ili ubaciti dip-switc kako je ranije @banetv objasnio i sa njim uključivati istovremeno više pinova. Mada je to pomalo besmisleno jer FES ne omogućava istovremeno konektovanje na više modula tako da nema potrebe da svi budu uključeni. E sad ako neko nema potrebe za određenim modulom (primer: nema ABS, nema Airbag) onda nema potrebe da ugrađuje svith na sve pinove, ugrađuje samo za one za koje mu treba. Pretpostavljam da većina pravi interface za svoj auto a ne za sva vozila. Presečeni vod K linije možemo da switch-ujemo na sledeće pinove za sledeće potrebe:

  • PIN 1 = ABS
  • PIN 3 = Airbag
  • PIN 7 = Motor
  • PIN 9 = El. servo (Electric Power Steering)
  • PIN 12= El. servo (Electric Power Steering) samo kod modela FIAT CROMA '05

Ovo je manje više sve već napisano samo sam hteo da sve sastavim u jedan post.

Ja bih ovo da uradim na mom Vag comu. Koju licnatu zicu da izaberem za prelemljivanje. I da vidim da l sam potrefio: znaci presecem K liniju i onda lemim svih pet zicica sve zajedno na k liniju i po jednu zicu na pinove dip svica???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je taj vag-kom KKL, ne treba ti 9 i 12 jer je to servo a on se čita samo sa ELM327.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:question: Koju žicu ? Pa sa kojom ti odgovara za rad ili koja ti se nađe. Za tvoj auto bi bilo najbolje da preradiš KKL i ELM. Ja nemam taj elek. servo pa ne znam da li ga vidi ELM ili KKL ali sam kao što sam rekao za svaki slučaj prepravio oba. Koliko vidim na FES sajtu za tvoj auto kaže sledeće:

  • Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4) KL ELM OBDKey
  • TRW Lucas ABS KL 1 ELM 1 OBDKey 1
  • TRW Lucas ABS (ESP) KL 1 ELM 1 OBDKey 1
  • TRW MY 03 Airbag (2F-2P-2L-2T-1G-I) ELM OBDKey
  • TRW MY 03 Airbag (2F-2P-2T-I) ELM OBDKey
  • TRW MY 03 Airbag (2F-2P-I) ELM OBDKey
  • TRW MY 03 Airbag (2F-4P-4L-2T-1G-I) ELM OBDKey
  • TRW Electric Power Steering KL 12 ELM 12 OBDKey 12
  • Service Interval Reset ELM OBDKey
  • CAN Info ELM OBDKey
  • Marelli Body Computer ELM OBDKey
  • Valeo parking control ELM OBDKey

Ali mislim da ovo nije za svaki auto tačno zato treba imati oba interfejsa. Probaću ovih dana Stilo 1.6 pa ću preneti utiske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini sada vidim da za tvoj auto (što je naveo BravoJTD) trebaju pinovi 1-3-7-12 za KKL interfejs. Pin 12 je za servo.

Za ELM je dovoljno da spojiš pinove 7-12. Bar prema ovom uputstvu. Ono je tačno i mnogo puta provereno. Fiatecuscan ima forum o tome.

Ali nažalost dešava se da ponekad neki intarfejs neće pojedine funkcije, ali to je velika retkost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nekim forumima preporučuju da se pinovi 1-3-9 ili 12 vežu za pin7 preko malih otpornika od 27ohma.

Nisam probao ali ako su svi zajedno nije loše rešanje. Treba probati. Ako ne može da čita zbog slabijeg signala tada skinuti otpornike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo redundantnih linkova za FES 2.4.1 i za FES 2.5 , odatle niko neće da skloni, a vi svi skidajte laganica :)

Nema ograničenja u brzini, nema captcha, nema čekanja na download.

Elem, i dodao sam i ovo : Scan Master 2 SCNMSTR

izgledalo je super ali scanmaster ima virus avast vristi ko lud

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je lažna dojava garantovano. Za njegov keygen. Više puta sam ga bezbedno koristio i sve je u redu. Samo isključim avast na 10min.

Imam iste windowse (LastXPv22) već 4 godine i nebrojeno puta su bili ti "virusi" i do danas sve radi stabilno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja porucio sinoc elm 327 1.4 iz Hong Konga pa cekam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, pa dragi uradisamovci, da vam se priključim - sada sa oba kabla (i ELM 327 1.4 i VAG COM KKL).

Posle silnih peripetija, kablovi su stigli za vikend i ja sam se malo igrao.

Za sada - VAG COM ću ostaviti po strani, iako dobio sam sve što je pisalo, a na mom autu mogu da vidim samo AirBag (što sa ELM-om ne mogu, jerbo sam prespojio samo 1-7-9). Uz njega dobio sam iste drajevere kao i za ELM327, te neki VAG software, ali nemam trenutno nijedno VAG vozilo da probam, tako da - o njemu posle, verovatno ću ga i prodati nekome za VW vozilo. Tj. ako imate preporuku, neka mi se javi taj kome treba kabl :) neće biti skupo...

Elem, back on topic... ELM 327 uz FiatEcu Scan radi odlično. Prespojio sam pinove 1 i 9 i premostio ih na 7 i za sada napravio samo ovdeži zaveži žicu prekidač (žice izbacio napolje, nisam naleteo u podrumu na mali zgodni prekidač za ugradnju na kućište).

Pin 3 i prekidač za tu namenu sam tek iskulirao.

Čita mi sve živo, sem Airbaga, i što se tiče grešaka, sem EGR greške (za koju me naravno majstor nije lazirao, ali dobro, ja sam hteo da ih lično vidim, u međuvremenu su dolazile i nestajale) nikakvih problema nisam našao.

Ima jako puno opcija, ali - nešto je tu ipak zbunjujuće.

Naime, pre nego što sam prespojio pinove, uradim scan i on mi kaže kako i šta može da vidi u tom rasporedu i nikakve greške na tabli kompjutera nije prikazivao.

Kačio sam se na te ECU-e na koje sam mogao i sve je to lepo i divno.

Ali, kada su pinovi prespojeni, onda dobijem grešku kao na slici :

N14PA.jpg

Tj kaže mi zavisno na šta se povezujem :

Have power steering checked.

EBD Error, consult Handbook.

ABS unavailable ...

Sve to dok skenira, ili dok je povezan na respektivni ECU.

Sve što može da čita, čita, uredno, prilikom čitanja prijavljuje grešku na display-u ali nema nikakvih grešaka koje je prijavio kao tekuće ili zamrznute greške u memoriji ECU-a na koji se nakačim, sve je ok.

Kada razvežem žičke za prespoj, to ne radi (mislim na prijavu grešaka na display-u) ali naravno i ne čita ništa sem onoga što ELM327 inače i čita.

Kada završim šta sam već radio na respektivnom ECU, onda mi to upozorenje skloni, kada resetujem ključ, obrnem ponovo sve ok, nikakve greške ne prikazuje. Sve normalno radi.

Pitanje ? Je li se nekom još to dešavalo tako, je li to normalno, ili meni nešto tu nije kako treba (software, kabl, driver ili neki od ECU-a). Iskreno, software sam probao i 2,3 i 2,4 FES i stanje isto!?

Inače, FES je baš zanimljiv, i ima stvari koje ću da proučavam (kao razna podešavanja i provere, tipa podešavanje serva, podešavanje kazaljki i štatijaznam).

E sad, druga stvar.

ScanMaster ELM, e to je već priča za sebe...

Kada sam probao interface, da testiram (nezavisno da li je u pitanju USB FTDI Driver ili RS232 / VCOM converter ; nezavisno i da li su prespojeni gore pomenuti pinovi ili nisu) dobijam sliku :

N0_Qi.jpg

Tj. interface se uredno vidi. I sve je to ok. Ali - u povezivanju na ECU imam problem, naime zasvetli prvo zeleno dugme (PORT), zasvetli drugo (Interface), ali ECU neće da zasvetli...

U pitanju je verzija 2.1 (koju je Bane pre neki dan postavio, pa ja redundatno postavio ponovo, i ne nema virus, false positive je ta dojava o virusu...)

Kada probam da se povežem sa svojim autom, dobijam grešku kao na slici :

CAk4A.jpg

Nezavisno, naravno, da li koristim USB ili VCOM verziju podešavanja fizičkog interface-a.

Kada se povežem na Opel vozilo, sve što može da pročita sa datog OPEL ECU-a, on čita (Vectra B 1998). Probaću uskoro i neko treće vozilo, ali za sada nisam probao.

Kada se na svoj auto povežem preko ALFA dugmeta (kao da se povezujem na Afla vozilo), on se poveže, ali ne ume da pročita puno podataka, tako da mrka kapa ... hmmm - gde grešim ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kreator programa Fiatecuscan ne preporučuje fiksno vezivanje pinova već biranje preko prekidača.

-Ako su fiksno vezani, probaj preko otpornika od 27ohma vezati ostale pinove na 7.

-Do sada se pokazalo najbolje preko prekidača (dip) birati šta je na k liniji. Ali samo jedan pin birati, 1, 3, 7, 9, ili 12 na k-liniju. Odvoj K-line od pina 7, i vezuj pojedine pinove nezavisno za probu - jedan po jedan. Rezultat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje ? Je li se nekom još to dešavalo tako, je li to normalno, ili meni nešto tu nije kako treba (software, kabl, driver ili neki od ECU-a).

To sto si opisao je normalna pojava prilikom pristupanja sistemima. Jedino nece na motoru i centralnoj elektronici a ostalo sve pali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Martini, ok ukoliko je i kod vas tako, verovaću na reč.

@Banetv - ček, koliko sam ja na fiatecuscan.net pročitao, u uputstvu how to use, piše da pinovi 1-7-9 mogu da budu uvek spojeni, samo ne mogu da se svi oni nikad u kombinaciji prespoje i sa trojkom!!?

More Tips

To connect to the TRW electric power steering ECU you need to connect your cable to pin 9 of the OBD connector. You can easily modify your cable in order to be able to connect to ABS, Engine Management and EPS ECUs. You just need to solder a short wire between pins 1, 7 and 9 similar to the photo above. There is no danger of damaging your car this way (for Alfa/Fiat/Lancia).

Airbags

To connect to the airbag ECU you need to connect your cable to pin 3 of the OBD connector. I would not advise anyone to connect pin 3 with the other pins (i.e. 1-3-7-9 together). You'd better use a switch to switch between 1-7-9 and 3.

Kako čovek u uputstvu kaže, zalemiti kratkospojnik na 1-9 i prespojiti na 7.

I preporučuje da nikako ne prelemljujemo još i pin 3 na sve to, nego da to ide posebno (kombinacija 1-7-9 i kombinacija 3 sam za sebe).

Nego,

Banetv imaš neki predlog za problem koji mi se dešava sa radom Scanmaster ELM-a ?

Hmmm ?

:)

Edited by Dimitrije Munćan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstori,

Svaka čast, nemam reči, pozdrav svim članovima foruma!

Inače nisam forumaš jer me strašno nerviraju prepucavanja članova, ono kao "ko je pametniji", međutim ovde nisam naišao na tako nešto.

Nisam bio fan FIAT Grupacije dok nisam naleteo na ovaj forum i dok u Avgustu nisam pazario MULTIPLU sa kojom sam ODUŠEVLJEN.

Prateći vaša uputstva sam naučio o dijagnostici i kako naručiti preko interneta. Naručio sam Galletto 1260 http://cgi.ebay.com/...96988&viewitem= i stigao mi je prošle nedelje (kod istog je kupio i Banetv).

Hardver i softver mi nisu strani tako da ne sumljate da sam nešto z..., međutim nisam uspeo da se konektujem na svoje vozilo, kao ni na firmin DOBLO!

Sumljam da mi je Galletto neispravan (99,99%).

Ako ima neko voljan da ispitamo moj Galletto, bilo da na nečijem vozilu i kompu koji sigurno radi sa Gall. probamo moj ili da sa nečijim ispravnim Gall. probamo moju kombinacijo laptop-multipla, bio bi mu zahvalan, a častim i neko pivo...

_____________________________________

Poseban pozdrav za br.1 Banetv, a zatim podvarak, Bravo JTD, chelic, fedja.culum.....................

Edited by Draza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...