Jump to content
FAS Goran
Lancia Delta 2.0mjtd

Lancia Delta 2.o mjtd

Recommended Posts

Pozdrav svima.

Evo došlo vrijeme da i Delta počinje tražiti pažnju. :)

Neki dan sam primijetio da se promjeni zvuk u leru kada imam potpuno stisnuti kuplung.

Danas je situacija da se puno jače čuje ta promjena ali na samom početku stiskanja papučice dok prestane kad je potpuno stisnuta.

Isto i sa otpuštanjem, javlja se samo kpri kraju.

Snimio pa koliko se čuje.

 

 

To bi trebao biti po svemu sudeći (onako laički) druk lager?

Da li se ima smisla upuštati u zamjenu samo njega ili se mora cijeli set?

Ima li Tko kakva iskustva oko toga?

Zahvalan na sugestijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skineš menjač pre kupovine ičega i kada vidiš stanje seta onda prema tome odlučiš šta da menjaš. Nema potrebe da menjaš korpu i lamelu ako su u dobrom stanju zato što ti je stradao (ako je do njega uopšte) druk ležaj. 

Dobra korpa i lamela mogu potrajati još 50-100 ili ko zna koliko kkm a sa kilometražama koje mi prelazimo to je lagano 5godina ili više. Prema tome trošak skidanja ponovno menjača zbog eventualne zamene preostalih delova seta za par godina je zanemarljivo. Da ne govorim o tome da taj kvalitet seta kao prvu ugradnju nećeš nikada dobiti kod ovih zamenskih setova kod nas. 

Znači posle skidanja vidite šta je za zamenu i nemoj da te majstor levati sa onom kad već sve skidamo daj da sve i menjamo...

 

Inače sam ja menjao samo druk (skidao sam menjač da zamenim semering radilice) jer mi se jedbostavno nije svideo kako izgleda.

 

IMG_20150702_212631.thumb.jpg.a84416211853f4cf38a18346ad54714e.jpgIMG_20150630_143353.thumb.jpg.2c29e8d3df6f78017d152554675808d8.jpg

 

Stari i novi. 

Mislim da je oko 8k koštao pre par godina.

Nikakvih problema nisam imao sa njim i nakon što sam ga oprao i podmazao bio je kao nov. Jbg, skoro sam ga bacio u otpad da mi ne stoji po garaži a nikada ga više neću iskoristiti. Da je tu dao bih ti ga....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puno hvala na brzom odgovoru.

Za vikend imam obaveza pa idući tjedan rješavam i javim.

Ako može ja bi onda još jedno pitanje?

Tu i tamo mi se dešava da mi auto u leru samo što ne ugasi se.

 

 

Onda ga malo stisnem od semafora do semafora i opet mir.

Kužim da mogu razna opterećenja dovesti do toga ali u ovom slučaju radi u čistom leru a okretaji padaju skoro da crkne (ovaj put se baš ne čuje tak ali je).

Sugestije?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih znao oko ovog problema ništa konkretno da ti kažem. Nisam se susretao sa ovim. 

Neka logika me navodi da prvo probaš da očistiš EGR ventil i da ga eventualno blindiraš limenom pločicom za probu. Izbaciće ti grešku na tabli nakon par km ali bar da ustanoviš da li je do njega ili ne. Ako se situacija popravi onda ćeš ili čišćenjem i testiranjem istog ustanoviti da li da ga menjaš, blindiraš+isključiš softverski ili ćeš morati dalje da tražiš kvar ako stanje ostane isto.

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala.

Kod nas mi htjeli svojevremeno 200€ da mi to riješe. Bilo mi tada (a i sada) puno.

E kak se to na Kapi ljepo riješilo za 5 minuta :) 

Ovo je nepristupačno i ne znam da ću se usuditi upustiti u to. Probao, odnosno odvrnuo na glavi ona tri šarafa pa shvatio da nije ravno i da ne mogu na tom mjestu blindirati te vratio nazad.

Budem još skupljao hrabrost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne pametuj bogati blindiranje traje 15 minuta,prvo auto skopcaj na dijagnostiku vidi sta je sa greskama parametrima?odakle si?ovako izgleda tvoj map:lol::lol:

 

EE51B51E-42DC-466A-9372-481412A17BC7.jpegD16F3D43-61B7-4CE3-9319-71556FF6BBB7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo skineš ta tri šrafa gore na usisnoj grani, pa zatim dva dole na drugom kraju te cevi koji naleže na telo pored samog EGR ventil. Zatim izvlačiš cev napolje iz usisne zakretanjem u jednu stranu (mislim da zakrećeš ka desno i na gore gledajući od napred). Ovako ti izgleda cev prljava i nakon pranja:D

IMG_20150416_161405.thumb.jpg.a2d9ada73bde2b55c42ac21447d8f025.jpgIMG_20150416_161956.thumb.jpg.aa4e84c750c9b859bfbdb2d60334d601.jpgIMG_20150416_162759.thumb.jpg.c5e1fb03e6fb1c3effe4c3c548c5b3bd.jpg

Zatim na samom EGR-u imaš dva šrafa ako se dobro sećam (jedan gore i jedan sa donje strane) koje kada odvrneš ventil izvlačiš ka požarnom zidu. 

Njega dobro očisti nekim odmaščivačem i ako možeš razradi ga rukom/šrafcigerom i tada podmaži osovinicu. 

Evo kako izgleda sam ventil

IMG_20150416_154251.thumb.jpg.33cefdf74e3abaea3e21be051bd49819.jpgIMG_20150416_155731.thumb.jpg.f844f4719212414aac97ae249f6f7753.jpgIMG_20150416_155747.thumb.jpg.af48c610f34c97052235c9ba4107a027.jpg

 

Pre vraćanja iskroj pločicu prema obliku tela cevi koja naleže na kućište ventila ili prema dihtungu koji se nalazi na njoj.

Evo i tog detalja...

IMG_20150416_162803.thumb.jpg.f748ef56360c4287b0303cadd74ffec6.jpgIMG_20150416_164231.thumb.jpg.a2e63f1e5874c1549d0935453318ccea.jpgIMG_20150416_164411.thumb.jpg.91a814f05f335b9ffaeca0ad1d773350.jpg

Nakon sklapanja i startovanja motora nemoj da se uplašiš belog dima na auspuh jer je ventil hlađen antifrizom i kada ga budeš izvukao iz kućišta određena količina istog će se sliti u sistem odakle će kroz usis kasnije sagorete u tih prvih par minuta rada motora.

 

Edit:

Evo i kolega @zalik dade još jedan hint a to je da skineš MAP senzor koji ti se nalazi na usisnoj grani do požarnog zida (drži ga jedan torx šraf) i da isti očistiš recimo brake cleaner-om. Nikako čačkanje štapićima ili nečim sličnim. Samo mlaz spreja iz xy puta i biće kao nov.

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam uspio jedan da zeznem cackao ga i duvao kompresorom,ni slucajno duvati,mozes ga prati i onim za odmascivanje rerni,kakve su ti dizne?maf,?parametri,Dpf ubijen 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbt gde je neko bio da meni da ovakve savete slikom i rečima kada sam se za.ebavao napamet:crybaby:

Žao mi je što ne napravih od svih radova na ovom 2.0 mjet DIY.

Sve je više ovih motora a sve se iste stvari ponavljaju.

Mislim da sam na forumu bio prvi sa predmetnim ispod haube ili bar među prvima koji se odlučio da čačka svašta nešto:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi stvarno vam veliko fala za napisano.

Ako ću morati za Niš sigurno svratim pozvati rundu.

Ja sam na starim dizelima se još zafrkavao jer sam bio mlađi i imao više vremena. Sada je tog sve manje a taj posao zahtijeva sve više istraživanja jer u protivnom postoji šansa da više sj...š nego popraviš.

Da sam znao gdje završava druga strana išao bi skidati. Sad kad vidim slike i uz vaše savjete, spreman sam provesti neko vrijeme u garaži. Skupljao sam snagu za zamjenu ulja u svom aranžmanu dvije godine jer imam samo grabu i još plitku. Ali kad imaš vremena i volje već ide nekak.

Što se tiče limića za blindiranje, neka priča je postojala da ako se izbuši rupa na njemu od par mm da onda kao elektronika ne javlja grešku? Sumnjam u to ali ipak da pitam ;)

  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno si čuo i takva pločica je trenutno na mom autu. 

Ali zbog otklanjanja sumnje ili potvrde iste u vezi EGR-a stavi zatvorenu za probu pa onda kasnije izbuši dve rupe od 8-9mm na njoj i neće biti greške.

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da javim da sam riješio problem nepoznatog zvuka kuplunga/kvačila.

Nakon što je par servisa ustanovilo istu dijagnozu da je otišao dvomaseni zamašnjak odlučio sam to zamijeniti jer mislim auto još dugo voziti a kako nisam prvi vlasnik i nisam znao što je gore.

Otišao kod kolega u servis koji mi dali najbolje uvjete. 

Ispalo je: Luk zamašnjak, Valeo korpa, lamela, druk lager, provjera ulja getribe i cijelog ovjesa izajedno sa rukama ukupno platio 900€ na periferiji Zagreba. Izgledala mi OK cijena jer nigdje nisam mogao sam naći zamašnjak ispod 800€. 

Nakon zamjene prvih 100 km žena nije smjela u auto dok sve nije sijelo (objasnili mi da je normalno i da će se samo poštelati) jer je velika sila trebala da se kvačilo stisne do kraja, a hvatalo na 1mm u otpuštanju.

Prvih pet kretanja mi auto crknuo ko da nisam nikad vozio. Sad je sve OK.:D

Kad uredim ostalo (uz dobivene vaše upute :P) javih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto napokon našao volje i vremena pa uz vašu pomoć i pomoć s youtube krenuo sa raskapanjem. Alata ne treba puno ali računalo dobro dođe. Jedino višak vremena i volje nisu na odmet

 

8.jpg9.jpg

 

Iz slika u prilogu se vidi što sam sve našao i očistio te vratio uz blindiranje crijeva povrata u granu.

slike   (sprika što nisu po redu)

U svakom slučaju treba poslati u Sibir onog ko je to izmislio.

Alarme očistio i kod prve vožnje se pojavili te ih ponovno očistio nakon što je postigao radnu temperaturu. Drugo jutro upalio, vozio otvorena 15 km, pola sata grad do posla i sve super, bez alarma.

Došao kući isto bez alarma. Već mislio da možda ne treba još love bacati na softver, kad evo navečer opet alarm P0487 Exhaust Gas RecirculatiomThrottle Control Circuit "A" / Open.

Sad čekam da mi se javi kolega pa da čujem kaj i koliko se to više ne javlja.

 

0.jpg1.jpg2.jpg3.jpg4,4.jpg

4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg99.jpg55.thumb.jpg.c8e9f1293088522e422a41a473915d51.jpg

 

Jedino, možda bi bilo bolje da je od konzerve tune bez povrća ali ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...