neshaoct 9007 Posted November 27, 2022 Hyperion XP-1 Kompanija Hyperion Motors iz Kalifornije je na sajmu u Los Anđelesu prikazala supersportski automobil XP-1. U vesti se navodi da je Hyperion XP-1 supersportski automobil sa vodonično-električnim pogonom, pri čemu je ovaj dvosed zahvaljujući laganoj konstrukciji težak samo 1.031 kg. Autonomija sa jednim punjenjem vodonika po najavama američke kompanije iznosi 1.016 milja (1.635 km). Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje manje od 2.2 sekunde, dok je najveća brzina 356 km/h. U planu je serija od samo 300 primeraka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted December 1, 2022 777 Hypercar 777 je osnovao preduzetnik i kolekcionar Andrea Levy, a njegova istorija je zvanično počela u AutodromoNazionale di Monza. 777 Hypercar je jednosed visokih performansi i biće proizveden u ograničenoj seriji od samo 7 jedinica (po ceni od 7 miliona evra po komadu). 777 je u vrhu po performansama zahvaljujući FIA homologovanom karbonskom monokoku i sofisticiranoj aerodinamici koju je razvila Dallara (koja generiše silu pritiska od 2.100 kg pri brzini od 370 km/h), kao i izuzetno maloj težini od samo 900 kg. Motor je 4.5 atmosferski V8 sa 730KS pri 9.000 obrtaja, pogonjen sintetičkim gorivom. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted December 3, 2022 Praga Bohema Češka Praga je predstavila svoj novi lagani sportski automobil Bohema koji će po tvrdnjama kompanije ''pružiti ekstremne performanse za vozače entuzijaste''. Bivši vozač Formule 1 i sadašnji vozač IndyCar serije Romain Grosjean pomaže u testiranju ovog modela koji je težak samo 982 kilograma (bez goriva). Za pogon je izabran Nissanov 3.8 twin-turbo V6 motor, koji posle modifikacija u britanskom Litchfieldu raspolaže sa 710KS i 725 Nm obrtnog momenta. Uz motor ide 6-stepeni Hewland sekvencijalni menjač. Praga predviđa da je najveća brzina Boheme preko 300 km/h. Tu su i izduvne cevi od titanijuma, monokok od ugljeničnih vlakana, kao i zadnje krilo koje proizvodi preko 900 kilograma potisne sile pri 250 km/h. Bohema ima mesta za dve odrasle osobe visoke do 2 metra, kao i šestougaoni volan i digitalni displej. Praga namerava da proizvede 89 jedinica Boheme, a predviđena početna cena za svaku od njih je 1.28 miliona evra. Kompanija tvrdi da je finalni razvoj sada u toku i da planira da napravi 10 primeraka tokom 2023. godine. Prve isporuke bi trebalo da počnu u drugoj polovini te godine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted December 5, 2022 Zenvo TSR-GT Zenvo Automotive će proizvesti samo tri primerka svog novog hiperautomobila TSR-GT, a sva tri su već rezervisana, odnosno prodata. Danska kompanija Zenvo Automotive je privukla pažnju javnosti pre nekoliko godina zahvaljujući aktivnom krilu svog modela TSR-S, ali je novi TSR-GT usvojio fiksno zadnje krilo te služi kao labudova pesma TS porodice predstavljajući aerodinamičniju i bržu verziju. Promene karoserije čine hiperautomobil izuzetno aerodinamičnim te omogućavaju veću maksimalnu brzinu u odnosu na prethodne TS ''derivate''. Osim aerodinamičkih poboljšanja, koja uključuju duže zadnje krilo i aerodinamične poklopce felni, TSR-GT koristi i snažniji motor. Reč je o 5.8 V8 motoru s dva kompresora, koji razvija 1.360KS. Ovaj motor može da koristi E85 gorivo, a u poređenju sa standardnim modelom TSR-S isporučuje dodatne 183KS. Maksimalna elektronski ograničena brzina iznosi 424 km/h, dok je TSR-S, koji je bio više fokusiran na stazu, mogao do 325 km/h. Kao što mu ime govori, TSR-GT je više grand tourer, zbog čega je i karbonska unutrašnjost modela TSR-S zamenjena luksuznijom koja je presvučena različitim vrstama kože. Zenvo je takođe proizveo nove patosnice od velura s kožnim ivicama, koje imaju i funkciju zvučne izolacije. Samo tri drumska primerka modela će ugledati svetlost dana, a sva tri su već rasprodata po nepoznatoj ceni. GT dolazi nakon modela TSR namenjenog isključivo stazi, koji smo videli 2016. godine, kao i modela TS1 GT i TSR-S koji su stigli kasnije. Potpuno novi model na tržište stiže u trećem kartalu 2023. godine, a iz Zenva kažu da će koristiti V12 motor s dva električna turbopunjača koji će razvijati 1.200KS, ali i električni motor koji će povećati ukupnu snagu na 1.500 do 1.800 konja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted December 18, 2022 Naredni Bugatti će posedovati motor SUS koji je razvio Rimac Sa Mistralom i Bolideom, Bugatti formalno peva ''labudovu pesmu'' 8.0 W16 motoru. Ovaj quad-turbo snagator će 2024. biti star više od 20 godina 2024. kada će ekipa iz Molshajma isporučiti finalne primerke roudstera i trkačke mašine. Naravno, ovde se nameće pitanje ''šta je sledeće?''. Radije od lepljenja Bugatti bedža na varijaciju na temu Nevere, novoformirana kompanija razvija novi hiperautomobil ''od glave do pete''. O tome je nedavno govorio Mate Rimac, koji kaže da je započeo razvoj motora s unutrašnjim sagorevanjem dve godine pre spajanja sa Bugattijem. Proglašen kao ''hiperautomobil preuređen za hibridni pogonski sklop'', naredno remek-delo će posedovati ''potpuno lud'' motor sa unutrašnjim sagorevanjem, a šef kompanije kaže da ćemo biti ''oduvani'' kada veo bude skinut sledeće godine. Trideset četvorogodišnji hrvatski biznismen, istakao je da novi Bugattijev model neće imati veze sa postojećim modelima: ''Potpuno je nov, tako da ne postoji nijedna komponenta preneta iz Nevere. Sve se radi od samog početka.'' Pomalo šokantno, Bugattijev prvobitni plan je bio da W16 hiperautomobil zameni rivalom Ferrarija Purosangue, ali sa električnim pogonom. Razlike između narednog Bugattija i Nevere neće se odnositi samo na pogonski sistem, kaže Rimac: ''Suština sa Bugattijem je što ćete ''odvrnuti'' operu a zatim voziti 400 km/h na autobanu. Biće lepši, sa analognom instrumentacijom, nešto poput ručnih satova. Sa Rimcem, mi želimo da napravimo apsolutno ludilo, čista elektrika i driftovanje pri 60 km/h u oblaku dima iza vas, autonomni režimi vožnje, futurističke stvari.'' Pre spajanja s Rimcem Bugatti nije bio u najsjajnijoj poziciji, jer je matična Volkswagen grupacija čak razmatrala ukidanje posrnule francuske marke ili pronalaženje novog vlasnika. ''VW je imao nekoliko opcija, uključujući ukidanje brenda ili njegovu prodaju.'' Mate Rimac objašnjava da nakon što je donešena odluka o spajanju dve kompanije, on je odmah obustavio inicijalne planove vezane za lansiranje SUV-a, odlučivši da umesto toga radi na hibridnom hiperautomobilu. Biće predstavljen sledeće godine, ali budući da su isporuke Mistrala i Bolidea predviđene za 2024. verovatnije je da novi Bugatti neće stupiti na uzavreo asfalt pre 2025. godine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted December 19, 2022 Donkervoort F22 Holandski Donkervoort je prikazao novi model F22 koji će biti proizveden u ograničenoj seriji. Novi model zamenjuje D8 GTO, donoseći poboljšanja u performansama, bezbednosti i praktičnosti. Slike otkrivaju da stil F22 predstavlja evoluciju siluete njegovog prethodnika, ostajući veran konfiguraciji dvoseda sa dva vrata. Automobil je 264 mm duži od prethodnika, a tu je i trodelni krov od ugljeničnih vlakana u targa stilu, koji može da se ukloni. Takođe, novi model donosi napredak u bezbednosti i praktičnosti u prostranijoj unutrašnjosti, kako bi bio pogodnijji za svakodnevnu vožnju. Donkervoort F22 ima za cilj da bude ććnajlakši superautomobil na svetu koji je legalan za putevećć, budući da ima samo 750 kg (55 kg više od modela D8). F22 će takođe imati niže emisije i bolju ekonomičnost, iako će biti brži od dosadašnjeg D8 GTO. Opremljen Audijevim 2.5 petocilindričnim turbo motorom sa 500KS, uz zadnji pogon i manuelni 5-stepeni menjač. Treba pomenuti i zadnji LSD diferencijal, potpuno novi aktivni sistem vešanja, podešavajući traction control sistem, kočioni sistem lakši za 10 kg u odnosu na D8 model, kao i točkove od čelika, aluminijuma ili ugljeničnih vlakana (od 18 i 19 inča). F22 do 100 km/h ubrzava za samo 2.5 sekundi i može do maksimalnih 290 km/h. Denis Donkervoort, generalni direktor Donkervoorta, ističe: ''F22 je pre svega drumski automobil, a mi smo dali prioritet angažovanju vozača, progresivnom upravljanju i zabavi u vožnji u odnosu na apsolutnu opsesiju vremenom kruga, iako će i dalje biti sposoban za veoma brza vremena. Razlog za sve ovo, kao i njegove niske emisije i održivost, jeste veoma jednostavan. To je težina.'' U planu je serija od samo 75 komada (cena po primerku ide od 245.000 evra bez poreza), dok isporuke startuju od sledećeg meseca. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted December 20, 2022 Porsche hiperautomobil neće biti lansiran u doglednoj budućnosti Izvršni direktor Porschea Oliver Blume sugeriše da novi Porscheov hiperautomobil neće biti lansiran u doglednoj budućnosti. U razgovoru za CAR Magazine, direktor je rekao da je ''hiperautomobil uvek deo Porscheove strategije'' i da će novi biti predstavljen tek ''kada dođe vreme za to''. 54-godišnji izvršni direktor je takođe rekao da model mora da zaradi svoj status hiperautomobila uvođenjem novih tehnologija kako bi se stvorio vrhunski proizvod. Blume je dodao da će ''hiperautomobili igrati ulogu za Porsche u budućnosti. Ali to još nije odlučeno''. Napomenuo je da sigurno neće stići pre sredine decenije. Kako godine prolaze, verovatnoća da će hiperautomobil imati benzinski motor velike zapremine se smanjuje. 918 Spyder je predstavljen u serijskom obliku pre skoro deceniju sa plug-in hibridnim pogonom, tako da se očekuje da će i njegov naslednik biti elektrifikovan. Ostaje da se vidi da li će i dalje imati V8 ili možda sa šest cilindara, osim ako Porsche u potpunosti ne preskoči benzinski motor i razvije potpuno električni pogon. Porsche inače procenjuje da će više od 80% njegove godišnje prodaje do 2030. predstavljati električna vozila. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted December 20, 2022 Bertone hypercar najavljen za 21. decembar Bertone je dizajnerska kompanija koja je 2014. godine proglasila bankrot i brend je prodat, čime se završio jedan period u istoriji automobilskog dizajna. Međutim, zahvaljujući braći Ricci, koja su nedavno kupila Bertone, u planu je trijumfalni povratak za kultnu kompaniju. Taj povratak u život uključuje i novi Bertone superautomobil koji će premijeru imati uskoro. Detalja o njemu za sada nema, ali se na najavnim slikama vidi superautomobil sa (po svemu sudeći) centralno postavljenim motorom, kratkim nosom i širokim zadnjim delom. U budućnosti, Bertone će postati ''vrhunski proizvođač hiperautomobila ograničene serije koji kombinuju italijansku eleganciju sa performansama koje oduzimaju dah''. Prvi je ovaj misteriozni model, koji će biti predstavljen 21. decembra. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted December 21, 2022 Bertone GB110 sa 1.100 konja Bertone je dizajnerska kompanija koja je 2014. godine proglasila bankrot i brend je prodat, čime se završio jedan period u istoriji automobilskog dizajna. Međutim, zahvaljujući braći Ricci, koja su nedavno kupila Bertone, u planu je trijumfalni povratak za kultnu kompaniju. Taj povratak u život uključuje i novi Bertone superautomobil GB110 koji je prikazan danas i koji će biti napravljen u ograničenoj seriji od samo 33 primerka. Bertone će po najavama u budućnosti postati ''vrhunski proizvođač hiperautomobila ograničene serije koji kombinuju italijansku eleganciju sa performansama koje oduzimaju dah''. Kompanija kaže da GB110 raspolaže sa 1.100KS i 1.100 Nm obrtnog momenta, ali ne navodi više detalja. Navedeno je samo da će Bertone snabdevati GB110 gorivom napravljenim od plastičnog otpada. Kompanija Select Fuel pretvara polikarbonatne materijale u nešto što može da pokreće motor. GB110 dostiže 100 km/h za 2.79 sekundi, 200 km/h za 6.79 sekundi i 300 km/h za 14 sekundi. Najveća brzina po najavama iznosi 380 km/h. U paketu su i sedmostepeni menjač (Bertone ne precizira da li je automatski ili manuelni), kao i pogon na sve točkove. Bertone je takođe neodređen u vezi sa šasijom GB110. U saopštenju kompanije se samo ističe da je ''baziran na komponentama nemačkog proizvođača''. Za spoljašnji stil GB110 se kaže da je inspirisan klinastim vozilima marke iz 1960-ih, 70-ih i 80-ih, poput koncepta Lancia Stratos HF Zero. Saopštenje kompanije ne navodi detalje o proizvodnji GB110 pa nije jasno gde Bertone planira da pravi ovaj model i kada počinje njegova proizvodnja. Takođe, nije saopštena ni cena. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted January 12 Isotta Fraschini Hypercar Italijanska kompanija Isotta Fraschini sprema povratak i ima za cilj da se takmiči u klasi Le Mans Hypercar 2023. Isotta Fraschini je osnovana u Milanu 1900. godine i ugašena je 1940-ih. Pokušaj oživljavanja početkom 1990-ih nije uspeo, ali sada se ponovo vraća i najavljuje svog LMH konkurenta koji će se boriti protiv automobila iz Toyote, Scuderia Cameron Glickenhausa, Peugeota i Ferrarija, kao i onih iz klase LMDh kao što su Lamborghini, Acura, BMW, Cadillac, Porsche i Alpine. Novi hiperautomobil će se pojaviti sa 3.0 V6 motorom sa parom turbopunjača i hibridnim sistemom. Trebalo bi da raspolaže sa 680 KS da bi bio u skladu sa trkačkim propisima, dok će šasija biti napravljena od ugljeničnih vlakana i drugih lakih kompozitnih materijala. V6 motor pokreće zadnje, a elektromotor prednje točkove. Očekuje se i sedmostepeni sekvencijalni menjač. Oživljavanje italijanske firme vodi kolumbijski biznismen Frank Kanajet Jepes i već je sklopila partnerstva sa kompanijama Pankl, Bosch, Williams, Multimatic, Brembo i PWR. Veliki deo aerodinamičkog razvoja automobila je obavljen u Williamsovom aerotunelu. ''Izdanje najpoznatije trke izdržljivosti 2023. godine biće stogodišnjica i pojaviće se rekordan broj automobila koji ciljaju na pobedu'', navodi se u saopštenju kompanije. ''Za povratak na veliku međunarodnu scenu ne može biti težeg izazova i Isotta Fraschini neće bežati od ove konfrontacije.'' Isotta Fraschini želi da ponudi i drumski hiperautomobil sa dva sedišta, razvijen iz trkačkog automobila, a zatim da razvije i liniju drugih serijskih modela. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted January 25 Električni hiperautomobil Estrema Fulminea najavljen za jun Automobili Estrema je svoj električni hiperautomobil Fulminea u predserijskom izdanju prikazao u maju 2021. godine, uz najavu da će prve isporuke startovati krajem 2023. Sada stižu neki novi detalji, kao i najava da će definitivni, serijski model premijeru imati u junu ove godine. Pored toga, u septembru će na Nirburgringu pokušati da postave novi rekord za električne sportske automobile. Fulminea dolazi sa četiri elektromotora i ukupno 2.040KS, što će biti dovoljno da ubrzanje od 0 do 320 km/h iznosi manje od 10 sekundi. Kako se navodi u saopštenju, sa jednim punjenjem baterija od 100 kWh ovaj 1.500 kg teški hiperautomobil će moći da pređe do 520 km. Fulminea je dugačak 4.683 mm, širok 2.052 mm i visok 1.148 mm. Automobil će se po ranijim najavama proizvoditi u Modeni u Italiji, a iza projekta stoji biznismen Gianfranco Pizzuto koji je svojevremeno investirao i u kompaniju Fisker Automotive. Najavljena je ograničena serija od samo 61 primerka, po ceni od 1.961.000 evra po primerku, i to bez poreza. Glavna tržišta će biti SAD, Kina, Bliski Istok i Evropa. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted February 1 U Lamborghiniju ne veruju da je sada pravo vreme za proizvodnju potpuno električnog superautomobila Lamborghini razvija hibridne naslednike za modele Huracan i Aventador, ali u kompaniji ne veruju da je pravo vreme za proizvodnju potpuno električnog superautomobila. Italijani su još sredinom 2021. potvrdili da će njihov električni model stići 2027. ili 2028. godine (to će biti četvrta modelska linija u porodici Lamborghinija), ali nije poznato u kom karoserijskom obliku. Za sada, u Lamborghiniju su prilično zadovoljni što održavaju živim motor sa unutrašnjim sagorevanjem. ''Što se tiče elekričnog supersportskog automobila, verujemo da u ovom trenutku nije pravo vreme, a takođe verovatno u narednih pet, šest godina neće biti pravo vreme jer kod supersportskog automobila želimo da izbegnemo dodatnu težinu'', rekao je za Motor1 glavni tehnološki direktor Lamborghinija Rouven Mor. ''Želimo da izbegnemo da performanse snažno zavise od stanja napunjenosti baterije i temperature. I dalje verujemo da su u segmentu supersportskih ili sportskih automobila motor sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridizacija najbolji izbor.'' Izvršni direktor Lamborghinija Stefan Vinkelman je ranije sugerisao da bi prvi EV marke mogao da bude u obliku 2+2 ili četvoroseda sa povišenim stavom. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted March 3 Najavljen Bizzarrini Giotto sa V12 motorom Ponovo rođeni italijanski proizvođač superautomobila Bizzarrini najavljuje svoj automobil Giotto (ime je dobio po osnivaču kompanije), koji će biti ponuđen u ograničenoj seriji. Kako se kaže u saopštenju, Giotto je razvijen da ponudi luksuzan enterijer, dizajn koji privlači pažnju i moćan V12 motor. Bizzarini je inače još 2008. godine pokazao sportski model P538, ali taj projekat nije zaživeo. Sada kreću ponovo, sa superautomobilom koji ima centralno postavljeni V12 motor (poreklom Lamborghini), uz zadnji pogon i 8-stepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom. Chris Porritt, inženjer koji je radio u Aston Martinu, Tesli i Rimcu, zadužen je za modifikaciju motora za upotrebu u Giottu. ''Imamo veoma jasnu viziju za Giotto, definisanu na kraju kako se oseća vozač'', kaže Porritt u izjavi. Giorgetto Giugiaro je zatražio pomoć svog sina Fabrizija za dizajn koji karakterišu zaobljene linije. Paneli karoserije su napravljeni od ugljeničnih vlakana zbog manje težine. Tehnički detalji će biti objavljeni kasnije ove godine, a testiranja bi trebalo da počnu tokom 2024. Za sada nije poznato koliko primeraka će biti proizvedeno, ni po kojoj ceni. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted March 3 Supercar Blondie: Pambuffetti PJ-01 Potpuno novi italijanski hiperautomobil, inspirisan F1 koji košta 2 miliona dolara. Pambuffetti PJ-01 je težak samo 1.100 kg i proizvodi neverovatnih 800 konja što znači da ga ovaj odnos snage i težine zaista čini trkačkim automobilom za put. Pambuffetti može dostići 0-100 km/h za manje od 3 sekunde. Juri Pambuffetti lično nam u ovom videu daje bliži pogled na to zašto je PJ-01 jedan od najuzbudljivijih automobila koje smo videli ove godine: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9007 Posted Sunday at 12:22 PM Bugattijevi majstori za farbanje jednog auta potroše do 700 radnih sati Moderna auto industrija je opsednuta brzinom produkcije. Izbacivanje što je moguće više proizvoda dnevno je pravilo, osim ako ne radite u kompaniji koja se zove Bugatti. Da bi stvorio gotovo savršene završne slojeve boje na svojim veoma skupim hiperautomobilima, ovaj proizvođač automobila troši između 600-700 sati po vozilu kako bi ga ofarbao i ispunio želje svojih zahtevnih kupaca. ''Farbanje hipersportskog automobila Bugatti ne zahteva samo neverovatnu stručnost, već i predanost i ambiciju da se uvek zadovolje visoki standardi kvaliteta marke, nedeljom za nedeljom, automobil za automobilom'', kaže Simon Vetterling, stručnjak za karoseriju i farbanje Bugattija. Pre nego što se postavi prvi sloj osnovnog premaza, Bugattijevi stručnjaci proveravaju da li na svakoj površini ima ikakvih nesavršenosti. Nema smisla pokušavati postići savršenu završnicu boje ako vaše platno ima manjkavosti, zato stručnjaci proveravaju da li ima sitnih rupa i mrlja pre nego što uopšte počnu da koriste pištolj za farbanje. Nakon što završna obrada panela karoserije bude besprekorna, majstori postavljaju početni sloj premaza, koji se zatim brusi do savršene glatkoće, da bi se sprečilo stvaranje čak i neprimetnih talasa, neravnina ili udubljenja. Samo to traje 100 sati, a biće potrebno još 100 pre nego što se dođe red na prvi sloj. Pre toga, farbari nanose prozirni premaz i bruse ga, a zatim ponovo prozirni premaz koji se opet brusi, da bi konačnoj boji dali dubinu i bogatstvo. Nakon što su boje nanete, svaka površina se pregleda i proveravaju se odstupanja. Ako je površina čak i za nijansu tamnija od ostalih, vraća se u atelje na ponovno lakiranje. Bugatti kaže da je obezbeđivanje da boja ostane dosledna na različitim površinama veliki izazov jer ponekad farbaju preko metala, a ponekad preko karbona. Međutim, čak ni tada proces nije završen. Nakon što je boja u skladu sa standardima proizvođača automobila, prolazi kroz četiri dana poliranja. Zatim se ispituje u Bugattijevom svetlosnom tunelu deset sati da bi se proverilo da li ima i najmanjih mrlja. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites