Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Škoda Kodiaq

Recommended Posts

autobildyoutube.jpg AutoBild - Najava za 2023. Škoda Kodiaq

 

U 2021. godini četvrtina svih novih vozila bili su SUV-ovi, a 2022. skoro 30%. Ako se tome dodaju klasična terenska vozila, na to onda dolazi još 10%.

Sve ovo je i više nego dovoljan razlog da Škoda spremi novi Kodiaq. Auto Bild pokazuje njegov verovatni izgled:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Škoda Kodiaq premijerno ove jeseni

 

234898-skoda k 02.jpg

 

Druga generacija modela Kodiaq će svoju svetsku premijeru imati u jesen 2023. godine, a u ponudi će imati i dalje sedam sedišta.

Kodiaq će se i dalje proizvoditi u Škoda fabrici u Kvasiny u Istočnoj Češkoj, a proizvođač automobila je već započeo sveobuhvatnu adaptaciju proizvodne linije. Već se proizvode prva probna serijska vozila, dok će serijska proizvodnja početi sledeće godine. Veliki SUV, koji je prvi put predstavljen 2016. godine kao prvi model SUV ofanzive češkog proizvođača automobila, takođe je izuzetno uspešan model, sa više od 800.000 prodatih jedinica do sada.

 

skoda k01.jpg

 

''Kodiaq druge generacije će podići sigurnost, tehnologiju i svestranost na viši nivo. Nastavljamo da nudimo najbolje iz oba sveta i zadovoljavamo potrebe naših kupaca'', kaže generalni direktor Škoda Auto Klaus Zellmer. Druga generacija modela Kodiaq će takođe dobiti benzinske i dizel motore, kao i plug-in hybrid i mild-hybrid pogone. Nova generacija Škode Kodiaq je uspešno prošla intenzivno hladno testiranje na Arktiku. Funkcije, kvalitet i trajnost vozila ocenjivani su na temperaturama do minus 30 stepeni Celzijusa. Glavni fokus ovih testova bio je na stabilnosti vožnje, udobnosti putnika u ledenim uslovima i opštoj bezbednosti tokom dugih zimskih putovanja. Osim toga, vozila su morala da izdrže dodatnu težinu leda i snega. Nakon što su ispitivanja na ekstremnoj hladnoći završena, testiranje novog modela sada ulazi u završnu fazu.

 

''Testiranje u najtežim mogućim uslovima ostaje ključni deo razvoja novih vozila, uprkos napretku računarske simulacije. Naši opsežni programi testiranja u pustinjskoj oblasti s ekstremno visokim temperaturama sa jedne strane, i s druge strane u Arktičkom krugu osiguravaju da se kupci Škoda vozila mogu 100% osloniti na svoje automobile u svim vremenskim uslovima. U isto vreme, ovi testovi nam daju priliku da identifikujemo potrebe za optimizacijom što je pre moguće i da dizajniramo vozila na najbolji mogući način kako bi zadovoljili zahteve svakodnevnog rada'', Johannes Neft, član uprave Škoda Auto za tehnički razvoj.

 

Opsežni testovi koji pokrivaju sve aspekte vozila

Intenzivne test vožnje u ekstremno hladnim uslovima deo su standardnog programa za razvoj novih vozila. Škoda Auto redovno sprovodi takve testove u Arktičkom krugu, gde je druga generacija SUV-a Kodiaq dokazala da može da se nosi sa svim zimskim izazovima. Pomno je ispitan svaki deo test vozila: šasija, karoserija, motor, grejanje i ceo električni sistem.

 

Performanse vozila u snežnim uslovima

Kako bi procenio opšte performanse vozila u zimskim uslovima, Škoda Auto ispituje uticaj snega na karoseriju, kao i efekat snega koji ulazi u prostor motora i usisnike vazduha. Sve mehaničke funkcije karoserije vozila kao i elektrika moraju da rade besprekorno i na temperaturama od minus 25⁰C, a motor bi trebalo da startuje bez problema i na temperaturama blizu minus 30⁰. Sva vrata, poklopac motora i vrata prtljažnika, kao i poklopac rezervoara za gorivo i poklopac utičnice za punjenje na PHEV vozilima treba da se otvore čak i pod takvim nepovoljnim uslovima.

 

Testovi koji ispituju ponašanje u vožnji i sisteme asistencije

Tokom vožnje u stvarnom svetu ocenjuju se brojni aspekti ponašanja vozila - na primer, koliko se dobro vozilo nosi sa bljuzgavicom na putu ili kako se ponašaju prednji i zadnji branik kada vozilo udari u snežnu barijeru. Vožnja preko blokova leda testira robustnost vešanja i podvozja. Vozači koji sprovode test proveravaju kako se vozila ponašaju na zaleđenim i snežnim putevima i koliko dobro funkcionišu sistemi pomoći. Ispitivači ocenjuju dinamiku vožnje automobila, performanse pogona na sva četiri točka, ako je primenjiv, i funkcionalne karakteristike i udobnost vožnje. Proveravaju radi li menjač besprekorno i rade li brisači i prskalice. Takođe se ispituje osvetljenje vozila noću i akustično ponašanje zaleđenih delova vozila. Visokonaponske baterije PHEV vozila pune se u zamrznutom stanju, nakon čega sledi određivanje maksimalnog dometa. Kako bi se precizno ocenila izdržljivost vozila u zimskim uslovima, test vozači prelaze desetine hiljada kilometara.

 

Ispitivanje funkcija enterijera

Program testiranja takođe razmatra mnoge funkcije enterijera, na primer performanse sistema grejanja pri ekstremno niskim spoljašnjim temperaturama i nivo toplotne udobnosti u unutrašnjosti. Ispitivači takođe proveravaju magle li se stakla i koliko se brzo mogu odlediti. Zatim, oni takođe ocenjuju rade li sistemi grejanja sedišta, volana, spoljašnjih retrovizora, vetrobranskog i zadnjeg stakla prema očekivanjima. Gde je primenjivo, takođe testiraju opciono pomoćno grejanje. Osim toga, vozači proveravaju koliko dobro centralni ekran osetljiv na dodir reaguje kada unutrašnja temperatura vozila padne ispod nule.

 

PR Škoda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upoznajte novu generaciju Škode Kodiaq

 

skoda k 03.jpg

 

Nova generacija modela Škoda Kodiaq predstavljena sa upečatljivom kamuflažom. Druga generacija modela Kodiaq sprema se za globalnu premijeru ove jeseni. Automobil predstavlja nadgradnju izuzetno uspešne prethodne verzije (preko 790.000 prodatih jedinica). Alex Montyro objašnjava neke elemente nove verzije u videu:

 

 

Jedna od elemenata koje Alex ističe je upečatljiviji i robustniji dizajn sa efikasnim balansom snage i emocija. Novi Kodiaq je nešto veći od prethodne verzije, a unutrašnjost je takođe prostranija. Putnici mogu da očekuju više prostora za noge i za glavu. Novi Kodiaq će takođe biti dostupan sa sedam sedišta. Prtljažni prostor će biti više nego izdašan, za 75 litara veći od svog prethodnika. Ukupan raspoloživi prostor učiniće Kodiaq jednim od lidera u svojoj klasi.

 

skoda k 02.jpg

 

Alex takođe ističe neke promene u unutrašnjosti automobila, gde ćemo pronaći novi dizajn, nove materijale i neke nove kontrolne funkcije, kombinujući elemente osetljive na dodir sa taktilnim povratnim informacijama. Još jedna nova karakteristika biće birač automatskog menjača na stubu upravljača.

 

skoda k 01.jpg

 

I vozači i putnici mogu da se raduju zaista prijatnoj vožnji, koju isporučuje pogonski sklop snage od 110 do 150 kW (150KS-200KS). Novi Kodiaq će biti dostupan sa dva TSI benzinska motora i dva TDI dizel motora. Takođe, biće dostupna i Kodiaq iV plug-in hibridna opcija, koja ima čisto električni domet vožnje od preko 100 kilometara po punjenju. Kodiaq biti dostupan i u verziji sa pogonom na sve točkove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Škoda Kodiaq

 

skoda k 24 12.jpg

 

Škoda je predstavila drugu generaciju svog najvećeg SUV-a, Kodiaq, sa izlaskom na tržište 2024. godine. Model će biti dostupan u verzijama sa 5 ili 7 sedišta, sa modernim i efikasnim benzinskim i dizel motorima, a takođe, po prvi put, kao plug-in i blagi hibrid. Što se tiče sigurnosti, tehnologije i svestranosti, proizvođač automobila podiže svoj najveći SUV na viši nivo.

Od svoje premijere krajem 2016. godine, Škoda je proizvela više od 800.000 Kodiaqa u svojim fabrikama u Češkoj Republici, Ukrajini, Kini, Indiji i - do početka 2022. godine - i u Rusiji. Veliki SUV bio je pionir uspešne SUV kampanje češkog proizvođača automobila. Opciono dostupan kao sedmosed nudi prostranu unutrašnjost, Kodiaq je u ovaj segment uveo Škoda fascinantan kristalni dizajnerski jezik. Veliki SUV impresionirao je kupce i novinare međunarodnih stručnih časopisa - više od 40 međunarodnih nagrada svedoči o njegovim izvanrednim kvalitetima i izvanrednoj popularnosti na svetskim tržištima.

 

skoda k 24 11.jpg

 

Kao i njegov prethodnik, novi model će se proizvoditi u fabrici Kvasiny na istoj proizvodnoj liniji kao Karoq, Superb i Superb iV. Nova generacija modela Superb će početi da silazi s proizvodne trake u Bratislavi početkom 2024. godine, čime će se osloboditi kapacitet za oko 150.000 dodatnih jedinica popularnih SUV vozila Kodiaq i Karoq na godišnjem nivou. Svaki dan bi sa proizvodne trake trebalo da siđe do 410 Kodiaqa druge generacije.

 

skoda k 24 10.jpg

 

Sa drugom generacijom Kodiaqa, Škoda je dodatno unapredila svoj globalno uspešan veliki SUV. Sada dolazi sa prepoznatljivijim dizajnom i još više prostora, posebno za putnike u trećem redu sedišta. Pored toga, drugu generaciju Kodiaqa obeležava novi koncept enterijera koji sadrži ekran osetljiv na dodir veličine do 12.9 inča, ručne i digitalne komande i urednu, dobro organizovanu centralnu konzolu.

 

skoda k 24 09.jpg

 

Gama motora uključuje dva benzinska i dva dizel motora u rasponu od 150 KS do 204 KS, kao i plug-in hibridnu verziju, prvu ikada za Kodiaq. Ovo nudi električni domet od preko 100 kilometara.

 

skoda k 24 08.jpg

 

Sigurnosna oprema je ponovo najsavremenija, može se pohvaliti, na primer, potpuno LED matrix farovima druge generacije i još naprednijim sistemima pomoći. Takođe: nove Simply Clever karakteristike, kao što je zadnji odeljak za odlaganje sa držačem za čaše i dvostruki Phone Box koji obezbeđuje hlađenje i istovremeno punjenje dva mobilna telefona.

 

skoda k 24 07.jpg

 

Škoda je poboljšala moćan i emotivan dizajn svog Kodiaq SUV-a. Druga generacija nudi još više prostora za do sedam putnika i dodatni prostor za glavu u opcionom trećem redu sedišta. Spolja se ističu skulpturalni prednji kraj, četvrtasti lukovi točkova i druga generaciju potpuno LED Matrix farova. Potpuno redizajniran enterijer definisan je centralnim displejom od 12.9 inča, urednom, dobro organizovanom centralnom konzolom i kombinacijom ručnih i digitalnih kontrola za intuitivan rad.

 

237644-skoda k 24 06.jpg

 

Skulpturalni prednji kraj, lukovi točkova i veliki točkovi prečnika od 17 do 20 inča naglašavaju moćan izgled druge Kodiaq generacije. Sa dužinom od 4.758 milimetara, novi Kodiaq nadmašuje svog prethodnika za 61 milimetar. U verziji sa sedam sedišta, putnici u trećem redu sedišta sada imaju 15 milimetara više prostora za glavu, na 920 milimetara. Kapacitet prtljažnika ostaje izdašan - 340 do 845 litara za sedmosede i 910 litara za petosed. Kodiaq druge generacije karakteriše još sofisticiraniji dizajn, upotreba održivih materijala i inovativne tehnologije kao što su druga generacija Full LED Matrix farova.

 

237645-skoda k 24 05.jpg

 

Njegova dva benzinska i dva dizel motora kreću se od 150 KS do 204 KS. 2.0 TDI sa 193 KS i 2.0 TSI sa 204 KS dolaze sa pogonom na sve točkove kao standard.

Kodiaq iV, prvi plug-in hibrid u ovoj seriji modela, takođe nudi ukupnu izlaznu snagu od 204 KS. U Kodiaqu iV, 1.5 TSI od 150 KS i električni motor udružuju snage kako bi razvili sistemsku snagu od 204 konja, koja se isporučuje na prednje točkove preko 6-stepenog DSG-a. Visokonaponska baterija od 25.7 kWh obezbeđuje potpuno električni domet od više od 100 kilometara.

 

Pored modela Kodiaq iV, Škoda nudi po par modernih i efikasnih dizel i benzinskih motora, koji su isključivo upareni sa 7-stepenim DSG menjačem. Dve 2.0 TDI jedinice proizvode 150 KS) odnosno 193 KS.

1.5 TSI je početni benzinski motor sa 150 KS, koji označava debi blage hibridne tehnologije u Kodiaqu. Oba hibridna motora su deo najnovije generacije EA 211 evo2 motora. Oni rade na Millerovom ciklusu koji štedi gorivo i poseduju turbo punjač sa promenljivom geometrijom turbine. 1.5 TSI sa blago-hibridnom tehnologijom takođe dolazi sa tehnologijom aktivnih cilindara najnovije generacije (ACT+). Snažnija 2.0 TSI benzinska jedinica isporučuje 204 KS. TDI motori od 193 KS i TSI od 150 204 KS standardno su opremljeni pogonom na sve točkove.

 

237646-skoda k 24 04.jpg

 

Za drugu generaciju modela, Škoda je još više podigla nivo bezbednosti Kodiaqa i dodatno unapredila neke od svojih brojnih sistema pomoći. Primeri ovoga uključuju pomoć u hitnim slučajevima i pomoć pri zastoju u saobraćaju.

 

237647-skoda k 24 03.jpg

 

Prvi put u Kodiaqu dostupan je novi sistem pomoći pri parkiranju na daljinu, koji će debitovati sledeće godine i omogućiti daljinsko parkiranje pomoću aplikacije. Omogućava manevrisanje SUV-om na uskim parking mestima izvan vozila pomoću aplikacije za pametne telefone. Vozilo i pametni telefon komuniciraju preko Bluetootha na udaljenosti do pet metara. Kodiaq se može pomerati napred i nazad u pravoj liniji koristeći pametni telefon kao daljinski upravljač. Tokom manevara parkiranja, sistem može detektovati približavanje objekata i pešaka i automatski sprečiti sudare. Pored toga, postoji do devet vazdušnih jastuka koji štite putnike, za najbolju moguću pasivnu bezbednost. Deo opcione pomoći pri putovanju je pomoć pri zastoju u saobraćaju, koja kombinuje prediktivni tempomat sa funkcijama Adaptive Lane Assist. Omogućava automatsko pokretanje, kočenje i upravljanje u zagušenom saobraćaju do brzine od 60 km/h prilagođavajući se kretanju okolnih vozila.

 

 

Potpuno redizajnirani enterijer sadrži digitalni kokpit, head-up ekran i 12.9-inčni samostojeći ekran infotainmenta. Ručica DSG menjača premeštena je na stub volana, dajući sada putnicima više prostora, dok prostrana centralna konzola nudi više prostora za odlaganje. Poboljšavajući rad na vozilu, prilagodljivi Škoda Smart Dials omogućava jednostavno upravljanje. Svaki okretni dugmić omogućava intuitivan pristup raznim funkcijama vozila, a digitalni ekran osigurava brz, sveobuhvatan pregled u bilo kom trenutku. U kretanju prema većoj održivosti, Škoda sada koristi presvlake izrađene od 100% recikliranog poliestera.

 

skoda kodiaq 24 02.jpg

 

''Škoda enterijeri predstavljaju intuitivnost, jednostavnost, usmerenost na kupca i pametna rešenja. Naša najnovija inovacija, Škoda Smart Dials, proširila je intuitivne opcije za upravljanje funkcijama automobila, kombinujući najbolje od oba sveta: fizičke kontrole i digitalne ekrane. Sveži enterijeri modela Kodiaq i Superb sada imaju veliki, samostojeći ekran, ručicu menjača postavljenu na stub volana i centralnu konzolu koja nije pretrpana. Ova poboljšanja utrla su put prostranijoj i udobnijoj unutrašnjosti koja ne samo da privlači poglede, već nudi i praktičnost i istinsku dodatnu vrednost za naše kupce.''

 

Škoda je redizajnirala unutrašnjost, uključujući poboljšanja na volanu, instrument tabli i ukrasnim oblogama. Ručica menjača premeštena je na stub volana i tako je postala posebno pristupačna. Kao rezultat toga, centralna konzola ima uredan, jasno strukturiran raspored, ostavljajući dodatni prostor za putnike. Druge novine uključuju head-up ekran koji dopunjuje virtuelni kokpit od 10.25 inča i samostojeći centralni infotainment ekran koji je veći nego ikad, dijagonala meri 12.9 inča. Takođe debituju Škoda Smart Dials. To su inovativni rotirajući dugmići koji pametno integrišu dodirne i digitalne komponente za intuitivnije iskustvo.

Uvođenjem Škoda Smart Dials, češki proizvođač automobila dokazanu kombinaciju dodirnih i digitalnih komandi u svojim vozilima podiže na viši nivo. Ovaj potpuno novi pristup sastoji se od tri rotirajuća dugmića ispod infotainment ekrana, svaki sa 32-milimetarskim digitalnim ekranom. Oni omogućuju brz pristup brojnim funkcijama vozila zavisno od nivoa opreme. Dva spoljašnja pametna točkića za vozača i suvozača kontrolišu unutrašnju temperaturu, grejanje i ventilaciju sedišta, prikazujući trenutno aktivnu funkciju. Središnji Smart Dial kontroliše do četiri različite funkcije, kao što su glasnoća infotainmenta, brzina ventilatora, smer vazduha, pametni klima uređaj, načini vožnje i zumiranje karte. Središnji Smart Dial konfiguriše se putem menija infotainment sistema, a pritiskom na dugme prebacuje se između funkcija.

 

skoda kodiaq 24 01.jpg

 

Potraga za poboljšanom udobnošću u vozilu ogleda se kroz nove dodatke, uključujući Phone Box sa mogućnostima brzog induktivnog punjenja pametnog telefona do 15 W - a u modelu Kodiaq je to moguće za čak dva telefona - uparen sa aktivnom funkcijom hlađenja. Uz to, putnici imaju koristi od do četiri USB-C priključka sa izlaznom snagom od 45W, kao i praktičnim 15W USB-C priključkom na retrovizoru. Ne treba zanemariti, novi Kodiaq dostupan je sa ergo sedištima zajedno sa funkcijom pneumatske masaže. Putnici na zadnjim sedištima takođe će ceniti novu pregradu za odlaganje u centralnom tunelu. Svim funkcijama grejanja za sedišta, volan, vetrobransko staklo i zadnje staklo može se praktično upravljati putem dugmića za grejanje koje se može konfigurisati u meniju kontrole klime.

 

Škoda demonstrira svoju predanost održivosti korišćenjem ekološki prihvatljivih materijala za sav tekstil u unutrašnjosti, kao i za dve ključne Simply Clever karakteristike: kišobran u vratima vozača i strugač za led. Tradicionalne linije opreme zamenjene su konceptom Design Selections: u modelu Kodiaq, kupci se mogu odlučiti za Loft, Lounge ili ecoSuite u crnoj ili boji konjaka, s tekstilom izrađenim od 100% recikliranog poliestera. Koža u ecoSuite Design Selection koristi ekološki prihvatljiv proces štavljenja koji koristi ostatke obrade zrna kafe.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...