Ivan 17670 Posted July 19, 2015 (edited) U ovom tutorialu cu objasniti rastavljanje i sredjivanje fabrickih MF komandi na volanu, mozda ce nekome zatrebati. Naime, pazario sam komande za navigaciju, kako bih zamenio svoje stare komande za fabricki CD. Nove komande za navi su u principu radile, ali posto volim da je sve tip-top, primetio sam da Rewind dugme prilicno treba da se pritisne kako bi prihvatilo komandu i da jedna LED "ckilji". Takodje, dugme Down u drugom redu (koje se ne pritiska nego povlaci ka sebi) je imalo vrlo dugacak hod i slabo reagovalo na potisak. Pa sam odlucio da sve to rasturim i pogledam sta mogu sam da resim. Prvo krecemo sa skidanjem komandi sa volana, sto je vrlo jednostavno. Ja sam samo odsrafio airbag (tri imbusa sa zadnje strane volana) i podigao ga uvis. Komande se skidaju tako sto se odsrafe po 2 krstaka (oznacena crvenim), iz Digital Network Node volana izdzeka konektor (oznacen zelenim) koji se zatim provuce ispod kontakata sirene (oznacene zutim) i komande mogu napolje: Kada smo izvukli module, prvo je potrebno skinuti same tastere. Da napomenem da je na modelu sa 2 reda dugmica za kontrolu navigacije, dovoljno skinuti samo prvi red dugmica (Up, Down i Enter tastere mozemo da ostavimo jer ne smetaju). Tasteri su na po 2 plasticne osovine koje treba osloboditi. Na prvom i poslednjem dugmetu u redu su sa gornje i donje strane, a na srednjim dugmicima sa bokova: Nakon toga, potrebno je osloboditi plastiku koja zatvara pristup do elektronske ploce. Sa unutrasnje strane potrebno je osloboditi 4 plasticna klipa: A sa spoljne strane, potrebno je osloboditi takodje 4 klipa koji se nalaze sakrivena ispod drugog reda komandi: Zatim skidamo plasticne "tunelcice" (bele boje) koji sprovode svetlost sa LED na ploci do samih tastera. Oni se skidaju oslobadjanjem plasticnog klipa na njima: Na taj nacin smo omogucili prilaz ploci, a da bi se ona izvukla, potrebno je osloboditi plasticne "pecurke" (sive boje) koje nalezu na kontaktnu gumu dugmica. Nakon toga, cela ploca sa kontaktnom gumom ide napolje iz kucista: Ispod su slike rasturenih komandi. Detaljno ocisceno, preletovana problematicna LED, montirano za test na volanu: Sve sljaka OK, ostaje samo da se resi problemcic sa predugim hodom tipke "Down" u drugom redu dugmica (to sam primetio kao fabricki nedostatak na par navigacija, tj. komandi koje sam gledao do sada). Jednostavno je reseno tako da se meni ne svidja kako reaguje jer je predubok hod. To sam resio jednostavno, tako sto sam na kontaktnu gumu za taj taster dodao gumenu "ekstenziju" koju sam napravio zumbom, od unutrasnje gume za auto: Sve napakavano nazad i montirano: Sve sljaka kao satic, svaka komanda reaguje na najmanji dodir, sve LED-ice u funkciji... Ostaje samo da se uziva: Edited February 23, 2019 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted February 22, 2019 (edited) Da li je postupak isti i kod Crome? Rekao bih da su isti volani... Nema slicica, moze li to da se ispravi? Naime radi se o tome da su posle ciscenja lepljivih dugmica komande pocele malo da brljave... Konkretno dugmence za smanjivanje zvuka cesto po pritisku odradi kao da sam pritisnuo dugmence sa Windows oznakom koje je neposredno ispod... Edited February 23, 2019 by Ivan Spojeni postovi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted February 23, 2019 @alfini0507 Postovani kolega, prebacio sam svoje slicice sa Postimage na forum, tako da sada ponovo moze da se vidi procedura. Komande sa Crome deluju apsolutno isto fizicki, isti su konektori ka Digital Network Node, isti je nacin montaze... Tako da bih licno apsolutno pokusao istu akciju ako postoji problem. Pogotovo ako ti se to desava posle ciscenja, kao sto si naveo - vrlo je moguce da se prljavstina i lepljiva masa slila izmedju samih dugmica, kontaktne gume i stampane ploce, kao i izmedju linija ploce, pa zato kontakti lepe i modul brljavi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted February 23, 2019 Piće u Smederevu kad god naletis Sent from my E2105 using Tapatalk 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted February 23, 2019 @Ivan jos jedno pitanjce... Vidim da neki preporucuju skidanje klema sa akumulatora pre demontaze airbaga... Jesi li ga otkacinjao?Sent from my E2105 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted February 23, 2019 Nece skoditi ali nije obavezno, samo nemoj da je u kontaktu, ja licno ne skidam klemu. Sent from my LYA-L29 using Tapatalk 1 alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted February 23, 2019 2 hours ago, alfini0507 said: Jesi li ga otkacinjao? Videces na prvoj slici, konkretno za ovu operaciju ima sasvim dovoljno mesta da se pridje konektorima i srafcicima MF komandi i kada se samo podigne airbag. Tako da sam samo odsrafio airbag bez skidanja njegovih konektora, pomerio ga uvis, demontirao MF komande i ostavio tako do montaze nazad. Po fabrickim procedurama, ako cackas konektore airbaga trebalo bi da se raskaci klema. Tebi na volju, kada sam tek pazario Stila i sve je bilo raritet i klempa itekako sam skidao , zadnjih 7-8 godina jok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1653 Posted February 25, 2019 (edited) Kolega @Ivan sve sam zavrsio po tvojim uputstvima... Ocistio el plocicu alkoholom i stapicima za usi i komande ponovo sljakaju kako treba... E sad javio se drugi problem pri demontazi a to je da mi je jedan od tri srafa airbaga pukao... Onaj blize vratima... Ubacio ja neki drugi na njegovo mesto ali izgleda da nije to to jer pomalo kao da zaglavljuje airbag kad pritisnem levi kraj zbog sirene... Sad se bacam u potragu originalnog srafa koji je malo specifican... Od glave prema kraju je jedno 2/3 duzine bez navoja i primetno deblji od zavrsne 1/3 koja je sa navojem i zavrsava se u obliku kupe... PS Ako neko od kolega mozda ima takav sraf ili slucajno naleti na neki odpad bio bih jako zahvalan da mi posalje... Edited February 26, 2019 by Ivan Sredjen citat Quote Share this post Link to post Share on other sites