Jump to content
FAS Euroauto Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Formula 1 ozbiljno razmišlja o 1.000 KS

Recommended Posts

mercedes%202015.jpg

 

Naznake da bi motori u bolidima Formule 1 u bližoj budućnosti mogli da budu znatno snažniji se u početku nisu činile preterano ozbiljnim, jer su uglavnom zvučale kao razmišljanja naglas, bez prave osnove i temelja. Obzirom da je ideja naišla na odobravanje među navijačima, ali i stručnjaka, Formuli 1 nije trebalo dugo da od svega napravi projekat i uputi ga na razmatranje strateškoj grupi koja će se sastati sutra u Parizu.

Iza ideje o snažnijim motorima stoji Bernie Ecclestone, kome takođe ne nedostaje rešenja za ostvarenje tih ideja. Umesto postojećih V6 turbo benzinaca Ecclestone bi u Formulu 1 vratio V6 motore; njihova zapremina bi bila 2.2 litra, imali bi dve turbine i razvijali bi više od 1000 konjskih snaga. Britanac smatra da su postojeći motori sjajno inženjersko dostignuće, ali, po njegovom mišljenju, Formula 1 zaslužuje više. Iako postoje kritičari ideje o podizanju snage motora, posebno ako je reč o postojećim izuzetno kompleksnim pogonskim sistemima, većina se slaže da je potrebno dopustiti dalji razvoj agregata koji se koriste u Formuli 1. Štaviše, čak i postojeći 1.6 litarski V6 motori mogu da isporuče više od 1000KS, kao što tvrdi glavni inženjer u Mercedesovom timu, Andy Cowell, koji kaže da bi, u idealnim uslovima i uz potpunu termičku efikasnost motor bio u stanju da razvije više od 1.600 KS.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakasnili ste sa vestima :laughing: Posto je vec odrzan sastanak i odluceno je da bi neki timovi izasli iz takmicenja da se poveca zapremina i broj cilindara (cini mi se da su Mercedes i Honda protiv), zadrzace se 1.6 V6 motori, samo ce se povecati u narednim godinama postepeno protok goriva kako bi se postigla cifra od 1000ks ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo dodjoh da postavim i tu vest...evo je:

 

Honda i Mercedes prete odlaskom iz Formule 1
 
125540-mclaren%20111.jpg
 
Predlog Ferrarija o povratku Formule 1 na V8 motore odbijen je, u skladu sa očekivanjima, od strane ostalih članova tzv. strateške grupe. Potonja je ovih dana raspravljala o budućnosti Formule 1 i o mogućim promenama u tehničkim pravilima za sezonu 2017. Ferrari je grupi, koju čine najjači timovi i najbolji pozadinac (ove godine to je Force India), predložio nove motore; postojeće V6 turbo agregate Ferrari bi zamenio V8 motorima sa dve turbine.
Predlog su u korenu sasekla dva moćna proizvođačka imena, Mercedes i Honda. Obe marke su istovremeno zapretile napuštanjem Formule 1 ako V8 ideja bude usvojena. Prava je šteta da je došlo do odbijanja predloga, bilo bi urnebesno videti Hondu kako, nakon spektakularno najavljenog povratka u Bernijev cirkus, odlazi nakon samo 2 godine. Uprkos ovom odbijanju, Formula 1 je i dalje na putu prema snažnijim motorima, barem ako pitate Bernija Ecclestona. On je nakon sastanka izjavio da je željenih 1.000 konjskih snaga moguće postići i sa sadašnjim motorima zahvatima na turbini i protoku goriva.
Grupa je takođe odbila predloge McLarena i Red Bulla za značajnijim promenama u dozvoljenim aerodinamičkim zahvatima, a koje bi na snagu stupile već sledeće godine. Takve promene će, ako do njih dođe, biti usvojene tek za 2017. i nadalje.
 
 
------------------------------------------
 
Jedino  mi na kraju nije jasno da li je Ferrari tražio prelazak na V8 biturbo, ili Ecclestone...prvo su rekli da je on to hteo. Ako on to hoće, to će tako i biti na kraju :), a ako Ferrari hoće...to je već manje izvesno.
Mogu oni izvući i iz ovih motora 1.000KS, ali onda ne mogu da ostanu pravila o trajnosti motora, tj. moraće da povećaju dozvoljeni broj agregata za sezonu, a to dalje povećava troškove. Ionako su u prošloj turbo eri motori u F1 imali za treninge znatno više od tih 1.000 KS, nije ta cifra za njih neka misaona imenica 30 godina kasnije...ali...par krugova i fajront. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trazili su i Ferari i Ecclestone... Prica o novim motorima je zeceta negde sredinom prosle sezone, ukoliko se ne varam.

Pa sada motori mogu biti dedinitivno izdrzljiviji. Izmedju ostalog, razlog tome je hibridni sistem pogona. I slazem se da ovi motori mogu da budu dovoljno spektakularni, samo treba da im dozvole vise mogucnosti razvoja, i da smanje ogranicenja u pogledu potrosnje goriva itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije njima problem ogranicenje u broju motora da proizvedu tu snagu nego ogranicen protok goriva po satu ;) Zato se i vrte 11-12.000 umesto 15.000 obrtaja koliko je ogranicenje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to. Zavrnuta je slavina potpuno. Em što ne sme da potroši više od 100kg čorbe u toku trke, isto tako ne sme ni trenutna potrošnja da mu bude veća od 100kg po času... Time su ih poprilično osakatili. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice goriva, ja ih ne bih ogranicavao sa potrosnjom na trci, nego ukupnom kolicinom goriva dostupnom u sezoni... Lupam ako ima 20 trka, neka je ogranicenje 100kg po trci, znaci imas 2000kg goriva u sezoni i to je to, kako ces ti to potrositi, nije bitno... Ako neko hoce po svaku cenu da pobedi u nekoj trci, neka potrosi 500kg u jednoj, ali onda ostalih 1500kg mora da rasporedi na ostalih 19 trka kako zna i ume i to je to, ko potrosi vise dobije penale, ko potrosi manje, dobije neki bonus u novcu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 odustala od radikalnih promena

 

mercedes%2088.jpg

 

Nakon zaključenih sastanaka F1 komisije napokon je izvesno da će Formula 1, kakvu znamo danas, takva ostati još bar dve godine, do 2017. kada se otvara nova prilika za promenu karaktera i imidža ove elitne automobiliske serije. Na dnevnom redu sastanka bile su mogućnosti, koje su Formulu 1 mogle istrgnuti iz sadašnjih kalupa i omogućiti joj značajno drugačiji nastup u svetu automobilizma, ali uz očekivano velike troškove. Od brojnih mogućnosti, poput širih bolida i guma do snažnijih motora koji su trebali da razvijaju 1000KS. Ništa od toga nije prošlo. Formula 1 će do 2017. ostati u sadašnjim kalupima što se motora i osnovnih karakteristika izgleda i gabarita bolida tiče.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motori sa 1.000KS od 2017. godine

 

f1%20aus%201.jpg

 
Kako prenosi Sport klub, prvi čovek Formule 1 Berni Eklston najavio je uvođenje novih pravila od 2017. godine. U centru pažnje biće pravila po pitanju snage motora, odnosno aerodinamike. U Bahreinu je održan sastanak Eklstona šefova ekipa nakon kojeg je postignut načelan dogovor.
''Pravila će se menjati, dogovor je postignut. Bolidi moraju biti brži, trke spektakularnije. Realno je očekivati promene na šasiji, iako nisu isključene i promene na motoru'', rekao je direktor Mercedesa Toto Volf. Motori ostaju V6, ali će protok goriva biti pojačan na 1.000 konjskih snaga. Što se tiče aerodinamike, ona će biti pojednostavljena. Zbog toga bi bolidi trebalo da budu lepši, ali i teži za vožnju. ''Dve se stvari moraju dogoditi. Svi koji budu radili na novom motorom, morat će nadograditi na 1.000KS, a onda takvu pogonsku jedinicu isporučiti svom klijentu po pristupačnoj ceni'', dodao je Eklston.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...