Jump to content
FAS Goran
Bocca

"Мalo teža noga" i "oštrija vožnja" pojmovi

Recommended Posts

Bio pre neki dan sa drugarom u servisu, čekamo da mu završe auto, i slušam kako priča majstor nekom liku da pripazi prvih 100-200 km jer zna da ima malo težu nogu. 

E sad, pade mi na pamet, šta smatrate vi po tim pojmovima. Iz priče na poslu recimo vidim da ima ljudi koji moju običnu vožnju smatraju maltretiranjem auta, a opet ima nekih koji za mene voze previše agresivno, u smislu ophođenja prema mašini.

 

Ako je i pojam standardizovan po nekim nepisanim pravilima, ja definitivno ne znam koja su to pravila pa me interesuje vaše mišljenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mene je agresivna vožnja teranje u blokadu i potapanje gasa u niskim obrtajima.

Takođe ne voim da idem preko 2000-2200 obrtaja dok nije auto na radnoj temperaturi.

 

Mislim da mu nakon toga ništa ne smeta. A neka ok vožnja je po meni za jtd 2000-2500 obrtaja gde je najprijatnija vožnja i najlepše prima gas.

 

Meni je najveće maltretiranje kada neko na 20-30km/h u 3. brzini potopi gas pa posle tera do 120-130. Ne znam kako ih toliko mrzi da šaltaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja težom nogom smatram dostizanje brzine teranjem mašine u visoke obrtaje.

Mada, meni devojka kaže da vozim kao manijak jer stalno nešto kočim.

Jbg. Šta ću ja kad Stilu ne paše špic pa poleti.

Inače, moj Stilo ima max obrtni na 1500 obrtaja. U gradu gledam da šaltam na 1900-2000 da bih u sledećem stepenu odmah uhvatio tih 1500.

Rezultat: ravnomerno a dobro ubrzavanje bez cimanja. Kao automatik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni, ostra voznja je kao agresivna. Smatram da je to voznja pri velikim obrtajima,uglavnom zbog nekog dokazivanja...Malo teza noga je blaza varijanta ostre voznje, to je kada volite da malo duze vozite u nizoj brzini, vozite do 4-5 hiljada obrtaja, ali opet, nema skripe guma, nema voznje do blokade...Obrnuto od malo teze noge je penzionerska voznja :)

To je voznja do 1500 obrtaja laganoooo...

To je neko moje misljenje. :)

Edited by Angell

Share this post


Link to post
Share on other sites

TI imaš benzinca pa se ne računaš :p

5000 obrtaja na dizelu je već uništavanje.

 

A što se Stila tiče kod mene je nekih ~2000-2100 obrtaja 40,60,80 tako a mu taman to dođe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nesto u glavi kao teska noga, da ga nagazis od semafora do semafora, dosaltas do cetvrte za 30m predjenih, i onda iz cetvrte naglo kocenje i cekas sledeci semafor. Mada eto, osim u teranje u vioke obrtaje, svi imamo neku drugaciju ideju ovoga :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bocca, to se zove izivljavanje :D

hahaha

Po meni, je tako nesto agresivna voznja...

Edited by Angell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi ja tako vozim nekad kad sam bas iznerviran, ali evo sad razmisljam i definitivno mi pojam ostrija voznja podrazumeva da dostignem 2-2.5k obrtaja jako brzo i da ne kocim motorom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logike ima i nema.

 

Teza noga - podrazumeva jaca ubrzanja i vece brzine. To nuzno ne mora da povlaci agresivnu voznju ukoliko se pored jacih ubrzanja ne prekoracuje dozvoljena brzina.

Ostrija voznja - uz tezu nogu podrazumeva odlucnije kocenje, brze promene pravca, tj sve zajedno receno, sve sto se radi u normalnoj voznji ali odlucnije i brze.

Agresivna voznja - vozis po putu kao da si sam na trkackoj stazi i obilazis nepokretne prepreke

 

Vecina normalnih (mada mnoge ne mogu ni tako da nazovem) ostriju voznju koju vide u saobracaju tretiraju kao agresivnu.

Kad se levom i srednjom poslazu da imas idealnu cik cak putanju kojom mozes da prodjes sa 20-tak km/h vecom brzinom, bez da remetis njihov ritam ili da ih prisiljavas na naglo kocenje...mnogi to smatraju agresivnom voznjom, kao i ostriji start sa semafora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objasnice vam nas kolega marko.jovanovic ili Vule sta ti pojmovi znace :laughing:

Preduslov za takvu voznju je da vozite dizela koji je nacipovan,nasmrkan i to brutalno ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dante jel znaš za onu izreku "Ne kudi konja koga nisi jahao" ? :)

 

Ne znam zašto imaš toliku averziju prema čačkanju računara. Rekoh ti i za mobilni da ne može ništa da mu fali ako promeniš takt procesora na manje i samo manje baterije troši. Ne može da bude ništa i sa 10% povećanja takta procesora pri max opterećenju, samo brže srče bateriju i više se zagreva.

 

Pošto je (verovatno) sledeće pitanje zašto to fabrika nije uradila za telefon je odgovor više nego jednostavan. Realno boli ove iz Samsunga patka da izbace update za moj telefon koji bi mi omobućio da pokrećem nove aplikacije.

 

Oni prodaju uređaj i software je besplatan tako da je njima u interesu samo da ja kupim što više uređaja. Sa druge strane Cyanogenmod dozovljava overclock procesora + gašenje 20-30 beskorisnih servisa nakon čega telefon gura 3-4 zahtevne aplikacije bez problema.

 

Možda je ovo i fabrika mogla da dozvoli, ali jednostavno ne žele da dođu u situaciju da im neko reklamira uređaj jer ga je overklokovao na 40% veću frekvenciju i držao tako 12 sati.

Isto tako zašto bih ja mogao da pogasim sve servise, koristim blanko Linux i imam od ukupnih 768mb rama 500 i više slobodno što je više nego dovoljno za bilo koju aplikaciju? 
 

Isto tako i za čipovanje ide. Evo moj Stilo je čipovan i stvarno ide bolje. Da ne ide vratio bih fabriku, logično. Ne troši manje, ali ni više i nema apsolutno nikakvih posledica za sad.

Pa barem znate kakav sam ja po pitanju kola i da bih sredio svaku sitnicu koja ne radi ili loše radi.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahhaha 50e dok ne naučim da radim :p

Šalim se, mogu da ti kažem šta da instaliraš i odakle da skineš. Posle sam radi, mislim da je tako najpoštenije.

I ako ti je noviji telefon pogledaj Cyanogenmod12, trebalo bi da radi kao lud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bocca
Ja npr uopšte ne kočim motorom otkad vozim dizela.
Iskreno i na benzincu nisam to često koristio.
Kada sam prvi put pokušao sa JTD-om imao sam utisak
kao da sam izbacio iz brzine i nisam osetio nikakav efekat.

Kada sa približavam semaforu stiskam kočnicu u četvrtoj.
Ako vidim da mogu da prođem vratim u 3. i dodam gas.
Ako moram da se zaustavim, izbacim iz brzine i kočim kočnicom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja takodje nisam kocio motorom dok nisam poceo da vozim - motor! jedan disk napred, jedan dobos pozadi. Poceo sam da cenim kocenje agregatom. Posle sam se izvezbao i sad na kolima u 70% slucajeva kocim agregatom. Samo ne treba bas prevelika saltanja da budu

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 ja nekad do posla ne pritisnem kočnicu.

Ništa mu ne fali ako se koči motorom, a štede se kočnice i gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511
Jel na Stilu ili na Astri?

Meni stvarno ne ide to motorono kočenje na dizelu.
Moguće je da radim nešto kako ne treba.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na oba :)

Doduše Stilo malo lošije koči motorom zbog dužeg menjača i same prirode dizela.

Nemaš tu šta da pogrešiš, samo treba ranije krenuti sa kočenjem :)

Ja uglavnom idem putevima gde nam gužve i znam daleko ranije kada ću da stanem pa onda mogu da kočim motorom bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njah... to se nekada znalo šta je teška noga, šta je oštrija vožnja, a šta je divljanje. 

 

Teška noga - nagla ubrzanja bez potrebe, vožnja u visokim obratijima itd... sve što utiče na povećanu potrošnju

 

Oštrija vožnja - vožnja na ivici pravila, naglo menjanje traka, obavezno preticanje, ali sve nekako... bezbedno (koliko tako nešto može biti bezbedno)

 

Divljanje - vožnja protivno svim zakonima fizike, preticanje po svaku cenu pa i po cenu toga da se onaj što ide u susret sklanja itd... 

 

 

E ali danas, u vreme board-a koji pokazuju potrošnju, svi navedeni pojmovi se mogu postaviti po toj skali... 

 

Normalna vožnja <5l

Teška noga 5-6l 

Oštrija vožnja 6-7l 

Divljanje >7l

 

Odatle potiču i razlike u shvatanju ovih pojmova ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je na board kompu  7.1  average za poslednjih mesec dana.
Dal je termostat i hladno vreme + špicevi ili sam divljak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...