Dimitrijus 3 Posted October 6, 2014 Ćale vozio auto kod majstora.... na disku je ostao rub ... tj plocice nisu isle do kraja... majstor predlaze da to strugar izravnlja i naravno promenu plocica... da li je to dobra stvar ili da se kupe novi diskovi... ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gagy.GM 59 Posted October 6, 2014 ako diskovi imaju mesa moze da se obradi ga i stave nove plocice Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted October 6, 2014 OK do koliko mm diska je to logicno resenje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
saledelagano 26 Posted October 6, 2014 Za svaki disk se zna do kolike debljine sme da se vozi, treba da pise na njemu minimalna debljina ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted October 6, 2014 Minimalna debljina diska za tvoj auto je: varijanta 1 - obični (jednodelni) disk= 9mmvarijanta 2 - samoventilirajući disk = 19mm Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted October 6, 2014 Hvala puno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted October 6, 2014 @ vicentimas li taj podatak za mog Stila,zanima me i napred i pozadi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 6, 2014 Što ne pita ranije ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted October 6, 2014 Stilo 1.2 16V minimalna debljina ventilirajućeg diska (napred) 21mm, a pozadi 9mm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 6, 2014 STILO BRAVO Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted October 6, 2014 Kod obrade diskova vodite racuna da majstor ima dovoljno iskustva da to uradi i tacan strug, a najbolja varijanta je da ima i strug sa istovrmenom obradom obe strane. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted October 6, 2014 Rekao bih da je ovo poslednje kljucna stvar ako zelite da posao bude uradjen kako treba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted October 6, 2014 Dvostrana obrada? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted October 6, 2014 Da. Sprava koju ima masinska obrada Kodic u Sapcu ima dva noza i radi istovremenu obradu obe strane. Cena je bagatela - 1000 dinara par. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted October 6, 2014 Super,drug mi radi tamo Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted October 6, 2014 Da, istovremeno obradjuje sa dva noza koji su na fiksnom rastojanju. To je jedan od najlalsih nacina da se postigne sto bolja tolerancija paralelnosti povrsina, a ta paralelnost direktno diktira ujednacenu debljinu diska i smanjuje rizik od tresenja pri kocenju. Naravno ako se dobro ucentrira.Moja preporuka odneti kod nekog ko se bas bavi ovim poslom + radi na ovaj nacin + da nije mnogo daleko. Tako dobijate i odredjenu vrstu garancije da ako nesto ne valja, mozete da mu visite u servisu i smarate E sad, kad se radi samo rub, nije strasno, kad se rade diskovi koji su valoviti, urezani malo, onda isto ok, ali zavisi koji ke auto u pitanju.Npr kod mene na Lanciji je cena diska toliko smesna da nema smisla ni pomisliti na obradu...Edit : malo me pretece Martini.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted October 6, 2014 Ispravite me ako gresim ali zasto bih davao npr 1000rsd za obradu ako mi nov kosta 1400rsd? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted October 6, 2014 Upravo ti to jankovic rece Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted October 6, 2014 Valjda je nov bolji... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 6, 2014 Pričaju za skuplje. Ventilirajuće. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted October 6, 2014 Uf, ta cena novog mi ne uliva ni promil poverenja u kvalitet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dimitrijus 3 Posted October 6, 2014 Pa cena za punta u ap sport ... ako je za ventlirajuce onda ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 6, 2014 Što bi bilo ko obrađivao jeftin disk kad za smešne pare ima nov u radnji. Obrađuješ disk koji je kvalitetan i koji košta poprilično i time mu produžuješ radni vek kao i vek pločica.Mada bi trebalo da bude praksa da kada se menjaju pločice i disk se obrađuje. Time se postiže bolje kočenje kao i eliminisanje raznih zvukova pištanja i sl. Sećam se za keca disk 500 din. Pitanje kvaliteta ogromno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted October 6, 2014 Ne slažem se sa vašim mišljenjem!Ako je disk zreo za obradu, to znači da se stanjio i da po obodu ima einzec (površinu koja štrči u odnosu na kočionu površinu). Obradom diska,isti se dalje tanji. Tanki diskovi, u nekom snažnijem kočenju, dovode do pregrevanja,gubitka kočione sile( koje se jiš odražava vibracijom pedale) i dužim zaustavnim putem. Nisu to neke pare, zamenite diskove,novi traju bar tri zamene pločica, a mogu da sačuvaju glavu! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 6, 2014 (edited) Sve dok je iznad tolerancije ima smisla. Obradom diska se eliminišu risevi koji znatno umanjuju trenje.Mislim da se neobrađeni disk više zagreva jer pločica ne naleže celom površinom.Slično kao i na kamionima sa novim dobošom i gurtnama (oblogama), tu je takođe potrebno pažljivo početno kočenje dok sve ne nalegne. Inače velike šanse da se spali gurtna. Edited October 6, 2014 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites