Jump to content
FAS Euroauto Goran
bolens

Renault Twingo

Recommended Posts

25 godina: Renault Twingo (1992. - danas)

 

renault%20t%207.jpg

 

Dostojan naslednik legendarne ''četvorke'' oduševio dizajnom i praktičnošću

 

Kada je postalo jasno da Renault 4 (1961. - 1994.), najprodavaniji i najdugovečniji model u istoriji kompanije, ne može biti usklađen s dolazećim EU regulativama, počeo je razvoj naslednika. Twingo je ponudio neke drugačije vrednosti, ali u manjoj i kompaktnijoj karoseriji sa samo jednim parom vrata doneo je do tada nezamislivu ponudu prostora, do te mere da se smatra začetnikom nove kategorije malih gradskih monovolumena.

 

renault%20t%2077.jpg

 

U Evropi je prvi model proizvođen do 2007., a u Kolumbiji do 2012. godine. 2.4 miliona primeraka našlo je kupce, pa je još i danas svakodnevan prizor na putevima.

 

renault%20t%20777.jpg

 

Patrick Le Quément je doradio dizajn na bazi skica koje je Jean-Pierre Ploué ranih 1980-ih napravio za projekat ''Mono-Box'' ECO 2000.

 

renault%20t%207777.jpg

 

Malim dimenzijama (3433 x 1630 x 1423 mm) može zahvaliti okretnost i agilnost, mada motori od 1239 i 1149 ccm nisu prštali snagom - od 55 do 76KS.

 

renault%20t%2077777.jpg

 

Model je imao tri relativno blaga redizajna, 1998., 2000. i 2004., a u uz ručni nuđen je i poluautomatski menjač. Naslednik iz 2007. je izgubio individualnost, koja je 2014. donekle obnovljena trećom generacijom, s motorom i pogonom pozadi, ali po cenu gubitka nemalog dela karakteristika kojima je original oduševljavao. Sigurno je da prvi model već i danas pomalo postaje kult, pa nema razloga da se ne smesti uz bok Minija, Bube ili Spačeka u društvu običnih automobila ''s dušom''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen Renault Twingo facelift

 

renault twin o 1.jpg

 

Lovci na auto novitete su tokom testova uhvatili maskirani test primerak restilizovane verzije Renaultovog gradskog modela Twingo. Obnovljeni Twingo će promociju imati do kraja ove godine, a budući da su na test vozilu maskirani prednji i zadnji deo, to nagoveštava da će tu biti i najveće vizuelne razlike u odnosu na aktuelnu verziju.

 

179226-renault twingo 111.jpg

 

Očekujemo doterana svetla, branike i prednju masku, po uzoru na novije modele francuske marke, a određene izmene će pretrpeti i unutrašnjost (uključujući i novi volan). Takođe, Twingo bi mogao da dobije i 1.0 TCe turbo benzinski motor kojim će Renault zameniti 0.9 TCe agregat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Renault Twingo Tce 95

 

Iako je mali auto, veći je nego nekada Renault 5:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topspeedvideo.jpg TopSpeed video: Test Renault Twingo

 

Pre više od dve decenije Renault je ušao u projekat malog gradskog automobila, još u vreme kada ta klasa, barem zvanično nije ni postojala. I napravio je Twingo.

I tada i sada još uvek diskutabilnog dizajna, ali mali i okretan. Konačno, od te 1992. godine Renault Twingo je prihvaćen i može se reći da je uspeo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Twingo na testu ''Novosti''

 

twingo 001.jpg

 

On ne košta basnoslovno, nema stotine konja u ergeli pod haubom, ali će vam sasvim sigurno izmamiti osmeh na lice! Novi Twingo je napravljen da lakše podnesete gradsku svakodnevnicu, da vam manje smetaju zakrčene ulice, otimanje za slobodno parking mesto, ali i da vikendom odjezdite do nekog lepog mesta i dodatno ga ukrasite. Svojom, Renoovom bombonom... On je lep, zanimljiv, poseban, bezbedan i ekonomičan. I ima pristojnu cenu. Osnovni model sa novom generacijom motora trocilindarskim benzincem od 75 KS, košta 8.290 evra.

 

twingo 002.jpg

 

Nova prednja strana,sa novim svetlosnim LED potpisom,i ''Monega'' aluminijumskim felnama od 16 inča doprinose da novi Twingo bude još više u trendu. Boje su i dalje razdragane, a sa origialnim linijama - nalepnicama (''strippings'') vrlo lako ćete naglasiti individualnost svog vozila. Unutrašnjost je priča za sebe. Moderna, mladalačka, kvalitetno urađena, pametno osmišljena sa novim nijansama, ali i novim detaljima za personalizaciju. Jasno, i novi Twingo je krcat najsavremenijim sistemima za asistenciju vozaču, bezbednost, konekciju. Vozač i putnici novog doba ne mogu da zamisle svet bez svojih smartfona. Zato je u Twingu na raspolaganju integrisani ''izi link'' tablet osetljiv na dodir. Lako ga je upariti sa smartfonima koristeći ili Android auto ili Apple aplikaciju. Sve se lako prebacije na ekran od sedam inča, počevši od navigacije, telefoniranja do kontrolisanja stila vožnje...

 

twingo 003.jpg

 

Mali po dimenzijama novi Twingo ima i dodatnu prednost kada je parkiranje u pitanju. Naime njegov radijus okretanja je samo 4.3 metara! Uz kombinaciju sa izuzetno preciznim servo upravljačem ''udevanje'' u parking prostor je najmanje moguće stresno. Treba dodati i zadnju kameru, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, sistem koji upozorava na nevoljno napuštanje kolovozne trake da bi se shvatilo da je Twingo po opremljenosti spreman da izađe na crtu i vozilima iz više klase.

 

twingo 004.jpg

 

Renault Twingo ima petoro vrata. Prtljažnik je zapremine 219 litara (treba napomenuiti da u unutrašnjosti vozila postoje brojni držači za čaše, flaše, lap-top računare), ali je prednost ravan pod. To je iskorišćeno i prilikom preklapanja sedišta pa se dobija korisnih 930 litara. Pri tome, kako se i suvozačevo sedište lako preklapa dobija se i prostor za prevoz predmeta dužine 2.30 metara!

Pod haubom Twinga se nalaze benzinski agregati. Slabiji SCe 75 ima tri cilindra, 999 kubika, atmosferac je i isporučuje 75 KS i 95 Nm obrtnog momenta. Uparuje se sa petostepenim manuelnim menjačem. Druga je opcija snažniji TCe, takođe trocilindrični benzinac. Ima manju radnu zapreminu od 898 kubika, ali i turbinu pa isporučuje 95 KS i ima obrtni moment od 134.7 Nm. Ovaj drugi snažniji agregat može biti uparen i sa automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom.

 

twingo 005.jpg

 

Standard je start-stop sistem kod obe vrste motora, a pogon je, baš kao i na prethodnom modelu, na zadnjim točkovima. Najeftinija verzija sa motorom Sce75 i paketom opreme ''life'' košta 8.290 evra. Najskuplja verzija je sa TCe95 motorm i automatskim menjačem (dvostruko kvačilo) sa luksuznim paketom opreme ''intens'' i košta 12.840 evra.

 

preuzeto sa - novosti.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Renault Twingo

 

twingo 00.jpg

 

Treća generacija popularnog malog gradskog automobila Renaulta zapravo je nastavak priče počete još 2014. godine, kada su uvedene značajne izmene prebacivanjem motora nazad koje su donele pogon na zadnje točkove. Renault je uvek voleo izazove i da se oproba u nečem novom... Pre više od dve decenije ušao je u projekat malog gradskog automobila još u vreme kada ta klasa, barem zvanično, nije ni postojala. I napravio je Twingo. Neobičan automobil za neobične ljude. I tada, ali i sada još uvek diskutabilnog dizajna, ali mali i okretan. Konačno, od te 1992. Renault Twingo je prihvaćen i može se reći da je uspeo. Sa novom, trećom generacijom, a sada i sa njenom restilizacijom trebalo je otići korak dalje. Više nije dovoljno da automobil bude mali i urban jer konkurencija je postala mnogo brojnija. Danas tržištu treba ponuditi mnogo više, a opet zadržati onu prepoznatljivost i vrline koje su kupci cenili.

 

Novi Renault Twingo je zato i dalje morao da ostane mali, ali opet da bude dovoljno veliki. Sa ukupnom dužinom od 3.61m je za 100 mm kraći od svog prethodnika. Takođe, za 90 mm je kraći od Fiat Pande, a za 70 mm od Hyundai i10, mada svakako da nije najkraći automobil te vrste. A upravo to mu je znatno olakšalo manevarske sposobnosti i obezbedilo krug okretanja od samo 8.6 m. To znači da može da se provlači kroz gužvu i da se parkira na džepnim parking mestima, što ga čini kao stvorenim za gradsku vožnju.

 

twingo 10.jpeg

 

Enterijer Twinga jeste prostran, pogotovo imajući u vidu spoljne dimenzije, no ne treba očekivati čuda. Ključ uspeha ovde je u modularnosti, plus što francuski proizvođač ovoga puta dodatno omogućava da iskažete i svoju kreativnost kroz dodatnu personalizaciju.

 

twingo 09.jpeg

 

Tako, sa pet vrata i potpuno preklopivim suvozačevim sedištem, novi Twingo nudi utovarnu dužinu od 2.31 m, što je rekord u odnosu na prethodnike. Točkovi su postavljeni gotovo u same uglove vozila kako bi se dobilo što više prostora, a svakako i stabilnost. Potom, položaj motora koji je pozadi ima uticaja na zapreminu prtljažnika od 188 litara, ali ne treba zaboraviti da je ovo ipak mali gradski automobil, te očekivati čuda.

 

twingo 08.jpeg

 

Pogotovo ne i rezervni točak, jer za njega i nema mesta. Međutim, čini nam se da inženjeri kao da nisu do kraja iskoristili sve mogućnosti u prednjem delu vozila. Tamo sada već duže vreme, tj. od kada je uvedena ova treća generacija nema motora, pa bi se moglo smestiti ponešto?!

 

twingo 07.jpeg

 

Unutrašnjost je ostala jednako neobična kao i spoljašnjost. Naravno, lagano izmenjena, sa većom mogućnošću personalizacije, a i oprema je bogatija, tako da su se sada i kod Twinga našli neki sistemi iz modela viših klasa. Izmene je najlakše zapaziti na centralnoj konzoli, mada nova je i modernija ručica menjača, kao i kaseta za lične stvari, pa multifunkcionalni upravljač, komande tempomata, kao i automatska klima.

 

twingo 06.jpeg

 

Tu je i easy connect sistem... Zapravo, restilizovani Renault Twingo je opremljen sa dva multimedijalna sistema, R&Go i Easy Link. Dostupno je i povezivanje sa Apple i Android pametnim telefonima. Oni omogućavaju da koristite najpopularnije servise kao što su Vaze ili Google Maps za navigaciju i Spotifi za Apple Music za muziku. Sedišta su, takođe, modernizovana i napravljena od kombinacije kože i štofa, u nekoj, da kažemo, polu-sportskom fazonu. Ako se osvrnemo na udobnost istih, za gradsku vožnju to je sasvim dobro. Mesta za vozača i suvozača svakako da ima, ali putnici pozadi neće imati neku zavidan komfor. To pomalo zbunjuje jer Twingo je porastao u enterijeru za 22 cm u odnosu na prethodnu generaciju?! A zapravo ''caka'' je u tome što je za 10 cm spolja kraći od njega i onda ta specifična linija krova, u kombinaciji sa ovim izmenjenim dimenzijama dovodi do toga da mesta za glave putnika pozadi ima relativno malo.

 

twingo 05.jpeg

 

U vožnji, moderni malolitražni turbo benzinac obezbeđuje ravnotežu između dobrog doživljaja dinamike i potrošnje goriva. Ovaj motor sa oznakom ''TCe 95'' može se kombinovati i sa automatskim menjačem Efficient Dual Clutch (EDC).

 

twingo 04.jpeg

 

Iz zapremine 0.9 litara dobijeno je 95 KS, ali uprkos solidnoj snazi i maloj masi (oko 1.000 kg), od ovog automobila ne treba očekivati da bude sportista. Ubrzanje do 100 km/h traje više od 13 sekundi, što i nije rezultat za pohvalu. Ipak, svakako da postoji prednost sa samim položajem motora, gde buku ostavlja iza sebe.

 

twingo 03.jpeg

 

Lakoća upravljanja itekako je prisutna u svakom trenutku, što je dobro u gradskim uslovima vožnje, ali auto-putu i pri većim brzinama, to kod manje iskusnih vozača neće izazvati spokoj. Jednostavno, danak malom međuosovinskom rastojanju i okretnosti je negde morao biti plaćen. To ne znači da je Twingo nestabilan jer tvrdoća oslanjanja je dobro odmerena i neprijatno naginjanje u krivinama je svedeno na minimum. Čak i neravnine na putu podnosi sasvim dobro.

 

twingo 02.jpeg

 

Na kraju, Renault definitivno i sa restilizovanim modelom Twingo nastoji da isprati one trendove i bude drugačiji... I u tome je uspeo. Postigao je, tačnije zadržao neobičan, a prepoznatljiv stil, dodao dosta opreme i savremenih bezbednosnih sistema, te obezbedio sasvim dobru voznu dinamiku i okretnost u gradskoj vožnji.

 

twingo 01.jpeg

 

Međutim, od ovog automobila ne treba očekivati previše kada se nađe na otvorenom putu. On je jednostavno, gradski šarmer. Automobil kod kojeg ćete moći da kombinujete i boje karoserije, uključujući i one nove - Mango žuta i Kvarc bela, unutrašnje i spoljašnje, dodajete nalepnice i menjate naplatke itd. Možete napraviti skoro stotinak verzija, od diskretnog do ultraupadljivog. Samo je pitanje - ko šta voli?

 

Tekst i fotografije: TopSpeed

 

preuzeto sa - telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo mi nije jasno oko ubrzanja do 100. Na dosta mesta kazu 13.1, ponegde 11.1. Kako god bilo ne shvatam na koju foru auto koji je maltene identican Twingu koji sam ja imao sada ima sporije ubrzanje od 10.8 s a da pritom ima 5 konja vise?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@francuz69

 

Ako su podaci o sporijem ubrzanju do stotke tačni, onda treba pogledati da li ima promena po pitanju maksimalne brzine.

Ukoliko je ubrzanje lošije, a maksimalna brzina veća - onda su ''produžili'' menjač i tako dobili bolje performanse na otvorenom putu (veću maksimalnu brzinu), ali izgubili malo na startnosti tj. na ubrzanju do 100 Km/h...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mobilautotv.jpg MobilAutoTV video: Test Renault Twingo

 

Na test vožnji ekipa emisije Mobil Auto imala je priliku da isproba novi Renault Twingo. Pravi mali gradski automobil sa sofisticiranim izgledom.

Model koji smo vozili bio je Twingo TCE 95 u opremi ''Intense'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pitstop.jpg Pit-Stop video: Test Renault Twingo 0.9 TCe

 

Novi Twingo (treća generacija facelift) uz malo poređenje sa najstarijim:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NK test: Renault Twingo

 

twingo t 022.jpg

 

Novi Twingo nas možda nije toliko impresionirao novitetima, koliko je nas je zapravo podsetio koliko je to praktičan i dobro osmišljen gradski auto. Uz to, test automobil je, poput magneta, privlačio pažnju zahvaljujući jarko žutoj boji koja je tokom zimskog perioda tokom kojeg je auto bio na testu unosio vedrinu kako putnicima, ali i prolaznicima. Tipičan problem superminija, odnosno vozila iz A segmenta, je što su cenovno vrlo slična modelima iz narednog segmenta uprkos tome što su daleko manja po pitanju putničkog i prtljažnog prostora što je priličan gubitak fleksibilnosti posebno ukoliko je to jedini automobil. Drugim rečima, Twingo (kao i ostali modeli iz ovog segmenta) imaju jako težak posao da pronađu put do prosečnog kupca u Srbiji.

 

twingo t 021.jpg

 

Renault je treću generaciju modela Twingo restilizovao tokom 2019. Međunarodnaj javnost ga je prvi put videla na Sajmu automobila u Ženevi 2019, dok je domaću prezentaciju imao tokom letnjih meseci protekle godine.

 

twingo t 020.jpg

 

Renault je sa restilizacijom radio najpre na unutrašnjosti i elektronici, a tek onda na unapređenju izgleda jer, kako se čini, kupci su imali malo ili ni malo zamerki na ovaj aspekt vozila. Izgled Twinga, dakle, ostaje prilično zanimljiv i, pre svega ''dobroćudan'' što je nešto što obeležava izgled ovog modela već treću generaciju, a posebno u današnje vreme kada svi dizajneri pokušavaju da postignu što oštrije ''karakterne osobine'' vozila. Iako je opšti izgled ostao neizmenjen, manje i vrlo suptilne izmene su ipak dodale malo oštrine na, inače vrlo ''nasmejan'' izgled Twinga. Donji deo branika je dobio usise za vazduh, dok je maska blago izdužena sa hrom lajsnom u gornjem delu koja povezuje nova prednja svetla koja sada nose dnevni LED potpis u obliku slova C.

 

twingo t 019.jpg

 

Bočni izgled je vrlo malo promenjen i to u vidu usisnika za hlađenje motora koji su sada sastavni deo opreme, a ne kao što je to ranije bio slučaj - estetski element samo na određenim verzijama. Zadnji deo automobila je takođe blago izmenjen sa novim zadnjim svetlima, drugačijim branikom i lakšim mehanizmom otvaranja prtljažnika.

 

twingo t 018.jpg

 

Dimenzije su vrlo slične sa identičnim međuosovinskim rastojanjem od 2492mm i širinom od 1646mm, dok je automobil produžen za 19mm usled novog dizajna prednjeg i zadnjeg branika. Visina je takođe izmenjena usled 10mm nižeg ogibljenja koje doprinosi stabilnosti usled niže tačke težišta, ali i menja siluetu vozila koja sada pravi nešto manje ima nešto bolji koeficijent aerodinamičke efikasnosti. Prilaz prednjem delu motora je sada olakšan sa malo elegantnije dizajniranim osiguračima koji lakše odbravljuju „haubu“ koja i sada nema ama baš nikakvu mogućnost za skladištenje prtljaga već je to jedino potrebno otvarati ukoliko želite da dolijete tečnost za čišćenje vetrobrana.

 

twingo t 017.jpg twingo t 016.jpg

 

Što se tiče unutrašnjeg prostora, ali i prtljažnog - promena nema. Tačnije promene su vrlo elementarne jer je sada Twingo u svim paketima opreme isporučuje sa suvozačkom kasetom koja se može zatvoriti, dok je ispred menjača sada napravljeno dovoljno mesta da se omogući odlaganje malo većih čaša/termosa za tople napitke. Tu su na raspolaganju i dve USB utičnice, još jedan element bez koga urbani šoferi teško da će razmatrati neki automobil?

 

twingo t 015.jpg twingo t 014.jpg

 

Sedišta u Intens opremi su vrlo zanimljiva jer imaju integrisani naslon za glavu, a pored udobnog sedenja nude i solidnu bočnu potporu, mada ako ćemo biti iskreni - za tako nečime zaista nema nikakvog razloga, osim estetskog. Kad smo kod estetike, Twingo i dalje ima leptir na zadnjim vratima što je jedno veoma praktično rešenje koje možda nije tako moderno, ali je veoma zahvalno posebno kada želite da obezbedite dotok svežeg vazduha bez korišćenja ventilacije. Što se ventilacije tiče, Twingo u Intens opremi nudi automatski klima uređaj.

 

twingo t 013.jpg twingo t 012.jpg

 

twingo t 011.jpg twingo t 010.jpg

 

Prtljažnik je ostao nepromenjen po svojoj zapremini 220/240l u zavisnosti od položaja sedišta zadnje klupe (174/291 ukoliko su vam potrebne VDA brojke) pa sve do maksimalnih 980 litara koliko je raspoloživo nakon obaranja zadnjih sedišta.

 

twingo t 09.jpg twingo t 08.jpg

 

Novi Easy Connect info-zabavni sistem sa 7'' ekranom osetljivim na dodir je debitovao upravo na Twingo modelu, uporedo sa novim Clio modelom. Vozači koji su konstantno u urbanim uslovima vožnje su najčešće intezivni korisnici telefonskog uređaja tokom vožnje, pa je nekako i logično što je nova generacija sistema debitovala upravo na najmanjim modelima u Renault gami.

 

twingo t 07.jpg twingo t 06.jpg

 

Easy Connect koristi novu generaciju TomTom navigacije koja je uparena sa Google Places (bazom podataka o firmama, lokacijama i znamenitostima), a omogućeno je povezivanje sa vozilom putem MyRenault aplikacije koja nudi mogućnost pravljenja itinerera ili komunikaciju sa Reno prodajno-servisnom mrežom. Naravno, povezivanje uz pomoć Apple CarPlay ili Android Auto sistema je takođe obezbeđeno.

 

twingo t 05.jpg

 

Za one koji ne žele da doplate Easy Connect, a koji je ili doplata od 600€ za Zen (srednji) paket opreme ili serijska oprema uz najbogatiji (Intens) paket, tu je R&GO sistem koji koristi vaš telefon kako bi omogućio navigaciju kroz odgovarajuće servise (Waze, Google Maps, Apple Plans), puštanje muzike bilo sa FM prijemnika ili kroz telefonske striming servise (Spotify, Apple Music) kao i prikaz raznih servisnih informacija bord kompjutera. Na strani pogonskog sistema takođe nije bilo značajnih izmena.

U ponudi su i dalje dva trocilindrična benzinska agregata. Atmosferska varijanta koristi 998ccm radne zapremine i nudi se u dve varijante: 65KS/95Nm i 75KS/95Nm uz napomenu da slabiji motor nije dostupan na našem tržištu. Snažnija opcija, kao i ranije, je trocilindrični turbo benzinac zapremine 898cmm koji sada nudi 95KS i 135Nm. Svi motorne varijante se serijski isporučuju sa petostepenim manuelnim menjačem, a uz doplatu od 1200€ na raspolganju je šestostepeni EDC menjač sa duplim kvačilom. Ovaj menjač je na raspolaganju samo u paru sa skupljim Tce 95 agregatom.

 

twingo t 04.jpg

 

Nova tehnologija sa kojom će se susresti vozači restilizovanog Twinga će biti vrlo značajan pomak po pitanju ''kvaliteta života u automobilu'' iako to ne bi trebalo da bude prvo što ćemo reći kada su u pitanju utisci u vožnji. No, ako u vidu imamo klijentelu koja u praksi želi auto iz ovog segmenta, sva je prilika da će poklopac suvozačke kasete biti daleko važnija informacija nego što je eventualno unapređenje performansi koje novi TCe agregat donosi u odnosu na prethodnika. 

 

Nešto veće i bolje obložene pregrade ispred menjača čine odlaganje sitnica nešto lakšim u svakodnevnoj upotrebi, ali će i revidirani mehanizam za otvaranje haube biti podjednako koristan uprkos tome što je relativno retka potreba da se doliva tečnost za pranje vetrobrana. Otvaranje prtjlažnika je takođe dosta lakše, što je omogućeno postavljanjem prekidača ispod zadnjeg brisaša što je dosta više i daleko lakše dostupno - posebno kada su vam pune ruke bakaluka. Novi info-zabavni sistem je veliko unapređenje, kako vizuelno, a tako i efikasnošću. Novi sistem, po svoj prilici, ima daleko brži računar u sebi jer je reakcija na komande daleko brža, a i sam softver je primetno manje sklon bagovima nešto je to bio softver na prethodnom modelu. Vrlo kratko međuosovinsko rastojanje i visoko težište u zbiru uvek daju težak zadatak pred inženjere koji se bave podešavanjem ogibljenja jer ono mora biti dovoljno tvrdo da se spreči preveliko naginjanje. Nešto nižom siluetom omogućeno je da Twingo dobije ipak nešto malo mekši šmek koji se pokazao kao sasvim upotrebljivim u svakodnevnoj vožnji po rupama i neravninama išaranom srpskom (beogradskom) gradskom asfaltu.

 

Sa prethodno testiranim Twingo modelima smo naučili lekciju da su elektronski sistemi zaduženi za asistenciju u vožnji toliko agresivno podešeni, da nema ama baš nikakve potrebe pokušavati eksperiment provokacije vozila. S obzirom da ponekad teško učimo, morali smo da proverimo da li je situacija i sa restilizovanim modelom identična i...identična je. Dakle, elektronika će svaki nagli manevar agresivno sprečavati do te mere da je skoro nemoguće osetiti koja je zapravo pogonska osovina. Opet, imajući u vidu klijentelu, ovakva odluka je sasvim razumljiva jer Twingo nije projektovan sa idejom da ponudi posebno uzbudljivu vožjnu, već izuzetne manevarske sposobnosti što je prebacivanje motora pozadi i obezbedilo. Prečnik okretanja je i dalje jedan od najmanjih - 8.75m što u praksi znači da većinu manevara koja se rade iz tri poteza, vi verovatno možete uraditi iz dva, a možda i iz jednog poteza.

 

twingo t 03.jpg

 

Novi turbo trocilindraš nudi za 5KS više nego prethodnik, dok je maksimalni obrtni momenat nepromenjen - 135Nm. U praksi, TCe 95 ne nudi nikakvu posebnu prednost u odnosu na TCe 90 kojeg smo imali prilike da vozimo pre par godina. Jedina primetna razlika je što zahvaljujući novim regulativama kataloški definisana prosečna i urbana potrošnja sada imaju daleko realnije brojke, mada ih ni ovog puta nismo uspeli postići u praksi. Ukoliko bi smo bili potpuno iskreni, kada je Twingo TCe 90 stigao na test, kombinacija turbo motora i automobila sa zadnjim pogonom nam je bila toliko zanimljiva da smo svakog dana, iznova i iznova, pokušavali da od Twinga pokušamo to i da ''izvučemo''. Jedino što smo uspeli da izvučemo je bila prilično visoka potrošnja, koja se kretala između 9 i 10 litara.

 

twingo t 02.jpg

 

Novi model nudi manje-više identične kataloške performanse upakovan u 1015kg težak test automobil (981kg za SCe 75 model), ali je u praksi bio dosta štedljiviji nego prethodnik što zbog toga što je bilo dosta toplo vreme tokom kasnog jesenjeg testa, kao i da nismo pokušavali da od Twinga izvučemo proklizavanje zadnjeg dela kad god bi ispred nas bila koliko-toliko tesna krivina. Gradska vožnja u praksi košta nešto ispod 7 litara goriva, ali smo mi kompletan test vozili sa posebnom željom da se što više nalazimo u klasičnim gradskim špicevima što je doprinelo nešto većoj potrošnji. Kad smo kod potrošnje, novi model ima za jedan litar veću deklarisanu potrošnju nego prethodnik (5.9) što je u praksi apsolutno realna i dostižna brojka. Na otvorenom potrošnja iznosi upravo 7 litara za tempo od 130 km/h, je potrošnja pri 100 km/h 4.7. Vožnja magistralom, mešovitim 60-80 tempom je oko 4 litre.

Kočioni put je vrlo dobar uzimajući u obzir segment i relativno tanak profil letnjih pneumatika, ali sa druge strane smo imali prilično toplo vreme u novembru tako da su ekonomične letnje gume radile sasvim solidno. Činjenica da je težište Twinga pozadi je svakako jedan od razloga zašto automobil koči izuzetno dobro.

 

Restilizovani model sada dosta lakše može da parira konkurentima iz segmenta, a uvođenje EDC menjača kao opcije je takođe jedan pozitivan korak ka većoj popularnosti. Jedina mana je to što Renault insistira da EDC menjač morate imati u paru sa TCe motorom, a taj motor sam po sebi zahteva odabir najskuplje opreme što znači da kupci koji traže mali gradski auto sa automatskim menjačem za takvog Twinga moraju platiti bezmalo 13.000€ iako im možda nije bio potreban snažniji motor, aluminijumske felne ili bogata oprema. 

 

twingo t 01.jpg

 

Mi smo u mešovitim uslovima vožnje zabeležili ravno 7.4 litara potrošnje na pređenih 340 kilometara koji su kompletno voženi u gradskim uslovima. Kao i uvek, navedena potrošnja uključuje rad u mestu tokom fotografisanja, kao i standardno merenje performansi tako da bi neka realistična potrošnja u gradskim uslovima trebala biti oko 6-6.5 litara goriva. Za one kojima automatski menjač nije neophodan, Twingo u kombinaciji sa SCe motorom može da ponudi sjajno prevozno sredstvo, a da pri tome karoserija sa 5 vrata ipak može biti i prilično praktična na kraćim relacijama.

 

Autor: Nemanja Šarović

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

automotovisionHR.jpg Automotovision.hr video: Renault Twingo Intens 0.9 TCe 95

 

Model Twingo se pojavio krajem 1992. godine kako bi na proizvodnoj traci zamenio legendarnu Renault četvorku...i, od tada do danas ih je prodato oko 3.5 miliona komada.

Na testu je njegova najnovija (facelift treće generacije) varijanta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Twingo Electric Vibes

 

renault-twingo 2.jpg

 

Renault će uskoro na evropskom tržištu ponuditi novo specijalno izdanje Twinga Electric.

Za Twingo Electric Vibes su između ostalog predviđeni Orange Valencia metalik boja, beli detalji na prednjem grilu, dekorativna grafija na zadnjim bočnim vratima, 16-inčni točkovi u srebrnoj ili beloj boji, narandžasti detalji u unutrašnjosti, 7.0-inčni ekran osetljiv na dodir, veštačka koža na sedištima i nove patosnice.

 

renault-twingo 1.jpg

 

Narudžbine će početi da se primaju sredinom avgusta, a cena ovakvog Twinga u Nemačkoj iznosi 25.666 evra. Za pogon Twinga Z.E. se brine elektromotor sa 82KS i 160 Nm obrtnog momenta, najveća brzina je 135 km/h, dok ubrzanje od 0 do 50 km/h iznosi oko 4 sekunde. Sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 22 kWh autonomija u kombinovanom ciklusu je 180 km (po WLTP-u), a u gradskom ciklusu iznosi do 250 km. Renault navodi da će se do 80% kapaciteta baterija na 11-kW punjaču dopuniti za oko 2 sata i 10 minuta, a na 22-kW punjaču za 63 minuta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...