Jump to content
FAS Goran
sasko1

Fiat Tempra 1.6 ie sx cat - ne vuče, trese se, gasi se

Recommended Posts

Pozdrav za sve ljubitelje FLCS kluba,od skoro imam problem,a do sada nisam imao nikakvih problema sa njim, odlicno me  je sluzio i jos uvek sluzi;  sada imam ovaj problem,  auto Fiat tempra karavan 1.6.ie sx karavan 55kw, auto ima ugradjen plinski uredjaj i lepo je radio i na plinu i na gorivu, odjednom je poceo da se tako izrazim stuca na gorivu, da se trese,da ne radi stabilno, i na leru i u voznji, da gubi snagu , pa da je na momenat dobije, da nepravilno radi, da se gasi na leru,to se odrazilo i na plinu, jer auto se startuje na gorivu pa se na 2000 obrtaja prebaci sam na plin,sada na plinu radi dobro,malo je majstor stelovao plin,a na gorivu lose kao sto sam i naveo, drugi majstor koji mi je gledao auto,kaze da je pumpa u rezervoaru oslabela i ne daje dovoljan pritisak goriva u rezervoaru,tu pumpu sam novu stavio  pre 2.5godine novu,a pre dva meseca sam ultrazvucno kod majstora naravno cistio diznu na karburatoru jer je bila zaprljana,i ugradio filter za gorivo ispre nje na dovodnom crevu auto je monopoint, jedna el.dizna na motoru.molio bih za neki savet i misljene!! 

 

pozdrav Sasa Kraljevo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam fiat tipo sa tim motorom isto nosi oznaku sx 1.6 i.e 8v 55kw. Takođe ima taj monopoint i ugrađen plin. Problem koji opisujete  javlja se i kod mene i to redovno, i menjao sam sve živo ali se taj problem javljao nanovo na svakih 20-tak dana. Ustvari problem je plin i lamba sonda na auspuhu koja vremenom zbuni kompijuter ECM. I onda na ler se gasi ja pokušam da mu držim ler gas papučicom gasa, a skazaljka od obrtometra skače od 10 do 25 obrt. Tad znam da treba da skinem klemu na par minuta vratim i auto radi kao sat. Jedan od majstora me je tome naučio kaže ima neki uređaj koji simulira ispravan rad laba sonde i onda ecm nemože da zabrlja cena je bila čini mi se 30e al kaže čovek skidaj klemu nebacaj taj novac. 

 

Eto probaj neće da škodi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze, Nije fabricki filter za gorivo,ugradio sam ga posle ultrazvucnog ciscenja monopoint dizne da se dizna ne bi opet zaprljala,i vozio sam tako i nije bilo problema,pomisljam da ga skinem,ali opet auto je radio sa tim filterom besprekorno,nisam pametan,cak sam i ocistio sito u rezervoaru goriva,i nista. Sta se desilo ne znam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala,i ja sam nesto tako cuo i probacu to sigurno,

eventualno da ocistim tu lambda sondu,hvala jos jednom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da lisi imao problem pre ciscenja dizne?Ja sam pre dosta godina vozio chromu 2.o ie sa plinom i ciscenje dizni je bilo kratkoga daha,zato sto su se prljale od plina koji prilikom usisavanja ide preko benzinskih dizni i na diznama ostaje talog od plinskog ulja i kojecega. Probaj ovo sa klemom.Prekontrolisi taj filter goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se sto kasnim sa odgovorom,probao sam resiti ovaj moj problem na kolima,kod majstora i vasim savetima naravno, kao sto pomenuh ranije monopoint diznu sam cistio ultrazvucno pre jedno dva meseca i racunam da je ona ok, tsko rece i taj moj majstor a on kaze posle provere pritiska goriva na samom crevu ispred dizne da je oslabeo pritisak pumpe za gorivo,,da ona iako radi ne daje dovoljan pritisak goriva,i da auto zato ne radi kako treba,da napomenem da sam plin resio,rasplinnac nije bio u redu,zamenio sam ga drugim boljim,bio je neki turski a sada sam stavio landi renco i auto na plin prede,a na gorivu,slabo,na mahove kao da proradi,pa opet pocne da trza i trese,u voznji i na leru'sve mislim da je ta pumpa,nisam pametan,probacu da proverim sa drugom ako je nadjem,da ne kupujem dzabe drugu,ah da,ocistio sam i sito u rezervoaru goriva i sam filter pumpe,i nista,jedino ne stigoh da proverim lambda sondu,mada mi jos ona ostaje, Hvala vam dobri ljudi na savetima'ako imate jos koji pisite,da smo zivi i zdravi,resicemo i taj problem.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravih u svom ovom nzv problemu, napomenuti i to da sam vise puta skidao klemu sa akumulatora, resetujuci taj ECM kompjuter i nista,auto se isto ponasa,cak sam i filter goriva skinuo,vratio normalno crevo, ispred monopoint dizne i nista,opet kazem nisam pametan, ovaj majstor kaze da je samo, tj sigurno pritisak pumpe oslabio, i da je to to. :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako je merio sa manometrom pritisak,onda je sigurno do pumpe.mada je mene chromi zezao regulator pritiska kome je crkla membrana,pa je deo goriva isao u usisnu granu, sto je davalo prebogatu smesu i isto je tako zezao. ne znam kako je kod tebe na autu da liimas regulator pritiska goriva?ako imas regulator sa njegta bi trebalo da ide tanko crevce na usisnu granu.Skines to crevce sa usisne grane i probas da ustima napravis vakum,ako ima benzina i nedrzi vakum moze da bude i do toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde je po meni klasican problem fals vazduh,plinu to ne smeta al benzinu jako smeta pogotovo mono point svaki i ole dobar majstor bi to prvo pregledao jer to je u 90 posto slucajeva problem nek pregleda sve od gimice mono point dizne do svih dihtunga onog izmedju mono pointa i do usisne grane pa javi sta si uradio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne,nije majstor merio pritisak pumpe manometrom,,vec rukom, tj palcem, skinuo je dov.crevo zacepio ga palcem,ja sam zaverglao,pumpa je izbacila gorivo,on je sklonio palac,i po njemu nije to pritisak koji bi trebao da bude,tj da potisne gorivo palac,cudna neka metoda ali ajde... gledao sam i ta creva sto dolaze na karburator tj diznu,deluju ok jedno je sa filtera vazduha,a drugo dolazi od nekog uredjaja sto je montiran iza motora na sasiji,kao neki ventil,ne znam da li je to taj regulator, provericu i taj fals vazduh sto rece kolega ovde,na monopolint dizni i oko karburatora,mada opet kazem ona je ciscena pre dva meseca ultrazvucno,guma na karb.ispod filtera vazduha na motoru je kao nova,da pogledam opet,ispocetka ono sto ja mogu bar,sto rece kolega ovde, auto je savrseno radio na gorivu,do pre desetak dans,sta ovo bi.... pojma nemam, Ok Hvala vam ljudi na savetima, resicemo nesto valjda, javljam sta i kako. Zivi bili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pritisak moras da izmeris sa manometrom (palac ne dolazi u obzir) regulator bi trebao da izgleda slicno ovome (ovo na slici ne znam od kog je auta)

 

regulator_pritiska.jpg

 

nadam se da sam postavio sliku. Postoji verovatnoca kao sto rece ALLboM da je fals vazduh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nasao sam neke slike na netu komplet usisne grane sa monopoint diznom od fiat tempre 1.4 ie ,potpuno je ista kao i kod mene na 1.6 ie, pa moze da posluzi za bolje razumevanje,tj resavanje problema. http://www.kupindo.com/Automehanika/18257493_FIAT-TEMPRA-USIS-GRANA-MONOPOINT

Naravno Petre slazem se u vezi merenja pritiska, to je jasno, hvala za sliku nisam siguran da sam nesto takvo primetio,ali opet cu pogledati. I ovo sto rece drug Alboom! Proveriti taj fals vazduh i te gumice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se,nisam stigao zbog poslovnih obaveza da se javim,jos uvek nista nisam uradio u vezi ovog mog problema,teknsam skinuo pumpu goriva,i saljem je na ispitivanje pritiska,a posle cu da proverim gumice na monopointu, zbog fals vazduha,kao sto rece kolega ALBoom, ali da sacekam prvo pumpu,ako ima jos nesto javljajte,veliki pozdrav za sve clanove kluba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resen kvar napokon!!!!  ipak pumpa za gorivo u rezervoaru,nedovoljan pritisak goriva, kupljena nova i to je to!! Hvala drustvo na savetima Zivi bili!!! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...