jolly 0 Posted June 4, 2014 (edited) Pre nekoliko dana sam čuo škripanje zadnjeg brisača na mojoj plavojki, pa sam rešio sam da joj pomognem... Evo kako je to izgledalo... Prvo se demontira plastična obloga spolja Zatim se demontira osigurač i platnica oko osovine. Izgled plastične obloge vrata prtljažnika sa dva rukohvata za zatvaranje u kojima se nalazi po jedan krstasti zavrtanj. Detalj jednog zavrtnja. Detalj plastične obloge brave zadnjih vrata. Postoji jedna žabica i i jedan zavrtanj koje treba demontirati. Nakon odvrtanja zavrtnja, plastika se ravnomerno skida nadole i žabica se oslodađa. Jedna od nekoliko žabica koje drže plastičnu oblogu, nalazi se duboko skoro do motora brisača. Umetanjem većeg ravnog odvijača između žabice i nosača, blagim uvrtanjem odvijača žabica ide dole. Demontirana žabica. Demontirana cela plastična obloga zadnjih vrata prtljažnika. Izgled motora brisača, potreban je šestougaoni imbus petica za demontažu. Demontiran motor brisača. Potrebno je skinuti ova četiri zavrtnja. Izgled fabričke masti u kućištu motora brisača. Ja sam mast samo razmazao po zupčanicima i mehanizmima i zatvorio kućište. Radi lepo. Ne zaboravite da povežete električni kontakt na motor nakon reparacije. U zdravlje! Edited June 5, 2014 by Ivan Sredjene i umanjene fotografije Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 4, 2014 Trebao si i u osovinicu malo masti da staviš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted June 5, 2014 Zahvaljujemo na detaljnom opisu, ali meni ipak nije jasno šta si ti zapravo uradio sa samim mehanizmom. Na prvoj slici se vidi da su zupčanici u savršenom stanju i da je mast prisutna baš onoliko koliko i gde treba. Ono šta si malo razmazao, prema mom iskustvu - nema nikakve veze.Odakle je dolazilo škripanje ? Da li je nestalo ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17673 Posted June 5, 2014 (edited) @jollyLepo objasnjen postupak demontaze . Samo ubuduce postuj pravila foruma o postavljanju slika: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=54045 Slicno sam odradio kod sebe pre neku godinu, posto je "na kvarno" sa svoje donje strane napukla gumica izmedju soferke i osovine i tuda je blago uvlacilo vlagu i zadnji brisac pocinjao da brljavi. A po obicaju, uhvatim se da radim, zurim da zavrsim i zaboravim da slikam, ali sigurno da bi ovako nekako izgledalo .Tada sam komplet ocistio i podmazao mehanizam i sredio elektromotorcic. Takodje ti je imenjak dao dobru napomenu. Edited June 5, 2014 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
jolly 0 Posted June 5, 2014 (edited) Nisam umeo da rasklopim osovinicu... oko nje je plastika, a između osovine i plastike ima pola dlake prostora... Ja sam tu kanuo ulja, e pa koliko je prošlo, prošlo je...Trebao si i u osovinicu malo masti da staviš.Samo sam razmazao ono masti što je bilo rasuto van zupčanika i osovinice (pogonskog puža)... Manje se čuje nego pre intervencije... Možda bi se to i ovako ionako rastopilo i popunilo u toku letnjih vrućina... Edited June 5, 2014 by Ivan Skinut bespotreban citat prvog posta Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted June 5, 2014 Plastika se svlaci sa osovinice tj cupa. Skoro sam rasturao kod sebe na Y i isti je mehanizam potpuno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
jolly 0 Posted June 5, 2014 Plastika se svlaci sa osovinice tj cupa. Skoro sam rasturao kod sebe na Y i isti je mehanizam potpuno...... Nisam znao i nisam smeo da je čupam, vučem... Fala, za sledeći put ću znati Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 5, 2014 Mislim da treba prvo ovaj osigurač da izbije pa onda osovinica može dole. Quote Share this post Link to post Share on other sites