Jump to content
FAS Goran
neshaoct

U Ferrariju razmišljaju o 24 sata Le Mana

Recommended Posts

ferrari%20lm.jpg

 

 

Skorašnji dolazak Porschea i njihovog 919 Hybrida u konkurenciju maratonskih trka i 24 sata Le Mana je očigledno podigao atraktivnost tog oblika takmičenja do te mere da su se za eventualno učestvovanje zainteresovali i u Ferrariju.

Za sada, međutim, nema konkretnih podataka o mogućim koracima ekipe iz Maranella. Po informacijama koje prenosi britanski Autosport, u Ferrariju su obavili preliminarne studije novih pravila koje stupaju na snagu u pomenutim automobiliskim disciplinama. Pretpostavlja se da je u sklopu tih studija obavljeno i testiranje pojedinih tehnologija. Što nas dovodi do videa koji smo nedavno objavili, a na kome je kamuflirani LaFerrari ulovljen u test krugovima na Fioranu, navodno, opremljen novim V6 turbom koji će sledeće godine pokretati Ferrarijeve bolide u Formuli 1. ''Pobedili smo u konkurenciji GTE Pro klase u WEC, ali lično mi se dopada ideja učestvovanja na 24 sata Le Mana u najvišoj kategoriji. Ko zna, možda se jednog dana vratimo, pobedimo, zahvalimo svima na zabavi i odemo kući? Možda bismo mogli ozbiljno da razmislimo o tome...'', rekao je di Montezemolo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alonso i Rosi voze Le Man?
 
alonso%20rosi.jpg

 

Ferari ima ambiciozan plan da 2015. i 2016. u njihovom timu na kultnoj trci 24 sata Le Mana voze Fernando Alonso i Valentino Rusi. Zanimljivo, prvi koji je otkrio ovu vest na Tviteru je Mark Veber koji će voziti Porše u Le Manu. Veber je čak došao i do informacije da bi treći član tog tima bio Mark Žene. Rosi je već godinama povezivan sa raznim ''angažmanima'' na četiri točka, pošto je na dva uradio sve što bi se uraditi moglo a čini se da je ovo do sada najrealnija opcija. Za Alonsa je malo drugačija stvar. On se nikada nije probao u ovakvom automobilu, niti je ikada izrazio želju, a u vreme Le Mana traje i F1 sezona. Naravno, ko zna da li će mu možda do tada dosaditi da gleda u leđa Sebastijanu Fetelu i bude klupski drug Kimiju Raikonenu...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da li se Ferrari vraća u Le Man u klasi LMP1?

 

107844-ferrari%20lm.jpg

 

Italijanski magazin AutoSprint objavio je fotografiju maskiranog trkačkog prototipa klase LMP1 za koji se opravdano pretpostavlja da bi mogao da bude Ferrarijev dugo očekivani povratak u svet višesatnih trka izdržljivosti. Krajem novembra prošle godine prikazan je video materijal istog automobila, a prve procene govorile su o tome da se karoserija koristi za testiranje V6 turbo motora koji će se ove sezone koristiti u Ferrarijevim bolidima Formule 1. Pošto je prvi čovek Ferrarija Luca di Montezemolo već izjavio da u Ferrariju postoji interes povratka u klasi LMP1 na trke kao što je 24 sata Le Mana, izgleda da snimljeni prototip ipak nije samo osnova za testiranje novog F1 motora. Uz nekolicinu delova koji su u ovom trenutku ''pozajmljeni'' sa modela LaFerrari, Ferrarijev LMP1 prototip mogao bi se naći na startnoj listi Le Mana 2016. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ferrari se vraća u Le Man?

 

ferrari%20le%20mans%2011.jpg

 

Daniele Pelligra, mladi student arhitekture iz Italije, zamislio je Le Mans LMP1 trkački automobil baziran na fantastičnom supreautomobilu Ferrari LaFerrari. Samo dva dana nakon što se kompjuterska simulacija pojavila na internetu, objavljena je na zvaničnoj Facebook stranici Kimija Raikkonena gde je izazvala veliko zanimanje. Naime, početkom juna, španski El Mundo Deportivo objavio je da kruže glasine da bi italijanski proizvođač mogao da se vrati na legendarnu trku izdržljivosti. Iako ništa još nije zvanično potvrđeno, mnogi veruju da bi vest mogla biti istinita.

 

ferrari%20le%20mans%201.jpg

 

''Le Man je jedna od nekoliko trka koje su ispunile stranice istorije motosporta'' rekao je Ferrarijev F1 vozač Fernando Alonso pre ovogodišnje trke 24 sata Le Mana. ''Detaljno ću proučiti ovu vrstu automobila'' dodao je Alonso. Treba napomenuti da je i Ferrarijev bivši šef tima Stefano Domenicali svojevremeno izjavio: ''Novi F1 turbo V6 motori mogu omogućiti neke zanimljive projekte, ali za sada ne mogu reći više''.

 

Renderi: Daniele Pelligra

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari za 2023. godinu najavio Le Mans Hypercar

 

ferrari 2023.jpg

 

Ferrari je u trkama izdržljivosti, među kojima je najpoznatija trka 24 sata Le Mana, u najsnažnijoj klasi poslednji put nastupao 1973. godine, ali stvari će se uskoro promeniti. U Maranellu su potvrdili da će od 2023. godine u FIA WEC šampionatu (World Endurance Championship) imati automobil u novoosnovanoj najsnažnijoj klasi LMH (Le Mans Hypercar) koja će u trkama izdržljivosti popuniti prazninu nastalu skorim ukidanjem prototipa iz klase LMP1.

 

Ferrari će se u najelitnije i najbrže društvo vratiti nakon pauze koja je trajala 50 godina, a u slavnoj italijanskoj kompaniji su potvrdili da je već počeo razvoj njihovog LMH automobila koji će svoju slavu u WEC šampionatu tražiti među klasnim konkurentima koje su najavili ili već pripremaju u Toyoti, Peugeotu, Porscheu, Audiju, Glickenhausu, McLarenu, Aston Martinu... Uz opravdana očekivanja da će LMH ''zveri'' pomenutih automobilskih kompanija u narednim godinama konačno vratiti uzbuđenje koje poslednjih godina nedostaje u najsnažnijoj klasi WEC-a, treba podsetiti da su Ferrarijevi automobili na trci 24 sata Le Mana u generalnom poretku pobeđivali devet puta, a do poslednjeg trijumfa na jedinstvenom francuskom klasiku su stigli 1965. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari od naredne godine u najsnažnijoj klasi FIA WEC šampionata

 

ferrari wec 03.jpg

 

U Maranellu su potvrdili da će od naredne sezone Svetskog šampionata u trkama izdržljivosti (WEC - World Endurance Championship) Ferrari imati automobil koji će učestvovati u najsnažnijoj LMH klasi. Nakon 50 godina pauze Ferrari se u trkama izdržljivosti konačno vraća u najsnažniju klasu u kojoj će se od naredne sezone boriti za prestiž u FIA-inom WEC šampionatu u čijem kalendaru je i najčuvenija trka 24 sata Le Mana.

 

ferrari wec 02.jpg

 

Prvi čovek Ferrarijevog odeljenja za trkačke automobile Antonello Coletta je otkrio da će Ferrari 2023. godine nastupati u LMH klasi, a druga faza intenzivnih testiranja njihovog hibridnog automobila će početi u junu na stazi Fiorano.

 

ferrari wec 01.jpg

 

I dok su Audi, BMW i Porsche najavili ulazak u najnoviju LMDh klasu, koja će nastaviti tamo gde je stala dosadašnja klasa LMP2, Ferrari će se za svetski prestiž boriti u najsnažnijoj klasi u kojoj će, pored već prisutne Toyote, svoj LMH (Le Mans Hypercar) automobil imati i Peugeot. Već se zna da će za Ferrarijeve LMH prototipe biti zadužen tim AF Corse iza kojeg je mnogo pobeda i pet konstruktorskih titula u slabijoj GT kategoriji koje su Ferrarijevi automobili osvojili u dosadašnjim FIA WEC sezonama. Jedno je izvesno: Svetski šampionat u trkama izdržljivosti se vraća na pravi put.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Ferrari Le Mans Hypercar

 

ferrari lmdh.jpg

 

Ferrari se vraća u Le Man da bi se takmičio u klasi hiperautomobila. Italijanski proizvođač automobila je povratak najavio još u februaru 2021. godine, ali tek sada prvi put vidimo novi trkački automobil.

 

Ferrari je objavio sliku koja otkriva vrlo malo vozila. Slika prikazuje par tankih svetlosnih elemenata koji okružuju crvenu traku koja se nalazi između žutog Ferrari znaka i srebrnog propetog konjića. Za sada ne znamo mnogo o Ferrarijevom novom trkačkom automobilu, ali je poznato da će ovaj sportista sa pogonom na sve točkove imati hibridni pogonski sistem. Ferrari kaže da će novi hiperautomobil početi sa svojim prvim razvojnim testovima u narednim nedeljama dok se priprema za učešće u FIA Svetskom šampionatu izdržljivosti 2023. Ferrari će se vratiti na čuvenu stazu za nešto više od godinu dana, prvi put u 50 godina. Ferari međutim nije otkrio kada bismo mogli da vidimo njegov debi trkačkog automobila, ali ako testiranje počne za nekoliko nedelja, mogli bismo da ga pogledamo pre nego što Ferrari to želi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari Le Mans Hypercar na novoj najavnoj slici

 

ferrari lmh c.jpg

 

Ferrari se vraća u Le Man da bi se takmičio u klasi hiperautomobila. Italijanski proizvođač automobila je povratak najavio još u februaru 2021. godine, ali smo sada u prilici da vidimo više detalja ovog trkačkog automobila. Za sada ne znamo mnogo o Ferrarijevom novom trkačkom automobilu, ali je poznato da će ovaj sportista sa pogonom na sve točkove imati hibridni pogonski sistem. Ferrari je već počeo sa prvim razvojnim testovima dok se priprema za učešće u FIA Svetskom šampionatu izdržljivosti 2023. Ferrari će se vratiti na čuvenu stazu za nešto manje od godinu dana, prvi put u 50 godina.

 

''Ovo je veoma uzbudljiv trenutak, koji su željno iščekivali i ljudi koji su radili na ovom projektu i fanovi Ferrarija'', rekao je Antonello Coletta, šef Ferrari Attivita Sportive GT. ''Mogućnost da dodirnemo rezultat višemesečnog rada, planiranja i simulacija daje nam novu energiju i motivaciju. Ponosni smo na ono što smo postigli, i iako maskiranje LMH-a tokom testiranja skriva veličinu i stil automobila, mislim da je neosporno prepoznatljiv kao Ferrari. Naš san je da pobedimo'', kaže Colleta. ''Ali, nažalost, to će biti san ostalih takmičara! Pre svega, treba nam najbolji automobil i najbolja rešenja, ali cilj od prve trke je pobeda, naravno.''

 

Ferrari navodi da ga je razvijao 18 meseci i predviđa da će debitovati na takmičenju u martu 2023. godine, uoči svog prvog povratka u Le Man. U međuvremenu, nastaviće svoj intenzivni razvojni program sa Competizioni GT vozačima.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari Le Mans Hypercar premijerno 30. oktobra

 

ferrari lmh c01.jpg

 

Ferrari se vraća u Le Man da bi se takmičio u klasi hiperautomobila. Italijanski proizvođač automobila je povratak najavio još u februaru 2021. godine, dok najnovije informacije kažu da će zvanična premijera njihovog novog trkačkog automobila biti održana 30. oktobra u Imoli. Za sada ne znamo mnogo o Ferrarijevom novom trkačkom automobilu, ali je poznato da će ovaj sportista sa pogonom na sve točkove imati hibridni pogonski sistem. Ferrari se već neko vreme bavi razvojnim testovima dok se priprema za učešće u FIA Svetskom šampionatu izdržljivosti. Ferrari će se vratiti na čuvenu stazu sledeće godine, prvi put u 50 godina.

 

''Ovo je veoma uzbudljiv trenutak, koji su željno iščekivali i ljudi koji su radili na ovom projektu i fanovi Ferrarija'', rekao je Antonello Coletta, šef Ferrari Attivita Sportive GT. ''Mogućnost da dodirnemo rezultat višemesečnog rada, planiranja i simulacija daje nam novu energiju i motivaciju. Ponosni smo na ono što smo postigli, i iako maskiranje LMH-a tokom testiranja skriva veličinu i stil automobila, mislim da je neosporno prepoznatljiv kao Ferrari. Naš san je da pobedimo'', kaže Colleta. ''Ali, nažalost, to će biti san ostalih takmičara! Pre svega, treba nam najbolji automobil i najbolja rešenja, ali cilj od prve trke je pobeda, naravno.'' Ferrari navodi da ga je razvijao 18 meseci i predviđa da će debitovati na takmičenju u martu 2023. godine, uoči svog prvog povratka u Le Man. U međuvremenu, nastaviće svoj intenzivni razvojni program sa Competizioni GT vozačima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trkački Ferrari 499P

 

ferrari 499 05.jpg

 

Ferrari je u Imoli i zvanično prikazao svoj novi trkački Le Mans Hypercar koji će se sledeće godine takmičiti u FIA Svetskom šamionatu izdržljivosti (WEC).

tim iz Maranela je odabrao naziv ''499P'' u skladu sa nomenklaturom koju koristi decenijama. ''499'' se odnosi na kapacitet u kubnim centimetrima svakog cilindra, dok ''P'' predstavlja ''prototip''. U srcu elektrifikovane mašine je 3.0 V6 sa parom turbopunjača.

 

ferrari 499 04.jpg

 

Šef dizajna i razvoja u Ferrari Attivita Sportive GT odeljenju Ferdinando Cannizzo navodi da je V6 izabran zbog lagane i kompaktne težine.

 

ferrari 499 03.jpg

 

Motor sa unutrašnjim sagorevanjem razvija 680KS da bi bio u skladu sa propisima. Radi zajedno sa prednjim električnim motorom od 272KS i 900v baterijom koja se puni tokom usporavanja i kočenja. Takođe, tu je i sedmostepeni sekvencijalni menjač.

 

ferrari 499 02.jpg

 

Ferrari 499P ima Daytona SP3 dizajnerske naznake zajedno sa crvenom livrejom sa žutim akcentima kao povratak na 312PB iz ranih 1970-ih. Dva automobila će nositi trkačke brojeve #50 i #51, pri čemu prvi predstavlja pola veka od kada se Ferrari poslednji put takmičio u vrhunskim trkama u Le Manu.

 

ferrari 499 01.jpg

 

499P je prešao više od 12.000 kilometara testiranja sa dva prototipa i biće u potpunosti homologovan pre kraja godine. Njegov debi u motosportu je planiran za 17. mart 2023. tokom inauguracione WEC runde na 1.000 milja Sebringa.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka im čast,bravo za Ferarri,od ove trojice sto su vozili pobednicki Ferari,da jedan od njih sedne u Ferari F1 i da vozi do kraja sezone.

Uspeli su da pobede Tojotu koja je godinama razvijala auto za trke izdrzljivosti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi put sam propratio trku. I to od 24 sata odgledao sam barem 10-ak. Ne da sam pratio svo vreme, ali je bio jurosport ili na TV-u ili na lap-topu.
Nekako mi se čini da su sve tempirali za 100 godina Le Mana. Možda ne uzmu titulu u šampionatu, ali im je ovo baš bilo bitno. A bili su dosta brži od tojote. Lepo se videlo kada se uspori trka, tojota pravi razliku, ali čim krene "pun gas" - nemaju šta da traže.

Послато са motorola edge 30 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...