Jump to content
FAS Goran
neshaoct

General Motors i evropsko tržište

Recommended Posts

Saab_9-5_front.jpg

Holandska firma Spajker automobili (Spyker Cars), novi vlasnik Saba (Saab), planira da problemima opterećenog švedskog proizvođača vrati u profitabilno poslovanje do 2012. godine.

Poslovnim planom projektovana je proizvodnja i prodaja 100.000 do 125.000 automobila godišnje, najavio je holandski proizvođač luksuznih sportskih automobila.

Spajker je prošle nedelje kupio Sab od Dženeral motorsa (General Motors, GM) za 74 miliona dolara u gotovini. U vlasništvu GM ostale su prioritetne akcije Saba u vrednosti 326 miliona dolara koje će Spajker otkupiti na poček.

U sektoru autoindustrije su skeptični da će Spajker, mala kompanija koja nikada nije ubeležila profit, uspeti da preokrene stanje u Sabu.

Spajker, koji je objavio da će nastaviti da proizvodi tri Sabova modela, računa da mu uz zajam od 400 miliona eura koji je garantovala švedska vlada neće biti potreban dodatan kapital za proizvodnju.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saab B) ,ipak,vaskrsao :thumbsup:

na opstu radost :D ljubitelja orginalnih i kvalitetnih automobila ;)

koji doduse nikad nisu bili mainstream auto- trzista :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

32544-saab%209-5%2011.jpg

Holandski proizvođač sportskih automobila "Spajker" okončao je kupovinu posrnulog "Saaba" za 74 miliona dolara od "Dženeral motorsa" (GM), čime je konačno rešena sudbina čuvene švedske robne marke, nakon višemesečnih vrlo neizvesnih pregovora.

Spajker je saopštio da je u potpunosti završen dogovor, koji je objavljen prošlog meseca, i da je preuzeo vlasništvo nad "Saabom".

Izvršni direktor "Spajkera" Viktor Miler izjavio je da je zadovoljan čitavim poslom i da će dogovor osigurati budućnost "Saaba" koji će postati profitabilan, nakon što je zabeležen gubitak od 400 miliona eura, na ukupnu prodaju vredne milijardu eura u 2009. Saab je lane prodao oko 40.000 automobila, u odnosu na 94.000 u prethodnoj godini.

Prema sporazumu, GM je zadržao akcije s pravom prvenstva u "Saabu", u vrednosti od 326 miliona dolara, a "Spajker" je dobio 400 miliona dolara kredita uz garanciju švedske vlade.

Mala kompanija Spajker prodala je svega 23 automobila u prvoj polovini 2009. čija se cena kretala oko 200.000 evra i ima toliko zaposlenih da može da montira 90 vozila godišnje, a zabeležila je u tom periodu neto gubitak od 8.7 miliona uvra. Saab samo u Švedskoj ima 3.400 radnika.

"Saab automobili", koji su bili u vlasništvu američkog GM od 1990. godine, i Spajker će poslovati kao partnerske kompanije, u okviru holdinga "Spajker automobili". Miler je izjavio da je hitan cilj nove kompanije da što pre ponovo pokrene proizvodnju kola, da stavi do znanja prodavcima da i dalje postoji i da uskoro mogu da očekuju nove projekte. Najavljeno je da će se "Saab" sada fokusirati na uvođenje novog modela 9-5 kasnije ove godine.

"To je veliki dan za zaposlene u 'Saabu', dilere i snabdevače i značajan datum za milione njegovih kupaca i pristalica," saopštio je GM, koji je zbog ogromnih dugova bio prinuđen da proda švedsku filijalu.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Saab obnovio proizvodnju

 

106533-saab%209-3%201.jpg

 

Švedski proizvođač automobila Saab obnovio je danas proizvodnju posle bankrota koji je proglasio 2011. godine. Novi vlasnik, kompanija NEVS, koju kontroliše konzorcijum iz Azije, saopštila je da će sa proizvodne trake fabrike u Trolhatanu silaziti model 9-3. Automobil spolja i iznutra izgleda isto kao kada je proizvodnja prekinuta, ali mu je unapređen navigacioni sistem. ''Veoma je sličan zato što ne možete promeniti ili razviti mnogo toga za godinu dana'', izjavio je portparol NEVS-a Mikael Estlund. On je dodao da je cilj novog vlasnika bio da se obnovi saradnja sa 400 snabdevača delovima i da se obezbedi da pogoni ponovo rade, preneo je Sky news

 

106534-saab%209-3%2011.jpg

 

NEVS je kupio Saab u junu prošle godine od holandske firme Spajker. Nekoliko hiljada novih automobila biće isporučeno u Kinu, gde su na snazi blaža ograničenja emisija ugljen-dioksida. NEVS u budućnosti planira da u Sabove automobile ugradi električni pogon.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
General Motors ukida Chevrolet u Evropi
 
cruze 01.jpg

 

Američki General Motors je danas saopštio da će krajem 2015. godine na evropskom tržištu ukinuti brend Chevrolet. To znači da se automobili ove marke od 2016. godine više neće prodavati na Starom kontinentu (u prodaji će jedino ostati model Corvette), jer će se u GM-u fokusirati pre svega na jačanje njihovih evropskih filijala – Opela i Vauxhalla. U vesti se navodi da su razlozi za povlačenje Chevroleta iz Evrope (između ostalog) u tome što Chevrolet nije uspeo da zauzme planirani tržišni udeo na evropskom tržištu, kao i teška ekonomska situacija u Evropi. Chevroletu je inače u prvih 10 meseci ove godine prodaja u Evropi pala za 17%, a pripada mu 1.2% učešća na tržištu.
Ova odluka će kompaniji doneti dodatne troškove od 700 miliona do milijardu dolara između četvrtog kvartala 2013. godine i prve polovine 2014. godine. Iz GM-a naglašavaju da povlačenje Chevroleta iz Evrope nema nikakve veze sa partnerstvom između GM-a i francuske grupacije PSA Peugeot Citroen i da je ova odluka doneta nezavisno od odnosa sa PSA grupacijom. Na kraju, GM planira da u narednim godinama u Evropu uvede svoju luksuznu marku Cadillac.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saab definitivno odlazi u istoriju

 

saab%2093.jpg

 

Kako piše B92, ako ste se nadali da će Saab nekim čudom ustati iz pepela, prešli ste se. National Electric Vehicle Sweden (NEVS) nedavno je najavio da ovaj brend i zvanično odlazi u istoriju.

NEVS - švedsko kineski konzorcijum - preuzeo je većinu sredstava i podružnica Saab-a, nakon što je ta kompanija bankrotirala. Međutim, vlasnici prava na Saab brend i njegov logo nikad ih se nisu odrekli, pa NEVS nije imao druge, nego da stvori nešto sasvim novo. Tako je saopštila da će ''NEVS'' ubuduće biti brend njihovih proizvoda, uključujući i prvi električni automobil zasnovan na 9-3 platformi, koji bi trebalo da se nađe na tržištu već sledeće godine. Drugim rečima, Saab ime i logo više neće biti u upotrebi. NEVS je u početku imao dozvolu da koristi Saab ime, ali je to pravo izgubio nakon što je kompanija proglasila bankrotstvo i otkazala početak proizvodnje Saab 9-3 2014. godine. Sa novim ciljem koji je orijentisan na električna vozila, NEVS namerava da gradi snažno tržište u Kini i odatle se širi u svetu. Iz kompanije kažu da su strateški ugovori već potpisani, uključujući i sa Panda New Energi, o isporuci 150.000 električnih automobila i još 100.000 električnih komercijalnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svenska Aeroplan Aktiebolaget postoji od 1937. i pored proizvodnje automobila od 1940 proizvodi i lovačke , putničke avione, naoružanje, elektroniku itd. 1969.godine spaja se sa Scania-Vabis i nastaje Saab-Scania. Brak je trajao do 1990.g. kada se iz grupe prvo izdvaja Saab Automotive da bi 1995.g. došlo do konačnog razvoda.

Saab Technologies -  http://saabgroup.com/about-company/organization/business-areas/   

 

 

 

 

wpid-saab_jas_39_gripen_swedish_air_forc

 

 

car-logo-saab.jpg?w=479

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam priliku da se provozam po nekad u par starijih modela, odlično očuvanih, i takav osećaj u vožnji je fantastičan. Jaki izdrživi motori (nisu fijatovi i opelovi), udobni, prave lađe, puno opreme....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saab se vraća u automobilsku industriju

 

saab%20a.jpg

 

Da li će Saab, ali ovaj ''leteći'', ponovo pokrenuti četvorotočkaše?

Saab planira povratak u automobilsku industriju... uslovno rečeno. Švedska marka je često reklamirala svoje automobile praveći paralelu sa lovačkim avionima istog naziva. U stvarnosti, ove dve divizije su razdvojene 1990., kada je automobilski sektor preuzeo General Motors. Saab Automobile nije uspeo da donese novac američkom gigantu, koji je strpljenje izgubio 2010. Najpre je kompanija prodata holandskom Spykeru, da bi nakon toga otišla u bankrot. Ostaci nekada kultne firme danas pripadaju ''New Electric Vehicles'' iz Švedske, koji se nadaju da će započeti proizvodnju električnog modela na bazi prastarog 9-3, i to 2017. godine. Turska vlada je takođe otkupila licencu za proizvodnju sopstvene verzije. U međuvremenu, avio kompanija ''Saab Group'' je prosperirala kroz proizvodnju aviona, projektila, radarskih sistema i softvera. Upravo ekspertiza u oblasti radara i softvera bi mogla da pomogne automobilskom sektoru da uspešno posluje, javlja švedski list ''SvD Naringsliv''.

Planovi gravitiraju oko novih sistema koje je Saab razvio za novu generaciju Gripen E lovačkih aviona, koja u službu treba da stupi 2019. Reč je o izuzetno robusnom kompjuterskom operativnom sistemu koji omogućava dodavanje funkcija poput sistema kontrole naoružanja bez da se ulazi u osnovni program. Radi se o istom principu primenjenom kod iOS i Android platformi za mobilne telefone. Gripen E takođe poseduje novi tip radara koji koristi kola napravljena od galijum nitrida, koji može da barata velikim energetskim opterećenjima, što radaru omogućava da ''vidi'' dalje u odnosu na konvencionalne sisteme, čak i sa manjim skenerom. Kompatibilan je sa 5G generacijom mobilne mreže telefonije. Saab smatra da njegovi sistemi mogu biti direktno primenjeni na autonomna vozila i nada se da će naići na spremno tržište za takvu vrstu tehnologije, jer ostalim proizvođačima su potrebne godine i milijarde evra da bi razvili sopstvene sisteme. Šef Saaba, Hakan Buske je povodom svega rekao: ''U proleće 2017. osnovaćemo novu kompaniju koja će koristi naše solucije i raditi u okviru automobilske industrije. Već smo započeli razgovore sa različitim kompanijama i na prvom mestu ciljamo evropsku automobilsku industriju.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors zainteresovan za povratak na evropsko tržište

 

chevrolet cruze

 

Kompanija General Motors je imala bogatu istoriju u Evropi punu uspona i padova, koju je okončala 2013. godine kada je odlučila da sa tržišta povuče Chevrolet. Nakon toga se GM fokusirala na Opel i Vauxhall, ali je i te kompanije prodala PSA grupi tokom ove godine. S obzirom da su se kompanije Opel i Vauxhall suočavale sa velikim finansijskim gubicima, te su iz tog razloga prodati, mnogi su mislili da je to kraj GM-a na evropskom tržištu. Međutim, izvršni direktor te kompanije, Meri Bara, je otkrila da to neće biti slučaj.

 

chevrolet malibu

 

Ona je izjavila da GM apsolutno razmatra mogućnost da se vrati u Evropu i dodala je da kompaniju u tome ništa ne sprečava. Ipak, povratak se neće uskoro desiti, jer kompaniji trebaju proizvodi kao što su električna i autonomna vozila, kako bi bila konkurentna na tržištu, nakon čega je sve moguće. Takođe je napomenula i da postoji mogućnost da GM za sada napusti i druga tržišta sem Indije i Južne Afrike. Najavljeno je i da pored svih problema koje ima, kompanija planira da do 2023. godine predstavi najmanje 20 novih električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

9-4X je poslednji originalni Saab, proizvedeno svega 800 vozila

 

Saab 9-4X 11111.jpg

 

Pre nego što je zapao u finansijske teškoće iz kojih se nikada nije izvukao, Saab je 2011. lansirao SUV model 9-4X. Iako je zaostavština čuvene švedske automobilske marke preneta u vlasništvo kineskog NEVSA, ova kompanija nema pravo da koristi oznaku Saab na svojim vozilima, pa se može reći da je istorija tog auto-brenda okončana poslednjim produkcijskim automobilom, modelom 9-4X.

 

51589-Saab 9-4X 11.jpg

 

SUV 9-4X nastao je u periodu dok je kompanija još bila pod kapom američkog General Motorsa (GM), a mnogi tvrdokorni ljubitelji švedskog proizvođača automobila smatraju da to i nije baš originalni Saab, jer je u velikoj meri zasnovan na mehaničkoj platformi GM vozila. Ipak, nema dileme da je to poslednji serijski proizveden model koji je nosio značku Saab.

 

Saab 9-4X 1111.jpg

 

9-4X naslednik je SUV modela 9-7X, a baziran je na GM Theta platformi za premijum vozila, pa deli mnoge komponente sa modelom Cadillac SRX. Svetsku premijeru imao je na auto-salonu u Los Anđelesu 2010, a proizvodnja je počela 2011. godine u fabrici General Motorsa u Meksiku. Samo par meseci kasnije, Saab je bankrotirao, pa je proizvodnja obustavljena, a 9-4X je ostao zabeležen u istoriji kao jedini Saab koji se izrađivao u Meksiku.

 

Saab 9-4X 111.jpg

 

Ne postoje precizni podaci o tome koliko je vozila sišlo sa fabričkih traka, ali neki izvori navode da je reč o svega 614 primeraka. Međutim, u Sabovom muzeju u švedskom Trolhetanu navodi se podatak o 814 proizvedenih automobila, od čega samo 60 pripada modelskoj 2012. godini.

 

51588-Saab 9-4X 1.jpg

 

Saab 9-4X prodavao se isključivo u Sjedinjenim Američkim Državama, gde je kupcima nuđen sa V6 benzinskim motorom, u dve opcije. Atmosferski 3.0 agregat razvija 270 ks (198 kW), dok 2.8 turbo benzinac isporučuje 305 ks (224 kW). Oba motora uparena su sa šestostepenim automatikom, a snaga se prenosi na sva 4 točka. Slabija varijanta od 0 do 100 km/h ubrzava za 9s, a snažnija za 8.3s. Navodno je razmatrana i dizel verzija za evropsko tržište, ali do realizacije nije došlo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li nade za Saab?

 

nevs 1.jpg

 

Danima smo slušali vesti o propasti kineskog nekretninskog diva Evergrande i 300 milijardi dolara minusa koliko je akumulirao. Sada je vreme za prodaju, a potencijalni kupci čekaju u redu. U Evergrandeovoj rasprodaji je mnogo zanimljivih artikala.

 

Kineska firma će pokušati da gubitke sanira i pronalaženjem novog vlasnika za National Electric Vehicle Sweden (NEVS). Ako vam to ništa ne govori, reč je o bivšem SAAB-u koji još ima veliki broj zaposlenih u Švedskoj. Ta firma se specijalizovala za sve vrste rešenja električnih pogona na automobilima (NEVS je učestvovao u razvoju Jaguara I-Pace), a aktivna je i proizvodna linija. Kineska filijala je čak proizvodila električne automobile na platformi starog Saaba 9-3. U NEVS-u procenjuju da će dobiti oko milijardu dolara za kompaniju, što je puno, a navodno ima i mnogo zainteresovanih.

Čini se da su tu i neki evropski proizvođači automobila, što govori da bi u dogledno vreme i Saab mogao da se vrati na puteve.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors se vraća u Evropu sa gamom električnih vozila

 

cadillac lyriq 11.jpg

 

Američki General Motors i zvanično planira povratak na evropsko tržište, i to sa nizom električnih vozila. Kako se očekuje, jedan od glavnih aduta na našem kontinentu bi trebalo da bude električni Cadillac Lyriq.

 

GM se iz Evrope povukao nakon što je prodao Opel i Vauxhall grupaciji PSA 2017. godine, mada je zadržao ograničenu uvoznu operaciju za Cadillac i Chevrolet Corvette. Ipak, GM se sada priprema za puni povratak sa potpuno električnom paletom modela. Očekuje se da će plan povratka biti objavljen početkom sledeće godine. Iako nije želeo da govori o ciljevima ili očekivanom obimu prodaje, šef GM Europe Mahmud Samara je za britanske medije rekao da su ''uvereni da će biti značajan igrač'' na tržištu. GM se obavezao da će imati potpuno električnu paletu širom sveta do 2035. godine i uložio je velika sredstva u razvoj nove Ultium EV platforme na kojoj se nalaze Lyriq, GMC Hummer EV i druga vozila.

 

gmc h 12.jpg

 

Samara kaže da je brzo usvajanje električnih vozila u Velikoj Britaniji i Evropi u poređenju sa SAD bio ključni faktor u odluci GM-a da se vrati. On je dodao: ''Uz ono što je potrebno kupcima u Evropi i ono što smo uradili da transformišemo našu kompaniju, smatramo da je ovo jedinstvena prilika za nas.'' Prethodni evropski napori GM-a su predstavljali različite evropske brendove, ali ovaj put je spreman da iskoristi svoj postojeći portfolio američkih brendova. Iako GM ne želi da daje detalje, Cadillac će verovatno biti predvodnik. Izveštaji takođe sugerišu da bi novi Hummer mogao da bude ponuđen u ograničenom broju. Samara dodaje: ''Chevrolet je globalni brend, Cadillac je globalni brend, Hummer je globalni brend, tako da imamo globalne brendove koji odgovaraju svrsi. Ono što je tako lepo u vezi sa prelaskom na EV je fleksibilnost koju možemo da isporučimo sa tim platformama.''

 

Samara navodi da je GM Europe dobio zadatak da deluje kao brzi start-up, napominjući da će mu nedostatak stare SUS divizije u Evropi omogućiti da lakše gura svoja EV. Ovo bi moglo da podrazumeva korišćenje smanjenog, samo online maloprodajnog modela koji bi omogućio povratak bez značajnih ulaganja u mrežu dilera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...