Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Yamaha Moto GP tim

Recommended Posts

Čeka se konačna odluka: Poslednja sezona VR46 u Yamahi

 

Valentino-Rosi 40.jpg

 

Devetostruki svetski šampion u motociklizmu Valentino Rosi voziće 2020. poslednju sezonu u fabričkoj Yamahi. Nakon sastanka, zajEdnička odluka Valentina Rosija i Yamahe je da 2020. bude poslednja sezona u kojoj će Rosi voziti za fabrički tim Yamahe. Kao njegova zamena od 2021. već je predstavljen Fabio Kvartararo.

 

Rosi i Yamaha završiće petnaestogodišnju saradnju ove godine. Rosi će odluku o nastavku karijere doneti sredinom godine. Italijanski vozač sam je zatražio dodatno vreme kako bi procenio da li još uvek može da vozi na nivou potrebnom za takmičenje u Moto GP. Ukoliko odluči da nastavi da vozi, Yamaha mu je dala uverenja da će i u 2021. godini na raspolaganju imati njihov motor i punu podršku Yamahe. Rosi će odluku doneti nakon sedam ili osam trka. Kako se navodi i saopštenju, Yamaha će bez obzira na odluke koje se odnose na sezonu 2021., ove godine kao i do sada davati punu podršku Rosiju koji će voziti svoju 25. sezonu u karijeri, a 21. u kraljevskoj klasi.

 

''Zbog svega što se dešava, Yamaha je od mene tražila da početkom godine donesem odluku o svojoj daljoj karijeri. U skladu sa onim što sam govorio prošle sezone, odlučio sam da ne požurujem sa konačnom odlukom o kraju karijere. Yamaha je postupila prema ranijem dogovoru i zaključila pregovore. Jasno je da uz sve tehničke promene i dolazak novog šefa mog tima, moj cilj je primarno da budem konkurentan i da karijeru i u 2021. nastavim u Moto GP. Ali, pre nego što o tome konkretno odlučim, moraću na stazi da potražim i pronađem neke odgovore. Raduje me to što ću, ako odlučim da nastavim da vozim, imati podršku Yamahe koja je spremna da mi da fabrički motor. Već na prvim testovima ću dati sve od sebe i pokušaću sa svojim timom što bolje da se pripremim za početak nove sezone'', poručio je Valentino Rosi.

 

''Potpuno je razumljiva Valentinova odluka da vidi gde je u 2020. pre nego što donese odluku za 2021. godinu. Yamaha to poštuje i u potpunosti se sa tim slaže. Iako poštujemo Valentinovu odluku, imamo i planove za budućnost. U vreme kada imamo šest fabričkih timova u Moto GP svi žele da dovedu mlade i talentovane vozače što pre. Čudan je osećaj početi ovu sezonu sa saznanjem da Vale neće biti vozač fabričke ekipe 2021. Ali, Yamaha će i tada biti uz njega šta god on odluči o svojoj budućnosti. Ako odluči da nastavi da vozi, motor će biti tu. Ako odluči da se povuče mi ćemo nastaviti da šaljemo mlade vozače u njegovu akademiju, a on će svakako biti naš ambasador. Ali, to je sve na nivou spekulacija. U ovom trenutku pred nama je sezona 2020. i uveravam vas da će Valentino imati našu punu podršku svakoga dana dok jednog dana ne odluči da ode u penziju'', poručio je Lin Džarvis.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lorenco se vraća u Yamahu kao test vozač

 

lorenco press.jpg

 

Horhe Lorenco potvrdio je da će naredne sezone biti test vozač Yamahe. Lorenco je završio karijeru na kraju prošlog Moto GP šampionata, posle problematične sezone sa Hondom. Posle toga se nagađalo da bi mogao da se vrati u Yamahu. ''Srećan sam što mogu da kažem da sam potpisao ugovor sa Yamahom u kojoj ću biti test vozač. Želim da pomognem timu najbolje što mogu i nadam se da će moje iskustvo biti od koristi vozačima i mehaničarima kako bi Yamaha ponovo osvojila titulu'', poručio je 32-godišnjak. Svoje najveće uspehe u kraljevskoj klasi Lorenco je ostvario kao vozač Jamahe, sa kojom je osvojio tri titule - 2010, 2012. i 2015. godine.

Prethodno je iz japanske ekipe najavljeno da će od 2021. umesto Valentina Rosija vozač fabričkog tima uz Maverika Vinjalesa biti Fabio Kvartararo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi i Vinjales predstavili novu Yamahu

 

Yamaha 2020 MotoGP.jpg

 

Na stazi u Sepangu nov motor Yamaha tima predstavili su Valentino Rosi i Maverik Vinjales. Devetostruki svetski šampion iz Italije i Španac koji je u 2019. godini pobedio na dve trke, pozirali su na svojim novim YZR-M1s mašinama koje imaju skoro identične boje prošlosezonskim. Lin Džarvis, generalni direktor Yamaha moto-rejsing tima, članovi ekipa, kao i novi test vozač Horhe Lorenco, pridružili su se fabričkim vozačima u garaži tokom prezentacije. Yamaha će do nedelje testirati motore na stazi u Maleziji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinjales: Biće ovo jedinstvena sezona

 

180420-Maverik-Vinjales.jpg

 

Nakon objavljivanja kalendara za 2020. godinu Maverik Vinjales rekao je da nas očekuje jedinstvena godina, ali i da će biti neobično voziti trke bez navijača. Moto GP sezona konačno će početi 17. jula u Herezu, a vozač Jamahe Maverik Vinjales zadovoljan je što je konačno objavljen kalendar trka za ovu godinu.

 

''Objavljivanje kalendara trka je sjajna vest! To je nešto što smo svi čekali veoma dugo, posebno navijači. Mislim da oni voleo oavj sport koliko i mi i da im veoma nedostaje da ga gledaju. Veoma sam uzbuđen što ću ponovo sesti na motor, što ću videti sve ljude iz tima. Prošlo je mnogo vremena od testova u Kataru. Biće ovo jedinstvena godina i biće veoma neobično voziti bez navijača. Ali, trudiću se da na svakoj trci dam sve od sebe i na taj način zabavim ljudi koji će nas gledati na televiziji'', rekao je Vinjales. Prema novom kalendaru ove sezone ćemo imati samo 13 trka i biće to najkraća sezona u premijer klasi još od 1986. godine. Kao i do sada, sve trke moći ćete da pratite na kanalima Sporrt Kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Konačno uživanje

Vinjales: Jedva čekam pun gas

 

rosi 2020 01.jpg

 

Valentino Rosi i Maverik Vinjales započinju još jednu sezonu kao tandem Yamahe. Ova dva vozača su pred prvi trkački vikend koji počinje 17. jula u Heresu govorili o tome koliko im je trkanje nedostajalo. Valentino Rosi će u petak početi svoju poslednju sezonu u fabričkom timu Yamahe pred prelazak u satelitski tim Petronas. Italijan kaže da je početak sezone za njega veliko olakšanje.

 

''Konačno možemo da uživamo u MotoGP ponovo! Iskreno ovo je veliko olakšanje za mene jer mi je falila moja M1 mnogo, mislim i da će navijači biti veoma srećni. Počinjemo nova testiranja u Heresu, napravili smo pozitivne korake na zimskim teistiranjima u Sepangu i Losailu ali to je bilo davno. Moramo da budemo organizovani, da naporno radimo i da počnemo Veliku nagradu Španije sa dobrim osećajem i dobrim razumevanjem. Spreman sam da počnem sezonu sa svojim timom'', kazao je Valentino Rosi.

 

Maverik Vinjales je verovatno i ove sezone vozač u kog se Yamaha više uzda s obzirom na to da je već godinama u boljoj formi od devetostrukog šampiona sveta. ''Veoma sam srećan da je čekanje gotovo! Završili smo zimske testove na pozitivan način. Imao sam dobru predsezonu jer sam bio miran, imao dobar ritam i u Maleziji i Kataru i mislim da dolazimo u dobroj formi. Heres je drugačija staza i videćemo na testu kakva je situacija. Jedva čekam da se vratim na motocikl, pun gas i da opet imam taj osećaj trkanja. Super je vratiti se timu, jer su mi mnogo nedostajali. Sigurno je da će navijači gledati VN Španije od kuća, tako da želim da uradim sve što mogu tokom testa kako bih se spremio za dobru bitku za pobedu ili podijum'', kazao je Maverik Vinjales.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta se dešava sa Rosijem?

 

204853-rosi.jpg

 

Otvaranje nove i dugo očekivane sezone u premijernoj klasi donelo je dosta drame i uzbuđenja, a u trci u kojoj je Markes zadobio prelom ramena, trijumfovao je Fabio Kvartararo. Mnogo pitanja je otvorila prva od dve trke na Heresu u ovoj godini, a jedno od njih je još uvek aktuelni vozač Yamaha fabričkom tima, Valentino Rosi. Nije tajna da se devetostruki svetski šampion već duže vreme muči sa svojim M1. I dok novi paket odlično radi kod Kvartarara, Vinjalesa i Morbidelija, kod Rosija ne funkcioniše najbolje i postavlja pitanje u kakvoj se situaciji nalazi italijanska legenda.

 

''Doktor'' je trku u nedelju završio ranije zbog problema sa elektronikom, Pre toga se mučio sa prijanjanjem zadnjeg pneumatika, iako je koristio istu smešu kao i ostali vozači toga dana. Kako je kasnije izjavio Lin Džarvis, direktor Yamaha tima, Valentino je probleme sa prijanjanjem imao od samo starta trke, a kako se pneumatik trošio tako su i stvari postajale sve gore otežavajući mu vožnju. Kasnije je došlo do problema, čiji uzroci se još uvek traže, pa je prva trka sezone bila gotova sa Rosija.

 

Fabio Kvartararo je stigao do svoje prve pobede u najjačoj klasi, Vinjales je osvojio drugo mesto, a Morbideli peto, pa će biti od izuzetne važnosti za Rosija da sredi probleme koje ima sa svojim M1, pre nego što ovog vikenda ponovo izađe na Heres. Još jedna stvar. Ugovor sa Petronasom, o kojem se toliko priča i koji je navodno trebalo da bude obelodanjen u Heresu, još uvek je na čekanju. Pretpostavljamo da se radi o detaljima i da će uskoro biti gotov. Onda bi ''Vale'' mogao da se fokusira na ostvarivanju što boljih rezultata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa od Lorencovog povratka

 

147437-lorenco.jpg

 

Yamaha je potvrdila da Valentino Rosi neće imati zamenu na predstojećoj trci za veliku nagradu Teruela, koja će se voziti narednog vikenda. Time je stavljena tačka na spekulacije da bi Lorenco mogao da se vrati na stazu. Rosi je prošle sedmice bio pozitivan na virus korona, zbog čega je propustio trku u Aragonu. Italijanske regulative su jasne: svako ko je pozitivan na virus mora da provede 10 dana u karantinu, počevši od dana kada je stigao pozitican PCR rezultat. Kako je do druge takmičarskog vikenda u Aragonu ostalo pet dana, Rosi neće biti spreman za povratak na stazu do novembarskog gran prija Evrope u Valensiji.

 

Rosijevo odsustvo je pokrenulo glasine da bi trostruki osvajač MotoGP-a, Horhe Lorenco, mogao da se vrati u akciju predstojećeg vikenda. Nakon što se povukao iz sporta, krajem prošle godine, Lorenco je dobio test ulogu u Yamahi. Međutim, na novom M1 je proveo samo četiri dana u februaru, na Sepangu i prošle sedmice, na stazi Algarve. Sve ostale njegove vožnje su odrađene na prošlogodišnjem motociklu, a njegov najbolji krug u Portugalu je 4 sekunde bio sporiji od rezultata Aleša Espargara. Shodno pravilima MotoGP-a, Yamaha nije dužna da nađe zamenu. Kako navode iz tima, takva odluka je doneta kako se ne bi stavio dodatni pritisak na smanjen broj osoblja. Tako će Maverik Vinjales biti jedini vozač fabričkog tima narednog vikenda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovi pregovara sa Yamahom: Test vozač za 2021.?

 

Valentino-Rosi-Andrea-Doviciozo.jpg

 

Italijanski motociklista Andrea Doviciozo mogao bi da se vrati u Yamahu i tu provede sezonu 2021. kao zvanični test vozač umesto Horhea Lorenca. Doviciozo je vozio Yamahu samo jedne sezone i to 2012. kada je sezonu proveo kao vozač Tek 3 tima pošto je napustio Hondu - ostvario je sedam podijuma i završio je četvrti u generalnom plasmanu. U avgustu je Doviciozo objavio da neće obnoviti ugovor sa Dukatijem posle 2020. godine i da će na taj način okončati osmogodišnje partnerstvo. Aprilija je na svom radaru imala Dovicioza, želeli su da ga upare sa Alešom Espargarom za 2021, ali Autosport prenosi da ''Dovi'' nikada nije bio zainteresovan za tu opciju. Italijanski motociklista je izjavio i da je godina pauze jedna od opcija, kao i da razmatra potencijalne uloge test vozača. Međutim, konačna odluka biće doneta krajem tekuće nedelje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šteta da propusti godinu. Jedini fabrički tim Aprilia bolje i tu da vozi jednu godinu nego da bude test vozač bilo gde. Aprilia ide lepo,nije da nije konkurentna sa Dovijem možda bi i napredovala. Razočarao se Dovi jel je Ducati digao ruke od njega,pa mu zato i ova sezona ide ovako. Šteta nema Markeza a Dovi u bedaku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha potvrdila: Kračlou je novi test vozač

 

kal-kraclou.jpg

 

Kal Kračlou biće test vozač Yamahe naredne sezone, zvanično je potvrđeno. Kako se navodi u zvaničnom saopštenju, priliku da isproba YZR-M1 imaće sredinom februara u Maleziji kada su na programu zvanična testiranja Moto GP. Dodaje se da će učestvovati i u privatnim testiranjima, kako bi pomogao Yamahi da unapredi program.

''Desetogodišnje iskustvo u Moto GP, rad sa tri različita proizvođača, čini Kala idealnim za ovaj posao''. Kračlou je potvrdio da će biti na raspolaganju timu kao zamena, ukoliko neko od vozača ne bude spreman da vozi na trkama. Iskusni motociklista u Moto GP je debitovao 2011. godine. U prve tri sezone vozio je za Teh 3 ekipu, zatim jednu godinu za Dukati, pre nego što je usledio prelazak u LCR Hondu. Sa Yamahom je 2009. godine osvojio titulu u Svetskom supersport šampionatu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha predstavila motor za Vinjalesa i Kvartarara

 

yamaha 2021.jpg

 

Ekipa Yamahe predstavila je putem online prezentacije motor za ovogodišnji Moto GP šampionat tokom kojeg će njene boje braniti Maverik Vinjales i Fabio Kvartararo. Kako prenosi Sport Klub, Špancu će predstojeća sezona biti peta u japanskom timu, dok Kvartararo stiže na mesto Valentina Rosija, koji karijeru nastavlja u Petronas Yamahe. Ovo je prvi put od 2013. godine i povratka iz Dukatija da ''Doktor'' neće činiti vozačku postavu Yamahe.

 

U odnosu na prošlu godinu, novi model Yamahe M1 nije pretrpeo velike promene, zapravo je gotovo identičan, a tim je zadržao glavnog sponzora. Yamaha je prošle godine ostvarila trijumfe na polovini trka (sedam od 14), ali je bila izuzetno nekonstantna. Najbolji vozač japanskog tima bio je Franko Morbideli i to na godinu dana starom motociklu, na drugoj poziciji u generalnom plasmanu iza šampiona Đoana Mira na Suzukiju. Vinjales je zauzeo šesto mesto u poretku, a slavio je samo na Velikoj nagradi Emilije Romanje, dok je Kvartararo sjajno ušao u sezonu, ostvario tri trijumfa, ali je u finišu posustao i bio je tek osmi.

 

Japanska kompanija je takođe bila umešana u kontroverzu pošto je krajem sezone ustanovljeno da je pre prve trke promenila specifikaciju ventila u pogonskoj jedinici, bez dozvole ostalih timova. Ta specifikacija je zapravo odmogla timu pošto su i Vinjales i Rosi ostali bez po jedne pogonske jedinice na otvaranju sezone, a Yamaha je ostala bez 50 bodova u konkurenciji konstruktora. Japanski tim je između dve sezone promenio test vozača, pa je angažovao Kala Kračloua, umesto Horhea Lorenca. Petronas Yamaha, čije boje će braniti Rosi i Morbideli, novi motor će predstaviti u četvrtak, a ovogodišnji Moto GP šampionat trebalo bi da počne Velikom nagradom Katara 28. marta uz direktne prenose na Sport Klubu.

 

Produžena saradnja: Yamaha u MotoGP do 2026.

 

Objavljeno je da je Yamaha potpisala novi ugovor o učestvovanju u MotoGP šampionatu do 2026. godine. Ugovor je potpisan između ''Yamaha Motor'' i kompanije ''Dorna Sports'' koja je vlasnik svih komercijalnih prava i promoter MotoGP. Ovu vest je objavio prvi čovek Yamahe Lin Džarvis. Yamaha je u MotoGP karavanu prisutna od 1961. godine, tako da ove sezone proslavlja jubilej od 60 godina učestvovanja. Iza ekipe stoje brojni uspesi: 511 pobeda na trkama, 38 titula koje su osvojili njeni vozači, 37 titula u timskoj konkurenciji, uz to i pet triplih kruna. ''U Yamahi smo izuzetno ponosni na učešće u MotoGP. Zadovoljni smo što možemo da potvrdimo produžetak saradnje na još pet godina, uoči početka veoma važne sezone za nas. Hvala svim našim fanovima na neprestanoj podršci, nadamo se da ćemo vam doneti još mnogo lepih uspomena'', rekao je jedan od čenih ljudi Tojoši Nišida.

 

Vinjales: Ranije smo bili moj i Rosijev tim, sada smo jedno

 

Vozač Yamahe Maverik Vinjales rekao je u razgovoru sa medijima posle prezentacije novog motora da tim prethodnih godina nije bio ujedinjen, a da je sada drugačiji slučaj. Pred Vinjalesom je peta sezona u Yamahi, a za razliku od prethodnog perioda sada će mu timski kolega biti Fabio Kvartararo, koji je stigao kao zamena za Valentina Rosija. Čini se da je to dovelo do promene u sistemu rada unutar tima, a španski motociklista veruje da to može da dovede do napretka.

 

''Jedva čekam novu sezonu, želim da je dočekam u dobrom raspoloženju, okružen ljudima koji mi daju stabilnost. Znam da sam nekad težak, ali svi u timu razumeju to i vrlo dobro znaju šta mi je potrebno da bih bio brz. Svakako ću dati sve od sebe'', rekao je Vinjales i dodao: ''Važno je jedinstvo unutar tima jer u poslednje tri godine nismo svi bili ujedinjeni, a ono što pokušavamo sada da uradimo je da 20-24 ljudi budu jedno i to je najvažnije da bi se zadržao dobar tim. Ranije smo imali moj i Valentinov tim, a sada smo jedno. Prošle sezone smo imali sjajne trke i izuzetno loše, a teško mi je da poverujem da motor može toliko da se promeni od jedne do druge staze. Moramo da idemo duboko u detalje, a ako sreća bude uz nas uživaćemo ove godine''.

 

Po sadašnjem planu nova sezona počinje u Kataru 28. martu, a na stazi Losail će biti vožene dve trke, kao i jedna predsezonska testiranja. Zbog karakterističnih uslova u toj zemlji, svi se uvek više koncentrišu na ono što sledi, a Vinjales to takođe naglašava. ''Svi će testirati u Kataru, svi će dobro raditi, mnogi mogu da budu dobri u Kataru, biće i ludih rezultata, a više razmišljam o trkama koje slede. Posle nas čeka Portimao, prošle godine smo bili loši, ali Morbideli je bio dobar. Svakako, ako želimo da budemo u vrhu na kraju sezone moramo da imamo dobre rezultate i na stazama na kojima nije bio takav slučaj ranije. Ne moramo da pobedimo na svim trkama, ali moramo da budemo pri vrhu'', naglasio je Vinjales.

 

Španac je istakao da svi u timu vrlo dobro znaju na čemu treba da rade da bi bili bolji, ali da je najvažnije osmisliti dobar plan. ''Svi znaju šta ja mogu na ovom motoru, verujemo u njega, kao i u moj stil, zato sam i ostao u ovom timu, a takođe jer i verujem u ovaj projekat. Prošle godine sam se mučio, ali znamo koje probleme smo imali, teško nam je bilo da budemo dobri, a nismo ni imali sreće. Moramo da budemo mirni, kada motor funcioniše, moraćemo da mislimo o borbama sa drugima, o tome šta možemo da unapredimo, a kao što sam već rekao detalji su bitni. Problem je svakako što testiramo na jednoj stazi, ali videćemo šta možemo da uradimo. Potreban nam je dobar plan, a u Kataru će biti važni krugovi tokom popodneva'', istakao je vozač Yamahe.

 

Iako je sada starosedelac u svom timu, Vinjales ne smatra da je prvi vozač Yamahe, već veruje da će Kvartararo i on morati da rade zajedno da bi uopšte imali šansu. ''Ne bih rekao da sam broj jedan u timu, u Yamahi uvek rade za obojicu vozača, daju maksimum za nas, a sve je do načina kako radimo. Fabio i ja ćemo se na stazi boriti, a van nje se poštujemo, naš cilj je da Jamaha ostvari cilj. Morate da budete bolji od drugih, moramo da radimo zajedno, to nam je šansa da bismo bili bolji'', rekao je Vinjales i osvrnuo se na dolazak Kala Kračloua na mesto tim vozača. ''Kal može mnogo da nam pomogne, ima kvalitet da pruži maksimum i razume da li nešto funkcioniše ili ne. Deo onoga što sam ja radio ranije će preći na Kala jer sam nekada morao i da testiram i razvijam motor i pored toga se trkam, a to je teško. Ako napravimo dobar plan možemo da imamo veće mogućnosti''.

 

Kvartararo: Vinjales i ja kao Rosi i Lorenco

 

Novi vozač Yamahe Fabio Kvartararo rekao je da to što je stigao u fabrički tim pored velikog pritiska donosi i veću podršku, nego što je slučaj bio dok je vozio za Petronas, i naglasio da će ove sezone biti mnogo kandidata za titulu u Moto GP šampionatu. Mladi Francuz je već posle svoje prve sezone u kraljevskoj klasi dobio ugovor sa Yamahom od 2021. godine, a u tim stiže umesto svog idola Valentina Rosija. Kvartararo je tokom prošle godine stigao do prvog trijumfa, potom se još dva puta našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja i borio za titulu, ali su ga neiskustvo i nepouzdanost Yamahe mnogo koštali.

 

''Kada ste u fabričkom timu imate veći pritisak u odnosu na to kada ste u privatnom, ali i veću podršku fabrike. Kod Petronasa jesam imao sve, ali na drugačiji način, a i mnogo sam naučio po pitanju pritiska. On je i dobar kada ste fabrički vozač'', naglasio je Kvartararo. U razgovoru sa medijima posle prezentacije novog motora Yamahe francuski motociklista je otkrio da se po završetku prošlog šampionata zarazio koronavirusom, ali da je sada potpuno spreman. ''Zarazio sam se nedelju dana posle poslednje trke, nije bilo uopšte naivno, a takođe mi je bilo potrebno mesec dana da se vratim u formu. Bio sam izuzetno zabrinut, ali sam dostigao dobar nivo i srećan sam što mi se vratila snaga'', istakao je Kvartararo.

 

Čelnici Yamahe su Kvartarara i Vinjalesa uporedili sa vozačkom postavom od pre nekoliko godina koju su činili Rosi i Horhe Lorenco, a na pitanje da to prokomentariše mladi Francuz je odgovorio: ''Nadam se da ćemo biti kao Rosi i Lorenco, pošto su se borili za titulu, ali da ću ja biti u Lorencovoj ulozi jer je on osvojio titulu. Maverik i ja imamo dobar odnos, nadam se da ćemo dobro raditi zajedno da bismo Yamahu doveli do vrha, to nam je cilj. Prošle sezone smo konstantno bili zajedno, u Heresu prvi i drugi, a kasnije smo se borili za sedmo-osmo mesto. I ranije smo imali manje-više iste zamerke, ali komentari ne mogu generalno da nam budu isti jer imamo različite stilove vožnje. On je moj glavni rival, ali ako možemo da pomognemo jedan drugome to će biti sjajno''.

 

Kvartararo je takođe istakao da nije frustriran što mu je titula izmakla prošle godine jer je naučio mnogo, ali je otkrio da je radio sa psihologom između dve sezone da bib dodatno napredovao. ''Nisam osećao pritisak, sve je bilo u redu dok je motor funkcionisao, posle smo se mučili, potencijal je bio sve lošiji, a kada sam video da mi titula izmiče možda sam i preterivao, pa je sve bivalo sve gore. Nisam frustriran zbog toga jer sam naučio mnogo, kada se sezona završila jesam bio ljut na sebe zbog propuštene prilike, ali sada mislim da mi je to iskustvo za ovu sezonu i budućnost. Teško mi je bilo da prihvatim sedmo, osmo ili još lošije mesto, ali sada shvatam da ako ne može bolje, moram time da se zadovoljim i osvajam bodove jer su oni važni za titulu'', rekao je Kvartararo i dodao: ''Sa psihologom sam naučio da ostanem miran. Prošle godine se mnogo toga pričalo, to nije uticalo na mene mnogo, ali sam morao mnogo da se fokusiram da zaboravim to jer znam da imam prave osobe oko sebe. Sada sam fokusiran na sebe i ne gubim vreme na druge, ne dajem važnost tome. Idem svojim putem, mnogo toga sam pokušavao prošle godine, da pomognem timu oko svega, ali je zapravo moj posao da analiziram, dam svoje mišljenje i vozim, a ne da sate i sate potrošim na razmišljanje o podešavanjima''.

 

Aktuelni šampion kraljevske klase Đoan Mir rekao je da će Mark Markes biti glavni kandidat za titulu ako bude spreman za sezonu, a da on sam nije među favoritima. Kvartararo kaže da trenutno ne može da izdvoji jednog favorita, pa ni nekoliko. ''Svi su favoriti. Migel je bio sjajan na kraju prošle sezone, a tu su i Miler, Morbideli, Vinjales, Mir, Rins. Pogledajte prošle godine u Brnu, šest različitih motora je bilo među 10, a razlika je bila tri desetinke. Ako napravite mali pomak na treninzima i kvalifikacijama možete da se borite za titulu ako imate konstantnost. I Banjaja može da bude kandidat, bio je brz ma mnogim trkama, ali je zaista teško izabrati jer je kandidata 10-12'', kaže Kvartararo.

 

Za kraj, Kvartararo se osvrnuo na činjenicu da je u Yamahi zamenio Rosija, ali i prokomentarisao odluču svog doskorašnjeg timskog kolegu da zadrži motor koji je vozio prošle godine. ''Nisam zauzeo Valentinovo mesto jer je ono jedinstveno, samo smo se zamenili. To je za mene bio san. Valentino će u Petronasu imati podršku Yamahe i biće dobar. Tamo sam se osećao dobro, velika je stvar zameniti se sa idolom, a ne sumnjam da će imati dobre rezultate'', naglasio je Kvartararo i dodao: ''Franko je prošle godine odradio sjajan posao. Kocka se za ovu sezonu, možda na neki način ide na sigurno, ali će možda vredeti. Svakako ćemo svi imati i veliku Kalovu pomoć, znamo koliko je on direktan u svojim komentarima i nadam se da ćemo svi zajedno napraviti veliki korak''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinjales: Mislim da možemo da obavimo dobar posao ove sezone

 

Dvojac Yamahe sjajno je sarađivao u prvoj trci sezone i to je Maveriku Vinjalesu donelo pobedu, a Fabiju Kvartararu peto mesto.

''Trka je bila posebno dobra zato što sam dobio priliku da se borim sa ostalim vozačima što je uvek važno. Prošlo je neko vreme od kada sam pretekao toliko mnogo vozača tokom trke. Na početku trke sam imao dobar osećaj za motor. Tokom četvrtog treninga smo radili simulaciju trke i osećao sam se sjajno, kao i tokom kvalifikacija. Veoma sam zahvalan jer nije lako pobeđivati, tako da ćemo uživati u današnjem danu'', rekao je posle trke Vinjales.

 

''Radićemo na nekim stvarima za sledeću trku jer znamo da će napredovati i naši rivali. Želeo bih da čestitam celom timu jer smo tokom zime obavili sjajan posao. Mislim da je ova trka dobra za moral u timu, uvek je važno imati samopouzdanje i veru u sebe. Pred nama je još posla, posebno kada je u pitanju start trke. Ali, sve u svemu mislim da možemo da obavimo dobar posao ove sezone'', zaključio je pobednik prve trke u sezoni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maverik Vinjales i Yamaha se rastaju 2022. godine

 

vinjales bahrein.jpg

 

Španski motociklista Maverik Vinjales neće nastaviti saradnju sa Yamahom u sezoni 2022, zvanično je potvrđeno. Kako prenosi Sport Klub, očekuje se da će 26-godišnjak iz Figeresa nastaviti karijeru u Apriliji, koja za sezonu 2022. ima samo jednog vozača - Aleša Espargara.

 

''Naše partnerstvo je bilo značajno za mene tokom prethodnih pet godina. Teško je bilo doneti ovu odluku jer smo zajedno proživeli mnogo toga - i velike uspehe i teške trenutke. Potpuno sam posvećen ekipi do kraja sezone'', rekao je povodom svog odlaska Maverik Vinjales. ''Sa tugom se rastajemo od Maverika. VN Nemačke bila je veoma teška za nas, ali ćemo, kao što je to uvek i bio slučaj, dati sve od sebe da do kraja sezone pružimo Maveriku svu potrebnu podršku da ostvari najbolje moguće rezultate'', izjavio je šef ekipe Lin Džarvis.

 

Vinjales je još u januaru prošle godine dobio novi, dvogodišnji ugovor sa Yamahom do kraja 2022. Međutim, do trzavica u odnosu između dve strane su bile evidentne i tokom prošle sezone, a do kulminacije je stiglo poslednjih nedelja. Velika nagrada Nemačke, ubedljivo najgora trka u Vinjalesovoj karijeri, bila je jasan pokazatelj da je kraj blizu. Šampion Moto3 kategorije iz 2013. godine je otvoreno iskazao nezadovoljstvo svojim timom posle trke na Sahsenringu, a posebno je naglasio da nije dobio nijedan odgovor na svoja pitanja.

 

Yamaha će u slučaju rastanka svakako uštedeti Vinjalesovim odlaskom, a u tom slučaju će Franko Morbideli zauzeti njegovo mesto. Sa druge strane, Maverik bi morao da se zadovolji manjom platom, pošto Aprilija ne može da ga plati kao Yamaha, s obzirom na to da ima drugi najveći ugovor u šampionatu. Vinjales će se ako se sve ispostavi kao tačno u timu pridružiti svom nekadašnjem timskom kolegi Alešu Espargaru, sa kojim je delio garažu dve sezone u Suzukiju, pre nego što je prešao u Yamahu 2017. Od tada je ostvario 8 pobeda i još 15 puta se našao na podijumu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko će ga zameniti to se još ne zna. Nije samo Aprilija slobodna,mozda Suzuki Rins je slab. A ne znam se još kakve motore će Ducati isporučiti Rosijevom timu,možda i oni dobiju neku fabričku mašinu.Ima i Honda mada tu najmanje verujem da bi otišao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maverik Vinjales dobio momentalni otkaz u Yamahi

 

vinjales 2.jpg

 

Maverik Vinjales neće više voziti za Yamahu jer je dobio momentalni otkaz. On je na Velikoj nagradi Štajerske u Špilbergu 8. avgusta prekršio timsku disciplinu, pa su obe strane rešile da ne nastave saradnju. Maverik Vinjales je tada napravio izmene na svom motociklu koje su mogle da ugroze njegovu i bezbednost drugih vozača. Zato je japanski tim suspendovao Španca na Velikoj nagradi Austrije minulog vikenda, da bi sada bio ozvaničen završetak saradnje.

 

''U Asenu Yamaha i Vinjales su zajednički odlučili da završe saradnju na kraju 2021. godine. Vozač i tim su odlučili da završe aktuelnu sezonu, a tim je garantovao potpunu podršku vozaču i uložio je najveće napore kako bi sa stilom završili saradnju. Nažalost VN Štajerske nije prošla kako treba i zajednička odluka je bila da je najbolje da se raziđemo ranije. Jamaha će tek odlučiti da li će i ko zameniti Vinjalesa'', rekao je direktor Yamahe Lin Džarvis. On se zahvalio Maveriku na četiri i po godine saradnje koje su donele osam pobeda i 24 podijuma, kao i dva treća mesta u svetskom šampionatu u 2017. i 2019. godini.

 

Sličnu izjavu kao Džarvis dao je i Maverik Vinjales. ''Posle promatranja situacije, dogovorili smo se da se rastanemo odmah. Veoma sam zahvalan Yamahi na velikoj prilici. Hvala na podršci koju su mi davali toko četiri i po godine trkanja i gledaću na ove zajedničke rezultate sa ponosom'', kazao je Vinjales. Španac je inače za 2022. godinu već dogovorio prelazak u Apriliju i taj tim sada može da ga angažuje već u 2021. Još je ranije Maverik bio nezadovoljan u Yamahi i u Asenu je ozvaničeno da neće sarađivati u 2022. Interesantno da je baš u Holandiji osvojio drugo mesto posle odlične vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen Kvartararov motocikl za odbranu titule

 

222284-Quartararo.jpg

 

Francuski motociklista Fabio Kvartararo u prethodnoj sezoni Moto GP šampionata osvojio je titulu, a u petak je predstavljen motocikl koji će u narednoj sezoni branilac titule voziti zajedno sa timskim kolegom Frankom Morbidelijem. Farbanje motickla je skoro identično onome iz prethodne sezone - kombinacija plave i crne boje krasiće motocikle, kao i kožnu opremu vozača, ali i opremu ostalog osoblja tima.

 

''Ulazimo u desetu sezonu sa Monster Energy kao sponzorom, a ovo će biti četvrta sezona u kojoj će nam biti glavi sponzor. Njihova posvećenost motociklizmu ih čini tako dobrim sponzorima. Sa Fabijom i Frenkijem kao našim vozačima i tehničkim timom koji je na najvišem nivou jedva čekamo da nova sezona započne'', izjavio je Lin Džarvis, generalni direktor Yamaha Racinga. ''Zimska pauza bila je veoma dugačka, ali ja sam sve vreme bio zauzet i to na dobar način. Jedva čekam da počnem da vozim i napredujem u narednoj sezoni. Prethodne sezone jedva da smo imali neka testiranja pre prve trke zbog pandemije, pa verujem da će sada biti dosta lakše. Uzeli smo titulu prošle sezone, to niko ne može da nam uzme, ali kada krene nova sezona, ništa odranije neće biti bitno'', kazao je šampion Moto GP Fabio Kvartararo.

 

222285-Yamaha gp.jpg

 

Nova sezona Moto GP šampionata počinje Velikom nagradom Katara 6. marta, a prva predsezonska testiranja na programu su na stazi Sepang 5. i 6. februara. Kompletnu akciju tokom ovogodišnjeg šampionata moći ćete da pratite na kanalima Sport Kluba.

 

Kvartararo: Titula nije dodatni pritisak, san sam ostvario

 

Šampion kraljevske klase Fabio Kvartararo rekao je da u novu sezonu ulazi od nule i da će ići korak po korak, bez razmišljanja o samoj odbrani titule. Vozač Yamahe je prošle sezone postao prvi Francuz u istoriji koji je došao do titule u najjačoj kategoriji, a svoj tim je vratio na tron posle šest godina. Kvartararo je to učinio uprkos nedostacima Yamahe M1, za  koje kaže da moraju da se reše da bi mogao da se bori za titulu i ove sezone.

 

''Titula mi nije dodatni pritisak jer sam ostvario svoj san, a mnogi vozači tek treba da ga ostvare. To mi je dodatna motivacija jer sam osetio osvajanje titule i želim to opet. To nije pritisak, ali sezonu započinjem od nule, želim da pobedim, ne razmišljam o odbrani titule kao takvoj, već pristupam svemu kao novoj sezoni”, rekao je Kvartararo posle predstavljanja novog motora Jamahe, “Nisam se nikad mučio sa pritiskom, poslednji put kada sam bio kod psihologa bilo je 2020, od tada je prošlo mnogo vremena. Titula daje motivaciju i ne smatram da je dodatan pritisak. Ono što me je ranije mučilo jeste da sam se brzo ljutio kada nešto nije kako treba, ali sada mi se ne dešava. Što se tiče pritiska nikada i nije postojao, osim kada su me sa 15-16 godina poredili sa Markom''.

 

Broj vozača koji žele da svrgnu Kvartarara sa trona je veliki, a među brojnim imenima izdvajaju se njegov glavni rival prošle sezone i Mark Markes, koji će izvesno biti spreman za novu sezonu posle problema sa vidom, ali i ranijih povreda. ''Tri meseca nisam bio na motoru, tako da prvo moram da gledam sebe i koliko ću brz biti. Uvek gledam najbrža vremena, a ne nekog posebnog vozača, uz to gde mi gubimo. To što će Mark sada biti tu ne menja ništa, pošto ove sezone eto nema Valentina Rosija. Osvojiti titulu će biti isto, biće teško bez ili sa Markom, koji je za sve nas neko sa kim se poredimo, ali će sve imati isti ukus. Cilj je svakako boriti se za titulu. Srećan sam što se Mark vraća posle teškog perioda, čim se vratio na visok nivou povredio se. Uvek sam govorio da sam mnogo naučio od njega, a verujem da mogu još toga da naučim'', naglasio je Kvartararo.

 

Mladom Francuzu ugovor sa Yamahom ističe na kraju sezone, spekulacije o njegovoj budućnosti su već prisutne, iako ovogodišnji šampionat još nije ni počeo, ali on sam kaže da se ne bavi time. ''Fokusiran sam na ovu sezonu, a prvo na prva testiranja. Imam osobu koja se brine o tome, imam uverenje da će se rešiti, ali sada nije trenutak za budućnost, već samo za sadašnjost i test. Fokusiran sam isključivo na sadašnjost i na to da tokom testiranjima napravimo najbolji motor za ovu sezonu'', istakao je vozač Yamahe.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha predstavila motor za 2023 godinu.

Morbideli sa novom frizurom, ako ove sezone ne bude konkurentan verovatno mu je to zadnja sezona u Yamahi a možda i u moto GP 

 

FmqMPnuWAAAmblL.jpeg FmqMPnvXoAANM7D.jpeg FmqMPnvX0AMD9Y6.jpeg

Fmp0zsgWIAAVabz.jpeg Fmp0zsmXkAE4QTH.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...