Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Yamaha Moto GP tim

Recommended Posts

Vinjales pred Argentinu: Osećam pritisak

 

motogp-yamaha-motogp-unveil-2017-maveric

 

Španac Maverik Vinjales izjavio je da mora da bude oprezan pred trku u Argentini jer su njegovi protivnici na vrlo visokom nivou. Posle pobede na trci u Dubaiju, vozač Yamahe smatra se favoritom i na ostalim trkama u kraljevskoj klasi. Ipak, on je rešen da uspori sa takvim tvrdnjama. ''Posle neverovatne trke u Kataru, radujem se novom izazovu u Argentini. Pred nama je težak zadatak da nastavimo sa dobrim poslom, jer je Katar bio tek prva trka od njih 18. Osećam pritisak jer su moji rivali na visokom nivou. Istovremeno to me i motiviše da nastavim da napredujem. Idemo do trke do trke'', kazao je Vinjales.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha bi pre Rosijev tim, nego Tech3

 

174808-rossi.jpg

 

Yamaha bi radije izabala Rosijev VR46 kao svoju jedinu satelitsku ekipu, nego Tech3, izjavio je šef francuskog tima, Erve Ponšaral. Rosi u februaru puni 39, a bez ugovora ostaje na kraju sezone, pa su već krenule pretpostavke da bi po povlačenju iz trkanja mogao da postane šef novog MotoGP tima. VR46 se već takmiči u Moto2 i Moto3, a prošle godine je Karmelo Espeleta izjavio da je Dorna spremna da obezbedi mesto za Rosijevu ekipu, iako je teoretski taj broj ograničen na 24. Yamaha je najočigledniji kandidat za poziciju dobavljača mašina, ukoliko VR46 napravi korak ka premijernoj klasi. Ipak, Yamaha tradicionalno ima samo jednu satelitsku ekipu, što bi značilo da bi takav potez ostavio Tech3 bez podrške japanskog proizvođača. Ponšaral je izjavio da je od ljudi iz Yamahe već dobio potvrdu da bi u takvom scenariju, VR46 bio prioritet.

Svi MotoGP satelitski timovi imaju ugovornu obavezu da ostanu u šampionatu do 2021, što znači da postoje dve opcije za novu ekipu - ili da se udruži sa postojećom, ili da dobije jednoglasno odobrenje kako Dorne tako i drugih ekipa na stazi. Ponšaral sumnja da bi Rosi želeo partnerstvo s nekom od postojećih operacija, a dodao je da Tech3 nije zainteresovan za saradnju. ''Ne želimo ga za partnera. Možda može da kupi Aspar, Avintiju, ili LCR, ali sumnjam da Rosi to želi. Potrebno mu je zeleno svetlo od Dorne, ali i od svih nezavisnih timova. Tako kaže aktuelni ugovor. Ako jedna ekipa kaže ne, to je onda ne. Bar do 2022.'' Rosi je prošle godine izjavio da ne razmišlja o MotoGP timu, jer VR46 trenutno fokusiran na razvoj mladih vozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinjales produžio ugovor sa Yamahom

 

175512-vinjales.jpg

 

Movistar Yamaha MotoGP ekipa je u Madridu pravila predstavljanje svoje ekipe i motocikala za predstojeću sezonu sa Maverikom Vinjalesom i Valentinom Rosijem. Pored predstavljanja novih grafika i novog motocikla, sve novinare je pomalo iznenadila vest koju su zajedno objavili Yamaha i Vinjales, vest je da je Vinjales produžio ugovor sa Yamahom do 2020. godine. Povodom novog ugovora sa Yamahom Vinjales je izjavio: ''Provešću još dve godine u Yamahi. Veoma sam srećan, osećam se veoma dobro u ekipi, osećam se konkurentnim i posebno imam želju da pobeđujem. Želim da pobeđujem, volim da pobeđujem, Yamaha i ja smo postigli veoma dobar kompromis. Hvala Yamahi jer mi je uvek pomagala da ostvarim svoje snove, nadam se da ćemo ove godine zajedno ostvariti još jedan moj san.'' Vinjales se nada da će ove godine započeti sezonu na isti način kao i prethodne, s' tim što veruje da će Yamaha cele sezone biti konkurentna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lorenco: Rosi me je kopirao kada se vratio u Yamahu

 

lorenco rosi.jpg

 

Petostruki svetski šampion Horhe Lorenco optužio je svog nekadašnjeg timskog kolege Valentina Rosija da ga je kopirao kada se vratio u Yamahu 2013. godine. U svojoj novoj knjizi ''Šta sam naučio pre tridesete'', Lorenco se prisetio svog iskustva kada mu je ''Doktor'' posle dve sezone u Dukatiju ponovo postao timski kolega. Španski motociklista je napisao da mu se učinilo da sportski direktor Yamahe Masimo Meregali prenosi informacije, koje on prikupi, Rosiju. ''Odlučio sam da razgovaram sa Meregalijem. Mogao sam da prihvatim da kopiraju podešavanja pre svake trke, ali je to bilo previše. Rešio sam da on prestane da prisustvuje tehničkim brifinzima posle kvalifikacija. Sumnjao sam da prenosi sve informacije Rosijevom timu i to mu se nije svidelo'', rekao je Lorenco, koji od prošle sezone vozi za Dukati.

 

Meregali je ranije ove godine nagovestio da su povratne informacije koje je dobio od Rosija bile vrednije za razvoj sadašnjeg modela Yamahe, nego što je slučaj sa njegovim timskim kolegom Maverikom Vinjalesom. Lorenco je, takođe, istakao da je Rosi kopirao i njegov program treninga u Yamahinom sedištu, pošto je upoznao njegovog trenera Antonija kašanija, kojeg je kasnije otpustio. ''Rosi se tek vratio u Yamahu i hteo je da popravi svoje rezultate. Saznao sam da se moj trener sastao sa Rosijem i njegovim trenerom u Tavulji. Verovatno im je objasio kako ja treniram i odlučio sam da ga otpustim. Valentino je počeo da trenira na istim motorima koje sam ja koristio, imao je sličan program. Da li je slučajno ili ne, ali postao je konkurentniji'', naglasio je Lorenco.

Ovogodišnji Moto GP šampionat se nastavlja predstojećeg vikenda Velikom nagradom Španije u Heresu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinjales: Zarko je dokaz da je Yamaha pogrešila

 

180420-Maverik-Vinjales.jpg

 

Vozač Yamahe Maverik Vinjales rekao je da su rezultati koje postiže Žoan Zarko na privatnom motoru japanskog proizvođača pokazatelj da on ide u pogrešnom smeru. Vinjales je trenutno drugi u generalnom plasmanu Moto GP šampionata, sa 36 bodova manje od branioca titule Marka Markesa, ali za sada ima problematičnu sezonu. Na pet trka, koliko ih je do sada voženo, mladi Španac se samo jednom našao na podijumu. Sa druge strane, Zarko je dva puta bio drugi, a ima stariju specifikaciju motora u odnosu na Vinjalesa i njegovog timskog kolegu Valentina Rosija. Francuski motociklista je dva puta startovao sa pol pozicije, a u kvalifikacijama mu je najlošiji rezultat četvrto mesto.

''Motor ide dobro, pogledajte samo Zarka. On je primer da je Yamaha u jednom trenutku pogrešila. Negde smo pogrešili. Sigurno je da tokom predsezone nismo pratili put kojim je trebalo da idemo'', naglasio je Vinjales, a prenosi ''motorsport.com''. Velika nagrada Francuske bila je 15. trka zaredom na kojoj vozači Yamahe nisu stigli do najvišeg stepenika pobedničkog postolja. Rosi naglašava da to nije slučajno. ''Ako želimo da pobedimo, ovo nije dovoljno. Volim da radim sa Yamahom, ali sada moramo da reagujemo brzo. Kada pogledamo istoriju, Yamaha baš i ne zna da reaguje. Najvažnije je da ostanemo fokusirani i da se nadamo da ćemo u drugom delu sezone napraviti napredak. Ako ne možemo da stignemo do podijuma, moramo da pokušamo da budemo među prvom desetoricom da bismo osvojili što više bodova'', istakao je Rosi.

Naredna trka sezone Moto GP šampionata vozi se u nedelju za Veliku nagradu Italije, a kompletnu akciju od petka možete da pratite na kanalima Sport Kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinjales: Nije vreme za odmor, valjda rade u Japanu...

 

tyutyy.jpg

 

Vozač fabričke Yamahe Maverik Vinjales je na Velikoj nagradi Nemačke uspeo da se domogne pobedničkog postolja iako je imao mnogo problema na startu trke. On je poručio da se nada da će Jamahina fabrika u Japanu pomoći oko elektronike na motociklu. Posle još jedne trke u kojoj Jamaha nije uspela da dođe do trijumfa, Maverik Vinjales je tražio pomoć iz Japana kojoj se inače nada i njegov klupski kolega Valentino Rosi. ''Moramo da shvatimo da sam zaostajao na startu, ne znamo zašto. Ja najviše vidim da gubim na ubrzanju i onda gubim mogućnost da pretičem. Što se tiče vožnje mogu da napredujem ako nastavim ovako. Pobeda Yamahe će doći, moramo samo da radimo. Nadam se da Yamaha takođe radi u Japanu i da će nam doneti neku pomoć što se tiče elektronike'', kazao je Vinjales. ''Ovo danas je bila tipična trka za nas. Motocikl je radio odlično celog vikenda, imali smo dobre rezultate, a ja sam očekivao više od trke, posebno na početku. Tada je bilo veoma teško, mnogo sam proklizavao i gubio sam vreme''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doktor nezadovoljan: Motor za 2019. mora da bude bolji

 

181621-rosi.jpg

 

Vozač fabričkog tima Yamahe u Moto GP šampionatu, legendarni Valentino Rosi, testirao je novi motor za narednu sezonu, ali nije zadovoljan rezultatima koje je postigao. Na poslednjem nadmetanju u Aragonu Rosi je ostvario tek 18. mesto u kvalifikacijama, a trku je završio kao osmi. Yamaha je posle dobrog početka sezone ostvarivala sve slabije rezultate, pa je nastavila niz bez pobeda u kraljevskoj klasi, koji sada iznosi 23 trke. Rosi se već priprema za narednu sezonu, ali nije zadovoljan onim što je video.

''Probao sam prvu verziju motora za novu sezonu. Nadam se da to nije konačna verzija, veoma je slična, urađena je samo mala modifikacija. Nadam se da će nastaviti sa radom, jer je motor za nas problem. Moraju da ga učine boljim'', rekao je legendarni ''Doktor''. O problemima u Yamahi je govorio i Žoan Zarko, koji je rekao da oni sada nisu rešivi. ''Zabrinjavajuće je da obično posle trke u Brnu testiramo motocikle za narednu sezonu. Nije ih bilo u poslednje dve godine, gde je motocikl za narednu sezonu? Imamo veliki problem u 'braku' između motocikla i guma, posebno zadnjih. To želim da naglasim. Ove godine sam malo brži, ali zato što sam prošle bio povređen, motocikl je ostao isti. Naši rivali Honda, Dukati, pa i Suzuki su napravili veliki korak'', dodao je Rosi. Da situacija u Yamahi nije dobra potvrdio je i Maverik Vinjales, koji je rekao da nema očekivanja, ni motivaciju.

U generalnom plasmanu vozača u Moto GP šampionatu vodi Mark Markes (Honda), drugi je Andrea Doviciozo (Dukati), dok je treći Rosi. Sledeća trka se vozi 7. oktobra na Tajlandu na stazi Buriram.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Džarvis: U 2019. godini će Yamaha napraviti velike promene

 

Screenshot_11.jpg

 

Šef fabričke Yamahe Lin Džarvis je u opširnom intervjuu govorio za ''crash.net'', a najavio je i velike promene u timu u kom će i seledeće godine biti Valentino Rosi i Maverik Vinjales. U aktuelnoj sezoni Jamaha je mnogo razočarala. Japanski tim je došao do samo jedne pobede i to tek u 17. trci u šampionatu na ostrvu Filip. Tada je trijumfovao Maverik Vinjales u trci u koju Mark Markez nije ni završio. U poslednjih nekoliko trka Yamaha pokazuje napredak, a to se vidi iz rezultata Valentina Rosija i Žoana Zarka u Maleziji. ''Mnogo je vremena prošlo od Asena prošle godine do Austrlaije. Nije bilo lako. Prošlu godinu smo počeli dobro i sa Valeovom pobedom u Asenu smo bili ok. Ponavljali su nam se problemi u nekim trkama i na kraju smo imali mnogo problema na kraju sezone posle pozitivnog starta. Za ovu sezonu smo se nadali nekom boljem izdanju i bilo je frustrirajuće i teško za vozače da to prihvate. Oni su ovde da bi pobeđivali. I dalje ne mogu da kažem da smo sve rešili jer i dalje ima stvari koje treba da se poprave'', kaže Lin Džarvis. 

 

Prvi čovek Yamahinog tima je nagovestio neke promene za narednu sezonu pa je usledilo pitanje o tome šta je konkretno mislio. ''Ne mogu vam reći, još je rano. Bićemo drugačiji sledeće sezone. Maverik će promeniti šefa ekipe i imaće novog analitičara uz sebe. Biće dakle promena u organizaciji i probaćemo da ispravljamo probleme. Imaćemo više inženjera i imaćemo nove inženjere'', ostaje zagonetan Džarvis. Maverik Vinjales je posle trke u Australiji tražio od Yamahe da ga više sluša u smislu onoga što on želi od motora. To je nagovestilo mogućnost da Jamaha različito razvija motocikle dvojice vozača. ''Ne slažem se sa tim komentarima. On jeste nervozan zbog nekih stvari. Ako biste pitali Valentina i on bi vam rekao isto. Nije to Maverikov poseban problem. Mislim da obojica kažu 'Zašto me ne slušate? Zašto Yamaha ne može da mi da ono što hoću?'' Za mene je to isto. Specifikacije motora moraju biti iste i to ne možemo da menjamo. Veoma je važno da su specifikacije ispravne na početku godine. Sve ostale stvari mogu da budu promenjene, personalizovane... Već postoje razlike između mašina. Srž je ista'', kaže Džarvis. Lin Džarvis je još pričao o problematičnim vikendima ove sezone, o elektronici na Yamahinim motorima i o Žoanu Zarku, Horheu Lorencu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petronas želi da ponovi F1 uspeh u MotoGP-u

 

petronas-motogp.jpg

 

Nakon ugovora o sponzorstvu novog Yamahinog satelitskog tima, Petronas želi da ponovi uspeh koji u F1 ima sa Mercedesom. Kada se za to ukazala prilika, šefovi Petronasa nisu oklevali, već su odmah prihvatili ulazak u MotoGP, jer se tako nešto ne dešava često. Izuzetan uspeh koji je kompanija imala (i još uvek ima) sa Mercedesom u F1, odličan je pokazatelj kako treba raditi i u ''premijernoj klasi''.

Za razliku od dosadašnjeg Yamahinog satelitskog tima, Tech3, nova SRT ekipa će imati znatno bliskiji odnos sa japanskim proizvođačem, a motocikl koji će voziti Franko Morbideli će po specifikacijama biti izuzetno sličan mašinama koje će koristiti Rosi i Vinjales. Šef nove operacije biće Johan Stigefelt, dok će zajedno sa njim raditi i nekadašnja Lorencova desna ruka, Vilko Zilenberg. U prvoj sezoni cilj je navikavanje na šampionat, a kasnije se planira rapidan razvoj. To je upravo ono što Petronas očekuje od ovog MotoGP projekta, kako u smislu rezultata, tako i kada je razvoj tehnologije u pitanju. Petronas želi da svoje proizvode, ulja i lubrikante, razvije koristeći MotoGP kao probni poligon, ali kako sami navode, neke stvari koje su primenjene u F1, neće moći jednostavno da se kopiraju u MotoGP, već će razvojni proces morati da počne ''od nule''. Tim je želeo da i drugi vozač, Fabio Kvartaro, dobije istu mašinu kao Morbideli, ali kako se to njemu debitantska sezona, mišljenje je bilo da je još uvek rano za tako nešto. Sa druge strane, dosta se očekuje od Franka, koji u SRT stiže kao najbolji debitant 2018.

Zvanično predstavljanje Petronas SRT tima će biti održano na Sepangu, pred prvi predsezonski test u 2019. godini, koji se vozi od 6. do 8. februara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vale ne dozvoljava opuštanje: Novi motor nije dovoljan

 

Valentino-Rossi.jpg

 

Posle prvog dana testova u Heresu, vozač Yamahe Valentino Rosi kaže da motor koji je japanska fabrika spremila za novu sezonu nije dovoljan kako bi se taj tim borio za pobede u Moto GP šampionatu. Na testovima u Valensiji Yamaha je pokazala određen napredak i Maverik Vinjales i Valentino Rosi su poručili da su zadovoljni motorima. Ipak Italijan je kazao da je još izmena neophodno, a to ponavlja i posle testiranja u Heresu.

 

''Jasno je da je izbor motora dobar. Ali ja ne osećam da je to dovoljno velika razlika. To nije dovoljno veliki korak. Ako porediš ostale najbrže vozače, manje više imamo istu brzinu kao i prošle godine'', kazao je Rosi koji je prvog dana testiranja u Heresu bio 17. zbog problema sa zadnjim pneumatikom. ''Ovo je problem za mene: Sa novom gumom, motor je veoma dobar. Maverk je veoma brz kao i Franko koji nema mnogo iskustva. Ali ako prođe više vremena, četiri ili pet krugova iz nekog razloga imamo problem. Yamahi mora da bude jasno da novi motor za 2019. nije dovoljan. Da je sutra trka, bili bismo peti, šesti ili sedmi. Možda četvrti ako bi neko ispao, ali ne bismo se borili za pobedu'', kazao je Rosi.

 

Maverik Vinjales je na drugoj strani mnogo zadovoljniji od iskusnog Italijana. Njegovi rezultati u Heresu su takođe mnogo bolji. ''Konstantni smo i srećan sam sa time kako se ponaša guma posle više krugova. Gume izdržavaju i 30 krugova, a ja mogu da imam dobra vremena čak i kada se gume istroše. Možemo da napredujemo u elektronici'', kazao je Španac koji ne misli kao Valentino Rosi da motor još nije dovoljno dobar. ''Nisam zabrinut i moji komentari su veoma jasni. Moji komentari se vide u podacima. Na Yamahi je da odluči kakav će motor biti, a na nama je da damo komentare. Zadovoljan sam kako motor funkcioniše kada se ulazi u krivinu i to je najveća razlika u odnosu na prošlu godinu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Beast Mode On'' - predstavljena nova Yamaha za Moto GP

 

yamaha 2019 1.jpg

 

Yamaha je predstavila nove ''boje'' za sezonu 2019. koja počinje 10. marta. Valentino Rosi i Maverik Vinjales predstavili su svoje nove motore na kojima ćemo ih gledati u sezoni koja počinje za mesec dana.

 

yamaha 2019 11.jpg

 

Nove boje i novi motori predstavljeni su u Džakarti pod sloganom ''Beast Mode On''. Takođe je predstavljen je i novi - stari sponzor ''Monster enerdži'' sa kojim Yamaha sarađuje i u ostalim timovima. Iz Indonezije će tim fabričke Yamahe krenuti u Maleziju gde će na Sepangu početi prvi zvanični predsezonski testovi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Yamaha više nije izgubljena

 

188925-Valentino-Rosi.jpg

 

Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi rekao je da veruje da je Yamaha tokom prvih predsezonskih testiranja pronašla nešto što joj je falilo. Posle dve razočaravajuće sezone, japanski tim je imenovao novog šefa projekta, a takođe je pokrenuo evropski test tim koji predvodi Jonas Folger. ''Doktor'' je trodnevna testiranja na Sepangu završio na desetom mestu, ali je istakao da oseća veći optimizam nego što je slučaj bio prethodnih godina.

 

''Za mene je najvažnije da sam zadovoljan timom, pošto smo u poslednje dve godine bili pomalo izgubljeni. Yamaha je radila, pokušavali smo nešto, ali nam je uvek utisak bio da ne znamo, bilo dobro ili loše, da ne znamo. Ovoga puta smo isprobavali nešto što je unapredilo motor, nešto što ga je učinilo lošijim, ali smo našli pravac. Potrebno nam je vreme jer su naši rivali izuzetno jaki, ali smo optimističniji'', rekao je Rosi.

Sličnu procenu izneo je i Rosijev timski kolega Maverik Vinjales, koji je istakao da se konstantan napredak vidi. ''Za ove dve godine, ovo su prva testiranja da smo iz dana u dan napredovali i to je najvažnije, motor je funkcionisao slično. Nije slučaj kao prošle godine, kada je sve bilo ili dobro ili loše, ali sada je sve bilo veoma dobro'', naglasio je Vinjales. Vinjales je testiranja završio na petom mestu, iza četvorice vozača Dukatija, koje je predvodio Danilo Petruči. Italijan je najbolje vreme na Sepangu ostvario u vremenu od 1:58.239 minuta, a Vinjales je bio četiri desetinke iza njega. Naredna testiranja vozače kraljevske klase čekaju od 23. februara na stazi ''Losail'' na kojoj 10. marta startuje nova sezona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi u Kataru: Na dobrom smo putu

 

Valentino-Rosi 2.jpg

 

Valentino Rosi će 9. marta početi 24. sezonu u MotoGP šampionatu, a italijanski vozač je pred trkački vikend u Kataru zadovoljan kako Yamaha razvija svoj motocikl. Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi je još prošle sezone kritikovao fabriku Yamahe zbog nedovoljnog razvitka morocikla, a da je problema stvarno bilo i da Yamaha zaostaje za glavnim konkurentom Hondom pokazuju i rezultati. Valentino Rosi je poslednji put trku dobio 2017. godine u Asenu, a Maverik Vinjales je slavio samo u Australiji tokom 2018. godine. Sada međutim motocikl Yamahe izgleda bolje i Valentino Rosi je zadovoljan.

 

''Konačno počinje prva velika nagrada sezone! Predsezonski testovi su bili veoma značajni. U Sepangu i Kataru smo napravili neke korake unapred i možemo da kažemo da smo uradili pozitivne testove. Moramo još da napredujemo, ali na dobrom smo putu. Prvog vikenda ćemo moći da razumemo neke stvari mnogo bolje. Imaćemo vremena da unapredimo motocikl tokom slobodnog treninga i da se spremimo za trku. Dobro sam trenirao ove zime i dobro se osećam i spreman sam za novu sezonu sa Yamahom'', poručio je Valentino Rosi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Yamaha ima iste probleme

 

Valentino-Rosi 112.jpg

 

Valentino Rosi je trku za Veliku nagradu Katara završio na petom mestu, a legendarni Italijan poručuje da japanski motocikl nije dovoljno unapređen. Iako je Valentino Rosi pred prvi trkački vikend hvalio promene koje je Yamaha napravila, uz konstataciju da i dalje ima prostora za napredak, u Kataru se japanski tim nije proslavio. Italijanski vozač je imao dobro vreme samo na prvom slobodnom treningu, da bi u kvalifikacijama imao velikih problema sa prijanjanjem zadnjeg kraja, što je i prošle sezone bio problem. Rosi je imao 14. startno mesto da bi završio na petoj poziciji, a on krivi nedostatak i mehaničkog i elektronskog prijanjanja za nedosatatak ritma u trci. Dodaje da napredak tokom zimskih testiranja nije bio dovoljan.

 

''Radili smo na promeni podešavanja motocikla i napravili smo izmene i za trku i srećan sam jer je bila dobra trka. Nije bilo toliko loše i uživao sam što sam uspeo da dođem do dobre pozicije. Problem je manje više isti kao i prošle godine, u nekim segmentima smo bolji, ali uvek je teško zbog toga što prijanjanje zadnjeg kraja nije dobro. Međutim stigao sam peti, a na ovoj stazi smo uvek dobri i moram da radimo jer na nekim drugim stazama ćemo imati probleme. Bila je dobra trka ali smo stigli iza Dukatija, Honde, nefabričke Honde i iza Suzukija. Problem je što je Suzuki ovde bio jak i taj tim je napravio najveći napredak. Kal Kračlou je ovde isto bio jak i uspeo sam da ga dobijem u borbi. Sa njim sam na istom nivou'', dodao je Rosi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Motocikl bolje radi, deluje da smo dobro počeli

 

Valentino-Rosi 40.jpg

 

Vozač Yamahe Valentino Rosi je veoma zadovoljan posle trke za Veliku nagradu Amerika u Ostinu gde je zauzeo drugo mesto. Kada je Mark Markes pao svojom greškom na trci u Ostinu delovalo je da će Valentino Rosi konačno ponovo dobiti jednu trku u MotoGP šampionatu. Ipak Italijan nije imao dovoljno dobar ritam i prepustio je pobedu Aleksu Rinsu koji je na Suzukiju došao do svog prvog trijumfa u karijeri. Devetostruki svetski šampion je i pored drugog mesta zadovoljan napretkom motocikla.

 

''Pokušali smo da radimo na elektronici, da unapredimo ubrzanje jer smo uvek imali probleme u izlasku iz krivina. Imamo i bolji balans u odnosu na prošlu godinu i motocikl radi bolje. Radili smo i na kočenju motorom, na ubrzanju i na finoći motora. Treba nam vreme jer imamo još neke delove kojima je potreban napredak. Deluje međutim da smo počeli kako treba'', kaže Rosi sumirajući utiske iz Ostina. U svetskom šampionatu sada sledi Heres, koji je često komplikovana trka za Jamahu i Valentina. ''U 2017. godini je bila katastrofa, 2018. je bila bolja, ali imam mnogo problema tokom svih treninga i tokom vikenda. Volim tu stazu ali deluje da nam nije bilo lako tamo u poslednjim godinama. Treba razumeti da tamo nismo jaki, ali možda će nam odgovarati novi asfalt'', kaže Rosi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Džarvis: Rosi više nije budućnost Yamahe

 

Valentino-Rosi 2.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, šef ekipe Yamahe Lin Džarvis rekao je da ne očekuje konflikt sa Valentinom Rosijem oko toga šta će devetostruki svetski šampion odlučiti kada će završiti karijeru. Rosiju ugovor sa japanskim timom ističe na kraju naredne sezone, ali u poslednje dve godine nije ostvario nijednu pobedu, a u poslednje vreme je u lošoj formi. Na poslednje četiri trke je osvojio samo osam bodova, a tri među njima nije završio zbog čega je pao na šesto mesto u poretku, iza timskog kolege Maverika Vinjalesa. I Rosi i Vinjales su u prvom delu sezone ostali u senci Fabija Kvartarara, koji brani boje Petronas Yamahe, ali je ipak Španac uspeo da slavi na Velikoj nagradi Holandije.

 

''Do 2010. godine, Valentino nam je doneo četiri titule i njegov odlazak u Dukati je imao veliki uticaj. To je bilo kao kada bi Markes sada napustio Hondu. Sada je u drugačijem poglavlju svoj karijere i zbog toga nije više budućnost našeg učešća u Moto GP šampionatu'', rekao je Džarvis u intervjuu za motorsport.com. ''Mogao bi da bude tu još godinu, dve ili tri, videćemo koliko će dugo ostati konkurentan. Ali, sada je ovo drugačiji odnos, na drugačiji način zavisimo od njega. Ne kažemo da nije važan jer to apsolutno jste. Njegova uloga i funkcija će biti drugačija, ali se nadam da će ostati naš brend ambasador i partner kako bude bio stariji''. Džarvis je nagovestio da će Yamaha imati ulogu u tome kada će Rosi odlučiti da se povuče, iako  očekuje da će Italijan prvi pokazati znake da mu se kraj karijer bliži. ''Biće to definitivno odluka obe strane. Siguran sam da će on prvi odlučiti kada više ne može da bud konkurentan koliko bi želeo da bude jer će mu ponestati motivacija. Prvi znaci će doći sa njegove strane. Što se mene tiče, ne očekujem nikakav konflikt. Smatram da ćemo u isto vreme shvatiti da je taj trenutak došao'', naglasio je Džarvis.

 

Ovogodišnji Moto GP šampionat se nastavlja Velikom nagradom Češke u Brnu 4. avgusta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi se prvi put družio sa novom Yamahom

 

Valentino-Rosi motogp.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, posle velike nagrade Češke na programu su bila testiranja u MotoGP šampionatu. Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi je imao prvi put priliku da sedne na prototip motora kojeg će Yamaha koristiti naredne godine. Dugo japanska fabrika nije svojim vozačima poslala prototip motora u tako ranoj fazi aktuelne sezone kao što je to slučaj sada. Valentino Rosi i Maverik Vinjales su vozili prototip motocikla za 2020. godinu, a prvi utisci italijanskog vozača su pozitivni.

 

''Bio je dobar dan, dobro testiranje. Probali smo i prototip novog motocikla, ali nemamo mnogo toga novog. Drugi je motor, drugačije je podešavanje šasije. To je međutim tek prvi dodir i imaćemo nešto novo u sledećem testiranju. Dobro je da smo ovde imali novi motocikl, ali je potrebno i da radimo na standardnom. Drago mi je da u avgustu mogu da vidim novu mašinu, kao nekada'', rekao je Rosi koji je u testiranju imao šesti najbrži krug. Ipak Doktor kaže da i dalje ima mnogo posla na novom motociklu i da ne može još da kaže da li će on biti konkurentniji od onog na kom su on i Vinjales u 2019. godini. ''Ne osećam veliku promenu, ali očekujemo da je bude jer je drugačiji motor. Ovo je međutim samo prototip i radićemo dalje. Moraćemo da imamo više prijanjanja posebno na zadnjem točku, pa ćemo isprobavati drugačija podešavanja. Ostalo je sve isto na motociklu. Mislim da će test u Mizanu posle Silverstona biti najvažniji za sve'', dodao je Rosi. Naredna trka u svetskom šampionatu u motociklizmu je već narednog vikenda u Austriji. Akcija na stazi Red Bul Ring počinje u petak 9. avgusta uz prenos na Sport Klubu 2.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valentino Rosi provozao M1 od svog ranča do Mizana

 

rosi-tavulija-mizano 001.jpg

 

San se ostvario za Valentina Rosija u utorak, kada je italijanska legenda provozala M1 od svog moto ranča u Tavuliji do staze Mizano, gde će se ovog vikenda voziti trka za veliku nagradu San Marina.

 

rosi-tavulija-mizano 002.jpg

 

Devetostrukog svetskog šampiona su usput pozdravljali fanovi, a kada je stigao do staze odvezao je jedan krug i zatim parkirao mašinu u garažu Monster Yamaha tima.

 

rosi-tavulija-mizano 003.jpg

 

''Ovo je ostvarenje sna za mene. Odavno smo maštali da uradimo ovako nešto i sada smo konačno u tome i uspeli. Uživao sam u vožnji, M1 se odlično snašao da drumu i bilo mi je drago što sam toliko ljudi video usput. Ovo je moj teren, odrastao sam 10 km odavde, a Mizano je prva staza na kojoj sam vozio motocikl. Očekujem dosta podrške za vikend, tako da ću dati sve od sebe da se svim tim ljudima odužim što boljim rezultatom'', izjavio je Rosi.

Rosi je Mizanu pobeđivao 2008, 2009. i 2014. godine, ali na poslednjih devet trka u premijernoj klasi nije uspeo da se nađe na podijumu. Poslednji put je na Mizanu vozio tokom testa, na kojem je imao četvrto najbrže vreme. Tada je isprobao novi izduvni sistem, novu karbonsku zadnju viljušku i aerodinamiku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Nismo srećni;

Vinjales: Osećam se neverovatno

 

Valentino-Rossi silverstone.jpg

 

Vozači Yamahe Valentino Rosi i Maverik Vinjales u potpuno suprotnim raspoloženjima dočekuju Veliku nagradu Japana na stazi Motegi. Rosi je čini se u nikad gorem momentu u sezoni, dok Vinjales u poslednje vreme napreduje. Legendarni italijanski vozač nema podijum već 12 trka i to je njegov najduži niz trka u kojima nije završio na jednom od prva tri meča još od vremena kada je bio u Dukatiju. Valentino Rosi bi mogao da izgubi šesto mesto u generalnom plasmanu i to od vozača satelitske Yamahe Fabija Kvartarara.

 

''Na sledeće tri vezane trke ćemo probati da rešimo naše probleme na motociklu. Nismo srećni zbog poslednjih rezultata, a u Motegiju ćemo probati nešto drugo, neka druga rešenja. Motegi je staza koju volim i probaću da napravim dobru trku'', rekao je Valentino Rosi. Sa druge strane Maverik Vinjales uživa u drugom delu sezone. Doneo je jedinu pobedu za Jamahu u Asenu, a u poslednje četiri trke ima tri podijuma. ''Dopada mi se Motegi zapravo. Volim da vozim brzo tamo i očekujem da će biti dobar vikend jer sam na toj stazi obično brz. Prošle godine je bila teška trka, ali tada se nisam dobro osećao na motociklu. U ovom trenutku se osećam neverovatno na motociklu i mnogu da pravim odlična vremena. Videćemo, ali trudiću se'', rekao je Vinjales pred Veliku nagradu Japana.

Akcija na stazi u Japanu počinje u noći između četvrtka i petka od 2 časa iza ponoći, a direktni prenosi su na Sport Klubu 2.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi zabrinut: Treba nam još

 

Valentino-Rosi 112.jpg

 

Iako Maveriku Vinjalesu ide solidno na testiranjima u Valensiji i Heresu, Valentino Rosi se prilično teško snalazi na Yamahinom motoru kog razvijaju za narednu sezonu. Na prvom testu u Heresu je bio preko sekund i po sporiji od Maverika i zato ima razloga za brigu. Rosi i Vinjales su imali po jedan prototip za 2020. godinu na testovima u Španiji. Ti motocikli su imali nove motore, a iako su motori imali više snage bili su sporiji u odnosu na Dukati i Hondu.

 

''Napredovali smo, ali su napredovali Ducati i Honda. U Heresu najveća brzina ne pravi razliku i zato zaostatak nije preveliki. U Valensiji je on bio veći. Očekujem promene u Sepangu, ali ništa preveliko jer su veoma važni i izdržljivost i upravljivost motocikla. Sigurno ovo nije konačna verzija, ali blizu smo'', rekao je šef Rosijevog tima Masimo Meregali. ''Motor je za mene dobar, ali zaostatak u najvećoj brzini je i dalje velik jer imaš 10 Km/h manje na dugačkom pravcu to je veliki problem. Osećamo pozitivno, ali treba nam još. Nadam se da će nešto napredovati za sledeću godinu'', rekao je u Heresu Valentino Rosi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lorenco postaje test vozač Yamahe?

 

lorenco press.jpg

 

Ekipa Yamahe ponudila je petostrukom svetskom šampionu Horheu Lorencu da bude njen test vozač od naredne sezone.

Lorenco je završio karijeru na kraju ovogodišnjeg Moto GP šampionata pošto je povlačenje objavio tri dana ranije, posle problematične sezone sa Hondom. Španac nije uspeo da se navikne na model RC213V, a imao je i velike probleme sa povredama, pa nijednu trku nije završio među najboljih deset. Svoje najveće uspehe u kraljevskoj klasi Lorenco je ostvario kao vozač Yamahe, sa kojom je osvojio tri titule - 2010, 2012. i 2015. godine. U japanskom timu je proveo devet godina pre nego što je prešao u Dukati, u kojem se zadržao dve godine, da bi zatim završio u Hondi.

 

Yamaha je prošle godine uvela evropski test tim koji je predvodio Jonas Folger. Međutim, pre nekoliko nedelja je potvrdđeno da nemački motociklista neće zadržati tu ulogu, uprkos tome što je tvrdio da ima ugovor. U jednom trenutku se činilo da bi Žoan Zarko mogao da bude test vozač Yamahe naredne sezone, ali je ponuda povučena kada je Francuz odlučio da zameni Takakija Nakagamija u LCR Hondi na poslednje tri trke sezone. Šef ekipe Yamahe Lin Džarvis potvrdio je u Valensiji da će tim napraviti reviziju svog test programa i da će naredne godine imati globalni tim, sastavljen od japanskih vozača, ali da postoji mogućnost da u njemu bude i neki Evropljanin.

 

Lorenco je početkom ove nedelje prilikom gostovanja na televiziji ''Servus'' u Austriji istakao da će se naći u padoku Moto GP šampionata sledeće sezone, ali nije želeo da otkriva u kojoj ulozi.

''Naravno, vratiću se u padok, ali ne znam na kojoj funkciji. Radimo na tome, možda ću moći da otkrijem nešto uskoro. Putovao sam mnogo, 17 godina mog života, uvek sam bio u istim hotelima, na istim stazama, na istim mestima, radio sam iste stvari. Bio je veliki pritisak, bilo je mnogo povreda. I uvek je postojala volja da dam sve od sebe čak i na treningu. Oduvek sam sebe smatrao srećnom osobom zbog toga što sam mogao da radim, što sam voleo i bio uspešan. Ali, kada dobijete priliku da živite malo slobodnije i mirnije, kao što ja mogu sada, prirodno to koristite i uživate bez pritiska, a usput čekate da vidite šta će vam život doneti'', istakao je Lorenco.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinjales: Da poradim na stilu vožnje

 

Maverik-Vinjales sepang.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Maverik Vinjales kaže da će pauzu iskoristiti da unapredi svoj stil vožnje dok Yamaha radi na brzini motora. Nije tajna da se Yamaha nada da će u novoj sezoni dostizati veće brzine u trkama. Lin Džarvis kaže da je to nešto na čemu se intenzivno radi.

 

''Ipak, ne želimo da sve napore uložimo u to da dosegnemo veću brzinu i da tako izgubimo na drugim poljima. Ali, naravno jasno je sa čim se mučimo. To je spoj više faktora'', rekao je Džarvis. Poslednji prototip motora testiran je po završetku sezone 2019. u Valensiji i Herezu. I dok Yamahini inženjeri pokušavaju da usavrše motor pred februarske testove na Sepangu, Vinjales je svestan da pored toga on mora da radi i na usavršavanju stila vožnje. ''Veoma mi je jasno šta treba da radim, šta treba da bude bolje kako bih mogao da se borim za titulu. Radimo naporno na tome da za dva meseca budem bolji. Potrebno mi je da malo poradim na stilu vožnje, neke stvari moram da radim suptilnije kako bi i motor bio brži. Mislim da ću moći da se prilagodim'', kaže Vinjales.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vinjales ostaje u Yamahi do 2022. godine

 

Maverik-Vinjales sepang.jpg

 

Yamaha je u utorak potvrdila da će Maverik Vinjales ostati u timu do 2022 pošto je Španac potpisao novi dvogodišnji ugovor.

''Izuzetno sam srećan jer ostajem u svom timu. Uzbuđen sam. Bilo mi je važno da ugovor potpišemo pre početka nove sezone, kako se ne bih zamarao razmišljanjem o tome. Nije bilo razloga da napustim Yamahu pošto je ovo moj tim, moja porodica. Moramo da nastavimo da radimo naporno, da se izborimo za titule. Daću sve od sebe da tim bude ponosan na mene'', poručio je Vinjales koji je u prethodne tri godine na Yamahi ostvario šest pobeda i 19 puta se našao na pobedničkom postolju. U timu Yamahe naredne sezone biće Valentino Rosi i Maverik Vinjales, dok se spekuliše da bi 2021. godine za jednu od te dve pozicije mogao da konkuriše Fabio Kvartararo. Posle ovoga, čini se da bi ''Doktor'' mogao da promeni tim pošto mu ugovor ističe na kraju sezone.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvartararo prelazi u fabričku Yamahu

 

197293-fabio-kvartararo.jpg

 

Fabio Kvartararo biće zamena Valentinu Rosiju u Yamahi od 2021. godine, preneo je sajt Motorsport.com. Fabio Kvartararo od 2021. godine će voziti uz Maverika Vinjalesa. Specijalizovani automoto sajt navodi da se zvanična potvrda ove vesti očekuje u narednim danima. Navodno, odluka o promociji Kvartarara u fabrički tim ubrzana je zbog velikog interesovanja Dukatija i Suzukija za mladog vozača nakon sjajne debitantske sezone koju je imao u kraljevskoj klasi tokom koje je, sećate se, imao šest pol pozicija i sedam puta je bio na podijumu. Ova vest mogla bi da znači da će Rosi 2021. preuzeti Kvartararovo mesto u petronas Yamahi o čemu je već ranije bilo reči.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...