Jump to content
Sign in to follow this  
cromavox

Fiat Nuova Croma - skoče obrtaji bez ubrzanja

Recommended Posts

Pozdrav za sve....

Novi sam clan,a i pre par dana sam pazario cromu 1.9 16V multijet 150KS 2006 godiste, sa predjenih 137000(ako je prava kilometraza),pa bi hteo da cujem od Vas par reci o istoj.Ustvari imam par pitanja.Sta mi se desava kada recimo vozim iza nekog kamiona u npr cetvrtoj brzini pri 1800-2000 obrtaja,i kada hocu da ga preteknem bez saltanja u manji stepen prenosa naglo pritisnem papucicu gasa onda sa 2000 obrtaji u sekundi skoce na otprilike 3000 i iste sekunde se vrate na oko 2000 i tek onda auto pocne da ubrzava,u tom momentu se ponasa kao automatik kada mu se nagazi kickdown.Ne znam da li je to normalno ili postoji neki kvar?

Hvala unapred!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško da može u IV brzini da u sekundi digne sa 2000-3000 obrtaja, ali kakav pad obrtaja na 2000 ako držiš gas stisnut svo vreme ? Da ti obrtaljka nije u kvaru. Inače za turbo motore je karakteristika lenjost u nižim obrtajima i onda silovita ubrzanja u području najvećeg obrtnog momenta motora (Croma Stilo Alfa 1,9 i 2,4 2000 o/min). Da ti kvačilo kliza teško da bi vratio sa 3000 na 2000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čudan kvar (ili opis problema). Set kvačila, zamajac?

Edited by nidza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iste takve simptome sam imao i ja na Grande puntu 1.3 mjt, bio je problem sa lamelom i promenio sam ceo set kvačila.

To su ti početni simptomi , tako je počelo i kod mene u većim brzinama najčešće sam to primećivao u 4 brzini,prvo je počelo po malo kad dam gas sa 2000 skoči na 2300 - 2400, a vremenom svs više i više i izgledalo je baš tako kako si opisao kao automatik ...

Kad sam promenio set kvačila sve je bilo ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miloše to je ok za lamelu kandelu ali ovde skoče obrtaji pa padnu i onda jurne. To je nešto treće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da niste razumeli čoveka, ja sam ga shvatio jer sam prepoznao situaciju koja se kod mene dešavala.

Znači u 4 brzini vozi na 1800 - 2000 obrtaja i daje pun gas obrtaji skaču na 3000, a za to vreme auto ne ubrzava ( to traje 1 sekundu možda 2 ),jer proklizava lamela,i kad počne da hvata lamela ( za to vreme padaju obrtaji ponovo na 2000) auto odjednom krene da ubrzava.

Obrtaji u sekundi skoče sa 2000 na 3000 u 4 brzini zbog proklizavanja lamele,kao kad u leru daš gas pa naglo skaču obrtaji.

Ponovo sam pročitao njegovo pitanje i mislim da sam ga dobro razumeo, njemu auto pri naglom dodavanju gasa ne ubrzava,a obrtaji skaču motor se vrti čuje se po zvuku( kao kad bi u vožnji u tom trenutku stisnuo kvačilo i dao gas)i kad padnu obrtaji tek onda auto krene da ubrzava tj onda je uhvatila lamela...

Bilo bi dobro da CROMAVOX potvrdi ako sam u pravu da nam bude svima jasnije o čemu se radi,a ako nisam u pravu može još malo da nam opiše tu situaciju pa da probamo da mu pomognemo ako znamo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se to desilo isto kao cromavoxu kad sam kupio auto tj kupio sam ga takvog,a da to onda nisam primetio auto je ubrzavao normalno u manjim brzinama,to sam primetio isto u četvrtoj brzini kad na malim obrtajima dam jak gas, jer je to veliko opterećenje za auto u tim obrtajima ima najviše NM i tad se turbina najviše zavrti i auto najviše ubrzava,pričam o dizelu naravno kod benzinca se to više manišestuje u manjim brzinama.

Uskoro će početi da proklizava i u manjim brzinama i biće mu jasnije i meni je bilo čudno što se to dešavalo samo u četvrtoj brzini za 5 se ne sećem ...

Sve ovo što pričam meni je rekao majstor i bio je u pravu,kasnije je počelo da proklizava u svim brzinama i sve je bilo jasno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće da se lamela ugreje i počne da hvata. Treba što pre zameniti set, ako.još nije sjebao zamajac zbog pregrevanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ milos bc

Milose mislim da si shvatio upravo se to desava,a mogu vam reci da se to desava i u nizem stepenu prenosa kada se naglo stisne papucica gasa,kada se lagano dodaje gas nema tih oscilacija,mislim da mi se to desava i kada idem uzbrdo recimo trecom brzinom i onda dodam gas da ga izvucem on digne obrtaje pa ih spusti i tek onda pocne da hvata!

Tek sam presao sa njom 500km,tako da ne znam sta da radim.Ako je taj set kvacila u pitanju ne znam da li uopste smem da je vozim ili odmah kod majstora?I koliko ta popravka moze da kosta?

Sada jos jedno pitanje.

Juce sam vozio u nekoj koloni(3-4 kamiona)u mislim 5-oj brzini na 60-70 km/h i auto je poceo da struca sta to moze da bude?Ovo mi je prvi dizel auto,mozda ne smem da ga vozim u velikoj brzini na mali broj obrtaja?

Hvala unapred!

Edited by cromavox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi ti pao broj obrtaja kod proklizavanja lamele moraš da pustiš gas i ako ga opet dodaš istom merom ista stvar se dešava isto skok obrtaja. Lamela kad proklizava teško da će u bilo kom trenutku da uhvati pre će biti kao variomatik da drži određen broj obrtaja motora a da brzina postepeno raste (lamela kandela). Da bi obrtaji pali u sledećoj sekundi moraš da pustiš pedalu gasa. Zatim da bi vozilo sa takvom lamelom ubrzavao mora da se postepeno dodaje gas.

Prva i osnovna stvar pravilan opis problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ivan.ik

Ivane pokusavam da opisem problem,mozda ne uspevam do tancina da da ga opisem,ali to mi se odprilike desava kako sam i naveo.

A sta je to lamela kandela?

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš takve simptome je imao reparirani set kvačila koji je serviser šaban ugradio prošlom vlasniku na Alfi. Kada prokliza par puta počne da hvata kako treba.

Kada smo skinuli videlo se da je lamela lepo nalegala na zamajac, ali ne i na korpu, samo deo lamele je dodirivao.

Svakako moraš da skineš menjač i da pogledaš. Spremi se za novi set kvačila + ruke. Za alfu je to oko 150eur za set, 150 za potisni ležaj, 80e za ruke i možda 300e za zamajac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamela kandela kada upališ lamelu i počne da smrdi. Ako ti lamela proklizava idi što pre inače rizikuješ da nitne sa lamele naprave riseve po zamajcu i potisnoj ploči korpe, što može da te baci u puno veći trošak nego sad.

Ja kad sam uzeo R21 lamela je isto proklizavala, lagano sam otišao do ortaka i skidanje (nije bilo razmišljanja o odlaganju). Sreće ništa nije oštećeno, a srce lamele i opruge kao nove. Odneo sam lamelu i zamenio obloge (Beli Potok) i bez ijednog problema vozio 5 god. Korpa nikad nije tresla i sl tako da je ostao fabrički set jer nisam hteo da rizikujem sa ovim nazovi delovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Ivane,znam da moram otici do majstora sto pre,ali ko zna koliko je dugo vozen sa tim simptomima tamo u Italiji,posto sam ja sa njime presao tek nekih 500km,a nisam imao prilike da ga bas isprobam pre kupovine,samo sam ga odvezao na dijagnostiku i pregled u ovl.fiat servis.Majstor mi je tom prilikom samo rekao da je pedala kvacila tvrda,te da vremenom bez zurbe zamenim set kvacila,a menjac nije ni otvarao,i ustanovio je da na mestu gde menjac ulazi u motor izlazi malo ulja na nekom dole semeringu.U tom istom servisu sam i odradio veliki i mali servis. i yamenu ulja u menjacu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamela kandela kada upališ lamelu i počne da smrdi. Ako ti lamela proklizava idi što pre inače rizikuješ da nitne sa lamele naprave riseve po zamajcu i potisnoj ploči korpe, što može da te baci u puno veći trošak nego sad.

Ja kad sam uzeo R21 lamela je isto proklizavala, lagano sam otišao do ortaka i skidanje (nije bilo razmišljanja o odlaganju). Sreće ništa nije oštećeno, a srce lamele i opruge kao nove. Odneo sam lamelu i zamenio obloge (Beli Potok) i bez ijednog problema vozio 5 god. Korpa nikad nije tresla i sl tako da je ostao fabrički set jer nisam hteo da rizikujem sa ovim nazovi delovima.

Hvala Ivane,znam da moram otici do majstora sto pre,ali ko zna koliko je dugo vozen sa tim simptomima tamo u Italiji,posto sam ja sa njime presao tek nekih 500km,a nisam imao prilike da ga bas isprobam pre kupovine,samo sam ga odvezao na dijagnostiku i pregled u ovl.fiat servis.Majstor mi je tom prilikom samo rekao da je pedala kvacila tvrda,te da vremenom bez zurbe zamenim set kvacila,a menjac nije ni otvarao,i ustanovio je da na mestu gde menjac ulazi u motor izlazi malo ulja na nekom dole semeringu.U tom istom servisu sam i odradio veliki i mali servis. i yamenu ulja u menjacu.

Imao sam i ja te simptome, kupio lamelu i korpu da bi se ustanovilo da je semering (1000 din u Delti prošle godine) propuštao ulje i lamela naulljena proklizavala, skinuo "staru" i namestio novu lamelu iz AK Voždovac tada bila na akciiji 50% 17.000, a ostala mi skinuta lamela koja je u takvom stanju da se nije razlikovala od nove kupljene.

Sve je ovo utvrđeno tek kada je majstor skinuo menjač i video nauljenu lamelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i meni je otisao neki semering dole kod kojeg se spajaju menjac i motor to mi je ustanovio majstor kada sam vozio auto na pregled u ovl.fiat servis pre kupovine,na tom mestu izlazi ulje.Mozda je to uzrok ovom proklizavanju!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi smo mislili da je otišla lamela jer je proklizavala, jer kao i tebi 4. brzina 2.000 i šibneš mu žešći gas da ga produvaš, a ono zaječi kao da si pretisnuo kvačilo-obrtaji odu i malo jače od 3.000 i onda kad povuče smanje se na neku normalu za snagu kojom povlači kada je uredna lamela.

Samo opet ponavljam mora majstor da skine menjač na vidi lamelu, a taman će da proveri i zamajac u kakvom je stanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×