Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
aca777

Fiat Tipo 1.6 - termoprekidač / termostat

Recommended Posts

Odlucio sam da Tipu zamenim termoprekidac jer mi se ventilator (po skazaljci) pali na 104stepena, a primetim da kad je hladnije vreme i temp ne ide toliko visoko, da bolje ide, startniji je i tako:) Pa sad imam 4 mala pitanja:

1. koj da trazim termoprekidac da mi pali na 88-92stepena, da lipostoje takvi za moj auto, jer sam cuo od nekog na forumu da za tipo 1.6 fabricki se pali vent na 97 stepeni, a majstori,i jos neki mi rekose da je to kasno i da treba ranije, ili mogu da udjem u radnju i trazim "dajte mi termoprekidac za fiat Tipo koj pali na 90stepeni)?

2. koliko otprilike kosta taj termoprekidac?

3.Sta ako mi i posle toga otvara na temp po skali na 104stepeni, da lito znaci da je meni bio rastelovan termodavac (na skali), a da je termoprekidac bio dobar?

4.U svakom slucaju tada (posle promene) sam bezbedan jer znam da on ventilator pusta na 90stepeni a to koliko meni pise na skazaljki,nije bitno, da li sam u pravu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se secam,na samom termoprekidacu pise temperatura.Bas ovako 87.5-92.5(tipo 1.4)Ma 99% sam siguran.Skini stari i vidi sta kaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala sale, pogledacu! nasao sam na sajtu nase poznate firme da kosta oko 650 din, da lije to neki slabog kvaliteta ili dobar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je ta cena imas na ovom linku i karakteristike pise da je temperatura 87-92

http://www.ap-sport....roduct_id=35606

Inace i ja imam slican problem pa javi kad zamenis da li ce nakon zamene da drzi temperaturu na 90 zakucanu.

Po knjizi 1.6 model ima jednu brzinu i ventilator ukljucuje na 90-94, a iskljucuje na 85-89.

Dizel modeli imaju dve brzine ventilatora,sporiju i brzu, ali mislim da imaju i jednu zicu viska, tako da ne pase na benzinski model.

Ovo je model za 1.7D on pali ranije, ali ne znam da li odgovara-http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=32138

Edited by lomisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ti je normalno ,osim ako nije zapusan hladnjak,ima vazduha u sistemu i slicno,njima ne drzi skalu zakucanu na sredini,mislim na starije modele vozila tipo,uno...,ali zna i sat da falsira,na mom unu je fabricki 90/97,pa sad vidite,posebno ko ima vodu umesto paraflua u sistemu za hladjenje,to je 10 sekundi da zakaze i auto kuva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lomisa

jeste. to je taj koj sam gledao! Ali sam se po cetvrti put zaredom razocarao u tu prodavnicu jer u Nisu (osim lepog sajta i ulja) nemaju nista, sta god sam ih pitao nisu imali, a to su osnovnije stvari, termoprekidac, dihtung poklopca ventila, klinasti kais, itd, sve to nisu imali.. o nekim redje potrebnim stvarima, kao sto je cep rezervara da i ne govorim.. Treba sad da se snalazim.. A kad zavrsim sve, naravno da cu javiti..

@Bane

burazeru, kad nabavim termoprekidac ozracicu sistem, dosipacu posle pola antifriz, pola destil.vodu, jel to ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi Aco,kriza je zestoka i ne mozes ocekivati da imaju sve u svakoj prodavnici.To je zarobljen novac.A novac koji se ne obrce ne vredi nicemu kada vodis trgovinu.

Verovatno za 2-3 dana moze da stigne deo iz neke druge radnje,po porudzbi ili iz magacina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sale postovani prijatelju, slucajno sam za 3 ispita dipl.ekonomista, pa znam za obrt novca :laughing: Takodje postoji tu i druga strana koja im ne ide u prilog kada nemaju robu na lageru, i tu nastaje nezadovoljstvo musterije, ja vec 4ti put zaredom idem u druge prodavnice pored njih jer kod njih nema delova, (ne bi ja pomenuo da je to 1 deo, al ovo je 4ti deo zaredom) a zamisli kod drugih ima... I za sada jedini razlog zbog kojeg bi opet otisao kod njih je njihov sajt gde vidim informacije o ceni, o proizvodu.

Ne znam kako im je u Bg, ali ovde lose vode posao i sami prodavci ne deluju da poznaju asortiman koj prodaju, takodje nisu usluzni i ljubazni.. sve je to bitno za posao firme, a na kraju i za zaradu,novac.. No da ne idem u off, to je njihov problem..

A moje je da resim sto pre svoj problem, :fun: , a i vecini kupaca je to najbitnije, i kad odes vise puta kod nekog sto nema, a prekoputa neka iako skromnija radnja, a deo ima, posle neko vreme ides odma u tu drugu radnju.. ovde su te stare poslovice, koje ovde doslovno pasu "nije zlato sve sto SIJA (kao nova radnja)", i "spolja gladac a unutra jadac".. Nadam se da ce sami uvideti svoj problem i biti snabdeveniji ubuduce..

Share this post


Link to post
Share on other sites

na kraju narucio preko neta iz ap sporta, stigao mi termoprekidac:) Sutra ga stavljam, pa ako neko zna da lije ok da dosipam pola/pola antifriz i destilovanu vodu?? sipacu do pola boce za hladjenje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo pomesaj u nekoj posudi 50 posto paraflu - 50 posto destilovanu vodu, Treba da staje oko 6 litara ( 6,5lit kad je potpuno suv ), ali verovatno ce manje - oko 5,5 jer se ne moze ispustiti sva tecnost.Ispusti i na bloku imas sraf za ispustanje.Pri ovoj mesavini tacka smrzavanja je -35, a kljucanja oko 130 stepeni.Imas i dijagram na samoj ambalazi paraflua ( Petronas G11 ja koristim ).Ako pomesas previse antifriza ( kao sto neki majstori rade ) moze da se desi da nagrize dihtunge i gumice pa i da hladnjak procuri ako je stariji- Moze koji procenat vise, ali ne preterivati. Ne bi bilo lose oprati i hladnjak - Otkacis donje crevo pa kroz gornji otvor pustis vodu kroz bastansko crevo , dok odozdo ne potece cista voda. Kad sipas antifriz odvrni u kabini grejanje i odzraci sistem na one 2 slavinice ( na hladnjaku i na onom crevu sto vodi od termostata do malog hladnjaka u kabini - ima tema o tome.Javi kakva je temperatura kad promenis termoprekidac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo promenio termostat, ispraznio sve sto je bilo, ALI NISAM NASAO TAJ SRAF NA BLOKU,gde je? otvorio crevo na dnu, a i onu slavinicu na crevu sto vodi do malog hladnjaka u kabini, Isteklo je oko 3 litra, (ne znam gde je to jos, jer si reko 5,6 litra??), cekao sam dobro da se odcedi.. U tecnosti je bilo i prljavstine, ne mnogo, ali bila je mutna..

E posle sam sipao samo vodu (privremeno, da vidimo gde i da li gubi, jer sam pisao pre da mi je nestajala tecnost), i do cepa posude,tj vrha je stalo opet oko 3 i nesto litara, ne znam zasto nema 5,6? (Ozracio sam sistem, zagrejao auto, cekao da povuce vodu, ozracio, i sa svim tim je do vrha stalo ukupno 3 i nesto litara), tipo 1.6. Za par dana kad vidimo da li pusta, icicu kod drugara da ga operem crevem iznutra kao sto si napisao, pa cu tad staviti 50,50 antifriz/destil. A sada je testiranje..

U voznji (opet nije merodavno jer nije bilo danas toplo, i padala je jaka kisa) nije mrdao iznad 90 stepeni, mada nisam nigde imao da stajem, cak ni semafor, a presao sam 10km, temp je bila tu negde 88-90 stepeni.. A kad sam posle stao izpred zgrade i drzao ga par minuta upaljenog,namerno da vidim kad ce se vent upali,i polako je dizao temp i opet je dosao do 103,104 stepena po skazaljci na tabli (isto kao i sa starim termoprekidacem),i tada tek upalio vent.. A prekidac sam uzeo 87-92,onaj gore sa linka,,tako i pise na njemu.. zasto tek tada (kasno na 103,104) pali?? sa ovim novim termoprekidacem, ventilator mi se cini da duze hladi, tj radi cini mi se oko 15,20 sekundi, dok je sa onim starim prekidacem radio samo po 5-7 sekundi.. pa mi se ovo novije vise svidja, ali zasto opet kasno pali? Razmisljao sam da ako je u pitanju skala, tj da skala laze za 10 stepeni?, onda ispada da sam vozio po radnoj temp ne 90, nego 80 stepeni, da li je to normalno? A ako je skala ispravna, sta da radim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uzmes :2guns: i ceo okvir saspes u tipa :p

samo sipaj paraflu i ozraci ponovo,to na bloku,macku o rep ,kakav bre cep na bloku,ko te to lagao,ccc ?paraflu 11 kuva na 110 stepeni paraflu up na 120 to je crveni i nije za tvoj auto,to 3 litre,je moguce samo ako nisi sve ispustio sto je opet moguce,ali da te ne plasim..

proveri sve sipaj paraflu i destilovanu lapo lapo i uzivaj u voznji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bane burazeru, koliko sam te razumeo, on nema cep na bloku? Lomisa, par komentara iznad mi je rekao za njega? Ne znam, ali max 3 ipo litra da je bilo, toliko isteklo i toliko stalo, odakle vise da iztocim, sve sam ispustio sto je bilo dole? Moze li mi neko reci sve cepove ,otvore i gde se tacno nalaze? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ffa60.jpg ffa61.jpg ffa62.jpg

Na gornja tri linka imas slike videces i sraf za ispustanje tecnosti iz bloka- desno od kucista iberlaufa.Moras da odvrnes i grejanje i da ispustis tecnost iz malog hladnjaka-Parkiraj auto nosem nadole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paraflu 11 is a concentrated Etylen Glycol protective fluid for radiators. It is suitable for professional use. Paraflu 11 provides ideal protection for the cooling systems of cars, light and heavy commercial vehicles, tractors and earth-moving machinery.

  • Characteristics

The fruit of state-of-the-art experimentation at PLI research labs, the fluid responds fully to every prerequisite even in the severest operating conditions.

  • Mixed with 50% water, Paraflu 11 ensures:
  • Optimal removal of heat from the engine combustion chamber.
  • Maximum protection against:
    • Freezing (down to an outside temperature of -40°)
    • The formation of scaling;
    • Boiling in the summer months, in motorway pileups, in city traffic (circuit temperature up to + 110°);
    • Corrosion of metal elements in the cooling circuits (cast iron, aluminum, copper);
    • Over-bulking of the rubber and plastic elements in the circuit.
    • Specifications

FIAT 9.55523, IVECO 18-1830,CONTRACTUAL TECHNICAL REF. N°I002.C00, CUNA NC 956-16, ASTM D 3306 Type 1, ASTM D 6210 Type 1-FF

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je sraf ne cep na nekim modelima stoji ispod iduvne grane,odvrnesh njega i cep sa posude pustish da istekne voda,a zati ako nemas kompresor onda iz usta dunesh u posudu ali tako da stvorish mali pritisak u posudi,izlazi sve garantovano,probano mnogo puta  :smoke: shto se tice temperature na satu to je temperatura vode u glavi motora i za to imash poseban mali termodavac promenis i njega nije skup 

 

 

 

 

 

imam jedno pitanje vezano za termodavac,naime imam tipa 1.4 i termo prekidac 87c-92c ali mi se nekad desi da se upali crtica posle 90c (dig tabla) i malo cudnije radi,da libi bilo ok i ako nije fabricki da mu ubacim termodavac 62-87?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na Tipu 1.6 je fabricki termo davac i pali na 92 stepena prvu brzinu a negde oko 98 drugu brzinu tako da original termo daxacna 1.6 ima dve brzine.Nakon zamene hladnjaka i po najvecoj vrucini u koloni na naplatnoj rampi nikad nije upalio drugu brzinu a pre zamena se to desavalo , kada sam menjao hladnjak promenio sam i termostat od tada nemam nikakvih problema.Dakle ukoliko imate problema sa temperaturom a ispravan je termostat najverovatnije je hladnjak zapusen delmicno i jedini lek je zamena jer sam  probao sa ciscenjem  i nije pomoglo.Vazduh ze  veoma lagano moze ispustiti iz sistema na  crevu porek karburatora koje na sebi ima ventil za ispustanje vazduha pre toga zagrejte motor na radnu temperaturu i otvorite grejanje na maksimum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni se desilo pucanje hladnjaka pa sam sve menjao,i hladnjak i termo davac i termostat no medjutim,dosta se greje al izgleda da mu je to tako normalno,nego dok je bio stari hladnjak izgleda da se nije grejao dovoljno 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokvario mi se termostat, puštao je odmah na hladnjak itd. pa sam ga promjenio.

Nakon puno traženja po radnjama gdje su mi svi nudili kompletan termostat sa "lulom" ali sa dvije cijevi, jedna ko u mene a jedna manja i ima prirubnicu elipsastog oblika (više kao romb) te dvije rupe za pričvršćenje, dok je kod mene obična "lula" koja ima samo jednu cijev (promjera 35mm) i na samoj krivini jednu manju diznu koja je za povrat rashladne tečnosti u rezervoar iste (urezani navoji), a prirubnica je trougla sa tri rupe , te je kao takvu nisam uspio pronaći.

 

Na kraju sam skinuo lulu i vidio da se samo sam umetak može zamjeniti pa sam našao jedan ali nije za 80-84 stpenaC već za 87 stepeni i vidi se da drži malo veću temperaturu. Interesuje me da li to može vremenom štetiti motoru (pogotovu ljeti) i ako neko ima iskustva sa tim termostatima da li kod mene (iako stoji 1,6 i tako je registrovan) pod haubom ustvari stoji motor 1,8

jer mi je danas jedan prodavač pokazao sliku moje lule-termostata na svom računaru ali za motor 1,8 koji, usput budi rečeno, je za temperaturu 83 stepena.

 

Nemam sliku motora ali on je sa dvije bregaste osovine i kada sam mjenjao zupčasti i španer odgovarali su za 1,6. Međutim, slike od motora 1,6 koje imam u servisnim uputstvima (Porter i Haynes) ne odgovaraju mom motoru. Samo još znam da sam jednom davno vidio motor u drugom Tipu 1,8 i sjećam se povelike usisne grane ili tako nečega iznad motora a i izgledao je prilično veći (pun motorni prostor, ni čačkalica da stane), pa ako neko zna da mi kaže. Hvala !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...