Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

Jedan Honda fan mi ovo (ispod) poslao uz objašnjenje ( "prevod") da je u Turskoj startovala prodaja novog civica 11. generacije (sedan verzije) i to sa 1,5 T motorom.

 

Ako bi to bilo tačno, to bio bio veliki preokret u ranijim najavama, koje su glasile da će civic 11. generacije u Evropi navodno biti dostupan samo kao hibrid ( osim zaType R verziju ( tj. 2,0T ), za koju nije bilo dileme da će biti klasična).

 

https://honda.com.tr/otomobil/modeller/honda-civic-sedan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda objavila nove najavne slike novog Civica Type R

 

220860-honda r civic 03.jpg

 

Nakon seta najavnih slika u oktobru, Honda je objavila još nekoliko novih fotografija sledeće generacije sportskog Civica Type R. Naravno, automobil je i dalje pod maskom, budući da je premijera najavljena za sledeću godinu. U Hondi za novi Civic kažu da će podići lestvicu u pogledu stila, performansi, bezbednosti i naprednih tehnologija na tržištu kompaktnih vozila. Što se izgleda tiče, u Hondi su se odlučili za ublažavanje dosadašnjeg dizajnerskog pravca, dok su za unutrašnjost predviđeni digitalni instrumenti, ekran osetljiv na dodir, kvalitetniji materijali, sedišta novog dizajna...

 

220861-honda r civic 02.jpg

 

Ranije vesti kažu da će novi Civic Type R biti nešto veći od sadašnjeg, a pominje se i viši nivo bezbednosti (uz Honda Sensing aktivne tehnologije).

 

honda r civic 01.jpg

 

Pod haubom Civica Type R bi trebalo da bude 2.0 turbo benzinac sa oko 340KS. U paketu za Civic Type R će se naći i 6-stepeni manuelni menjač, prednji pogon, aero body kit, veliki zadnji spojler, sportski podešeno oslanjanje, sportski izduvni sistem sa tri izduvne cevi, crvena kočiona klešta, kao i doterani enterijer sa sportskim sedištima i volanom. Što se cene tiče, britanski mediji očekuju da će novi Civic Type R koštati oko 41.000 evra. Treba podsetiti da su neke ranije nezvanične informacije govorile da bi novi Civic Type R navodno mogao da dobije hibridni pogonski sistem (sa ukupno oko 400KS) i pogon na sva četiri točka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda Civic Type R Prototype na Tokyo Auto Salonu

 

218786-honda r01.jpg

 

Honda je potvrdila da će sledećeg meseca na Tokyo Auto Salonu (od 14. do 16. januara) izložiti i prototip nove generacije sportskog Civica Type R. To znači da će automobil na tom sajmu i dalje imati kamuflirani eksterijer, dok će zvanična premijera serijskog modela biti održana kasnije tokom 2022. godine.

 

honda r02.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hondin aktuelni Civic Type R pred penzionisanje oborio još jedan rekord staze

 

222465-honda c 2.jpg

 

Dok u Hondi uveliko testiraju Civic Type R nove generacije koji će biti predstavljen ove godine, aktuelni CTR koji je na korak do penzionisanja nastavlja da obara rekorde na kružnim stazama širom sveta u klasi automobila sa prednjim pogonom. Nakon najboljih ostvarenih vremena na stazama Hungaroring (Mađarska), Estoril (Portugal), Silverstone (Velika Britanija), Spa-Francorchamps (Belgija), Magny-Cours (Francuska) i Suzuka (Japan), Civic Type R u džepu ima najbolje vreme kruga i na australijskoj stazi The Bend Motorsport Park.

 

222466-honda c 22.jpg

 

Iza upravljača oba CTR-a (standardna i Limited Edition verzija) bio je trkač Tony D’Alberto koji je sa standardnim CTR-om 4,95 kilometara dug krug staze „zatvorio“ za dva minuta i 13.251 sekundi. Odmah nakon toga, u fabrički dorađenoj (poslednjoj/pozdravnoj) verziji Limited Edition, koja nije snažnija, ali je lakša skoro 23 kilograma u odnosu na standardnu verziju, D’Alberto je stazom prošao za dva minuta i 12.260 sekundi i tako CTR-u osigurao sedmu stazu s najboljim ostvarenim vremenom. Za obaranje rekordnog vremena na najčuvenijoj i najtežoj stazi Nürburgring Nordschleife, koje još uvek drži Renault Mégane RS Trophy-R, ipak će biti zadužen novi Civic Type R.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čuh danas da će novi ( "obični") civic 11. generacije za Evropu biti dostupan samo sa 2,0 hibridom ( koji inače trenutno koristi i CRV).

 

Naravno, biće i novi Type R, sa svojom nešto malo unapredjenom 2,0T motorizacijom.

 

Ako proizvodnja "običnog" novog civica za Evropu krene u junu/julu (kako je planirano), kod nas bi u idealnim okolnostima mogao najranije da se pojavi u septembru ili oktobru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda predstavila hibridni Civic za Evropu ; najavila dva crossovera

 

civic eu01.jpg

 

Honda je predstavila hibridnu verziju modela Civic za evropsko tržište, a takođe je najavila dolazak dva crossovera na Stari kontinent.

 

civic eu06.jpg

 

Iz Honde kažu da lansiranje modela Civic e:HEV kompletira elektrifikaciju njene evropske ponude. Automobil pokreće 2.0 benzinski motor uparen sa dva električna motora i manjom baterijom. Ukupno ovaj pogon razvija 181KS/315Nm obrtnog momenta, a iz Honde žele emisiju CO2 manju od 110 g/km. Međuosovinsko rastojanje je 35 mm duže u odnosu na prethodnu generaciju Civica, tako da na prostor u unutrašnjosti ne bi trebala negativno uticati hibridizacija. Najbolje opremljene verzije imaju digitalni klaster i 9-inčni centralni ekran osetljiv na dodir. Aluminijumska hauba pomaže u smanjenju težine, a nazad su moderna svetla. Prodaja u Evropi počinje na jesen.

 

civic eu05.jpgcivic eu 04.jpgcivic eu02.jpg

 

Osim Civica, Honda je za sledeću godinu najavila dva nova crossovera, jedan kao potpuno električni SUV iz B segmenta, i drugi veći hibridni SUV iz C segmenta.

Električni model je najavljen e:Ny1 Prototype konceptom, a iako još nema detalja iz Honde kažu da će biti spoj dinamike, tehnologije i dizajna. Takođe, dodali su da će biti ''sjajna opcija za porodice koje traže svoj prvi električni automobil'', ali informacija o ceni, dometu i performansama zasad nema. Za drugi crossover postoji samo skica, zna se da će veličinom otprilike odgovarati modelu CR-V, ali da neće biti njegov zamenik. Novi CR-V sa dodatnom plug-in hibridnom opcijom se očekuje naredne godine. Novi još neimenovani SUV će imati agresivan dizajn, a možda i pogon na sva četiri točka.

 

civic eu03.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar?: Honda Civic

 

Pogledajte šta je novo u vezi sa jedanaestom generacijom Honde Civic, čime to ''udara'' na Golfa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: Honda Civic

 

Honda je poslušala većinu sveta i skinula sve one budalaštine od agresivnog dizajna sa starog Civica, i napravila ga tako mnogo lepšim:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači, i ovaj misli da "duži" od 6 stopa pozadi ne treba ( ne mogu ) da sede ...

Koja korist što su povećali Wb i prostor za kolena pozadi, kada je pozadi ostalo problematično za glave visokih ljudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Civic Type R postavio rekord na Suzuki

 

223775-Honda Civic Type R.jpg

 

Potpuno novi Honda Civic Type R sa prednjim pogonom postigla je rekordno vreme od svega 2 minuta i 23,120 sekunde  koliko mu je bilo potrebno da napravi jedan krug na Suzuka stazi (Suzuka International Racing Course), saopštio je popularni japanski proizvođač automobila. Testiranje tog modela predstavlja proveru finalnih performansi pre ulaska u proizvodnju, dok je debi planiran već na leto 2022. godine. Prethodni rekord kruga na Suzuka stazi držala je Honda Civic Tipe R Limited Edition 2021 koja poseduje vrhunsku sportsku opremu za postizanje izuzetnih rezultata, dok se novi rekorder pokazao još bolje. Pogledajte premijerno kako je iz perspektive vozača izgledala test vožnja na kojoj je postignut rekord:

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Honda Civic Type R

 

Sa 386KS/580Nm od 0-275 km/h, umesto fabričkih 320KS/400Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford F Serije i dalje bestseler u Americi


"Kraj marta u automobilskoj industriji označava da je vreme za objavu prodajnih rezultata. Dok su nekada proizvođači veoma uredno objavljivali brojke svakog meseca, već neko vreme trend je onaj prema kom to urade na tromesečnom nivou. I, ni ovaj put nema nekih velikih iznenađenja, pa smo opet videli dominaciju krosovera, terenaca i pikap kamioneta, dok se na listi deset najprodavanijih vozila našla samo jedna putnička limuzina... 

 

Mediji se slažu da je najveći gubitnik nova generacija modela Honda Civic. Nekadašnji popularni koncept koji se često borio i za „top 5“ poziciju je ovaj put završio tek kao 23. sa 38.515 isporučenih primeraka.

 

U svakom slučaju, ovo je lista deset najprodavanijih vozila u Americi u periodu od januara do marta ove godine:
1. Ford F-Series 140.701
2. Ram Pickup 127.116
3. Chevrolet Silverado 118.796
4. Toyota RAV4 101.192
5. Jeep Grand Cherokee 75.117
6. Toyota Highlander 66.026
7. Toyota Camry 61.505
8. Honda CR-V 58.579
9. GMC Sierra 56.617
10. Chevrolet Equionox 56.036

 

AutoRepublika

 

https://autorepublika.com/2022/04/10/ford-f-serije-i-dalje-bestseler-u-americi/

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: 2021. Honda Civic Type R FK8 Limited Edition

 

Poslednja edicija pre dolaska nove generacije Civica - ovaj ima 320KS/400Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Honda Civic Type R premijerno sledećeg meseca

 

223775-Honda Civic Type R.jpg

 

Honda je u januaru ove godine na Tokyo Auto Salonu izložila maskirani prototip nove generacije sportskog Civica Type R, dok će serijski model po najnovijim informacijama svetlost dana konačno ugledati tokom juna. U Hondi za novi Civic kažu da će podići lestvicu u pogledu stila, performansi, bezbednosti i naprednih tehnologija na tržištu kompaktnih vozila. Što se izgleda tiče, u Hondi su se odlučili za ublažavanje dosadašnjeg dizajnerskog pravca, dok su za unutrašnjost predviđeni digitalni instrumenti, ekran osetljiv na dodir, kvalitetniji materijali, sedišta novog dizajna...

 

Ranije vesti kažu da će novi Civic Type R biti nešto veći od sadašnjeg, a pominje se i viši nivo bezbednosti (uz Honda Sensing aktivne tehnologije). Pod haubom Civica Type R bi trebalo da bude 2.0 turbo benzinac sa oko 340KS. U paketu za Civic Type R će se naći i 6-stepeni manuelni menjač, prednji pogon, aero body kit, veliki zadnji spojler, sportski podešeno oslanjanje, sportski izduvni sistem sa tri izduvne cevi, Brembo kočnice, crvena kočiona klešta, kao i doterani enterijer sa sportskim sedištima i volanom, kao i crvenim sigurnosnim pojasevima i aluminijumskim pedalama. Što se cene tiče, britanski mediji očekuju da će novi Civic Type R koštati oko 35.000 funti (oko 41.500 evra). Treba podsetiti da su neke ranije nezvanične informacije govorile da bi novi Civic Type R navodno mogao da dobije hibridni pogonski sistem (sa ukupno oko 400KS) i pogon na sva četiri točka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda Civic: prvih 50 godina legendarnog modela

 

225149-honda civic 29.jpg

 

Debitovao je 1972. i od tada je našao više od 24 miliona kupaca širom sveta. Za razliku od ''dugovečnih'' Forda Modela T i VW ''Bube'', Civic je prošao kroz brojne promene. Zapravo, aktuelni model nema gotovo ništa zajedničko sa prvencem koji je na scenu stupio pre pola veka. Naravno, reč je o jednom od najuspešnijih modela automobila svih vremena, koji se i danas kotira veoma visoko, obezbedivši Hondi poziciju globalne automobilske kompanije. Pred nama je priča o popularnom Civicu:

 

Prethodnik

 

1300-Honda 28.jpg

 

Da bi se prvobitni Civic u potpunosti razumeo, nikako ne smemo zaobići ono što mu je prethodilo. Dotični model se zvao Honda 1300, lansiran 1969. U to vreme, radilo se o najvećem modelu japanske kompanije, a ujedno je bio i favorit osnivača, Soičira Honde (1906-1991.), koji je inisistirao da motor mora biti s vazdušnim hlađenjem. Problem je predstavljala loša prodaja, a Hondini inženjeri su shvatili da je potrebno nešto sasvim drugačije za komercijalni uspeh, kao i da moraju da pronađu način da ubede svog šefa u to.

 

Prva generacija

 

Honda-Civic-1972 27.jpg


Inženjeri su uspeli da poentiraju, tako da su dobili odobrenje od strane gospodina Honde. To je otvorilo vrata za novi Civic, koji je zaista bio radikalno drugačiji u poređenju sa 1300. Inicijalno ga je pogonio novi 1.2 motor, u potpunosti ažuriran za 1972. Što se karoserijske konfiguracije tiče, ona je dolazila u ''fastback'' stilu. Pogon je bio na prednje točkove, uz nezavisno ogibljenje na sva četiri točka. Dok se 1300 isključivo prodavao u Japanu i okolnim zemljama, Civic je odmah napravio mnogo veći komercijalni uspeh, našavši se na tržištima poput evropskog i severnoameričkog, čemu je doprinela povećana potražnja za ekonomičnim vozilima. Do kraja 1975. globalna prodaja je probila brojku od 200.000 jedinica.

 

Razvoj

 

civic-1975 26.jpg

 

Tokom sedmogodišnjeg životnog ciklusa, prvobitni Civic je postepeno unapređivan na nekoliko načina. Promene na stajlingu nisu bile značajne, a u ponudu je uključen i karavan. Radna zapremina motora je podignuta na 1.5 litara.

 

Druga generacija

 

1982-honda-civic 25.jpg

 

Na scenu je stupila 1979., podsećajući na prethodnu na mnogo načina. Doduše bila je veća, s više ''uglovanim'' stajlingom, reflektujući trendove na planu automobilskog dizajna u toj dekadi. Po prvi put, Honda je kreirala trozapreminsku limuzinu sa četvoro vrata, poznatu pod nazivom Ballade.

 

Treća generacija

 

honda-civic-si 24.jpg

 

Samo četiri godine nakon lansiranja druge generacije Civica, Honda ju je zamenila trećom. Ovoga puta se radilo o modelu potpuno različitom od prethodnih. Bio je dostupan kao ''oštro'' dizajniran hečbek i konvencionalnija limuzina. Dva druga derivata su dobila i drugačije nazive. CRX je kombinovao mehaniku Civica sa sportski izraženijom kupe karoserijom, dok je Shuttle (poznat i kao Wagon ili Wagovan) bio karavan s petoro vrata, dostupan s pogonom na prednje ili sve točkove.

 

Četvrta generacija (sa VTEC sistemom)

 

Civic-limuzina-cetvrta-generacija 23.jpg

 

Novi Civic je debitovao 1987. Veći nego ranije, s revidiranim ogibljenjem, ponovo je bio dostupan u limuzinskoj i hečbek formi, uz CRX i Shuttle/Wagon derivate. Ovo je bila prva generacija Civica koja je profitirala na Hondinom VTEC sistemu elektronske regulacije razvoda smeše i rada ventila. Uvođenjem drugačijih bregova bregastog vratila u igru, isti motor je mogao biti optimizovan u cilju pružanja više snage ili ekonomičnosti, u zavisnosti toga kako ga vozač koristi.

 

Peta generacija

 

1993-1995_Honda_Civic_GL 22.jpg

 

Ponovo nakon četiri godine, novi Civic je bio lansiran 1991. Stajling je bio prilično sličan onom prethodnog modela, ali su ivice bile zaobljenije, što je ukazivalo na pojačanu zainteresovanost za aerodinamiku. Kupe se ovoga puta pridružio hečbeku i limuzini, zadržavajući naziv ''Civic''. Novi CRX, i dalje usko povezan sa Civicom, bio je sportski model s targa krovom, poznat kao ''Del Sol''.

 

Šesta generacija

 

honda-civic-hatch-1996 21.jpg

 

Šesto po redu izdanje Civica prodavano je u potpunosti u 20. veku, i to s dodatnim karoserijskim varijantama. Novajlija se mogao naručiti kao kupe, hečbek s troje ili petoro vrata, limuzina s četvoro vrata i karavan poznat kao “Aerodeck”, što je naziv prethodno korišćen za sličnu verziju većeg Accorda. Novina u ovoj generaciji je bio CVT menjač, dok su konvencionalni manuelni i automatik takođe bili dostupni.

 

Prvi Type R

 

honda-civic-type-r-1997 20.jpg

 

Hondina ''Type R'' oznaka označava najmoćnije verzije unutar određenog modela. Prvi put je primenjena na Civic iz 1997. Ako se nekome ovo čini prilično rano, razlog je taj što se prvenac prodavao isključivo u Japanu. Radilo se o verziji originalno 1.8 motora sa skraćenim hodom klipova, što je bila praksa viđena kod drugih modela. Uz pomoć VTEC tehnologije, mogao je da se vrti na spektakularnih 9.000 obrtaja i proizvede 185 konja iz samo 1.6 litara radne zapremine.

 

Sedma generacija

 

800px-2002_Honda_Civic_VTEC_SE_Sport 19.jpg


Prvi Civic u 21. stoleću je ''porastao'' na sve strane u odnosu na direktnog prethodnika, čemu je korespondirao funkcionalniji i prostraniji kabinski prostor. Što se karoserijskih varijanti tiče, u igri su bile limuzina, kupe i hečbek, bez karavana ovoga puta. Sa ovom generacijom, Civic je dostigao proizvodnju od 16 miliona jedinica. Gotovo polovina je prodata u Severnoj Americi, gde je bio treći najprodavaniji putnički automobil i ukupno sedmo najpopularnije vozilo 2004. godine. Honda je u to vreme tvrdila da bi Civic bio 13. u regionu da je nastupao kao zasebna marka.

 

Novi Type R

 

pmlautomobili_civic_TypeR 18.jpg


Dok je prvobitni Type R bio rezervisan isključivo za Japan, sledeći se čak nije ni proizvodio u ''Zemlji izlazećeg Sunca'', već je silazio s proizvodnih linija fabrike u Svindonu u Engleskoj. Evropska verzija Type R-a je bila opremljena 2,0-litarskim VTEC motorom koji je isporučivao oko 200 ks, dok je japanska verzija bila još snažnija sa 215 konja, uz asistenciju kraćih prenosnih odnosa i diferencijala s ograničenim proklizavanjem.

 

Type S

 

civic-type-s-honda 17.jpg


Kupci kojima se sviđao koncept ''hotheč'' Civica, ali nisu mogli da priušte Type R, imali su u okviru sedme generacije interesantnu opciju u vidu Type S modela. Prodavan isključivo kao hečbek s petoro vrata (R je uvek bio model s troje vrata do tada), izgledao je u velikoj meri kao manje snažni modeli, ali je njegov motor i te kako pravio razliku. Radilo se o jedinici radne zapremine 2.0 litra i 160KS, što je bila impresivna snaga u to vreme. Isto može da se kaže za pravolinijsko ubrzanje, mada su kritike išle na konto upravljivosti.

 

Prvi hibrid

 

honda-civic-hibrid 16.jpg


Honda je uvela svoj Integrated Motor Assist benzinsko-električni hibridni sisem na tržište sa Insightom 1997. ali ga nije implementirala u neki ''mejnstrim'' model do 2003. Te godine lansiran je Civic Hybrid (ili IMA), koji je kombinovao 1.3 agregat (koji se nije nalazio u bilo kojem drugom Civicu a poznajemo ga iz Jazza) i elektromotor. Oficijelne brojke koje su se ticale potrošnje bile su impresivne, ali to je moglo delom da se pripiše i izuzetno dugačkim prenosnim odnosima. Bio je dostupan isključivo u limuzinskoj karoserijskoj verziji.

 

Prvi dizel

 

Honda-Civic_2001 15.jpg

 

Honda je odbijala da ima bilo šta s dizel motorima, da bi na kraju zbog potražnje od stane evropskih kupaca bila prisiljena da promeni svoju politiku. Prvi dizel Civic se pojavio 2003. godine, 31 godinu nakon rođenja ovog kultnog modela. Honda je imala dizel motor u razvoju, ali on nije bio spreman u to vreme. Umesto toga, u Civic je instalirana 1.7 jedinica proistekla iz saradnje sa Isuzuom i General Motorsom. Ovaj motor se prozvodio u Poljskoj, a svoje mesto je pronašao i u nekim Opelovim modelima.

 

Osma generacija

 

Honda-Civic-5D-VII 14.jpg


U ranim danima, Civic koji se prodavao u nekoj zemlji, bio je manje-više identičan kao i onima koji su kupce pronalazili u drugim. Međutim, to se u potpunosti promenilo 2005. Generalno, u Svindonu su se proizvodili hečbek modeli s troje i petoro vrata namenjeni evropskom tržištu, dok su limuzine i kupei bili prodavani u drugim regionima. Ipak, stvari nisu bile tako jednostavne kako zvuči. Namerno ''gledanje kroz prste'' što se poslovne politike tiče je značilo da je Civic bilo koje vrste mogao da se nađe u izvesnoj zemlji.

 

Novi izgled

 

eng_pl_FRONT-SPLITTER-HONDA-CIVIC-VIII-TYPE-S 13.jpg


Honda je prethodnih godina nailazila na kritike da Civic izgleda bezlično. Međutim, to nikako ne može da se kaže za konceptni model predstavljen u Ženevi 2005. čija je agresivna pojava izazvala izuzetnu pažnju publike. Ono što je bilo sjajno je što serijska verzija, koja je krenula sa proizvodnjom par meseci kasnije, nije bila mnogo ublažena u odnosu na sudiju. Suvišno je reći da je Hondin imidž ovim modelom podignut ne za stepenik, već za dva stepenika više.

 

Još jedan Type R

 

type-R-VIII 12.jpg

 

Do sada je bilo neizbežno da Type R verzija novog Civica pristigne pre ili kasnije. Zapravo, ovoga puta se radilo o dve. Japan je dobio svoju limuzinsku varijantu s četvoro vrata, dok se u Svindonu proizvodio hečbek sa troje vrata za ostala tržišta. Ovi modeli su koristili neznatno različite verzije istog ''visokoturažnog'' VTEC pogonskog agregata radne zapremine 2.0 litra. Japanski je bio nešto snažniji (225KS), ali i evropski sa svojom 201KS nije bio ''mačji kašalj''.

 

Deveta generacija

 

honda-civic-3.5-star-car 11.jpg


Civic za 2011. je zadržao radikalni stajling prethodnika, koji se pokazao izuzetno popularnim. Ponovo, ponuda je bila podeljena na evropske hečbeke s jedne strane, i limuzine i kupee za druga tržišta s druge. Lansiranje hečbeka, koji je po planu uvek pristizao nakon drugih modela, kasnilo je zbog katastrofalnog zemljotresa u Japanu i poplava na Tajlandu, gde su proizvođeni mikročipovi za ovaj model. Honda je uradila nemoguće u tim okolnostima, učinivši Civic dostupnim kupcima sa samo par nedelja kašnjenja.

 

Tourer

 

honda_civic_gen_9 10.jpg


Honda je 2014. lansirala karavansku verziju devete generacije Civica, koja je nosila oznaku ''Tourer''. Sa prtljažnim prostorom od 624 litra, napravljen je ogroman pomak u odnosu na vrlo dobrih 477 litara korisne zapremine kod hečbeka. Računajući na mogućnost prevoza težeg prtljaga, neke osrednje težine, kao i vožnju s praznim prtljažnikom, Tourer je imao trostepeno podešavanje rada amortizera na zadnjem ogibljenju, koje je manuelnim putem regulisao vozač. Prednje ogibljenje nije bilo podesivo, jer za takav automobil to nije bilo potrebno.

 

Turbo Type R

 

type-r civic 09.jpg


Honda je u potpunosti revidirala pristup Type R varijanti kada je reč o modelu lansiranom 2015. Motor je doduše poticao iz iste porodice kao i ranije, ali po prvi put sa turbopunjačem. Nažalost, visoki obrtaji su postali stvar prošlosti, budući da je turbo jedinica ''gubila dah'' pri 7.000 obrtaja, gde su raniji atmosferci tek zauzimali ''niski start''. Međutim, snaga je značajno povećana, i to na 310 konja, čime je ovaj Civic bio daleko najmoćniji i najperformantniji do tada.

 

Trkački Tourer

 

btcc-tourer 08.jpg


Honda je bila dominantna sila u BTCC (British Touring Car Championship) seriji tokom ranih 2010-ih, osvojivši dve titule u vozačkoj i četiri u konkurenciji konstruktora i timova u periodu od samo četiri sezone. U centru pažnje su naravno bili hečbek Civici. Međutim, 2014. u igru ulazi Tourer, prvi karavan viđen u BTCC-u u dve decenije. Optimizam pred sezonu je bio na visokom nivou uprkos aerodinamičkoj manjkavosti karavana u poređenju sa limuzinskim i hečbek rivalima. Mada je Tourer uspeo da dođe do par pobeda, nije bio ozbiljan konkurent za titulu. Nakon samo jedne sezone, Honda se vratila na hečbek trkače nastavivši šampionski niz.

 

Sportski uspesi

 

CIVIC-WTTC 07.jpg

 

Civic se takođe takmičio u WTCC-u (World Touring Car Championship), koji se održavao od 2005. do 2017., kao i u seriji koja ga je nasledila, World Touring Car Cupu, ali s manje uspeha nego što je to bio slučaj u Velikoj Britaniji. Osim titule u konkurenciji proizvođača 2013., Civic nije postigao veće uspehe u WTCC-u, ali je uknjižio 40 pobeda, što je u proseku nešto više od dve po sezoni.

 

Brdsko-brzinske ambicije

 

honda-civic 06.jpg

 

Civic nije uspehe postizao samo na kružnim trkačkim stazama. Naime, 2016. se Type R takmičio na zatvorenoj ruti u Krejgantletu kraj Belfasta, postavši prvi u potpunosti standardni automobil koji je zabeležio poene u tada 69-godišnjoj istoriji British Hillclimb Championshipa. Do sada je jedino Lexus RC F ponovio taj uspeh u Krejgantletu, ali je bio značajno sporiji.

 

Deseta generacija

 

civic-x 05.jpg

 

Po prvi put nakon mnogo vremena, Civic je 2015. postao jedinstven za sva tržišta, bez značajnih razlika sem karoserijskog stila. Ista platforma je korišćena za limuzinu, hečbek i kupe, gde su sve nove verzije bile duže i niže od prethodnih modela, ''oplemenjene'' sofisticiranim multiling zadnjim ogibljenjem. Jedan od dostupnih motora je bio 1.0 benzinac sa turbopunjačem. Ova jedinica je čak bila manja od one iz prvobitnog Civica, ali s dotičnih 130 ks, originalni model bi bio prava trkačka mašina  te davne 1972. godine kada je stupio na scenu.

 

I naravno… Type R

 

04 civic.jpg

 

Naredni Type R je lansiran 2017. Baziran na odgovarajućem Civic hečbeku, poseduje isti 2.0 turbomotor kao i prethodnik, ali je snaga podignuta na 320 konja. U aprilu iste godine, Type R je postavio novi rekord u klasi serijskih automobila sa prednjim pogonom na legendarnom Nirburgringu (7:42,8). Doduše, korišćene su nestandardne ali legalne gume, a automobil je bio opremljen zaštitnim kavezom, čija je masa bila kompenzovana uklanjanjem zadnjih sedišta i info-zabavnog sistema.

 

Današnji Civic

 

28-civic-honda 03.jpg


Aktuelna, 11. generacija popularnog japanskog modela je na scenu stupila 2021., a dostupna je u limuzinskoj i hečbek varijanti. Kupe i karavan su stvar prošlosti, mada bismo novu Integru mogli okarakterisati u suštini kao kupe verziju Civica. Ulazni motor je 1.5 turbobenzinac, a dostupna je i 2.0 atmosferska jedinica. S obzirom na ubrzano nestajanje dizel motora sa scene, ne treba da iznenađuje što se Honda vratila svojoj nekadašnjoj politici da u ponudu ne stavlja Civic s motorom koji sagoreva naftu.

 

Type R? O, da

 

01_2023_Honda_Civic_Type_R 02.jpg


Naravno, i Type R je u igri, ili preciznije - biće uskoro. Po Hondi, jedan primerak je kompletirao brz krug na stazi Suzuka, čuvenom domu Grand Prix trka u Japanu, za 2 minuta, 23,120 sekundi. Ovo je novi rekord u kategoriji serijskih automobila s prednjim pogonom, za 0.873 sekunde bolji u odnosu na rezultat koji je postigao Type R Limited Edition 2021.

 

e:HEV

 

30-civic-e-hev-honda 01.jpg

 

Honda proizvodi hibridne Civice još od IMA iz 2003. Najnoviji je e:HEV, koji s prodajom kreće u jesen 2022. ''Konvencionalna'' snaga dolazi iz 2.0 benzinskog agregata, čiju podršku čine dva elektromotora. Sistem ukupno isporučuje 184KS, dok oficijelna potrošnja iznosi oko 4.7 litara goriva na 100 pređenih kilometara.

 

Priredio: Pavle Barta

 

preuzeto sa - automotoshow.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najava za novu Hondu Civic Type R

 

Budući da je premijera novog Civica Type R blizu, Honda je kao najavu za njegov skori dolazak objavila novi video koji prikazuje maskirani test primerak na Nirburgringu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Nemačkoj novi civic startuje sa 31.900 evra (Elegance).

Cene u GB su Elegance £29,595, Sport £30,595 i Advance £32,595. Ulazna jako slična kao za HRV ( £ 29.410 ), ali je top HRV ( £ 34.850) skuplji nego top civic.

Bazno ima 11 air bagova…

Civic 2,0 hibrid sa 184 ks „juri“ 180, ubrzava za 7,8 ... a po WLTP emituje CO2 i troši manje nego HRV 1,5 hibrid sa 130 ks.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već na prvu deluje da je puno para 31.900 za novi civic baznjak u Nemačkoj.
Ali, u toj istoj Nemačkoj, Corolla HB, ako je 2,0 hibrid (što je motorizacijom copy-paste za novi civic ), ima cene od 31.750 do 40.600.
https://www.toyota.de/content/dam/toyota/nmsc/germany/downloads/corolla/Toyota_Corolla_PL_06_22_f.pdf
Ulazna cena joj je ista uz 2.0 hibrid, a gornja cena joj je značajno viša nego za novi civic.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...