moron 3692 Posted November 24, 2021 Jedan Honda fan mi ovo (ispod) poslao uz objašnjenje ( "prevod") da je u Turskoj startovala prodaja novog civica 11. generacije (sedan verzije) i to sa 1,5 T motorom. Ako bi to bilo tačno, to bio bio veliki preokret u ranijim najavama, koje su glasile da će civic 11. generacije u Evropi navodno biti dostupan samo kao hibrid ( osim zaType R verziju ( tj. 2,0T ), za koju nije bilo dileme da će biti klasična). https://honda.com.tr/otomobil/modeller/honda-civic-sedan Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 14, 2021 Honda objavila nove najavne slike novog Civica Type R Nakon seta najavnih slika u oktobru, Honda je objavila još nekoliko novih fotografija sledeće generacije sportskog Civica Type R. Naravno, automobil je i dalje pod maskom, budući da je premijera najavljena za sledeću godinu. U Hondi za novi Civic kažu da će podići lestvicu u pogledu stila, performansi, bezbednosti i naprednih tehnologija na tržištu kompaktnih vozila. Što se izgleda tiče, u Hondi su se odlučili za ublažavanje dosadašnjeg dizajnerskog pravca, dok su za unutrašnjost predviđeni digitalni instrumenti, ekran osetljiv na dodir, kvalitetniji materijali, sedišta novog dizajna... Ranije vesti kažu da će novi Civic Type R biti nešto veći od sadašnjeg, a pominje se i viši nivo bezbednosti (uz Honda Sensing aktivne tehnologije). Pod haubom Civica Type R bi trebalo da bude 2.0 turbo benzinac sa oko 340KS. U paketu za Civic Type R će se naći i 6-stepeni manuelni menjač, prednji pogon, aero body kit, veliki zadnji spojler, sportski podešeno oslanjanje, sportski izduvni sistem sa tri izduvne cevi, crvena kočiona klešta, kao i doterani enterijer sa sportskim sedištima i volanom. Što se cene tiče, britanski mediji očekuju da će novi Civic Type R koštati oko 41.000 evra. Treba podsetiti da su neke ranije nezvanične informacije govorile da bi novi Civic Type R navodno mogao da dobije hibridni pogonski sistem (sa ukupno oko 400KS) i pogon na sva četiri točka. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 25, 2021 Honda Civic Type R Prototype na Tokyo Auto Salonu Honda je potvrdila da će sledećeg meseca na Tokyo Auto Salonu (od 14. do 16. januara) izložiti i prototip nove generacije sportskog Civica Type R. To znači da će automobil na tom sajmu i dalje imati kamuflirani eksterijer, dok će zvanična premijera serijskog modela biti održana kasnije tokom 2022. godine. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 12, 2022 Hondin aktuelni Civic Type R pred penzionisanje oborio još jedan rekord staze Dok u Hondi uveliko testiraju Civic Type R nove generacije koji će biti predstavljen ove godine, aktuelni CTR koji je na korak do penzionisanja nastavlja da obara rekorde na kružnim stazama širom sveta u klasi automobila sa prednjim pogonom. Nakon najboljih ostvarenih vremena na stazama Hungaroring (Mađarska), Estoril (Portugal), Silverstone (Velika Britanija), Spa-Francorchamps (Belgija), Magny-Cours (Francuska) i Suzuka (Japan), Civic Type R u džepu ima najbolje vreme kruga i na australijskoj stazi The Bend Motorsport Park. Iza upravljača oba CTR-a (standardna i Limited Edition verzija) bio je trkač Tony D’Alberto koji je sa standardnim CTR-om 4,95 kilometara dug krug staze „zatvorio“ za dva minuta i 13.251 sekundi. Odmah nakon toga, u fabrički dorađenoj (poslednjoj/pozdravnoj) verziji Limited Edition, koja nije snažnija, ali je lakša skoro 23 kilograma u odnosu na standardnu verziju, D’Alberto je stazom prošao za dva minuta i 12.260 sekundi i tako CTR-u osigurao sedmu stazu s najboljim ostvarenim vremenom. Za obaranje rekordnog vremena na najčuvenijoj i najtežoj stazi Nürburgring Nordschleife, koje još uvek drži Renault Mégane RS Trophy-R, ipak će biti zadužen novi Civic Type R. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3692 Posted February 21, 2022 Čuh danas da će novi ( "obični") civic 11. generacije za Evropu biti dostupan samo sa 2,0 hibridom ( koji inače trenutno koristi i CRV). Naravno, biće i novi Type R, sa svojom nešto malo unapredjenom 2,0T motorizacijom. Ako proizvodnja "običnog" novog civica za Evropu krene u junu/julu (kako je planirano), kod nas bi u idealnim okolnostima mogao najranije da se pojavi u septembru ili oktobru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 24, 2022 Honda predstavila hibridni Civic za Evropu ; najavila dva crossovera Honda je predstavila hibridnu verziju modela Civic za evropsko tržište, a takođe je najavila dolazak dva crossovera na Stari kontinent. Iz Honde kažu da lansiranje modela Civic e:HEV kompletira elektrifikaciju njene evropske ponude. Automobil pokreće 2.0 benzinski motor uparen sa dva električna motora i manjom baterijom. Ukupno ovaj pogon razvija 181KS/315Nm obrtnog momenta, a iz Honde žele emisiju CO2 manju od 110 g/km. Međuosovinsko rastojanje je 35 mm duže u odnosu na prethodnu generaciju Civica, tako da na prostor u unutrašnjosti ne bi trebala negativno uticati hibridizacija. Najbolje opremljene verzije imaju digitalni klaster i 9-inčni centralni ekran osetljiv na dodir. Aluminijumska hauba pomaže u smanjenju težine, a nazad su moderna svetla. Prodaja u Evropi počinje na jesen. Osim Civica, Honda je za sledeću godinu najavila dva nova crossovera, jedan kao potpuno električni SUV iz B segmenta, i drugi veći hibridni SUV iz C segmenta. Električni model je najavljen e:Ny1 Prototype konceptom, a iako još nema detalja iz Honde kažu da će biti spoj dinamike, tehnologije i dizajna. Takođe, dodali su da će biti ''sjajna opcija za porodice koje traže svoj prvi električni automobil'', ali informacija o ceni, dometu i performansama zasad nema. Za drugi crossover postoji samo skica, zna se da će veličinom otprilike odgovarati modelu CR-V, ali da neće biti njegov zamenik. Novi CR-V sa dodatnom plug-in hibridnom opcijom se očekuje naredne godine. Novi još neimenovani SUV će imati agresivan dizajn, a možda i pogon na sva četiri točka. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 1, 2022 WhatCar?: Honda Civic Pogledajte šta je novo u vezi sa jedanaestom generacijom Honde Civic, čime to ''udara'' na Golfa: Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3692 Posted April 1, 2022 Opet ga zeza "Headroom" pozadi ... 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 5, 2022 AutoExpress: Honda Civic Honda je poslušala većinu sveta i skinula sve one budalaštine od agresivnog dizajna sa starog Civica, i napravila ga tako mnogo lepšim: Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3692 Posted April 5, 2022 Znači, i ovaj misli da "duži" od 6 stopa pozadi ne treba ( ne mogu ) da sede ... Koja korist što su povećali Wb i prostor za kolena pozadi, kada je pozadi ostalo problematično za glave visokih ljudi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 8, 2022 Novi Civic Type R postavio rekord na Suzuki Potpuno novi Honda Civic Type R sa prednjim pogonom postigla je rekordno vreme od svega 2 minuta i 23,120 sekunde koliko mu je bilo potrebno da napravi jedan krug na Suzuka stazi (Suzuka International Racing Course), saopštio je popularni japanski proizvođač automobila. Testiranje tog modela predstavlja proveru finalnih performansi pre ulaska u proizvodnju, dok je debi planiran već na leto 2022. godine. Prethodni rekord kruga na Suzuka stazi držala je Honda Civic Tipe R Limited Edition 2021 koja poseduje vrhunsku sportsku opremu za postizanje izuzetnih rezultata, dok se novi rekorder pokazao još bolje. Pogledajte premijerno kako je iz perspektive vozača izgledala test vožnja na kojoj je postignut rekord: PR saopštenje Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 11, 2022 AutoTopNL: Honda Civic Type R Sa 386KS/580Nm od 0-275 km/h, umesto fabričkih 320KS/400Nm: Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3692 Posted April 11, 2022 Ford F Serije i dalje bestseler u Americi "Kraj marta u automobilskoj industriji označava da je vreme za objavu prodajnih rezultata. Dok su nekada proizvođači veoma uredno objavljivali brojke svakog meseca, već neko vreme trend je onaj prema kom to urade na tromesečnom nivou. I, ni ovaj put nema nekih velikih iznenađenja, pa smo opet videli dominaciju krosovera, terenaca i pikap kamioneta, dok se na listi deset najprodavanijih vozila našla samo jedna putnička limuzina... Mediji se slažu da je najveći gubitnik nova generacija modela Honda Civic. Nekadašnji popularni koncept koji se često borio i za „top 5“ poziciju je ovaj put završio tek kao 23. sa 38.515 isporučenih primeraka. U svakom slučaju, ovo je lista deset najprodavanijih vozila u Americi u periodu od januara do marta ove godine: 1. Ford F-Series 140.701 2. Ram Pickup 127.116 3. Chevrolet Silverado 118.796 4. Toyota RAV4 101.192 5. Jeep Grand Cherokee 75.117 6. Toyota Highlander 66.026 7. Toyota Camry 61.505 8. Honda CR-V 58.579 9. GMC Sierra 56.617 10. Chevrolet Equionox 56.036 AutoRepublika https://autorepublika.com/2022/04/10/ford-f-serije-i-dalje-bestseler-u-americi/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 22, 2022 AutoTopNL: 2021. Honda Civic Type R FK8 Limited Edition Poslednja edicija pre dolaska nove generacije Civica - ovaj ima 320KS/400Nm: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 22, 2022 Nova Honda Civic Type R premijerno sledećeg meseca Honda je u januaru ove godine na Tokyo Auto Salonu izložila maskirani prototip nove generacije sportskog Civica Type R, dok će serijski model po najnovijim informacijama svetlost dana konačno ugledati tokom juna. U Hondi za novi Civic kažu da će podići lestvicu u pogledu stila, performansi, bezbednosti i naprednih tehnologija na tržištu kompaktnih vozila. Što se izgleda tiče, u Hondi su se odlučili za ublažavanje dosadašnjeg dizajnerskog pravca, dok su za unutrašnjost predviđeni digitalni instrumenti, ekran osetljiv na dodir, kvalitetniji materijali, sedišta novog dizajna... Ranije vesti kažu da će novi Civic Type R biti nešto veći od sadašnjeg, a pominje se i viši nivo bezbednosti (uz Honda Sensing aktivne tehnologije). Pod haubom Civica Type R bi trebalo da bude 2.0 turbo benzinac sa oko 340KS. U paketu za Civic Type R će se naći i 6-stepeni manuelni menjač, prednji pogon, aero body kit, veliki zadnji spojler, sportski podešeno oslanjanje, sportski izduvni sistem sa tri izduvne cevi, Brembo kočnice, crvena kočiona klešta, kao i doterani enterijer sa sportskim sedištima i volanom, kao i crvenim sigurnosnim pojasevima i aluminijumskim pedalama. Što se cene tiče, britanski mediji očekuju da će novi Civic Type R koštati oko 35.000 funti (oko 41.500 evra). Treba podsetiti da su neke ranije nezvanične informacije govorile da bi novi Civic Type R navodno mogao da dobije hibridni pogonski sistem (sa ukupno oko 400KS) i pogon na sva četiri točka. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 2, 2022 Honda Civic: prvih 50 godina legendarnog modela Debitovao je 1972. i od tada je našao više od 24 miliona kupaca širom sveta. Za razliku od ''dugovečnih'' Forda Modela T i VW ''Bube'', Civic je prošao kroz brojne promene. Zapravo, aktuelni model nema gotovo ništa zajedničko sa prvencem koji je na scenu stupio pre pola veka. Naravno, reč je o jednom od najuspešnijih modela automobila svih vremena, koji se i danas kotira veoma visoko, obezbedivši Hondi poziciju globalne automobilske kompanije. Pred nama je priča o popularnom Civicu: Prethodnik Da bi se prvobitni Civic u potpunosti razumeo, nikako ne smemo zaobići ono što mu je prethodilo. Dotični model se zvao Honda 1300, lansiran 1969. U to vreme, radilo se o najvećem modelu japanske kompanije, a ujedno je bio i favorit osnivača, Soičira Honde (1906-1991.), koji je inisistirao da motor mora biti s vazdušnim hlađenjem. Problem je predstavljala loša prodaja, a Hondini inženjeri su shvatili da je potrebno nešto sasvim drugačije za komercijalni uspeh, kao i da moraju da pronađu način da ubede svog šefa u to. Prva generacija Inženjeri su uspeli da poentiraju, tako da su dobili odobrenje od strane gospodina Honde. To je otvorilo vrata za novi Civic, koji je zaista bio radikalno drugačiji u poređenju sa 1300. Inicijalno ga je pogonio novi 1.2 motor, u potpunosti ažuriran za 1972. Što se karoserijske konfiguracije tiče, ona je dolazila u ''fastback'' stilu. Pogon je bio na prednje točkove, uz nezavisno ogibljenje na sva četiri točka. Dok se 1300 isključivo prodavao u Japanu i okolnim zemljama, Civic je odmah napravio mnogo veći komercijalni uspeh, našavši se na tržištima poput evropskog i severnoameričkog, čemu je doprinela povećana potražnja za ekonomičnim vozilima. Do kraja 1975. globalna prodaja je probila brojku od 200.000 jedinica. Razvoj Tokom sedmogodišnjeg životnog ciklusa, prvobitni Civic je postepeno unapređivan na nekoliko načina. Promene na stajlingu nisu bile značajne, a u ponudu je uključen i karavan. Radna zapremina motora je podignuta na 1.5 litara. Druga generacija Na scenu je stupila 1979., podsećajući na prethodnu na mnogo načina. Doduše bila je veća, s više ''uglovanim'' stajlingom, reflektujući trendove na planu automobilskog dizajna u toj dekadi. Po prvi put, Honda je kreirala trozapreminsku limuzinu sa četvoro vrata, poznatu pod nazivom Ballade. Treća generacija Samo četiri godine nakon lansiranja druge generacije Civica, Honda ju je zamenila trećom. Ovoga puta se radilo o modelu potpuno različitom od prethodnih. Bio je dostupan kao ''oštro'' dizajniran hečbek i konvencionalnija limuzina. Dva druga derivata su dobila i drugačije nazive. CRX je kombinovao mehaniku Civica sa sportski izraženijom kupe karoserijom, dok je Shuttle (poznat i kao Wagon ili Wagovan) bio karavan s petoro vrata, dostupan s pogonom na prednje ili sve točkove. Četvrta generacija (sa VTEC sistemom) Novi Civic je debitovao 1987. Veći nego ranije, s revidiranim ogibljenjem, ponovo je bio dostupan u limuzinskoj i hečbek formi, uz CRX i Shuttle/Wagon derivate. Ovo je bila prva generacija Civica koja je profitirala na Hondinom VTEC sistemu elektronske regulacije razvoda smeše i rada ventila. Uvođenjem drugačijih bregova bregastog vratila u igru, isti motor je mogao biti optimizovan u cilju pružanja više snage ili ekonomičnosti, u zavisnosti toga kako ga vozač koristi. Peta generacija Ponovo nakon četiri godine, novi Civic je bio lansiran 1991. Stajling je bio prilično sličan onom prethodnog modela, ali su ivice bile zaobljenije, što je ukazivalo na pojačanu zainteresovanost za aerodinamiku. Kupe se ovoga puta pridružio hečbeku i limuzini, zadržavajući naziv ''Civic''. Novi CRX, i dalje usko povezan sa Civicom, bio je sportski model s targa krovom, poznat kao ''Del Sol''. Šesta generacija Šesto po redu izdanje Civica prodavano je u potpunosti u 20. veku, i to s dodatnim karoserijskim varijantama. Novajlija se mogao naručiti kao kupe, hečbek s troje ili petoro vrata, limuzina s četvoro vrata i karavan poznat kao “Aerodeck”, što je naziv prethodno korišćen za sličnu verziju većeg Accorda. Novina u ovoj generaciji je bio CVT menjač, dok su konvencionalni manuelni i automatik takođe bili dostupni. Prvi Type R Hondina ''Type R'' oznaka označava najmoćnije verzije unutar određenog modela. Prvi put je primenjena na Civic iz 1997. Ako se nekome ovo čini prilično rano, razlog je taj što se prvenac prodavao isključivo u Japanu. Radilo se o verziji originalno 1.8 motora sa skraćenim hodom klipova, što je bila praksa viđena kod drugih modela. Uz pomoć VTEC tehnologije, mogao je da se vrti na spektakularnih 9.000 obrtaja i proizvede 185 konja iz samo 1.6 litara radne zapremine. Sedma generacija Prvi Civic u 21. stoleću je ''porastao'' na sve strane u odnosu na direktnog prethodnika, čemu je korespondirao funkcionalniji i prostraniji kabinski prostor. Što se karoserijskih varijanti tiče, u igri su bile limuzina, kupe i hečbek, bez karavana ovoga puta. Sa ovom generacijom, Civic je dostigao proizvodnju od 16 miliona jedinica. Gotovo polovina je prodata u Severnoj Americi, gde je bio treći najprodavaniji putnički automobil i ukupno sedmo najpopularnije vozilo 2004. godine. Honda je u to vreme tvrdila da bi Civic bio 13. u regionu da je nastupao kao zasebna marka. Novi Type R Dok je prvobitni Type R bio rezervisan isključivo za Japan, sledeći se čak nije ni proizvodio u ''Zemlji izlazećeg Sunca'', već je silazio s proizvodnih linija fabrike u Svindonu u Engleskoj. Evropska verzija Type R-a je bila opremljena 2,0-litarskim VTEC motorom koji je isporučivao oko 200 ks, dok je japanska verzija bila još snažnija sa 215 konja, uz asistenciju kraćih prenosnih odnosa i diferencijala s ograničenim proklizavanjem. Type S Kupci kojima se sviđao koncept ''hotheč'' Civica, ali nisu mogli da priušte Type R, imali su u okviru sedme generacije interesantnu opciju u vidu Type S modela. Prodavan isključivo kao hečbek s petoro vrata (R je uvek bio model s troje vrata do tada), izgledao je u velikoj meri kao manje snažni modeli, ali je njegov motor i te kako pravio razliku. Radilo se o jedinici radne zapremine 2.0 litra i 160KS, što je bila impresivna snaga u to vreme. Isto može da se kaže za pravolinijsko ubrzanje, mada su kritike išle na konto upravljivosti. Prvi hibrid Honda je uvela svoj Integrated Motor Assist benzinsko-električni hibridni sisem na tržište sa Insightom 1997. ali ga nije implementirala u neki ''mejnstrim'' model do 2003. Te godine lansiran je Civic Hybrid (ili IMA), koji je kombinovao 1.3 agregat (koji se nije nalazio u bilo kojem drugom Civicu a poznajemo ga iz Jazza) i elektromotor. Oficijelne brojke koje su se ticale potrošnje bile su impresivne, ali to je moglo delom da se pripiše i izuzetno dugačkim prenosnim odnosima. Bio je dostupan isključivo u limuzinskoj karoserijskoj verziji. Prvi dizel Honda je odbijala da ima bilo šta s dizel motorima, da bi na kraju zbog potražnje od stane evropskih kupaca bila prisiljena da promeni svoju politiku. Prvi dizel Civic se pojavio 2003. godine, 31 godinu nakon rođenja ovog kultnog modela. Honda je imala dizel motor u razvoju, ali on nije bio spreman u to vreme. Umesto toga, u Civic je instalirana 1.7 jedinica proistekla iz saradnje sa Isuzuom i General Motorsom. Ovaj motor se prozvodio u Poljskoj, a svoje mesto je pronašao i u nekim Opelovim modelima. Osma generacija U ranim danima, Civic koji se prodavao u nekoj zemlji, bio je manje-više identičan kao i onima koji su kupce pronalazili u drugim. Međutim, to se u potpunosti promenilo 2005. Generalno, u Svindonu su se proizvodili hečbek modeli s troje i petoro vrata namenjeni evropskom tržištu, dok su limuzine i kupei bili prodavani u drugim regionima. Ipak, stvari nisu bile tako jednostavne kako zvuči. Namerno ''gledanje kroz prste'' što se poslovne politike tiče je značilo da je Civic bilo koje vrste mogao da se nađe u izvesnoj zemlji. Novi izgled Honda je prethodnih godina nailazila na kritike da Civic izgleda bezlično. Međutim, to nikako ne može da se kaže za konceptni model predstavljen u Ženevi 2005. čija je agresivna pojava izazvala izuzetnu pažnju publike. Ono što je bilo sjajno je što serijska verzija, koja je krenula sa proizvodnjom par meseci kasnije, nije bila mnogo ublažena u odnosu na sudiju. Suvišno je reći da je Hondin imidž ovim modelom podignut ne za stepenik, već za dva stepenika više. Još jedan Type R Do sada je bilo neizbežno da Type R verzija novog Civica pristigne pre ili kasnije. Zapravo, ovoga puta se radilo o dve. Japan je dobio svoju limuzinsku varijantu s četvoro vrata, dok se u Svindonu proizvodio hečbek sa troje vrata za ostala tržišta. Ovi modeli su koristili neznatno različite verzije istog ''visokoturažnog'' VTEC pogonskog agregata radne zapremine 2.0 litra. Japanski je bio nešto snažniji (225KS), ali i evropski sa svojom 201KS nije bio ''mačji kašalj''. Deveta generacija Civic za 2011. je zadržao radikalni stajling prethodnika, koji se pokazao izuzetno popularnim. Ponovo, ponuda je bila podeljena na evropske hečbeke s jedne strane, i limuzine i kupee za druga tržišta s druge. Lansiranje hečbeka, koji je po planu uvek pristizao nakon drugih modela, kasnilo je zbog katastrofalnog zemljotresa u Japanu i poplava na Tajlandu, gde su proizvođeni mikročipovi za ovaj model. Honda je uradila nemoguće u tim okolnostima, učinivši Civic dostupnim kupcima sa samo par nedelja kašnjenja. Tourer Honda je 2014. lansirala karavansku verziju devete generacije Civica, koja je nosila oznaku ''Tourer''. Sa prtljažnim prostorom od 624 litra, napravljen je ogroman pomak u odnosu na vrlo dobrih 477 litara korisne zapremine kod hečbeka. Računajući na mogućnost prevoza težeg prtljaga, neke osrednje težine, kao i vožnju s praznim prtljažnikom, Tourer je imao trostepeno podešavanje rada amortizera na zadnjem ogibljenju, koje je manuelnim putem regulisao vozač. Prednje ogibljenje nije bilo podesivo, jer za takav automobil to nije bilo potrebno. Turbo Type R Honda je u potpunosti revidirala pristup Type R varijanti kada je reč o modelu lansiranom 2015. Motor je doduše poticao iz iste porodice kao i ranije, ali po prvi put sa turbopunjačem. Nažalost, visoki obrtaji su postali stvar prošlosti, budući da je turbo jedinica ''gubila dah'' pri 7.000 obrtaja, gde su raniji atmosferci tek zauzimali ''niski start''. Međutim, snaga je značajno povećana, i to na 310 konja, čime je ovaj Civic bio daleko najmoćniji i najperformantniji do tada. Trkački Tourer Honda je bila dominantna sila u BTCC (British Touring Car Championship) seriji tokom ranih 2010-ih, osvojivši dve titule u vozačkoj i četiri u konkurenciji konstruktora i timova u periodu od samo četiri sezone. U centru pažnje su naravno bili hečbek Civici. Međutim, 2014. u igru ulazi Tourer, prvi karavan viđen u BTCC-u u dve decenije. Optimizam pred sezonu je bio na visokom nivou uprkos aerodinamičkoj manjkavosti karavana u poređenju sa limuzinskim i hečbek rivalima. Mada je Tourer uspeo da dođe do par pobeda, nije bio ozbiljan konkurent za titulu. Nakon samo jedne sezone, Honda se vratila na hečbek trkače nastavivši šampionski niz. Sportski uspesi Civic se takođe takmičio u WTCC-u (World Touring Car Championship), koji se održavao od 2005. do 2017., kao i u seriji koja ga je nasledila, World Touring Car Cupu, ali s manje uspeha nego što je to bio slučaj u Velikoj Britaniji. Osim titule u konkurenciji proizvođača 2013., Civic nije postigao veće uspehe u WTCC-u, ali je uknjižio 40 pobeda, što je u proseku nešto više od dve po sezoni. Brdsko-brzinske ambicije Civic nije uspehe postizao samo na kružnim trkačkim stazama. Naime, 2016. se Type R takmičio na zatvorenoj ruti u Krejgantletu kraj Belfasta, postavši prvi u potpunosti standardni automobil koji je zabeležio poene u tada 69-godišnjoj istoriji British Hillclimb Championshipa. Do sada je jedino Lexus RC F ponovio taj uspeh u Krejgantletu, ali je bio značajno sporiji. Deseta generacija Po prvi put nakon mnogo vremena, Civic je 2015. postao jedinstven za sva tržišta, bez značajnih razlika sem karoserijskog stila. Ista platforma je korišćena za limuzinu, hečbek i kupe, gde su sve nove verzije bile duže i niže od prethodnih modela, ''oplemenjene'' sofisticiranim multiling zadnjim ogibljenjem. Jedan od dostupnih motora je bio 1.0 benzinac sa turbopunjačem. Ova jedinica je čak bila manja od one iz prvobitnog Civica, ali s dotičnih 130 ks, originalni model bi bio prava trkačka mašina te davne 1972. godine kada je stupio na scenu. I naravno… Type R Naredni Type R je lansiran 2017. Baziran na odgovarajućem Civic hečbeku, poseduje isti 2.0 turbomotor kao i prethodnik, ali je snaga podignuta na 320 konja. U aprilu iste godine, Type R je postavio novi rekord u klasi serijskih automobila sa prednjim pogonom na legendarnom Nirburgringu (7:42,8). Doduše, korišćene su nestandardne ali legalne gume, a automobil je bio opremljen zaštitnim kavezom, čija je masa bila kompenzovana uklanjanjem zadnjih sedišta i info-zabavnog sistema. Današnji Civic Aktuelna, 11. generacija popularnog japanskog modela je na scenu stupila 2021., a dostupna je u limuzinskoj i hečbek varijanti. Kupe i karavan su stvar prošlosti, mada bismo novu Integru mogli okarakterisati u suštini kao kupe verziju Civica. Ulazni motor je 1.5 turbobenzinac, a dostupna je i 2.0 atmosferska jedinica. S obzirom na ubrzano nestajanje dizel motora sa scene, ne treba da iznenađuje što se Honda vratila svojoj nekadašnjoj politici da u ponudu ne stavlja Civic s motorom koji sagoreva naftu. Type R? O, da Naravno, i Type R je u igri, ili preciznije - biće uskoro. Po Hondi, jedan primerak je kompletirao brz krug na stazi Suzuka, čuvenom domu Grand Prix trka u Japanu, za 2 minuta, 23,120 sekundi. Ovo je novi rekord u kategoriji serijskih automobila s prednjim pogonom, za 0.873 sekunde bolji u odnosu na rezultat koji je postigao Type R Limited Edition 2021. e:HEV Honda proizvodi hibridne Civice još od IMA iz 2003. Najnoviji je e:HEV, koji s prodajom kreće u jesen 2022. ''Konvencionalna'' snaga dolazi iz 2.0 benzinskog agregata, čiju podršku čine dva elektromotora. Sistem ukupno isporučuje 184KS, dok oficijelna potrošnja iznosi oko 4.7 litara goriva na 100 pređenih kilometara. Priredio: Pavle Barta preuzeto sa - automotoshow.rs 1 bane1321 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 23, 2022 Najava za novu Hondu Civic Type R Budući da je premijera novog Civica Type R blizu, Honda je kao najavu za njegov skori dolazak objavila novi video koji prikazuje maskirani test primerak na Nirburgringu: Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3692 Posted June 30, 2022 U Nemačkoj novi civic startuje sa 31.900 evra (Elegance). Cene u GB su Elegance £29,595, Sport £30,595 i Advance £32,595. Ulazna jako slična kao za HRV ( £ 29.410 ), ali je top HRV ( £ 34.850) skuplji nego top civic. Bazno ima 11 air bagova… Civic 2,0 hibrid sa 184 ks „juri“ 180, ubrzava za 7,8 ... a po WLTP emituje CO2 i troši manje nego HRV 1,5 hibrid sa 130 ks. 1 bane1321 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3692 Posted June 30, 2022 Već na prvu deluje da je puno para 31.900 za novi civic baznjak u Nemačkoj. Ali, u toj istoj Nemačkoj, Corolla HB, ako je 2,0 hibrid (što je motorizacijom copy-paste za novi civic ), ima cene od 31.750 do 40.600. https://www.toyota.de/content/dam/toyota/nmsc/germany/downloads/corolla/Toyota_Corolla_PL_06_22_f.pdf Ulazna cena joj je ista uz 2.0 hibrid, a gornja cena joj je značajno viša nego za novi civic. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 13, 2022 Nova Honda Civic Type R premijerno 20. jula Honda je u januaru ove godine na Tokyo Auto Salonu izložila maskirani prototip nove generacije sportskog Civica Type R, dok će serijski model konačno predstaviti kasnije ovog meseca (novi najavni video otkriva da će to biti 20. jula). U Hondi za novi Civic kažu da podiže lestvicu u pogledu stila, performansi, bezbednosti i naprednih tehnologija na tržištu kompaktnih vozila. Što se izgleda tiče, u Hondi su se odlučili za ublažavanje dosadašnjeg dizajnerskog pravca, dok su za unutrašnjost predviđeni digitalni instrumenti, ekran osetljiv na dodir, kvalitetniji materijali, sedišta novog dizajna... Ranije vesti kažu da će novi Civic Type R biti nešto veći od sadašnjeg, a pominje se i viši nivo bezbednosti (uz Honda Sensing aktivne tehnologije). Pod haubom Civica Type R bi trebalo da bude 2.0 turbo četvorocilindrični benzinac sa do 340KS. U paketu za Civic Type R će se naći i 6-stepeni manuelni menjač, prednji pogon, aero body kit, veliki zadnji spojler, nova hauba, crni točkovi, sportski podešeno oslanjanje, sportski izduvni sistem sa tri izduvne cevi, Brembo kočnice, crvena kočiona klešta, kao i doterani enterijer sa sportskim sedištima i volanom, kao i crvenim sigurnosnim pojasevima i aluminijumskim pedalama. Što se cene tiče, britanski mediji očekuju da će novi Civic Type R koštati oko 35.000 funti (41.500 evra). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 14, 2022 Nova Honda Civic Type R na prvoj slici Mada je zvanična premijera zakazana za 20. jul, jedna fabrička slika nove Honde Civic Type R se u javnosti pojavila i pre najavljene promocije. Više o novom Civicu Type R možete pročitati u prethodnom postu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 7, 2022 Nova Honda Civic Type R Honda je u januaru ove godine na Tokyo Auto Salonu izložila maskirani prototip nove generacije sportskog Civica Type R, a konačno je predstavljen i serijski model. Međutim, specifikacije o motoru i peformansama će biti saopšteni tek početkom jeseni, kada će i krenuti proizvodnja novog Civica Type R (prodaja u Evropi startuje inače početkom sledeće godine). Za sada je poznato da je pod haubom Civica Type R unapređeni 2.0 turbo četvorocilindrični benzinac (neki sajtovi pominju 325KS i 420 Nm), uz 6-stepeni manuelni menjač i prednji pogon. Kako bilo, u Hondi za novi Civic kažu da podiže lestvicu u pogledu stila, performansi, bezbednosti i naprednih tehnologija na tržištu kompaktnih vozila. U Hondi su se odlučili za ublažavanje dosadašnjeg dizajnerskog pravca, dok su za unutrašnjost predviđeni digitalni instrumenti, ekran osetljiv na dodir, kvalitetniji materijali... Novi Civic Type R je duži, širi i niži od prethodnika, a pominje se i viši nivo bezbednosti (uz Honda Sensing aktivne tehnologije). U paketu za Civic Type R sui i aero body kit, veliki zadnji spojler, nova hauba, crni točkovi, sportski podešeno oslanjanje, sportski izduvni sistem sa tri izduvne cevi, Brembo kočnice, crvena kočiona klešta i doterani enterijer sa sportskim sedištima i volanom, kao i crvenim sigurnosnim pojasevima i aluminijumskim pedalama. Što se boja tiče, u paleti su Championship White, Rallye Red, Racing Blue, Crystal Black i Sonic Grey boje. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 9, 2022 Paket opcione opreme za novu Hondu Civic Type R Među opcionom opremom koju će Honda nuditi uz novi CTR posebno se ističe zadnji spojler koji je napravljen od ugljeničnih vlakana. U poznatoj tluning kompaniji Mugen koja je decenijama vezana uz Hondine automobile verovatno će uskoro predstaviti svoju kreaciju na temu novog Civica Type R. Do tada, u Hondi su već predstavili paket opcione opreme s kojim će CTR biti još atraktivniji, ali i nešto lakši od standardne verzije. Posmatrano spolja, novi Civic Type R je dobio fiksni zadnji spojler koji je u ovom slučaju napravljen od ugljeničnih vlakana, što je skinulo jedan kilogram od mase automobila, a tu su i kućišta retrovizora čija crvena boja je sada ista kao boja na kočionim čeljustima, poklopcu centralne rupe na felmama i amblemima Honde. Među opcionom opremom je i nevidljiva folija koja štiti lak karoserije. Za još više crvenila u kabini, u kojoj dominiraju crvena prednja sedišta, aluminijumska glava ručice menjača može da bude obložena crvenom kožom, a delovi centralne konzole i obloga vrata su obloženi ugljeničnim vlaknima. Tu je i podloga za bežično punjenje mobilnog. Dok čekamo da Honda otkrije tehničke podatke o unapređenom dvolitarskom četvorocilindarskom turbo benzinskom motoru koji pokreće (i) novi CTR, prema nezvaničnim informacijama budući vlasnici mogu da računaju na 330KS i 420 Nmobrtnog momenta, što je 10 konja i 20 Nm više od potencijala motora iz prethodne generacije. Za distribuciju snage na prednju osovinu je zadužen unapređeni 6-stepeni ručni menjač. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 15, 2022 Honda predstavila Civic Type R s dodatnom opremom u Japanu Novi Civic Type R opremljen nekim (fabričkim) dodatnim detaljima, po prvi put je predstavljen javnosti. Automobil koji je u pitanju, prikazan je u rundi 4 Super GT šampionata 2022. u Japanu, održanoj na Fuji Speedwayu 6. i 7. avgusta. Najznačajnije unapređenje koje je Civic Type R primio kroz Honda Access program, je novo zadnje krilo od ugljeničnih vlakana. Ovo krilo ne samo što je jedan kilogram manje mase od standardnog, već je oštrijeg i agresivnijeg oblika, što bi trebalo da pomogne ostvarivanju boljeg vertikalnog aerodinamičkog pritiska. Takođe su intrigantna aerodinamička peraja na donjem delu krila. Dalje, ono što primećujemo je da ovaj Civic Type R dolazi u Sonic Gray Pearl finišu i poseduje jarko crvene obloge retrovizora, koje su u savršenom skladu sa crvenim čeljustima, crvenim oznakama i crvenim centralnim čepovima točkova. Honda Access odeljenje je takođe razvilo čitav niz komponenti enterijera za kultni ''hotheč''. One uključuju ploče na pragovima s osvetljenim Type R logoom, aluminijumsku ručicu menjača presvučenu crvenom kožom, trim od ugljeničnih vlakana i crvenog poliestera, posebne patosnice, bežični punjač za pametne mobilne telefone... Znamo da će Honda Access započeti prodaju dodatne opreme kupcima u Japanu u septembru, Međutim, ostaje nepoznanica da li će i druga tržišta takođe dobiti pristup dotičnim komponentama. Izvesni tehnički detalji u vezi s novim Civicom Type R, takođe su potvrđeni. Mada znamo da je u igri i dalje dvolitarski turbomotor, brojke koje se tiču snage i maksimalnog obrtnog momenta, nisu još uvek objavljene. Jedan izvor iz Japana tvrdi da će JDM varijante isporučivati 330 ks i 420 Nm, što su ozbiljne brojke budući da se radi o modelu sa pogonom na prednje točkove. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 3, 2022 Novi Civic Type R sa 330 konja Kao što su i obećali, iz Honde javljaju dodatne informacije u vezi sa novim Civicom Type R. Doduše, još uvek ne raspolažemo kompletnim podacima, ali ono znamo je da japanski ''hotheč'' isporučuje 330KS i 420 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dok model za američko tržište raspolaže sa 10 konja manje. I dalje je u igri K20C1 motor, u velikoj meri neizmenjen za potrebe novajlije, budući da prirast u snazi nije velik. U Hondi takođe ističu da je CTR sada prilagođeniji svakodnevnoj vožnji. Maksimalni obrtni moment je dostupan pri relativno niskih 2.600 o/min, pa ide sve do 4.000 obrtaja. Revidirani turbopunjač odlikuju optimizovane lopatice turbine, koje stvaraju veći pritisak kroz širi opseg i uz veću dozu efikasnosti. Tu je i sistem aktivnih ventila, koji omogućava da više gasova (i buke) izađe kroz izduv. Ipak, još uvek ne znamo kako se sve to prevodi u smislu performansi, jer Honda još uvek nije voljna da ''diskutuje'' o tome, mada znamo da aktuelni Type R drži rekord na stazi Suzuka, u vremenu od 2 minuta, 23.1 sekunde, što je 0.8 sekundi bolje od odlazećeg modela. Kao i kada je reč o prirastu snage, ni ovo se ne čini nekim velikim napretkom, ali ''otkidanje'' gotovo čitave sekunde na Suzuki zahteva više od dodatnih 10 konja. U Hondi takođe kažu da je novi Type R nešto duži i širi od prethodnika. Njegovo međuosovinsko rastojanje je duže 3.5 centimetara, trag prednjih točkova je širi za 2.5, a zadnjih 2 centimetra. Sistem ogibljenja je u potpunosti revidiran u odnosu na prethodni model. Naplaci su ''obuveni'' u Michelin Pilot Sport 4S pneumatike, što je značajan napredak u poređenju sa Continentalima na kojima je odlazeći model izlazio iz fabrike. Mada je prečnik naplataka spušten na 19 cola, gume su napred nešto šire. Ono što je ključno, a što nije još uvek zvanično potvrđeno je masa novog Civica Type R. Mada to Honda drži u tajnosti, po ''procurelim'' podacima iz brošure, novajlija teži 1.430 kilograma. Kada je o dizajnu reč, s njim smo imali prilike da se upoznamo u julu. On je definitivno sazreo, a veoma je dopadljiv i enterijer, s crno-crvenom kolor kombinacijom. Menjač je šestostepeni manuelni, a vozači dobijaju i R+ režim vožnje, kao i Individual, koji se može podešavati po nahođenju. Ne treba zaboraviti ni Honda LogR informativne monitore i skladištenje metrike performansi u realnom vemenu. Prilikom lansiranja je dostupno pet boja - Championship bela, Rallye crvena, Crystal Pearl crna, Sonic Pearl siva i Boost plava. Što se ''procurelih'' informacija tiče, istaći ćemo finalni prenosni odnos od 3.842:1 u poređenju sa 4.111:1 odlazećeg automobila. Mada se radi o samo 6.5% dužem prenosnom odnosu, biće interesantno videti do koje mere će to promeniti karakter CRT-a. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites