Jump to content
vladap

Lancia Lybra - ventilator u kabini povremeno ne radi / pali se sa zakašnjenjem

Recommended Posts

Ventilator u kabini radi, odnosno u zadnje vreme više ne radi, čudno kao da mu pulsira napajanje (zvuk bih opisao kao da zakačuje za nešto, kao da vibrira).

Kada se pokrene rukom nema šuma, ni mehaničke opstrukcije. Kad se ne uključi čuje se kao da proradi na sekund a onda ništa. Posle 30-tak sedundi automatika klime ponovo pokuša da ga uključi i opet sve ispočetka.

Malo je hladno da čačkam oko njega a nemam ni vremena. Da ostavim auto da neko čačka oko toga?

Jel se to desilo nekom? Dal da jurim novi ventilator ili je crko nešto ozbiljnje u automatici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako da znam šta je ?

elektronika ili ventilator?

Dijagnostika ne "vidi" klimu!

Ima tamo i neki relej(ili već šta) na motoru ventilatora, moze li motor da se ispita bez njega?

Jedino da sve razmontiram al mi se ne mili po ovoj zimi :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre par dana konačno stao.

Razmontiran (postoji vrlo korisno uputstvo ovde kod nas na forumu). Izgoreo stator.

Polovan ventilator - 6000din.( samo jedan tip od deset pozvanih brojeva ga je imao)!

Stari odnet na vinklovanje ako bude uspelo - javiću.

STOP :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav kolege.

Zanima me da li je neko imao slican problem i da li postoji uradi sam resenje.

Naime problem je u odlozenom startu ventilacije.Kada upalim ventilaciju ventilator uopste ne reaguje nekih 20ak do 30 km,onda proradi i sve funkcionise normalno do gasenja automobila...

U pocetku sam mislio da je riknuo ventilator posto su osiguraci ok,i onda sasvim slucajno u toku voznnje upalim ECON kad posle 20ak predjenih km sve proradi...poce da duva normalno,reaguje na sve komande...ugasim,upalim sve radi...ali samo dok ne ugasim auto...onda sve iz pocetka...

Sumnjam da je neki relej u pitanju,ako neko zna u cemu je problem i gde se nalazi relej ventilatora klime bio bih zahvalan na svakoj vrsti pomoci.

Da napomenem da sam proverio dzek ventilatora i da nije on u pitanju.

Unapred zahvalan.

Srdacan pozdrav svim forumasima i srecni praznici.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ti sema:

sema_klima.jpg

e sad gde je J35 (rele) da li na pozarnom zidu ili iza klime nisam siguran

pozicija_klima.jpg

Mada ja licno mislim da je problem u samom ventilatoru (vidis po gornjim postovima da je cest problem) ili cak u centrali klime ali svakako proveri rele ako ga nadjes . Srecno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala druze,

Probacu da ga nadjem pa javljam sta sam uradio.

Danas sam probao da skinem kleme na 45 min,ali nista nisam dobio,simptomi su i dalje isti...

Buni me to sto on posle nekog vremena od kako upalim ventilaciju pocinje normalno da radi ma koliko ga puta palio i gasio,sve funkcionise perfektno.

Naravno dok ne ugasim auto,a onda nazalost ponovo mrtav...

To me dovodi do zakljucka da je sa ventilatorom sve ok,a da problem pravi nesto drugo,tipa relej ili nekakav kontakt....negde...

U svakom slucaju hvala na semama.

Srdacan pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je ipak samo relej. |Danas sam ga locirao u delu u kom stoji ventilator...dzek koji ide u ventilator vodi pravo do njega...inace nije u pitanju J35 vec J55.

Cetvoropinski je,dva kraca i dva duza pina.Vidi se kod jednog duzeg pina da je rastopljena plastika kucista oko samog pina...

Trenutno sam u potrazi za istim.Cim ga dobavim i postavim javljam rezultate.

Usput ako neko ima bilo kakvu informaciju o doticnom releju,tipa cene nov-polovan,gde kupiti bio bih zahvalan na informaciji..

Jos jednom hvala bglion-u na pomoci.

Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi rascistio da li ventilator radi ili ne treba da vidis da li ima napajanje i masu kad ne radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasao sam danas kod drugara na otpadu fordov relej sa istim rasporedom pinova,jedino je razlika u amperazi....ovaj fordov je 70A...

Otvorimo kucista,vizuelno isti releji...Resim je da probam,ubacim relej,upalim auto,pokrenem ventilaciju i cujem prijatan zvuk ventilatora...

Sve funkcionise perfektno...cena ovog fordovog polovnog 1000 din...

Odmah sam ga pazario,jedino sto me plasi da nije prevelika razlika u amperazi.Voleo bih da cujem i Vase misljenje o toj razlici i da li bi to

moglo da izazove neki problem na instalaciji samog automobila..

Hvala i pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemas problema. Jos je jaci nego sto treba. Bice rastereceniji. Nije dobro stavljati veci osigurac na mesto manjeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam sličan problem već preko godinu, ali je sada vent prestao da radi skroz. Naime prije je znao proraditi kada dirnem džek koji ide u vent. Ili kada ugasim sve na off pa sačekam, ali sada više ni a ni be.

Skidao sam vent sa kolegom koji je elektroničar i kaže da je otišlo nekakvo kolo koje je zaliveno u plastiku, kao nekakav hibrid. Kako je kod nas taj vent oko 80Eur i teško ga je naći, zanima me da li postoji neko drugo riješenje ili je nešto možda drugo posrijedi. Čisto da ne bacam pare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari imam problem sa lybrom. Kada startujem auto ne pali se ventilator (pali se ali se jedva cuje) i osvetljenje oko klime je mnogo slabo, jedva se vide komande.

Takodje ne radi ni jedna funkcija klime (podesavanje temp., brzine ventilatora, klima...) a na ekranu se sve uredno promeni. Radi samo grejac zadnjeg stakla i retrovizora.

Bio bih zahvalan ako bi mi neko rekao u cemu je problem ovde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem: ventilator grejanja (klime) malo radi, malo ne. Pri većoj brzini uopšte ne radi.

Rešenje: Izvadio ventilator. Rasturio, očistio. Na štanpanoj ploči pojačao sve lemove. I sada sve super radi a cena 0 dinara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od pre par meseci počinje čudno ponašanje:

kad uključim grejanje, protekne nekoliko minuta pre nego što ventilator počne da duva. ?! Prvo sam pomislio da je u pitanju sam ventilator, nabavio drugi (polovan), zamenio - ali simptomi su isti.

Napominjem da nikako nije u pitanju banalnost tipa: zadata temperatura, brzina duvanja ili bilo koja druga podešavanja sistema.

Zadata temperatura je HI i ranije, čim uključim grejanje ventilator počne da se vrti (slabo ili jako, već prema setovanju), i ako je motor nezagrejan, naravno, duva mlako. Ali duva.

Sada stoji. Nekoliko minuta, nema pravila, i onda, odjednom proradi.

 

Da li je neko imao sličan problem ? Ako je rešio - kako ?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Nešo na ovom spajanju tema. 

Mislim da je moj problem isti kakav je imao Il Nuovo. Potražiću rele u prostoru ventilatora.

Malo me samo zbunjuje njegov komentar da je to konektor J55. Konektor J55 ne postoji, a više nego jasno je sa šeme da je J35 rele za ventilator.

 

Bilo kako bilo, podeliću iskustvo na forumu, čim uradim posao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi,

 

Meni od pre neki dan ventilator radi samo na prvom stepenu, nezavisno od zadate temperature. Ali kad prebacim na odmagljivanje stakla uz ukljucenje klime, normalno podigne brzinu ventilatora na max. Da li i to moze da bude relej? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dopunim post, ako je neko imao slicno iskustvo. Ventilator sasvim normalno radi na manuelno povecavanje/smanjivanje brzine, ali vise nemam opciju da automatski to radi prema zadatoj temperaturi na Econ modu. Da li to regulise relej ili senzor temperature? Hvala :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×