Jump to content
FAS Goran
FantomX

Hrvatski Concept One u Frankfurtu / Rimac Automobili

Recommended Posts

Da li će Rimac motorizovati bogataše u Dubaiju?

 

rimac ct.jpg

 

Da li deo serije od najavljenih 150 primeraka skupocenog Rimčevog bolida može da završi u Dubaiju jeste pitanje koje postavlja i CNN...

U pogledu performansi, Rimac C_Two definitivno konkuriše kao prvi izbor. I dizajn je tu negde, a o količini luksuza i ceni da i ne govorimo. Tzv. ''hype'' oko automobila ne jenjava već mesecima, pa i godinama, a da konačni auto još nismo ni videli. Nema sumnje, premijera novog modela novog imena će odjeknuti svetom.

 

Koliko god voleli naftu i obogatili se na njoj, i šeici bi mogli da zavole električnu energiju. Posebno kada donosi mogućnosti na nivou Bugattijevog Chirona, pa i veće od njih. I sve to za 2.4 miliona dolara. U istom smeru zaključuje i CNN koji takođe nagađa da bi Rimac mogao prođe dobro u Dubaiju. Tamošnje vlasti nastoje da ekološki usmere vozače i pokušavaju da elektrifikuju gamu sa idejom da povećaju popularnost električnih automobila. Tokom 2019. godine ih je međutim prodato tek 1.841, a zajedno sa hibridima čine tek 0.44% tržišta. Zato će vlasti nastojati da 30% vozila bude elektrifikovano, ali i da do kraja decenije električna vozila postignu udeo od 10%. U sklopu promocije ponudili su do jula 2022. godine besplatan parking u Dubaiju za sva električna vozila.

 

Priliku je prepoznao i EV Lab koji je osnovao Kevin Chalhoub, rođen upravo u Dubaiju. Njegova firma promoviše čiste tehnologije, a prvi je specijalizovani distributer električnih vozila na Bliskom istoku. Kaže da su klijenti podeljeni između ''ekološki svesnih milenijalaca'' i onih koji traže samo vrhunske performanse, a njegova teza je da električni automobili zadovoljavaju obe grupe. EV Lab je s radom počeo u oktobru, a trenutno nudi različite modele u cenovnom rasponu od 25.000 USD, pa sve do nekoliko miliiona vrednog C_Two. Ove godine može da ih ponudi tek tri, a iduće pet do najviše deset.

 

A u Dubaiju sve što se prodaje mora da miriše na luksuz. C_Two ima dobre šanse, a tome će pomoći i poseta Rimca koji bi u aprilu trebao da stigne u sklopu globalne turneje C_Two. Potencijalni kupci će moći da probaju auto i da ga kupe. U septembru se otvara i autosalon u kome će, po svemu sudeći, biti izložen i hrvatski bolid. I na kraju završimo Chalhoubovim rečima: ''Ako još vozite auto na fosilna goriva, to je kao da jašete konja, a auto je već izumljen.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Završno podešavanje za put i stazu

 

rimac ctwo.jpg

 

Da vrhunski sportski automobil ne mora da bude rezervisan samo za staze dokazuje i novi Rimac C_Two koji je sve bliži serijskoj proizvodnji. Dokaz su i završna fina podešavanja oslanjanja koje mora da se ponaša jednako dobro i na putu i na trkačkoj stazi.

 

U saradnji sa KW Suspension, dinamičko ponašanje modela C_Two se kalibriše nebrojeno mnogo puta. Mora da zadovolji mnoge vrste podloga - savršenu trkačku stazu, otvoreni put i autoput, a za sve se koristi posebna oprema za razvoj oslanjanja. Ta oprema omogućava kompjutersku pripremu virtuelnih površina po kojima se automobil vozi. Mogu da se kreiraju čitave staze ili određene deonice puteva sa svim neravninama i ostalim nesavršenostima puta. Zahvaljujući tom uređaju firme KW i izbrušenosti od strane firme Rimac, novi C_Two je opremljen elektronski podesivim amortizerima sa mogućnošću aktivnog podešavanja visine vozila, a sve kako bi iz svog budućeg automobila vozači mogli da izvuku najbolje performanse.

 

Nakon što završe kompjuterska testiranja i podešavanja, model C_Two kreće u novu rundu testiranja na stazi kako bi se proverilo da li je podešavanje bilo dovoljno dobro ili ne. To će ujedno biti i završna testiranja, jer će serijska verzija modela C_Two biti predstavljena kroz par meseci. Rimac je omogućio svima da vide kako se to radi, a detalje možete videti u priloženom videu:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac Automobili u Šangaju otvorili luksuzni salon

 

rimac salon.jpg

 

Iz Rimac Automobila su najavili širenje na ključna azijska tržišta proširenjem svoje međunarodne mreže prodajnih partnera na Kingsway grupu, kompaniju specijalizovanu za distribuciju luksuznih vozila i jahti u Kini. Uoči prvih isporuka C_Two modela na električni pogon, u Rimac Automobilima grade globalnu mrežu partnera. Zahvaljujući potonjem partnerstvu, u Šangaju je otvoren luksuzni salon Rimac Automobila, objavljeno je na sajtu te kompanije iz Svete Nedelje.

 

''Veoma smo srećni što možemo da izrazimo dobrodošlicu u našu porodicu Kingsway Groupi koja ima izuzetnu reputaciju i pristup ključnim tržištima u Hong Kongu, Makau i Kini. Ovo je još jedan važan korak u izgradnji Rimčeve globalne mreže i brenda'', rekao je Rimac povodom sklapanja novog partnerstva.

Prototip C_Two modela je trenutno u fazi finalnog testiranja. Finalni dizajn i ime automobila biće otkriveni ove godine, kada bi taj hiperautomobil trebalo da izađe na tržište, za razliku od originalnog plana pre koronakrize koji je predviđao prve isporuke prošle godine. ''Rimac je inovativna kompanija sa nenadmašnim sposobnostima u elektrifikaciji. Ovo je izuzetno uzbudljivo vreme u automobilskoj industriji, a Rimac je na samom vrhu tog polja'', istakao je Albert Wong, direktor Kingsway grupe koja posluje od 1974. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac Automobili i Bugatti odlična kombinacija

 

201231-Bugatti-Chiron 2020 04.jpg

 

Rimac Automobili i Volkswagenov brend Bugatti čine dobru kombinaciju, rekao je glavni izvršni dirketor Porschea Oliver Blume za Automobilwoche. Odluka o tome bi trebalo da bude doneta uskoro, rekao je Blume. U zamenu za to, Porsche (takođe u vlasništvu Volkswagena), namerava da podigne svoje učešće u Rimac Automobilima koji trenutno iznosi 15.5%.

 

''Trenutno se intenzivno razmišlja o tome kako Bugatti može da bude razvijen na najbolji mogući način. Rimac bi ovde mogao da igra ulogu jer se marke dobro tehnološki uklapaju'', rekao je izvršni direktor Porschea Oliver Blume. ''Postoje različiti scenariji sa različitim strukturama. Verujem da će o tom pitanju odlučiti grupa u prvoj polovini godine'', rekao je Blume, koji takođe sedi u upravi matičnog Volkswagena. Rimac je razvio električnu platformu superautomobila koju isporučuje drugim proizvođačima automobila, uključujući automobile Pininfarina. Blume je takođe potvrdio veće ciljeve uštede za Porsche, rekavši da proizvođač automobila planira da podrži rezultate smanjenjem troškova za 10 milijardi evra do 2025. godine, u odnosu na 6 milijardi objavljenih ranije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac prikuplja 130-150 miliona evra zbog preuzimanja Bugattija

 

rimac nardo.jpg

 

Porsche će učestvovati u prikupljanju 130-150 miliona evra svežeg kapitala Rimac Automobila koji će hrvatskoj kompaniji poslužiti za preuzimanje Bugattija, izjavio je Mate Rimac za Automobilwoche. Prikupljanje sredstava bi trebalo da bude završeno za dva do tri meseca, a sledeći krug je planiran krajem godine, rekao je Rimac za pomenuti časopis. Porsche je vlasnik 15.5% udela u Rimac Automobilima i mogao bi da poveća svoj udeo na nešto manje od 50% u ugovoru koji bi takođe uključivao prenos Volkswagenove marke super automobila Bugatti na Rimac.

 

Izvršni direktor Porschea Oliver Blume je ranije ovog meseca rekao da su u toku intenzivne rasprave o budućnosti Bugattija i da bi Rimac mogao da igra pozitivnu ulogu jer su marke u dobrom tehnološkom stanju, dodajući da se odluka očekuje u prvoj polovini 2021. godine. Rimac je razvio električnu platformu superautomobila koju isporučuje drugim proizvođačima automobila, uključujući automobile Pininfarina. ''Superautomobili imaju ograničeno tržište, tržište komponenata je puno veće. Zbog toga planiramo da proširimo našu kompaniju'', rekao je Rimac za Automobilwoche. To uključuje planove za više nego udvostručenje radne snage Rimac Automobila do početka 2023. na 2.500 sa trenutnih 1.000, rekao je Rimac.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche povećao udeo u Rimac Automobili na 24%

 

rimac ct.jpg

 

Nadzorni odbor Porschea je dao zeleno svetlo za povećanje udela ove kompanije u hrvatskoj firmi Rimac Automobili. Udeo Porschea u Rimcu je povećan sa 15% na 24%, potvrđeno je iz nemačke kompanije. Rimac razvija komponente visoke tehnologije za električna vozila, uključujući pogone visokih performansi i baterije. Takođe, proizvodi i električne sportske superautomobile. Porsche je postao investitor u Rimcu 2018. godine, svoj udeo je povećao u septembru 2019. godine na 15%, a najnovije povećanje na 24% predstavlja širenje strateškog partnerstva. Nemačka kompanija ulaže dodatnih 70 miliona evra što znači da poseduje 24% deonica bez kontrolnog uticaja.

 

''Rimac je odlično pozicioniran kada je reč o rešenjima za prototipove i malim serijama. Mate Rimac i njegov tim su važni partneri, posebno kada je reč u razvoju komponenti. Rimac je na putu da postane dobavljač prvog reda za Porsche i druge proizvođače u segmentu visoke tehnologije. Porsche je već naručio od Rimca inovativne serijske komponente. Naše investicije u Rimac su se pokazale apsolutno ispravnim. Vrednost se višestruko povećala od naše prve investicije, a kompanija se veoma dobro tehnološki razvija. Širimo našu saradnju korak po korak, a uz to imamo korist od inovacija kompanije Rimac Automobili'', izjavio je Porscheov zvaničnik Lutz Meschke.

 

Mate Rimac je izrazio zadovoljstvo zbog širenja partnerstva sa Porscheom. ''Porsche nam je velika podrška od 2018. godine, privilegija je to što je Porsche kao jedan od najlegendarnijih proizvođača sportskih automobila postao deo Rimca. Ponosni smo što zajedno radimo na novim elektrifikovanim proizvodima. Mnogi proizvođači automobila šrim sveta su mušterije Rimca, a ono što je važno za Rimac i Porsche, ostajemo potpuno zasebni. Partnerstvo nam pomaže da se razvijamo i rastemo, a to je korisno za sve naše kupce'', izjavio je Rimac. On je svoju kompaniju osnovao 2009. godine kada je imao samo 21 godinu. Sedište kompanije Rimac Automobili nalazi se u Svetoj Nedelji kod Zagreba, a zaposleno je skoro 1.000 ljudi. Rimac dizajnira i proizvodi električne automobile koji razvijaju do 2.000 konja i dostižu maksimalnu brzinu od 400 km/h. Kompanija takođe prodaje tehnologiju i sisteme drugim poznatim proizvođačima električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac C_Two testiran u ekstremnim uslovima

 

rimac zimski.jpg

 

U novoj fazi testiranja Rimčevog bolida kako bi se postigao globalni aspekt homologacije na red je došao HVAC sistem. Kako bi bili sigurni da grejanje, hlađenje i klimatizacija besprekorno rade u ekstremnim uslovima, HVAC sistem vozila je podvrgnut temeljitim laboratorijskim ispitivanjima. U kontrolisanim uslovima odrađeni su testovi od uslova kanadske zime do ekstremnih vrućina Bliskog istoka, kažu u saopštenju iz kompanije.

 

Ispitivanja su sprovedena u klima-komori sposobnoj da generiše temperature od 48 do -28 stepeni. C_Two se ''pržio'' na Suncu uz temperature vazduha od 40 stepeni sve dok se kabina nije ugrejala na 70 stepeni. Tada su počeli da rade kompresori u automobilu koji su uspeli da ohlade kabinu na 22 stepena. Pritom na nijednoj komponenti sistema nije zabeleženo pregrejavanje. Druga krajnost je bila hlađenje automobila na -28 stepeni. Vrata automobila su ostavljena otvorenima sve dok tanak sloj leda nije prekrio vozilo. Uprkos povećanju gustine tečnosti u vozilu, pumpe su uspešno odradile posao i automobil je odleđen u okviru vremenskog ograničenja.

 

Nakon ovog testa pred C_Two je još nekoliko serija testiranja pre konačnog starta proizvodnje. Do potpunog razotkrivanja automobila deli nas nekoliko meseci, dok će proizvodnja startovati do kraja godine, obaveštavaju iz Rimac Automobila.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Volkswagenu su objasnili kako će isporučiti Bugatti Rimcu

 

209090-bugatti-chiron-sport 04.jpg

 

Volkswagen je odlučio da izmakne veći deo Bugattija iz svog portfelja. O tome se mnogo priča, a sada se znaju konture celog posla.

Naime, proizvođač hipersportskih automobila će prvo biti prebačen u vlasništvo Porschea (koji je deo VW koncerna). Zatim će Porsche formirati joint venture sa Rimcem koji će ubuduće voditi Bugatti. Ideja je da u zajedničkom poslu Porsche zadrži manji deo vlasništva.

 

Sve to je britanskom Autocar-u objasnio prvi čovek Volkswagena Herbert Diess, uz napomenu da se o sporazumu još razmišlja. Bugatti je prošle godine prodao 77 automobila u celom svetu. Bugatti je svojevrsni dinosaurus, vreme snažnih benzinskih drumskih bolida polako prolazi i biće potrebno da mu se kreira novu budućnost. Verovatno će tu uskočiti Rimac sa svojim električnim pogonom. Porsche je nedavno povećao udeo vlasništva u Rimcu na 24%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac otvorio Kancelariju za istraživanje i razvoj u Velikoj Britaniji

 

rimac ctwo.jpg

 

Rimac je otvorio kancelariju za istraživanje i razvoj u Velikoj Britaniji. To je objavio vlasnik Mate Rimac prilikom posete britanskog državnog ministra za međunarodnu trgovinu Grega Hendsa Svetoj Nedelji.

Rimac Kancelarija za istraživanje i razvoj planira sapošljavanje 30 ljudi do kraja 2021. godine. Rimac tim u Velikoj Britaniji će sarađivati sa britanskom automobilskom industrijom i hrvatskim sedištem firme.

 

Mate Rimac je vest objavio prilikom dolaska britanskog državnog ministra u Ministarstvu za međunarodnu trgovinu Grega Hendsa u sedište firme u Svetoj Nedelji. Hends, koji je gledao Rimčeve automobile u Top Gear-u, rekao je da je poseta hrvatskoj automobilskoj kompaniji bila inspirativna. ''Ostavio je verovatno najpoznatiju televizijsku automobilsku ličnost na svetu, Džeremija Klarksona, bez teksta'', rekao je Britanac o Rimčevom automobilu. Nova kancelarija otvoren je pored Univerziteta Vorik u blizini grada Koventrija. ''To je odličan univerzitet inženjerstva'', rekao je Hands. ''I prava'', dobacio je britanski ambasador u Hrvatskoj Endrju Dalgliš koji je, slučajno, tamo studirao pravo.

 

Rimac je rekao da su britanski inženjeri prvoklasni u novim tehnologijama elektrifikacije vozila i buduće mobilnosti i dodao da bi se, iako započinju sa malom kancelarijom, u godinama koje dolaze mogli značajno proširiti. ''Iako će nam Hrvatska uvek biti dom, odlučili smo da iskoristimo priliku i okupimo mali tim u Velikoj Britaniji, gde automobilska industrija ima dugu istoriju i visok nivo stručnosti. Mišljenja smo da su britanski inženjeri prvoklasni u novim tehnologijama elektrifikacije vozila i buduće mobilnosti. Iako započinjemo sa malom kancelarijom, mogli bismo da se značajno proširimo u godinama koje dolaze, radeći na budućim projektima, te usko sarađujući sa našim timom inženjera, dizajnera i tehničara iz Hrvatske'', rekao je Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor.

Njegova kompanija trenutno zapošljava gotovo 1.000 ljudi i nastavlja da se brzo širi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac razmatra izlazak na berzu

 

rimac salon.jpg

 

Rimac Automobili će proizvoditi najviše 100 vozila godišnje. Nakon što je njegova firma objavila detaljne planove za novi kampus, a koji će uključivati i prvu fabriku automobila u Hrvatskoj, Mate Rimac je u razgovoru za Bloomberg izjavio da će njegov fokus u tom segmentu ostati na malim serijama. Bloomberg piše da Rimac navodi da će se automobili sa njegovim imenom uvek prodavati u maloj količini - manje od 100 jedinica godišnje - kako bi se izbeglo nadmetanje sa proizvođačima koji su klijenti njegove kompanije.

 

Naime, Rimac Automobilima osnovno poslovanje nije proizvodnja električnih vozila već razvoj i proizvodnja komponenti za električna vozila. Tehnologija Rimčeve firme se ugrađuje u modele Aston Martin Valkyriu i Koenigsegg Regeru. Takođe, najveći partner Rimac Automobila, Volkswagen već duže vremena preko hrvatske firme želi da konsoliduje Bugatti. Nakon što je Rimac odbio mogućnost da većinsko vlasništvo u Rimac Automobilima prebaci na Volkswagen, odnosno Porsche, u zamenu za Bugatti, Nemci su predstavili novi plan. Bloomberg podseća da je u martu Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagena predložio da Porsche uđe u joint-venture sa Rimcem i tako preuzme Bugatti.

 

Volkswagen je toliko zainteresovan za to da nudi Rimcu većinski udeo u novoj kompaniji. Dakle, Volkswagen, odnosno Porsche bi se de facto drekao većeg dela vlasništva nad Bugattijem samo da poznatog francuskog proizvođača preuzme i modernizuje najuspešniji evropski proizvođač tehnologije za električna vozila. Rimac se pri tome našao u nezahvalnoj poziciji jer je Porsche ujedno, nakon Rimca, pojedinačno najveći suvlasnik Rimac Automobila i kompanija koja mu je tržišnu valuaciju podigla na status skoro do 1 milijarde dolara, odnosno statusa jednoroga. Bloomberg piše i da, iako je Mate Rimac, već jednom upozorio da nije sklon izlasku na berzu preko SPAC-a, da o tome ipak, bar teoretski, razmišlja.

 

''Ne bi mi bio dobar osećaj, da dok svi skupljaju hrpe novca na taj način i možda nemaju toliko stvari za pokazivanje supstance, kao mi, da mi ostanemo iza njih bez kapitala, tako da naravno, proveravamo tu mogućnost'', kaže Mate Rimac. Krajem prošle godine Rimac je u izjavi za Financial Times rekao da bi učestalo korišćenje SPAC-ova moglo naškoditi dugoročnim prognozama industrije u kojoj posluje. ''Kada mi uvrstimo deonice u berzovnu kotaciju, želim pokazati brojke, želim da se deonicama trguje na bazi činjenica. Nadam se da će SPAC-ovi biti uspešni. Mnogi od njih neće. Nadam se da neće previše naškoditi sektoru'', izjavio je tada Financial Times-u Rimac.

 

Sada za Bloomberg ističe da se ni jedna druga kompanija na polju elektromobilnosti ne može pohvaliti da već pet godina stvara profit. U 2019. imao je prihod od 23 miliona evra i dobit od 1.4 miliona evra. Za 2020. u Rimac Automobilima ističu da su ostvarili snažan rast i da očekuju još jače širenje u ovoj godini. Međutim, rezultat za 2020. još nisu revidirani pa nisu ni javni. Zbog kapitala za rast i činjenice da mu putem SPAC-ova konkurencija lako dolazi do kapitala, Bloomberg navodi da Rimac ipak ne može zanemariti takav način izlaska na berzu. ''Devojka koju svi žele da ožene - to smo trenutno mi za SPAC-ove. Svi nas zovu jer imamo ovu jedinstvenu priču i vrednu ponudu. Razgovaramo, proveravamo sve mogućnosti i videćemo kasnije ove godine'', zaključuje Rimac.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predsednik FIA-e Jean Todt posetio Rimac Automobile

 

rimac todt.jpg

 

Tokom WRC vikenda u Hrvatskoj, Jean Todt, predsednik FIA-e, posetio je Rimac Automobile i susreo se sa Matom Rimcem, osnivačem i izvršnim direktorom kompanije za električne hiperautomobile i tehnologiju. Jean Todt i Mate Rimac su se poslednji put sreli tokom e-Prixa u Buenos Airesu u januaru 2015. godine, kada su imali priliku da voze Rimac Concept_One, prvi svetski potpuno električni hiperautomobil, i prvi automobil Formule E sezone Race Director. Sada, šest godina kasnije, sreli su se u centrali Rimac Automobila i kratko su provozali prototip druge generacije Rimčevog hiperautomobila, C_Two, čija proizvodnja bi trebalo da započne za nekoliko meseci.

 

Nakon susreta sa Rimcem Jean Todt je izjavio da ga impresioniraju ljudi poput njega. ''Tokom posete sam video entuzijazam osnivača i viziju koju je imao kada je započeo program električnog hiperautomobila. Odveo me je na malu vožnju kompleksom i bio sam fasciniran ubrzanjem automobila, te vidim puno potencijala'', poručio je Jean Todt.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

rimacyoutubelogo.jpg RimacAutomobili: U poređenju sa Taycan Turbo S

 

Pogledajte ubrzanje na pravcu koje ima Rimac C_Two.

Novi model se još uvek zove tako, ali kada budu krenule isporuke kupcima imaće novo, komercijalno ime:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je serijski Rimac hiper auto snimljen pre premijere?

 

214580-rimac 2022 3.jpg

 

Na FB stranici Visitstaranovalja osvanule su fotografije Rimca C_Two verovatno u potpuno serijskoj verziji, za koji su u kompaniji namenili novo ime i najavili sve detalje početkom juna, u kampanji sa brojnim najavama na svom Facebook profilu. U međuvremenu, Mate Rimac je na svom FB profilu pre nekoliko dana objavio video sa testiranja serijskog modela na pisti u Zemuniku i napisao da ''svaki dan po 2 svetska novinara testiraju proizvodnu verziju automobila koji smo dizajnirali, razvili i proizveli u Hrvatskoj, uprkos svemu'', te najavio da će u narednom periodu ''10+ testova najrelevantnijih svetskih auto-novinara izaći sledeće nedelje.''

 

214579-rimac 2022 2.jpg

 

Automobil sa fotografija za razliku od prototipa u kome se Mate Rimac pojavio na proslavi 115 godina HAKS u Sheratonu pre tačno mesec dana, izgleda završeno u svakom i najmanjem detalju, a snimljen je kao izložbeni primerak ispred jednog poznatog restorana i vinarije u Staroj Novalji.

 

rimac 2022 1.jpg

 

Sudeći po tome, stanovnici zadarskog zaleđa i ostrva Paga gde su nastavljene test vožnje za svetske novinare, ako su imali malo sreće, videli su u stvari serijski primerak pre zvanične premijere.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfectionyoutubelogonovi.jpg Carfection: Rimac Nevera

 

Prvi serijski auto koji Rimac pravi, ali planirana je serija od samo 150 komada - cena svakog auta će biti oko 2 miliona evra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će uskoro odlučiti da li će Rimcu prodati Bugatti

 

bugatti chiron1.jpg

 

Nakon gotovo dve godine nagađanja Volkswagen će uskoro doneti konačnu odluku. Volkswagen grupa će uskoro odlučiti o budućnosti njene najluksuznije marke. U pitanju je Bugatti, a skoru odluku najavio je Oliver Blume, prvi čovek Porschea i član uprave Volkswagena, piše Automotive News Europe.

 

Volkswagen je još u martu objavio da radi na strateškom partnerstvu sa Rimcem, a koji će uroditi jačim vezama Porschea i Rimca. Na kraju bi mogao da urodi i prodajom Bugattija kompaniji Rimac Automobili. U to vreme Volkswagen je najavio da Porsche ulaže 70 miliona evra u Rimca i podiže vlasnički udeo sa 15% na 24%. 2018. godine Porsche je kupio 10% udela u Rimcu, a godinu kasnije je povećan na 15%. Kako god bilo, još od odustajanja od novog Bugattijevog modela mnogi nagađaju da Volkswagen želi da se reši Bugattija i da sigurno ne planira velika ulaganja u hipersportski segment. Bugatti, s druge strane, stalno predstavlja nove verzije Chirona, pa ostaje nejasno kakva je trenutna situacija u francuskoj kompaniji. U svakom slučaju, sledeći meseci biće ključni za budućnost kompanije iz Molsheima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac zvanično preuzeo Bugatti

 

bugatti rimac.jpg

 

Nakon brojnih najava i špekulacija, danas je zvanično objavljeno da kompanija Rimac Automobili postaje većinski vlasnik marke Bugatti, dok sama kompanija postaje Rimac Grupa podeljena na dve kompanije - Bugatti Rimac i Rimac Technology.

 

Danas poslepodne su ovo potvrdili iz kompanije Rimac Automobili, čime su potvrđena nagađanja da će Rimac preuzeti Bugatti, čuvenu kompaniju poznatu po hipersportskim automobilima. Rimac, iza kojeg stoje Porsche i Hyundai, posedovaće 55% nove kompanije, dok će ostatak imati VW-ova marka Porsche. To znači da će Porsche kontrolisati 58.2% nove kompanije putem svojih postojećih udela u Rimac Automobilima, iako su kompanije rekle da Porsche neće imati pravo glasa o tome kako se upravlja ovom grupom.

 

''Nikakav novac nije promenio ruke'', rekao je u šef Porschea, Oliver Blume. Ovo, takođe, Rimca dovodi dalje pod VW okrilje, jer je nemačka kompanija krenula u električnu ofanzivu u iznosu od 35 milijardi evra. I Bugatti i Rimac nastaviće da razvijaju svoje marke, a dok će Bugattijeva proizvodnja ostati u Francuskoj, sva njegova istraživanja preseliće se u novo sedište Rimca u Hrvatskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugatti će proizvoditi moćne hibride, ali i električne modele

 

bugatti-bolide 02.jpg

 

Nakon što je automobilskim svetom odjeknula vest o Rimčevom preuzimanju Bugattija, odnosno formiranju zajedničke kompanije sa Porscheom, vreme je i za planove. Bugatti možda jeste slavno ime, ali danas je specijalizovani proizvođač hipersportskih automobila skromnih kapaciteta. Godišnje ova manufaktura usreći oko 80-tak pripadnika svetskog džet-seta i kolekcionara. Naime, toliko se automobila u proseku isporučuje kupcima. Ovde treba napomenuti da Lamborghini, na primer, godišnje proizvodi oko 8.000 automobila, a tržište se otvorilo sa predstavljanjem SUV-a Urus.

 

Pred Rimcem ili Rimac Bugattijem, pod budnim okom Porschea i velikog Volkswagenovog koncerna, jeste da pronađu Bugattiju smisao u automobilskom svetu koji se menja velikom brzinom. U razgovoru za britanski Autocar Mate Rimac pominje nastavak proizvodnje verzija sa benzinskim motorima, ali uz dodatak hibridnih sistema, ideju da se do kraja decenije na putevima pojavi prvi električni model, te projektovanje i konstruisanje novih modela koji ispred svog imena neće nositi pridev hipersportski.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Rimac Nevera

 

Rimac Nevera ubrzava za manje od 2 sekunde do 100km/h zahvaljujući čak 1.914 konja! Kako to izgleda i šta sve Nevera može - pogledajte u novoj epizodi Jura se fura:D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac Automobili u Formuli 1?

 

bugatti rimac.jpg

 

Rimac Automobili nakon spajanja sa Bugattijem i predstavljanja Rimac Nevere, ozbiljnije kreću u razvoj mreže autonomnih robo-taksija koji bi za tri godine trebalo da krstare Zagrebom i brojnim drugim svetskim metropolama. Međutim, tu planovima očigledno nije kraj, jer su u Rimcu na pitanje da li se njihov bolid može očekivati na pistama Formule 1 uz bolide Mercedesa, Red Bulla, Ferrarija i ostalih rekli da ta vrata nisu zatvorena.

 

Rimac, koji je sada u bliskom partnerstvu sa Volkswagenom i Porscheom, i koji bi u trećem kvartalu trebalo da osnuje zajedničku kompaniju Bugatti-Rimac, ima potencijala da radi na razvoju bolida za Formulu 1 jer je poznato da Volkswagen kalkuliše da li će se pridružiti najvećem oktanskom cirkusu od 2025. kada kreće nova regulacija sporta i nova serija motora. Porsche i druga VW-ova filijala Audi su odradili brojne sastanke na temu ulaska u Formulu 1 u novoj eri motora. Naravno, nova regulacija otvara brojne špekulacije o tome ko će se pridružiti sportu 2025. a Rimac Automobili, piše Planetf1, ne demantuju da bi oni mogli da budu jedan od igrača.

 

''Mnogo ljudi u našoj kompaniji vole da rade na tehnologiji za trkačke automobile i napravili smo prototipove za Pikes Peak, e-TCR...'', rekla je portalu Motorsport.com Marta Longin, šefica komunikacija i marketinga u Rimac Automobilima. Dodala je da je fokus firme trenutano na razvoju i proizvodnji tehnologije za električna vozila visokih performansi u velikim količinama i da s tim projektima koji su pokrenuti i čija će proizvodnja krenuti u idućim godinama jednostavno nema dovoljno resursa za učestvovanje u motosportu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rimac Nevera vs Tesla Model S Plaid

 

Jedno marketinško proseravanje o najbržem serijskom autu na svetu, protiv drugog istog takvog proseravanja.

 

Kažem ''proseravanje'' jer automobili već preko 100 godina mogu da skreću, pa bi najbrži serijski auto na svetu logično morao biti onaj koji može da ide brzo i po pravcima i po krivinama.

Međutim, oni koji su sklopili oba ova auta znaju koliko bi njihovi automobili bili odvaljeni od života na bilo kojoj krštenoj stazi, pa zato marketinški beže od staza (krivina) k'o đavo od krsta. :D

Ustvari, ima jedan Model S Plaid (privatni vlasnik) koji se oprobao na pravoj stazi (Laguna Seca), ali nije bio u serijskoj varijanti već sa drugim vešanjem, aerodinamikom, gumama, i potpuno ogoljen kako bi izgubio kilograme...i opet je bio sporiji od automobila sa motorom SUS.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...