Jump to content
FAS Goran
stub

Brava 1.8 16v - motor se previše hladi

Recommended Posts

Pozdrav svima.

Imam problem koji to možda i nije, ali me užasno nervira. Pri nižim temperaturama vanjske sredine, prilikom kretanja pogotovo na većim brzinama temperatura rashladne tečnosti mi padne na donju granicu. Obično krenem sa motorom zagrijanim na oko 70-ak stepeni. Kada radi u mjestu temperatura dostigne radnu, ali čim se krećem, pada. Jutros sam pokušao sa stavljanjem kartona na hladnjak (prekrio sam oko 2/3 površine) i probao ga pri brzini od oko 100 km/h. Opet pada, ali na oko 60-ak stepeni. Vanjska temperatura je bila -14 stepeni.

E sad, da li to tako treba ili ne? Smijem li prekriti hladnjak skroz? Ima li to slučajno kakve veze sa termostatom, regulatorom duge i kratke cirkulacije (ako se tako tačno zove) ili nečim trećim? Inače mi je ovo prva zima sa ovim autom, pa ne znam kako da se ponašam. Ljetos sam primjetio da se ventilator jako rijetko pali, čak i na +40. Da li ovaj motor možda ima previše dobro riješeno hladjenje ili ima neka caka?

Pomagajte, treba da idem na dalji put, a ne bih da se mrznem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti problem sam imao.

Reseno zamenom termostata.

Previse dobro reseno hladjenje ne postoji to jest motor mora posle odredjenog vremena da postigne radnu temperaturu i da je odrzava sa vrlo malim oscilacijama.

Mozes da probas malo da "cuknes" kuciste termostata,mozda ga to na kratko povrati da radi kako treba jer kada sam ja skinuo termostat bio je otvoren da bi posle slucajno primetio da se zatvorio dok smo ga preturali po rukama i po stolu.

U svakom slucaju ga treba zameniti.

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

...prilikom kretanja pogotovo na većim brzinama temperatura rashladne tečnosti mi padne na donju granicu. Obično krenem sa motorom zagrijanim na oko 70-ak stepeni. Kada radi u mjestu temperatura dostigne radnu, ali čim se krećem, pada...

E sad, da li to tako treba ili ne?...

Pogledaj ovu temu:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=28305

Ukratko, ne treba to tako, najverovatnije riknuo termostat, tj. ostao otvoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam isti problem u leru podigne temperaturu,ali cim krenem nekih 2-3 min odmah je obori,kad je napolju npr.minus posle 20-ak minuta voznje jedva da podigne skzaljku za jenu crtu!!Problem resen zamenom "TERMOSTATA"!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio je termostat. Sad temperatura ne mrda sa sredine, šta god mu radio. Nego čini mi se da bolje vuče, pa jel neko zna ima li to neke veze ili sam se nafurao? (Možda mi se ugodnije voziti kada je toplo unutra? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa naravno da ima veze,svaki motor daje optimum na radnoj temperaturi iako ova novija vozila imaju brdo senzora zajedno sa elektronikom koji se trude da motor u svim rezimima daje najbolje performanse ali opet na radnoj temperaturi je sve u "normali" i motor dobija goriva koliko mu treba za razliku od toga kada je hladan pa mu ECU daje vise goriva pa je normalno da ga nekad malo i gusi.

Ne znam da li si pratio ali ti je verovatno bila veca potrosnja dok nisi zamenio termostat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa naravno da ima veze,svaki motor daje optimum na radnoj temperaturi iako ova novija vozila imaju brdo senzora zajedno sa elektronikom koji se trude da motor u svim rezimima daje najbolje performanse ali opet na radnoj temperaturi je sve u "normali" i motor dobija goriva koliko mu treba za razliku od toga kada je hladan pa mu ECU daje vise goriva pa je normalno da ga nekad malo i gusi.

Ne znam da li si pratio ali ti je verovatno bila veca potrosnja dok nisi zamenio termostat?

Potrošnja je manja za 10-ak posto, ali i prije dok je motor uspijevao da zadrži radnu temperaturumalo mi je bio usporen sa gasom do nekih 3000 obrtaja, pa ne mogu da vjerujem da mu stabilna temp. toliko znači.

A da li neko moze da mi kaze gde se nalazi termostat na Bravu 1.2 16V 2001 god? Da probam da ga cuknem malo :D :D

Nemoj ga čukati, probaj ga skinuti i očistiti, kod mene se bilo nakupilo nekih badalaština, nešto što liči na prljavštinu i kamenac, ali sam već bio kupio novi pa mi se nije dalo zaje*avati. U svakom slučaju možeš samo uštediti para.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... ovo me sad navodi na razmišljanje da mi povećana potrošnja potiče od termostata :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probacu da ga ocistim posto on kod mene nekad lepo radi a nekad zaglavi pa je uvek hladan... A da li neko moze da mi kaze gde je skoro sam ga uzeo pa dok provalim gde je sta... I koji bi otprilike postupak bio da ga skinem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Ne znam konkretno za tvoj motor gdje je, probaj da propratiš odakle ti idu crijeva za mali hladnjak. Kod mene (1.8) stoji na dva šarafa i čitav postupak traje oko 15 min. zajedno sa ispuštanjem vode. Naravno, nemoj zaboraviti da posle ozračiš sistem. Imam neka uputstva na oko 2000 strana na engleskom (ima i tvoj motor), ali mi se ne da listati, pa ako hoćeš ostavi neki mail da ti pošaljem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio je termostat. Sad temperatura ne mrda sa sredine, šta god mu radio. Nego čini mi se da bolje vuče, pa jel neko zna ima li to neke veze ili sam se nafurao? (Možda mi se ugodnije voziti kada je toplo unutra? :)

Ko je proizvođač novog termostata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat je toliko banalna stvarčica koja toliko smešno košta da nije vredno gledati da se popravi ili "čuka". Najbolje i najpametnije je promeniti ga čim problemi počnu, jer ako se desi da zakuca zatvoren, onda će ti prokuvati motor, što će dovesti do ihaha problema kasnije. Nije vredno razmišljanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sad... za moj auto je 5-6 hiljada, a i za 1,9JTD je koliko znam slična cena... plus ruke sigurno hiljadu-dve... meni to sve zajedno i nije baš mnogo smešna cifra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat za bravo 1.2 16V je 1300 dinara i jos + da se promeni tecnost cela ( a i ne mora) ruke ne treba da placas na ovom bravu mozes sam da uradis jer nije tesko....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbga ovo je dizLO :) Nisam siguran (ne znam), ali mi se čini da ovde nije baš ni tako jednostavno promeniti ga... ili ja imam neki gadan trip u glavi o tome :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo sam proverio, za moj auto je 4900 sam termostat i ruke su 1500rsd dakle 6400... meni nisu puno i neke mnogo veće cifre koje sam davao za auto, a to zna dosta ljudi ovde, samo to što mi nije puno ne znači da su cifre smešne. Neko radi ceo mesec za te pare ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo sam proverio, za moj auto je 4900 sam termostat i ruke su 1500rsd dakle 6400... meni nisu puno i neke mnogo veće cifre koje sam davao za auto, a to zna dosta ljudi ovde, samo to što mi nije puno ne znači da su cifre smešne. Neko radi ceo mesec za te pare ;)

Ja sam mislio na benzince, oni su osetno jeftiniji. Ali evo gledaj i dizele. Ako ti je termostat loš onda ti je auto zimi uvek podhlađen, a to će ti uzrokovati potrošnju od skoro 1L više, ako voziš kratke relacije (do 6-7km) kako većina nas radi po gradu. Ako mesečno prelaziš 1000km to je skoro 10L više, pa x 3 meseca kada je stvarno hladno to je najmanje 25L, a 25x130din=3250. Što znači da najmanje 3000din ti daš više. E sad... 6400-3000=3400din -toliko te u stvari košta termostat.

Da me sad vidi nastavnik Vasa iz matematike dao bi mi 5, :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažem, meni nisu problem pare koliko god da treba ja ću dati za auto jer mi radi posao, samo sam hteo da skrenem pažnju da kako god okreneš nisu ''sitne'' pare ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka čast tebi, pretpostavljam da održavaš auto po JUS-u, ali većini je to stvarno kako kažeš velika para. To je prevashodno zato što su ljudi navikli da voze jeftina kola tipa Yugo... gde svaki deo nije skuplji od 300din. Sad su seli u nešto bolje a to košta. Šta da je neki problem tipa senzor ABS-a, ili šta već koji košta ubi Bože? Zato opet ponavljam, i 100 puta ću ponoviti, ako neko nema para da vozi to što vozi, neka proda i neka kupi nešto što može. Jer po meni je bolje da vozim Yuga koji je u besprekornom stanju i sa kojim mogu gde mi padne na pamet, nego da vozim mečku za koju nemam para da je opravim. Termostat je jedna od jeftinijih stavki a veoma bitna stvarčica. Dođe mi da povratim kad vidim da neko stavi karton na masku i tako vozi. Da ne ispadne da sam prepotentan ili šta već ne, to može samo kod nas, i možda u Bugarskoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se samo nisam ranije setio kartona :lol:

Ja sam tastaturu izlizao pišući upravo o tome što ti pričaš, pa me ljudi opljuvaše da sam prepotentan i da oni IMAJU POTREBU da imaju auto i da ga voze 5000km godišnje i da štede na održavanju iako sam im na više načina objasnio da im je jeftinije da da se voze taksijem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gore je covek pitao gde se nalazi termostat. Pitam i ja da bih ga pogledao....Jos bolje bi bilo ako neko poseduje neku slicicu... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...