mudriczex 0 Posted July 7, 2010 Pozdrav svim clanovima,ne bih da duzim pricu tako da cu odmah preci na problem koji me muci vec duze vreme.Imam Bravo 1.6 16v 2001g i dok je hladan radi relativno dobro a cim se zagreje pocne sa sitnim trokiranjima a cesto se i ugasi. Cistio sam dizne i rezervoar, stavio novu pumpu i izbacio filter iz rezervoara, ocistio leptir gasa i step motor, bobina i kablovi su ok svecice takodje, na dijagnostici jedino prijavljuje EVAP ventil ali i njega sam prevezao i nosta,i dalje se ponasa isto.Posle ove detaljne i dugotrajne pretrage sve se svodi na to da me naj verovatnije zeza step motor a to ne bi bio toliki problem da on moze kod nas da se kupi posebno a ne sa kompletnim leptirom i TPC senzorom sto sve zajedno kosta oko 22000 din. Molio bih vas da mi pomognete u smislu da mi prosledite informeciju gde bih mogao da kupim SAMO step motor, inace nasao sam na netu da se prodaje posebno po ceni od 27 eura ali je firma iz Berlina a ja nemam kombinaciju da ga platim karticom itd. Hvala u napred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted July 8, 2010 Koliko je sigurno da je step motor? Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted July 8, 2010 kako da kupis samo step kada on dolazi uliven sa ostalim komponentama koda je to godiste u pitanju,jedino da neko pokusa da ti prepakuje,koliko ja znam tako je,sad neka me ispravi neko ako gresim Quote Share this post Link to post Share on other sites
mudriczex 0 Posted July 8, 2010 Pa prilicno sam siguran da je steper u pitanju,on nije "uliven" u kuciste leptira vec ima neki oblik zeger osiguraca i moze da se izvadi a naravno i vrati jer ima i gumicu tako da nema frke dal ce da dihtuje.Nakon vadjenja osigurac stavis na steper,mast na gumicu i sve zajedno kliknes u kuciste.Malo je cimanje dok ne izadje,tacnije pipav poso,papagajke i srafciger i lagano. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Neshone Posted July 9, 2010 a da probas na otpadima.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mudriczex 0 Posted July 9, 2010 Pokusao sam i sa otpadima,ocigledno znaju vrednost na nasem trzistu pa traze 100 eura. Mozda bih im i platio toliko da nisam video da taj deo postoji kao rezerni i da je zamenjiv. Sad im ne dam iz principa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mudriczex 0 Posted July 10, 2010 Provalio sam foru,u banci moze da se izvadi kartica samo za net... Pokusacu tako da odradim konbinaciju pa cemo da vidimo.Javljam ako uspem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nikolam1107 0 Posted August 4, 2010 (edited) Ako jos nisi resio problem.imao sam isti slucaj sa 1.2 16v.pa sam trazio malo po kg i nasao sam nekoliko tih step motora za 1.6 i nije bio skup(u odnosu na onaj koji sam ja kasnije nasao za svoj auto) tako da pronjuskaj po AP sportu ili KIT commerce-u(u BG).siguran sam da ces naci... Edited August 4, 2010 by ACDC Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted August 4, 2010 koliko sam ja sretao za to godiste se ne menja samo step ali ko zna? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mudriczex 0 Posted August 4, 2010 Za to godiste tj.novi tip ide steper sa sve leptirom gasa i u AP-u kosta oko 21000 a u KIT komercu je oko 16000.Za stari tip motora staper kosta oko 4000 Quote Share this post Link to post Share on other sites
nikolam1107 0 Posted August 5, 2010 pa onda je to,to.ja sam verovatno video za stari tip pa je bio negde oko 8000.znam da je za 1.4- oko 3000. ja sam svoj platio 16000 samo step.pokusaovao sam i sa polovnim ali to nije resenje.ako hoces da zavrsis to kako valja,daj pare i ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
crnisale 17 Posted August 5, 2010 mudriczex jesi li probao da meris otpor na TPC-potenciometar? Kada polako pomeras klapnu gasa tako treba da menja i otpor bez skokova Quote Share this post Link to post Share on other sites
mudriczex 0 Posted August 5, 2010 Ne mogu vise ni da se setim sta sam sve radio,ali mislim da sam obratio paznju na TPC,pratio sam ga na dijagnostici i nisam primetio da preskace a mislim da bi ga dijag prijavio kao gresku.Problem nastaje onog trenutka kada se motor zagreje,dok je pod sauhom nema frke radi ko sat.Isao sam juce kod coveka da ga nakaci na uredjaj i proveri da nije dihtung glave i nista,sve je u redu,tako da mi se sve vrti oko stepera.Nasao sam i EVAP ventil,jedino to mi je prijavljivao na dijagu,i opet nista isto se ponasa,inace evaporativni ventil odgovara od pezoa samo se preveze dzek. Quote Share this post Link to post Share on other sites
crnisale 17 Posted August 6, 2010 Nisam mislio sa diagnostikom,nego ohm metrom (analognim-sa skalom).Dijagnostika vidi ono sto ecu dobija sa klapne,ali u tome i jeste caka da potenciometar se vise haba na samom pocetku i poveca otpor.Kad je pod sauhom leptir se vise otvori i samim tim dodje na zdraviji deo.Kada se zagreje ecu smanjuje broj obrtaja tako sto zatvara leptir,a onda dolazi pogresna informacija sa TPC i tako onda dize-smanjuje obrtaje.Upucen sam u ovu problematiku jer me na stilu u nekoj buducnosti ocekuje zamena ovog dela i video sam gde je problem.Razmisljam da mu zamenim (nabudzim) samo potenciometar i ustedim dosta para.O polovnom i ne razmisljam jer moze biti u gorem stanju od mog. Quote Share this post Link to post Share on other sites
koshke 0 Posted August 6, 2010 Treba mi hitan HELP .Odvio sam jedan,gornji zavrtanj,a donji zavrtanj mi je oblajznuo.Oblajznula je glava(imbus).Sada ne znam cime da odvijem.Malo je nepristupacno za razliku od gornjeg zavrtnja.Da li neko ima efikasnu ideju ili da secem zavrtanj-da pravim za safciger! Quote Share this post Link to post Share on other sites
mudriczex 0 Posted August 6, 2010 ^^^ To se resava tako sto nakucas torex (malo veci nego sto je imbus) a ako nista drugo seci ga... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mudriczex 0 Posted August 6, 2010 Nisam mislio sa diagnostikom,nego ohm metrom (analognim-sa skalom).Dijagnostika vidi ono sto ecu dobija sa klapne,ali u tome i jeste caka da potenciometar se vise haba na samom pocetku i poveca otpor.Kad je pod sauhom leptir se vise otvori i samim tim dodje na zdraviji deo.Kada se zagreje ecu smanjuje broj obrtaja tako sto zatvara leptir,a onda dolazi pogresna informacija sa TPC i tako onda dize-smanjuje obrtaje.Upucen sam u ovu problematiku jer me na stilu u nekoj buducnosti ocekuje zamena ovog dela i video sam gde je problem.Razmisljam da mu zamenim (nabudzim) samo potenciometar i ustedim dosta para.O polovnom i ne razmisljam jer moze biti u gorem stanju od mog.Ok,slazem se po pitanju ohm metra i premericu otpor na TPC-u,mada u mom slucaju nemam problem sa variranjem obrtaja u leru,vec sa malim ler gasom a za to je zaduzen steper,koji je izmedju ostalog zaduzen i za sauh (leptir gasa stoji uvek u istom mestu i na leru i pod sauhom,sem kod karburator sistema).Termo davac salje informaciju ecu a ecu regulise koliko ce steper da se otvori ili zatvori-(otvoren steper=sauh, zatvoren=ler).Najvise mi pravi probleme prilikom starta,kao da se zagusi,onda pritisnem kvacilo,drzim gas on primi turu i sve je ok.Izvesno vreme radi ok pa se to ponovi,nema pravila,mada konstantno radi na nizim obrtajima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolje 0 Posted August 7, 2010 Imam identican problem, promenio sve i svasta ali stanje na autu ne promenjeno. Nasao sam kod komsija ovaj forum: http://fiatisti.hr/forum/index.php?topic=7624.0 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Magic10 0 Posted January 28, 2017 (edited) Interesuje me posle zamene step motora da le potrebno uraditi dignostiku? Edited February 4, 2017 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
alexpapi 0 Posted January 28, 2017 Da. podesavanje pozicije klapne Quote Share this post Link to post Share on other sites
stronix 3 Posted April 25, 2019 Pozdrav. Dali neko moze da mi objasni kako da dodjem do step motora i klapne gasa da ih ocistim.. u pitanju je marea 2.0 20v. imam trzanja na prvom palenju kada spusti obrtaje na 800-1000. kao da radi na 3 klipa. kada ga startujem ponovo on normalno radi! Hvala u napred Quote Share this post Link to post Share on other sites
sima21 3 Posted August 5, 2019 Pozdrav. Vec duze imam problem sa obrtajima, odnosno voznja na benzin ili plin radi bez problema. Problem se desi kada je auto u leru (cekam semafor npr.). Tada krecu obrtaji da luduju. U posledenje vreme odu i do 3500 - 4000 obrtaja. Ako povucem rucnu i ubacim u prvu kao da cu da krenem, lagano popustam gas i uspem da smirim obrtaje. Jedno vremeje poceo da radi normalno na plin, ali na benzin se bukvalno gasio i radio je kako treba samo preko 2500 obrtaja. Pronadjen krivac, crevo napuklo koje ide ka map senzoru. Zamenjeno crevo, nazalost neadekvatnim (previse mekano) i sa zamenom creva ponovo krenu obrtaji da luduju. Pri tome sam par puta primetio i da izbacuje crn dim preko 2500 -3000 obrtaja. Auto troskari ulje, ali nikad ovoliko nije dimio. Pa me taj problem usmerio da je krivac lambda sonda. Onda se ustalilo da radi kako treba na plin i primetim da se crevo ka map senzoru bukvalno savilo i pitanje je da li je imalo protoka uopste. Presecem ga, ponovo ga stavim obrtaji luduju. Onda mi misli skrenu da je uzrok toga map senzor?! Danas da krenem sa posla, upalim na benzin radi normalno i kako se zagreva dize obrtaje. Cim je presao 2000 obrtaja prebacio na plin, malo oborio obrtaje i ponovo ih dize na 3500 - 4000. Probam da otkacim step motor, obrtaji se smirili (krecu se od 1000 do 1400). Tako vozio do kuce, sve radi kako treba samo su malo veci obrtaji. Da li uzrocnik moze biti sam step motor?! Vec sam jedan menjao misleci da je on problem. Mozda treba kalibrisati klapnu gasa kada sam crevo ka map senzoru zamenio tvrdjim, kvalitetnijim, posto prethodno koje sam skratio posle 4,5 dana se ponovo presavilo i radilo ok na plinu a na benzinu je umeo da obori obrtaje skoro da se ugasi. Quote Share this post Link to post Share on other sites