Jump to content

sima21

Members
  • Content count

    34
  • Joined

  • Last visited

About sima21

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    Beograd/Sabac

Previous Fields

  • Garage
    Fiat brava 1.6 16v
  1. Fiat Marea / Bravo 1.6 - gasi se

    Probaj da iscitas ovo i vidi sta je na kraju bilo resenje. Ja sam za svoj problem pretrazio mnogo slicnih stvari sto na ovom forumu sto na drugim, al kod mene je ipak bilo nesto drugo. https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/30436-ler-gas/
  2. Fiat Marea / Bravo 1.6 - gasi se

    Problem uspesno resen. Elem, nabavim jos jedan polovan a ispravan step motor i zamenim i dobijem malo mirniji rad motora ali daleko od onoga kako bi trebalo biti. Odlucim da propratim sve vakume i na kraju dodjem do jednog koji ne znam bas cemu sluzi. U principu ide ispod ove crne plastike na neku sisicu. Odatle je skoro pa spalo i vuklo fals vazduh. Kako sam ga vratio tako je auto poceo da radi kao singerica. Testiran i sve je ok.
  3. Fiat Brava - magle stakla

    Izbacio sam komplet onaj tepih iz gepeka da se susi. Za sada nisam video neki problem u magljenju zadnjeg stakla kao ni bocnih.
  4. Fiat Marea / Bravo 1.6 - gasi se

    Neko je u nekoj od gomilu tema pisao da je bolje da se ne stavljaju dvokrake ako imas plin?! Po katalogu idu ove koje sam stavio, tj. sa oznakom 5. A sad, dal mu sta smeta dal su dvokrake ne bih rekao. Ove moje su presle preko 35000 km iskreno mojom nemarnoscu. Zaboravim uvek da ih uzmem. I onda po forumu kopao koje svecice, pa kopaj gde koje kupiti i tako unedogled a preslo se dosta. Mada, nisam imao nekih problema ni sa starim ali evo kad su poceli neki ozbiljniji problemi na autu da mi se desavaju setih se da na spisak dopisem i svecice. Iako sam to imao u planu, da me ubijes ne znam iz kojih razloga ih do sada nisam menjao. Ima ona stara, ako nesto radi ne diraj.
  5. Fiat Marea / Bravo 1.6 - gasi se

    Nisam siguran da je odgovarajuca tema, pa neka moderator prebaci ako je neka srodnija. Naime, vec neko vreme imam variranje obrtaja. Tacnije, sve je krenulo sa zamenom termostata mada se nesto slicno i ranije desavalo ali ne toliko izrazeno. Sa zamenom termostata, termoprekidaca (bio u kratkom spoju pa mi izvlacio struju), svecica doslo se do problema sa variranjem obrtaja. To je pogotovo bilo izrazeno ako naglo ubrzavam, pa obrtaji predju skalu od 3000+. Prvo stajanje (tipa na semafor) obrtaji mi ostanu na 1500, nekad na 2000 i uglavnom treba neko vreme da padnu. Neretko se desavalo da sa tih 1500/2000 krenu i dalje u obrtaje iz cista mira i zavrsi negde na 3000 do 4000 obrtaja. Logicno da mi se i potrosnja povecala. Ugrabim malo vremena i odlucim da zamenim i kablove i da ocistim step motor kao i klapnu. Iskoristim danas dan, trknem do majstora odradimo sve to ali nikakve narocite promene. Manje vise sve je i dalje isto. Pokusao je da nakaci komp ali bezuspesno. Za sada smo nasli jedan kabl sa 3 pina negde kod pozarnog zida blize suvozacu, i jedan onaj zuti kod kasete ali nesto nece da se nakaci. Kasnije sam procitao da ima i kod levog kosa, al to cu sutra da potrazim. Saznao sam i da mi je auto 2000 god a ne 2001,al sad to manje vise. U pitanju je 1.6 fiat brava sa tng-om Venturi. Posto nista nismo napravili, vratio se kuci i iscitao brdo slicnih slucajeva. Dosao sam na ideju da skinem klemu i probam da "resetujem" ecu. Otkacio - klemu na nekih sat vremena, vratio i upalio iskljucivo na benzin. Ono je blagi uzas kako radi. Kao traktor pa i gore. Po nekom savetu sto sam nasao na forumu cekao sam da se u leru zagreje na radnu temperaturu ali je bilo nemoguce jer se auto posle 3,4 min ugasio jer je radio na tipa 200-300 obrtaja. Upalio ponovo, dao malo gasa i primetio da mi je papucica gasa nesto tvrdja. Majstor je jedino "zategao" sajlu gasa jer kaze da mu se cinilo da je bila malo labavija. Auto uz neko trokiranje prima gas, preko 2500 obrtaja normalno prima. Probao sam tako drzeci papucicu da ga dovedem na radnu temperaturu i onda lagano dizao obrtaje do 4000 pa pustio naglo papucicu i tako 3 puta. Apsolutno nikakve promene. Ugasio auto, upalio ponovo isto sve. Na leru se gasi ili samo sto se ne ugasi. Dodjem na ideju da prebacim na plin i istog sekunda dize obrtaje na 1500 i tako radi nekoliko sekundi i ustalio se negde na 900 do 1000 obrtaja, prima normalno gas. Odlucim da napravim krug kako na benzinu tako i na plinu ne bi li komp skontao parametre, ali bezuspesno. Na benzin je poceo u jedno momentu i da trokira u voznji pa sam svratio da dospem jos goriva za slucaj da mu je malo 12l. Ali isto se ponasa i posle sipanja. Ima li neko neki predlog?! Pocev od spajanja na dijagnostiku? Da li mora biti neki odredjen program ili je problem do nekog kabla? Sutra opet idem do majstora pa ako vam sta padne napamet da bi mogli da gledamo pricajte. Jedino sto nisam uradio je "resetovanje" klapne. Negde procitah da treba da dam kontakt i da tako stoji 60 sekundi dok nesto ne cakne?! Negde pisu da posle toga treba da drzim na 5500 obrtaja i tako tri puta?! Sta je zaista istina?! Na jednom forumu sam cak nasao da je llik imao slican problem koji se desavao i kod mene pre ovog ciscenja, i da je problem bio u najobicnijem konektoru. Mogu da napomenem da su svecice nove stavljene pre nekih 1000km NGK BKR5E, pre toga bile neke Bosch sa 2 kraka i ako se secam oznakom 6R? , filter vazduha je relativno nov (oko 3000 km), kablove sam stavi druge danas, jedino sto sam primetio je da je napuklo crevo sto ide od filtera vazduha ka klapni, pa se malo zalepilo dok ne kupim drugo.
  6. Matora je tema i odavno si pisao, al me zanima (ako se secas) da li je do senzora temperature bio problem? Danas bio do majstora, merio temperaturu u crevima na leru i pri gasu i sve je ok samo sto skazaljka pokazuje drugacije na otvorenom. Skoro sam menjao termostat i cini mi se da je radilo kako treba nekih 5 dana. Mozda sam stekao i pogresno misljenje jer nisam obracao paznju jer u tih 5 dana ne znam dal sam negde imao "otvoren" put.
  7. Kod mene na Fiat Bravi (starijoj) zeza samo otkljucavanje, ne uvek i nema pravila kada ce da otkljuca sva vrata ili samo vozaceva. Ja sam nekako skontao da relej zeza.
  8. Fiat Brava - magle stakla

    Iako sam i ranije proveravao, nije bilo problema. Danas uzeo neke delove i stavljam u gepek i rekoh ajd bas da proverim. Kad stvarno, vlazan mi onaj prostor gde je rezervni tocak. Razmisljam da voda ulazi ili kod rupe gde je brisac ili na trece stop svetlo kada perem auto pa da se zadrzava u onom plasticnom tapacirungu na gepeku pa se polako sliva.
  9. Fiat Brava - magle stakla

    Mozda sam takav utisak stekao jer povremeno vidim parkirana zamagljena kola. Verovatno, nakon duze voznje. Ali da se vratimo na temu, mislim da sam sasvim slucajno otkrio sta je problem. Tacnije, nadam se da je to. Kada sam menjao mali radijator, uz njega ne dolaze oring gumice. Hladnjak je uzet polovan jer tada nisam nasao nov bez klime i uzeo dve gumice na otpadu koje su bile u boljem stanju od mojih. Sve montirano, ali primecujem da pomalo gubi RT pa sam to prepisivao hladnjaku posto je polovan iako nikad neku baricu nisam nasao ispod njega. Danas nesto na kratko usao u kola i slucajno primetim jednu tackicu na patosnici kod suvozaca. Deluje crvenkasto, tj. antifriz. Moracu da skidam kasetu kod suvozaca, jer garantovano pusta al ne znam gde naci oring gumice koje trpe temperaturu i antifriz. Precesljao sam malo forum i vidim da je kolega porucivao iz Subotice. Ako neko zna dal ima gde u Beogradu da se kupe bio bih zahvalan. Vrlo moguce da mi to pravi problem i sa termostatom. Tacnije, nekih 5,6 dana od zamene je radilo kako treba a posle na otvorenom obara temperaturu na otprilike 1/4 skale.
  10. Fiat Brava - magle stakla

    Pa jedino ako uvlaci neku "kondenzaciju" kada obara temperaturu pa je ponovo vrati na polovinu. Gledam sad po katalogu, majstor je uzeo Calorstat by Vernet termostat koji otvara na 88. Ne znam jel ovo "orginal" Vernet ili neka korporacija. U svakom slucaju moram na reklamaciju. Imao sam tad kondenz na soferci, kada je Sunce peklo auto izjutra ali sa strane gepeka. Ne magli na parkingu, sem kada je vreme takvo da su sva kola zamagljena. Magli soferka ako prebacim da duva unutar kabine. Na dva razlicita auta u firmi sam primetio, da ako npr. prebacim da duva ventilacija ka kabini, da ipak neka kolicina "toplote" i dalje duva na soferku iako nije tamo usmereno. Kod mene na Bravi toga nema, pa je mozda i to jedan od razloga?!
  11. Reparacija prekidača za podizanje stakala

    Jel zna neko koji otpornici idu?! Moji su neki mikro, ne vidim nikakav natpis na njima. Resio sam trenutno sa belom led trakom (ima vec otpornik na njoj i odsekao sam koliko mi treba) ali bih da to sija "fabricki".
  12. Fiat brava 1.6 , 2001 godiste.
  13. Ja pretezno vozim na plin i potrosnja mi je 10 do 11l po gradu, na otvorenom najnize sto sam izmerio je 7,5l. Benzina jos uvek ne znam koliko trosi, ali mislim da ima "preveliku" potrosnju. Moracu malo da se pozabavim time i sta sve moze biti uzrok. I kad smo vec kod potrosnje, jedan mali off. Mene bar uvek nasmeje.
  14. Bas tako, s tim sto kada je sve otkljucano i izadjem na vozaceva vrata i zakljucam sve se zakljuca. Dakle, zakljucavanje celog auta sa vozaceve strane radi ali ne i otkljucavanje.
  15. Novi problem na bravi, pa po nazivu teme ovo mi dodje adekvatno. Elem, od pre dva dana mi se poceo javljati problem sa centralnom bravom. Kada okrenem kljuc samo se vozaceva vrata otkljucaju. I ranije je bio slican problem ali ako istovremeno povucem kvaku i okrenem kljuc otkljucava se sve. Ovaj put vise to ne pali. Sa desne strane (suvozacke) uredno otkljucava sve i isto tako i zakljucava. Desava se da udjem u auto i tipa posle minut sedenja u njemu otkljuca sam ostala vrata. Dok kada izlazim uredno sve zakljuca na okretanje kljuca. Nemam daljinsko otkljucavanje, samo na kljuc. Takodje, uza auto nisam dobio rezervne kljuceve jer ih prethodni vlasnik nije imao kao ni master kljuc. I ako je bitno, zimus kada je bio minus zaledila je brava ali je wd resio problem. Nije nista na silu otvarano i primetio sam da se mozda cetiri puta od kako imam auto u zimskom periodu sam zakljucao, tj. ja ga otkljucam i taman da udjem on zakljuca sve. Sta predlazete?! Skidati tapacirung, traziti uzrok u vratima, otkaciti klemu + pa sacekati malo i vratiti ili ... Da spomenem da sam naprskao i wd-a u bravu i iznutra gde izlazi onaj "pipak" za zakljucavanje/otkljucavanje. Nema bas nekog primetnog efekta. Desava se da od 20 zakljucavanja/otkljucavanja iznutra jednom otkljuca sva vrata. Na suvozacevim sve radi kako treba. I da, gde se nalazi modul centralne, ovde kako sam video je kod osiguraca?!
×