enzo 0 Posted June 9, 2010 Tek par dana sam na forumu i vec moram da se pozalim i potrazim pomoc. Imam punta 1.2 8v i imam problema sa verglanjem. Tacnije desava se jedna od opcija:- upali na pola kljuca bez problema, - jednom ili dvaput vrlo tesko i sporo zavergla i onda odjednom ubrza i upali na pola kljuca i - ona najgora opcija, samo vrlo sporo vergla i nece da upali.Bio sam kod dva elektricara, za jednog od ranije znam da je jako dobar, ali ni jedan nije uspeo da provali kvar. Skidan je alnaser proveren podmazan, vracen i nije problem. Ispitan je akumulator ni on nije problem, pregledani i precisceni svi kontakti koji imaju veze sa paljenjem i opet isto. Pregledan auto sa diagnostikom i opet isto. Moram da naglasim da se ne desava non stop ali jedno od navedenih opcija je uvek prisutno. Ako je iko imao slican problem ili ima ideju sta moza da bude nek pomaze? Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted June 9, 2010 Nisam imao takav problem na Puntu već na ranijim kolima. Uvek je anlaser. Ako vergla a ne gasi lampice, dakle drži napon akumulatora, najčešće nije dobar automat za uključenje odnosno kontakti u njemu jer bi anlaser inače povukao struje koliko mu treba pa čak ugasio lampice (oborio napon akumulatora) samo da se pokrene jer je veoma jak. Dešava se i da četkice ne valjaju ali ređe. Proveri.Automat je obično zapertlovan i teško se otvara, ali vredi probati. Ili odnesi ceo anlaser na remont. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted June 9, 2010 Kod mene na Stilu problem je bio sto odjednom uopste nije hteo da vergla.Da bi onda na dan kad sam ga vozio kod elektricara naprasno upalio.Posle detaljnog pregleda ustanovili su da je na jednom spoju mase na menjacu, naprsnut kontakt koji steze matica.To nije odmah dovelo do problema, nego tek kad se to naprsnuce dovoljno prosirilo.Dakle, iz mog iskustva, neka ti elektricar jos jednom dobro pogleda gde god je spojena masa na nesto.Mozda to kod tebe uopste nije problem, ali eto, banalne stvari mogu da naprave cudne probleme, za koje i majstorima treba dosta vremena da ih detektuju Quote Share this post Link to post Share on other sites
enzo 0 Posted June 9, 2010 alnaser je skidan ciscen i podmazan cetkice su super, provereni su svi kontakti i ulozak kontakt brave i akumulator i sve je uredu.posto dva elektricara pojma nemaju sta je sa autom nisam imao drugi izbor nego da postavim temu.verujem da jedino mesto gde mogu da otkrijem nesto je forum.hvala na idejama pokusacu jos jednom sam da prekontrolisem sve.studiram autoelektriku a auto mi ne radi kako treba.sramota Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted June 10, 2010 Uh, samo ako mi na forumu ne znamo bolje od dva elekticara koji od toga zive Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted June 10, 2010 probaj kod nekog mehanicara nisu sva tska verglanja vezana za elektriku Quote Share this post Link to post Share on other sites
enzo 0 Posted June 11, 2010 ma bio sam kod mog mjstora koji me ujedno i uci posto studiram auto elektriku i mehaniku i u slobodno vreme radim u servisu mehaniku ali ne mogu sve znati ima jos dosta sranja da se nauci.kaze da nije mehanicki kvar.inace za sve iz bg-a preporucujem ovog majstora koji je zavrsio specijalizaciju za FIATA i radi fijate od 13-e godine.ne znam ljudi pizdim svaki dan sve vise jer ne znam sta je u pitanju.ovo od kad sam otvorio temu vozim ga svaki dan i samo jednom mi je tesko zaverglo i upalio.sta me ceka sutra ne znam nema pravila Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted June 11, 2010 koji ti je to "ucitelj" jer postoji jos ljudi ovde na forumu koji su zavrsili specijalizaciju u italiji pa se mozda znamo.jesi li pregledao dobro kuciste altenatora da nije napuklo zna da zablokira da nece auto ni da zavergla Quote Share this post Link to post Share on other sites
enzo 0 Posted June 13, 2010 Uci me Nenad Bajkovic crnogorac.On je ucio od Fiat Riznica sa karaburme radio je u Kosmaju a prosao je i skolu majstora Marka on mi je komsija iz Borce i covek je 7 puta bio prvak na podrucju bivse jugoslavije.Bajkovic sad ima servis u kotezu i neke 32 godine.mnogo je dobar majstor i veoma posten sto je bas bitno.Nisam gledao kuciste ali auto nekad i hoce da upali na pola kljuca a nekad samo vrlo sporo okrene 2-3 kruga pa dok drzim kljuc odjednom ubrza i upali.skroz nelogican kvar Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted June 13, 2010 I pored svih titula i pohvala problem još nisi rešio. Kažem ti da proveriš automat-sklopku za uključenje na anlaseru. Ona radi tako što uključije zupčanik ali da li uključuje i struju? Kontakti su unutra. Ta struje je velika (start preko 120A pa padne na 40-60A) i ako unutrašnji kontakti nagore nema dovoljno struje za verglanje. Taj automat je obično zapertlovan, nekada smo ga otvarali i čistili, ali ja bih ti savetovao drugi ili nov.Probaj ovako (ne znam koliko je pristupačno): napravi spoj nekom jakim ključem na spoljnim konraktima (onim velikim) anlasera i vidi da li tada vergla. Aka tada dobro vergla onda je taj automat. Dobro je da ti neko pomogne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Puntosol 0 Posted May 25, 2012 (edited) Problem je uvek prvo jutarnje paljenje. Okrenem ključ, čuje se kao da se nešto dešava ali motor neće da zavergla. Poneki put se desi i da obrne jednom- dvaput ali ništa. Ako prikačim onaj mobilni akumulator -upali. Bez njega tek posle nekoliko pokušaja jedva upali. Promenio sam akumulator misleći da je struja u pitanju ali i dalje je isto. Tokom dana pali iz prve ali prvo paljenje je uvek problem. Čak i sada kada je temperatura porasla dešava se isto.Da li je možda u pitanju alnaser? Ko zna kada je remontovan s obzirom da je 2001. godište. Veliki servis sam mu radio prošle godine i svi kaiševi su zamenjeni. Edited June 5, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 25, 2012 jel krci?ako ne krci onda anlaser na remont odmak... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Puntosol 0 Posted May 25, 2012 Ne krči, tačno kao da se muči da obrne bar jedan krug. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 25, 2012 (edited) biksne....il cetkice Edited May 25, 2012 by Gusar Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted May 26, 2012 Pojele su ti se biksne i rotor se ukosio, ja sam moj zbog toga remontovao pre 2 nedelje, izadje oko 3500rsd Quote Share this post Link to post Share on other sites
Puntosol 0 Posted May 26, 2012 Ide na remont... Quote Share this post Link to post Share on other sites
903ccm 0 Posted August 8, 2012 Ja imam isto punta 2 1.2 8v i do danas ujutru mi je palio extra ali kad sam popodne seo i dam kontakt, pumpa odradi svoje, ja okrenem dalje kljuc i ne desava se nista, znaci ni usporeno verglanje ma bas nikakav zvuk! Probao sam vise puta i nista! Na gurku auto pali i ide normalno. Da li je anlaser tek tako od jednom mogao prestati da radi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted August 8, 2012 Naravno, zalepi i to je to. Kad ti se sledeci put desi saltaj ga par puta u mestu, uglavnom pomogne da se malo mrdne a ako ne ili ga cukni necim dok neko drugi pokusava da vergla ili u servis na remont Quote Share this post Link to post Share on other sites
903ccm 0 Posted August 8, 2012 Pa da je hteo da odlepi odlepio bi valjda od voznje, ipak sam presao 10km po ulicama bg-a koje su prepune rupa! Hvala na odgovoru! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3451 Posted August 8, 2012 (edited) ...a da pogledas "buksne" - zice sto idu na alnaser?Meni je spala buksna , jednom prilikom, pa se isto tako ponasao auto. Edited August 8, 2012 by Mijailović P. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted August 8, 2012 Odlepi samo na sekund i to je to a ne za stalno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dpb 0 Posted September 5, 2012 i ja imam problem sa verglanjem znaci neki put jednostavno jedva okrene ali cim prvi put okrene auto i upali odem ja lepo da kupim akumulator posto je to ovlasceni servis akumulatora vise proizvodjaca covek kaze cekaj da prvo uradimo diagnostiku akumulatora, alnasera i alternatora uzme on par uredjaja i prvo pregleda akumulator kaze da je ok cak i iznenadjujuce dobar posto kaze on fiati imaju problem alnaser povlaci mnogo struje i zato mu je potreban jaci akumulator za start zatim je proverio punjenje 14v je bilo kaze to je ok pa je proverio odvlacenje struje kada su iskljuceni svi potrosaci i to je bilo 0.0v pa je probao alnaser tako sto smo ga palili par puta i kao za baksuz tad nije hteo ni jednom onako da stopira mada on kaze da nesto nije u redu sa alnaserom uredjaj bi izbacio gresku ali on je uporno pokazivao ok lepo mi covek sve to istampa udari pecat i kaze sad sa ovim kod elektricara da vidi gde je problem mada on kaze da je garant negde masa korodirala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dpb 0 Posted September 7, 2012 da li neko moze da mi kaze gde je na puntu 2 prisrafljena masa da proverim da nije slucajno oksidirala Quote Share this post Link to post Share on other sites
igorvr 0 Posted February 9, 2013 Pozdrav svima hteo bih da vas pitam imam jedan problem na puntu 2001 god 1.2 8 ventila ujutru pali odlicno ne vergla uopste,ide odlicno ali se problem javlja kad auto odstoji malo duze recimo 5 do 6 sati malo duze vergla do cega bi to moglo biti, svecice su nove takodje kablovi da ne treba smanjiti zazor na svecicama ja stvarno ne znam do cega je pa ako bi ste mi pomogli na sta da obratim paznju.pozzz Quote Share this post Link to post Share on other sites
zivko 0 Posted February 15, 2013 Moguce da ti creva od goriva negde nisu dobra ili nepovratni ventil u pumpi, pa se gorivo vrati u rezervoar, i treba mu vremena dok napuni sistem.Ili to, ili je kompresija slabija.. Quote Share this post Link to post Share on other sites