Jump to content
FAS Goran
enzo

Fiat Punto mk.2 1.2 - problemi sa verglanjem

Recommended Posts

Tek par dana sam na forumu i vec moram da se pozalim i potrazim pomoc. Imam punta 1.2 8v i imam problema sa verglanjem. Tacnije desava se jedna od opcija:

- upali na pola kljuca bez problema,

- jednom ili dvaput vrlo tesko i sporo zavergla i onda odjednom ubrza i upali na pola kljuca i

- ona najgora opcija, samo vrlo sporo vergla i nece da upali.

Bio sam kod dva elektricara, za jednog od ranije znam da je jako dobar, ali ni jedan nije uspeo da provali kvar. Skidan je alnaser proveren podmazan, vracen i nije problem.

Ispitan je akumulator ni on nije problem, pregledani i precisceni svi kontakti koji imaju veze sa paljenjem i opet isto.

Pregledan auto sa diagnostikom i opet isto. Moram da naglasim da se ne desava non stop ali jedno od navedenih opcija je uvek prisutno.

Ako je iko imao slican problem ili ima ideju sta moza da bude nek pomaze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam imao takav problem na Puntu već na ranijim kolima. Uvek je anlaser. Ako vergla a ne gasi lampice, dakle drži napon akumulatora, najčešće nije dobar automat za uključenje odnosno kontakti u njemu jer bi anlaser inače povukao struje koliko mu treba pa čak ugasio lampice (oborio napon akumulatora) samo da se pokrene jer je veoma jak. Dešava se i da četkice ne valjaju ali ređe. Proveri.

Automat je obično zapertlovan i teško se otvara, ali vredi probati. Ili odnesi ceo anlaser na remont.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na Stilu problem je bio sto odjednom uopste nije hteo da vergla.

Da bi onda na dan kad sam ga vozio kod elektricara naprasno upalio.

Posle detaljnog pregleda ustanovili su da je na jednom spoju mase na menjacu, naprsnut kontakt koji steze matica.

To nije odmah dovelo do problema, nego tek kad se to naprsnuce dovoljno prosirilo.

Dakle, iz mog iskustva, neka ti elektricar jos jednom dobro pogleda gde god je spojena masa na nesto.

Mozda to kod tebe uopste nije problem, ali eto, banalne stvari mogu da naprave cudne probleme, za koje i majstorima treba dosta vremena da ih detektuju

Share this post


Link to post
Share on other sites

alnaser je skidan ciscen i podmazan cetkice su super, provereni su svi kontakti i ulozak kontakt brave i akumulator i sve je uredu.posto dva elektricara pojma nemaju sta je sa autom nisam imao drugi izbor nego da postavim temu.verujem da jedino mesto gde mogu da otkrijem nesto je forum.hvala na idejama pokusacu jos jednom sam da prekontrolisem sve.studiram autoelektriku a auto mi ne radi kako treba.sramota :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, samo ako mi na forumu ne znamo bolje od dva elekticara koji od toga zive :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

probaj kod nekog mehanicara nisu sva tska verglanja vezana za elektriku

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma bio sam kod mog mjstora koji me ujedno i uci posto studiram auto elektriku i mehaniku i u slobodno vreme radim u servisu mehaniku ali ne mogu sve znati ima jos dosta sranja da se nauci.kaze da nije mehanicki kvar.inace za sve iz bg-a preporucujem ovog majstora koji je zavrsio specijalizaciju za FIATA i radi fijate od 13-e godine.ne znam ljudi pizdim svaki dan sve vise jer ne znam sta je u pitanju.ovo od kad sam otvorio temu vozim ga svaki dan i samo jednom mi je tesko zaverglo i upalio.sta me ceka sutra ne znam nema pravila

Share this post


Link to post
Share on other sites

koji ti je to "ucitelj" jer postoji jos ljudi ovde na forumu koji su zavrsili specijalizaciju u italiji pa se mozda znamo.jesi li pregledao dobro kuciste altenatora da nije napuklo zna da zablokira da nece auto ni da zavergla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uci me Nenad Bajkovic crnogorac.On je ucio od Fiat Riznica sa karaburme radio je u Kosmaju a prosao je i skolu majstora Marka on mi je komsija iz Borce i covek je 7 puta bio prvak na podrucju bivse jugoslavije.Bajkovic sad ima servis u kotezu i neke 32 godine.mnogo je dobar majstor i veoma posten sto je bas bitno.Nisam gledao kuciste ali auto nekad i hoce da upali na pola kljuca a nekad samo vrlo sporo okrene 2-3 kruga pa dok drzim kljuc odjednom ubrza i upali.skroz nelogican kvar

Share this post


Link to post
Share on other sites

I pored svih titula i pohvala problem još nisi rešio. Kažem ti da proveriš automat-sklopku za uključenje na anlaseru. Ona radi tako što uključije zupčanik ali da li uključuje i struju? Kontakti su unutra. Ta struje je velika (start preko 120A pa padne na 40-60A) i ako unutrašnji kontakti nagore nema dovoljno struje za verglanje. Taj automat je obično zapertlovan, nekada smo ga otvarali i čistili, ali ja bih ti savetovao drugi ili nov.

Probaj ovako (ne znam koliko je pristupačno): napravi spoj nekom jakim ključem na spoljnim konraktima (onim velikim) anlasera i vidi da li tada vergla. Aka tada dobro vergla onda je taj automat. Dobro je da ti neko pomogne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je uvek prvo jutarnje paljenje. Okrenem ključ, čuje se kao da se nešto dešava ali motor neće da zavergla. Poneki put se desi i da obrne jednom- dvaput ali ništa. Ako prikačim onaj mobilni akumulator -upali. Bez njega tek posle nekoliko pokušaja jedva upali. Promenio sam akumulator misleći da je struja u pitanju ali i dalje je isto. Tokom dana pali iz prve ali prvo paljenje je uvek problem. Čak i sada kada je temperatura porasla dešava se isto.

Da li je možda u pitanju alnaser? Ko zna kada je remontovan s obzirom da je 2001. godište. Veliki servis sam mu radio prošle godine i svi kaiševi su zamenjeni.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojele su ti se biksne i rotor se ukosio, ja sam moj zbog toga remontovao pre 2 nedelje, izadje oko 3500rsd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam isto punta 2 1.2 8v i do danas ujutru mi je palio extra ali kad sam popodne seo i dam kontakt, pumpa odradi svoje, ja okrenem dalje kljuc i ne desava se nista, znaci ni usporeno verglanje ma bas nikakav zvuk! Probao sam vise puta i nista! Na gurku auto pali i ide normalno. Da li je anlaser tek tako od jednom mogao prestati da radi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, zalepi i to je to. Kad ti se sledeci put desi saltaj ga par puta u mestu, uglavnom pomogne da se malo mrdne a ako ne ili ga cukni necim dok neko drugi pokusava da vergla ili u servis na remont :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da je hteo da odlepi odlepio bi valjda od voznje, ipak sam presao 10km po ulicama bg-a koje su prepune rupa! Hvala na odgovoru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...a da pogledas "buksne" - zice sto idu na alnaser?

Meni je spala buksna , jednom prilikom, pa se isto tako ponasao auto.

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja imam problem sa verglanjem znaci neki put jednostavno jedva okrene ali cim prvi put okrene auto i upali odem ja lepo da kupim akumulator posto je to ovlasceni servis akumulatora vise proizvodjaca covek kaze cekaj da prvo uradimo diagnostiku akumulatora, alnasera i alternatora uzme on par uredjaja i prvo pregleda akumulator kaze da je ok cak i iznenadjujuce dobar posto kaze on fiati imaju problem alnaser povlaci mnogo struje i zato mu je potreban jaci akumulator za start zatim je proverio punjenje 14v je bilo kaze to je ok pa je proverio odvlacenje struje kada su iskljuceni svi potrosaci i to je bilo 0.0v pa je probao alnaser tako sto smo ga palili par puta i kao za baksuz tad nije hteo ni jednom onako da stopira mada on kaze da nesto nije u redu sa alnaserom uredjaj bi izbacio gresku ali on je uporno pokazivao ok lepo mi covek sve to istampa udari pecat i kaze sad sa ovim kod elektricara da vidi gde je problem mada on kaze da je garant negde masa korodirala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima hteo bih da vas pitam imam jedan problem na puntu 2001 god 1.2 8 ventila ujutru pali odlicno ne vergla uopste,ide odlicno ali se problem javlja kad auto odstoji malo duze recimo 5 do 6 sati malo duze vergla do cega bi to moglo biti, svecice su nove takodje kablovi da ne treba smanjiti zazor na svecicama ja stvarno ne znam do cega je pa ako bi ste mi pomogli na sta da obratim paznju.pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da ti creva od goriva negde nisu dobra ili nepovratni ventil u pumpi, pa se gorivo vrati u rezervoar, i treba mu vremena dok napuni sistem.

Ili to, ili je kompresija slabija..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...